-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ноутбуки (код ДК 021:2015 «Єдиного закупівельного словника», що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі - 30213100-6 Портативні комп’ютери)
Торги не відбулися
538 905.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 694.53 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 694.53 UAH
Період оскарження:
26.06.2024 14:39 - 21.07.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
a6b959d7a0d74ed39be10d80877dbc14
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-26-007280-a.a2
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
26 червня 2024 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-06-26-007280-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі: Ноутбуки (код ДК 021:2015 «Єдиного закупівельного словника», що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі - 30213100-6 Портативні комп’ютери).
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 24 липня 2024 10:00.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "2629" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно вимог додатку 2 до тендерної документації:
«На підтвердження офіційного ввозу на митну територію та країни походження товару, Учасник, у складі пропозиції, повинен надати митну декларацію на запропонований товар».
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Широбокової Н.М. за договором № 7280/2024 від «28» червня 2024 р. (надаємо на підтвердження договір поставки).
Митна декларація — це заява встановленої форми, в якій особою зазначено митну процедуру, що підлягає застосуванню до товарів, та передбачені законодавством відомості про товари, умови і способи їх переміщення через митний кордон України та щодо нарахування митних платежів, необхідних для застосування цієї процедури.
Враховуючи, що Скаржник не ввозить товар, що пропонується на територію України, а закуповує товар у посередника, Скаржника має можливість поставити товар але не має в наявності вказаного документа. Тому, з метою отримання митної декларації нами було зроблено відповідні запити.
Для отримання митної декларації відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 7280/2 від 19.07.2024 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробника предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G4 IAH (83FS002DRA) – 20 (двадцять) одиниць.
Також, для отримання митної декларації відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 7280/2-1 від 19.07.2024 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited (підтверджено листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року – додається), щодо предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G4 IAH (83FS002DRA) – 20 (двадцять) одиниць.
Варто зазначити, що надання митної декларації ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника/представника виробника під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати митну декларацію.
Наявність вимоги про надання митної декларації значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати митної декларації, оскільки не здійснюють ввезення товару на територію України.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання митної декларації є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання митної декларації ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «2629», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності митної декларації.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності митної декларації, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі. Країна походження товару може бути підтверджена декларацією/сертифікатом відповідності, які містять інформацію про країну виробника товару.
Вимога про надання митної декларації, розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності митну декларацію або зможуть її отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № 7280/2024 від 28.06.2024 р. на 4 арк.
2. Копія листа № 7280/2 від 19.07.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа № 7280/2-1 від 19.07.2024 року на 1 арк.
4. Копія листа № б/н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited року на 3 арк.
5. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” на 43 арк.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на умови UA-2024-06-26-007280-a.pdf 20.07.2024 20:32
- Скарга на умови UA-2024-06-26-007280-a.docx 20.07.2024 20:32
- ДОГОВІР ПОСТАВКИ 7280.pdf 20.07.2024 20:32
- лист-запит виробник.pdf 20.07.2024 20:32
- лист-запит представника виробника.pdf 20.07.2024 20:33
- лист № б.н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited.pdf 20.07.2024 20:33
- sign.p7s 20.07.2024 20:34
- Рішення від 23.07.2024 №12542.pdf 23.07.2024 18:02
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.07.2024 №12996.pdf 31.07.2024 12:58
- Рішення від 30.07.2024 №12996.pdf 02.08.2024 14:44
- Додаток 2. Лист-відповідь ТОВ Леново Юкрейн (1).7z 24.07.2024 16:48
- Додаток 3. Матеріали по ФОП Широбокова Н.М.7z 24.07.2024 16:48
- Пояснення по суті скарги.pdf 24.07.2024 16:48
- Пояснення по суті скарги doc.docx 24.07.2024 16:48
- Додаток 1. Лист-звернення.7z 24.07.2024 16:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.07.2024 21:03
Дата розгляду скарги:
30.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.07.2024 18:02
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
02.08.2024 14:44
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
eef45251f459440796b2eb76062acead
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Опис заперечення:
Тендерна документація містить вимоги, що обмежують конкуренцію
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
17 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
26 червня 2024 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-06-26-007280-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі: Ноутбуки (код ДК 021:2015 «Єдиного закупівельного словника», що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі - 30213100-6 Портативні комп’ютери).
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 24 липня 2024 10:00.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "2629" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно вимог додатку 2 до тендерної документації:
«На підтвердження офіційного ввозу на митну територію та країни походження товару, Учасник, у складі пропозиції, повинен надати митну декларацію на запропонований товар».
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Широбокової Н.М. за договором № 7280/2024 від «28» червня 2024 р. (надаємо на підтвердження договір поставки).
Митна декларація — це заява встановленої форми, в якій особою зазначено митну процедуру, що підлягає застосуванню до товарів, та передбачені законодавством відомості про товари, умови і способи їх переміщення через митний кордон України та щодо нарахування митних платежів, необхідних для застосування цієї процедури.
Враховуючи, що Скаржник не ввозить товар, що пропонується на територію України, а закуповує товар у посередника, Скаржника має можливість поставити товар але не має в наявності вказаного документа. Тому, з метою отримання митної декларації нами було зроблено відповідні запити.
Для отримання митної декларації відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 7280/2 від 19.07.2024 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробника предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G4 IAH (83FS002DRA) – 20 (двадцять) одиниць.
Також, для отримання митної декларації відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 7280/2-1 від 19.07.2024 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited (підтверджено листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року – додається), щодо предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G4 IAH (83FS002DRA) – 20 (двадцять) одиниць.
Варто зазначити, що надання митної декларації ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника/представника виробника під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати митну декларацію.
Наявність вимоги про надання митної декларації значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати митної декларації, оскільки не здійснюють ввезення товару на територію України.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання митної декларації є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання митної декларації ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «2629», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності митної декларації.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності митної декларації, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі. Країна походження товару може бути підтверджена декларацією/сертифікатом відповідності, які містять інформацію про країну виробника товару.
Вимога про надання митної декларації, розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності митну декларацію або зможуть її отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № 7280/2024 від 28.06.2024 р. на 4 арк.
2. Копія листа № 7280/2 від 19.07.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа № 7280/2-1 від 19.07.2024 року на 1 арк.
4. Копія листа № б/н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited року на 3 арк.
5. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” на 43 арк.
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 24 липня 2024 10:00.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "2629" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно вимог додатку 2 до тендерної документації:
«На підтвердження офіційного ввозу на митну територію та країни походження товару, Учасник, у складі пропозиції, повинен надати митну декларацію на запропонований товар».
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Широбокової Н.М. за договором № 7280/2024 від «28» червня 2024 р. (надаємо на підтвердження договір поставки).
Митна декларація — це заява встановленої форми, в якій особою зазначено митну процедуру, що підлягає застосуванню до товарів, та передбачені законодавством відомості про товари, умови і способи їх переміщення через митний кордон України та щодо нарахування митних платежів, необхідних для застосування цієї процедури.
Враховуючи, що Скаржник не ввозить товар, що пропонується на територію України, а закуповує товар у посередника, Скаржника має можливість поставити товар але не має в наявності вказаного документа. Тому, з метою отримання митної декларації нами було зроблено відповідні запити.
Для отримання митної декларації відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 7280/2 від 19.07.2024 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробника предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G4 IAH (83FS002DRA) – 20 (двадцять) одиниць.
Також, для отримання митної декларації відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 7280/2-1 від 19.07.2024 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited (підтверджено листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року – додається), щодо предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G4 IAH (83FS002DRA) – 20 (двадцять) одиниць.
Варто зазначити, що надання митної декларації ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника/представника виробника під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати митну декларацію.
Наявність вимоги про надання митної декларації значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати митної декларації, оскільки не здійснюють ввезення товару на територію України.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання митної декларації є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання митної декларації ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «2629», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності митної декларації.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності митної декларації, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі. Країна походження товару може бути підтверджена декларацією/сертифікатом відповідності, які містять інформацію про країну виробника товару.
Вимога про надання митної декларації, розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності митну декларацію або зможуть її отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № 7280/2024 від 28.06.2024 р. на 4 арк.
2. Копія листа № 7280/2 від 19.07.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа № 7280/2-1 від 19.07.2024 року на 1 арк.
4. Копія листа № б/н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited року на 3 арк.
5. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” на 43 арк.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної
Номер:
63d73997e6194343af11a836930bf1b3
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-26-007280-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної
Скарга:
26 червня 2024 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-06-26-007280-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі: Ноутбуки (код ДК 021:2015 «Єдиного закупівельного словника», що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі - 30213100-6 Портативні комп’ютери).
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 04 липня 2024 00:00.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "2629" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно вимог додатку 2 до тендерної документації:
«Учасникам в складі Пропозиції необхідно надати оригінал або копію авторизаційних листів від виробників, або офіційних представництв виробника, або офіційних дистриб’юторів, запропонованого Учасником обладнання, а саме –ноутбук, з зазначенням найменування Замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус Учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій».
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Широбокової Н.М. за договором № 7280/2024 від «28» червня 2024 р. (надаємо на підтвердження договір поставки).
Для отримання авторизаційного листа на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 7280 від 28.06.2024 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробника предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G4 IAH (83FS002DRA) – 20 (двадцять) одиниць.
Для отримання авторизаційного листа на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 7280.1 від 28.06.2024 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited (підтверджено листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року – додається), щодо предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G4 IAH (83FS002DRA) – 20 (двадцять) одиниць.
Також, для отримання авторизаційного листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 7280.2 від 28.06.2024 року до Товариство з обмеженою відповідальністю "НРП" юр. адреса: 01030, м. Київ, Шевченківський район, вул. Богдана Хмельницького,буд.44 код ЄДРПОУ 36469918, яке є офіційним дистриб’ютором комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited, щодо предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G4 IAH (83FS002DRA) – 20 (двадцять) одиниць.
Варто зазначити, що надання вказаного листа ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати авторизаційного листа.
Наявність вимоги про надання вказаного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати авторизаційний лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати авторизаційний лист саме від виробника, офіційного представника виробника або дистриб’ютора, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання авторизаційного листа є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання авторизаційного листа ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «2629», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листа-авторизації, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання оригіналу або копії авторизаційних листів від виробників, або офіційних представництв виробника, або офіційних дистриб’юторів, запропонованого Учасником обладнання, а саме –ноутбук, з зазначенням найменування Замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус Учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій, розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № 7280/2024 від 28.06.2024 р. на 4 арк.
2. Копія листа № 7280 від 28.06.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа № 7280.1 від 28.06.2024 року на 1 арк.
4. Копія листа № 7280.2 від 28.06.2024 року на 1 арк.
5. Копія листа № б/н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited року на 3 арк.
6. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” на 43 арк.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на умови UA-2024-06-26-007280-a.pdf 30.06.2024 20:11
- Скарга на умови UA-2024-06-26-007280-a.docx 30.06.2024 20:11
- лист-запит виробник.pdf 30.06.2024 20:11
- лист-запит представника виробника.pdf 30.06.2024 20:11
- лист_запит_дистрибьютора.pdf 30.06.2024 20:11
- ДОГОВІР ПОСТАВКИ 7280.pdf 30.06.2024 20:12
- лист № б.н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited.pdf 30.06.2024 20:12
- Постанова.pdf 30.06.2024 20:12
- sign.p7s 30.06.2024 20:13
- рішення від 02.07.2024 № 11429.pdf 02.07.2024 16:21
- інформація про резолютивну частину рішення від 10.07.2024 № 11944.pdf 11.07.2024 17:12
- рішення від 10.07.2024 № 11944.pdf 15.07.2024 17:17
- Пояснення по суті скарги pdf.pdf 03.07.2024 10:23
- Пояснення по суті скарги doc.docx 03.07.2024 10:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.06.2024 20:22
Дата розгляду скарги:
10.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.07.2024 16:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.07.2024 17:17
Дата виконання рішення Замовником:
16.07.2024 10:06
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04.07.2024 № 11622-р/пк-пз, Замовником внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Ноутбуки (код ДК 021:2015 «Єдиного закупівельного словника», що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі - 30213100-6 Портативні комп’ютери)"
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d9171d86a7b041aa83854017595944c2
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Опис заперечення:
Тендерна документація містить вимоги, що обмежують конкуренцію
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
17 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
26 червня 2024 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-06-26-007280-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі: Ноутбуки (код ДК 021:2015 «Єдиного закупівельного словника», що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі - 30213100-6 Портативні комп’ютери).
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 04 липня 2024 00:00.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "2629" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно вимог додатку 2 до тендерної документації:
«Учасникам в складі Пропозиції необхідно надати оригінал або копію авторизаційних листів від виробників, або офіційних представництв виробника, або офіційних дистриб’юторів, запропонованого Учасником обладнання, а саме –ноутбук, з зазначенням найменування Замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус Учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій».
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Широбокової Н.М. за договором № 7280/2024 від «28» червня 2024 р. (надаємо на підтвердження договір поставки).
Для отримання авторизаційного листа на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 7280 від 28.06.2024 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробника предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G4 IAH (83FS002DRA) – 20 (двадцять) одиниць.
Для отримання авторизаційного листа на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 7280.1 від 28.06.2024 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited (підтверджено листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року – додається), щодо предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G4 IAH (83FS002DRA) – 20 (двадцять) одиниць.
Також, для отримання авторизаційного листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 7280.2 від 28.06.2024 року до Товариство з обмеженою відповідальністю "НРП" юр. адреса: 01030, м. Київ, Шевченківський район, вул. Богдана Хмельницького,буд.44 код ЄДРПОУ 36469918, яке є офіційним дистриб’ютором комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited, щодо предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G4 IAH (83FS002DRA) – 20 (двадцять) одиниць.
Варто зазначити, що надання вказаного листа ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати авторизаційного листа.
Наявність вимоги про надання вказаного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати авторизаційний лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати авторизаційний лист саме від виробника, офіційного представника виробника або дистриб’ютора, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання авторизаційного листа є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання авторизаційного листа ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «2629», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листа-авторизації, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання оригіналу або копії авторизаційних листів від виробників, або офіційних представництв виробника, або офіційних дистриб’юторів, запропонованого Учасником обладнання, а саме –ноутбук, з зазначенням найменування Замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус Учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій, розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № 7280/2024 від 28.06.2024 р. на 4 арк.
2. Копія листа № 7280 від 28.06.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа № 7280.1 від 28.06.2024 року на 1 арк.
4. Копія листа № 7280.2 від 28.06.2024 року на 1 арк.
5. Копія листа № б/н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited року на 3 арк.
6. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” на 43 арк.
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 04 липня 2024 00:00.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "2629" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно вимог додатку 2 до тендерної документації:
«Учасникам в складі Пропозиції необхідно надати оригінал або копію авторизаційних листів від виробників, або офіційних представництв виробника, або офіційних дистриб’юторів, запропонованого Учасником обладнання, а саме –ноутбук, з зазначенням найменування Замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус Учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій».
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Широбокової Н.М. за договором № 7280/2024 від «28» червня 2024 р. (надаємо на підтвердження договір поставки).
Для отримання авторизаційного листа на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 7280 від 28.06.2024 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробника предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G4 IAH (83FS002DRA) – 20 (двадцять) одиниць.
Для отримання авторизаційного листа на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 7280.1 від 28.06.2024 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited (підтверджено листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року – додається), щодо предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G4 IAH (83FS002DRA) – 20 (двадцять) одиниць.
Також, для отримання авторизаційного листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 7280.2 від 28.06.2024 року до Товариство з обмеженою відповідальністю "НРП" юр. адреса: 01030, м. Київ, Шевченківський район, вул. Богдана Хмельницького,буд.44 код ЄДРПОУ 36469918, яке є офіційним дистриб’ютором комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited, щодо предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G4 IAH (83FS002DRA) – 20 (двадцять) одиниць.
Варто зазначити, що надання вказаного листа ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати авторизаційного листа.
Наявність вимоги про надання вказаного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати авторизаційний лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати авторизаційний лист саме від виробника, офіційного представника виробника або дистриб’ютора, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання авторизаційного листа є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання авторизаційного листа ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «2629», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листа-авторизації, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання оригіналу або копії авторизаційних листів від виробників, або офіційних представництв виробника, або офіційних дистриб’юторів, запропонованого Учасником обладнання, а саме –ноутбук, з зазначенням найменування Замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус Учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій, розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № 7280/2024 від 28.06.2024 р. на 4 арк.
2. Копія листа № 7280 від 28.06.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа № 7280.1 від 28.06.2024 року на 1 арк.
4. Копія листа № 7280.2 від 28.06.2024 року на 1 арк.
5. Копія листа № б/н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited року на 3 арк.
6. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” на 43 арк.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.