• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дизельне паливо (ДК 021:2015-09134200-9 Дизельне паливо), бензин (ДК 021:2015- 09132000-3 Бензин)», код ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти)

Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції - українська мова. Забезпечення тендерних пропозицій не вимагається. Забезпечення виконання умов договору не передбачено.

Завершена

316 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 168.00 UAH
Період оскарження: 07.06.2024 13:26 - 30.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на порушення законодавства, а саме встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації

Номер: 2b93f361de7e4ff8b2bba9e0aa329fcf
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-07-006486-a.a2
Назва: СКАРГА на порушення законодавства, а саме встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 24.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.06.2024 13:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.06.2024 12:34
Дата виконання рішення Замовником: 28.06.2024 11:01
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання РІШЕННЯ № 10918-р/пк-пз від 24.06.2024 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Відділом освіти Зміївської міської ради Чугуївського району Харківської області з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення , було внесено належним чином відповідні зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «Дизельне паливо (ДК 021:2015-09134200-9 Дизельне паливо), бензин (ДК 021:2015- 09132000-3 Бензин)», код ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти) , оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-06-07-006486-a
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "САН СТРІМ СИСТЕМС", Лободіна Юлія 380676114420 sanstrimsistems@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2541269281754ee7ac7f58ddc71778b3
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на порушення законодавства, а саме встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовник, який проводить закупівлю - ВІДДІЛОМ ОСВІТИ ЗМІЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧУГУЇВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі - Замовник) – оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2024-06-07-006486-a, за предметом «Дизельне паливо (ДК 021:2015-09134200-9 Дизельне паливо), бензин (ДК 021:2015- 09132000-3 Бензин)», код ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти).

1. Відповідно до розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»
«Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним 47 Особливостей, - згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам — згідно з Додатком 2 до тендерної документації;
− у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.»
Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – Товариство з обмеженою відповідальністю «САН СТРІМ СИСТЕМС» (далі – Скаржник), виявило умови, які порушують законодавство з питань публічних закупівель, зокрема Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості).

Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації:

«Товар повинен відповідати характеристикам ДСТУ 7687:2015 (Бензини автомобільні Євро) та ДСТУ 7688-2015 «Паливо дизельне ЄВРО». Якість Товару підтверджується паспортом заводу виробника та сертифікатами якості та деклараціями про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, які мають бути дійсними на дату їх подання і містити відомості про виробника товару, найменування товару та номер сертифікату відповідності на даний товар, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927 . Товар повинен відповідати всім характеристикам Бензину автомобільний А-95 та Дизельному паливу . Якість Товару підтверджується вище вказаними документами виданими на ім’я Учасника уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.»

Наведена вимога носить дискримінаційний характер виходячи з наступного.
Сертифікат відповідності є документом, що підтверджує відповідність товару
встановленим технічним регламентам. Так, відповідно до статті 25 Закону України "Про
технічні регламенти та оцінку відповідності" оцінка відповідності вимогам технічних
регламентів здійснюється у випадках і шляхом застосування процедур оцінки
відповідності, які визначені в таких технічних регламентах. Процедури оцінки
відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються виробниками, а у випадках,
в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників
покладаються на імпортерів, розповсюджувачів або інших осіб, - імпортерами,
розповсюджувачами чи іншими особами.
Відповідний технічний регламент, а саме - Технічний регламент щодо вимог до
автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджений
постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927 (далі – Технічний
регламент) визначає, що для проведення оцінки відповідності виробник або
уповноважений представник застосовує процедуру оцінки відповідності згідно з
постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 95 "Про затвердження
модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки
відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності". Виробник або
уповноважений представник розробляє технічну документацію, яка повинна містити
інформацію про виробництво і застосування палив і за якою можливо оцінити
відповідність палив вимогам цього Технічного регламенту.
Вимагаючи від учасників наявність сертифікату відповідності, виданого на ім’я
учасника, фактично, Замовник встановлює умову, що учасник самостійно повинен
проводити сертифікацію палива, а отже бути виробником товару або його уповноваженим
представником.
Вимога щодо підтвердження якості Товару паспортом заводу виробника та сертифікатами якості та деклараціями про відповідність, виданими саме на ім’я Учасника уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності. – є
дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть
виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства,
які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних
поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.
Вимагаючи наявність сертифікатів відповідності, виданих на ім’я учасника,
Замовник дискримінує всіх учасників торгів, які не мають прямих відносин з виробником,
а працюють з емітентами талонів, які надають право здійснювати заправку автомобілів
через АЗС. Замовник дискримінує учасників, які не мають відповідних документів. Дані
документи якості запропонованого товару видаються безпосередньо виробнику, та не
можуть бути видані на ім’я Учаснику, який не є виробником. Наведеною вимогою
Замовник дискримінує учасників які діють на умовах партнерських договорів та значною
мірою зменшує коло потенційних учасників та суперечить вимогам Технічного
регламенту.
На підтвердження відповідності товару у складі Пропозиції можуть бути надані
чинні паспорти заводу виробника та сертифікати якості та декларації про відповідність,
чого є цілком достатньо для встановлення походження, якості та відповідності товару, але
вони видані не на ім’я учасника.
Відповідно до п. 53 Особливостей, якщо оскаржуються умови тендерної
документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне
підтвердження/докази. В якості доказу повідомляємо, що Скаржник має можливість
надати сертифікат відповідності №UA.TR.063.00741-24, терміном дії з 19.01.2024 до 09.07.2024р., виданий ТОВ «АГРОХОЛДИНГ-С» (код ЄДРПОУ 39525346) органом з
оцінки відповідності ОС ТОВ «Орган з сертифікації продукції «Сертифікаційний інформаційний центр» та паспорт якості №2401-24012495F від 22.01.2024р. та декларацію про відповідність №UA.TR.063.D741-24 від 19.01.2024р. на Бензин автомобільний «FORWARD» А-95-Євро5-Е0 ,
сертифікат відповідності № UA.TR.063.00734-24 терміном дії з 11.01.2024 до 02.01.2025р., виданий ТОВ «АГРОХОЛДИНГ-С» (код ЄДРПОУ 39525346) органом з
оцінки відповідності ОС ТОВ «Орган з сертифікації продукції «Сертифікаційний інформаційний центр» та паспорт якості №12-120124ДПF від 12.01.2024р. та декларацію про відповідність №UA.TR.063.D734-24 від 11.01.2024р. на Паливо дизельне «FORWARD» ДП-З-Євро5-В0.
Товар відповідає характеристикам ДСТУ 7687:2015 (Бензини автомобільні Євро) та ДСТУ 7688-2015 «Паливо дизельне ЄВРО». Якість Товару підтверджується паспортом заводу виробника та сертифікатами якості та деклараціями про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, які дійсні на дату їх подання і містять відомості про виробника товару, найменування товару та номер сертифікату відповідності на даний товар.
Таким чином, Замовник не довів та документально не підтвердив обґрунтованість
та доцільність вимоги підтвердження якості Товару паспортом заводу виробника та сертифікатами якості та деклараціями про відповідність, виданими саме на ім’я Учасника уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Аналогічного висновку дійшла КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ у рішенні № 1254-р/пк-пз від 22.01.2024 року.

Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації:

«Паливо відпускається Учасником Замовнику або його представнику за довірчим документом (талоном). Для видачі палива Учасник торгів повинен обовязково використовувати мережу автозаправочних станцій (АЗС): в м. Харків та Харківській області, а також мати розгалужену мережу АЗС по всій Україні, окрім тимчасово окупованих територій Луганської, Донецької та території АР Крим.»
Відповідно до Документації – Замовником є ВІДДІЛ ОСВІТИ ЗМІЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧУГУЇВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі -Замовник), - юридична
особа, яка забезпечує потреби окремої територіальної громади.
Проте, необґрунтовано вимагає мережу автозаправочних станцій (АЗС): в м. Харків та Харківській області, а також мати розгалужену мережу АЗС по всій Україні, окрім тимчасово окупованих територій Луганської, Донецької та території АР Крим, всупереч наявності
АЗС кількох різних брендів у самому м. Зміїв, що є порушенням принципу максимальної
економії, ефективності та пропорційності при здійсненні публічних закупівель (стаття 5
Закону)
Виникає питання до Замовника, навіщо Замовнику АЗС по всій Україні, окрім тимчасово окупованих територій Луганської, Донецької та території АР Крим, якщо свою діяльність він здійснює в межах Зміївської територіальної громади.
Вважаємо вищезазначену вимогу дискримінаційною та обмежувальною, оскільки
задовільнити відповідну вимогу зможе лише один найбільший постачальник України,
який має АЗС у кожній області України, за виключенням тимчасово окупованих
територій.
Зазначена вимога тендерної документації обмежує Скаржника в праві на участь,
оскільки Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати відпуск палива в м.
Зміїв, в межах Зміївського (Чугуївського) району Харківської області, в м Харкові однак в
мережі орендованих та партнерських АЗС ТОВ" САН СТРІМ СИСТЕМС ", та не має АЗС по всій Україні, окрім тимчасово окупованих територій Луганської, Донецької та території АР Крим.
Таким чином, Скаржник не може виконати умову документації Замовника щодо
наявності АЗС " по всій Україні, окрім тимчасово окупованих територій Луганської, Донецької та території АР Крим ".
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих
торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного
пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу
скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної
енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не
застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту,
замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені
відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для
відповідного предмета закупівлі).
На виконання п. 56 Особливостей та на підтвердження наданої інформації
Скаржник надає договір оренди на АЗС, розташованої в м. Зміїв та в Зміївському
(Чугуївському) районі та ліцензію на роздрібну торгівлю, відповідно до яких Скаржник здійснює роздрібну торгівлю паливом через АЗС.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – ТОВ «САН СТРІМ СИСТЕМС» бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ТОВ «САН СТРІМ СИСТЕМС» не може прийняти участь у закупівлі. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити поставку пального у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.

Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 157 від 17.02.2023 року та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: ac628f9b698d4c45b213cc363c3eaa18
Заголовок пункту скарги: відповідність характеристикам ДСТУ 7687:2015
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації:

«Товар повинен відповідати характеристикам ДСТУ 7687:2015 (Бензини автомобільні Євро) та ДСТУ 7688-2015 «Паливо дизельне ЄВРО». Якість Товару підтверджується паспортом заводу виробника та сертифікатами якості та деклараціями про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, які мають бути дійсними на дату їх подання і містити відомості про виробника товару, найменування товару та номер сертифікату відповідності на даний товар, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927 . Товар повинен відповідати всім характеристикам Бензину автомобільний А-95 та Дизельному паливу . Якість Товару підтверджується вище вказаними документами виданими на ім’я Учасника уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.»

Наведена вимога носить дискримінаційний характер виходячи з наступного.
Сертифікат відповідності є документом, що підтверджує відповідність товару
встановленим технічним регламентам. Так, відповідно до статті 25 Закону України "Про
технічні регламенти та оцінку відповідності" оцінка відповідності вимогам технічних
регламентів здійснюється у випадках і шляхом застосування процедур оцінки
відповідності, які визначені в таких технічних регламентах. Процедури оцінки
відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються виробниками, а у випадках,
в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників
покладаються на імпортерів, розповсюджувачів або інших осіб, - імпортерами,
розповсюджувачами чи іншими особами.
Відповідний технічний регламент, а саме - Технічний регламент щодо вимог до
автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджений
постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927 (далі – Технічний
регламент) визначає, що для проведення оцінки відповідності виробник або
уповноважений представник застосовує процедуру оцінки відповідності згідно з
постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 95 "Про затвердження
модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки
відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності". Виробник або
уповноважений представник розробляє технічну документацію, яка повинна містити
інформацію про виробництво і застосування палив і за якою можливо оцінити
відповідність палив вимогам цього Технічного регламенту.
Вимагаючи від учасників наявність сертифікату відповідності, виданого на ім’я
учасника, фактично, Замовник встановлює умову, що учасник самостійно повинен
проводити сертифікацію палива, а отже бути виробником товару або його уповноваженим
представником.
Вимога щодо підтвердження якості Товару паспортом заводу виробника та сертифікатами якості та деклараціями про відповідність, виданими саме на ім’я Учасника уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності. – є
дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть
виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства,
які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних
поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.
Вимагаючи наявність сертифікатів відповідності, виданих на ім’я учасника,
Замовник дискримінує всіх учасників торгів, які не мають прямих відносин з виробником,
а працюють з емітентами талонів, які надають право здійснювати заправку автомобілів
через АЗС. Замовник дискримінує учасників, які не мають відповідних документів. Дані
документи якості запропонованого товару видаються безпосередньо виробнику, та не
можуть бути видані на ім’я Учаснику, який не є виробником. Наведеною вимогою
Замовник дискримінує учасників які діють на умовах партнерських договорів та значною
мірою зменшує коло потенційних учасників та суперечить вимогам Технічного
регламенту.
На підтвердження відповідності товару у складі Пропозиції можуть бути надані
чинні паспорти заводу виробника та сертифікати якості та декларації про відповідність,
чого є цілком достатньо для встановлення походження, якості та відповідності товару, але
вони видані не на ім’я учасника.
Відповідно до п. 53 Особливостей, якщо оскаржуються умови тендерної
документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне
підтвердження/докази. В якості доказу повідомляємо, що Скаржник має можливість
надати сертифікат відповідності №UA.TR.063.00741-24, терміном дії з 19.01.2024 до 09.07.2024р., виданий ТОВ «АГРОХОЛДИНГ-С» (код ЄДРПОУ 39525346) органом з
оцінки відповідності ОС ТОВ «Орган з сертифікації продукції «Сертифікаційний інформаційний центр» та паспорт якості №2401-24012495F від 22.01.2024р. та декларацію про відповідність №UA.TR.063.D741-24 від 19.01.2024р. на Бензин автомобільний «FORWARD» А-95-Євро5-Е0 ,
сертифікат відповідності № UA.TR.063.00734-24 терміном дії з 11.01.2024 до 02.01.2025р., виданий ТОВ «АГРОХОЛДИНГ-С» (код ЄДРПОУ 39525346) органом з
оцінки відповідності ОС ТОВ «Орган з сертифікації продукції «Сертифікаційний інформаційний центр» та паспорт якості №12-120124ДПF від 12.01.2024р. та декларацію про відповідність №UA.TR.063.D734-24 від 11.01.2024р. на Паливо дизельне «FORWARD» ДП-З-Євро5-В0.
Товар відповідає характеристикам ДСТУ 7687:2015 (Бензини автомобільні Євро) та ДСТУ 7688-2015 «Паливо дизельне ЄВРО». Якість Товару підтверджується паспортом заводу виробника та сертифікатами якості та деклараціями про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, які дійсні на дату їх подання і містять відомості про виробника товару, найменування товару та номер сертифікату відповідності на даний товар.
Таким чином, Замовник не довів та документально не підтвердив обґрунтованість
та доцільність вимоги підтвердження якості Товару паспортом заводу виробника та сертифікатами якості та деклараціями про відповідність, виданими саме на ім’я Учасника уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Аналогічного висновку дійшла КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ у рішенні № 1254-р/пк-пз від 22.01.2024 року.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 3c6f916dde6b4e99b1e608b68cb6e98c
Заголовок пункту скарги: наявність АЗС
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації:

«Паливо відпускається Учасником Замовнику або його представнику за довірчим документом (талоном). Для видачі палива Учасник торгів повинен обовязково використовувати мережу автозаправочних станцій (АЗС): в м. Харків та Харківській області, а також мати розгалужену мережу АЗС по всій Україні, окрім тимчасово окупованих територій Луганської, Донецької та території АР Крим.»
Відповідно до Документації – Замовником є ВІДДІЛ ОСВІТИ ЗМІЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧУГУЇВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі -Замовник), - юридична
особа, яка забезпечує потреби окремої територіальної громади.
Проте, необґрунтовано вимагає мережу автозаправочних станцій (АЗС): в м. Харків та Харківській області, а також мати розгалужену мережу АЗС по всій Україні, окрім тимчасово окупованих територій Луганської, Донецької та території АР Крим, всупереч наявності
АЗС кількох різних брендів у самому м. Зміїв, що є порушенням принципу максимальної
економії, ефективності та пропорційності при здійсненні публічних закупівель (стаття 5
Закону)
Виникає питання до Замовника, навіщо Замовнику АЗС по всій Україні, окрім тимчасово окупованих територій Луганської, Донецької та території АР Крим, якщо свою діяльність він здійснює в межах Зміївської територіальної громади.
Вважаємо вищезазначену вимогу дискримінаційною та обмежувальною, оскільки
задовільнити відповідну вимогу зможе лише один найбільший постачальник України,
який має АЗС у кожній області України, за виключенням тимчасово окупованих
територій.
Зазначена вимога тендерної документації обмежує Скаржника в праві на участь,
оскільки Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати відпуск палива в м.
Зміїв, в межах Зміївського (Чугуївського) району Харківської області, в м Харкові однак в
мережі орендованих та партнерських АЗС ТОВ" САН СТРІМ СИСТЕМС ", та не має АЗС по всій Україні, окрім тимчасово окупованих територій Луганської, Донецької та території АР Крим.
Таким чином, Скаржник не може виконати умову документації Замовника щодо
наявності АЗС " по всій Україні, окрім тимчасово окупованих територій Луганської, Донецької та території АР Крим ".
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих
торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного
пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу
скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної
енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не
застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту,
замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені
відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для
відповідного предмета закупівлі).
На виконання п. 56 Особливостей та на підтвердження наданої інформації
Скаржник надає договір оренди на АЗС, розташованої в м. Зміїв та в Зміївському
(Чугуївському) районі та ліцензію на роздрібну торгівлю, відповідно до яких Скаржник здійснює роздрібну торгівлю паливом через АЗС.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: e475027b488c491b85929a4234dbcf5b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-07-006486-a.b1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
№7 від 11.06.2024 Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Адреса: 03035, Україна, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 тел.: (044) 594-64-12, факс: (044) 520-10-42 Замовник: ВІДДІЛ ОСВІТИ ЗМІЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧУГУЇВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ Код ЄДРПОУ 43946762 Адреса:63404, Україна, Харківська область, Зміїв, вул.Адміністративна, будинок 12-А Телефон+380574731190 Emailzmosvita43@gmail.com Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю “ФУЛ ФЬЮЖН” 61045, м. Харків, вул. Яроша Отакара, 18-Г Код ЄДРПОУ: 45153578 Тел. +380679879100 Email: fuel.fusion01@gmail.com Інформація про закупівлю: номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-06-07-006486-a Назва предмету закупівлі: Дизельне паливо (ДК 021:2015-09134200-9 Дизельне паливо), бензин (ДК 021:2015- 09132000-3 Бензин)», код ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти) Ідентифікатор закупівлі: c4f38619069343dba01ce2470163e11b (надалі – Процедура закупівлі) Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії замовника: 07 червня 2024 року СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації Замовником – ВІДДІЛ ОСВІТИ ЗМІЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧУГУЇВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю: UA-2024-06-07-006486-a, Дизельне паливо (ДК 021:2015-09134200-9 Дизельне паливо), бензин (ДК 021:2015- 09132000-3 Бензин)», код ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти) Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: − інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації; − інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації; − для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним 47 Особливостей, - згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації; − інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам — згідно з Додатком 2 до тендерної документації; − у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання; − іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї. Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації: «Якість Товару підтверджується вище вказаними документами виданими на ім’я Учасника уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності. Сертифікат якості та декларація про відповідність мають відповідати одне одному, при виявленні розбіжностей (в найменуванні товару, виробника, номері сертифікату відповідності чи терміні його дії) між інформацією, що міститься в цих документах, пропозиція учасника відхиляється. Учасник відповідає за одержання всіх необхідних сертифікатів якості (паспортів якості) на товар і самостійно несе всі витрати, пов'язані з отриманням таких документів». Згідно статті 25 Закону України “Про технічні регламенти та оцінку відповідності” виробник або уповноважений представник виробника перед введенням продукції в обіг повинен здійснити оцінку відповідності продукції вимогам технічних регламентів. Така оцінка здійснюється у випадках і шляхом застосування процедур оцінки відповідності, які визначені в відповідних технічних регламентах. Перелік процедур (модулів) оцінки відповідності регламентований постановою Кабінету Міністрів України від 13.01.2016 № 95 “Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності”. Декларація про відповідність. Згідно статті 28 Закону України “Про технічні регламенти та оцінку відповідності” у випадках, визначених у технічних регламентах, виробник або уповноважений представник повинен складати декларацію про відповідність. У декларації про відповідність заявляється про те, що виконання вимог, визначених у відповідних технічних регламентах, було доведено. Декларація про відповідність складається згідно з вимогами до її змісту, примірною структурою чи формою, що встановлюються відповідними технічними регламентами. Виробник шляхом складання декларації про відповідність бере на себе відповідальність за відповідність продукції вимогам, установленим у відповідних технічних регламентах. Після цього виробник або імпортер може продавати свою продукцію кінцевим споживачам або іншим суб’єктам господарювання для перепродажу (розповсюджувачам). 19. За результатами проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до цього Технічного регламенту. 20. Перед введенням в обіг та під час надання палива на ринку на документ про якість (паспорт якості) виробником повинен бути нанесений знак відповідності технічним регламентам, який підтверджує відповідність палива вимогам цього Технічного регламенту, так, щоб забезпечувалася його видимість, розбірливість та незмивність. Відповідно до п.3 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив: документ про якість (паспорт якості) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. Вимагаючи від учасників наявність сертифікату відповідності, виданого на ім’я учасника, фактично, Замовник встановлює умову, що учасник самостійно повинен проводити сертифікацію палива, а отже бути виробником товару. Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу. Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні видаються підприємству заводу-виробника на підставі укладеного договору з органом з оцінки відповідності, а не учасники, які здійснюють діяльність з продажу талонів для заправки паливом через АЗС. Вимагаючи наявність сертифікатів відповідності, виданих на ім’я учасника – Замовник дискримінує всіх учасників торгів, які не мають прямих відносин з виробником, а працюють з емітентами талонів, які надають право здійснювати заправку автомобілів через АЗС. Замовник дискримінує учасників, які не мають відповідних документів. Дані документи якості запропонованого товару видаються безпосередньо виробнику, а не Учаснику, який не виступає виробником. Наведеною вимогою Замовник дискримінує учасників які діють на умовах партнерських договорів та значною мірою зменшує коло потенційних учасників. На підтвердження якості товару, а також на підтвердження походження товару у складі пропозиції може бути наданий сертифікат відповідності, паспорт якості а також декларація відповідності, чого є цілком достатньо для встановлення походження товару, але вони видані не на ім’я учасника. На відповідність п. 53 Особливостей Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази надаємо: - Сертифікат відповідності на Бензин А-95 та Дизельне паливо. Замовник не надав достатнього законодавчо-визначеного обґрунтування такої вимоги. Вимоги Додатку 2 до тендерної документації: «Якість Товару підтверджується вище вказаними документами виданими на ім’я Учасника уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності. Сертифікат якості та декларація про відповідність мають відповідати одне одному, при виявленні розбіжностей (в найменуванні товару, виробника, номері сертифікату відповідності чи терміні його дії) між інформацією, що міститься в цих документах, пропозиція учасника відхиляється. Учасник відповідає за одержання всіх необхідних сертифікатів якості (паспортів якості) на товар і самостійно несе всі витрати, пов'язані з отриманням таких документів» мають бути виключені з тендерної документації. Враховуючи вищенаведене та керуючись ст. ст. 5, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 50 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178, ПРОШУ: - встановити порушення Процедури закупівлі UA-2024-06-07-006486-a ст. ст. 5, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 50 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178; - зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити незаконні і дискримінаційні вимоги. Директор Анастасія Кравчук
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 13.06.2024 13:56
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “ФУЛ ФЬЮЖН”, Анастасія Кравчук 380679879100 fuelfusion01@gmail.com https://fuel-fusion.com/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9137a9a8b6404ef08cc5742ed89dd8f1
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційни вимоги технічної спеціфікації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно статті 25 Закону України “Про технічні регламенти та оцінку відповідності” виробник або уповноважений представник виробника перед введенням продукції в обіг повинен здійснити оцінку відповідності продукції вимогам технічних регламентів. Така оцінка здійснюється у випадках і шляхом застосування процедур оцінки відповідності, які визначені в відповідних технічних регламентах.
Перелік процедур (модулів) оцінки відповідності регламентований постановою Кабінету Міністрів України від 13.01.2016 № 95 “Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності”.
Декларація про відповідність. Згідно статті 28 Закону України “Про технічні регламенти та оцінку відповідності” у випадках, визначених у технічних регламентах, виробник або уповноважений представник повинен складати декларацію про відповідність. У декларації про відповідність заявляється про те, що виконання вимог, визначених у відповідних технічних регламентах, було доведено.
Декларація про відповідність складається згідно з вимогами до її змісту, примірною структурою чи формою, що встановлюються відповідними технічними регламентами.
Виробник шляхом складання декларації про відповідність бере на себе відповідальність за відповідність продукції вимогам, установленим у відповідних технічних регламентах.
Після цього виробник або імпортер може продавати свою продукцію кінцевим споживачам або іншим суб’єктам господарювання для перепродажу (розповсюджувачам).
19. За результатами проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до цього Технічного регламенту.
20. Перед введенням в обіг та під час надання палива на ринку на документ про якість (паспорт якості) виробником повинен бути нанесений знак відповідності технічним регламентам, який підтверджує відповідність палива вимогам цього Технічного регламенту, так, щоб забезпечувалася його видимість, розбірливість та незмивність.
Відповідно до п.3 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив: документ про якість (паспорт якості) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів.

Вимагаючи від учасників наявність сертифікату відповідності, виданого на ім’я учасника, фактично, Замовник встановлює умову, що учасник самостійно повинен проводити сертифікацію палива, а отже бути виробником товару.
Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.
Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні видаються підприємству заводу-виробника на підставі укладеного договору з органом з оцінки відповідності, а не учасники, які здійснюють діяльність з продажу талонів для заправки паливом через АЗС.
Вимагаючи наявність сертифікатів відповідності, виданих на ім’я учасника – Замовник дискримінує всіх учасників торгів, які не мають прямих відносин з виробником, а працюють з емітентами талонів, які надають право здійснювати заправку автомобілів через АЗС. Замовник дискримінує учасників, які не мають відповідних документів. Дані документи якості запропонованого товару видаються безпосередньо виробнику, а не Учаснику, який не виступає виробником. Наведеною вимогою Замовник дискримінує учасників які діють на умовах партнерських договорів та значною мірою зменшує коло потенційних учасників.
На підтвердження якості товару, а також на підтвердження походження товару у складі пропозиції може бути наданий сертифікат відповідності, паспорт якості а також декларація відповідності, чого є цілком достатньо для встановлення походження товару, але вони видані не на ім’я учасника.
На відповідність п. 53 Особливостей Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази надаємо:
- Сертифікат відповідності на Бензин А-95 та Дизельне паливо.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації