-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 ― 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт приміщень неврологічного відділення та частини приміщень консультативно-діагностичного поліклінічного відділення КНП «Болградська ЦРЛ» за адресою: Одеська область, м. Болград, вул. Ізмаїльська, 63)
Категорія замовника: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Завершена
9 580 272.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 95 802.72 UAH
мін. крок: 1% або 95 802.72 UAH
Період оскарження:
11.06.2024 16:41 - 24.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Номер:
0c10b55c37624c3d8b08a64499f54056
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-11-011799-a.b1
Назва:
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2024-06-11-011799-a.docx.asice 09.07.2024 22:33
- Скарга UA-2024-06-11-011799-a.pdf 09.07.2024 22:33
- 1.2.5. Охорона праці.pdf 09.07.2024 22:33
- 1.2.6. Посвідчення охорона праці.pdf 09.07.2024 22:33
- Скарга UA-2024-06-11-011799-a_Validation_Report.pdf 09.07.2024 22:33
- 1.2.1. Накази на працівників.pdf 09.07.2024 22:33
- 1.2. Про працівників.pdf 09.07.2024 22:33
- Протокол про відхилення.pdf 09.07.2024 22:33
- Скарга UA-2024-06-11-011799-a.docx 09.07.2024 22:33
- sign.p7s 09.07.2024 22:34
- рішення від 11.07.2024 № 12001.pdf 11.07.2024 19:03
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.07.2024 № 12406.pdf 19.07.2024 16:58
- рішення від 18.07.2024 № 12406.pdf 23.07.2024 12:24
- Пояснення по суті скарги 15.07.2024 17:54
- Пояснення по суті скарги 15.07.2024 17:54
- 3.1 Додаток 3 Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики 15.07.2024 17:54
- 1 Затвердження та оприлюднення РП та оголошення про ВТ 15.07.2024 17:54
- 1 Затвердження та оприлюднення РП та оголошення про ВТ 15.07.2024 17:54
- 2 Оголошення UA-2024-06-11-011799-a 15.07.2024 17:54
- 3 Тендерна документація 15.07.2024 17:54
- 3 Тендерна документація 15.07.2024 17:54
- 3.1 Додаток 3 Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики 15.07.2024 17:55
- 3.2 Додаток 4 Проект договору 15.07.2024 17:55
- 3.2 Додаток 4 Проект договору 15.07.2024 17:55
- 4 Протокол про відхилення 15.07.2024 17:55
- 4 Протокол про відхилення 15.07.2024 17:55
- Протокол 24.07.2024 17:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.07.2024 22:38
Дата розгляду скарги:
18.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.07.2024 19:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.07.2024 12:24
Дата виконання рішення Замовником:
24.07.2024 17:16
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №12406-р/пк-пз від 18.07.2024, оприлюднене на сайті Уповноваженого органу 23.07.2024, виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c51b80faba6a4be2919288d648ee7533
Заголовок пункту скарги:
І. Відхилення тендерної пропозиції скаржника з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
(в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022)
Комунальне некомерційне підприємство "Болградська центральна районна лікарня" Болградської міської ради Одеської області (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) - ДК 021:2015 ― 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт приміщень неврологічного відділення та частини приміщень консультативно-діагностичного поліклінічного відділення КНП «Болградська ЦРЛ» за адресою: Одеська область, м. Болград, вул. Ізмаїльська, 63).
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 05 липня 2024 року.
До участі у процедурі закупівлі подано дві тендерні пропозиції:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БЕССАРАБІЯСТРОЙ" (код ЄДРПОУ 40318291) (далі – Скаржник), пропозиція: 8 785 292,70 грн.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОМФОРТ СРК" (код ЄДРПОУ 40375936) (далі – Учасник), пропозиція: 9 534 189,68грн.
Уповноваженою особою (протокол щодо рішення уповноваженої особи № 61 від 05.07.2024) прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БЕССАРАБІЯСТРОЙ" (код ЄДРПОУ 40318291).
Скаржник не погоджується із рішенням про відхилення тендерної пропозиції Скаржника та вважає, що зазначене рішення призвело до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
І. ЩОДО НЕПРАВОМІРНОСТІ ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ СКАРЖНИКА
Прийняте Замовником торгів рішенням щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БЕССАРАБІЯСТРОЙ" грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель та законодавство про публічні закупівлі, в повній мірі ігнорує приписи п. 43 Особливостей щодо необхідності розміщення Замовником торгів повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій.
Відповідно до п. 43 Особливостей зазначено наступне:
«Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження».
Оскільки Замовником торгів було відхилено тендерну пропозицію Скаржника з аргументацією щодо ненадання Скаржником документів на підтвердження наявності електрика (електромонтера, електромонтажника) не нижче IV групи з електробезпеки та ненадання акту обстеження об’єкту, то вбачається, що відсутність цих документів не є випадком виключення, коли повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель не розміщується, а оскільки розміщення відповідного повідомлення є не правом, а обов’язком Замовника торгів, то відповідні дії Замовника торгів щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника без розміщення відповідного повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель грубо порушили принципи здійснення публічних закупівель та вимоги Особливостей.
Щодо акту обстеження об’єкта, то зазначаємо, що оскільки підготовку тендерної пропозиції Скаржник розпочав тільки 24.06.2024, тобто коли строк оскарження умов тендерної документації вже закінчився, то повідомляємо, що 25.06.2024 року представник Скаржника прибув до об’єкту, намагався зв’язатись з Замовником торгів, щоб обстежити об’єкт, однак безрезультатно, окремо зазначаємо, що відповідна умова тендерної документації щодо надання акту обстеження об’єкта є дискримінаційною та була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі рішенням Колегії від 13.05.2020 № 9264 та рішенням Колегії від 29.05.2020 № 10669.
Окрім факту неоприлюднення Замовником торгів повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель, необґрунтованим та незаконним є також зазначення Замовником торгів твердження, що в складі тендерної пропозиції Скаржника відсутні документи на підтвердження наявності електрика (електромонтера, електромонтажника) не нижче IV групи з електробезпеки, оскільки Скаржником в складі тендерної пропозиції була надана довідка про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за вих. № 71/06/24 від «25» червня 2024 року (електронний файл «1.2. Про працівників») згідно п. 17 таблиці якої зазначена наявність електрогазозварника 6-го розряду, окрім цього на відповідну людину надані всі передбачені тендерною документацією документи, в тому числі наказ про прийняття на роботу (сторінка 1 електронного файлу «1.2.1. Накази на працівників») та додатково надано витяг з протоколу від 16.11.2023 (електронний файл «1.2.5. Охорона праці»), посвідчення перевірки знань з охорони праці від 16.11.2023, що підтверджує наявність у відповідної людини IV групи з електробезпеки (електронний файл «1.2.6. Посвідчення охорона праці»). Додатково, довідка про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за вих. № 71/06/24 від «25» червня 2024 року (електронний файл «1.2. Про працівників») містить відомості про наявність також електрика дільниці (п.6. таблиці) та електрозварника ручного зварюванню (п.13. таблиці) на яких надано всі передбачені тендерною документацією документи (сторінка 4 та 15 електронного файлу «1.2.1. Накази на працівників»).
Відповідно до вищезазначеного, єдиним відповідаючим законодавству в сфері публічних закупівель має бути рішення Замовника торгів щодо надання Скаржнику часу на виправлення виявлених невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції шляхом оприлюднення Замовником торгів повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель та зазначенням у відповідному повідомленні виключно інформації щодо відсутності в складі тендерної пропозиції Скаржника акту обстеження об’єкту.
ІI. ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ СКАРЖНИКА ТА ПІДСТАВ ДЛЯ ПОДАННЯ СКАРГИ
Права Скаржника порушені тим, що під час розгляду тендерних пропозицій Учасників Замовником торгів було допущено порушення Закону та Особливостей, не забезпечено всебічний та об’єктивний розгляд пропозиції Скаржника.
Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються в тому числі за принципом об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника порушує права Скаржника у тому, що Замовником не дотримано принципів публічних закупівель, які визначені статтею 5 Закону.
Не здійснення об’єктивного розгляду тендерної пропозиції Скаржника призвело до порушення прав Скаржника та потенційно може призвести до порушенням також принципів максимальної економії, ефективності, недискримінації учасників та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Підставою для подання скарги являються неправомірні рішення Замовника торгів, а саме щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Наявність порушень оскаржуваними діями Замовника торгів законних прав Скаржника в тому числі підтверджується згідно листа Мінекономіки вих. № 3304-04/6037-06 від 07.02.2022 та незліченою практикою розгляду скарг Постійно діючою адміністративною колегією з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, як наприклад рішення Колегії від 29.11.2022 № 6991-р/пк-пз та рішення Колегії від 31.01.2023 № 1080-р/пк-пз, а також відповідною практикою здійснення моніторингів Державної аудиторської служби України, як наприклад UA-M-2023-04-25-000097, оголошення UA-2023-03-03-011102-a, UA-M-2023-04-18-000073, оголошення UA-2023-03-27-009171-a, UA-M-2023-03-14-00008, оголошення UA-2023-01-11-006894-a.
Порядок оскарження процедур закупівлі визначений пунктах 55 – 67 Особливостей та ст. 18 Закону.
Враховуючи викладене вище, прийняте рішення Замовника торгів порушує права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника торгів скасувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника, оскільки Скаржнику не було надано передбачений Законом та Особливостями час на виправлення виявлених невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції шляхом оприлюднення Замовником торгів повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Окремо слід зазначити, що документальне підтвердження (докази), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, міститься у електронній системі закупівель за посиланням – https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-11-011799-a
Враховуючи вищевказане, керуючись Особливостями та статтями 5, 18,Закону
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
(в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022)
Комунальне некомерційне підприємство "Болградська центральна районна лікарня" Болградської міської ради Одеської області (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) - ДК 021:2015 ― 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт приміщень неврологічного відділення та частини приміщень консультативно-діагностичного поліклінічного відділення КНП «Болградська ЦРЛ» за адресою: Одеська область, м. Болград, вул. Ізмаїльська, 63).
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 05 липня 2024 року.
До участі у процедурі закупівлі подано дві тендерні пропозиції:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БЕССАРАБІЯСТРОЙ" (код ЄДРПОУ 40318291) (далі – Скаржник), пропозиція: 8 785 292,70 грн.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОМФОРТ СРК" (код ЄДРПОУ 40375936) (далі – Учасник), пропозиція: 9 534 189,68грн.
Уповноваженою особою (протокол щодо рішення уповноваженої особи № 61 від 05.07.2024) прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БЕССАРАБІЯСТРОЙ" (код ЄДРПОУ 40318291).
Скаржник не погоджується із рішенням про відхилення тендерної пропозиції Скаржника та вважає, що зазначене рішення призвело до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
І. ЩОДО НЕПРАВОМІРНОСТІ ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ СКАРЖНИКА
Прийняте Замовником торгів рішенням щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БЕССАРАБІЯСТРОЙ" грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель та законодавство про публічні закупівлі, в повній мірі ігнорує приписи п. 43 Особливостей щодо необхідності розміщення Замовником торгів повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій.
Відповідно до п. 43 Особливостей зазначено наступне:
«Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження».
Оскільки Замовником торгів було відхилено тендерну пропозицію Скаржника з аргументацією щодо ненадання Скаржником документів на підтвердження наявності електрика (електромонтера, електромонтажника) не нижче IV групи з електробезпеки та ненадання акту обстеження об’єкту, то вбачається, що відсутність цих документів не є випадком виключення, коли повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель не розміщується, а оскільки розміщення відповідного повідомлення є не правом, а обов’язком Замовника торгів, то відповідні дії Замовника торгів щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника без розміщення відповідного повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель грубо порушили принципи здійснення публічних закупівель та вимоги Особливостей.
Щодо акту обстеження об’єкта, то зазначаємо, що оскільки підготовку тендерної пропозиції Скаржник розпочав тільки 24.06.2024, тобто коли строк оскарження умов тендерної документації вже закінчився, то повідомляємо, що 25.06.2024 року представник Скаржника прибув до об’єкту, намагався зв’язатись з Замовником торгів, щоб обстежити об’єкт, однак безрезультатно, окремо зазначаємо, що відповідна умова тендерної документації щодо надання акту обстеження об’єкта є дискримінаційною та була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі рішенням Колегії від 13.05.2020 № 9264 та рішенням Колегії від 29.05.2020 № 10669.
Окрім факту неоприлюднення Замовником торгів повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель, необґрунтованим та незаконним є також зазначення Замовником торгів твердження, що в складі тендерної пропозиції Скаржника відсутні документи на підтвердження наявності електрика (електромонтера, електромонтажника) не нижче IV групи з електробезпеки, оскільки Скаржником в складі тендерної пропозиції була надана довідка про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за вих. № 71/06/24 від «25» червня 2024 року (електронний файл «1.2. Про працівників») згідно п. 17 таблиці якої зазначена наявність електрогазозварника 6-го розряду, окрім цього на відповідну людину надані всі передбачені тендерною документацією документи, в тому числі наказ про прийняття на роботу (сторінка 1 електронного файлу «1.2.1. Накази на працівників») та додатково надано витяг з протоколу від 16.11.2023 (електронний файл «1.2.5. Охорона праці»), посвідчення перевірки знань з охорони праці від 16.11.2023, що підтверджує наявність у відповідної людини IV групи з електробезпеки (електронний файл «1.2.6. Посвідчення охорона праці»). Додатково, довідка про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за вих. № 71/06/24 від «25» червня 2024 року (електронний файл «1.2. Про працівників») містить відомості про наявність також електрика дільниці (п.6. таблиці) та електрозварника ручного зварюванню (п.13. таблиці) на яких надано всі передбачені тендерною документацією документи (сторінка 4 та 15 електронного файлу «1.2.1. Накази на працівників»).
Відповідно до вищезазначеного, єдиним відповідаючим законодавству в сфері публічних закупівель має бути рішення Замовника торгів щодо надання Скаржнику часу на виправлення виявлених невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції шляхом оприлюднення Замовником торгів повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель та зазначенням у відповідному повідомленні виключно інформації щодо відсутності в складі тендерної пропозиції Скаржника акту обстеження об’єкту.
ІI. ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ СКАРЖНИКА ТА ПІДСТАВ ДЛЯ ПОДАННЯ СКАРГИ
Права Скаржника порушені тим, що під час розгляду тендерних пропозицій Учасників Замовником торгів було допущено порушення Закону та Особливостей, не забезпечено всебічний та об’єктивний розгляд пропозиції Скаржника.
Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються в тому числі за принципом об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника порушує права Скаржника у тому, що Замовником не дотримано принципів публічних закупівель, які визначені статтею 5 Закону.
Не здійснення об’єктивного розгляду тендерної пропозиції Скаржника призвело до порушення прав Скаржника та потенційно може призвести до порушенням також принципів максимальної економії, ефективності, недискримінації учасників та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Підставою для подання скарги являються неправомірні рішення Замовника торгів, а саме щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Наявність порушень оскаржуваними діями Замовника торгів законних прав Скаржника в тому числі підтверджується згідно листа Мінекономіки вих. № 3304-04/6037-06 від 07.02.2022 та незліченою практикою розгляду скарг Постійно діючою адміністративною колегією з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, як наприклад рішення Колегії від 29.11.2022 № 6991-р/пк-пз та рішення Колегії від 31.01.2023 № 1080-р/пк-пз, а також відповідною практикою здійснення моніторингів Державної аудиторської служби України, як наприклад UA-M-2023-04-25-000097, оголошення UA-2023-03-03-011102-a, UA-M-2023-04-18-000073, оголошення UA-2023-03-27-009171-a, UA-M-2023-03-14-00008, оголошення UA-2023-01-11-006894-a.
Порядок оскарження процедур закупівлі визначений пунктах 55 – 67 Особливостей та ст. 18 Закону.
Враховуючи викладене вище, прийняте рішення Замовника торгів порушує права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника торгів скасувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника, оскільки Скаржнику не було надано передбачений Законом та Особливостями час на виправлення виявлених невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції шляхом оприлюднення Замовником торгів повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Окремо слід зазначити, що документальне підтвердження (докази), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, міститься у електронній системі закупівель за посиланням – https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-11-011799-a
Враховуючи вищевказане, керуючись Особливостями та статтями 5, 18,Закону
×
-
Назва доказу:
1.2.6. Посвідчення охорона праці
-
Повʼязаний документ:
1.2.6. Посвідчення охорона праці.pdf
-
-
Назва доказу:
1.2.5. Охорона праці
-
Повʼязаний документ:
1.2.5. Охорона праці.pdf
-
-
Назва доказу:
1.2.1. Накази на працівників
-
Повʼязаний документ:
1.2.1. Накази на працівників.pdf
-
-
Назва доказу:
1.2. Про працівників
-
Повʼязаний документ:
1.2. Про працівників.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол про відхилення
-
Повʼязаний документ:
Протокол про відхилення.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника (згідно протоколу щодо рішення уповноваженої особи № 61 від 05.07.2024) неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Болградська центральна районна лікарня" Болградської міської ради Одеської області скасувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БЕССАРАБІЯСТРОЙ» (код ЄДРПОУ 40318291). 4. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Болградська центральна районна лікарня" Болградської міської ради Одеської області оприлюднити відносно Скаржника (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БЕССАРАБІЯСТРОЙ» (код ЄДРПОУ 40318291) повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій із зазначенням у відповідному повідомленні виключно інформації щодо відсутності в складі тендерної пропозиції Скаржника акту обстеження об’єкту.