• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція теплової мережі по вул. Київська від ТК-26 до ТК-27 в м. Вишневе Бучанського району Київської області

Завершена

20 952 890.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 104 764.45 UAH
Період оскарження: 07.06.2024 21:09 - 10.07.2024 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконного визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «МУНІЦИПАЛЬНА БУДІВЕЛЬНА ГРУПА»

Номер: afffce58a74645ab85029d00a5cc4e4b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-07-009504-a.c3
Назва: СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконного визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «МУНІЦИПАЛЬНА БУДІВЕЛЬНА ГРУПА»
Скарга:
Керуючись абзацом 3 пункту 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю, Товариство з обмеженою відповідальністю «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» (надалі – Скаржник) реалізує своє право на подання скарги. За результатом аукціону в закупівлі прийняли участь наступні суб’єкти господарювання: ТОВ "СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП" - 19 273 810,24 грн з ПДВ; ТОВ "КМ БУД" - 20 053 100,40 грн з ПДВ; ТОВ "МУНІЦИПАЛЬНА БУДІВЕЛЬНА ГРУПА" - 20 942 119,20 грн з ПДВ. Замовником було відхилено пропозиції ТОВ "СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП" (Протокол №53 Про відхилення тендерної пропозиції Учасника в закупівлі UA-2024-06-07-009504-a від 17.07.2024 р.) та ТОВ "КМ БУД" (Протокол №56 Про відхилення тендерної пропозиції Учасника в закупівлі UA-2024-06-07-009504-a від 22.07.2024 р.) 22 липня 2024 року в системі електронних закупівель «Прозоро» Замовником визначено учасника ТОВ "МУНІЦИПАЛЬНА БУДІВЕЛЬНА ГРУПА" (код ЄДРПОУ 44531786) переможцем процедури закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабміну «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) та Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі — Закон). ТОВ "СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП" як Учасник даної процедури закупівлі не погоджується з рішенням Замовника та вважає його незаконним, таким, що порушує наші законні права та інтереси, а також принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, свідчить про упереджене ставлення та необ’єктивність в його діях. Вважаємо, що Замовником торгів порушено основні принципи здійснення закупівель, що встановлені статтею 5 Закону, зокрема такі як «добросовісна конкуренція серед учасників»; «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель»; «об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі», а тому порушено право Скаржника, який претендує на перемогу в даній процедурі закупівель. Підставою подання даної скарги є порушення Замовником норм законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції, неправомірне визначення переможцем учасника ТОВ "МУНІЦИПАЛЬНА БУДІВЕЛЬНА ГРУПА" (код ЄДРПОУ 44531786), тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації та вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), а тому підлягає відхиленню Замовником. Порушене право та охоронюваний законом інтерес Суб’єкта оскарження як стосовно участі, так і з приводу неправомірного визнання Замовником переможця, порушень при прийнятті рішень полягає у тому, що Суб’єкт оскарження має право на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних умовах і при розгляді та прийняття тендерної пропозиції ТОВ "МУНІЦИПАЛЬНА БУДІВЕЛЬНА ГРУПА" (код ЄДРПОУ 44531786) Замовником було порушено положення тендерної документації та вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей, враховуючи невідхилення тендерної пропозиції ТОВ "МУНІЦИПАЛЬНА БУДІВЕЛЬНА ГРУПА" (код ЄДРПОУ 44531786), за наявності підстав. Свою позицію обґрунтовуємо наступним. Вважаємо, що порушені головні принципи здійснення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Керуючись пунктом 59 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», зазначаємо, що скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. ТОВ "СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП" реалізує своє право на подання скарги у встановлені законом строки. Вважаємо, що Замовником не в повному обсязі було досліджено документи тендерної пропозиції переможця, а відтак, пропозиція ТОВ "МУНІЦИПАЛЬНА БУДІВЕЛЬНА ГРУПА" (код ЄДРПОУ 44531786) підлягала відхиленню з огляду на наступне: 1. Відповідно до пп. 2.2. п. 2 Додатку 1 до тендерної документації вимагається: «2.2. Учасник повинен надати довідку про наявність у нього кваліфікованих робітників, які мають необхідні знання та досвід (за формою) № з/п Прізвище, ім’я, по-батькові Професія Профосвіта, кваліфікація або спеціальна професійна підготовка Досвід за набутою професією, років Обов’язково підтвердити наявність: 2.2.1. Кваліфікованих робітників, які мають стаж роботи за набутою професією (не менше 3 років): - електрогазозварники, які мають посвідчення про право виконання робіт по зварюванню (в кількості не менш 1); арматурник, бетоняр, монтажник зовнішніх трубопроводів (в кількості не менш 1 кожної з зазначених професій); Всі вищевказані робітники повинні мати витяг з протоколу по перевірці знань з техніки безпеки та охорони праці засідання кваліфікаційної комісії, які підтверджують знання. (Надати копії протоколів).» На підтвердження даної вимоги Переможцем було надано Довідку про наявність кваліфікованих робітників, які мають необхідні знання та досвід за запропонованою Замовником формою, в якій вказав наступних працівників: п.1 Харьков Олексій Васильович – арматурник п.2 Ільніцький Олександр – бетоняр п.3 Стащук Артур Анатолійович – зварник п.4 Наталич Костянтин Сергійович – зварник п.5 Панасюк Максим Олександр – монтажник Переможець провів перевірку знань працівників з питань охорони праці на підприємстві та надав Протокол №1/06-2023 2023 засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці від 20 червня 2023 на робітників Харьков О.В. та Ільніцький О.С., Протокол №2/07-2023 засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці від 14 липня 2023 на робітників Стащук А.А. та Наталич К.С., проте не надав відповідної перевірки знань на працівника Панасюк М.О. Окрім вищезазначеного, надані протоколи засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці складені не у відповідності до чинного законодавства. В п. 3.9. Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАО11 0.00-4.12-05) зазначено: «Перевірка знань працівників з питань охорони праці на підприємстві здійснюється комісією з перевірки знань з питань охорони праці (далі - комісія) підприємства, склад якої затверджується наказом (розпорядженням) роботодавця. Головою комісії призначається керівник підприємства або його заступник, до службових обов'язків яких входить організація роботи з охорони праці, а в разі потреби створення комісій в окремих структурних підрозділах їх очолюють керівник відповідного підрозділу чи його заступник. До складу комісії підприємства входять спеціалісти служби охорони праці, представники юридичної, виробничих, технічних служб, представник профспілки або уповноважена найманими працівниками особа з питань охорони праці. До складу комісії підприємства можуть залучатися страхові експерти з охорони праці відповідного робочого органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (далі - Фонд) та викладачі охорони праці, які проводили навчання. Комісія вважається правочинною, якщо до її складу входять не менше трьох осіб.» А також, в п. 6.5. Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАО11 0.00-4.12-05) зазначено наступне: «Повторний інструктаж проводиться на робочому місці індивідуально з окремим працівником або групою працівників, які виконують однотипні роботи, за обсягом і змістом переліку питань первинного інструктажу. Повторний інструктаж проводиться в терміни, визначені нормативно правовими актами з охорони праці, які діють у галузі, або роботодавцем (фізичною особою, яка використовує найману працю) з урахуванням конкретних умов праці, але не рідше: на роботах підвищеної небезпеки - 1 раз на 3 місяці; для решти робіт - 1 раз на 6 місяців.» Підсумовуючи вищезазначене, повідомляємо, що переможець надав протоколи засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці не на всіх вказаних в довідці працівників (зокрема, відсутній протокол на працівника Панасюк М.О.), а надані протоколи складені не у відповідності до чинного законодавства в частині складу членів комісії, а також є такими що не діють на дату подання тендерної пропозиції. Таким чином, пропозиція ТОВ "МУНІЦИПАЛЬНА БУДІВЕЛЬНА ГРУПА" не відповідає кваліфікаційним вимогам тендерної документації. 2. Відповідно до п. 2.2. п. 2 Додатку 1 до тендерної документації вимагається: «2.2. Учасник повинен надати довідку про наявність у нього кваліфікованих робітників, які мають необхідні знання та досвід (за формою) № з/п Прізвище, ім’я, по-батькові Професія Профосвіта, кваліфікація або спеціальна професійна підготовка Досвід за набутою професією, років Обов’язково підтвердити наявність: 2.2.1. Кваліфікованих робітників, які мають стаж роботи за набутою професією (не менше 3 років): - електрогазозварники, які мають посвідчення про право виконання робіт по зварюванню (в кількості не менш 1); - арматурник, бетоняр, монтажник зовнішніх трубопроводів (в кількості не менш 1 кожної з зазначених професій); …. 2.2.5. Копії документів, що підтверджують те, що кваліфіковані робітники працюють на підприємстві Учасника (надати копію наказу про працевлаштування, копію трудового договору або копію договору цивільно-правового характеру).» На підтвердження даної вимоги Переможцем було надано Довідку про наявність кваліфікованих робітників, які мають необхідні знання та досвід за запропонованою Замовником формою, в якій вказав наступних працівників: п.1 Харьков Олексій Васильович – арматурник п.2 Ільніцький Олександр – бетоняр п.3 Стащук Артур Анатолійович – зварник п.4 Наталич Костянтин Сергійович – зварник п.5 Панасюк Максим Олександр – монтажник – договір до 31 липня На підтвердження вимоги надати копії документів, що підтверджують те, що кваліфіковані робітники працюють на підприємстві Учасника, Переможець надав: - Наказ №08-к/2023 від 15.06.2023 Про прийняття на посаду Харькова О.В. та Ільніцького О.С - Цивільно-правовий договір №1/07 від 06 липня 2023 року з фізичною особою Стащук Артур Анатолієвич - Цивільно-правовий договір №2/07 від 06 липня 2023 року з фізичною особою Наталич Костянтин Сергійович - Цивільно-правовий договір №5/07 від 06 липня 2023 року з фізичною особою Панасюк Максим Олександр В наданих Цивільно-правових договорах на Стащук А.А. та Наталич К.С. строки виконання робіт вказані до 06 липня 2024 року. В пп. 4.2. п. 4 зазначених договорів вказано, що «зміна строків виконання робіт можлива лише за умови підписання сторонами додаткових угод до даного договору», однак Переможець не надав відповідних додаткових угод. Таким чином, надані у складі тендерної пропозиції Цивільно-правові договори з Стащук А.А. та Наталич К.С. є недійсними на дату подання тендерної пропозиції, що означає, що Переможець не підтвердив вимогу тендерної документації щодо надання на кваліфікованих робітників, що працюють на підприємстві Учасника надати копію наказу про працевлаштування, копію трудового договору або копію договору цивільно-правового характеру. Таким чином, пропозиція ТОВ "МУНІЦИПАЛЬНА БУДІВЕЛЬНА ГРУПА" не відповідає кваліфікаційним вимогам тендерної документації. 3. Відповідно до п. 2.2. п. 2 Додатку 1 до тендерної документації вимагається: «2.2. Учасник повинен надати довідку про наявність у нього кваліфікованих робітників, які мають необхідні знання та досвід (за формою) № з/п Прізвище, ім’я, по-батькові Професія Профосвіта, кваліфікація або спеціальна професійна підготовка Досвід за набутою професією, років Обов’язково підтвердити наявність: 2.2.1. Кваліфікованих робітників, які мають стаж роботи за набутою професією (не менше 3 років): - електрогазозварники, які мають посвідчення про право виконання робіт по зварюванню (в кількості не менш 1); - арматурник, бетоняр, монтажник зовнішніх трубопроводів (в кількості не менш 1 кожної з зазначених професій); … 2.2.3 Надати копії відповідних документів, що підтверджують освіту, кваліфікацію або спеціальну професійну підготовку робітників, які будуть залучатися до виконання робіт (які вказані в таблиці п. 2.2.) (дипломи, свідоцтва, посвідчення тощо, які вказують, яка робітнича кваліфікація присвоєна робітнику з набутої професії відповідного розряду (класу, категорії, групи).» На підтвердження даної вимоги Переможцем було надано Довідку про наявність кваліфікованих робітників, які мають необхідні знання та досвід за запропонованою Замовником формою, в якій вказав наступних працівників: п.1 Харьков Олексій Васильович – арматурник п.2 Ільніцький Олександр – бетоняр п.3 Стащук Артур Анатолійович – зварник п.4 Наталич Костянтин Сергійович – зварник п.5 Панасюк Максим Олександр – монтажник У складі тендерної пропозиції Переможця надано посвідчення № 301-10-30 на Панасюк М.О. про присвоєння 3 (третього) розряду з професії монтажник зовнішніх трубопроводів, проте не надано відповідних документів, що підтверджують освіту, кваліфікацію або спеціальну професійну підготовку (дипломи, свідоцтва, посвідчення тощо, які вказують, яка робітнича кваліфікація присвоєна робітнику з набутої професії відповідного розряду (класу, категорії, групи) на працівників Харьков О.В., Ільніцький О., Стащук А.А., Наталич К.С. Таким чином, Переможець не підтвердив вимогу тендерної документації щодо надання відповідних документів, які підтверджують освіту, кваліфікацію або спеціальну професійну підготовку робітників, які будуть залучатися до виконання робіт. Таким чином, пропозиція ТОВ "МУНІЦИПАЛЬНА БУДІВЕЛЬНА ГРУПА" не відповідає кваліфікаційним вимогам тендерної документації. 4. В Додатку 2 до тендерної документації зазначено наступне: «Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника вказаним технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме надати завірені підписом уповноваженої особи Учасника та його печаткою копії наступних документів: … 1. Договірну ціну, локальний кошторис на будівельні роботи, підсумкову відомість ресурсів до локального кошторису, розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису, (у сканованому вигляді та електронному вигляді у програмному комплексі АВК-5 (imd), або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін).» Також, відповідно до п. 3.2. розділу 3 Додатку 3 (проект договору) до тендерної документації зазначено: «3.2. Структура договірної ціни є динамічною і визначається у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва та положень Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою КМУ від 01.08.2005р. № 668 із змінами, в межах обсягів асигнувань.» У складі тендерної пропозиції Переможця надано кошторисні розрахунки, зокрема Договірну ціну (файл «ДЦ. ДЦ.pdf»), в якій зазначено наступне: Вид договірної ціни: динамічна Визначена згідно з Складена в поточних цінах станом на 14 червня 2024 р. Враховуючи вищезазначене, Договірна ціна має бути складена відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва та положень Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою КМУ від 01.08.2005р. № 668 із змінами, в межах обсягів асигнувань. Таким чином, в Договірні ціні Переможця наявні невідповідності до тендерної документації, а саме не зазначено, що Договірна ціна визначена згідно з Настанови з визначення вартості будівництва та положень Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою КМУ від 01.08.2005р. № 668 із змінами, в межах обсягів асигнувань. Враховуючи наведене, пропозиція Переможця не відповідає технічним вимогам, встановленим замовником в тендерній документації. 5. В Додатку 2 до тендерної документації зазначено наступне: «Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника вказаним технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме надати завірені підписом уповноваженої особи Учасника та його печаткою копії наступних документів: … 2. Договірну ціну, локальний кошторис на будівельні роботи, підсумкову відомість ресурсів до локального кошторису, розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису, (у сканованому вигляді та електронному вигляді у програмному комплексі АВК-5 (imd), або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін).» Переможцем, у складі тендерної пропозиції, було надано наступні документи: - договірна ціна - локальний кошторис №01-01-01 - локальний кошторис №02-01-01 - локальний кошторис №08-01-01 - локальний кошторис №09-01-01 - підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису № 01-01-01 - підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису № 02-01-01 - підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису № 08-01-01 - підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису № 09-01-01 - загальновиробничі витрати до локальних кошторисів Таким чином, у складі тендерної пропозиції Переможця відсутні розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису, тобто до кожного локального кошторису окремо. Враховуючи наведене, пропозиція Переможця не відповідає технічним іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником в тендерній документації. 6. Відповідно до пп. 2.3. розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації зазначено: «2.3. Ціна пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об`єкту замовлення та поточних цін на них. Та визначається відповідно до вимог проекту щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт, використання матеріалів і конструкцій, якості будівельно-монтажних робіт, а також з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельно-монтажних робіт, технічною експлуатації будівельної техніки і безпечних умов праці. До розрахунку ціни Учасником повинна бути врахована вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням видів робіт, що виконуються субпідрядними організаціями. Вартість пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені. Договірна ціна, що пропонується за умовами закупівлі, є динамічною та може уточнюватися у відповідності до вимог ДСТУ та діючого Законодавства.» Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації вимагається: «Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника вказаним технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме надати завірені підписом уповноваженої особи Учасника та його печаткою копії наступних документів: … 2. Договірну ціну, локальний кошторис на будівельні роботи, підсумкову відомість ресурсів до локального кошторису, розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису, (у сканованому вигляді та електронному вигляді у програмному комплексі АВК-5 (imd), або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін).» На виконання вищезазначеної вимоги Переможцем було завантажено кошторисні розрахунки у сканованому вигляді та електронному вигляді у програмному комплексі АВК-5 (imd), проте надані в електронному вигляді розрахунки (формат imd) містять невідповідності, а саме: Відповідно до п.5 Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 20 жовтня 2016 року № 281 (у редакції наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 27 липня 2018 року № 196): "5. Визначення розміру кошторисної заробітної плати при складанні ціни пропозиції учасника конкурсних торгів (договірної ціни) здійснюється підрядником, виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку підрядник планує отримувати на об’єкті будівництва. Переможцем було вказано заробітну плату в розмірі 17 000,00 грн, що не відповідає чинному законодавству. Зазначимо, що відповідно до п. 3.2. розділу 3 Додатку 3 (проект договору) до тендерної документації договірної ціна визначається у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва та положень Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою КМУ від 01.08.2005р. № 668. Розрахунок заробітної плати в кошторисних розрахунках має бути вказаний відповідно до: - Рішення Бучанської міської ради від 05.03.2024 р. № 423-56-VIII встановлено розмір кошторисної заробітної плати у розмірі 19 059,33 гривень; - Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 20 жовтня 2016 року № 281 (у редакції наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 27 липня 2018 року № 196), відповідно до п. 4, в якому зазначено: «4. Розмір кошторисної заробітної плати, який враховується при складанні інвесторської кошторисної документації (на стадії розроблення проектної документації), визначається замовником (інвестором) у складі вихідних даних на проектування для звичайних умов будівництва за розрядом складності робіт 3,8, але не нижче ніж середньомісячна заробітна плата у будівництві (у розрахунку на одного штатного працівника) за попередній звітний рік, що оприлюднюється центральним органом виконавчої влади в галузі статистики, збільшена на прогнозний індекс споживчих цін на поточний рік (у середньому до попереднього року), який є складовою основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України, що схвалюються Кабінетом Міністрів України.». В 2024 році середньомісячна заробітна плата становить – 13 707,89 грн; - Розрахунку заробітної плати по підприємству за минулий період. Враховуючи викладене, надані Переможцем кошторисні розрахунки не відповідають чинному законодавству. 7. Відповідно до пп. 2.3. розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації зазначено: «2.3. Ціна пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об`єкту замовлення та поточних цін на них. Та визначається відповідно до вимог проекту щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт, використання матеріалів і конструкцій, якості будівельно-монтажних робіт, а також з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельно-монтажних робіт, технічною експлуатації будівельної техніки і безпечних умов праці. До розрахунку ціни Учасником повинна бути врахована вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням видів робіт, що виконуються субпідрядними організаціями. Вартість пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені. Договірна ціна, що пропонується за умовами закупівлі, є динамічною та може уточнюватися у відповідності до вимог ДСТУ та діючого Законодавства.» Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації вимагається: «Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника вказаним технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме надати завірені підписом уповноваженої особи Учасника та його печаткою копії наступних документів: … 2. Договірну ціну, локальний кошторис на будівельні роботи, підсумкову відомість ресурсів до локального кошторису, розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису, (у сканованому вигляді та електронному вигляді у програмному комплексі АВК-5 (imd), або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін).» На виконання вищезазначеної вимоги Переможцем було завантажено кошторисні розрахунки у сканованому вигляді та електронному вигляді у програмному комплексі АВК-5 (imd), проте надані в електронному вигляді розрахунки (формат imd) містять невідповідності, а саме: В кошторисні документації Переможця застосовано наступні коефіцієнти: - коефіцієнт Н21 "Відсоток до кошторисної зарплати за другим блоком загальновиробничих витрат для урахування коштів на оплату перших п'яти днів непрацездатності внаслідок захворювань або травм, %» зі значенням Н21=0,78; - коефіцієнт Н116 «Єдиний внесок на величину допомоги на тимчасову втрату непрацездатності понад 5 днів, %» зі значенням Н116=0,3739; - коефіцієнт Н15 «Коефіцієнт для урахування впливу умов виконання будівельних робіт» зі значенням Н15=1,15. Серед вимог тендерної документації не було зазначено урахування будь яких із вказаних коефіцієнтів і Переможець, шляхом застосування цих коефіцієнтів, суттєво впливає на ціну своєї пропозиції та призводить до її спотворення. Враховуючи наведене, Пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей і повинна бути відхилена на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Переможця закупівлі підлягала відхиленню згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій учасників, а саме - не відхиливши Пропозицію Переможця на підставі вимог пункту 44 Особливостей, Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Враховуючи викладене, прийняте рішення Замовника про визначення переможцем закупівлі ТОВ "МУНІЦИПАЛЬНА БУДІВЕЛЬНА ГРУПА" (код ЄДРПОУ 44531786), порушує право Товариства з обмеженою відповідальністю «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у т. ч. принципів здійснення закупівель. Визнання переможцем учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації є порушенням положень законодавства, у зв’язку з чим заявлені вище вимоги є ефективним способом захисту прав Суб’єкта оскарження на участь на рівних та недискримінаційних умовах, що гарантовані Законом України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей. Вважаємо, що Замовник – Донецький державний університет внутрішніх справ незаконно визначивши переможцем закупівлі ТОВ "МУНІЦИПАЛЬНА БУДІВЕЛЬНА ГРУПА" (код ЄДРПОУ 44531786), пропозиція якого підлягала відхиленню, продемонстрував дискримінаційний підхід до розгляду тендерних пропозицій та порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені ст. 5 Закону, зокрема, щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, чим було грубо порушено наші законні права й інтереси, як учасника процедури закупівлі; проявив упереджене ставлення, а також необ’єктивний розгляд тендерних пропозицій. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 59 Особливостей, Конституцією України: ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ "МУНІЦИПАЛЬНА БУДІВЕЛЬНА ГРУПА" переможцем процедури закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 28.07.2024 00:00
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП", Олена Гаркуша 380966405014 smart.UG.2012@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6fde629be442456e88900b6286ade8a3
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного визначення переможця торгів ТОВ "МУНІЦИПАЛЬНА БУДІВЕЛЬНА ГРУПА"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пп. 2.2. п. 2 Додатку 1 до тендерної документації вимагається:
«2.2. Учасник повинен надати довідку про наявність у нього кваліфікованих робітників, які мають необхідні знання та досвід (за формою)
№ з/п Прізвище,
ім’я, по-батькові Професія Профосвіта, кваліфікація або спеціальна професійна підготовка Досвід за набутою професією, років



Обов’язково підтвердити наявність:
2.2.1. Кваліфікованих робітників, які мають стаж роботи за набутою професією (не менше 3 років):
- електрогазозварники, які мають посвідчення про право виконання робіт по зварюванню (в кількості не менш 1);
арматурник, бетоняр, монтажник зовнішніх трубопроводів (в кількості не менш 1 кожної з зазначених професій);
Всі вищевказані робітники повинні мати витяг з протоколу по перевірці знань з техніки безпеки та охорони праці засідання кваліфікаційної комісії, які підтверджують знання. (Надати копії протоколів).»

На підтвердження даної вимоги Переможцем було надано Довідку про наявність кваліфікованих робітників, які мають необхідні знання та досвід за запропонованою Замовником формою, в якій вказав наступних працівників:
п.1 Харьков Олексій Васильович – арматурник
п.2 Ільніцький Олександр – бетоняр
п.3 Стащук Артур Анатолійович – зварник
п.4 Наталич Костянтин Сергійович – зварник
п.5 Панасюк Максим Олександр – монтажник

Переможець провів перевірку знань працівників з питань охорони праці на підприємстві та надав Протокол №1/06-2023 2023 засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці від 20 червня 2023 на робітників Харьков О.В. та Ільніцький О.С., Протокол №2/07-2023 засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці від 14 липня 2023 на робітників Стащук А.А. та Наталич К.С., проте не надав відповідної перевірки знань на працівника Панасюк М.О.

Окрім вищезазначеного, надані протоколи засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці складені не у відповідності до чинного законодавства.

В п. 3.9. Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАО11 0.00-4.12-05) зазначено:
«Перевірка знань працівників з питань охорони праці на підприємстві здійснюється комісією з перевірки знань з питань охорони праці (далі - комісія) підприємства, склад якої затверджується наказом (розпорядженням) роботодавця. Головою комісії призначається керівник підприємства або його заступник, до службових обов'язків яких входить організація роботи з охорони праці, а в разі потреби створення комісій в окремих структурних підрозділах їх очолюють керівник відповідного підрозділу чи його заступник.

До складу комісії підприємства входять спеціалісти служби охорони праці, представники юридичної, виробничих, технічних служб, представник профспілки або уповноважена найманими працівниками особа з питань охорони праці. До складу комісії підприємства можуть залучатися страхові експерти з охорони праці відповідного робочого органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (далі - Фонд) та викладачі охорони праці, які проводили навчання.

Комісія вважається правочинною, якщо до її складу входять не менше трьох осіб.»

А також, в п. 6.5. Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАО11 0.00-4.12-05) зазначено наступне:
«Повторний інструктаж проводиться на робочому місці індивідуально з окремим працівником або групою працівників, які виконують однотипні роботи, за обсягом і змістом переліку питань первинного інструктажу.

Повторний інструктаж проводиться в терміни, визначені нормативно правовими актами з охорони праці, які діють у галузі, або роботодавцем (фізичною особою, яка використовує найману працю) з урахуванням конкретних умов праці, але не рідше:

на роботах підвищеної небезпеки - 1 раз на 3 місяці;

для решти робіт - 1 раз на 6 місяців.»

Підсумовуючи вищезазначене, повідомляємо, що переможець надав протоколи засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці не на всіх вказаних в довідці працівників (зокрема, відсутній протокол на працівника Панасюк М.О.), а надані протоколи складені не у відповідності до чинного законодавства в частині складу членів комісії, а також є такими що не діють на дату подання тендерної пропозиції.

Таким чином, пропозиція ТОВ "МУНІЦИПАЛЬНА БУДІВЕЛЬНА ГРУПА" не відповідає кваліфікаційним вимогам тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 14d100446dfa44dd8720ccd255777860
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного визначення переможця торгів ТОВ "МУНІЦИПАЛЬНА БУДІВЕЛЬНА ГРУПА"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до п. 2.2. п. 2 Додатку 1 до тендерної документації вимагається:
«2.2. Учасник повинен надати довідку про наявність у нього кваліфікованих робітників, які мають необхідні знання та досвід (за формою)
№ з/п Прізвище,
ім’я, по-батькові Професія Профосвіта, кваліфікація або спеціальна професійна підготовка Досвід за набутою професією, років



Обов’язково підтвердити наявність:
2.2.1. Кваліфікованих робітників, які мають стаж роботи за набутою професією (не менше 3 років):
- електрогазозварники, які мають посвідчення про право виконання робіт по зварюванню (в кількості не менш 1);
- арматурник, бетоняр, монтажник зовнішніх трубопроводів (в кількості не менш 1 кожної з зазначених професій);
….
2.2.5. Копії документів, що підтверджують те, що кваліфіковані робітники працюють на підприємстві Учасника (надати копію наказу про працевлаштування, копію трудового договору або копію договору цивільно-правового характеру).»

На підтвердження даної вимоги Переможцем було надано Довідку про наявність кваліфікованих робітників, які мають необхідні знання та досвід за запропонованою Замовником формою, в якій вказав наступних працівників:
п.1 Харьков Олексій Васильович – арматурник
п.2 Ільніцький Олександр – бетоняр
п.3 Стащук Артур Анатолійович – зварник
п.4 Наталич Костянтин Сергійович – зварник
п.5 Панасюк Максим Олександр – монтажник – договір до 31 липня

На підтвердження вимоги надати копії документів, що підтверджують те, що кваліфіковані робітники працюють на підприємстві Учасника, Переможець надав:
- Наказ №08-к/2023 від 15.06.2023 Про прийняття на посаду Харькова О.В. та Ільніцького О.С
- Цивільно-правовий договір №1/07 від 06 липня 2023 року з фізичною особою Стащук Артур Анатолієвич
- Цивільно-правовий договір №2/07 від 06 липня 2023 року з фізичною особою Наталич Костянтин Сергійович
- Цивільно-правовий договір №5/07 від 06 липня 2023 року з фізичною особою Панасюк Максим Олександр

В наданих Цивільно-правових договорах на Стащук А.А. та Наталич К.С. строки виконання робіт вказані до 06 липня 2024 року.

В пп. 4.2. п. 4 зазначених договорів вказано, що «зміна строків виконання робіт можлива лише за умови підписання сторонами додаткових угод до даного договору», однак Переможець не надав відповідних додаткових угод.

Таким чином, надані у складі тендерної пропозиції Цивільно-правові договори з Стащук А.А. та Наталич К.С. є недійсними на дату подання тендерної пропозиції, що означає, що Переможець не підтвердив вимогу тендерної документації щодо надання на кваліфікованих робітників, що працюють на підприємстві Учасника надати копію наказу про працевлаштування, копію трудового договору або копію договору цивільно-правового характеру.

Таким чином, пропозиція ТОВ "МУНІЦИПАЛЬНА БУДІВЕЛЬНА ГРУПА" не відповідає кваліфікаційним вимогам тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 81b5f15b2cac4645a864a4def10cda04
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного визначення переможця торгів ТОВ "МУНІЦИПАЛЬНА БУДІВЕЛЬНА ГРУПА"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до п. 2.2. п. 2 Додатку 1 до тендерної документації вимагається:
«2.2. Учасник повинен надати довідку про наявність у нього кваліфікованих робітників, які мають необхідні знання та досвід (за формою)
№ з/п Прізвище,
ім’я, по-батькові Професія Профосвіта, кваліфікація або спеціальна професійна підготовка Досвід за набутою професією, років



Обов’язково підтвердити наявність:
2.2.1. Кваліфікованих робітників, які мають стаж роботи за набутою професією (не менше 3 років):
- електрогазозварники, які мають посвідчення про право виконання робіт по зварюванню (в кількості не менш 1);
- арматурник, бетоняр, монтажник зовнішніх трубопроводів (в кількості не менш 1 кожної з зазначених професій);

2.2.3 Надати копії відповідних документів, що підтверджують освіту, кваліфікацію або спеціальну професійну підготовку робітників, які будуть залучатися до виконання робіт (які вказані в таблиці п. 2.2.) (дипломи, свідоцтва, посвідчення тощо, які вказують, яка робітнича кваліфікація присвоєна робітнику з набутої професії відповідного розряду (класу, категорії, групи).»

На підтвердження даної вимоги Переможцем було надано Довідку про наявність кваліфікованих робітників, які мають необхідні знання та досвід за запропонованою Замовником формою, в якій вказав наступних працівників:
п.1 Харьков Олексій Васильович – арматурник
п.2 Ільніцький Олександр – бетоняр
п.3 Стащук Артур Анатолійович – зварник
п.4 Наталич Костянтин Сергійович – зварник
п.5 Панасюк Максим Олександр – монтажник

У складі тендерної пропозиції Переможця надано посвідчення № 301-10-30 на Панасюк М.О. про присвоєння 3 (третього) розряду з професії монтажник зовнішніх трубопроводів, проте не надано відповідних документів, що підтверджують освіту, кваліфікацію або спеціальну професійну підготовку (дипломи, свідоцтва, посвідчення тощо, які вказують, яка робітнича кваліфікація присвоєна робітнику з набутої професії відповідного розряду (класу, категорії, групи) на працівників Харьков О.В., Ільніцький О., Стащук А.А., Наталич К.С.

Таким чином, Переможець не підтвердив вимогу тендерної документації щодо надання відповідних документів, які підтверджують освіту, кваліфікацію або спеціальну професійну підготовку робітників, які будуть залучатися до виконання робіт.

Таким чином, пропозиція ТОВ "МУНІЦИПАЛЬНА БУДІВЕЛЬНА ГРУПА" не відповідає кваліфікаційним вимогам тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 8194a3bdbcde4123850c3da6a393c9c0
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного визначення переможця торгів ТОВ "МУНІЦИПАЛЬНА БУДІВЕЛЬНА ГРУПА"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 4. В Додатку 2 до тендерної документації зазначено наступне:
«Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника вказаним технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме надати завірені підписом уповноваженої особи Учасника та його печаткою копії наступних документів:

1. Договірну ціну, локальний кошторис на будівельні роботи, підсумкову відомість ресурсів до локального кошторису, розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису, (у сканованому вигляді та електронному вигляді у програмному комплексі АВК-5 (imd), або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін).»

Також, відповідно до п. 3.2. розділу 3 Додатку 3 (проект договору) до тендерної документації зазначено:

«3.2. Структура договірної ціни є динамічною і визначається у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва та положень Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою КМУ від 01.08.2005р. № 668 із змінами, в межах обсягів асигнувань.»

У складі тендерної пропозиції Переможця надано кошторисні розрахунки, зокрема Договірну ціну (файл «ДЦ. ДЦ.pdf»), в якій зазначено наступне:

Вид договірної ціни: динамічна

Визначена згідно з

Складена в поточних цінах станом на 14 червня 2024 р.

Враховуючи вищезазначене, Договірна ціна має бути складена відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва та положень Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою КМУ від 01.08.2005р. № 668 із змінами, в межах обсягів асигнувань.

Таким чином, в Договірні ціні Переможця наявні невідповідності до тендерної документації, а саме не зазначено, що Договірна ціна визначена згідно з Настанови з визначення вартості будівництва та положень Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою КМУ від 01.08.2005р. № 668 із змінами, в межах обсягів асигнувань.

Враховуючи наведене, пропозиція Переможця не відповідає технічним вимогам, встановленим замовником в тендерній документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: c9a0859894ad4e8c834c534312f876d7
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного визначення переможця торгів ТОВ "МУНІЦИПАЛЬНА БУДІВЕЛЬНА ГРУПА"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 5. В Додатку 2 до тендерної документації зазначено наступне:
«Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника вказаним технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме надати завірені підписом уповноваженої особи Учасника та його печаткою копії наступних документів:

2. Договірну ціну, локальний кошторис на будівельні роботи, підсумкову відомість ресурсів до локального кошторису, розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису, (у сканованому вигляді та електронному вигляді у програмному комплексі АВК-5 (imd), або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін).»

Переможцем, у складі тендерної пропозиції, було надано наступні документи:

- договірна ціна
- локальний кошторис №01-01-01
- локальний кошторис №02-01-01
- локальний кошторис №08-01-01
- локальний кошторис №09-01-01
- підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису № 01-01-01
- підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису № 02-01-01
- підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису № 08-01-01
- підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису № 09-01-01
- загальновиробничі витрати до локальних кошторисів

Таким чином, у складі тендерної пропозиції Переможця відсутні розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису, тобто до кожного локального кошторису окремо.

Враховуючи наведене, пропозиція Переможця не відповідає технічним іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником в тендерній документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 1b43fe13c61342c48dd596417ae0cd22
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного визначення переможця торгів ТОВ "МУНІЦИПАЛЬНА БУДІВЕЛЬНА ГРУПА"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 6. Відповідно до пп. 2.3. розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації зазначено:
«2.3. Ціна пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об`єкту замовлення та поточних цін на них. Та визначається відповідно до вимог проекту щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт, використання матеріалів і конструкцій, якості будівельно-монтажних робіт, а також з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельно-монтажних робіт, технічною експлуатації будівельної техніки і безпечних умов праці.
До розрахунку ціни Учасником повинна бути врахована вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням видів робіт, що виконуються субпідрядними організаціями.
Вартість пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені.
Договірна ціна, що пропонується за умовами закупівлі, є динамічною та може уточнюватися у відповідності до вимог ДСТУ та діючого Законодавства.»
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації вимагається:

«Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника вказаним технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме надати завірені підписом уповноваженої особи Учасника та його печаткою копії наступних документів:

2. Договірну ціну, локальний кошторис на будівельні роботи, підсумкову відомість ресурсів до локального кошторису, розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису, (у сканованому вигляді та електронному вигляді у програмному комплексі АВК-5 (imd), або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін).»
На виконання вищезазначеної вимоги Переможцем було завантажено кошторисні розрахунки у сканованому вигляді та електронному вигляді у програмному комплексі АВК-5 (imd), проте надані в електронному вигляді розрахунки (формат imd) містять невідповідності, а саме:

Відповідно до п.5 Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 20 жовтня 2016 року № 281 (у редакції наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 27 липня 2018 року № 196): "5. Визначення розміру кошторисної заробітної плати при складанні ціни пропозиції учасника конкурсних торгів (договірної ціни) здійснюється підрядником, виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку підрядник планує отримувати на об’єкті будівництва.

Переможцем було вказано заробітну плату в розмірі 17 000,00 грн, що не відповідає чинному законодавству.

Зазначимо, що відповідно до п. 3.2. розділу 3 Додатку 3 (проект договору) до тендерної документації договірної ціна визначається у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва та положень Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою КМУ від 01.08.2005р. № 668.

Розрахунок заробітної плати в кошторисних розрахунках має бути вказаний відповідно до:

- Рішення Бучанської міської ради від 05.03.2024 р. № 423-56-VIII встановлено розмір кошторисної заробітної плати у розмірі 19 059,33 гривень;

- Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 20 жовтня 2016 року № 281 (у редакції наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 27 липня 2018 року № 196), відповідно до п. 4, в якому зазначено: «4. Розмір кошторисної заробітної плати, який враховується при складанні інвесторської кошторисної документації (на стадії розроблення проектної документації), визначається замовником (інвестором) у складі вихідних даних на проектування для звичайних умов будівництва за розрядом складності робіт 3,8, але не нижче ніж середньомісячна заробітна плата у будівництві (у розрахунку на одного штатного працівника) за попередній звітний рік, що оприлюднюється центральним органом виконавчої влади в галузі статистики, збільшена на прогнозний індекс споживчих цін на поточний рік (у середньому до попереднього року), який є складовою основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України, що схвалюються Кабінетом Міністрів України.». В 2024 році середньомісячна заробітна плата становить – 13 707,89 грн;

- Розрахунку заробітної плати по підприємству за минулий період.

Враховуючи викладене, надані Переможцем кошторисні розрахунки не відповідають чинному законодавству.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: a3429b88fe3747198cb910d391547161
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного визначення переможця торгів ТОВ "МУНІЦИПАЛЬНА БУДІВЕЛЬНА ГРУПА"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 7. Відповідно до пп. 2.3. розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації зазначено:
«2.3. Ціна пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об`єкту замовлення та поточних цін на них. Та визначається відповідно до вимог проекту щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт, використання матеріалів і конструкцій, якості будівельно-монтажних робіт, а також з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельно-монтажних робіт, технічною експлуатації будівельної техніки і безпечних умов праці.
До розрахунку ціни Учасником повинна бути врахована вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням видів робіт, що виконуються субпідрядними організаціями.
Вартість пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені.
Договірна ціна, що пропонується за умовами закупівлі, є динамічною та може уточнюватися у відповідності до вимог ДСТУ та діючого Законодавства.»
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації вимагається:

«Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника вказаним технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме надати завірені підписом уповноваженої особи Учасника та його печаткою копії наступних документів:

2. Договірну ціну, локальний кошторис на будівельні роботи, підсумкову відомість ресурсів до локального кошторису, розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису, (у сканованому вигляді та електронному вигляді у програмному комплексі АВК-5 (imd), або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін).»
На виконання вищезазначеної вимоги Переможцем було завантажено кошторисні розрахунки у сканованому вигляді та електронному вигляді у програмному комплексі АВК-5 (imd), проте надані в електронному вигляді розрахунки (формат imd) містять невідповідності, а саме:

В кошторисні документації Переможця застосовано наступні коефіцієнти:

- коефіцієнт Н21 "Відсоток до кошторисної зарплати за другим блоком загальновиробничих витрат для урахування коштів на оплату перших п'яти днів непрацездатності внаслідок захворювань або травм, %» зі значенням Н21=0,78;

- коефіцієнт Н116 «Єдиний внесок на величину допомоги на тимчасову втрату непрацездатності понад 5 днів, %» зі значенням Н116=0,3739;

- коефіцієнт Н15 «Коефіцієнт для урахування впливу умов виконання будівельних робіт» зі значенням Н15=1,15.

Серед вимог тендерної документації не було зазначено урахування будь яких із вказаних коефіцієнтів і Переможець, шляхом застосування цих коефіцієнтів, суттєво впливає на ціну своєї пропозиції та призводить до її спотворення.

Враховуючи наведене, Пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови Тендерної документації Замовника

Номер: 5d6baa63fd5b4c4395fab1d177aeb51b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-07-009504-a.c2
Назва: Скарга на дискримінаційні умови Тендерної документації Замовника
Скарга:
Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, шляхом встановлення дискримінаційних, необґрунтованих вимог та таких, які не відповідають чинному законодавству України, зазначених в Додатку 2 «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ (ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ) ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ» тендерної Документації
Дата розгляду скарги: 27.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.06.2024 16:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.07.2024 12:25
Дата виконання рішення Замовником: 08.07.2024 16:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №11212-р/пк-пз від 27.06.2024року, а саме: "Зобов’язати комунальне підприємство "ВИШНІВСЬКТЕПЛОЕНЕРГО" ВИШНЕВОЇ МІСЬКОЇ РАДИ БУЧАНСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Реконструкція теплової мережі по вул.Київська від ТК-26 до ТК-27 в м.Вишневе Бучанського району Київської області", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2024-06-07-009504-а, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.", Замовником внесені відповідні зміни до Тендерної документації (Протокол 45 від 08.07.2024 року) та розміщенні в електронній системі закупівель.
Автор: ТОВ "ПТЗ", ТОВ "Перший трубний завод" 380675005552 PTZ1@UKR.NET http://www.ptz.in.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c1bf87b9acca449faabc1b29dfb475ac
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови Тендерної документації Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Наявність Сертифікату відповідності на основі цілковитого забезпечення якості, згідно вимог технічного регламенту обладнання, що працює під тиском (затвердженого Постановою КМУ №27) є дискримінаційною по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника, який не має можливості надати відповідне підтвердження, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації перспективних учасників.
Якісні характеристики сталевих труб, що використовує у виробництві ТОВ "ПТЗ" повністю відповідають вимогам Замовника, що підтверджується Сертифікатами відповідності та якості(додаються до Скарги).

В Україні та за її межами відсутні щонайменше два виробники, продукція яких, а саме Труби сталеві 530*8, за своїми технічними, якісними та кількісними характеристиками відповідає умовам тендерної документації.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП

Щодо вимог Тендерної документації, розділу Додаток 2 «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ (ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ) ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ».

Номер: ef9520739e3142558a6ab3234a61049c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-07-009504-a.c1
Назва: Щодо вимог Тендерної документації, розділу Додаток 2 «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ (ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ) ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ».
Скарга:
Вимога щодо наявності у Учасника відкритих торгів Сертифікату відповідності на основі цілковитого забезпечення якості, згідно вимог технічного регламенту обладнання, що працює під тиском (затвердженого Постановою КМУ №27) є дискримінаційною по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника, який не має можливості надати відповідне підтвердження, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації перспективних учасників.
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 17.06.2024 13:59
Автор: ТОВ "ПТЗ", ТОВ "Перший трубний завод" 380675005552 PTZ1@UKR.NET http://www.ptz.in.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4d3d6b3400144357a320cb4040fd6ba1
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Вимога щодо наявності у Учасника відкритих торгів Сертифікату відповідності на основі цілковитого забезпечення якості, згідно вимог технічного регламенту обладнання, що працює під тиском (затвердженого Постановою КМУ №27) є дискримінаційною по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника, який не має можливості надати відповідне підтвердження, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації перспективних учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації