-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт кабінетів інформатики та інформаційних технологій комунального закладу професійної (професійно-технічної) освіти «Київський професійний коледж сфери послуг» за адресою: вул. Кільцева дорога, 4А, у Святошинському районі м.Києва
Завершена
1 179 452.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 897.26 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 897.26 UAH
Період оскарження:
27.06.2024 11:35 - 26.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга на умови тендерної документації
Номер:
f3a0572199f2477cb9690ec0ac08b8d5
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-27-003829-a.b1
Назва:
скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- декларація провадження господарської діяльності.zip 08.07.2024 22:03
- Tender-documents-[UA-2024-06-27-003829-a].zip 08.07.2024 22:03
- Скарга_1_179_452_00_UA_2024_06_27_003829_a_Пот_рем_каб_інформатики.docx 08.07.2024 22:03
- лист Скаржника на ДІАМ №0205-2від 02.2024 р.pdf 08.07.2024 22:03
- Витяг ЄДР 08.07.24.pdf 08.07.2024 22:03
- Скарга_1_179_452_00_UA_2024_06_27_003829_a_Пот_рем_каб_інформатики.docx.p7s 08.07.2024 22:03
- відповідь ДІАМ від 12.06.2024 р. №344104-13-24.pdf 08.07.2024 22:03
- рішення від 02.07.2024 № 11475.pdf 08.07.2024 22:03
- sign.p7s 08.07.2024 22:05
- рішення від 10.07.2024 № 11908.pdf 10.07.2024 20:25
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.07.2024 № 12311.pdf 18.07.2024 16:40
- рішення від 17.07.2024 № 12311.pdf 22.07.2024 16:56
- КПКСП відповідь 11908 р пк пз (Автосохраненный).doc 12.07.2024 13:36
- 063 26 349.pdf 12.07.2024 13:36
- КПКСП інформування 11908 р пк пз по усуненню порушення 1907.doc 19.07.2024 08:20
- КПКСП інформування 11908 р пк пз по усуненню порушення 1907.pdf 19.07.2024 08:22
- КПКСП інформування 11908 р пк пз по усуненню порушення 2307.doc 23.07.2024 11:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.07.2024 22:18
Дата розгляду скарги:
17.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.07.2024 20:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.07.2024 16:57
Дата виконання рішення Замовником:
23.07.2024 11:10
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Усунення порушень визнаних у мотивувальній частині рішення:
- По першому питанню додано відповідну зміну (шляхом її доповнея на відповідність вимоги п.1 ч.4 Додатку 6, за рішенням Антимонопольного комітету );
- По другому питанню додано відповідну зміну (шляхом її видалення на відповідність вимоги п.16 ч.4 Додатку 6, за рішенням Антимонопольного комітету).
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
90dd467676f14c9d8b115234e7108442
Заголовок пункту скарги:
будівельна ліцензія
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Підпунктом 1 Таблиці «Інші документи від Учасника» пункту 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців).» Додатку 6 до тендерної документації «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям», визначеним у статті 16 ЗАКОН УКРАЇНИ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ» № 922-VIII від 25 грудня 2015 року (надалі по тексту – ЗАКОН, ЗАКОН 922-VIII) встановлено, що учасник надає у складі своєї тендерної пропозиції Чинну ліцензію з додатками на провадження виду господарської діяльності, що становить предмет закупівлі – Вимога надання саме ліцензії є дискримінаційною для Скаржника та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з нижченаведеного.
Відповідно до пункту 9 статті 7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" ліцензуванню підлягає будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3)
наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Слід зазначити, що постановою КМУ № 219 було скасовано отримання ліцензії на будівельні роботи і було ліквідовано орган ліцензування – на той час Державна архітектурно-будівельна інспекція.
На заміну ДАБІ було створено Державну інспекцію архітектури та містобудування (ДІАМ) та повернуто ліцензування будівництва об’єктів за класом наслідків – із середніми (СС2) та значними (СС3).
Відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 № 64 "Про введення воєнного стану в Україні" Кабінет Міністрів України затвердив Постанову від 18 березня 2022 № 314 "Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану", відповідно до положень пунктів 1 та 2 Постанови установлено, що у період воєнного стану діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідності) належать до об’єкті в із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, провадиться на підставі декларації про провадження господарської діяльності, яка на період воєнного стану замінює ліцензію на будівництво. Разом з тим, Перелік видів господарської діяльності, які не можуть провадитись на підставі декларації в умовах воєнного стану (Додаток 2 до Постанови №314), визначає, що на підставі дозволу на виконання будівельних робіт здійснюється виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
Відповідно до частини 1 ст. 37 Закону України "Про регулювання містобудівної
діяльності" право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", підключення об’єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.
Отже для початку робіт, що є предметом закупівлі, необхідно отримати дозвіл на виконання будівельних робіт. Дана умова є обов’язковою, а початок робіт на об’єктах, які відносяться за класом наслідків до СС2 та СС3 без отримання дозвільних документів карається законом.
Порядок виконання будівельних робіт, затверджений постановою КМУ "Деякі
питання виконання підготовчих і будівельних робіт" від 13.04.2011 №466.
За загальним правилом, виконання будівельних робіт без відповідного документа, який дає право виконувати такі роботи, вважається самочинним будівництвом і тягне за собою відповідальність згідно із законом (15. 30 Порядку №466).
Відповідно до ч. 2 ст. 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.
Видача дозволу на виконання будівельних робіт регулюється Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженим Постановою КМУ від 13 квітня 2011 р. № 466 (зі змінами) (далі - Порядок). Відповідно до пункту 28 Порядку Замовник (його уповноважена особа) подає до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю заяву через електронний кабінет (крім об’єктів, на які поширюється дія Закону України "Про державну таємницю").
Пунктом 29 Порядку передбачено, що орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом п’яти робочих днів з дня реєстрації заяви видає дозвіл на виконання будівельних робіт або відмовляє у його видачі з використанням Реєстру будівельної діяльності (крім об’єктів, на які поширюється дія Закону України "Про державну таємницю"). Один примірник дозволу видається особисто замовнику (його уповноваженій особі) або надсилається рекомендованим листом.
Отже, виходячи з положень Порядку, отримання дозволу на виконання будівельних робіт є виключним обов’язком Замовника.
Скаржником направлено лист на Державну інспекцію архітектури та містобудування України (ДІАМ) №02/05-2від 02.2024, яка в своїй відповіді від 12.06.2024 №3441/04-13-24 і підтвердила факт наявності в Скаржника декларації про провадження господарської діяльності, яка дає право провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
Також ДІАМ підтвердила обов’язок отримання дозволу на виконання будівельних робіт.
Таким чином, під час військового стану, здійснення будівельної діяльності проводиться на підставі:
- декларації про провадження господарської діяльності (яку повинен мати підрядник). Проте виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками не може здійснюватись на підставі декларації;
- дозволу на виконання будівельних робіт здійснюється виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками. При цьому цей дозвіл видається виключно замовнику будівництва, яким Скаржник не є.
-ліцензії на будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
ТОВ «ТЕП –КАПІТАЛ.» було засновано в 27.09.2022. Отже Скаржник не має можливості отримати ліцензію, оскільки після введення військового стану ліцензії не видаються, а здійснення будівельної діяльності проводиться на підставі декларації про провадження господарської діяльності.
Скаржник також не може отримати дозвіл на ведення будівельних робіт, оскільки такий дозвіл видається лише замовнику будівництва (Замовнику торгів), в той час як Скаржник може бути лише підрядником.
ТОВ «ТЕП –КАПІТАЛ.» надається лист підтвердження від Державної інспекції архітектури та містобудування України (ДІАМ), про те, що в переліку поданих декларацій про провадження господарської діяльності наявна інформація щодо декларації ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» (код ЄДРПОУ 44668048) від 23.01.2023 №20449/23 (декларація додається до Скарги).
Відповідно до декларації ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» має право виконувати діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідності) належать до об’єкті в із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
Також Скаржником надається лист Державної інспекції архітектури та містобудування України від 30.01.2024 №669/13/13-23 ( лист додається до скарги).
Аналіз Документації дає можливість встановити, що Замовником встановлено вимогу надання Ліцензії і декларації про провадження господарської діяльності в той час, як Скаржник не має ліцензії на господарську діяльність з будівництва зважаючи на те, що він був заснований в період військового стану, під час якого видача зазначених ліцензій не проводиться, а діяльність здійснюється на підставі декларації про провадження господарської діяльності.
При цьому, умовами Документації не встановлено виключень за яких учасник не надає ліцензії на будівельні роботи.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати копію чинної ліцензії на господарську діяльність з будівництва об’єктів з додатком , що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із відповідним класом наслідків СС2 або надати інформацію щодо наявності електронної ліцензії із зазначенням відповідного посилання або саме дозвіл на виконання будівельних робіт за об’єктом замовника відповідно до Постанови КМУ від 18 березня 2022 № 314, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Даний висновок, повністю узгоджується з висновками та рішеннями КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ (надалі по тексту - Комісії), які робилися на засіданнях Колегії, що підтверджується в тому числі Рішенням №11475-р/пк-пз від 02.07.2024 року (додається до скарги).
Таким чином, вбачається, що відповідно до ПОСТАНОВИ 314 у період воєнного стану діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідності) належать до об’єкті в із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, провадиться також на підставі декларації про провадження господарської діяльності, яка на період воєнного стану замінює ліцензію на будівництво.
Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації у вказаній редакції.
Отже, Оскаржувана вимога має бути виключена з Тендерної документації.
1. Підпунктом 1 Таблиці «Інші документи від Учасника» пункту 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців).» Додатку 6 до тендерної документації «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям», визначеним у статті 16 ЗАКОН УКРАЇНИ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ» № 922-VIII від 25 грудня 2015 року (надалі по тексту – ЗАКОН, ЗАКОН 922-VIII) встановлено, що учасник надає у складі своєї тендерної пропозиції Чинну ліцензію з додатками на провадження виду господарської діяльності, що становить предмет закупівлі – Вимога надання саме ліцензії є дискримінаційною для Скаржника та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з нижченаведеного.
Відповідно до пункту 9 статті 7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" ліцензуванню підлягає будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3)
наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Слід зазначити, що постановою КМУ № 219 було скасовано отримання ліцензії на будівельні роботи і було ліквідовано орган ліцензування – на той час Державна архітектурно-будівельна інспекція.
На заміну ДАБІ було створено Державну інспекцію архітектури та містобудування (ДІАМ) та повернуто ліцензування будівництва об’єктів за класом наслідків – із середніми (СС2) та значними (СС3).
Відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 № 64 "Про введення воєнного стану в Україні" Кабінет Міністрів України затвердив Постанову від 18 березня 2022 № 314 "Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану", відповідно до положень пунктів 1 та 2 Постанови установлено, що у період воєнного стану діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідності) належать до об’єкті в із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, провадиться на підставі декларації про провадження господарської діяльності, яка на період воєнного стану замінює ліцензію на будівництво. Разом з тим, Перелік видів господарської діяльності, які не можуть провадитись на підставі декларації в умовах воєнного стану (Додаток 2 до Постанови №314), визначає, що на підставі дозволу на виконання будівельних робіт здійснюється виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
Відповідно до частини 1 ст. 37 Закону України "Про регулювання містобудівної
діяльності" право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", підключення об’єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.
Отже для початку робіт, що є предметом закупівлі, необхідно отримати дозвіл на виконання будівельних робіт. Дана умова є обов’язковою, а початок робіт на об’єктах, які відносяться за класом наслідків до СС2 та СС3 без отримання дозвільних документів карається законом.
Порядок виконання будівельних робіт, затверджений постановою КМУ "Деякі
питання виконання підготовчих і будівельних робіт" від 13.04.2011 №466.
За загальним правилом, виконання будівельних робіт без відповідного документа, який дає право виконувати такі роботи, вважається самочинним будівництвом і тягне за собою відповідальність згідно із законом (15. 30 Порядку №466).
Відповідно до ч. 2 ст. 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.
Видача дозволу на виконання будівельних робіт регулюється Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженим Постановою КМУ від 13 квітня 2011 р. № 466 (зі змінами) (далі - Порядок). Відповідно до пункту 28 Порядку Замовник (його уповноважена особа) подає до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю заяву через електронний кабінет (крім об’єктів, на які поширюється дія Закону України "Про державну таємницю").
Пунктом 29 Порядку передбачено, що орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом п’яти робочих днів з дня реєстрації заяви видає дозвіл на виконання будівельних робіт або відмовляє у його видачі з використанням Реєстру будівельної діяльності (крім об’єктів, на які поширюється дія Закону України "Про державну таємницю"). Один примірник дозволу видається особисто замовнику (його уповноваженій особі) або надсилається рекомендованим листом.
Отже, виходячи з положень Порядку, отримання дозволу на виконання будівельних робіт є виключним обов’язком Замовника.
Скаржником направлено лист на Державну інспекцію архітектури та містобудування України (ДІАМ) №02/05-2від 02.2024, яка в своїй відповіді від 12.06.2024 №3441/04-13-24 і підтвердила факт наявності в Скаржника декларації про провадження господарської діяльності, яка дає право провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
Також ДІАМ підтвердила обов’язок отримання дозволу на виконання будівельних робіт.
Таким чином, під час військового стану, здійснення будівельної діяльності проводиться на підставі:
- декларації про провадження господарської діяльності (яку повинен мати підрядник). Проте виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками не може здійснюватись на підставі декларації;
- дозволу на виконання будівельних робіт здійснюється виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками. При цьому цей дозвіл видається виключно замовнику будівництва, яким Скаржник не є.
-ліцензії на будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
ТОВ «ТЕП –КАПІТАЛ.» було засновано в 27.09.2022. Отже Скаржник не має можливості отримати ліцензію, оскільки після введення військового стану ліцензії не видаються, а здійснення будівельної діяльності проводиться на підставі декларації про провадження господарської діяльності.
Скаржник також не може отримати дозвіл на ведення будівельних робіт, оскільки такий дозвіл видається лише замовнику будівництва (Замовнику торгів), в той час як Скаржник може бути лише підрядником.
ТОВ «ТЕП –КАПІТАЛ.» надається лист підтвердження від Державної інспекції архітектури та містобудування України (ДІАМ), про те, що в переліку поданих декларацій про провадження господарської діяльності наявна інформація щодо декларації ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» (код ЄДРПОУ 44668048) від 23.01.2023 №20449/23 (декларація додається до Скарги).
Відповідно до декларації ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» має право виконувати діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідності) належать до об’єкті в із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
Також Скаржником надається лист Державної інспекції архітектури та містобудування України від 30.01.2024 №669/13/13-23 ( лист додається до скарги).
Аналіз Документації дає можливість встановити, що Замовником встановлено вимогу надання Ліцензії і декларації про провадження господарської діяльності в той час, як Скаржник не має ліцензії на господарську діяльність з будівництва зважаючи на те, що він був заснований в період військового стану, під час якого видача зазначених ліцензій не проводиться, а діяльність здійснюється на підставі декларації про провадження господарської діяльності.
При цьому, умовами Документації не встановлено виключень за яких учасник не надає ліцензії на будівельні роботи.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати копію чинної ліцензії на господарську діяльність з будівництва об’єктів з додатком , що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із відповідним класом наслідків СС2 або надати інформацію щодо наявності електронної ліцензії із зазначенням відповідного посилання або саме дозвіл на виконання будівельних робіт за об’єктом замовника відповідно до Постанови КМУ від 18 березня 2022 № 314, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Даний висновок, повністю узгоджується з висновками та рішеннями КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ (надалі по тексту - Комісії), які робилися на засіданнях Колегії, що підтверджується в тому числі Рішенням №11475-р/пк-пз від 02.07.2024 року (додається до скарги).
Таким чином, вбачається, що відповідно до ПОСТАНОВИ 314 у період воєнного стану діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідності) належать до об’єкті в із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, провадиться також на підставі декларації про провадження господарської діяльності, яка на період воєнного стану замінює ліцензію на будівництво.
Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації у вказаній редакції.
Отже, Оскаржувана вимога має бути виключена з Тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
декларація провадження господарської діяльності
-
Повʼязаний документ:
декларація провадження господарської діяльності.zip
-
-
Назва доказу:
відповідь ДІАМ від 12.06.2024 р. №344104-13-24
-
Повʼязаний документ:
відповідь ДІАМ від 12.06.2024 р. №344104-13-24.pdf
-
-
Назва доказу:
рішення від 02.07.2024 № 11475
-
Повʼязаний документ:
рішення від 02.07.2024 № 11475.pdf
-
-
Назва доказу:
Витяг ЄДР
-
Повʼязаний документ:
Витяг ЄДР 08.07.24.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
П Р О Ш У: 1. Прийняти скаргу ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» до розгляду; 2. Перевірити наявність фактів викладених у даній скарзі та встановити наявність порушення процедури закупівлі ЗАМОВНИКОМ (Ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-27-003829-a); 3. Зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, з метою усунення зазначених у мотивувальній частині дискримінаційних вимог (Ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-27-003829-a; ID 430cabe608fc4d9aaaea30911ddc75ca).
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
dbefaaf47ed041fc8a2d645dfeffabb6
Заголовок пункту скарги:
Акт обстеження об’єкта
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. Підпунктом 16 Таблиці «Інші документи від Учасника» пункту 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців).» Додатку 6 до тендерної документації «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям», визначеним у статті 16 ЗАКОН УКРАЇНИ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ» № 922-VIII від 25 грудня 2015 року (надалі по тексту – ЗАКОН, ЗАКОН 922-VIII) встановлено, що учасник надає у складі своєї тендерної пропозиції Акт обстеження об’єкта з печаткою та підписом Замовника.
Вважаємо дану умову такою, що прямо порушує норми чинного законодавства, що регулюють публічні закупівлі, сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та погодженням Акту-огляду об’єкту за результатами огляду об’єкта виконання робіт, так як це несе у собі корупційні ризики, адже задля участі в закупівлі Акт огляду об’єкту необхідно підписати у представника Замовника та завірити його печаткою. За таких умов представник Замовника може не погодитися підписати акт огляду об’єкту або уникати його підписання та погодження, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення. Крім того, ч.1 ст. 10, ч.1 ст.12 ЗУ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ» встановлено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю; Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції.
За таких умов, представник Замовника з незалежних від учасника обставин на власний розсуд може не підписати акт огляду, що може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції такого учасника (знаючи що представник був на об’єкті а не надав Акт), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Отже, Оскаржувана вимога має бути виключена з Тендерної документації.
Вважаємо дану умову такою, що прямо порушує норми чинного законодавства, що регулюють публічні закупівлі, сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та погодженням Акту-огляду об’єкту за результатами огляду об’єкта виконання робіт, так як це несе у собі корупційні ризики, адже задля участі в закупівлі Акт огляду об’єкту необхідно підписати у представника Замовника та завірити його печаткою. За таких умов представник Замовника може не погодитися підписати акт огляду об’єкту або уникати його підписання та погодження, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення. Крім того, ч.1 ст. 10, ч.1 ст.12 ЗУ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ» встановлено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю; Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції.
За таких умов, представник Замовника з незалежних від учасника обставин на власний розсуд може не підписати акт огляду, що може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції такого учасника (знаючи що представник був на об’єкті а не надав Акт), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Отже, Оскаржувана вимога має бути виключена з Тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
тендерна документація Додаток 6
-
Повʼязаний документ:
Tender-documents-[UA-2024-06-27-003829-a].zip
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
П Р О Ш У: 1. Прийняти скаргу ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» до розгляду; 2. Перевірити наявність фактів викладених у даній скарзі та встановити наявність порушення процедури закупівлі ЗАМОВНИКОМ (Ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-27-003829-a); 3. Зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, з метою усунення зазначених у мотивувальній частині дискримінаційних вимог (Ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-27-003829-a; ID 430cabe608fc4d9aaaea30911ddc75ca).