-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція корпусу №1 інфекційного відділення для створення реабілітаційного центру КП "Володимирське ТМО" по вул. Генерала Шухевича, 10 у місті Володимир, Волинської області» (ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)
Завершена
102 322 887.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 511 614.44 UAH
мін. крок: 0.5% або 511 614.44 UAH
Період оскарження:
21.06.2024 17:08 - 21.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
1199a5253c5c4e0c9ab14c0e58246755
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-21-010209-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Наше підприємство має значний досвід роботи у даній сфері та хоче прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі. Проте окремі положення Тендерної документації, затвердженої замовником містять порушення вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості), які ускладнюють нашу участь у процедурі закупівлі та дискримінаційних умов, очевидно, штучно сформульованих для обмеження конкуренції між учасниками, що перешкоджають нашим законним правам та інтересам щодо участі у вказаній процедурі закупівлі
Пов'язані документи:
Учасник
- сімбо мтб 2023.pdf 02.07.2024 12:26
- Скарга щодо умов тендерної документації.pdf 02.07.2024 12:26
- скарга ВЕЛЬТ умови (1).docx 02.07.2024 12:26
- садок1 (1).rar 02.07.2024 12:26
- садок2 (2).rar 02.07.2024 12:26
- садок3 (3).rar 02.07.2024 12:26
- гострі стани (1).rar 02.07.2024 12:26
- мартовича (2).rar 02.07.2024 12:26
- sign.p7s 02.07.2024 12:31
- Рішення від 04.07.2024 №11585.pdf 04.07.2024 17:39
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.07.2024 №12012.pdf 12.07.2024 18:48
- Рішення від 11.07.2024 №12012.pdf 16.07.2024 14:47
- Пояснення_по_суті_скарги.pdf 08.07.2024 20:43
- _26.pdf 08.07.2024 20:43
- договір 10Г.pdf 08.07.2024 20:43
- Договір 4Г.pdf 08.07.2024 20:44
- Пояснення_по_суті_скарги.docx 08.07.2024 20:44
- договір_16Г.pdf 08.07.2024 20:44
- Протокол 42 (2).pdf 22.07.2024 11:08
- Протокол 42.docx.asice.zip 22.07.2024 11:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.07.2024 13:44
Дата розгляду скарги:
11.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.07.2024 17:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.07.2024 14:47
Дата виконання рішення Замовником:
22.07.2024 11:08
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Уповноваженою особою виконано рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №12012-р/пк-пз від 11.07.2024 року щодо внесення змін до тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
5394c689098d4acd9eba366984f3ee50
Заголовок пункту скарги:
Щодо вимог замовника в частині документального підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Замовником в 1 Додатку 1 до тендерної документації була встановлена наступна вимога:
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Подається у наведеному нижче вигляді, на фірмовому бланку учасника (за наявністю)
Учасник не повинен відступати від даної форми
Таблиця Г
Довідка
про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору
№ з/п Назва та адреса організації з якою укладено договір/номер договору та дата укладення Предмет договору Ціна договору Сума виконання договору
1 2 3 4 5
1
_________________________________________________ _______________
посада, ім’я ПРІЗВИЩЕ уповноваженої особи учасника (підпис)
М.П.
1.Для підтвердження зазначеної в довідці інформації учасник повинен надати:
1.1. Скановані з оригіналу копії аналогічних договорів (не менше одного), які повністю виконані, інформацію щодо яких вказано у довідці про виконання аналогічних договорів.
Під аналогічним договором слід розуміти договір (двосторонній або декілька сторонній), подібний за змістом, своєю правовою природою та предметом закупівлі, щодо виконання робіт, визначених відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», за характером робіт – будівництво/реконструкція закладу охорони здоров’я, класу наслідків не нижче СС2.
*Замовниками згідно з договорами можуть бути суб’єкти будь-якої форми власності.
1.2. Лист-відгук про співпрацю за договором(ами) від замовника, що вказані в Таблиці «Г». Відгук надаються щодо кожного вказаного в Таблиці «Г» договору. Відгук повинен мати посилання на договір, який виконувався та бути належно оформлений, містити вихідний номер та дату видачі такого документу.
1.3. Документи, що засвідчують факт виконання робіт (Довідка за формою КБ-3 сформована наростаючим підсумком, яка підтверджує виконання договору в повному обсязі).
1.4. На підтвердження факту виконання запропонованого аналогічного договору учасник повинен надати довідку в довільній формі з зазначенням посилання на сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва в розумінні даної тендерної документації є документами, які видані відповідно до «Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів» затвердженого постановою КМУ № 461 від 12.04.2011 року, у Єдиному реєстрі будівельної діяльності за посиланням (https://e-construction.gov.ua). У Єдиному реєстрі будівельної діяльності за наданим посиланням має міститись інформація про учасника, як генерального підрядника або підрядника будівництва.
Вважаємо, що встановлені замовником надмірні вимоги в частині підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів є такими, що мають дискримінаційний характер та порушують права потенційних учасників процедури закупівлі, в тому числі і нашого підприємства, з огляду на наступне:
Для того, щоб відповідати даному кваліфікаційному критерію згідно умов тендерної документації учасникам потрібно мати договір, який одночасно відповідає наступним ознакам:
- повністю виконаний
- за характером робіт – будівництво або реконструкція
- об’єкт будівництва - заклад охорони здоров’я
- клас наслідків об’єкту будівництва - не нижче СС2
- учасник має виступати генеральним підрядником або підрядникм будівництва
- об’єкт має бути прийнятий в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва з отриманням сертифіката, на який є посилання у Єдиному реєстрі будівельної діяльності за посиланням (https://e-construction.gov.ua).
За таких умов, наше підприємство, маючи багаторічний досвід виконання аналогічних робіт, позбавлене можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
Адже жоден з виконаних нами договорів не відповідає усім в сукупності вимогам замовника.
До прикладу, ми могли б надати в якості аналогічного договору договір №481 від 6 грудня 2022 року на «Капітальний ремонт відділення реабілітації гострих станів та відновного лікування КНП «1 територіальне медичне об’єднання м. Львова» на вул. Пилипа Орлика, 4» (Код ДК 021:2015-45453000-7 Капітальний ремонт та реставрація) (додаємо в якості доказу).
Цей договір:
- повністю виконаний
- об’єкт будівництва - заклад охорони здоров’я
- клас наслідків об’єкту будівництва - не нижче СС2
- учасник виступає генеральним підрядником
Проте, цей договір не відповідає вимогам замовника, адже має характер робіт – капітальний ремонт і у Єдиному реєстрі будівельної діяльності за посиланням (https://e-construction.gov.ua) відсутня інформація про наявність сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва (адже прийняттям в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів займаються замовники і ми як учасники жодним чином не можемо вплинути на цей процес).
Проте є у нас і договори, за якими у нас є можливість надати довідку з зазначенням посилання на сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва у Єдиному реєстрі будівельної діяльності за посиланням (https://e-construction.gov.ua).
Це, зокрема:
1.) Договори на виконання робіт на об’єкті «Будівництво дошкільного навчального закладу на 75 місць в с. Сокільники Пустомитівського району Львівської області». (об’єкт виконувався за трьома договорами - додаємо в якості доказу).
Ці договори:
- повністю виконані
- за характером робіт – будівництво
- клас наслідків об’єкту будівництва - СС2
- учасник виступає генеральним підрядником
- об’єкт прийнятий в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва з отриманням сертифіката, на який є посилання у Єдиному реєстрі будівельної діяльності за посиланням (https://e-construction.gov.ua). Реєстраційний номер в ЄДЕССБ - ІУ122240111246
Проте і цей договір не відповідає вимогам замовника, адже об’єкт будівництва - не заклад охорони здоров’я, а заклад освіти.
2.) Договір по об’єкту «Ремонтно-реставраційні роботи будівлі Львівського районного управління поліції ГУНП у Львівській області за адресою вул. Мартовича, 2, м. Львів, пам’ятки архітектури місцевого значення, (охоронний № 4916-Лв)» (додаємо в якості доказу).
Цей договір:
- повністю виконаний
- клас наслідків об’єкту будівництва - не нижче СС2
- учасник виступає генеральним підрядником
- об’єкт прийнятий в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва з отриманням сертифіката, на який є посилання у Єдиному реєстрі будівельної діяльності за посиланням (https://e-construction.gov.ua). Реєстраційний номер в ЄДЕССБ - ІУ013210826849)
Проте характер робіт – не будівництво або реконструкція і об’єкт - не заклад охорони здоров’я.
Вважаємо, що відсутність у нас договору, який відповідав би усім в сукупності вимогам не може бути тим критерієм, що свідчить про неможливість виконання нами замовлення, що є предметом закупівлі.
На нашу думку, вимоги замовника не можна охарактеризувати як такі, що спрямовані на відбір підрядників потенційно спроможних виконати замовлення, обмеження встановлені замовником не мають обґрунтованої мети чи логічного пояснення, а отже цілком підпадають під ознаки дискримінаційних умов.
За умов встановлених замовником, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договір, який:
- повністю виконаний
- за характером робіт – будівництво або реконструкція
- об’єкт будівництва - заклад охорони здоров’я
- клас наслідків об’єкту будівництва - не нижче СС2
- учасник виступає генеральним підрядником або підрядникм будівництва
- об’єкт прийнятий в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва з отриманням сертифіката, на який є посилання у Єдиному реєстрі будівельної діяльності за посиланням (https://e-construction.gov.ua).
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Подається у наведеному нижче вигляді, на фірмовому бланку учасника (за наявністю)
Учасник не повинен відступати від даної форми
Таблиця Г
Довідка
про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору
№ з/п Назва та адреса організації з якою укладено договір/номер договору та дата укладення Предмет договору Ціна договору Сума виконання договору
1 2 3 4 5
1
_________________________________________________ _______________
посада, ім’я ПРІЗВИЩЕ уповноваженої особи учасника (підпис)
М.П.
1.Для підтвердження зазначеної в довідці інформації учасник повинен надати:
1.1. Скановані з оригіналу копії аналогічних договорів (не менше одного), які повністю виконані, інформацію щодо яких вказано у довідці про виконання аналогічних договорів.
Під аналогічним договором слід розуміти договір (двосторонній або декілька сторонній), подібний за змістом, своєю правовою природою та предметом закупівлі, щодо виконання робіт, визначених відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», за характером робіт – будівництво/реконструкція закладу охорони здоров’я, класу наслідків не нижче СС2.
*Замовниками згідно з договорами можуть бути суб’єкти будь-якої форми власності.
1.2. Лист-відгук про співпрацю за договором(ами) від замовника, що вказані в Таблиці «Г». Відгук надаються щодо кожного вказаного в Таблиці «Г» договору. Відгук повинен мати посилання на договір, який виконувався та бути належно оформлений, містити вихідний номер та дату видачі такого документу.
1.3. Документи, що засвідчують факт виконання робіт (Довідка за формою КБ-3 сформована наростаючим підсумком, яка підтверджує виконання договору в повному обсязі).
1.4. На підтвердження факту виконання запропонованого аналогічного договору учасник повинен надати довідку в довільній формі з зазначенням посилання на сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва в розумінні даної тендерної документації є документами, які видані відповідно до «Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів» затвердженого постановою КМУ № 461 від 12.04.2011 року, у Єдиному реєстрі будівельної діяльності за посиланням (https://e-construction.gov.ua). У Єдиному реєстрі будівельної діяльності за наданим посиланням має міститись інформація про учасника, як генерального підрядника або підрядника будівництва.
Вважаємо, що встановлені замовником надмірні вимоги в частині підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів є такими, що мають дискримінаційний характер та порушують права потенційних учасників процедури закупівлі, в тому числі і нашого підприємства, з огляду на наступне:
Для того, щоб відповідати даному кваліфікаційному критерію згідно умов тендерної документації учасникам потрібно мати договір, який одночасно відповідає наступним ознакам:
- повністю виконаний
- за характером робіт – будівництво або реконструкція
- об’єкт будівництва - заклад охорони здоров’я
- клас наслідків об’єкту будівництва - не нижче СС2
- учасник має виступати генеральним підрядником або підрядникм будівництва
- об’єкт має бути прийнятий в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва з отриманням сертифіката, на який є посилання у Єдиному реєстрі будівельної діяльності за посиланням (https://e-construction.gov.ua).
За таких умов, наше підприємство, маючи багаторічний досвід виконання аналогічних робіт, позбавлене можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
Адже жоден з виконаних нами договорів не відповідає усім в сукупності вимогам замовника.
До прикладу, ми могли б надати в якості аналогічного договору договір №481 від 6 грудня 2022 року на «Капітальний ремонт відділення реабілітації гострих станів та відновного лікування КНП «1 територіальне медичне об’єднання м. Львова» на вул. Пилипа Орлика, 4» (Код ДК 021:2015-45453000-7 Капітальний ремонт та реставрація) (додаємо в якості доказу).
Цей договір:
- повністю виконаний
- об’єкт будівництва - заклад охорони здоров’я
- клас наслідків об’єкту будівництва - не нижче СС2
- учасник виступає генеральним підрядником
Проте, цей договір не відповідає вимогам замовника, адже має характер робіт – капітальний ремонт і у Єдиному реєстрі будівельної діяльності за посиланням (https://e-construction.gov.ua) відсутня інформація про наявність сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва (адже прийняттям в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів займаються замовники і ми як учасники жодним чином не можемо вплинути на цей процес).
Проте є у нас і договори, за якими у нас є можливість надати довідку з зазначенням посилання на сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва у Єдиному реєстрі будівельної діяльності за посиланням (https://e-construction.gov.ua).
Це, зокрема:
1.) Договори на виконання робіт на об’єкті «Будівництво дошкільного навчального закладу на 75 місць в с. Сокільники Пустомитівського району Львівської області». (об’єкт виконувався за трьома договорами - додаємо в якості доказу).
Ці договори:
- повністю виконані
- за характером робіт – будівництво
- клас наслідків об’єкту будівництва - СС2
- учасник виступає генеральним підрядником
- об’єкт прийнятий в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва з отриманням сертифіката, на який є посилання у Єдиному реєстрі будівельної діяльності за посиланням (https://e-construction.gov.ua). Реєстраційний номер в ЄДЕССБ - ІУ122240111246
Проте і цей договір не відповідає вимогам замовника, адже об’єкт будівництва - не заклад охорони здоров’я, а заклад освіти.
2.) Договір по об’єкту «Ремонтно-реставраційні роботи будівлі Львівського районного управління поліції ГУНП у Львівській області за адресою вул. Мартовича, 2, м. Львів, пам’ятки архітектури місцевого значення, (охоронний № 4916-Лв)» (додаємо в якості доказу).
Цей договір:
- повністю виконаний
- клас наслідків об’єкту будівництва - не нижче СС2
- учасник виступає генеральним підрядником
- об’єкт прийнятий в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва з отриманням сертифіката, на який є посилання у Єдиному реєстрі будівельної діяльності за посиланням (https://e-construction.gov.ua). Реєстраційний номер в ЄДЕССБ - ІУ013210826849)
Проте характер робіт – не будівництво або реконструкція і об’єкт - не заклад охорони здоров’я.
Вважаємо, що відсутність у нас договору, який відповідав би усім в сукупності вимогам не може бути тим критерієм, що свідчить про неможливість виконання нами замовлення, що є предметом закупівлі.
На нашу думку, вимоги замовника не можна охарактеризувати як такі, що спрямовані на відбір підрядників потенційно спроможних виконати замовлення, обмеження встановлені замовником не мають обґрунтованої мети чи логічного пояснення, а отже цілком підпадають під ознаки дискримінаційних умов.
За умов встановлених замовником, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договір, який:
- повністю виконаний
- за характером робіт – будівництво або реконструкція
- об’єкт будівництва - заклад охорони здоров’я
- клас наслідків об’єкту будівництва - не нижче СС2
- учасник виступає генеральним підрядником або підрядникм будівництва
- об’єкт прийнятий в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва з отриманням сертифіката, на який є посилання у Єдиному реєстрі будівельної діяльності за посиланням (https://e-construction.gov.ua).
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
×
-
Назва доказу:
Договір по об’єкту «Ремонтно-реставраційні роботи будівлі Львівського районного управління поліції ГУНП у Львівській області за адресою вул. Мартовича, 2, м. Львів, пам’ятки архітектури місцевого значення, (охоронний № 4916-Лв)» разом з документами, які підтверджують його виконання
-
Повʼязаний документ:
мартовича (2).rar
-
-
Назва доказу:
Договори на виконання робіт на об’єкті «Будівництво дошкільного навчального закладу на 75 місць в с. Сокільники Пустомитівського району Львівської області» разом з документами, які підтверджують їх виконання
-
Повʼязаний документ:
садок3 (3).rar
-
-
Назва доказу:
Договір на «Капітальний ремонт відділення реабілітації гострих станів та відновного лікування КНП «1 територіальне медичне об’єднання м. Львова» на вул. Пилипа Орлика, 4» разом з документами, які підтверджують його виконання
-
Повʼязаний документ:
гострі стани (1).rar
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації, а саме прибрати вимоги, що договір має бути одночасно за характером робіт – будівництво/реконструкція закладу охорони здоров’я, класу наслідків не нижче СС2, на підтвердження факту виконання робіт по якому учасник повинен надати довідку в довільній формі з зазначенням посилання на сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва в розумінні даної тендерної документації є документами, які видані відповідно до «Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів» затвердженого постановою КМУ № 461 від 12.04.2011 року, у Єдиному реєстрі будівельної діяльності за посиланням (https://e-construction.gov.ua). У Єдиному реєстрі будівельної діяльності за наданим посиланням має міститись інформація про учасника, як генерального підрядника або підрядника будівництва.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
7a6e62733c2e44ff9a815538d6d0636c
Заголовок пункту скарги:
Щодо вимоги замовника в період звернення за роз’ясненнями відвідати будівельний майданчик і скласти акт огляду об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника і надати в складі пропозиції довідку із інформацією про проведений огляд об’єкту
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Згідно вимог ч. 3.7 розділу 3 ТД:
«Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати будівельний майданчик і скласти акт огляду об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника. Витрати на відвідування будівельного майданчику несе учасник із власних коштів і вони не можуть бути предметом оскарження чи відшкодування (надати у складі пропозиції довідку із інформацією про проведений огляд об’єкту).»
Вимога щодо обов’язкового огляду об’єкту з наданням підтверджуючого документа в складі пропозиції є класичною дискримінаційною умовою, спрямованою на відсіювання учасників процедури закупівлі.
Адже Замовник має можливість допустити до відвідування будівельного майданчика і складення акт огляду лише тих учасників, до яких він прихильний, натомість, інших – не допустити до огляду взагалі або не завірити підготовлений ними акт.
Також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері учаснику необхідно отримати такий акт огляду ще до подання пропозиції. Як наслідок, Замовнику ще перед розкриттям пропозицій уже буде відома кількість та склад потенційних Учасників процедури закупівлі.
Додаткової дискримінаційності цій вимозі надає уточнення, що обстежити об’єкт потрібно саме в період уточнень по закупівлі.
Попереджуючи заперечення замовника, що тендерною документацією не передбачено окремої вимоги щодо обов’язку завантажити акт огляду саме до складу пропозиції, а отже – встановлена вимога замовника не є перешкодою аби взяти участь у тендері, хочемо наголосити, що замовник натомість вимагає надати в складі пропозиції довідку із інформацією про проведений огляд об’єкту.
Якщо учасник надасть у складі пропозиції затребувану довідку без наявності у нього підписаного замовником в період уточнень акту огляду – в замовника будуть підстави для відхилення тендерної пропозиції такого учасника з підстав надання учасником недостовірної інформації.
За таких умов, повнота і відповідність пропозиції учасника поставлена в залежність від волі замовника.
«Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати будівельний майданчик і скласти акт огляду об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника. Витрати на відвідування будівельного майданчику несе учасник із власних коштів і вони не можуть бути предметом оскарження чи відшкодування (надати у складі пропозиції довідку із інформацією про проведений огляд об’єкту).»
Вимога щодо обов’язкового огляду об’єкту з наданням підтверджуючого документа в складі пропозиції є класичною дискримінаційною умовою, спрямованою на відсіювання учасників процедури закупівлі.
Адже Замовник має можливість допустити до відвідування будівельного майданчика і складення акт огляду лише тих учасників, до яких він прихильний, натомість, інших – не допустити до огляду взагалі або не завірити підготовлений ними акт.
Також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері учаснику необхідно отримати такий акт огляду ще до подання пропозиції. Як наслідок, Замовнику ще перед розкриттям пропозицій уже буде відома кількість та склад потенційних Учасників процедури закупівлі.
Додаткової дискримінаційності цій вимозі надає уточнення, що обстежити об’єкт потрібно саме в період уточнень по закупівлі.
Попереджуючи заперечення замовника, що тендерною документацією не передбачено окремої вимоги щодо обов’язку завантажити акт огляду саме до складу пропозиції, а отже – встановлена вимога замовника не є перешкодою аби взяти участь у тендері, хочемо наголосити, що замовник натомість вимагає надати в складі пропозиції довідку із інформацією про проведений огляд об’єкту.
Якщо учасник надасть у складі пропозиції затребувану довідку без наявності у нього підписаного замовником в період уточнень акту огляду – в замовника будуть підстави для відхилення тендерної пропозиції такого учасника з підстав надання учасником недостовірної інформації.
За таких умов, повнота і відповідність пропозиції учасника поставлена в залежність від волі замовника.
×
-
Назва доказу:
скарга
-
Повʼязаний документ:
Скарга щодо умов тендерної документації.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
З огляду на вищевикладене, просимо зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині і вилучити вимогу в період звернення за роз’ясненнями відвідати будівельний майданчик і скласти акт огляду об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника і надати в складі пропозиції довідку із інформацією про проведений огляд об’єкту.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
41d853ae7f6a40cbbbfcf13516b1ff05
Заголовок пункту скарги:
Щодо інформації про валюту (валюти), у якій (яких) повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
В ч.6 розділу 1 ТД Зазначено:
«6. Інформація про валюту (валюти), у якій (яких) повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції:
Валютою тендерної пропозиції є гривня.
У разі якщо учасником процедури закупівлі є нерезидент, замовник має право встановити, що такий учасник може зазначити ціну тендерної пропозиції у Євро.
При розкритті тендерних пропозицій ціна такої тендерної пропозиції перераховується у гривні за офіційним курсом до Євро, установленим Національним банком України на дату розкриття тендерних пропозицій .»
Вважаємо, що наведені вимоги тендерної документації не узгоджуються з вимогами чинного закупівельного законодавства та технічної реалізацією електронної системи закупівель.
Електронна система закупівель не передбачає можливості проведення мультивалютного аукціону
З огляду на це, передбачені замовником умови можуть знівелювати можливість чесної конкуренції під час участі у процедурі закупівлі, оскільки у разі зазначення нерезидентом своєї цінової пропозиції у Євро шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, ціна нерезидента автоматично стане найменшою ціною під час розкриття та аукціону порівняно з цінами учасників у гривні, що не дасть змоги адекватно провести аукціон.
Крім того, перерахунок тендерної пропозиції при розкритті, як зазначає Замовник, відповідно до Закону здійснити неможливо в електронній системі.
В абз.2 ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначено: «тендерна документація може містити правила зазначення в договорі про закупівлю грошового еквівалента в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату проведення електронного аукціону».
В п. 18 Постанови КМУ №1178 (далі Особливостей) також передбачено, що: «умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі, крім випадків:….визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті».
Таким чином, закупівельне законодавства передбачає право замовника в тендерній документації передбачити лише еквівалент в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату проведення електронного аукціону, проте в електронній системі усі учасники повинні зазначити ціну в однаковій валюті.
Також документацією не передбачено правил, порядку та етапності перерахунку розміру цінової пропозиції учасників після проведення аукціону.
Враховуючи викладене, вказані дії Замовника порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону, а саме -- недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель а також не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
Виходячи з наведеного, просимо зобов’язати замовника усунути вказані невідповідності шляхом внесення відповідних зміни до Документації.
«6. Інформація про валюту (валюти), у якій (яких) повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції:
Валютою тендерної пропозиції є гривня.
У разі якщо учасником процедури закупівлі є нерезидент, замовник має право встановити, що такий учасник може зазначити ціну тендерної пропозиції у Євро.
При розкритті тендерних пропозицій ціна такої тендерної пропозиції перераховується у гривні за офіційним курсом до Євро, установленим Національним банком України на дату розкриття тендерних пропозицій .»
Вважаємо, що наведені вимоги тендерної документації не узгоджуються з вимогами чинного закупівельного законодавства та технічної реалізацією електронної системи закупівель.
Електронна система закупівель не передбачає можливості проведення мультивалютного аукціону
З огляду на це, передбачені замовником умови можуть знівелювати можливість чесної конкуренції під час участі у процедурі закупівлі, оскільки у разі зазначення нерезидентом своєї цінової пропозиції у Євро шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, ціна нерезидента автоматично стане найменшою ціною під час розкриття та аукціону порівняно з цінами учасників у гривні, що не дасть змоги адекватно провести аукціон.
Крім того, перерахунок тендерної пропозиції при розкритті, як зазначає Замовник, відповідно до Закону здійснити неможливо в електронній системі.
В абз.2 ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначено: «тендерна документація може містити правила зазначення в договорі про закупівлю грошового еквівалента в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату проведення електронного аукціону».
В п. 18 Постанови КМУ №1178 (далі Особливостей) також передбачено, що: «умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі, крім випадків:….визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті».
Таким чином, закупівельне законодавства передбачає право замовника в тендерній документації передбачити лише еквівалент в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату проведення електронного аукціону, проте в електронній системі усі учасники повинні зазначити ціну в однаковій валюті.
Також документацією не передбачено правил, порядку та етапності перерахунку розміру цінової пропозиції учасників після проведення аукціону.
Враховуючи викладене, вказані дії Замовника порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону, а саме -- недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель а також не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
Виходячи з наведеного, просимо зобов’язати замовника усунути вказані невідповідності шляхом внесення відповідних зміни до Документації.
×
-
Назва доказу:
скарга
-
Повʼязаний документ:
Скарга щодо умов тендерної документації.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Виходячи з наведеного, просимо зобов’язати замовника усунути вказані невідповідності шляхом внесення відповідних зміни до Документації.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
4fc5dc5cc2154bd9a38abed0c9a75902
Заголовок пункту скарги:
Щодо вимоги про надання Копії діючого дозволу (дозволів) на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, отриманого(их) Учасником згідно постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки» на роботи, що
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Згідно вимог ч. 3.7 розділу 3 ТД у часники повинні надати:
Копію діючого дозволу (дозволів) на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, отриманого(их) Учасником згідно постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки» на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метри; монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин, Вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: а саме крани, які будуть застосовуватися Учасником при виконанні робіт. Документ повинен бути виданий на ім’я Учасника та з відміткою про реєстрацію у відповідному територіальному органі Держпраці.
Вищенаведена вимога перешкоджає нашій можливості взяти участь у процедурі закупівлі адже ми не маємо в наявності декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: а саме на крани які будуть застосовуватися Учасником при виконанні робіт.
Для виконання робіт, які передбачають необхідність використання крана ми залучаємо такий кран по договору надання послуг з ТзОВ «Сімбо Капітал».
ТзОВ «Сімбо Капітал» має в наявності декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, зокрема і на крани які будуть застосовуватися Учасником при виконанні робіт. Декларацію ТзОВ «Сімбо Капітал» ми могли б надати у складі пропозиції (надаємо в якості доказу - (файл «сімбо мтб 2023» 3 стор)).
Проте за умовами тендерної документації, участь у закупівлі зможуть взяти лише учасники, які мають таку декларацію видану на ім’я Учасника, що є дискримінаційним для суб’єктів господарювання, в тому числі, і для нас.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Копію діючого дозволу (дозволів) на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, отриманого(их) Учасником згідно постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки» на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метри; монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин, Вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: а саме крани, які будуть застосовуватися Учасником при виконанні робіт. Документ повинен бути виданий на ім’я Учасника та з відміткою про реєстрацію у відповідному територіальному органі Держпраці.
Вищенаведена вимога перешкоджає нашій можливості взяти участь у процедурі закупівлі адже ми не маємо в наявності декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: а саме на крани які будуть застосовуватися Учасником при виконанні робіт.
Для виконання робіт, які передбачають необхідність використання крана ми залучаємо такий кран по договору надання послуг з ТзОВ «Сімбо Капітал».
ТзОВ «Сімбо Капітал» має в наявності декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, зокрема і на крани які будуть застосовуватися Учасником при виконанні робіт. Декларацію ТзОВ «Сімбо Капітал» ми могли б надати у складі пропозиції (надаємо в якості доказу - (файл «сімбо мтб 2023» 3 стор)).
Проте за умовами тендерної документації, участь у закупівлі зможуть взяти лише учасники, які мають таку декларацію видану на ім’я Учасника, що є дискримінаційним для суб’єктів господарювання, в тому числі, і для нас.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
×
-
Назва доказу:
Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки ТзОВ «Сімбо Капітал»
-
Повʼязаний документ:
сімбо мтб 2023.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації, а саме прибрати вимоги, що зазначені в вимозі Документи повинні бути видані саме на ім’я Учасника.