• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт даху житлового будинку за адресою: вул. Танкістів, 88 в смт. Гончарівське Чернігівського району Чернігівської області» (відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281) (код ДК 021:2015: 45260000-7 «Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи»)

Торги не відбулися

3 666 636.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 333.18 UAH
Період оскарження: 01.07.2024 13:11 - 14.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо неправомірних дій Замовника в частині відхилення тендерної пропозиції учасника в межах процедури закупівлі UA-2024-07-01-004281-a

Номер: 728b0e3c33a64de49514d75d899dd750
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-01-004281-a.c2
Назва: СКАРГА щодо неправомірних дій Замовника в частині відхилення тендерної пропозиції учасника в межах процедури закупівлі UA-2024-07-01-004281-a
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 15.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.08.2024 15:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.08.2024 16:30
Дата виконання рішення Замовником: 12.09.2024 13:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №14124 -р/пк-пз від 21.08.2024 року. Замовник Протоколом №151 від 10.09.2024 скасував рішення уповноваженої особи (протокол №130 від 31 липня 2024 року) про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "УКРМОНТАЖЛЮКС" процедури закупівлі відкриті торги з Особливостями за предметом закупівлі ««Капітальний ремонт даху житлового будинку за адресою: вул. Танкістів, 88 в смт. Гончарівське Чернігівського району Чернігівської області» (відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281) (код ДК 021:2015: 45260000-7 «Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи»), унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: № UA-2024-07-01-004281-a. Таким чином, було проведено повторну оцінку Тендерної пропозиції Учасника ТОВ "УКРМОНТАЖЛЮКС". За результатами розгляду тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРМОНТАЖЛЮКС» уповноваженою особою було виявлено невідповідності в інформації та документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та подання яких передбачалося тендерною документацією. Таким чином, Замовник рішенням від 10.09.2024 року №152 відповідно до пункту 43 Особливостей, розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРМОНТАЖЛЮКС", Максименко Олег Васильович 380674073642 ukrmontagelux@gmail.com http://www.uml.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fc2d5f8a15364aab8300039ed0d6e4be
Заголовок пункту скарги: СКАРГА щодо неправомірних дій Замовника в частині відхилення тендерної пропозиції учасника в межах процедури закупівлі UA-2024-07-01-004281-a
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовник порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, що визначені пунктами 1, 4, 5 ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: 9d83fcc5f4e2411eb2120e9bb5786b09
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-01-004281-a.b1
Назва: Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
№ 1 від 12.07.2024 року До Антимонопольного комітету України Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035. Замовник: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ГОНЧАРІВСЬКЕ" ГОНЧАРІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ код ЄДРПОУ: 34832019 15558, Україна , Чернігівська обл., Чернігівський район, селище міського типу Гончарівське, ВУЛИЦЯ ТАНКІСТІВ, будинок 11А Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Інекс Реал» код ЄДРПОУ: 41310760 15815, Україна, Чернігівська область, Чернігівський район, с. Старик, вулиця Придніпровська, будинок 36 Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-07-01-004281-a Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель 07.01.2024 р. Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-07-01-004281-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: «Капітальний ремонт даху житлового будинку за адресою: вул. Танкістів, 88 в смт. Гончарівське Чернігівського району Чернігівської області» (відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281) (код ДК 021:2015: 45260000-7 «Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи»). Першопочатково кінцевий строк подання тендерної пропозиції було встановлено 16 липня 2024 року до 00:00 год. Після внесення змін кінцевий строк подання тендерних пропозицій не змінився. Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНЕКС РЕАЛ" (далі - Скаржник), виявили в ній вимогу, яка не відповідає чинному законодавству, обмежує конкуренцію, та не надає нам можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме: 1. Відповідно до пп. 1.1 п. 1 Розділу 3 тендерної документації: 1.1 Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником: - перелік документів, які мають бути надані Учасниками (Додаток 2 до тендерної документації); Відповідно до пп.2.15 п. 2 Додатку 2 до тендерної документації: 2.15 Довідка у довільній формі про відвідування об’єкта, що підтверджується актом огляду об’єкта за підписом керівника Замовника. Замовник та потенційні Учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу. Іншого механізму комунікації на стадії подання тендерних пропозицій між замовником та потенційним учасником торгів не передбачено. Встановлення Замовником такої вимоги, щодо надання потенційним Учасником довідки у довільній формі про відвідування об’єкта, що підтверджується актом огляду об’єкта за підписом керівника Замовника містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від Учасника, а напряму від самого Замовника. Дана вимога є дискримінаційною, оскільки Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері учаснику необхідно отримати такий акт огляду об’єкта за підписом керівника Замовника, тобто ще до проведення подання пропозиції та відкриття учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні Учасники процедури закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після отримання акту огляду об’єкта за підписом керівника Замовника, інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною. Для нас, як для потенційного Учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі. Таким чином, вимога про надання акту огляду об’єкта за підписом керівника Замовника розрахована на учасників торгів, що вже отримали вказаний акт огляду або можуть отримати акти огляду, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника. Вимога про здійснення огляду об’єкта не передбачена ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року (надаємо до скарги копії). Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. Аналогічної позиції дотримується Комісія АМКУ в рішеннях № 2923-р/пк-пз від 15.02.2024, № 6858-р/пк-пз від 17.04.2024 та № №7575-р/пк-пз від 29.04.2024р. Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: 1. Копія тендерної документації на 42 арк. 2. Копія ЗУ «Про публічні закупівлі» на 56 арк. 3. Копія Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року на 40 арк. Диреткор ТОВ «Інекс Реал» Л. Гаман
Дата розгляду скарги: 22.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.07.2024 19:23
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 25.07.2024 10:33
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 25.07.2024 10:33
Автор: ТОВ "ІНЕКС РЕАЛ", Гаман Людмила Володимирівна +380674603536 tovinex@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 51d89cf62cc345c59f09c51bb0f0cbdd
Заголовок пункту скарги: Умова про акт огляду
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пп. 1.1 п. 1 Розділу 3 тендерної документації: 1.1 Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником:
- перелік документів, які мають бути надані Учасниками (Додаток 2 до тендерної документації);

Відповідно до пп.2.15 п. 2 Додатку 2 до тендерної документації: 2.15 Довідка у довільній формі про відвідування об’єкта, що підтверджується актом огляду об’єкта за підписом керівника Замовника.

Замовник та потенційні Учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу. Іншого механізму комунікації на стадії подання тендерних пропозицій між замовником та потенційним учасником торгів не передбачено.
Встановлення Замовником такої вимоги, щодо надання потенційним Учасником довідки у довільній формі про відвідування об’єкта, що підтверджується актом огляду об’єкта за підписом керівника Замовника містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від Учасника, а напряму від самого Замовника.
Дана вимога є дискримінаційною, оскільки Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері учаснику необхідно отримати такий акт огляду об’єкта за підписом керівника Замовника, тобто ще до проведення подання пропозиції та відкриття учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні Учасники процедури закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після отримання акту огляду об’єкта за підписом керівника Замовника, інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною.
Для нас, як для потенційного Учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Таким чином, вимога про надання акту огляду об’єкта за підписом керівника Замовника розрахована на учасників торгів, що вже отримали вказаний акт огляду або можуть отримати акти огляду, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимога про здійснення огляду об’єкта не передбачена ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року (надаємо до скарги копії).
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Аналогічної позиції дотримується Комісія АМКУ в рішеннях № 2923-р/пк-пз від 15.02.2024, № 6858-р/пк-пз від 17.04.2024 та № №7575-р/пк-пз від 29.04.2024р.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації