-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
34320000-6 Механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів (34324000-4 Колеса, частини та приладдя до них (Амортизатори) 34327000-5 Керма, кермові колонки та кермові механізми (Фланці, тяги, накінечники кермової тяги, втулки, гайки пальця передньої підвіски, пальці кулькові кермової тяги, кутові редуктори, кермові колонки, механізми кермові, гідроциліндр кермовий) 34321200-5 Коробки передач (Кардані вали) 34322000-0 Гальма та частини гальм (Пневмобалони, стакани пневмобалону, кришки пневмобалону, крани стояночного гальма, педальні гальмівні клапани, педалі ходу, регулятори, гальмівні барабани, важелі, колодки гальмівні, вісі гальмівної колодки, камери гальмівні, супорта гальмівні, гальмівні механізми, накладки гальмівні, гальмівні системи, диски гальмівні, тяги колодочного гальма, комплект колодок)
Завершена
3 859 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 38 598.00 UAH
мін. крок: 1% або 38 598.00 UAH
Період оскарження:
24.06.2024 10:21 - 05.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на незаконне рішення Замовника про відхилення
Номер:
59f4867d82394d799b8f0a6becbbd3c3
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-24-001176-a.a2
Назва:
Скарга на незаконне рішення Замовника про відхилення
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга (4).pdf 11.07.2024 10:43
- sign.p7s 11.07.2024 10:58
- рішення від 15.07.2024 №12086.pdf 15.07.2024 18:54
- інформація про резолютивну частину рішення від 22.07.2024 №12492.pdf 23.07.2024 12:53
- рішення від 22.07.2024 №12492.pdf 24.07.2024 17:54
- заперечення на скаргу.docx 18.07.2024 11:40
- заперечення на скаргу.pdf 18.07.2024 11:40
- 06-3 06 24ВТпротокол скасування рішення.docx 25.07.2024 09:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.07.2024 11:08
Дата розгляду скарги:
22.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.07.2024 18:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.07.2024 17:54
Дата виконання рішення Замовником:
25.07.2024 09:21
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №12492 -р/пк-пз від 22.07.2024 року, Замовником скасовано рішення від 08.07.2024 року № 06-1/06/24ВТ про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП "ЧОРНА ОЛЕНА ВОЛОДИМИРІВНА".
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
397579f386f2417588cd07ad229fdb44
Заголовок пункту скарги:
Порушення вимог п. 43, 44 Особливостей: нерозміщення вимоги та незаконне відхилення пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Замовником визначено чіткий перелік документів, що підтверджують відповідність запропонованого товару технічним та якісним характеристиками предмету закупівлі, серед яких, зокрема, декларація відповідності від учасника/постачальника (згідно ISO ЕІС 17050-1).
При цьому, лист-роз’яснення про відсутність сертифікації з відповідним законодовчим обгрунтуванням та посиланням НЕ віднесено Замовником документів, що підтверджують відповідність запропонованого товару технічним та якісним характеристиками предмету закупівлі.
На підтвердження відповідності запропонованого товару технічним та якісним характеристиками предмету закупівлі, Скаржник надав один з передбачених у Додатку 5 документів, а саме:
- Декларації відповідності від учасника/постачальника (згідно ISO ЕІС 17050-1), в якій Скаржник від свого імені підтверджив якість товару, відповідність заявленим ДСТУ та встановлює гарантійний строк експлуатації товару (на кожну позицію товару (або групу товарів) заповнено окрема декларація (файл «декларації постачальника.pdf»), чим повністю виконав вимоги ТД в цій частині.
Водночас, умовами Додатку 5 до ТД передбачалася вимога про надання листа-роз’яснення про відсутність сертифікації з відповідним законодовчим обгрунтуванням та посиланням – ЗА ПЕВНИХ КОНКРЕТНИХ ОБСТАВИН: У випадку, якщо ДЕЯКІ номенклатурні позиції не підлягають сертифікації.
Таким чином, у випадку якщо УСІ номенклатурні позиції не підлягають сертифікації, Тендерною документацію не вимагалося надати відповідний лист-розʼяснення.
Інформація щодо обов’язкової сертифікації товарів є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних, а отже, Замовник не має права вимагати її від Учасника.
Крім того, Лист-розʼяснення, на який Замовник посилається у протоколі відхилення, НЕ Є документом, що підтверджує технічні і якісні характеристики.
Оскільки лист-розʼяснення не є документом, що підтверджує технічні та якісні характеристики запропонованого товару, відповідно до п. 43 Особливостей його віднесено до документів, невідповідності чи відсутність яких підлягає виправленню протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником вимоги, оскільки виправлення такої невідповідності НЕ ПРИЗВОДИТЬ до зміни предмета закупівлі, запропонованого Скаржником у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Однак, Замовник, не розмістивши вимогу про усунення невідповідностей протягом 24 годин в частині надання листа-розʼяснення, порушив положення п. 43 Особливостей, оскільки лист-розʼяснення є документом, невідповідність якого може бути усунута в порядку п. 43 Особливостей.
Таким чином, відхиливши пропозицію Скаржника з підстав невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, Замовник допустив незаконне відхилення, проігнорувавши виключення – документи, невідповідність у яких може бути усунута в порядку п. 43 Особливостей, чим порушив норми пункту 44 Особливостей.
При цьому, лист-роз’яснення про відсутність сертифікації з відповідним законодовчим обгрунтуванням та посиланням НЕ віднесено Замовником документів, що підтверджують відповідність запропонованого товару технічним та якісним характеристиками предмету закупівлі.
На підтвердження відповідності запропонованого товару технічним та якісним характеристиками предмету закупівлі, Скаржник надав один з передбачених у Додатку 5 документів, а саме:
- Декларації відповідності від учасника/постачальника (згідно ISO ЕІС 17050-1), в якій Скаржник від свого імені підтверджив якість товару, відповідність заявленим ДСТУ та встановлює гарантійний строк експлуатації товару (на кожну позицію товару (або групу товарів) заповнено окрема декларація (файл «декларації постачальника.pdf»), чим повністю виконав вимоги ТД в цій частині.
Водночас, умовами Додатку 5 до ТД передбачалася вимога про надання листа-роз’яснення про відсутність сертифікації з відповідним законодовчим обгрунтуванням та посиланням – ЗА ПЕВНИХ КОНКРЕТНИХ ОБСТАВИН: У випадку, якщо ДЕЯКІ номенклатурні позиції не підлягають сертифікації.
Таким чином, у випадку якщо УСІ номенклатурні позиції не підлягають сертифікації, Тендерною документацію не вимагалося надати відповідний лист-розʼяснення.
Інформація щодо обов’язкової сертифікації товарів є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних, а отже, Замовник не має права вимагати її від Учасника.
Крім того, Лист-розʼяснення, на який Замовник посилається у протоколі відхилення, НЕ Є документом, що підтверджує технічні і якісні характеристики.
Оскільки лист-розʼяснення не є документом, що підтверджує технічні та якісні характеристики запропонованого товару, відповідно до п. 43 Особливостей його віднесено до документів, невідповідності чи відсутність яких підлягає виправленню протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником вимоги, оскільки виправлення такої невідповідності НЕ ПРИЗВОДИТЬ до зміни предмета закупівлі, запропонованого Скаржником у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Однак, Замовник, не розмістивши вимогу про усунення невідповідностей протягом 24 годин в частині надання листа-розʼяснення, порушив положення п. 43 Особливостей, оскільки лист-розʼяснення є документом, невідповідність якого може бути усунута в порядку п. 43 Особливостей.
Таким чином, відхиливши пропозицію Скаржника з підстав невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, Замовник допустив незаконне відхилення, проігнорувавши виключення – документи, невідповідність у яких може бути усунута в порядку п. 43 Особливостей, чим порушив норми пункту 44 Особливостей.
×
-
Назва доказу:
Документи пропозиції Скаржника (описано у скарзі, наявні у електронній системі)
-
Повʼязаний документ:
скарга (4).pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Встановити незаконність рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника ФОП "ЧОРНА ОЛЕНА ВОЛОДИМИРІВНА", оформлене Протоколом № 06-1/06/24ВТ від 08.07.2024р., та зобов’язати Замовника скасувати рішення, опубліковане на електронному майданчику 08.07.2024р. (Протокол № 06-1/06/24ВТ від 08.07.2024р.) про відхилення пропозиції Скаржника ФОП "ЧОРНА ОЛЕНА ВОЛОДИМИРІВНА".
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо неправомірної дискваліфікації Учасника
Номер:
9986fea1473d4aa0a884fe10479b8a11
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-24-001176-a.c1
Назва:
Вимога щодо неправомірної дискваліфікації Учасника
Вимога:
Фізична особа-підприємець Чорна Олена Володимирівна (далі-Учасник), керуючись абз. 2 п. 46 Постанови КМУ 1178 від «У разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.» Просить надати роз’яснення з наступного приводу:
Згідно з п. 43 Постанови КМУ: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
У протоколі, що оприлюднено КП ММР «Миколаївелектротранс» (далі-Замовник) про дискваліфікацію Учасника зазначено:
«Додаток 5 тендерної документації: У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати у випадку, якщо деякі номенклатурні позиції не підлягають сертифікації, учасник повинен надати лист-роз’яснення про відсутність сертифікації з відповідним законодовчим обгрунтуванням та посиланням. В такому випадку Учасник надає декларацію відповідності від учасника (згідно ISO ЕІС 17050-1), яка зазначена вище у переліку.
Учасником у складі тендерної пропозиції на підтвердження технічних та якісних характеристик предмету закупівлі надані декларації простачальника про відповідність на всі номенклатурні позиції, проте не надано лист-роз’яснення про відсутність сертифікації з відповідним законодовчим обгрунтуванням та посиланням.
Таким чином, Учасник не надав інформацію, визначену у вимогах тендерної документації в частині технічних характеристик. Дана вимога відноситься до технічної специфікації та вимог предмета закупівлі, тому не може бути усунена учасником в порядку пункту 43 Особливостей.»
Учасником, відповідно до вимог Тендерної документації було надано Декларації Постачальника про відповідність. Кожна з наданих декларацій містить інформацію, що пропонований товар не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні.
Згідно з вимогою Замовника У випадку, якщо деякі номенклатурні позиції не підлягають сертифікації, учасник повинен надати лист-роз’яснення про відсутність сертифікації з відповідним законодовчим обгрунтуванням та посиланням. В такому випадку Учасник надає декларацію відповідності від учасника (згідно ISO ЕІС 17050-1), яка зазначена вище у переліку.
Таким чином, Учасник виконав усі вимоги Замовника, окрім вимоги щодо надання Листа-роз’яснення про відсутність сертифікації з відповідним законодовчим обгрунтуванням та посиланням. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник висуває вимогу щодо виправлення помилок, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
З огляду на те, що Учасником у пропозиції та Декларація постачальника про відповідність було чітко визначено пропонований товар (який повністю відповідав вимогам Замовника), зокрема найменування товару, марку, модель, просимо надати роз’яснення, яким саме чином, Учасник (у випадку висунення вимоги Замовником, щодо надання Довідки про відсутність сертифікації з відповідним законодовчим обгрунтуванням та посиланням) міг змінити предмет закупівлі, запропонований у складі тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо?
Фактом надання Декларацій постачальника про відповіднсть та зазначенням у останніх виразу «не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні» Учасник підтверджує відсутність обов’язкової сертифікації даних товарів.
Відповідно до пунтку 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Повідомляємо, що з 1 січня 2018 року було скасовано обов’язкову сертифікацію продукції, у зв’язку із втратою чинності Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.93 N 46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію", Державна система сертифікації припинила своє існування, тобто перестала існувати система УкрСЕПРО. Відповідно, вся продукція, яка входила до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, затвердженому Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 1 лютого 2005 року № 28, не підлягає обов’язковій сертифікації. Відповідно, товари, які є предметом закупівлі, не підлягають обов’язковій сертифікації.
Отже, по-перше: Як зазначено вище, інформація щодо обов’язкової сертифікації товарів є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних, а отже, Замовник не має права вимагати її від Учасника.
По-друге: Замовник був зобов’язаний висунути Вимогу щодо надання учасником Листа-роз’яснення про відсутність сертифікації з відповідним законодовчим обгрунтуванням та посиланням, оскільки надання даного листа не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно, Замовником було порушено право Учасника усунути невідповідність у документах тендерної пропозиції.
Нагадуємо, що згідно із п. 1 Статті 44. Розділу IX «ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ»: «За порушення вимог, установлених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників, службові (посадові) особи та члени органу оскарження, службові (посадові) особи Уповноваженого органу, службові (посадові) особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, службові (посадові) особи органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (обслуговуючого банку), несуть відповідальність згідно із законами України.»
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Замовнику.docx 08.07.2024 15:54
- Вимога Замовнику.docx.asice 08.07.2024 15:54
Дата подачі:
08.07.2024 15:54
Вирішення:
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі", У тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Тендерна документація, а саме додаток 5 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеритсики предмету закупівлі, містить чітку вимогу, а саме Учасник повинен надати документи, що підтверджують відповідність запропонованого товару технічним та якісним характеристиками предмету закупівлі, у тому числі: декларацію відповідності від учасника/постачальника (згідно ISO ЕІС 17050-1), в якій Учасник від свого імені підтверджує якість товару, відповідність заявленим ДСТУ, технічний опис (за можливості), розмір та встановлює гарантійний строк експлуатації товару (на кожну позицію товару (або групу товарів) заповнюється окрема декларація).
У випадку, якщо деякі номенклатурні позиції не підлягають сертифікації, учасник повинен надати лист-роз’яснення про відсутність сертифікації з відповідним законодовчим обгрунтуванням та посиланням. В такому випадку Учасник надає декларацію відповідності від учасника (згідно ISO ЕІС 17050-1), яка зазначена вище у переліку.
Таким чином, Замовником визначено, що декларація відповідності від учаника/постачальника надається лише у випадку, якщо товар не підлягає сертифікації одночасно з наданням у складі тендерної пропозиції листа-роз'яснення про відсутність сертифікації з відповідними законодавчим обгрунтуванням та посиланням.
Дана вимога відноситься безпосередньо до визначення технічних характеристик предмету закупівлі, та не може бути надана на виправлення в порядку пунтку 43 Особливстей.
Окрім того, стаття 23 Закону України "Про публічні закупівлі" містить перелік та вимоги до дкументів, що надаються для підтвердження відповідності предмету закупівлі.
Замовником надана можливість надання декларації відповідності від учасника/постачальника з метою розширення кола потенційних учасників як один з видів підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам Замовника.
Зважаючи на те, що даним способом підтвердження можливо маніпулювати недобросовістними Учасниками, Замовником визначена скме вимога надати підтверджуючий докумнт (лист-роз'яснення) що саме цей товар не підлягає обов'язковій сертифікації з відповідним законодавчим обгрунтуванням та посланням.
Вами, як Учасником, цього надано не було, таким чином не виконано вимоги Замовника.
Звертаємо увагу, що дана вимога стосується власне підтвердження технічних характеристик.
Окрім того, Замовник дотримується статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі" та не встановлює жодних дискримінаційних вимог.
Таким чином, Скарга підлягає відхилленню у зв'язку з відсутністю доведення Скаржником порушення його прав та законних інтересів.
Статус вимоги:
Відхилено