-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з заправки та відновлення картриджів
Асортимент, кількість послуг та інші умови закупівлі визначені у тендерній документації та додатках до неї. Тендерна документація додається (ТД). Згідно умов цієї процедури закупівлі, тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу «ТД», що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону
Завершена
2 529 494.88
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 647.47 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 647.47 UAH
Період оскарження:
07.06.2024 14:50 - 06.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА у процедурі публічної закупівлі
Номер:
575a199609ff4794a1377d5a1ddff9d4
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-07-008331-a.c1
Назва:
СКАРГА у процедурі публічної закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ТД_НОВА РЕДАКЦІЯ.docx 13.06.2024 13:44
- Рішення від 15.04.2019 № 4534.pdf 13.06.2024 14:39
- Додаток 2_технічна специфікація_НОВА РЕДАКЦІЯ.docx 13.06.2024 14:39
- ISO.pdf 13.06.2024 14:39
- скарга 13.06..pdf 13.06.2024 14:39
- скарга 13.06.2024.docx 13.06.2024 14:39
- рішення від 14.02.2024 № 2826 (1).pdf 13.06.2024 14:39
- рішення від 03.03.2021 № 4063.pdf 13.06.2024 14:39
- sign.p7s 13.06.2024 14:41
- Рішення від 17.06.2024 № 10397.pdf 17.06.2024 14:35
- інформація про резолютивну частину рішення від 27.06.2024 №11246.pdf 28.06.2024 14:39
- рішення від 27.06.2024 №11246.pdf 02.07.2024 11:16
- Лист-авторизація.pdf 24.06.2024 09:24
- ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ СКАРГИ.doc 24.06.2024 09:24
- ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ СКАРГИ.pdf 24.06.2024 09:24
- ПОЯСНЕННЯ щодо строку надання інформації.pdf 24.06.2024 09:24
- ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ ПО СКАРЗІ.docx 04.07.2024 14:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.06.2024 14:56
Дата розгляду скарги:
27.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.06.2024 14:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.07.2024 11:17
Дата виконання рішення Замовником:
04.07.2024 14:17
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником прийнято рішення вчинити дії спрямовані на усунення порушень, зазначених у скарзі, а саме внести зміни до тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e7c331e55aef4b089385dfdd394185fd
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні вимоги
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
07.06.2024 року Публічним акціонерним товариством "ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО" (надалі за текстом – «Замовник») було оголошено закупівлю UA-2024-06-07-008331-a, за предметом закупівлі: Послуги з заправки та відновлення картриджів (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки) (надалі за текстом – «Торги», «Закупівля»).
Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі в електронній системі оприлюднено Тендерну документацію з додатками.
ТОВ «В.М.» вважає умови процедури закупівлі, викладені в тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанові Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року, з огляду на наступне.
Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі в електронній системі оприлюднено Тендерну документацію з додатками.
ТОВ «В.М.» вважає умови процедури закупівлі, викладені в тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанові Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року, з огляду на наступне.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
У п.3.13. розділу V тендерної документації «Оцінка тендерної пропозиції» вказано: «Учасник у складі тендерної пропозиції надає документи, вимоги щодо наявності яких передбачені законодавством та які Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації: • довідку, щодо застосування Учасником заходів із захисту довкілля та навколишнього середовища, із зазначенням інформації, щодо планових заходів по захисту довкілля та навколишнього середовища, які Учасник буде виконувати під час надання послуг за умовами Договору про закупівлю. До довідки додати: - копію чинного договору на виконання послуг, з утилізації небезпечних відходів, а саме тонерів для друку, укладений з суб’єктом господарювання, який має право на здійснення господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами; - копію ліцензії чи наказу про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами суб’єкта господарювання, договір з яким надано у складі пропозиції учасника.» Проаналізувавши вищевказану вимогу, робимо висновок, що виконати умови тендерної документації зможуть лише учасники, які мають договір надання послуг з утилізації відходів, а саме тонерів для друку, а в свою чергу інші суб’єкти господарювання, що мають договори на виконання послуг з утилізації небезпечних відходів іншого виду або ж договори де не визначено безпосередньо утилізація тонерів не зможуть прийняти участь у процедурі закупівлі. Наголошуємо на тому, що дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Тендерної документації порушують вимоги ч. 4 ст. 22 та ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» відповідно до яких Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення публічних закупівель, згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема – добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Зауважуємо, що Учасник, надаючи довідку, яка вимагається в тендерній документації, щодо застосування Учасником заходів із захисту довкілля та навколишнього середовища, із зазначенням інформації, щодо планових заходів по захисту довкілля та навколишнього середовища, які Учасник буде виконувати під час надання послуг за умовами Договору про закупівлю, підтверджує спроможність дотримання норм чинного законодавства у сфері захисту довкілля та збереження навколишнього середовища. Абзацом 1 частини 3 статті 22, частиною 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що замовники не мають права вимагати в тендерній документації, а учасники не повинні подавати в тендерній пропозиції документи, що не передбачені законодавством. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників у складі їх тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Виходячи із вищенаведеного та користуючись принципами прозорості та недискримінації потенційних Учасників, вимагаємо у Замовника внести зміни до Тендерної документації та усунути пункт вимоги: додати: «- копію чинного договору на виконання послуг, з утилізації небезпечних відходів, а саме тонерів для друку, укладений з суб’єктом господарювання, який має право на здійснення господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами; - копію ліцензії чи наказу про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами суб’єкта господарювання, договір з яким надано у складі пропозиції учасника.»
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
У частині 2 пункту 5 Додатку 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» вказано: «У разі, якщо Учасник не є виробником (дистриб'ютором/ імпортером) витратних матеріалів (тонерів та інших основних комплектуючих), які будуть використані для надання послуг, необхідно надати оригінал листа авторизації Учасника, в якому буде зазначено, що учасник є авторизованим партнером або офіційним представником виробника (дистриб’ютора або імпортера). Даний лист повинен бути адресований Замовнику торгів та містити ідентифікатор закупівлі та назву предмету закупівлі.» Відповідно ч. 4. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Вказаний Лист авторизації є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Зауважимо, що гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не листом від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c ), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємництва не містять положення стосовно того, що торгівля даним товаром або використання даного товару при наданні послуг можлива лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Встановлення вимоги щодо надання вищевказаного листа авторизації обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Виходячи із вищенаведеного та користуючись принципами прозорості та недискримінації потенційних Учасників, вимагаємо у Замовника внести зміни до Тендерної документації та усунути пункт вимоги: «У разі, якщо Учасник не є виробником (дистриб'ютором/ імпортером) витратних матеріалів (тонерів та інших основних комплектуючих), які будуть використані для надання послуг, необхідно надати оригінал листа авторизації Учасника, в якому буде зазначено, що учасник є авторизованим партнером або офіційним представником виробника (дистриб’ютора або імпортера). Даний лист повинен бути адресований Замовнику торгів та містити ідентифікатор закупівлі та назву предмету закупівлі.»
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Частиною 7 пункту 5 Додатку 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» передбачено надати Учасником «Сертифікат відповідності системи управління охороною здоров'я та безпекою праці вимогам міжнародного стандарту ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці» виданий на виробника/дистриб’ютора/імпортера. Сертифікат має бути чинним протягом всього строку надання послуг, виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності)». Дану вимогу вважаємо необґрунтованою та дискримінаційною, адже Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, зокрема і Стандарт ISO 45001. Сертифікат ISO 45001 є стандартом по охороні здоров’я та безпеки праці на робочому місці. Виробники товарів та послуг не зобов`язані її проходити. І тим більше даний сертифікат ISO 45001:2019 жодним чином не стосується технічних вимог, для отримання послуг Замовником. Враховуючи викладене, вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Тендерної документації порушують вимоги ч. 4 ст. 22 та ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» відповідно до яких Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення публічних закупівель, згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема – добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Виходячи із вищенаведеного та користуючись принципами прозорості та недискримінації потенційних Учасників, вимагаємо у Замовника внести зміни до Тендерної документації та усунути пункт вимоги: -надати «Сертифікат відповідності системи управління охороною здоров'я та безпекою праці вимогам міжнародного стандарту ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці» виданий на виробника/дистриб’ютора/імпортера. Сертифікат має бути чинним протягом всього строку надання послуг, виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності)». Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у торгах UA-2024-01-31-002174-a (посилання на сайт - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-31-002174-a ) розглядала Скаргу, щодо вимоги Замовника до учасників надати Сертифікат ISO 45001. В ході розгляду справи, Колегією було встановлено, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті. За результатами засідання Колегія винесла рішення 2826 від 14.02.2024 та зобов’язала Замовника виключити вказану вимогу з Тендерної документації.