• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

24Т-251_42120000-6 - Насоси та компресори (Турбокомпресори та насоси в асортименті до ГПА типу 10 ГКН (ЛОТ 1 – ДК 021:2015 42120000-6 – Насоси та компресори (Насоси в асортименті до ГПА типу 10ГКН); ЛОТ 2 – ДК 021:2015 42120000-6 – Насоси та компресори (Турбокомпресори до ГПА типу 10ГКН в асортименті ))

Замовник здійснює закупівлю товарів, робіт та послуг (в разі якщо надання послуг/робіт передбачає набуття у власність товарів), визначених підпунктом 2 пункту 61 Розділу X Прикінцеві та перехідні положення Закону, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує встановлені законодавством норми (на момент подання тендерної пропозиції).

Завершена

48 237 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.4% або 199 656.60 UAH
Період оскарження: 05.06.2024 10:27 - 17.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: f9cfebca8ee348cf9c1798becc31fbd7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-05-001808-a.a2
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
09.07.2024р. Замовником у електронній системі закупівель оприлюднено протокол №185 від 09.07.2024 року про відхилення тендерної пропозиції скаржника. Згідно з текстом Протоколу підставою відхилення є невідповідність, виявлена у тексті наданої учасником (скаржником) банківської гарантії, а саме зазначення у тексті гарантії № 38705/6 від 13.06.2024 року посилання на рішення уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» від 05 травня 2024 року № 142 замість посилання на рішення уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» від 13 травня 2024 року № 158, яким затверджено останню редакцію документації. Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, вважає, що воно грубо порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), права та законні інтереси скаржника, який є реальним учасником ринку поставки відповідних товарів і претендує на укладення договору із Замовником, з огляду на наступне Помилки в тексті банківської гарантії є невідповідністю, яка підлягає виправленню згідно п.43 Особливостей Щодо відхилення нашої тендерної пропозиції через недоліки у тексті банківської гарантії можна дійти висновку, що через неналежне виконання своїх обов’язків Замовником та ненадання можливості виправлення допущеної помилки у тексті банківської гарантії, учасник позбавлений можливості укласти договір із Замовником. Замовник у Протоколі відхилення вказав, що не може розмістити повторно повідомлення про усунення невідповідностей, оскільки це суперечить п.43 Особливостей, однак перед розміщенням повідомлення Замовник не вивчив детально документи тендерної пропозиції, знехтував своїм обов’язком, що призвело до неправомірного відхилення тендерної пропозиції скаржника. Таким чином, Замовником пропущені невідповідності у тендерній пропозиції Скаржника при наданні 24 годин на виправлення, повторно зробити цього він не зможе Слід зазначити, що виявлені невідповідності не відносяться до переліку тих, які не можуть бути усунені, а є такими, що могли бути усуненими, якби Замовник зазначив про таку невідповідність у повідомленні, розміщеному Замовником на веб-порталі «Прозорро» 26.06.2024. Тобто, наразі, склалася ситуація коли у зв’язку з неналежним розглядом Замовником тендерної пропозиції права Скаржника на перемогу у закупівлі за Лотом 2 порушені та він повинен зазнавати збитків через неуважність Замовника, адже його вини у ситуації замовника немає і він не повинен зазнавати збитків через те, що вона сталася. Звертаємо увагу, що надання учаснику можливості на усунення невідповідностей є обов’язком, а не правом замовника. Скаржник був позбавлений права на усунення не відповідностей. Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши наведені невідповідності та не надавши учаснику можливості виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев’ятої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», а також порушив права Скаржника на перемогу у Закупівлі за Лотом № 2. Таким чином, неправомірно ненадавши нам право на виправлення невідповідностей тендерної пропозиції та відхиливши тендерну пропозицію Скаржника, Замовник порушив права та охоронювані законом інтереси суб’єкта оскарження, зокрема право бути визнаним переможцем вказаної закупівлі і укласти договір, право суб’єкта господарювання отримати замовлення, право на прибуток, доходи, які підприємство могло б реально одержати за звичайних обставин, якби наше право не було порушене. Скаржник є виробником (постачальником) товару, що є предметом закупівлі, та реальним учасником ринку. Відомості щодо участі і перемог скаржника у закупівлях містяться в електронній системі закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника у процедурі закупівлі UA-2024-06-05-001808-a скасувати рішення оформлене протоколом №186 від 09.07.2024 року
Дата розгляду скарги: 22.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.07.2024 18:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.07.2024 15:43
Дата виконання рішення Замовником: 30.07.2024 08:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії №12511-р/пк-пз від 22.07.2024р., скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТДВ "БЗ "РЕМА" по Лоту №2 процедури відкритих торгів, проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі 42120000-6 - Насоси та компресори (Турбокомпресори та насоси в асортименті до ГПА типу 10 ГКН (ЛОТ 1 – ДК 021:2015 42120000-6 – Насоси та компресори (Насоси в асортименті до ГПА типу 10ГКН); ЛОТ 2 – ДК 021:2015 42120000-6 – Насоси та компресори (Турбокомпресори до ГПА типу 10ГКН в асортименті )), №24Т-251, ідентифікатор закупівлі №UA-2024-06-05-001808-a.
Автор: ТДВ "БЗ "РЕМА", Кузан Ярослав Іванович +380324852738 zavod-rema@ukr.net http://www.bzrema.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d2ac1953c9a14408802766fcd5b3a710
Заголовок пункту скарги: Замовником неправомірно ненадано можливості виправити невідповідності тендерної пропозиції, що підпадають під вимоги п. 43 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: 05.06.2024 року Акціонерне товариство «Укргазвидобування» (далі - Замовник) в системі електронних закупівель оприлюднив оголошення № UA-2024-06-05-001808-a про проведення процедури відкритих торгів за предметом закупівлі: «Код ДК 021:2015 42120000-6 – Насоси та компресори (Турбокомпресори та насоси в асортименті до ГПА типу 10 ГКН)» із загальною очікуваною вартістю 48 237 600,00 грн. з ПДВ.
Предмет вищезазначеної закупівлі поділений на окремі частини (лоти), а саме:
ЛОТ №1 – Код ДК 021:2015 42120000-6 - Насоси та компресори (Насоси в асортименті до ГПА типу 10ГКН);
ЛОТ №2 – Код ДК 021:2015 42120000-6 - Насоси та компресори (Турбокомпресори до ГПА типу 10ГКН в асортименті).
У вказаній процедурі закупівлі за Лотом №2 прийняв участь один учасник Товариство з додатковою відповідальністю «Бориславський завод «РЕМА» (далі - Скаржник) з ціною тендерної пропозиції 28 272 000,00 грн. з ПДВ.
26.06.2024р. о 14:50 год Замовником у електронній системі закупівель було опубліковано
повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Згідно тексту повідомлення: «1. Перелік виявлених невідповідностей: Учасник не завантажив у складі пропозиції рішення загальних зборів Учасників про надання згоди на укладення значного правочину та уповноваження директора на вчинення такого правочину або відомості про вартість чистих активів Учасника станом на кінець попереднього кварталу. Вимога тендерної документації та посилання на неї, щодо якої виявлені невідповідності: п. 1 р. 1.2 Додатку № 1 Кваліфікаційні критерії до учасників закупівель Додатку № 1 до тендерної документації передбачає завантаження Учасником до Системи: «-скан-копії статуту учасника (в останній редакції) або іншого установчого документу учасника (за наявності). У випадку наявності в статуті обмежень чи заборон на укладання договору про закупівлю/вчинення правочину, учасник надає рішення вищого органу управління чи іншого відповідного уповноваженого органу про надання згоди на укладання договору про закупівлю/вчинення правочину.» Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: Завантажити до системи рішення загальних зборів Учасників про надання згоди на укладення значного правочину та уповноваження директора на вчинення такого правочину або відомості про вартість чистих активів Учасника станом на кінець попереднього кварталу. 2. Перелік виявлених невідповідностей: Учасником надано довідку № 58/1672 від 18.06.2024 щодо підтвердження відсутності перебування виробника(-ів) під дією будь-якого обмеження, у тому числі персональної чи спеціальної санкції. При цьому надана довідка не містить всієї необхідної інформації, що передбачена встановленою формою. Вимога тендерної документації та посилання на неї, щодо якої виявлені невідповідності: п. 5 Додатку № 2.1 до тендерної документації передбачає завантаження Учасником до Системи: На підтвердження відсутності перебування виробника(-ів) під дією будь-якого обмеження, у тому числі персональної чи спеціальної санкції, учасник надає Гарантійний лист за наведеною формою. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: Завантажити до системи коректно заповнену Довідку На підтвердження відсутності перебування виробника(-ів) під дією будь-якого обмеження, у тому числі персональної чи спеціальної санкції, учасник надає Гарантійний лист за наведеною формою, за наведеною формою відповідно до п.5 Додатку 2.1».
У встановлений законодавчими документами .у сфері публічних закупівель термін протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей скаржником у повному обсязі усунені перелічені Замовником невідповідності шляхом завантаження усіх необхідних документів.
09.07.2024р. Замовником у електронній системі закупівель оприлюднено протокол №186 від 09.07.2024 року про відхилення тендерної пропозиції скаржника.
Згідно з текстом Протоколу підставою відхилення є невідповідність, виявлена у тексті наданої учасником (скаржником) банківської гарантії, а саме зазначення у тексті гарантії № 38705/6 від 13.06.2024 року посилання на рішення уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» від 05 травня 2024 року № 142 замість посилання на рішення уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» від 13 травня 2024 року № 158, яким затверджено останню редакцію документації.
Таким чином, встановлена невідповідність наданої інформації в частині оформлення банківської гарантії у відповідності до вимог тендерної документації.
Згідно до примітки до Протоколу відхилення: Враховуюче те, що під час розгляду тендерної пропозиції учасника в електронній системі закупівель було розміщене повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, повторний запит не здійснювався, оскільки відповідно до п.43 Особливостей Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.

Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, вважає, що воно грубо порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), права та законні інтереси скаржника, який є реальним учасником ринку поставки відповідних товарів і претендує на укладення договору із Замовником, з огляду на наступне:
Відповідно до п.43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Враховуючи вищевикладене, виявлення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, та розміщення повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель є ОБОВ’ЯЗКОМ, а не правом Замовника. Замовник зобов’язаний уважно вивчити документи тендерної пропозиції, встановити в ній всі наявні невідповідності, і за наявності відповідних підстав, оприлюднити повідомлення про усунення таких невідповідностей, з метою забезпечення дотримання права учасника на виправлення таких невідповідностей.
Помилки в тексті банківської гарантії є невідповідністю, яка підлягає виправленню згідно п.43 Особливостей, що підтверджується відповіддю Департаменту сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України на запит 1174/2022, що опублікована за посиланням:
https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=a67c6fcc-ff7d-464d-91f1-a56bfd8939d3&lang=uk-U.
Згідно з цією відповіддю якщо замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявив невідповідності в гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону, банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями за встановленою наказом № 2628 формою, то такі невідповідності підлягають виправленню згідно з пунктом 40 Особливостей (станом на дату подання скарги п.43 Особливостей).
Натомість не підлягає виправленню випадок відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагав замовник.
Щодо відхилення нашої тендерної пропозиції через недоліки у тексті банківської гарантії можна дійти висновку, що через неналежне виконання своїх обов’язків Замовником та ненадання можливості виправлення допущеної помилки у тексті банківської гарантії, учасник позбавлений можливості укласти договір із Замовником.
Замовник у Протоколі відхилення вказав, що не може розмістити повторно повідомлення про усунення невідповідностей, оскільки це суперечить п.43 Особливостей, однак перед розміщенням повідомлення Замовник не вивчив детально документи тендерної пропозиції, знехтував своїм обов’язком, що призвело до неправомірного відхилення тендерної пропозиції скаржника.
Уповноважена особа Замовника, зазначає у Протоколі, що нею вказані невідповідності під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника виявлені не були.
Таким чином, Замовником пропущені невідповідності у тендерній пропозиції Скаржника при наданні 24 годин на виправлення, повторно зробити цього він не зможе
Слід зазначити, що виявлені невідповідності не відносяться до переліку тих, які не можуть бути усунені, а є такими, що могли бути усуненими, якби Замовник зазначив про таку невідповідність у повідомленні, розміщеному Замовником на веб-порталі «Прозорро» 26.06.2024.
Тобто, наразі, склалася ситуація коли у зв’язку з неналежним розглядом Замовником тендерної пропозиції права Скаржника на перемогу у закупівлі за Лотом №2 порушені та він повинен зазнавати збитків через неуважність Замовника, адже його вини у ситуації замовника немає і він не повинен зазнавати збитків через те, що вона сталася.
Звертаємо увагу, що надання учаснику можливості на усунення невідповідностей є обов’язком, а не правом замовника. Скаржник був позбавлений права на усунення не відповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши наведені невідповідності та не надавши учаснику можливості виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев’ятої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», а також порушив права Скаржника на перемогу у Закупівлі за Лотом №2.
Окремо слід зазначити, що тендерна пропозиція скаржника є економічно вигідною для Замовника та дозволить зекономити державні кошти.

Замовник може повторно надати нам можливість виправлення невідповідностей, виявлених у тексті банківської гарантії виключно на виконання рішення органу оскарження. Враховуючи викладене, ми змушені звернутися до органу оскарження з метою встановлення порушень у даній закупівлі.
Подібна ситуація мала місце у закупівлі № UA-2024-04-30-000278-а, де замовником Акціонерним товариством «Укргазвидобування» було неналежним чином розглянуто тендерну пропозицію учасника, встановлено певні невідповідності і опубліковано відповідне повідомлення, і лише після виправлення учасником цих невідповідностей виявлено інші недоліки, у зв’язку з чим тендерна пропозиція учасника була відхилена. Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №11677-р/пк-пз від 05.07.2024р. встановлено що Замовник не звертався до Скаржника з вимогою про усунення невідповідностей, зазначених у протоколі відхилення. У тендерній пропозиції наявні невідповідності в документах, визначені пунктом 43 Особливостей. Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону. Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.
Також у Рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6660-р/пк-пз від 15.04.2024р. (Ідентифікатор торгів - UA-2024-03-18-000374-a) зазначено, що Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
У закупівлі UA-2024-03-18-000374-a Замовником було розміщено повідомлення про усунення невідповідностей і згодом після їх виправлення визначено учасника переможцем торгів. Рішення про визначення переможцем оскаржив інший учасник, який помітив невідповідності пропозиції учасника-переможця, які не були зазначені Замовником у відповідному повідомленні і не були виправлені учасником. Орган оскарження встановив порушення в даній закупівлі і зобов’язав Замовника скасувати рішення про визначення переможцем учасника, та в мотивувальній частині рішення зобов’язав Замовника оприлюднити в електронній системі закупівель повторно повідомлення про усунення виявлених під час оскарження невідповідностей

З урахуванням вищевикладеного, Замовник повинен був перед розміщенням повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель детально вивчити документи тендерної пропозиції і встановити всі наявні невідповідності. Однак Замовник вказаного з невідомих причин не здійснив, що призвело до неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши наведені невідповідності та не надавши учаснику можливості виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев’ятої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», а також порушив права Скаржника на перемогу у Закупівлі за Лотом № 2.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Вважаємо що Замовник порушив вищевказані принципи здійснення публічних закупівель, визначені в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, неправомірно ненадавши нам право на виправлення невідповідностей тендерної пропозиції та відхиливши тендерну пропозицію Скаржника, Замовник порушив права та охоронювані законом інтереси суб’єкта оскарження, зокрема право бути визнаним переможцем вказаної закупівлі і укласти договір, право суб’єкта господарювання отримати замовлення, право на прибуток, доходи, які підприємство могло б реально одержати за звичайних обставин, якби наше право не було порушене.
Скаржник є виробником (постачальником) товару, що є предметом закупівлі, та реальним учасником ринку. Відомості щодо участі і перемог скаржника у закупівлях містяться в електронній системі закупівель.
Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника у процедурі закупівлі UA-2024-06-05-001808-a скасувати рішення оформлене протоколом №186 від 09.07.2024 року.

Керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: 1f6c5405a44c4bb1aa0a32a858d178af
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-05-001808-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
09.07.2024р. Замовником у електронній системі закупівель оприлюднено протокол №185 від 09.07.2024 року про відхилення тендерної пропозиції скаржника. Згідно з текстом Протоколу підставою відхилення є невідповідність, виявлена у тексті наданої учасником (скаржником) банківської гарантії, а саме зазначення у тексті гарантії № 38705/5 від 13.06.2024 року посилання на рішення уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» від 05 травня 2024 року № 142 замість посилання на рішення уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» від 13 травня 2024 року № 158, яким затверджено останню редакцію документації. Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, вважає, що воно грубо порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), права та законні інтереси скаржника, який є реальним учасником ринку поставки відповідних товарів і претендує на укладення договору із Замовником, з огляду на наступне Помилки в тексті банківської гарантії є невідповідністю, яка підлягає виправленню згідно п.43 Особливостей Щодо відхилення нашої тендерної пропозиції через недоліки у тексті банківської гарантії можна дійти висновку, що через неналежне виконання своїх обов’язків Замовником та ненадання можливості виправлення допущеної помилки у тексті банківської гарантії, учасник позбавлений можливості укласти договір із Замовником. Замовник у Протоколі відхилення вказав, що не може розмістити повторно повідомлення про усунення невідповідностей, оскільки це суперечить п.43 Особливостей, однак перед розміщенням повідомлення Замовник не вивчив детально документи тендерної пропозиції, знехтував своїм обов’язком, що призвело до неправомірного відхилення тендерної пропозиції скаржника. Таким чином, Замовником пропущені невідповідності у тендерній пропозиції Скаржника при наданні 24 годин на виправлення, повторно зробити цього він не зможе Слід зазначити, що виявлені невідповідності не відносяться до переліку тих, які не можуть бути усунені, а є такими, що могли бути усуненими, якби Замовник зазначив про таку невідповідність у повідомленні, розміщеному Замовником на веб-порталі «Прозорро» 26.06.2024. Тобто, наразі, склалася ситуація коли у зв’язку з неналежним розглядом Замовником тендерної пропозиції права Скаржника на перемогу у закупівлі за Лотом 1 порушені та він повинен зазнавати збитків через неуважність Замовника, адже його вини у ситуації замовника немає і він не повинен зазнавати збитків через те, що вона сталася. Звертаємо увагу, що надання учаснику можливості на усунення невідповідностей є обов’язком, а не правом замовника. Скаржник був позбавлений права на усунення не відповідностей. Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши наведені невідповідності та не надавши учаснику можливості виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев’ятої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», а також порушив права Скаржника на перемогу у Закупівлі за Лотом № 1. Таким чином, неправомірно ненадавши нам право на виправлення невідповідностей тендерної пропозиції та відхиливши тендерну пропозицію Скаржника, Замовник порушив права та охоронювані законом інтереси суб’єкта оскарження, зокрема право бути визнаним переможцем вказаної закупівлі і укласти договір, право суб’єкта господарювання отримати замовлення, право на прибуток, доходи, які підприємство могло б реально одержати за звичайних обставин, якби наше право не було порушене. Скаржник є виробником (постачальником) товару, що є предметом закупівлі, та реальним учасником ринку. Відомості щодо участі і перемог скаржника у закупівлях містяться в електронній системі закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника у процедурі закупівлі UA-2024-06-05-001808-a скасувати рішення оформлене протоколом №185 від 09.07.2024 року.
Дата розгляду скарги: 22.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.07.2024 19:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.07.2024 15:45
Дата виконання рішення Замовником: 30.07.2024 08:24
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії №12508-р/пк-пз від 22.07.2024р., скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТДВ "БЗ "РЕМА" по Лоту №1 процедури відкритих торгів, проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі 42120000-6 - Насоси та компресори (Турбокомпресори та насоси в асортименті до ГПА типу 10 ГКН (ЛОТ 1 – ДК 021:2015 42120000-6 – Насоси та компресори (Насоси в асортименті до ГПА типу 10ГКН); ЛОТ 2 – ДК 021:2015 42120000-6 – Насоси та компресори (Турбокомпресори до ГПА типу 10ГКН в асортименті )), №24Т-251, ідентифікатор закупівлі №UA-2024-06-05-001808-a.
Автор: ТДВ "БЗ "РЕМА", Кузан Ярослав Іванович +380324852738 zavod-rema@ukr.net http://www.bzrema.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3529ab52fb41444dac43feabe355a24c
Заголовок пункту скарги: Замовником неправомірно ненадано можливості виправлення невідповіідностей, які підпадають під вимоги п.43 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: 05.06.2024 року Акціонерне товариство «Укргазвидобування» (далі - Замовник) в системі електронних закупівель оприлюднив оголошення № UA-2024-06-05-001808-a про проведення процедури відкритих торгів за предметом закупівлі: «Код ДК 021:2015 42120000-6 – Насоси та компресори (Турбокомпресори та насоси в асортименті до ГПА типу 10 ГКН)» із загальною очікуваною вартістю 48 237 600,00 грн. з ПДВ.
Предмет вищезазначеної закупівлі поділений на окремі частини (лоти), а саме:
ЛОТ №1 – Код ДК 021:2015 42120000-6 - Насоси та компресори (Насоси в асортименті до ГПА типу 10ГКН);
ЛОТ №2 – Код ДК 021:2015 42120000-6 - Насоси та компресори (Турбокомпресори до ГПА типу 10ГКН в асортименті).
У вказаній процедурі закупівлі за Лотом №1 прийняв участь один учасник Товариство з додатковою відповідальністю «Бориславський завод «РЕМА» (далі - Скаржник) з ціною тендерної пропозиції 19 965 600,00 грн. з ПДВ.
26.06.2024р. о 14:49 год Замовником у електронній системі закупівель було опубліковано
повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Згідно тексту повідомлення: «1. Перелік виявлених невідповідностей: Учасник не завантажив у складі пропозиції рішення загальних зборів Учасників про надання згоди на укладення значного правочину та уповноваження директора на вчинення такого правочину або відомості про вартість чистих активів Учасника станом на кінець попереднього кварталу. Вимога тендерної документації та посилання на неї, щодо якої виявлені невідповідності: п. 1 р. 1.2 Додатку № 1 Кваліфікаційні критерії до учасників закупівель Додатку № 1 до тендерної документації передбачає завантаження Учасником до Системи: «-скан-копії статуту учасника (в останній редакції) або іншого установчого документу учасника (за наявності). У випадку наявності в статуті обмежень чи заборон на укладання договору про закупівлю/вчинення правочину, учасник надає рішення вищого органу управління чи іншого відповідного уповноваженого органу про надання згоди на укладання договору про закупівлю/вчинення правочину.» Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: Завантажити до системи рішення загальних зборів Учасників про надання згоди на укладення значного правочину та уповноваження директора на вчинення такого правочину або відомості про вартість чистих активів Учасника станом на кінець попереднього кварталу. 2. Перелік виявлених невідповідностей: Учасником надано довідку № 58/1672 від 18.06.2024 щодо підтвердження відсутності перебування виробника(-ів) під дією будь-якого обмеження, у тому числі персональної чи спеціальної санкції. При цьому надана довідка не містить всієї необхідної інформації, що передбачена встановленою формою. Вимога тендерної документації та посилання на неї, щодо якої виявлені невідповідності: п. 5 Додатку № 2.1 до тендерної документації передбачає завантаження Учасником до Системи: На підтвердження відсутності перебування виробника(-ів) під дією будь-якого обмеження, у тому числі персональної чи спеціальної санкції, учасник надає Гарантійний лист за наведеною формою. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: Завантажити до системи коректно заповнену Довідку На підтвердження відсутності перебування виробника(-ів) під дією будь-якого обмеження, у тому числі персональної чи спеціальної санкції, учасник надає Гарантійний лист за наведеною формою, за наведеною формою відповідно до п.5 Додатку 2.1».
У встановлений законодавчими документами .у сфері публічних закупівель термін протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей скаржником у повному обсязі усунені перелічені Замовником невідповідності шляхом завантаження усіх необхідних документів.
09.07.2024р. Замовником у електронній системі закупівель оприлюднено протокол №185 від 09.07.2024 року про відхилення тендерної пропозиції скаржника.
Згідно з текстом Протоколу підставою відхилення є невідповідність, виявлена у тексті наданої учасником (скаржником) банківської гарантії, а саме зазначення у тексті гарантії № 38705/5 від 13.06.2024 року посилання на рішення уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» від 05 травня 2024 року № 142 замість посилання на рішення уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» від 13 травня 2024 року № 158, яким затверджено останню редакцію документації.
Таким чином, встановлена невідповідність наданої інформації в частині оформлення банківської гарантії у відповідності до вимог тендерної документації.
Згідно до примітки до Протоколу відхилення: Враховуюче те, що під час розгляду тендерної пропозиції учасника в електронній системі закупівель було розміщене повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, повторний запит не здійснювався, оскільки відповідно до п.43 Особливостей Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.

Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, вважає, що воно грубо порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), права та законні інтереси скаржника, який є реальним учасником ринку поставки відповідних товарів і претендує на укладення договору із Замовником, з огляду на наступне:
Відповідно до п.43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Враховуючи вищевикладене, виявлення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, та розміщення повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель є ОБОВ’ЯЗКОМ, а не правом Замовника. Замовник зобов’язаний уважно вивчити документи тендерної пропозиції, встановити в ній всі наявні невідповідності, і за наявності відповідних підстав, оприлюднити повідомлення про усунення таких невідповідностей, з метою забезпечення дотримання права учасника на виправлення таких невідповідностей.
Помилки в тексті банківської гарантії є невідповідністю, яка підлягає виправленню згідно п.43 Особливостей, що підтверджується відповіддю Департаменту сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України на запит 1174/2022, що опублікована за посиланням:
https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=a67c6fcc-ff7d-464d-91f1-a56bfd8939d3&lang=uk-U.
Згідно з цією відповіддю якщо замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявив невідповідності в гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону, банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями за встановленою наказом № 2628 формою, то такі невідповідності підлягають виправленню згідно з пунктом 40 Особливостей (станом на дату подання скарги п.43 Особливостей).
Натомість не підлягає виправленню випадок відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагав замовник.
Щодо відхилення нашої тендерної пропозиції через недоліки у тексті банківської гарантії можна дійти висновку, що через неналежне виконання своїх обов’язків Замовником та ненадання можливості виправлення допущеної помилки у тексті банківської гарантії, учасник позбавлений можливості укласти договір із Замовником.
Замовник у Протоколі відхилення вказав, що не може розмістити повторно повідомлення про усунення невідповідностей, оскільки це суперечить п.43 Особливостей, однак перед розміщенням повідомлення Замовник не вивчив детально документи тендерної пропозиції, знехтував своїм обов’язком, що призвело до неправомірного відхилення тендерної пропозиції скаржника.
Уповноважена особа Замовника, зазначає у Протоколі, що нею вказані невідповідності під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника виявлені не були.
Таким чином, Замовником пропущені невідповідності у тендерній пропозиції Скаржника при наданні 24 годин на виправлення, повторно зробити цього він не зможе
Слід зазначити, що виявлені невідповідності не відносяться до переліку тих, які не можуть бути усунені, а є такими, що могли бути усуненими, якби Замовник зазначив про таку невідповідність у повідомленні, розміщеному Замовником на веб-порталі «Прозорро» 26.06.2024.
Тобто, наразі, склалася ситуація коли у зв’язку з неналежним розглядом Замовником тендерної пропозиції права Скаржника на перемогу у закупівлі за Лотом 1 порушені та він повинен зазнавати збитків через неуважність Замовника, адже його вини у ситуації замовника немає і він не повинен зазнавати збитків через те, що вона сталася.
Звертаємо увагу, що надання учаснику можливості на усунення невідповідностей є обов’язком, а не правом замовника. Скаржник був позбавлений права на усунення не відповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши наведені невідповідності та не надавши учаснику можливості виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев’ятої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», а також порушив права Скаржника на перемогу у Закупівлі за Лотом №1.
Окремо слід зазначити, що тендерна пропозиція скаржника є економічно вигідною для Замовника та дозволить зекономити державні кошти.

Замовник може повторно надати нам можливість виправлення невідповідностей, виявлених у тексті банківської гарантії виключно на виконання рішення органу оскарження. Враховуючи викладене, ми змушені звернутися до органу оскарження з метою встановлення порушень у даній закупівлі.
Подібна ситуація мала місце у закупівлі № UA-2024-04-30-000278-а, де замовником Акціонерним товариством «Укргазвидобування» було неналежним чином розглянуто тендерну пропозицію учасника, встановлено певні невідповідності і опубліковано відповідне повідомлення, і лише після виправлення учасником цих невідповідностей виявлено інші недоліки, у зв’язку з чим тендерна пропозиція учасника була відхилена. Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №11677-р/пк-пз від 05.07.2024р. встановлено що Замовник не звертався до Скаржника з вимогою про усунення невідповідностей, зазначених у протоколі відхилення. У тендерній пропозиції наявні невідповідності в документах, визначені пунктом 43 Особливостей. Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону. Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.
Також у Рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6660-р/пк-пз від 15.04.2024р. (Ідентифікатор торгів - UA-2024-03-18-000374-a) зазначено, що Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
У закупівлі UA-2024-03-18-000374-a Замовником було розміщено повідомлення про усунення невідповідностей і згодом після їх виправлення визначено учасника переможцем торгів. Рішення про визначення переможцем оскаржив інший учасник, який помітив невідповідності пропозиції учасника-переможця, які не були зазначені Замовником у відповідному повідомленні і не були виправлені учасником. Орган оскарження встановив порушення в даній закупівлі і зобов’язав Замовника скасувати рішення про визначення переможцем учасника, та в мотивувальній частині рішення зобов’язав Замовника оприлюднити в електронній системі закупівель повторно повідомлення про усунення виявлених під час оскарження невідповідностей

З урахуванням вищевикладеного, Замовник повинен був перед розміщенням повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель детально вивчити документи тендерної пропозиції і встановити всі наявні невідповідності. Однак Замовник вказаного з невідомих причин не здійснив, що призвело до неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши наведені невідповідності та не надавши учаснику можливості виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев’ятої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», а також порушив права Скаржника на перемогу у Закупівлі за Лотом № 1.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Вважаємо що Замовник порушив вищевказані принципи здійснення публічних закупівель, визначені в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, неправомірно ненадавши нам право на виправлення невідповідностей тендерної пропозиції та відхиливши тендерну пропозицію Скаржника, Замовник порушив права та охоронювані законом інтереси суб’єкта оскарження, зокрема право бути визнаним переможцем вказаної закупівлі і укласти договір, право суб’єкта господарювання отримати замовлення, право на прибуток, доходи, які підприємство могло б реально одержати за звичайних обставин, якби наше право не було порушене.
Скаржник є виробником (постачальником) товару, що є предметом закупівлі, та реальним учасником ринку. Відомості щодо участі і перемог скаржника у закупівлях містяться в електронній системі закупівель.
Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника у процедурі закупівлі UA-2024-06-05-001808-a скасувати рішення оформлене протоколом №185 від 09.07.2024 року.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника