• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

«Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням англійської та італійської мов №130 імені Данте Аліг’єрі міста Києва за адресою: вул. Велика Васильківська, 128 у Голосіївському районі м. Києва». код 45450000-6 -Інші завершальні будівельні роботи за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»

Завершена

222 822 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 228 220.00 UAH
Період оскарження: 27.06.2024 23:22 - 21.07.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга, що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: 519a2c26e62141e4a2975bc98a7cdd93
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-27-010761-a.a2
Назва: Скарга, що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Дата розгляду скарги: 21.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.08.2024 16:49
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 29.08.2024 16:49
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АБСОЛЮТ-КЛІМАТ", БЕРЕЗОВСЬКИЙ ВЯЧЕСЛАВ 380675029459 abs-klimat@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: bf1255819bbd467598520b2dcb8a4374
Заголовок пункту скарги: Щодо відсутності у складі тендерної пропозиції відгуку від Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Пунктом 3.1.3 додатку 1 до тендерної документації Замовником вимагалось надання позитивного відгуку (не менше одного) від замовника згідно аналогічного договору, який зазначено у довідці та надано у складі тендерної пропозиції, щодо виконаного учасником умов такого договору.
Переможець закупівлі завантажив в електронну систему закупівель договір на виконання субпідрядних робіт від 22.12.2022 № 37/22-78 (файл «15. Договір 37-2-78 від 21.12.2022.pdf»), згідно якого його Сторонами є Генеральний підрядник та Субпідрядник (Переможець закупівлі). Інформація про Замовника у згаданому вище договорі відсутня.

Разом з цим, Переможець закупівлі надав у складі тендерної пропозиції лист від 10.07.2024 № 37-235, виданого Державним підприємством «Спеціалізоване будівельне управління Служби безпеки України» (Генеральний підрядник згідно договору) (файл «16. Відгук.pdf»).

Таким чином, у складі тендерної пропозиції Переможця відсутній позитивний відгук (не менше одного) від замовника згідно аналогічного договору, який зазначено у довідці та надано у складі тендерної пропозиції, щодо виконаного учасником умов такого договору, тобто наявні невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
Відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Разом з тим, Замовник не звертався до ТОВ «КРЕАТОР КОМПАНІ» з вимогою про усунення вищезазначених невідповідностей.
Враховуючи наведене, Замовник неправомірно визначив ТОВ «КРЕАТОР КОМПАНІ» Переможцем закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про допущення тендерної пропозиції до процедури закупівлі

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 76f398bf4c5145d8b62a7e1fcb430045
Заголовок пункту скарги: Щодо ненадання інформації про належність об’єкту в наданому аналогічному договорі до класу наслідків (відповідальності) до значних (СС3)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно з вимогами пункту 3.1.1 аналогічним вважається договір у якому предметом договору є виконання робіт з реконструкції/капітальний ремонт/нового будівництва соціальних об’єктів, або інфраструктури, що за класом наслідків (відповідальності) належать до значних (СС3), виконаний протягом чотирьох останніх років (2020-2023 роки).
Таким чином, предмет наданого учасником аналогічного договору повинен містити інформацію про те, що соціальний об’єкт, або інфраструктури належать до класу наслідків (відповідальності) СС3 (значні наслідки).
Переможець закупівлі завантажив в електронну систему закупівель договір на виконання субпідрядних робіт від 22.12.2022 № 37/22-78 (файл «15. Договір 37-2-78 від 21.12.2022.pdf»), згідно якого предметом є виконання робіт з капітального ремонту з частковим переплануванням приміщень адміністративної будівлі на об’єкті СБУ по вул. Бульварно-Кудрявська, 11 у Шевченківському районі м. Києва з улаштуванням центру обробки даних (ЦОД) та структурованої кабельної системи (СКС). (Коригування) (Залишки робіт). Інформація про належність об’єкту в наданому аналогічному договорі до класу наслідків (відповідальності) до значних (СС3) у згаданому вище договорі відсутня.

Саме тому Замовник оприлюднив у повідомленні про усунення невідповідностей вимогу надати підтверджуючу інформацію про належність об’єкту в наданому аналогічному договорі до класу наслідків (відповідальності) до значних (СС3), або надати інформацію щодо іншого договору у відповідності до п 3.1. розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації у строк до 06 серпня 2024 о 22:28 год.
06.08.2024 о 14:00 Переможцем закупівлі оприлюднено Експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проектної документації на будівництво за проектом: капітального ремонту з частковим переплануванням приміщень адміністративної будівлі на об’єкті СБУ по вул. Бульварно-Кудрявська, 11 у Шевченківському районі м. Києва з улаштуванням центру обробки даних (ЦОД) та структурованої кабельної системи (СКС) (файл «Експертний звіт ЦОД і СКС.pdf»).


Однак, зазначений документ не має відношення до предмету наданого Переможцем аналогічного договору, оскільки його предметом є виконання робіт з капітального ремонту з частковим переплануванням приміщень адміністративної будівлі на об’єкті СБУ по вул. Бульварно-Кудрявська, 11 у Шевченківському районі м. Києва з улаштуванням центру обробки даних (ЦОД) та структурованої кабельної системи (СКС). (Коригування) (Залишки робіт). Відповідно до пункту 16 Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 № 560, повторна експертиза проекту будівництва проводиться у разі отримання замовником негативного звіту за результатами експертизи цього проекту після його доопрацювання за процедурою, передбаченою цим Порядком. Таким чином, у разі зміни проєктних рішень (коригування проєктної документації) здійснюється повторна експертиза проєкту будівництва.
По-друге, зазначений документ взагалі не містить інформацію про Замовника будівництва, Генерального проектувальника та кошторисну вартість будівництва. Пунктом 40 Особливостей визначено, що конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей. Всупереч зазначених вимог законодавства Учасник визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей, що в свою чергу є підставою для відхилення такого учасника процедури закупівлі згідно з положеннями підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Як наслідок, Переможець закупівлі, не надав підтверджуючу інформацію про належність об’єкту в наданому аналогічному договорі до класу наслідків (відповідальності) до значних (СС3), та не надав інформацію щодо іншого договору у відповідності до п 3.1. розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації, тобто не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції.
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції Переможця, визначені підпунктом 1 пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 1c4dfbd31aa94b44b9bd438079a665c5
Заголовок пункту скарги: Щодо ненадання інформації про включення товару до Переліку локалізованих товарів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 9 розділу 3 тендерної документації у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, учасником надається гарантійний лист, яким учасник гарантує, що ступінь локалізації такого товару (визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону) дорівнює чи перевищує ступінь локалізації на відповідний рік згідно з підпунктом 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, а також містить інформацію про включення такого товару до Переліку (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку/ модель товару).
ТОВ «КРЕАТОР КОМПАНІ» надав у складі тендерної пропозиції гарантійний лист № 107 від 23.07.2024 року (файл «37. локалізація.pdf») з переліком локалізованих товарів, зокрема:

Однак зазначений перелік не містить інформацію про Комплектну КНС з насосами та шафою управління; ( маса=1) у кількості 1 шт. вартістю 1039260,00 грн., яка зазначена Переможцем у Локальному кошторисі на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 06-01-03 (файл «10_ДЦ_ЛК2_06-01-03.rtf»).

Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Переможця не відповідає технічній специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції Переможця, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 852f07f643f24358b7575148dd698d47
Заголовок пункту скарги: Щодо невідповідності тендерної пропозиції Переможця закупівлі вимогам до технічної специфікації щодо предмета закупівлі тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно з пунктом 346 Відомості обсягів робіт додатку 2 до тендерної документації розділ 2 «Блок технічного водопостачання» (сторінка 17 файлу «Додаток 2_до_тендерної_документації (зі змінами).pdf») містить роботи з установлення насосів відцентрових з електродвигуном, маса агрегату до 0,1 т (Насос надлишкового тиску).

Переможець надав у складі тендерної пропозиції Локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-07 (файл «10_ДЦ_ЛК2_02-01-07.rtf»), який у пункті 4 розділу 2 «Блок технічного водопостачання» містить устаткування «Насосна станція пожежогасіння GSFR.20P9 150-3Т 3*400 АВ54 Foras; (маса=0,085)», що не відповідає технічній специфікації щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Аналогічно, і у пункті 350 Відомості обсягів робіт додатку 2 до тендерної документації розділ 3 «Блок протипожежного водопостачання» (сторінка 17 файлу «Додаток 2_до_тендерної_документації (зі змінами).pdf») містить роботи з установлення насосів відцентрових з електродвигуном, маса агрегату до 0,1 т (Насосна станція пожежогасіння).

Переможець надав у складі тендерної пропозиції Локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-07 (файл «10_ДЦ_ЛК2_02-01-07.rtf»), який у пункті 6 розділу 3 «Блок протипожежного водопостачання» містить устаткування «Установка підвищення тиску Grundfos Hydro Solo E CRE 5-5; (маса=0,085)», що не відповідає технічній специфікації щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції Переможця, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

СКАРГА, що стосується тендерної документації

Номер: 1c2300be57344f8bb0f50a006d6e391d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-27-010761-a.a1
Назва: СКАРГА, що стосується тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 17.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.07.2024 20:21
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 22.07.2024 16:28
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 22.07.2024 16:28
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АБСОЛЮТ-КЛІМАТ", БЕРЕЗОВСЬКИЙ ВЯЧЕСЛАВ 380675029459 abs-klimat@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6ab274833e704d519c96f2c0dbd04c21
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо включення до динамічної ціни тендерної пропозиції коштів на покриття ризиків
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АБСОЛЮТ-КЛІМАТ» (далі – Скаржник) було прийнято рішення взяти участь у зазначеній закупівлі, у зв’язку з чим було детально вивчено тендерну документацію Замовника щодо умов проведення тендеру.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Закупівля проводиться Замовником згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості).
Скаржник має достатній досвід на ринку України у виконанні робіт, що є предметом закупівлі, однак, ознайомившись з вимогами тендерної документації ним було встановлено, що положення тендерної документації містять дискримінаційний характер, що порушує його права та законні інтереси, як потенційного учасника процедури закупівлі та в подальшому може призвести до відхилення тендерної пропозиції.
У відповідності з частиною 1 пункту 59 Особливостей, скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Слід зазначити, що з рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, випливає, що дискримінаційними визнаються зокрема «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність).
ІІ. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:

Відповідно до пункту 6 розділу 3 тендерної документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частиною другою статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Пунктом 4.1 додатку 2 до тендерної документації встановлено, що ціна пропозиції повинна включати всі витрати Учасника, зокрема сплату податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, вартість матеріалів, страхування, ризики, інфляційні витрати, інші витрати.
В цьому ж пункті зазначено, що ціна тендерної пропозиції є динамічною (з врахуванням положень ч. 5 ст. 41 Закону).
Зазначена вимога є дискримінаційною, оскільки суперечить положенням пункту 5.31 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, згідно якого за динамічної договірної ціни — визначення коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт не враховується.
Дана норма є імперативною, тому включення учасниками коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт, є прямим порушенням Настанови.
Крім того, як свідчить аналіз висновків моніторингів Державної аудиторської служби України, включення коштів на покриття ризиків при динамічній договірній ціні призводить до встановлення порушень з боку Замовників при визначенні таких учасників переможцями закупівель (наприклад, моніторинги №№UA-M-2024-01-17-000017 по закупівлі №UA-2023-12-19-015408-a та UA-M-2024-02-13-000067 по закупівлі № UA-2023-10-12-015286-a).
З огляду на викладене, Скаржник просить зобов'язати Замовника внести зміни в тендерну документацію та виключити з переліку вимог до учасників необхідність включення у ціну пропозиції ризиків, що передбачено пунктом 4.1 додатку 2 до тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: a1e26f0d6cfe4d8c83ec95f53b0ad0ac
Заголовок пункту скарги: Щодо виконання кошторисних розрахунків згідно з Настановою з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно з пунктом 4.1 додатку 2 до тендерної документації кошторисні розрахунки виконати згідно Настанови з визначення вартості будівництва та Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво, Затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021р. №281.
Відповідно до оголошення про проведення закупівлі, оприюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-06-27-010761-a предметом даної закупівлі є «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням англійської та італійської мов №130 імені Данте Аліг’єрі міста Києва за адресою: вул. Велика Васильківська, 128 у Голосіївському районі м. Києва». код 45450000-6 -Інші завершальні будівельні роботи за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник».
Пунктом 1.1 розділу І Настанови з визначення вартості будівництва встановлено, що ця настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво).
В свою чергу НАСТАНОВА з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт, а також експертизи проектної документації на будівництво (далі – проектування та експертизи).
Пункт 3 додатку 2 до тендерної документації містить в собі Відомість обсягів робіт, в переліку яких відсутні проектні, науковопроектні, вишукувальні роботи, а також експертиза проектної документації на будівництво.
Таким чином, НАСТАНОВА з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво не поширюється на роботи, які є предметом закупівлі, і має бути виключена з вимог пункту 4.1 додатку 2 до тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 80c77e1e740e44f0b013530de9db89a4
Заголовок пункту скарги: Щодо кваліфікації у дипломі про вищу освіту інженера, головного інженера.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог пункту 2.2 додатку 1 до тендерної документації Учасник повинен надати, у тому числі, копію диплому (з додатком) про вищу освіту з присвоєною кваліфікацією інженера, головного інженера Учасника, що зазначені в довідці відповідно до пункту 2.1, за відповідною посадою/кваліфікацією.
Вказана вимога є незаконною і дискримінаційною. Зокрема, згідно з кваліфікаційними вимогами до професії «Головний інженер» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (ВИПУСК 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи. Будівництво метрополітенів, тунелів та підземних споруд спеціального призначення»), затвердженого наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 13 жовтня 1999 р. № 249, він повинен мати повну вищу освіту відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст); післядипломну освіту в галузі управління; стаж роботи за професією керівників нижчого рівня: для магістра — не менше 2 років, спеціаліста — не менше 3 років.
Тобто зазначений довідник не містить вимог щодо того, що головний інженер повинен мати вищу освіту з присвоєною кваліфікацією інженера, головного інженера.
Крім того, присвоєння одночасної кваліфікації інженера, головного інженера не передбачено чинним законодавством.
У штаті юридичної особи Скаржника наявний головний інженер Огризько Олександр Григорович, який отримав вищу освіту за спеціальністю «Промислове і цивільне будівництво» та здобув кваліфікацію інженер-будівельник, однак не має кваліфікації інженера, головного інженера. Тобто, Замовник незаконно звужує профільну освіту головного інженера, порушуючи право суб'єкта оскарження на участь у публічній закупівлі, адже головний інженер Скаржника має повну вищу освіту відповідного напряму підготовки (спеціаліст) та досвід роботи на даній посаді, у тому числі з 2020 року на підприємстві Скаржника.
З огляду на викладене, Скаржник просить зобов'язати Замовника внести зміни в тендерну документацію та виключити з переліку вимог до учасників необхідність надання копії диплому (з додатком) про вищу освіту з присвоєною кваліфікацією інженера, головного інженера Учасника, що зазначені в довідці відповідно до пункту 2.1, за відповідною посадою/кваліфікацією, як це передбачено у пункті 2.2 додатку 1 до тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: ceabfb627eca4c01a143c8c8e2f8b1af
Заголовок пункту скарги: Щодо вимог до освіти виконавця робіт.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог пункту 2.2 додатку 1 до тендерної документації Учасник повинен надати, у тому числі, копію диплому (з додатком) про освіту виконавця робіт (вища освіта, професійно-технічна освіта, фахова технічна освіта) у галузі будівництво.
Вказана вимога є незаконною і дискримінаційною. Зокрема, згідно з кваліфікаційними вимогами до професії «Виконавець робіт» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (ВИПУСК 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи. Будівництво метрополітенів, тунелів та підземних споруд спеціального призначення»), затвердженого наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 13 жовтня 1999 р. № 249, він повинен мати повну вищу освіту відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст).
Тобто зазначений довідник не містить вимог щодо того, що виконавець робіт повинен мати саме вищу освіту, професійну-технічну освіту, фахову технічну освіту у галузі будівництво.
У штаті юридичної особи Скаржника наявний виконроб Єрофєєв Анатолій Юрійович, який отримав вищу освіту за спеціальністю «геофізичні методи пошуків та розвідки родовищ корисних копалин» у Київському університеті ім. Тараса Шевченка. Зазначена спеціальність відноситься до галузі освіти «103 Науки про Землю* (Спеціальність, що передбачає вивчення складу і будови Землі, у тому числі геологія, геофізика, мінералогія, геохімія, вулканологія, сейсмологія та інші фізичні науки про Землю, метеорологія та інші атмосферні науки (включаючи кліматичні дослідження), гідрологія, океанологія), тобто не відноситься до освіти у галузі будівництво.
Водночас, Замовник незаконно звужує профільну освіту виконроба, порушуючи право суб'єкта оскарження на участь у публічній закупівлі, адже виконроб Скаржника має повну вищу освіту відповідного напряму підготовки (спеціаліст) та досвід роботи на даній посаді, у тому числі з 2018 року на підприємстві Скаржника.
З огляду на викладене, Скаржник просить зобов'язати Замовника внести зміни в тендерну документацію та виключити з переліку вимог до учасників необхідність надання копії диплому (з додатком) про освіту виконавця робіт (вища освіта, професійно-технічна освіта, фахова технічна освіта) у галузі будівництво, як це передбачено у пункті 2.2 додатку 1 до тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 0b24b9b62b3f4d51a13162bb955c8673
Заголовок пункту скарги: Щодо вимог до фінансової спроможності Учасника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 4 доадтку 1 до тендерної документації фінансова спроможність учасника закупівлі є такою, що відповідає критерію, якщо мінімальний розмір середньорічного обороту (середнє арифметичне значення річних оборотів) за 2020 - 2023 роки становить не менше ніж 15 % очікуваної вартості предмета закупівлі.
Під річним оборотом розуміються загальні надходження протягом року відповідно до звіту про рух грошових коштів.
Відповідно до статті 55 Господарського кодексу України Скаржник є юридичною особою — суб'єктом малого підприємництва, оскільки середньооблікова чисельність працюючих за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та річний дохід (валовий дохід) від діяльності не перевищує суму, еквівалентну 10 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України.
Частиною 3 статті 11 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що для мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницьких товариств і представництв іноземних суб'єктів господарської діяльності, крім тих, що зобов'язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами, встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу (форма № 1-м) і звіту про фінансові результати (форма № 2-м).
Таким чином, Скаржник не подає звіт про рух грошових коштів у складі фінансової звітності, що унеможливлює здійснити (визначити) розрахунок річного обороту відповідно до умов тендерної документації, а отже дискримінує Скаржника в цій частині.
Скаржник протягом 2020 – 2023 років мав наступний чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) (рядок 2000 звіту про фінансові результати):
1) За 2020 рік – 166 627 800,00 грн.
2) За 2021 рік – 316 799 500,00 грн.
3) За 2022 рік – 162 671 800,00 грн.
4) За 2023 рік – 889 217 000,00 грн.
Таким чином, загальний сукупний чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) Скаржника за останні 4 роки складає 383 829 025 грн. Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, очікувана вартість закупівлі становить - 222 822 000,00 грн. з ПДВ, тобто середнє арифметичне значення річних оборотів Скаржника становить не менше ніж 15 % очікуваної вартості предмета закупівлі.
Однак Замовник встановив вимогу, що під річним оборотом розуміються загальні надходження протягом року відповідно до звіту про рух грошових коштів.
Зазначені вище вимоги тендерної документації перешкоджають Скаржнику приймати участь у закупівлі та бути обраним переможцем, що порушує його права та законні інтереси, а також штучно звужує коло учасників.
Рішенням Комісії АМКУ № 2619-р/пк-пз від 12.02.2024 було зазначено, що відповідно до частини третьої статті 16 Закону у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
За таких умов, вищезазначені умови тендерної документації не узгоджуються з вимогами Закону в цій частині.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 546f8df9acfb4ff2a4f7a4e9b4f8bf80
Заголовок пункту скарги: Щодо підтвердження ступеню локалізації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тис гривень, замовники здійснюють закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році - 20 відсотків.
Згідно з додатком 2 до тендерної документації у відомості ресурсів наявні товари (зокрема, дизель-генераторні установки; насоси та компресори; насоси; насоси для рідин) щодо яких відповідно до підпункту 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону застосовуються вимоги щодо локалізації товару.
Згідно з абзацом 3 пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6¹ розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, крім підпункту 4 пункту 6¹ розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом.
У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6¹ розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6¹ розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6¹ розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» (далі – Порядок), цей Порядок встановлює механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі і визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) та додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
Відповідно до пункту 13¹ Порядку Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Зважаючи на відсутність таких вимог у тендерній документації Замовником у даному випадку не дотримано вимоги пункту 13¹ Порядку № 861 та, як наслідок, не дотримано вимоги підпунктів 1 та 2 пункту 6¹ розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Відповідно до пункту 13-2 Порядку Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи під час проведення моніторингу процедур закупівель, особливості яких передбачені у пункті 6¹ розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, у разі виявлення ознак невідповідності тендерної пропозиції учасника/переможця процедури закупівлі вимогам щодо ступеня локалізації, визначеним у тендерній документації, зазначає про це у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі. Держаудитслужба інформує Мінекономіки про встановлення таких ознак невідповідності.
З огляду на викладене, Скаржник просить зобов'язати Замовника внести зміни в тендерну документацію шляхом приведення її у відповідність до вимог чинного законодавства, зокрема, включивши вимогу згідно з пунктом 13-1 постанови Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861.


Згідно частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації дискримінаційних вимог порушують положення пункту 4 частини першої статті 5 та статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його неможливістю прийняти участь у процедурі закупівлі у зв’язку з цим.
Відповідно до пункту 59 Особливостей, скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Враховуючи вищевикладені обставини та доводи, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 59 Особливостей,-
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації