-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Труба сталева, втулка під фланець подовжена ПЕ100, трійник редукційний подовжений ПЕ100, трійник подовжений ПЕ100, фланець сталевий, засувка чавунна фланцева (Код ДК 021:2015: 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби)
Завершена
22 877 139.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 228 771.39 UAH
мін. крок: 1% або 228 771.39 UAH
Період оскарження:
12.06.2024 14:32 - 17.06.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Скарга на дискримінаціїні вимоги
Номер:
5b032e440c784e5e9e7feeee0d53997d
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-12-007968-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаціїні вимоги
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Вода Донбасу.docx 14.06.2024 16:54
- Tender-documents-[UA-2024-06-12-007968-a].zip 14.06.2024 16:54
- 4 ТДО_труба стальна_новая редакція.docx 14.06.2024 16:54
- Скарга.pdf 14.06.2024 16:54
- sign.p7s 14.06.2024 16:56
- Доповнення до скарги.pdf 17.06.2024 13:53
- Рішення АМКУ.pdf 17.06.2024 13:53
- Доповнення до скарги.doc 17.06.2024 13:53
- Доповнення до скарги.doc.asice 17.06.2024 13:59
- Доповнення до скарги_Validation_Report.pdf 17.06.2024 13:59
- Рішення від 18.06.2024 № 10510.pdf 18.06.2024 17:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.06.2024 17:06
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
18.06.2024 17:51
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0dcaf99beb334c4c97ce60d655ed6531
Заголовок пункту скарги:
Умови встановлені Замовником:
«на підтвердження відповідності труби сталевої з вельми посиленою ізоляцією 530х10 мм учасник повинен надати сертифікат відповідності та/або сертифікат якості та/або паспорт якості від виробника щодо підтвердження товару вимогам ТУ У 24.2-43183490-001:2020»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до п. 21 додатку 2 Тендерної документації встановлено, що на підтвердження відповідності труби сталевої з вельми посиленою ізоляцією 530х10 мм учасник повинен надати сертифікат відповідності та/або сертифікат якості та/або паспорт якості від виробника щодо підтвердження товару вимогам ТУ У 24.2-43183490-001:2020.
Також п. 19 додатку 2 Тендерної документації встановлено, що на підтвердження відповідності втулки під фланець подовженої учасник повинен надати сертифікат відповідності (виданий акредитованою установою) щодо підтвердження органом сертифікації відповідності вимогам ТУ У В.2.7-22.2-33706122-002:2014 «Втулки під фланець буртові поліетиленові для водопроводів та газопроводів. Технічні умови».
На думку скаржника такі вимоги є дискримінаційними, оскільки вони звужують коло учасників, які можуть прийняти участь у вказаній процедурі закупівлі. Відповідно до Закону України «Про стандартизацію», технічні умови (ТУ) – це документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинні відповідати продукція, процеси чи послуги. Технічні умови можуть бути стандартом, частиною стандарту або окремим документом. ТУ розробляє сам виробник. При цьому розробник технічних умов орієнтується на особливості свого виробництва й виходить з вигідних йому умов. Якщо ж продукція виготовлюється згідно ДСТУ, то, як правило, це за відповідними уставленими технологіями. Таким чином, якщо Замовник встановлює, що труба сталева має відповідати саме ТУ, то в зв’язку з чим не можливо визначити, яким саме технічним параметром має відповідати товар, оскільки ТУ розробляється кожним виробником окремо та відповідно може відрізнятися виході від певних технологічних процесів. Крім того, в такому формулюванні умова встановлена у п. 21 та п. 19 Додатку 2 ТД може бути виписана Замовником для конкретного учасника.
Частина 4 ст. 23 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі — Закон) містить правило, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Тендерна документація замовника складена без урахування даної вимоги Закону "Про публічні закупівлі".
Відповідно до ч. 4. ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Також п. 19 додатку 2 Тендерної документації встановлено, що на підтвердження відповідності втулки під фланець подовженої учасник повинен надати сертифікат відповідності (виданий акредитованою установою) щодо підтвердження органом сертифікації відповідності вимогам ТУ У В.2.7-22.2-33706122-002:2014 «Втулки під фланець буртові поліетиленові для водопроводів та газопроводів. Технічні умови».
На думку скаржника такі вимоги є дискримінаційними, оскільки вони звужують коло учасників, які можуть прийняти участь у вказаній процедурі закупівлі. Відповідно до Закону України «Про стандартизацію», технічні умови (ТУ) – це документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинні відповідати продукція, процеси чи послуги. Технічні умови можуть бути стандартом, частиною стандарту або окремим документом. ТУ розробляє сам виробник. При цьому розробник технічних умов орієнтується на особливості свого виробництва й виходить з вигідних йому умов. Якщо ж продукція виготовлюється згідно ДСТУ, то, як правило, це за відповідними уставленими технологіями. Таким чином, якщо Замовник встановлює, що труба сталева має відповідати саме ТУ, то в зв’язку з чим не можливо визначити, яким саме технічним параметром має відповідати товар, оскільки ТУ розробляється кожним виробником окремо та відповідно може відрізнятися виході від певних технологічних процесів. Крім того, в такому формулюванні умова встановлена у п. 21 та п. 19 Додатку 2 ТД може бути виписана Замовником для конкретного учасника.
Частина 4 ст. 23 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі — Закон) містить правило, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Тендерна документація замовника складена без урахування даної вимоги Закону "Про публічні закупівлі".
Відповідно до ч. 4. ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
×
-
Назва доказу:
ТД
-
Повʼязаний документ:
4 ТДО_труба стальна_новая редакція.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Внести зміни до п. 19 Додатку 2 ТД Замовника: Умови встановлені Замовником: «На підтвердження відповідності втулки під фланець подовженої учасник повинен надати сертифікат відповідності (виданий акредитованою установою) щодо підтвердження органом сертифікації відповідності вимогам ТУ У В.2.7-22.2-33706122-002:2014 «Втулки під фланець буртові поліетиленові для водопроводів та газопроводів. Технічні умови». Зміни до вказаних вище умов, які запропоновані Скаржником: «На підтвердження відповідності втулки під фланець подовженої учасник повинен надати сертифікат відповідності (виданий акредитованою установою) щодо підтвердження органом сертифікації відповідності вимогам ДСТУ4219».
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Умови встановлені Замовником: «на підтвердження відповідності труби сталевої з вельми посиленою ізоляцією 530х10 мм учасник повинен надати сертифікат відповідності та/або сертифікат якості та/або паспорт якості від виробника щодо підтвердження товару вимогам ТУ У 24.2-43183490-001:2020» Зміни до вказаних вище умов, які запропоновані Скаржником: «на підтвердження відповідності труби сталевої з вельми посиленою ізоляцією 530х10 мм учасник повинен надати сертифікат відповідності та/або сертифікат якості та/або паспорт якості від виробника щодо підтвердження товару вимогам ДСТУ4219»
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
e6fb41d661624ee9aca088ee2f6dbb50
Заголовок пункту скарги:
Замовником встановлені надмірі вимоги до учасника щодо необхідності одночасного надання чотирьох сертифікатів ISO. Так, Додатком 2 до ТД встановлено надання наступним сертифікатів:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Замовником встановлені надмірі вимоги до учасника щодо необхідності одночасного надання чотирьох сертифікатів ISO. Так, Додатком 2 до ТД встановлено надання наступним сертифікатів:
п.14. Сканований оригінал сертифікату (виданий акредитованою установою та оформлений на учасника) на систему управління якістю відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю. Вимоги» такий документ повинен бути чинним не менше ніж до 31.12.2024 року та сертифікат внутрішнього аудитора виданий на підставі проходження навчання по програмі «Система управління якістю. Внутрішній аудит систем якості».
п.15. Сканований оригінал сертифікату (виданий акредитованою установою та оформлений на учасника) на систему екологічного управління відповідно до вимог ДСТУ ISO 14001:2018 (ISO 14001:2015, IDT) «Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» такий документ повинен бути чинним не менше ніж до 31.12.2024 року.
п.16. Сканований оригінал сертифікату (оформлений на учасника) на систему управління інформаційною безпекою відповідно до вимог ДСТУ ISO/IES 27001:2023 (ISO ISO/IES 27001:2022, IDT) «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Система керування інформаційною безпекою. Вимоги» такий документ повинен бути чинним не менше ніж до 31.12.2024 року.
п.17. Сканований оригінал сертифікату (оформлений на учасника) на систему управління щодо протидії корупції відповідно до вимог ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Система управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» такий документ повинен бути чинним не менше ніж до 31.12.2024 року.
п.18. Сканований оригінал сертифікату (виданий акредитованою установою та оформлений на учасника) на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці відповідно до вимог ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Система управління охороно здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» такий документ повинен бути чинним не менше ніж до 31.12.2024 року.
Відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Однак, мова про відповідність Учасника, а не предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, а тому Замовником зазначену вказану вимогу відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Сертифікація ДСТУ ISO не є обов’язковою на території України, отримання даних сертифікатів є добровільним для суб’єкта господарської діяльності, крім того, згідно з абзацом 2 частини 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» «Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником»
п.14. Сканований оригінал сертифікату (виданий акредитованою установою та оформлений на учасника) на систему управління якістю відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю. Вимоги» такий документ повинен бути чинним не менше ніж до 31.12.2024 року та сертифікат внутрішнього аудитора виданий на підставі проходження навчання по програмі «Система управління якістю. Внутрішній аудит систем якості».
п.15. Сканований оригінал сертифікату (виданий акредитованою установою та оформлений на учасника) на систему екологічного управління відповідно до вимог ДСТУ ISO 14001:2018 (ISO 14001:2015, IDT) «Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» такий документ повинен бути чинним не менше ніж до 31.12.2024 року.
п.16. Сканований оригінал сертифікату (оформлений на учасника) на систему управління інформаційною безпекою відповідно до вимог ДСТУ ISO/IES 27001:2023 (ISO ISO/IES 27001:2022, IDT) «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Система керування інформаційною безпекою. Вимоги» такий документ повинен бути чинним не менше ніж до 31.12.2024 року.
п.17. Сканований оригінал сертифікату (оформлений на учасника) на систему управління щодо протидії корупції відповідно до вимог ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Система управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» такий документ повинен бути чинним не менше ніж до 31.12.2024 року.
п.18. Сканований оригінал сертифікату (виданий акредитованою установою та оформлений на учасника) на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці відповідно до вимог ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Система управління охороно здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» такий документ повинен бути чинним не менше ніж до 31.12.2024 року.
Відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Однак, мова про відповідність Учасника, а не предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, а тому Замовником зазначену вказану вимогу відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Сертифікація ДСТУ ISO не є обов’язковою на території України, отримання даних сертифікатів є добровільним для суб’єкта господарської діяльності, крім того, згідно з абзацом 2 частини 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» «Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником»
×
-
Назва доказу:
ТД
-
Повʼязаний документ:
4 ТДО_труба стальна_новая редакція.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови