-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту Гусаківського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітній навчальний заклад І- ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад" Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області» (за кодом CPV за ДК 021:2015 – 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)
Закупівля здійснюється з урахуванням особливостей, які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 " Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування"; 1) категорія замовника - юридичні особи, які забезпечують потреби держави або територіальної громади; 2) інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції - мова тендерної пропозиції – українська. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад іншою мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загальноприйнятого застосування. Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків, коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно адреси мережі Інтернет, адреси електронної пошти, торговельної марки (знака для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни). Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою. Виключення: 1.Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд, у тому числі якщо такі документи надані іноземною мовою без перекладу. 2. У випадку надання учасником на підтвердження однієї вимоги кількох документів, у тому числі якщо такі документи викладених різними мовами, та за умови, що хоча б один з наданих документів відповідає встановленій вимозі, в тому числі щодо мови, замовник не розглядає інший(і) документ(и), що учасник надав додатково на підтвердження цієї вимоги, навіть якщо інший документ наданий іноземною мовою без перекладу; 3) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати) - забезпечення тендерної пропозиції не вимагається; 4) умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції не передбачені, так як забезпечення тендерної пропозиції не вимагається.
мін. крок: 0.5% або 48 519.85 UAH
Скарга на неправомірне визначення переможцем учасника ТОВ МАРАФЕТ-БУД
- Кошторис ворд _ імд (1).zip 17.07.2024 15:51
- dodatok-25.pdf 17.07.2024 15:51
- Скарга Гусаків.docx 17.07.2024 15:51
- knu-nastanova-z-vyznachennya-vartosti-budivnycztva.pdf 17.07.2024 15:51
- Скарга Гусаків.PDF 17.07.2024 15:51
- зведений_ загальновиробничі_пояснювальна.pdf 17.07.2024 15:51
- рішення від 19.06.2024 № 10667 (1).pdf 17.07.2024 15:51
- Протокол 321.pdf 17.07.2024 15:51
- Рішення АМКУ _ 4001-р пк-пз від 04.03.2024 (1).pdf 17.07.2024 15:51
- договірна ціна_ розрахунки.pdf 17.07.2024 15:51
- sign.p7s 17.07.2024 15:55
- рішення від 19.07.2024 №12430.pdf 19.07.2024 18:06
- інформація про резолютивну частину рішення від 29.07.2024 №12871.pdf 29.07.2024 17:09
- рішення від 29.07.2024 №12871.pdf 01.08.2024 10:08
- Пояснення по суті скарги.docx 23.07.2024 14:37
- Пояснення по суті скарги.pdf 23.07.2024 14:37
- рішення_від_30_05_2023_№_7684_ТД_не_містить_окремих_вимог_до_зарплати.pdf 23.07.2024 14:37
- ПРОТОКОЛ 347.pdf 07.08.2024 15:54
Пункт скарги
У вказаній процедурі закупівлі прийняло участь два учасники:
ПП "СЧН ЖИТЛО-БУД" та ТОВ МАРАФЕТ-БУД. 12.07.2024р. о 14:49 год Замовником у електронній системі закупівель було опубліковано
Протокольне рішення уповноваженої особи №321 від 12.07.2024р., яким визначено переможцем учасника ТОВ МАРАФЕТ-БУД.
Скаржник категорично не погоджується з таким рішенням Замовника, вважає його неправомірним з огляду на наступне:
Відповідно до пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Скаржником виявлено невідповідності тендерної пропозиції ТОВ МАРАФЕТ-БУД умовам технічної специфікації:
1. Відповідно до п.6 Додатку №2 до Тендерної документації ціна тендерної пропозиції Учасника повинна бути визначена та розрахована за твердою договірною ціною відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
Відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 затверджено кошторисні норми України у будівництві:
1. Настанова з визначення вартості будівництва;
2. Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво.
Пункт 5.2. Настанови з визначення вартості будівництва передбачає «Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови».
Зокрема, додатком 30 до Настанови «Форма договірної ціни» (пункт 5.2) передбачено:
ФОРМА договірної ціни
Вид договірної ціни ________
Визначена згідно з.
Учасником ТОВ МАРАФЕТ-БУД надано документ «Договірна ціна» (файл «Договірна ціна_ розрахунки.pdf» аркуш 1-2) та файл «4_ДЦ_ДЦ» архіву «Кошторис ворд _ імд», у яких не зазначено поле «визначена згідно з», що є порушенням вимог додатку №2 до тендерної документації:
У складі Пропозиції Учасника зокрема містяться:
- ДОГОВІРНА ЦІНА на будівництво Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту Гусаківського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітній навчальний заклад І- ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області, що здійснюється в 2024 роцi.
Вид договірної ціни: тверда.
Визначена згідно з
(файл «Договірна ціна_ розрахунки.pdf», аркуш 1, та файл «4_ДЦ_ДЦ» архіву «Кошторис ворд _ імд» аркуш 1
Разом з тим, надана Учасником-переможцем у складі Пропозиції договірна ціна складена не у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерство розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281, в частині незазначення «Визначена згідно з», а отже тендерна пропозиція учасника-переможця не відповідає умовам технічної специфікації і, відповідно, має бути відхилена Замовником.
Аналогічна позиція викладена у рішеннях Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 4001-р/пк-пз від 04.03.2024р, № 10667-р/пк-пз від 19.06.2024р. (додаються).
2.Відповідно до п.4 Додатку №2 до Тендерної документації клас наслідків (відповідальності) об'єкта – СС2.
Відповідно до п.6 Додатку №2 до Тендерної документації ціна тендерної пропозиції Учасника повинна бути визначена та розрахована за твердою договірною ціною відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
Відповідно до п.4.38 Настанови з визначення вартості будівництва розмір прибутку залежить від класу наслідків (відповідальності) об’єктів, що входять до складу комплексу (будови), складності виконання будівельних робіт, строків будівництва, умов його фінансування, кон’юнктури ринку трудових ресурсів та будівельних організацій, спроможних виконати будівельні роботи на об’єкті будівництва тощо.
Розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, наведених у додатку 25 цієї Настанови, і зазначається в графах 4 та 7 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (додаток 7 цієї Настанови), виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 та 6 таблиці додатку 25 цієї Настанови, для яких прибуток визначається на підставі відповідних показників).
Відповідно до Додатку 25 до Настанови (пункт 4.38) (ПОКАЗНИКИ для визначення розміру кошторисного прибутку за класом наслідків (відповідальності) об’єкта та видами робіт) встановлено показник для визначення розміру кошторисного прибутку, грн/люд.год на рівні 18,11 для об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2).
Всупереч вказаним нормам, учасником-переможцем при розрахунку ціни пропозиції невірно враховано показник для визначення розміру кошторисного прибутку, а саме у складі тендерної пропозиції надано файли «зведений_ загальновиробничі_пояснювальна.pdf» аркуш 4 та «4_ДЦ_ЗКР_4» архіву «Кошторис ворд _ імд» аркуш 1, де у п.3 зазначено невірний показник для визначення розміру кошторисного прибутку, а саме 7,65 замість 18,11.
Оскільки Замовник у Додатку №2 чітко зазначив, що об’єкт будівництва належить до класу наслідків СС2, відповідно для розрахунку ціни потрібно враховувати показник для визначення розміру кошторисного прибутку на рівні 18,11. Визначення цього показника на іншому рівні є порушенням вимог Настанови з визначення вартості будівництва
Враховуючи вищевикладене, ціна тендерної пропозиції Учасника не розрахована відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», а отже тендерна пропозиція учасника мала б бути відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації Замовника.
3.Відповідно до п.6 Додатку №2 до Тендерної документації ціна тендерної пропозиції Учасника повинна бути визначена та розрахована за твердою договірною ціною відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
Відповідно до п.5.3 Настанови з визначення вартості будівництва заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітниківбудівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів.
Середній нормативний розряд по видах робіт для ланки робітників-будівельників і монтажників приймається за КНУ РЕКН, а для ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, — за КНУ РКНЕМ.
Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу.
У 2024р. середньомісячна норма тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу становить 170,25 люд.год.
Всупереч вказаним нормам, учасником-переможцем при розрахунку ціни пропозиції невірно враховано середньомісячну норму тривалості робочого часу для для пусконалагоджувального персоналу, а саме зазначено середньомісячну норму травалості 167,33 люд. год, замість вірного значення 170,25 люд.год. (Доказ - файли «зведений_ загальновиробничі_пояснювальна.pdf» аркуш 4 та «4_ДЦ_ЗКР_4» архіву «Кошторис ворд _ імд» аркуш 1, де у пункті «тарифна сiтка для пусконалагоджувального персоналу» зазначено середньомiсячну норму тривалостi робочого часу 167,33 люд.год замість вірного значення - 170,25 люд.год.
Враховуючи вищевикладене, ціна тендерної пропозиції Учасника не розрахована відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», а отже тендерна пропозиція учасника мала б бути відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації Замовника.
Неправомірно невідхиливши тендерну пропозицію учасника ТОВ МАРАФЕТ-БУД Замовник порушив права та законні інтереси скаржника, який є реальним учасником ринку виконання будівельних робіт і претендує на укладення договору із Замовником.
Враховуючи викладене, Замовник, невідхиливши тендерну пропозицію учасника ТОВ МАРАФЕТ-БУД, порушив вимоги пункту абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей , а також порушив права Скаржника на потенційну перемогу у даному тендері, оскільки пропозиція скаржника повністю відповідає вимогам Замовника.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Вважаємо що Замовник у даній закупівлі порушив вищевказані принципи здійснення публічних закупівель, визначені в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, неправомірно невідхиливши тендерну пропозицію учасника ТОВ МАРАФЕТ-БУД, Замовник порушив права та охоронювані законом інтереси суб’єкта оскарження, зокрема право бути визнаним переможцем вказаної закупівлі і укласти договір, право суб’єкта господарювання отримати замовлення, право на прибуток, доходи, які підприємство могло б реально одержати за звичайних обставин, якби наше право не було порушене.
Скаржник є виконавцем робіт, що є предметом закупівлі, та реальним учасником ринку. Відомості щодо участі і перемог скаржника у закупівлях містяться в електронній системі закупівель.
Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника у процедурі закупівлі UA-2024-06-20-010429-a скасувати Протокольне рішення уповноваженої особи №321 від 12.07.2024р., яким визначено переможцем учасника ТОВ МАРАФЕТ-БУД.
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення в процедурі публічних закупівель з ідентифікатором № UA-2024-06-20-010429-a за предметом закупівлі: «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту Гусаківського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітній навчальний заклад І- ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області» (за кодом CPV за ДК 021:2015 – 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)», яка здійснювалась Відділом освіти, культури і туризму, молоді та спорту Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області (ідентифікаційний код юридичної особи 41066555) в частині прийняття неправомірного рішення стосовно визначення переможцем учасника ТОВ МАРАФЕТ-БУД (ідентифікаційний код юридичної особи 43469597). 3. Зобов’язати Відділ освіти, культури і туризму, молоді та спорту Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області (ідентифікаційний код юридичної особи 41066555) скасувати рішення, прийняте за результатами закупівлі з ідентифікатором № UA-2024-06-20-010429-a за предметом закупівлі: «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту Гусаківського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітній навчальний заклад І- ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області» (за кодом CPV за ДК 021:2015 – 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)», яке викладене в Протокольному рішенні уповноваженої особи №321 від 12.07.2024р. про визначення переможцем учасника ТОВ МАРАФЕТ-БУД (ідентифікаційний код юридичної особи 43469597).