• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Розроблення документації із землеустрою (проєкту землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду) із встановлення меж в натуру (на місцевості) ландшафтного заказника місцевого значення «Староушицький»

Завершена

3 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
Період оскарження: 26.06.2024 13:23 - 22.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Gро порушення законодавства в сфері публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних вимог

Номер: e419b79c3fe24a7392c885b7918c8d19
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-26-005829-a.c2
Назва: Gро порушення законодавства в сфері публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних вимог
Скарга:
26.06.2024 року Департаментом природних ресурсів та екології Хмельницької обласної державної адміністрації (далі – Замовник) оприлюднено Оголошення про закупівлю: UA-2024-06-26-005829-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, за предметом закупівлі: «код ДК 021:2015 - 71250000-5 «Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги» (Розроблення документації із землеустрою (проєкту землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду) із встановлення меж в натуру (на місцевості) ландшафтного заказника місцевого значення «Староушицький»)». Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 04 липня 2024 13:28. Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з умовами тендерної документації, ми, Товариство з обмеженою відповідальністю «Земельно-аграрний центр «КАРАТ» (далі - Скаржник), виявили в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають нам можливості прийняти участь у відповідній закупівлі. Фактичні обставини Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Однак, тендерна документація із змінами, що затверджена Протоколом уповноваженої особи №1 від 26.06.2024 р. містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі. Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням». В обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи зазначаємо наступне. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Уважно вивчивши Тендерну документацію, Скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
Дата розгляду скарги: 09.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.07.2024 17:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.07.2024 17:48
Дата виконання рішення Замовником: 19.07.2024 15:38
Коментар замовника щодо усунення порушень: Доброго дня! Замовник виконує рішення № 11888-р/пк-пз від 09.07.24 року комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та повідомляє, що протоколом № 3 від 19.07.2024 року Уповноваженої особи внесено зміни до тендерної документації по предмету закупівлі відповідно коду ДК 021:2015: - 71250000-5 «Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги» (Розроблення документації із землеустрою (проєкту землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду) із встановлення меж в натуру (на місцевості) ландшафтного заказника місцевого значення «Староушицький»)» (UA-2024-06-26-005829-a).
Автор: ТОВ Земельно-аграрний центр "Карат", Антонюк Вячеслав Вікторович +380382652532 zats.karat@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: af0d00b5403a41ef93d0bb90e95086be
Заголовок пункту скарги: пп. 3.5.2. п. 5 розділу ІІІ тендерної документації «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог встановлених пп. 3.5.2. п. 5 розділу ІІІ тендерної документації, Замовником встановлена наступна вимога до кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» щодо наявності літального апарату (БПЛА), оснащеного двочастотним GPS/GNSS-приймачем (на GPS/GNSS надати чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки), цифровою фотокамерою для отримання якісної інформації про рельєф та місцевість
Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована та надмірна, адже обов’язкова наявність в учасника літального апарату (БПЛА), оснащеного двочастотним GPS/GNSS-приймачем не передбачена жодним нормативно-правовим актом зазначеним замовником у Додатку 2 до тендерної документації:
5. Підстава для виконання робіт (послуг):
Статті 17, 122, 186 Земельного кодексу України;
Стаття 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» (з відповідними змінами);
Статті 2, 25, 47, 67 Закону України «Про землеустрій»;
Пункт 5 Указу Президента України від 23.05.2005 № 838/2005 «Про заходи щодо дальшого розвитку природно-заповідної справи в Україні»;
Програма охорони навколишнього природного середовища Хмельницької області на 2021 – 2025 роки, затверджена рішенням сесії Хмельницької обласної ради від 08.04.2021 року № 43-4/2021.»
Зазначаємо, що надати послуги згідно технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації) з розроблення документації із землеустрою (проєкту землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду) із встановлення меж в натуру (на місцевості) ландшафтного заказника місцевого значення «Староушицький», можна відповідно до Закону України «Про землеустрій» маючи в наявності тахеометр із чинним свідоцтвом про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки та GPS/GNSS приймач із чинним свідоцтвом про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки.
Повідомляємо, що наявного у нас обладнання більше ніж достатньо для надання послуг за предметом закупівлі. Скаржник успішно здійснює надання послуг у сфері землевпорядних та топографо-геодезичних і картографічних відносин, в тому числі, має укладені та виконані договори про надання послуг аналогічних предмету оскаржуваної Закупівлі (аналогічний договір додається), використовуючи, зокрема, наступний перелік обладнання (документи, що підтверджують право володіння/користування додаємо):
1) широкоформатний кольоровий принтер (плоттер);
2) комп’ютера та ноутбуки;
3) тахеометр із чинним свідоцтвом про повірку;
5) GPS приймач із чинним свідоцтвом про повірку;
7) кольорові принтери та сканер;
8) відповідне ліцензоване програмне забезпечення
9) та інше.
Дана вимога є дискримінаційною, надлишковою та такою та обмежує нашу участь в даній закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 1214356588ae4f80b01d97b7b6226804
Заголовок пункту скарги: пп. 3.5.2. п. 5 розділу ІІІ тендерної документації, «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог встановлених пп. 3.5.2. п. 5 розділу ІІІ тендерної документації, Замовником встановлена наступна вимога до кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» щодо наявності в учасника не менше двох спеціалістів, які пройшли курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері: післяпроектного моніторингу, екологічного права. Щодо кожного спеціаліста, який пройшов курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері: післяпроектного моніторингу, екологічного права Учасник повинен надати копії, завірені належним чином, відповідних сертифікатів, свідоцтв або інших документів про підвищення кваліфікації, виданих установами освіти, що надають послуги з підвищення кваліфікації.
Згідно Закону України «Про землеустрій» підвищення кваліфікації передбачено виключно для інженера-геодезиста та інженера-землевпорядника.
Взагалі незрозумілою є вимога щодо підвищення кваліфікації у сфері екологічного права, яку не передбачено жодним нормативно-правовим документом у геодезичних та землевпорядних послуг. Адже екологічне право це система правових норм і принципів, якими регулюються та охороняються суспільні відносини щодо охорони навколишнього природного середовища і раціонального використання природних ресурсів. В той час коли предметом закупівлі є розроблення документації із землеустрою (проєкту землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду) із встановлення меж в натуру (на місцевості) ландшафтного заказника місцевого значення «Староушицький»), фактично встановлення межі території, а не екологічних правовідносин таких як охорона навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів.
Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована, адже обов’язкова наявність в учасника двох спеціалістів, які пройшли курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері: післяпроектного моніторингу, екологічного права з наданням відповідних сертифікатів, свідоцтв або інших документів про підвищення кваліфікації, виданих установами освіти, що надають послуги з підвищення кваліфікації не передбачена жодним нормативно-правовим актом та жодними технічними вимогами зазначеними замовником у Додатку 2 до тендерної документації :
«4. Основні технічні вимоги до надання послуг:
У результаті реалізації проєкту мають бути забезпечені такі показники: формування планово-картографічних матеріалів та іншої документації, необхідної для розроблення проєкту землеустрою з організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду; збереження природного різноманіття ландшафтів, охорони довкілля, підтримання екологічного балансу; визначення в натурі (на місцевості) меж обмежень у використанні земель; внесення відомостей про обмеження у використанні земель до Державного земельного кадастру, в установленому земельним законодавством порядку.
Роботи мають бути виконані на актуальних матеріалах топографо-геодезичних вишукувань М 1:10000.
Результати роботи повинні бути виконані в місцевій системі координат (МСК-23), однозначно зв’язаній з Державною геодезичною референтною системою координат УСК-2000 з поданням каталогу координат.
Виконавець забезпечує переведення отриманих цифрових даних у відповідний формат для можливості публікації в геоінформаційній системі (*.gdb; *.mxd).
У ході розробки проєкту землеустрою необхідно визначити:
 місце розташування і розміри земельних ділянок об’єктів природно-заповідного фонду, їх власників і землекористувачів (природокористувачів), у т.ч. орендарів;
 межі земельних ділянок, включених до складу території природно-заповідного фонду;
 розмір охоронної зони в разі її наявності;
 режим використання та охорони територій.
Виконавець здійснює аерознімання території під час дії воєнного стану на території України у випадку отримання необхідних дозволів або погоджень на проведення аерознімання від уповноважених органів та/або служб. Всі необхідні для проведення аерознімання узгодження з відповідними органами та службами мають бути отримані Виконавцем, а Замовник сприяє Виконавцю в отриманні таких узгоджень.
Проєкт землеустрою, який подається за результатами наданих послуг, по складу та змісту повинен відповідати статті 47 Закону України «Про землеустрій».
Проєкт землеустрою з організації і встановлення меж ландшафтного заказника місцевого значення «Староушицький» погоджується та затверджується у відповідності до пункту 3 частини третьої статті 186 Земельного кодексу України.
Подання документації із землеустрою до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, для внесення відомостей до Державного земельного кадастру здійснює Виконавець послуг.
5. Підстава для виконання робіт (послуг):
Статті 17, 122, 186 Земельного кодексу України;
Стаття 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» (з відповідними змінами);
Статті 2, 25, 47, 67 Закону України «Про землеустрій»;
Пункт 5 Указу Президента України від 23.05.2005 № 838/2005 «Про заходи щодо дальшого розвитку природно-заповідної справи в Україні»;
Програма охорони навколишнього природного середовища Хмельницької області на 2021 – 2025 роки, затверджена рішенням сесії Хмельницької обласної ради від 08.04.2021 року № 43-4/2021.»
Зазначаємо, що надати послуги згідно технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації) з розроблення документації із землеустрою (проєкту землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду) із встановлення меж в натуру (на місцевості) ландшафтного заказника місцевого значення «Староушицький», відповідно до Закону України «Про землеустрій» та Закону України "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» надаються, маючи в наявності сертифікованого інженера-геодезиста із чинним сертифікатом та сертифікований інженера-землевпорядника із чинним сертифікатом. Додаємо документи, що підтверджують наявність вищевказаних працівників.
Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована і не відноситься до предмету закупівлі, адже згідно технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації), Замовником встановлено чіткий перелік документів, що надаються Виконавцем по завершенню надання послуг:
- Землевпорядна документація (погоджений та затверджений у порядку визначеному діючим законодавством проєкт землеустрою з організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду) ландшафтного заказника місцевого значення «Староушицький» площею 2 715,0 га. Надається примірник проєкта землеустрою з організації і встановлення меж території природно-заповідного фонду в паперовому вигляді та в електронному вигляді (текстові та графічні матеріали, обмінні файли).
- Витяг з Державного земельного кадастру про обмеження у використанні земель.
- Цифрові дані на електронному носії у форматі, який передбачає можливість їх публікації в геоінформаційній системі, а також у структурованій базі геопросторових даних (*.gdb; *.mxd).
Виготовлення даних документів не передбачає наявності кваліфікації працівників у сфері післяпроектного моніторингу та екологічного права.
Дана вимога є дискримінаційною, надлишковою та такою та обмежує нашу участь в даній закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП

про порушення законодавства в сфері публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних вимог

Номер: 76af40e8203946e982ba35f22e4aa581
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-26-005829-a.b1
Назва: про порушення законодавства в сфері публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних вимог
Скарга:
26.06.2024 року Департаментом природних ресурсів та екології Хмельницької обласної державної адміністрації (далі – Замовник) оприлюднено Оголошення про закупівлю: UA-2024-06-26-005829-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, за предметом закупівлі: «код ДК 021:2015 - 71250000-5 «Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги» (Розроблення документації із землеустрою (проєкту землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду) із встановлення меж в натуру (на місцевості) ландшафтного заказника місцевого значення «Староушицький»)». Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 04 липня 2024 13:28. Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з умовами тендерної документації, ми, Товариство з обмеженою відповідальністю «Земельно-аграрний центр «КАРАТ» (далі - Скаржник), виявили в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають нам можливості прийняти участь у відповідній закупівлі. Фактичні обставини Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Однак, тендерна документація із змінами, що затверджена Протоколом уповноваженої особи №1 від 26.06.2024 р. містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі. Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням». В обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи зазначаємо наступне. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Уважно вивчивши Тендерну документацію, Скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 28.06.2024 15:57
Автор: ТОВ Земельно-аграрний центр "Карат", Антонюк Вячеслав Вікторович +380382652532 zats.karat@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 876041fad1ae4772ad492a00ed190676
Заголовок пункту скарги: пп. 3.5.2. п. 5 розділу ІІІ тендерної документації «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до вимог встановлених пп. 3.5.2. п. 5 розділу ІІІ тендерної документації, Замовником встановлена наступна вимога до кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» щодо наявності літального апарату (БПЛА), оснащеного двочастотним GPS/GNSS-приймачем (на GPS/GNSS надати чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки), цифровою фотокамерою для отримання якісної інформації про рельєф та місцевість
Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована та надмірна, адже обов’язкова наявність в учасника літального апарату (БПЛА), оснащеного двочастотним GPS/GNSS-приймачем не передбачена жодним нормативно-правовим актом зазначеним замовником у Додатку 2 до тендерної документації:
5. Підстава для виконання робіт (послуг):
Статті 17, 122, 186 Земельного кодексу України;
Стаття 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» (з відповідними змінами);
Статті 2, 25, 47, 67 Закону України «Про землеустрій»;
Пункт 5 Указу Президента України від 23.05.2005 № 838/2005 «Про заходи щодо дальшого розвитку природно-заповідної справи в Україні»;
Програма охорони навколишнього природного середовища Хмельницької області на 2021 – 2025 роки, затверджена рішенням сесії Хмельницької обласної ради від 08.04.2021 року № 43-4/2021.»
Зазначаємо, що надати послуги згідно технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації) з розроблення документації із землеустрою (проєкту землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду) із встановлення меж в натуру (на місцевості) ландшафтного заказника місцевого значення «Староушицький», можна відповідно до Закону України «Про землеустрій» маючи в наявності тахеометр із чинним свідоцтвом про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки та GPS/GNSS приймач із чинним свідоцтвом про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки.
Повідомляємо, що наявного у нас обладнання більше ніж достатньо для надання послуг за предметом закупівлі. Скаржник успішно здійснює надання послуг у сфері землевпорядних та топографо-геодезичних і картографічних відносин, в тому числі, має укладені та виконані договори про надання послуг аналогічних предмету оскаржуваної Закупівлі (аналогічний договір додається), використовуючи, зокрема, наступний перелік обладнання (документи, що підтверджують право володіння/користування додаємо):
1) широкоформатний кольоровий принтер (плоттер);
2) комп’ютера та ноутбуки;
3) тахеометр із чинним свідоцтвом про повірку;
5) GPS приймач із чинним свідоцтвом про повірку;
7) кольорові принтери та сканер;
8) відповідне ліцензоване програмне забезпечення
9) та інше.
Дана вимога є дискримінаційною, надлишковою та такою та обмежує нашу участь в даній закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 4c301791a8ec43388acd2a7912cb3380
Заголовок пункту скарги: пп. 3.5.2. п. 5 розділу ІІІ тендерної документації, «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог встановлених пп. 3.5.2. п. 5 розділу ІІІ тендерної документації, Замовником встановлена наступна вимога до кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» щодо наявності в учасника не менше двох спеціалістів, які пройшли курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері: післяпроектного моніторингу, екологічного права. Щодо кожного спеціаліста, який пройшов курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері: післяпроектного моніторингу, екологічного права Учасник повинен надати копії, завірені належним чином, відповідних сертифікатів, свідоцтв або інших документів про підвищення кваліфікації, виданих установами освіти, що надають послуги з підвищення кваліфікації.
Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована, адже обов’язкова наявність в учасника двох спеціалістів, які пройшли курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері: післяпроектного моніторингу, екологічного права з наданням відповідних сертифікатів, свідоцтв або інших документів про підвищення кваліфікації, виданих установами освіти, що надають послуги з підвищення кваліфікації не передбачена жодним нормативно-правовим актом та жодними технічними вимогами зазначеними замовником у Додатку 2 до тендерної документації :
«4. Основні технічні вимоги до надання послуг:
У результаті реалізації проєкту мають бути забезпечені такі показники: формування планово-картографічних матеріалів та іншої документації, необхідної для розроблення проєкту землеустрою з організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду; збереження природного різноманіття ландшафтів, охорони довкілля, підтримання екологічного балансу; визначення в натурі (на місцевості) меж обмежень у використанні земель; внесення відомостей про обмеження у використанні земель до Державного земельного кадастру, в установленому земельним законодавством порядку.
Роботи мають бути виконані на актуальних матеріалах топографо-геодезичних вишукувань М 1:10000.
Результати роботи повинні бути виконані в місцевій системі координат (МСК-23), однозначно зв’язаній з Державною геодезичною референтною системою координат УСК-2000 з поданням каталогу координат.
Виконавець забезпечує переведення отриманих цифрових даних у відповідний формат для можливості публікації в геоінформаційній системі (*.gdb; *.mxd).
У ході розробки проєкту землеустрою необхідно визначити:
 місце розташування і розміри земельних ділянок об’єктів природно-заповідного фонду, їх власників і землекористувачів (природокористувачів), у т.ч. орендарів;
 межі земельних ділянок, включених до складу території природно-заповідного фонду;
 розмір охоронної зони в разі її наявності;
 режим використання та охорони територій.
Виконавець здійснює аерознімання території під час дії воєнного стану на території України у випадку отримання необхідних дозволів або погоджень на проведення аерознімання від уповноважених органів та/або служб. Всі необхідні для проведення аерознімання узгодження з відповідними органами та службами мають бути отримані Виконавцем, а Замовник сприяє Виконавцю в отриманні таких узгоджень.
Проєкт землеустрою, який подається за результатами наданих послуг, по складу та змісту повинен відповідати статті 47 Закону України «Про землеустрій».
Проєкт землеустрою з організації і встановлення меж ландшафтного заказника місцевого значення «Староушицький» погоджується та затверджується у відповідності до пункту 3 частини третьої статті 186 Земельного кодексу України.
Подання документації із землеустрою до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, для внесення відомостей до Державного земельного кадастру здійснює Виконавець послуг.
5. Підстава для виконання робіт (послуг):
Статті 17, 122, 186 Земельного кодексу України;
Стаття 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» (з відповідними змінами);
Статті 2, 25, 47, 67 Закону України «Про землеустрій»;
Пункт 5 Указу Президента України від 23.05.2005 № 838/2005 «Про заходи щодо дальшого розвитку природно-заповідної справи в Україні»;
Програма охорони навколишнього природного середовища Хмельницької області на 2021 – 2025 роки, затверджена рішенням сесії Хмельницької обласної ради від 08.04.2021 року № 43-4/2021.»
Зазначаємо, що надати послуги згідно технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації) з розроблення документації із землеустрою (проєкту землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду) із встановлення меж в натуру (на місцевості) ландшафтного заказника місцевого значення «Староушицький», відповідно до Закону України «Про землеустрій» та Закону України "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» надаються, маючи в наявності сертифікованого інженера-геодезиста із чинним сертифікатом та сертифікований інженера-землевпорядника із чинним сертифікатом. Додаємо документи, що підтверджують наявність вищевказаних працівників.
Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована і не відноситься до предмету закупівлі, адже згідно технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації), Замовником встановлено чіткий перелік документів, що надаються Виконавцем по завершенню надання послуг:
- Землевпорядна документація (погоджений та затверджений у порядку визначеному діючим законодавством проєкт землеустрою з організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду) ландшафтного заказника місцевого значення «Староушицький» площею 2 715,0 га. Надається примірник проєкта землеустрою з організації і встановлення меж території природно-заповідного фонду в паперовому вигляді та в електронному вигляді (текстові та графічні матеріали, обмінні файли).
- Витяг з Державного земельного кадастру про обмеження у використанні земель.
- Цифрові дані на електронному носії у форматі, який передбачає можливість їх публікації в геоінформаційній системі, а також у структурованій базі геопросторових даних (*.gdb; *.mxd).
Виготовлення даних документів не передбачає наявності кваліфікації працівників у сфері післяпроектного моніторингу та екологічного права.
Дана вимога є дискримінаційною, надлишковою та такою та обмежує нашу участь в даній закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації