• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Автоматизоване робоче місце (у складі: системний блок, операційна система, монітор, клавіатура, маніпулятор “миша”)

За рахунок субвенції з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів

Завершена

4 244 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 220.00 UAH
Період оскарження: 17.06.2024 17:01 - 22.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: dc57c7d5376649ca8f4e2a9fca3fcff9
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-17-010965-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Відповідно до оголошення в ЦБД ID 28aeef2c18594b73b504284a199d1b49 (номер у Prozorro UA-2024-06-17-010965-a), оприлюдненого на веб-порталі електронної системи закупівель, Житомирським військовим інститутом С.П. Корольова (код ЄДРПОУ 08183359) оголошено проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Автоматизоване робоче місце (у складі: системний блок, операційна система, монітор, клавіатура, маніпулятор “миша”) (ДК 021:2015 – 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина))». Ознайомившись з Тендерною документацією на закупівлю «Автоматизоване робоче місце (у складі: системний блок, операційна система, монітор, клавіатура, маніпулятор “миша”) (ДК 021:2015 – 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина))» (надалі – Тендерна документація), Товариство з обмеженою відповідальністю «НАВІГАТОР СИСТЕМ» (надалі – ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ», Скаржник або учасник) виявило бажання взяти участь у вищезазначених торгах та своєчасно через електронну систему закупівель подало власну тендерну пропозицію. 02.07.2024 року о 18:34 під документами Скаржника на веб-порталі електронної системи закупівель Житомирським військовим інститутом С.П. Корольова (надалі також – Замовник) було опубліковано ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 02.07.2024 року за №27, яким було відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» з підстав невідповідності кваліфікаційним критеріям тендерної документації, які висувались до учасників. 1. Підстави подання скарги ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» вважає рішення (ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 02.07.2024 року за №27) Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» таким, що не відповідає нормам чинного законодавства в сфері публічних закупівель, порушує права нашого підприємства як Учасника публічних закупівель, а саме основні принципи публічних закупівель закріплені в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням, максимальної економії та ефективності, порушує норми пункту 43 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості). 2. Обґрунтування наявності порушених прав Відповідно до змісту ПРОТОКОЛУ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 02.07.2024 року за №27 Замовник мав наступні зауваження до тендерної пропозиції ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ»: 1) Додатком 1 “ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ УМОВАМ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ” до тендерної документації Замовника пунктом 3 таблиці 2 вимагалось: “Довідка, складена в довільній формі, яка містить інформацію про засновника та кінцевого бенефіціарного власника учасника, зокрема: назва юридичної особи, що є засновником учасника, її місцезнаходження та країна реєстрації; прізвище, ім’я по батькові засновника та/або кінцевого бенефіціарного власника, адреса його місця проживання та громадянство”. Учасником у складі пропозиції надано документ Довідка-інформація про кінцевого бенефеціарного власника, який не містить відомостей про засновника. По-перше Замовник не вірно зазначив номер пункту таблиці 2 де були зазначені вищезазначені вимоги до учасників торгів. Дані вимоги зазначені в пункті 6 таблиці 2 Додатку 1 Тендерної документації, а не в пункті 3 таблиці 2 Додатку 1 Тендерної документації, тобто посилання Замовника на порушення Скаржником пункту 3 таблиці 2 Додатку 1 Тендерної документації є необґрунтованими. По-друге дані вимоги в пункті 6 таблиці 2 Додатку 1 Тендерної документації були зазначені з відповідною відміткою (прописними літерами) наступного змісту в повній редакції: «6. Довідка, складена в довільній формі, яка містить інформацію про засновника та кінцевого бенефіціарного власника учасника, зокрема: назва юридичної особи, що є засновником учасника, її місцезнаходження та країна реєстрації; прізвище, ім’я по батькові засновника та/або кінцевого бенефіціарного власника, адреса його місця проживання та громадянство. Зазначена довідка надається лише учасниками юридичними особами та лише в період, коли Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань не функціонує. Інформація про кінцевого бенефіціарного власника зазначається в довідці лише учасниками — юридичними особами, які повинні мати таку інформацію в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань відповідно до пункту 9 частини 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань»». Тобто вищезазначена примітка, давала право учаснику взагалі не надавати в складі тендерної пропозиції Довідку в довільній формі, яка містить інформацію про засновника та кінцевого бенефіціарного власника, адже відомості про засновника і кінцевого бенефіціара є загальнодоступними та містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, який наразі функціонує у формі безкоштовного запиту за посиланням https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search, пошук інформації про юридичну особу в Реєстрі відбувається за рахунок авторизації через КЕП особи шукача. По-третє ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» у складі тендерної пропозиції все ж таки було надано документ Довідка-інформація про кінцевого бенефеціарного власника, який не містив відомостей саме про засновника. Якщо все ж таки, за переконанням Замовника, таку Довідку учасник зобов’язаний був подати в тендерній пропозиції з усіма відомостями в т.ч. засновника, що перелічені в пункті 6 таблиці 2 Додатку 1 Тендерної документації, то відповідно до вимог п.43 Особливостей Замовник був зобов’язаний у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, опублікувати повідомлення з вимогою до ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, адже такі виправлення не призводять до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі. 2) Тендерною документацією Замовника вимагалось: довідка, складена Учасником за формою «Тендерна пропозиція», відповідно до Додатку 2 до Документації. Учасником було відступлено від форми документу відповідно Додатку 2. По-перше ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» звертає увагу комісії на те, що документ Скаржника тендерна пропозиція Вих. № 2-2406/23 від 24.06.2024 р. повністю відповідає формі Додатку 2 Тендерної документації (копія додається). В формі тендерної пропозиції (Додаток 2 Тендерної документації) під таблицею для зазначення товару міститься Примітка такого змісту: «Примітка: * Учасником вказується конкретна назва запропонованого товару. Учасник визначає ціни на товар, який він пропонує поставити за Договором, на умовах DDP - Інкотермс у редакції 2010 року, а саме: Учасник визначає ціни на товар з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачується або мають бути сплачені, а також до розрахунку ціни входять усі види послуг, всі витрати, що пов’язані з пакуванням, маркуванням, вартістю тари, транспортних витрат, вартістю вантажно-розвантажувальних робіт у місці завантаження та розвантаження товару, вартість доставки товару, у тому числі й ті, які будуть доручатися для виконання третім особам, та інші витрати Учасника, пов’язані з виконанням Договору». Вказана Примітка була зазначена для роз’яснення учасникам порядку зазначення назви товару та порядку формування ціни на товар, що мали бути вказані учасником в таблиці над приміткою, тому Скаржник обґрунтовано не зазначив текст вказаної Примітки у власній тендерній пропозиції. По-друге Замовник в будь-якому разі не мав право відхиляти тендерну пропозицію Скаржника з такої підстави, а зобов’язаний був розмістити повідомлення з вимогою до ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, відповідно до вимог п. 43 Особливостей, адже усунення таких недоліків не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі. 3) Учасником у складі пропозиції не надано гарантійного листа про надання гарантії на обладнання відповідно до умов Додатку 3 "ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ДК 021:2015: 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)" до тендерної документації Замовника. В Додатку 3 Тендерної документації зазначено, що «На підтвердження гарантійних зобов’язань Учасник повинен надати: - довідку в довільній формі, яка підтверджує наявність не менше одного сервісного центру у Житомирській області, який забезпечить гарантійну підтримку товару, що є предметом закупівлі, протягом визначеного гарантійного терміну, з інформацією про адресу та номер (номери) контактного (контактних) телефону (телефонів) сервісного центру. - копію укладеного договору з суб’єктом господарювання про надання послуг щодо гарантійного обслуговування товару, що є предметом закупівлі (подається у разі відсутності власного сервісного центру Учасника); - авторизаційний лист-підтвердження від компанії Microsoft або офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні, наданий виробнику системних блоків, що підтверджує право використання технології ОЕМ активації ОА 3.0 при виробництві. Кожний примірник програмного забезпечення Windows має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою. Справжність встановленої ліцензії повинна бути підтверджена GML наліпкою на системному блоці без ключа активації, ключ активації повинен бути вшитий у BIOS материнської плати системного блока. Активація проводиться Замовником. Операційна система з безкоштовними оновленнями, підтримкою роботи у локальній обчислювальній мережі з доменною організацією та україномовним інтерфейсом. У разі надання авторизаційного листа (або інших документів) від виробника (-ів) іноземною мовою, цей лист повинен супроводжуватись перекладом на українську мову. Дані вимоги ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» повністю виконані та надані в тендерній пропозиції наступні документи в підтвердження своїх гарантійних зобов’язань до яких Замовник не мав зауважень: довідка щодо наявності сервісного центру Вих. №2-2406/17 від 24.06.2024 року, договір про сервісне обслуговування продукції торгових марок «Impression» «Impression Electronics» №IM ASC1010/1 від 10.10.2022 року, лист від ТОВ «Майкрософт Україна» від 18.10.2022 року (копії додаються), тобто вже цими документами Скаржник підтвердив повну спроможність виконати гарантійні зобов’язання по поставленому товару. В Додатку 3 Тендерної документації в передостанньому абзаці містяться наступні вимоги: «У разі якщо товар не відповідає технічним вимогам Замовника або відсутній гарантійний лист про надання гарантії на все обладнання, або Учасник не в змозі виконати умови поставки, які визначені Замовником, Пропозиція відхиляється». Такий лист не було надано Скаржником в Тендерній пропозиції, проте інші вищезазначені документи, які є повною альтернативою цьому листу, підтверджували повну спроможність ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» виконати гарантійні зобов’язання по поставленому товару, а отже Замовник не мав права одразу відхиляти нашу тендерну пропозицію, бо це є повне порушенням норм п.42 та п.43 Особливостей. В такому випадку Замовник був зобов’язаний розмістити повідомлення з вимогою до ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, відповідно до вимог п. 43 Особливостей, адже усунення таких недоліків не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі. 4) Відповідно до умов Додатку 3 “ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ДК 021:2015: 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)" до тендерної документації Замовника вимагалось: на підтвердження якості товару (автоматизовані робочі місця) учасник у складі пропозиції повинен надати копії документів, що засвідчують якість запропонованого товару, діючі на момент розкриття тендерних пропозицій, зокрема: сертифікат експертизи (сертифіката відповідності), що встановлює вимоги до якості Товару такого типу, в т.ч. декларації про відповідність запропонованого товару вимогам відповідних технічних регламентів: Технічний регламент низьковольтного електричного обладнання (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1067 «Про затвердження Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання»), Технічний регламент з електромагнітної сумісності обладнання (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1077 «Про затвердження Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання»). У складі своєї тендерної пропозиції учасник повинен надати сканований (скановані) оригінал (оригінали), або скановану (скановані) копію (копії) декларації (декларацій) про відповідність запропонованого обладнання вимогам технічних регламентів, зазначеним у цьому пункті. Учасником надано документ Декларація ПК сервера Impression qBox Нав Сис 2020.03.30, в якому не вказано строк дії документа, що не дає можливості визначити його чинність, а також наданий документ видано від імені учасника, що не дає можливість перевірити легітимність документа, в той час коли наданий сертифікат видано відповідним акредитаційним органом з можливістю перевірки його чинності. Учасником у складі пропозиції не надано підтверджуючих документів щодо самостійно зазначеної інформації у декларації. Як ми бачимо з зазначеного вище абзацу зауваження Замовника склались саме до наданого документа в тендерній пропозиції Скаржника Декларація ПК сервера Impression qBox Нав Сис 2020.03.30, в якій, на переконання Замовника, має бути зазначений строк дії документа, а відсутність строку дії документу не дає можливості визначити його чинність, а також наданий документ видано від імені учасника, що не дає можливість Замовнику перевірити легітимність документа. Надана Скаржником Декларація про відповідність №30-03-20/1 від 30.03.2020р. на персональний комп’ютер, сервер (назва файлу Декларація ПК сервера Impression qBox Нав Сис 2020.03.30) видана ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» як виробником товару у відповідності до вимог Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання (затверджений Постановою КМУ від 16 грудня 2015 р. №1067) та Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання (затверджений Постановою КМУ від 16 грудня 2015 р. № 1077). Додатками 4 вказаних Технічних регламентів визначена типова форма Декларації про відповідність, яка не містить такого реквізиту документу як «строк дії», тому ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» надав документ Декларація ПК сервера Impression qBox Нав Сис 2020.03.30 за формою, що повністю відповідає вимогам чинного законодавства. Відповідно до приписів п.8 Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання та п.13 Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання виробники складають технічну документацію та проводять процедуру оцінки відповідності або забезпечують її проведення. Якщо відповідність електрообладнання цілям, пов’язаним з безпечністю, була доведена зазначеною процедурою оцінки відповідності, виробники складають декларацію про відповідність і наносять знак відповідності технічним регламентам. ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» як виробник товару (персонального комп’ютеру, серверу) забезпечило проведення процедури оцінки відповідності, а в п.8 Декларації «Додаткова інформація» міститься інформація про протоколи випробувань товару (дата, номер та підприємство, що проводило процедуру оцінки відповідності). Надання учасником протоколів випробування до Декларації відповідності Тендерною документацією не передбачено, тому Скаржником вони не надавались до власної тендерної пропозиції, що не являється порушенням умов Тендерної документації. Отже, в даному випадку зауваження Замовника до документу Декларація ПК сервера Impression qBox Нав Сис 2020.03.30 є незаконними та необґрунтованими. Відповідно до п.11 ст. 26 ЗУ «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Згідно приписам підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Відповідно до п.43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. На основі вищезазначеного, ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» вважає його дискваліфікацію незаконною, безпідставною та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. 3. Вимоги оскарження та їх обґрунтування Необґрунтоване відхилення економічно вигідної пропозиції ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» (3861698,04 грн. з ПДВ) призведе до необґрунтованого здороження закупівлі, порушень принципу об’єктивної на неупередженої оцінки тендерної пропозиції, порушить принцип максимальної економії та ефективності.
Дата розгляду скарги: 17.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.07.2024 19:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.07.2024 13:15
Дата виконання рішення Замовником: 23.07.2024 11:31
Коментар замовника щодо усунення порушень: Прийнявши до уваги рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 17.07.2024 № № 12330-р/пк-пз стосовно закупівлі “Автоматизоване робоче місце (у складі: системний блок, операційна система, монітор, клавіатура, маніпулятор “миша”)” код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» ДК 021:2015: 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина), очікувана вартість 4 244 000 грн, ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-17-010965-a (далі - Закупівля), шляхом проведення відкритих торгів з врахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, уповноважена особа прийняла рішення скасувати протокол від 02.07.2024 № 27 та повернути Товариство з обмеженою відповідальністю “НАВІГАТОР СИСТЕМ” на кваліфікацію.
Автор: ТОВ "НАВІГАТОР СИСТЕМ", tenders 380672403511 TENDERS@NAVIGATOR.UA

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9d1993c88d5b4271bb700abb11c065d4
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до змісту ПРОТОКОЛУ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 02.07.2024 року за №27 Замовник мав наступні зауваження до тендерної пропозиції ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ»:
1) Додатком 1 “ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ УМОВАМ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ” до тендерної документації Замовника пунктом 3 таблиці 2 вимагалось: “Довідка, складена в довільній формі, яка містить інформацію про засновника та кінцевого бенефіціарного власника учасника, зокрема: назва юридичної особи, що є засновником учасника, її місцезнаходження та країна реєстрації; прізвище, ім’я по батькові засновника та/або кінцевого бенефіціарного власника, адреса його місця проживання та громадянство”. Учасником у складі пропозиції надано документ Довідка-інформація про кінцевого бенефеціарного власника, який не містить відомостей про засновника.
По-перше Замовник не вірно зазначив номер пункту таблиці 2 де були зазначені вищезазначені вимоги до учасників торгів. Дані вимоги зазначені в пункті 6 таблиці 2 Додатку 1 Тендерної документації, а не в пункті 3 таблиці 2 Додатку 1 Тендерної документації, тобто посилання Замовника на порушення Скаржником пункту 3 таблиці 2 Додатку 1 Тендерної документації є необґрунтованими.
По-друге дані вимоги в пункті 6 таблиці 2 Додатку 1 Тендерної документації були зазначені з відповідною відміткою (прописними літерами) наступного змісту в повній редакції:
«6. Довідка, складена в довільній формі, яка містить інформацію про засновника та кінцевого бенефіціарного власника учасника, зокрема: назва юридичної особи, що є засновником учасника, її місцезнаходження та країна реєстрації; прізвище, ім’я по батькові засновника та/або кінцевого бенефіціарного власника, адреса його місця проживання та громадянство.
Зазначена довідка надається лише учасниками юридичними особами та лише в період, коли Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань не функціонує. Інформація про кінцевого бенефіціарного власника зазначається в довідці лише учасниками — юридичними особами, які повинні мати таку інформацію в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань відповідно до пункту 9 частини 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань»».
Тобто вищезазначена примітка, давала право учаснику взагалі не надавати в складі тендерної пропозиції Довідку в довільній формі, яка містить інформацію про засновника та кінцевого бенефіціарного власника, адже відомості про засновника і кінцевого бенефіціара є загальнодоступними та містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, який наразі функціонує у формі безкоштовного запиту за посиланням https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search, пошук інформації про юридичну особу в Реєстрі відбувається за рахунок авторизації через КЕП особи шукача.
По-третє ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» у складі тендерної пропозиції все ж таки було надано документ Довідка-інформація про кінцевого бенефеціарного власника, який не містив відомостей саме про засновника.
Якщо все ж таки, за переконанням Замовника, таку Довідку учасник зобов’язаний був подати в тендерній пропозиції з усіма відомостями в т.ч. засновника, що перелічені в пункті 6 таблиці 2 Додатку 1 Тендерної документації, то відповідно до вимог п.43 Особливостей Замовник був зобов’язаний у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, опублікувати повідомлення з вимогою до ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, адже такі виправлення не призводять до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі.
2) Тендерною документацією Замовника вимагалось: довідка, складена Учасником за формою «Тендерна пропозиція», відповідно до Додатку 2 до Документації. Учасником було відступлено від форми документу відповідно Додатку 2.

По-перше ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» звертає увагу комісії на те, що документ Скаржника тендерна пропозиція Вих. № 2-2406/23 від 24.06.2024 р. повністю відповідає формі Додатку 2 Тендерної документації (копія додається).
В формі тендерної пропозиції (Додаток 2 Тендерної документації) під таблицею для зазначення товару міститься Примітка такого змісту:
«Примітка:
* Учасником вказується конкретна назва запропонованого товару.
Учасник визначає ціни на товар, який він пропонує поставити за Договором, на умовах DDP - Інкотермс у редакції 2010 року, а саме: Учасник визначає ціни на товар з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачується або мають бути сплачені, а також до розрахунку ціни входять усі види послуг, всі витрати, що пов’язані з пакуванням, маркуванням, вартістю тари, транспортних витрат, вартістю вантажно-розвантажувальних робіт у місці завантаження та розвантаження товару, вартість доставки товару, у тому числі й ті, які будуть доручатися для виконання третім особам, та інші витрати Учасника, пов’язані з виконанням Договору».
Вказана Примітка була зазначена для роз’яснення учасникам порядку зазначення назви товару та порядку формування ціни на товар, що мали бути вказані учасником в таблиці над приміткою, тому Скаржник обґрунтовано не зазначив текст вказаної Примітки у власній тендерній пропозиції.

По-друге Замовник в будь-якому разі не мав право відхиляти тендерну пропозицію Скаржника з такої підстави, а зобов’язаний був розмістити повідомлення з вимогою до ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, відповідно до вимог п. 43 Особливостей, адже усунення таких недоліків не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі.

3) Учасником у складі пропозиції не надано гарантійного листа про надання гарантії на обладнання відповідно до умов Додатку 3 "ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ДК 021:2015: 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)" до тендерної документації Замовника.
В Додатку 3 Тендерної документації зазначено, що «На підтвердження гарантійних зобов’язань Учасник повинен надати:
- довідку в довільній формі, яка підтверджує наявність не менше одного сервісного центру у Житомирській області, який забезпечить гарантійну підтримку товару, що є предметом закупівлі, протягом визначеного гарантійного терміну, з інформацією про адресу та номер (номери) контактного (контактних) телефону (телефонів) сервісного центру.
- копію укладеного договору з суб’єктом господарювання про надання послуг щодо гарантійного обслуговування товару, що є предметом закупівлі (подається у разі відсутності власного сервісного центру Учасника);
- авторизаційний лист-підтвердження від компанії Microsoft або офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні, наданий виробнику системних блоків, що підтверджує право використання технології ОЕМ активації ОА 3.0 при виробництві. Кожний примірник програмного забезпечення Windows має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою.
Справжність встановленої ліцензії повинна бути підтверджена GML наліпкою на системному блоці без ключа активації, ключ активації повинен бути вшитий у BIOS материнської плати системного блока. Активація проводиться Замовником. Операційна система з безкоштовними оновленнями, підтримкою роботи у локальній обчислювальній мережі з доменною організацією та україномовним інтерфейсом.
У разі надання авторизаційного листа (або інших документів) від виробника (-ів) іноземною мовою, цей лист повинен супроводжуватись перекладом на українську мову.

Дані вимоги ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» повністю виконані та надані в тендерній пропозиції наступні документи в підтвердження своїх гарантійних зобов’язань до яких Замовник не мав зауважень: довідка щодо наявності сервісного центру Вих. №2-2406/17 від 24.06.2024 року, договір про сервісне обслуговування продукції торгових марок «Impression» «Impression Electronics» №IM ASC1010/1 від 10.10.2022 року, лист від ТОВ «Майкрософт Україна» від 18.10.2022 року (копії додаються), тобто вже цими документами Скаржник підтвердив повну спроможність виконати гарантійні зобов’язання по поставленому товару.
В Додатку 3 Тендерної документації в передостанньому абзаці містяться наступні вимоги:
«У разі якщо товар не відповідає технічним вимогам Замовника або відсутній гарантійний лист про надання гарантії на все обладнання, або Учасник не в змозі виконати умови поставки, які визначені Замовником, Пропозиція відхиляється».
Такий лист не було надано Скаржником в Тендерній пропозиції, проте інші вищезазначені документи, які є повною альтернативою цьому листу, підтверджували повну спроможність ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» виконати гарантійні зобов’язання по поставленому товару, а отже Замовник не мав права одразу відхиляти нашу тендерну пропозицію, бо це є повне порушенням норм п.42 та п.43 Особливостей.
В такому випадку Замовник був зобов’язаний розмістити повідомлення з вимогою до ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, відповідно до вимог п. 43 Особливостей, адже усунення таких недоліків не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 7f763ebb90c64448a0a4607793b09ae7
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 4) Відповідно до умов Додатку 3 “ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ДК 021:2015: 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)" до тендерної документації Замовника вимагалось: на підтвердження якості товару (автоматизовані робочі місця) учасник у складі пропозиції повинен надати копії документів, що засвідчують якість запропонованого товару, діючі на момент розкриття тендерних пропозицій, зокрема: сертифікат експертизи (сертифіката відповідності), що встановлює вимоги до якості Товару такого типу, в т.ч. декларації про відповідність запропонованого товару вимогам відповідних технічних регламентів: Технічний регламент низьковольтного електричного обладнання (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1067 «Про затвердження Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання»), Технічний регламент з електромагнітної сумісності обладнання (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1077 «Про затвердження Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання»).
У складі своєї тендерної пропозиції учасник повинен надати сканований (скановані) оригінал (оригінали), або скановану (скановані) копію (копії) декларації (декларацій) про відповідність запропонованого обладнання вимогам технічних регламентів, зазначеним у цьому пункті. Учасником надано документ Декларація ПК сервера Impression qBox Нав Сис 2020.03.30, в якому не вказано строк дії документа, що не дає можливості визначити його чинність, а також наданий документ видано від імені учасника, що не дає можливість перевірити легітимність документа, в той час коли наданий сертифікат видано відповідним акредитаційним органом з можливістю перевірки його чинності. Учасником у складі пропозиції не надано підтверджуючих документів щодо самостійно зазначеної інформації у декларації.
Як ми бачимо з зазначеного вище абзацу зауваження Замовника склались саме до наданого документа в тендерній пропозиції Скаржника Декларація ПК сервера Impression qBox Нав Сис 2020.03.30, в якій, на переконання Замовника, має бути зазначений строк дії документа, а відсутність строку дії документу не дає можливості визначити його чинність, а також наданий документ видано від імені учасника, що не дає можливість Замовнику перевірити легітимність документа.
Надана Скаржником Декларація про відповідність №30-03-20/1 від 30.03.2020р. на персональний комп’ютер, сервер (назва файлу Декларація ПК сервера Impression qBox Нав Сис 2020.03.30) видана ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» як виробником товару у відповідності до вимог Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання (затверджений Постановою КМУ від 16 грудня 2015 р. №1067) та Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання (затверджений Постановою КМУ від 16 грудня 2015 р. № 1077).
Додатками 4 вказаних Технічних регламентів визначена типова форма Декларації про відповідність, яка не містить такого реквізиту документу як «строк дії», тому ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» надав документ Декларація ПК сервера Impression qBox Нав Сис 2020.03.30 за формою, що повністю відповідає вимогам чинного законодавства.
Відповідно до приписів п.8 Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання та п.13 Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання виробники складають технічну документацію та проводять процедуру оцінки відповідності або забезпечують її проведення. Якщо відповідність електрообладнання цілям, пов’язаним з безпечністю, була доведена зазначеною процедурою оцінки відповідності, виробники складають декларацію про відповідність і наносять знак відповідності технічним регламентам.
ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ» як виробник товару (персонального комп’ютеру, серверу) забезпечило проведення процедури оцінки відповідності, а в п.8 Декларації «Додаткова інформація» міститься інформація про протоколи випробувань товару (дата, номер та підприємство, що проводило процедуру оцінки відповідності).
Надання учасником протоколів випробування до Декларації відповідності Тендерною документацією не передбачено, тому Скаржником вони не надавались до власної тендерної пропозиції, що не являється порушенням умов Тендерної документації.
Отже, в даному випадку зауваження Замовника до документу Декларація ПК сервера Impression qBox Нав Сис 2020.03.30 є незаконними та необґрунтованими.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника