-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт підвального приміщення під споруди цивільного захисту - найпростіше укриття, термомодернизація ЗДО " Малятко" за адресою : вул. Вознесенська,69 в с. Халеп'я Обухівський район Київської області (1 черга будівництва)
Завершена
4 590 224.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 45 902.24 UAH
мін. крок: 1% або 45 902.24 UAH
Період оскарження:
03.06.2024 17:41 - 16.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Номер:
13dff5c289f14d75a31e17e64bfd1283
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-03-010887-a.b2
Назва:
Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол № 23.docx 19.07.2024 10:24
- Скарга ТЕТ Кепітал Малятко.docx 19.07.2024 10:24
- Скарга ТЕТ Кепітал Малятко.docx.p7s 19.07.2024 10:24
- sign.p7s 19.07.2024 10:25
- рішення від 22.07.2024 № 12475.pdf 22.07.2024 14:27
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.07.2024 № 12890.pdf 29.07.2024 17:24
- рішення від 29.07.2024 № 12890.pdf 01.08.2024 12:28
- пояснення на скаргу.docx 23.07.2024 19:31
- IMG_0001.pdf 24.07.2024 13:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.07.2024 14:06
Дата розгляду скарги:
29.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.07.2024 14:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.08.2024 12:28
Дата виконання рішення Замовником:
02.08.2024 12:23
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
dd2684d56c7f43568716666750ba0e9a
Заголовок пункту скарги:
Заперечення на відхилення Тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Виконавчий комітет Української міської ради (далі Замовник) оприлюднив закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-06-03-010887-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація (капітальний ремонт підвального приміщення під споруди цивільного захисту - найпростіше укриття, термомодернизація ЗДО " Малятко" за адресою : вул. Вознесенська,69 в с. Халеп'я Обухівський район Київської області (1 черга будівництва)).
Для участі в процедурі закупівлі тендерні пропозиції подали наступні учасники:
1. ТОВ «Стугнабуд».
2. ТОВ «ТЕП-Капітал.»- (надалі Скаржник).
16 липня 2024 року 2024 року Замовником було відхилено тендерну пропозицію Скаржника.
Вважаємо, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, прийнято з порушенням норм чинного законодавства та є таким, що підлягає скасуванню.
Підстави відхилення Тендерної пропозиції Скаржника (витяг з протоколу №23 від 16.07.2024 р.)
1. Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
Тендерна документація містить такі вимоги: «…учасник надає цінову пропозицію (договірну ціну, зведений кошторисний розрахунок, дефектний акт, пояснювальну записку, локальний кошторис, підсумкову відомість ресурсів, розрахунки прибутку, загальновиробничих та адміністративних витрат, об’єктний кошторис), яка розраховується відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021року № 281, з врахуванням змін та складена із застосуванням програмного комплексу АВК-5 або еквівалентним програмним комплексом.»
Учасник у складі тендерної пропозиції надав такі документи: файл 18 червня 2024 23:2131.1 Кошторисні розрахунки_.pdf, в яких міститься документ 39_ДУ_3КР «Пояснювальна записка», в якій зазначена «Тарифна сітка для будівельних, монтажних і ремонтних робіт при середньомісячній нормі тривалості робочого часу 172,33 люд. год та розряді робіт 3,8 складає 19087,19 грн., що не є відповідністю затвердженого розміру кошторисної заробітної плати на 2024 рік при визначені вартості будівництва (реконструкції, реставрації, капітального та поточного ремонту, технічного переоснащення) об’єктів, що споруджуються із залученням коштів місцевого бюджету на території Української місцевої територіальної громади. Згідно Рішення виконавчого комітету Української міської ради затверджена кошторисна заробітна плата при визначенні вартості будівництва для середнього розряду робіт 3,8 складає не більше 18328,05 грн. (Рішення додається).
2. Окрім того, Додатком 2 до тендерної документації «Кваліфікаційні (кваліфікаційний) критерії процедури закупівлі відповідно до статті 16 Закону та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників установленим кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям», «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» передбачено у разі залучення до виконання робіт машин та механізмів та техніки надається документ, що підтверджує підстави залучення учасником зазначеної техніки (договір оренди, лізингу, надання послуг техніки, тощо). Договори повинні бути належно оформлені, та бути чинними на момент їх подання у складі тендерної пропозиції. А також, учасники в складі тендерної пропозиції надають оригінал листа-підтвердження від орендодавця (надавача послуг, тощо) щодо не заперечення використання машин, механізмів та техніки для виконання робіт учасником за предметом закупівлі. До наданих договорів орендної техніки Учасник не надав вищезазначених листів.
Щодо вимоги тендерної документації Додатком 2, «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Учасник для підтвердження кваліфікації інженера з охорони праці повинен надати: документ встановленого законодавством зразка (посвідчення, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці) Учасник не надав копії посвідчення, протоколу про навчання та перевірки знань з питань охорони праці.
Умовами тендерної документації зазначено: «Учасник, який подав тендерну пропозицію, вважається таким, що згодний з проектом договору про закупівлю, викладеним у Додатку 4 до цієї тендерної документації, та буде дотримуватися умов своєї тендерної пропозиції протягом строку, встановленого в п. 4 Розділу 3 цієї тендерної документації». Учасник надав проект договору (Додаток 4 до тендерної документації) не заповнений, Додатки до Договору такі, як Додаток № 11-Календарний графік виконання робіт; Додаток № 12- План фінансування робіт – не містять інформації та не відповідають умовам тендерної документації.
Також, в наданих Учасником Деклараціях відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці №ДК2443/11-24 від 25.03.2024 (файл 18 червня 2024 23:2124.1 Декларація відповідності МТБ вимогам законодавства з питань охорони праці.pdf) та №ДК4397/Ц-24 від 03.05.2024 (файл 18 червня 2024 23:2124 НОВА ДЕКЛАРАЦІЯ МТБ.zip) зазначені відповідні місця виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, чітко зазначено його право у м.Києві, що не відповідає місце розташуванню Замовника. Наданий учасником Дозвіл б/н, що діє з 05.03.204 до 05.03.2029 (файл 18 червня 2024 23:2112. Дозвіл на виконання робіт.pdf) на об’єктах замовників по території України в якому відсутні:
- роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 м;
- роботи в колодязях, шуфрах, бункерах, камерах, замкнутому просторі (ємностях, боксах);
- зведення, монтаж, демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин.
З вищезазначеного виходить, що даний Учасник не має відповідних дозволів на виконання робіт по місце знаходженню об’єкта Замовника.
Хоча дані порушення підлягають виправленню (…виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей), Замовником прийнято рішення відхилити Учасника ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ.", оскільки порушення зазначені в пункті 1 не підлягають виправленню.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Відповідно до пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі / переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Таким чином, необхідно оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції Учасника у строки, встановлені зазначеною нормою.
ВИРІШИЛА:
1. Відхилити тендерну пропозицію Учасника.
2. Оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції Учасника в електронній системі закупівель.
Умови Тендерної документації
Відповідно до п.1 р.III Тендерної документації
Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації (сканованих з оригіналів та/або їхніх копій (за можливості у форматі PDF (Portable Document Format), що вимагається замовником у цій тендерній документації, а саме, зокрема:
• учасник надає цінову пропозицію (договірну ціну, зведений кошторисний розрахунок, дефектний акт, пояснювальну записку, локальний кошторис, підсумкову відомість ресурсів, розрахунки прибутку, загальновиробничих та адміністративних витрат, об’єктний кошторис), яка розраховується відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021року № 281, з врахуванням змін та складена із застосуванням програмного комплексу АВК-5 або еквівалентним програмним комплексом.
Заперечення на відхилення Тендерної пропозиції
Слід відмітити, що Замовник визначив ряд невідповідностей та задекларував, що вони підлягають усуненню шляхом оприлюднення вимоги про усунення невідповідностей, не надавши 24 години на усунення невідповідностей.
Разом з тим законодавством не визначено, що у випадку наявності підстав для відхилення і підстав для надання 24 годин для усунення невідповідностей, Замовник має право, не надавши 24 годин на усунення невідповідностей, відразу відхилити пропозицію учасника.
Щодо зазначеній Замовником невідповідності затвердженого розміру кошторисної заробітної плати на 2024 рік при визначені вартості будівництва (реконструкції, реставрації, капітального та поточного ремонту, технічного переоснащення) об’єктів, що споруджуються із залученням коштів місцевого бюджету на території Української місцевої територіальної громади, рішенню виконавчого комітету Української міської ради, яким затверджена кошторисна заробітна плата при визначенні вартості будівництва для середнього розряду робіт 3,8 складає не більше 18328,05 грн. слід зазначити наступне.
Тендерна документація не містила обмеження в частині розміру кошторисної заробітної плати на 2024 рік при визначені вартості будівництва. Будь які посилання на це рішення, як і будь яке обмеження в частині застосування кошторисної заробітної плати при визначенні вартості будівництва для середнього розряду робіт 3,8 в розмірі не більше 18328,05 грн., тендерна документація не містить.
Настановою з визначення вартості будівництва, затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, встановлено, що в інвесторській документації розрахунок заробітної плати провадиться з урахуванням положень, викладених у Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується під час визначення вартості будівництва, затвердженому наказом Мінрегіону від 20.10.2016 № 281, зареєстрованим в Мін’юсті 11.11.2016 за № 1469/29599 (в редакції наказу Мінрегіону від 27.07.2018 № 196, зареєстрованому в Мін’юсті 16.08.2018 за № 931/32383) (далі – Порядок).
Порядком визначено, що розмір кошторисної заробітної плати, який враховується при складанні інвесторської кошторисної документації (на стадії розроблення проектної документації), визначається замовником (інвестором) у складі вихідних даних на проектування для звичайних умов будівництва за розрядом складності робіт 3,8, але не нижче ніж середньомісячна заробітна плата у будівництві (у розрахунку на одного штатного працівника) за попередній звітний рік, що оприлюднюється центральним органом виконавчої влади в галузі статистики, збільшена на прогнозний індекс споживчих цін на поточний рік (у середньому до попереднього року), який є складовою основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України, що схвалюються Кабінетом Міністрів України.
Цей показник призначений для врахування замовниками (інвесторами) при визначенні вартості будівництва на стадії розроблення проектної документації.
По кожному конкретному об’єкту замовники будівництва приймають рішення щодо рівня кошторисної заробітної плати у складі вартості будівництва, виходячи з виду будівництва (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) та особливостей здійснення будівельних робіт на об’єкті будівництва.
Разом з тим для врегулювання проблемних питань цей показник може обраховуватися виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку планує отримувати на об’єкті будівництва, та з урахуванням положень галузевих (міжгалузевих), територіальних угод та колективних договорів. У разі необхідності виконання будівельних робіт в умовах, відмінних від звичайних умов здійснення будівництва, зокрема, у важких та/або шкідливих умовах праці, у особливо важких та/або особливо шкідливих умовах праці, у надурочний час, святкові та вихідні дні, вечірній та нічний час, додатково враховуються доплати та надбавки, встановлені законодавством.
Аналіз зазначеного в протоколі посилання на рішення виконавчого комітету Української міської ради, яким затверджена кошторисна заробітна плата при визначенні вартості будівництва для середнього розряду робіт 3,8 складає не більше 18328,05 грн. дає можливість встановити наступне (без наявності і аналізу самого рішення), що воно складено саме для розрахунку інвесторської кошторисної документації (на стадії розроблення проектної документації), з метою визначення проектної ціни робіт на об’єкті, а не на етапі подання тендерних пропозицій.
Зважаючи на те, що Замовник не вказав рівень заробітної плати, який необхідно прийняти при складанні тендерної пропозиції, Скаржник, згідно п. 5.3 кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021року № 281, прийняв рівень заробітної плати 19087,19 грн, виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади, що не суперечить ні чинному законодавству, ні умовам Тендерної документації.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Відхиливши тендерну пропозицію Скаржника Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Порушення наших прав та інтересів також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовник повинен був здійснити розгляд тендерної пропозиції Скаржника відповідно до умов Тендерної документації, і, у випадку її відповідності, визнати Скаржника переможцем процедури закупівлі, укласти договір з ним, за результатами якого Скаржник би мав змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
Для участі в процедурі закупівлі тендерні пропозиції подали наступні учасники:
1. ТОВ «Стугнабуд».
2. ТОВ «ТЕП-Капітал.»- (надалі Скаржник).
16 липня 2024 року 2024 року Замовником було відхилено тендерну пропозицію Скаржника.
Вважаємо, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, прийнято з порушенням норм чинного законодавства та є таким, що підлягає скасуванню.
Підстави відхилення Тендерної пропозиції Скаржника (витяг з протоколу №23 від 16.07.2024 р.)
1. Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
Тендерна документація містить такі вимоги: «…учасник надає цінову пропозицію (договірну ціну, зведений кошторисний розрахунок, дефектний акт, пояснювальну записку, локальний кошторис, підсумкову відомість ресурсів, розрахунки прибутку, загальновиробничих та адміністративних витрат, об’єктний кошторис), яка розраховується відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021року № 281, з врахуванням змін та складена із застосуванням програмного комплексу АВК-5 або еквівалентним програмним комплексом.»
Учасник у складі тендерної пропозиції надав такі документи: файл 18 червня 2024 23:2131.1 Кошторисні розрахунки_.pdf, в яких міститься документ 39_ДУ_3КР «Пояснювальна записка», в якій зазначена «Тарифна сітка для будівельних, монтажних і ремонтних робіт при середньомісячній нормі тривалості робочого часу 172,33 люд. год та розряді робіт 3,8 складає 19087,19 грн., що не є відповідністю затвердженого розміру кошторисної заробітної плати на 2024 рік при визначені вартості будівництва (реконструкції, реставрації, капітального та поточного ремонту, технічного переоснащення) об’єктів, що споруджуються із залученням коштів місцевого бюджету на території Української місцевої територіальної громади. Згідно Рішення виконавчого комітету Української міської ради затверджена кошторисна заробітна плата при визначенні вартості будівництва для середнього розряду робіт 3,8 складає не більше 18328,05 грн. (Рішення додається).
2. Окрім того, Додатком 2 до тендерної документації «Кваліфікаційні (кваліфікаційний) критерії процедури закупівлі відповідно до статті 16 Закону та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників установленим кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям», «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» передбачено у разі залучення до виконання робіт машин та механізмів та техніки надається документ, що підтверджує підстави залучення учасником зазначеної техніки (договір оренди, лізингу, надання послуг техніки, тощо). Договори повинні бути належно оформлені, та бути чинними на момент їх подання у складі тендерної пропозиції. А також, учасники в складі тендерної пропозиції надають оригінал листа-підтвердження від орендодавця (надавача послуг, тощо) щодо не заперечення використання машин, механізмів та техніки для виконання робіт учасником за предметом закупівлі. До наданих договорів орендної техніки Учасник не надав вищезазначених листів.
Щодо вимоги тендерної документації Додатком 2, «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Учасник для підтвердження кваліфікації інженера з охорони праці повинен надати: документ встановленого законодавством зразка (посвідчення, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці) Учасник не надав копії посвідчення, протоколу про навчання та перевірки знань з питань охорони праці.
Умовами тендерної документації зазначено: «Учасник, який подав тендерну пропозицію, вважається таким, що згодний з проектом договору про закупівлю, викладеним у Додатку 4 до цієї тендерної документації, та буде дотримуватися умов своєї тендерної пропозиції протягом строку, встановленого в п. 4 Розділу 3 цієї тендерної документації». Учасник надав проект договору (Додаток 4 до тендерної документації) не заповнений, Додатки до Договору такі, як Додаток № 11-Календарний графік виконання робіт; Додаток № 12- План фінансування робіт – не містять інформації та не відповідають умовам тендерної документації.
Також, в наданих Учасником Деклараціях відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці №ДК2443/11-24 від 25.03.2024 (файл 18 червня 2024 23:2124.1 Декларація відповідності МТБ вимогам законодавства з питань охорони праці.pdf) та №ДК4397/Ц-24 від 03.05.2024 (файл 18 червня 2024 23:2124 НОВА ДЕКЛАРАЦІЯ МТБ.zip) зазначені відповідні місця виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, чітко зазначено його право у м.Києві, що не відповідає місце розташуванню Замовника. Наданий учасником Дозвіл б/н, що діє з 05.03.204 до 05.03.2029 (файл 18 червня 2024 23:2112. Дозвіл на виконання робіт.pdf) на об’єктах замовників по території України в якому відсутні:
- роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 м;
- роботи в колодязях, шуфрах, бункерах, камерах, замкнутому просторі (ємностях, боксах);
- зведення, монтаж, демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин.
З вищезазначеного виходить, що даний Учасник не має відповідних дозволів на виконання робіт по місце знаходженню об’єкта Замовника.
Хоча дані порушення підлягають виправленню (…виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей), Замовником прийнято рішення відхилити Учасника ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ.", оскільки порушення зазначені в пункті 1 не підлягають виправленню.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Відповідно до пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі / переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Таким чином, необхідно оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції Учасника у строки, встановлені зазначеною нормою.
ВИРІШИЛА:
1. Відхилити тендерну пропозицію Учасника.
2. Оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції Учасника в електронній системі закупівель.
Умови Тендерної документації
Відповідно до п.1 р.III Тендерної документації
Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації (сканованих з оригіналів та/або їхніх копій (за можливості у форматі PDF (Portable Document Format), що вимагається замовником у цій тендерній документації, а саме, зокрема:
• учасник надає цінову пропозицію (договірну ціну, зведений кошторисний розрахунок, дефектний акт, пояснювальну записку, локальний кошторис, підсумкову відомість ресурсів, розрахунки прибутку, загальновиробничих та адміністративних витрат, об’єктний кошторис), яка розраховується відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021року № 281, з врахуванням змін та складена із застосуванням програмного комплексу АВК-5 або еквівалентним програмним комплексом.
Заперечення на відхилення Тендерної пропозиції
Слід відмітити, що Замовник визначив ряд невідповідностей та задекларував, що вони підлягають усуненню шляхом оприлюднення вимоги про усунення невідповідностей, не надавши 24 години на усунення невідповідностей.
Разом з тим законодавством не визначено, що у випадку наявності підстав для відхилення і підстав для надання 24 годин для усунення невідповідностей, Замовник має право, не надавши 24 годин на усунення невідповідностей, відразу відхилити пропозицію учасника.
Щодо зазначеній Замовником невідповідності затвердженого розміру кошторисної заробітної плати на 2024 рік при визначені вартості будівництва (реконструкції, реставрації, капітального та поточного ремонту, технічного переоснащення) об’єктів, що споруджуються із залученням коштів місцевого бюджету на території Української місцевої територіальної громади, рішенню виконавчого комітету Української міської ради, яким затверджена кошторисна заробітна плата при визначенні вартості будівництва для середнього розряду робіт 3,8 складає не більше 18328,05 грн. слід зазначити наступне.
Тендерна документація не містила обмеження в частині розміру кошторисної заробітної плати на 2024 рік при визначені вартості будівництва. Будь які посилання на це рішення, як і будь яке обмеження в частині застосування кошторисної заробітної плати при визначенні вартості будівництва для середнього розряду робіт 3,8 в розмірі не більше 18328,05 грн., тендерна документація не містить.
Настановою з визначення вартості будівництва, затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, встановлено, що в інвесторській документації розрахунок заробітної плати провадиться з урахуванням положень, викладених у Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується під час визначення вартості будівництва, затвердженому наказом Мінрегіону від 20.10.2016 № 281, зареєстрованим в Мін’юсті 11.11.2016 за № 1469/29599 (в редакції наказу Мінрегіону від 27.07.2018 № 196, зареєстрованому в Мін’юсті 16.08.2018 за № 931/32383) (далі – Порядок).
Порядком визначено, що розмір кошторисної заробітної плати, який враховується при складанні інвесторської кошторисної документації (на стадії розроблення проектної документації), визначається замовником (інвестором) у складі вихідних даних на проектування для звичайних умов будівництва за розрядом складності робіт 3,8, але не нижче ніж середньомісячна заробітна плата у будівництві (у розрахунку на одного штатного працівника) за попередній звітний рік, що оприлюднюється центральним органом виконавчої влади в галузі статистики, збільшена на прогнозний індекс споживчих цін на поточний рік (у середньому до попереднього року), який є складовою основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України, що схвалюються Кабінетом Міністрів України.
Цей показник призначений для врахування замовниками (інвесторами) при визначенні вартості будівництва на стадії розроблення проектної документації.
По кожному конкретному об’єкту замовники будівництва приймають рішення щодо рівня кошторисної заробітної плати у складі вартості будівництва, виходячи з виду будівництва (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) та особливостей здійснення будівельних робіт на об’єкті будівництва.
Разом з тим для врегулювання проблемних питань цей показник може обраховуватися виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку планує отримувати на об’єкті будівництва, та з урахуванням положень галузевих (міжгалузевих), територіальних угод та колективних договорів. У разі необхідності виконання будівельних робіт в умовах, відмінних від звичайних умов здійснення будівництва, зокрема, у важких та/або шкідливих умовах праці, у особливо важких та/або особливо шкідливих умовах праці, у надурочний час, святкові та вихідні дні, вечірній та нічний час, додатково враховуються доплати та надбавки, встановлені законодавством.
Аналіз зазначеного в протоколі посилання на рішення виконавчого комітету Української міської ради, яким затверджена кошторисна заробітна плата при визначенні вартості будівництва для середнього розряду робіт 3,8 складає не більше 18328,05 грн. дає можливість встановити наступне (без наявності і аналізу самого рішення), що воно складено саме для розрахунку інвесторської кошторисної документації (на стадії розроблення проектної документації), з метою визначення проектної ціни робіт на об’єкті, а не на етапі подання тендерних пропозицій.
Зважаючи на те, що Замовник не вказав рівень заробітної плати, який необхідно прийняти при складанні тендерної пропозиції, Скаржник, згідно п. 5.3 кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021року № 281, прийняв рівень заробітної плати 19087,19 грн, виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади, що не суперечить ні чинному законодавству, ні умовам Тендерної документації.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Відхиливши тендерну пропозицію Скаржника Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Порушення наших прав та інтересів також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовник повинен був здійснити розгляд тендерної пропозиції Скаржника відповідно до умов Тендерної документації, і, у випадку її відповідності, визнати Скаржника переможцем процедури закупівлі, укласти договір з ним, за результатами якого Скаржник би мав змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
×
-
Назва доказу:
протокол відхилення
-
Повʼязаний документ:
Протокол № 23.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті. 2. Зобов’язати Виконавчий комітет Української міської ради скасувати про рішення відхилення тендерної пропозиції Скаржника у процедурі відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація (капітальний ремонт підвального приміщення під споруди цивільного захисту - найпростіше укриття, термомодернизація ЗДО " Малятко" за адресою : вул. Вознесенська,69 в с. Халеп'я Обухівський район Київської області (1 черга будівництва)), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-06-03-010887-a). Всі необхідні документи для розгляду скарги наявні в електронній системі закупівель по цій процедурі.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дії Замовника
Номер:
7b946eb226cf4d9c965916045811b458
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-03-010887-a.c1
Назва:
Скарга на дії Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_ТОВ_«ТЕП_КЕПІТАЛ_»_UA_2024_06_03_010887_a.docx 29.06.2024 10:34
- Договірна ціна.PDF 29.06.2024 10:34
- Скарга_ТОВ_«ТЕП_КЕПІТАЛ_»_UA_2024_06_03_010887_a.docx.p7s 29.06.2024 10:34
- Протокол №21.docx 29.06.2024 10:34
- 3 Довідка працівники відпов. кваліф.PDF 29.06.2024 10:34
- sign.p7s 29.06.2024 10:34
- рішення від 02.07.2024 № 11390.pdf 02.07.2024 16:07
- інформація про резолютивну частину рішення від 09.07.2024 № 11870.pdf 10.07.2024 19:28
- рішення від 09.07.2024 № 11870.pdf 12.07.2024 17:10
- Пояснення.PDF 04.07.2024 15:47
- Пояснення.docx 04.07.2024 15:47
- 3 Витяг з протоколу охорона праці.PDF 04.07.2024 16:09
- 3 Наказ відповідальний за охорон.PDF 04.07.2024 16:09
- 3 Посвідчення Куст В.І..PDF 04.07.2024 16:09
- Договірна ціна.PDF 04.07.2024 16:10
- 10 Зведений КР.PDF 04.07.2024 16:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.06.2024 22:00
Дата розгляду скарги:
09.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.07.2024 16:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.07.2024 17:10
Дата виконання рішення Замовником:
16.07.2024 09:59
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконання Рішення АМКУ
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
dfb606187a414ea3b09e4a803a8ad82f
Заголовок пункту скарги:
ЩОДО ОБРАННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ (щодо відсутності документів працівників)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Виконавчий комітет Української міської ради (надалі – Замовник) 03.06.24 року опубліковано оголошення про закупівлю в системі електронних закупівель Prozorro за № UA-2024-06-03-010887-a, предметом якої є: Капітальний ремонт підвального приміщення під споруди цивільного захисту - найпростіше укриття, термомодернизація ЗДО " Малятко" за адресою : вул. Вознесенська,69 в с. Халеп'я Обухівський район Київської області (1 черга будівництва).
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП КЕПІТАЛ.» (надалі - Скаржник) взяло участь в вищезазначеній закупівлі та подало тендерну пропозицію згідно вимог тендерної документації щодо вищевказаної закупівлі, згідно умов тендерної документації (надалі – ТД), Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі – Особливості).
ЩОДО ОБРАННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ.
Згідно протоколу № 21 від 24.06.2024 р. щодо прийняття рішення уповноваженою особою, опублікованого в системі електронних закупівель 24.06.2024 року, Замовником було визначено переможцем закупівлі підприємство ТОВ "СТУГНАБУД" (далі – Переможець).
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо обрання переможця. Вважає таке рішення прийнятим всупереч вимогам Закону, зокрема вищезазначене рішення порушує основні принципи публічних закупівель, одними з яких є недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
З приводу чого вважаємо за необхідне зазначити.
По перше
Вимоги ТД
В Додатком 2 (кваліфікаційні критерії для учасників) ТД передбачено перелік документів які надаюся учасниками для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, серед яких, в пункті 2 таблиці Додатку 2, наявна наступна вимога:
«Для підтвердження кваліфікації інженера з охорони праці необхідно надати: документ встановленого законодавством зразка (посвідчення, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці)»
Аналіз пропозиції Переможця
Переможцем надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід вих.. №91 від 14.06.2024р., де головним інженером є Карпенко Олександр Володимирович.
Водночас Переможцем не було надано посвідчення, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці на Головного інженера Карпенко Олександра Володимировича
Враховуючи вищезазначене пропозиція Переможця підлягала відхиленню.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП КЕПІТАЛ.» (надалі - Скаржник) взяло участь в вищезазначеній закупівлі та подало тендерну пропозицію згідно вимог тендерної документації щодо вищевказаної закупівлі, згідно умов тендерної документації (надалі – ТД), Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі – Особливості).
ЩОДО ОБРАННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ.
Згідно протоколу № 21 від 24.06.2024 р. щодо прийняття рішення уповноваженою особою, опублікованого в системі електронних закупівель 24.06.2024 року, Замовником було визначено переможцем закупівлі підприємство ТОВ "СТУГНАБУД" (далі – Переможець).
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо обрання переможця. Вважає таке рішення прийнятим всупереч вимогам Закону, зокрема вищезазначене рішення порушує основні принципи публічних закупівель, одними з яких є недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
З приводу чого вважаємо за необхідне зазначити.
По перше
Вимоги ТД
В Додатком 2 (кваліфікаційні критерії для учасників) ТД передбачено перелік документів які надаюся учасниками для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, серед яких, в пункті 2 таблиці Додатку 2, наявна наступна вимога:
«Для підтвердження кваліфікації інженера з охорони праці необхідно надати: документ встановленого законодавством зразка (посвідчення, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці)»
Аналіз пропозиції Переможця
Переможцем надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід вих.. №91 від 14.06.2024р., де головним інженером є Карпенко Олександр Володимирович.
Водночас Переможцем не було надано посвідчення, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці на Головного інженера Карпенко Олександра Володимировича
Враховуючи вищезазначене пропозиція Переможця підлягала відхиленню.
×
-
Назва доказу:
довідка про наявність працівників
-
Повʼязаний документ:
3 Довідка працівники відпов. кваліф.PDF
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ "СТУГНАБУД", яке зазначено в протоколі розгляду тендерної пропозиції уповноваженою особою Замовника № 21 від 24.06.2024 р. опублікованого в системі електронних закупівель 24.06.2024 року, ідентифікатор закупівлі: UA-2024-06-03-010887-a. Додатки: - довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід вих.. №91 від 14.06.2024р.; - Файл «Договірна ціна».
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
27def002c3354365896a76860a45a3de
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дії Замовника (щодо невідповідності договірної ціни)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Вимоги ТД
Пунктом 1 Розділу 3 ТД визначений зміст і спосіб подання тендерних пропозицій та визначений перелік документів та інформації, що надається учасниками у складі пропозиції, де окрім іншого вимагається подання наступних документів, а саме:
«учасник надає цінову пропозицію (договірну ціну, зведений кошторисний розрахунок, дефектний акт, пояснювальну записку, локальний кошторис, підсумкову відомість ресурсів, розрахунки прибутку, загальновиробничих та адміністративних витрат, об’єктний кошторис), яка розраховується відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021року № 281, з врахуванням змін та складена із застосуванням програмного комплексу АВК-5 або еквівалентним програмним комплексом;»
Окрім того Додатком 3 до договору визначений проект договору, умови якого визначають кошторисну документацію як документ, згідно якого виконуються роботи та їх фактичний обсяг. Так наступними пунктами в проекті договору зазначено:
«…..1.2. Роботи виконуються Підрядником згідно кошторису, в межах ціни цього Договору …
5.1. Замовник зобов’язаний:
5.1.1. Надати Підряднику фронт робіт, передати кошторис.
5.1.2. Прийняти в установленому порядку та оплатити виконані роботи при надходженні коштів з джерел фінансування.
5.1.3. Приймати роботи згідно з Актами форми КБ-2в, КБ-3, підписаними у встановленому цим Договором порядку.
....
6.1. Підрядник зобов’язаний:
6.1.4. До початку виконання робіт перевірити кошторис, отриманий від Замовника на відповідність фактичному обсягу робіт (послуг) та провести контрольні обміри за місцем їх робіт. У разі виявлення такої невідповідності, не приступаючи до виконання, терміново повідомити Замовника про виявлені факти.»
Аналіз Пропозиції Переможця.
На виконання умов Тендерної документації в складі пропозиції було надано відповідний Кошторис: договірну ціну, зведений кошторисний розрахунок, дефектний акт, пояснювальну записку, локальний кошторис, підсумкову відомість ресурсів, розрахунки прибутку, загальновиробничих та адміністративних витрат, об’єктний кошторис.
Необхідно зазначити, що Тендерна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі Кошторисних норм України "Настанова з визначення вартості будівництва" та "Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво" в тому числі: вартості будівельних робіт, монтажних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Вартість пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені. Ціна пропозиції повинна включати витрати на транспортування, страхування, навантаження, розвантаження, охорону, сплату податків і зборів (обов'язкових платежів) тощо.
Відповідно до пункту 5.2 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерство розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (надалі - Настанова) Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Додатком 30 до Настанови (пункт 5.2) передбачено, зокрема:
ФОРМА договірної ціни
Визначена згідно з _______
У складі Пропозиції Переможця міститься договірна ціна (файл pdf Договірна ціна), у якій зазначено, зокрема: "Визначена згідно з _______", що не відповідає вимогам Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.
Враховуючи наведене, надана Переможцем у складі Пропозиції договірна ціна складена не у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерство розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281, в частині не зазначення "Визначена згідно з".
Враховуючи наведене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації.
Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
Враховуючи наведене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації.
Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Окремо Скаржник зазначає про наявність сталої практики з розгляду скарг з аналогічними вимогами Скаржників та аналогічними умовами в тендерних документаціях, UA-2024-01-31-006812-a, UA-2024-03-11-002392-a, UA-2024-03-13-006730-a, UA-2024-04-15-009414-a.
Пунктом 1 Розділу 3 ТД визначений зміст і спосіб подання тендерних пропозицій та визначений перелік документів та інформації, що надається учасниками у складі пропозиції, де окрім іншого вимагається подання наступних документів, а саме:
«учасник надає цінову пропозицію (договірну ціну, зведений кошторисний розрахунок, дефектний акт, пояснювальну записку, локальний кошторис, підсумкову відомість ресурсів, розрахунки прибутку, загальновиробничих та адміністративних витрат, об’єктний кошторис), яка розраховується відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021року № 281, з врахуванням змін та складена із застосуванням програмного комплексу АВК-5 або еквівалентним програмним комплексом;»
Окрім того Додатком 3 до договору визначений проект договору, умови якого визначають кошторисну документацію як документ, згідно якого виконуються роботи та їх фактичний обсяг. Так наступними пунктами в проекті договору зазначено:
«…..1.2. Роботи виконуються Підрядником згідно кошторису, в межах ціни цього Договору …
5.1. Замовник зобов’язаний:
5.1.1. Надати Підряднику фронт робіт, передати кошторис.
5.1.2. Прийняти в установленому порядку та оплатити виконані роботи при надходженні коштів з джерел фінансування.
5.1.3. Приймати роботи згідно з Актами форми КБ-2в, КБ-3, підписаними у встановленому цим Договором порядку.
....
6.1. Підрядник зобов’язаний:
6.1.4. До початку виконання робіт перевірити кошторис, отриманий від Замовника на відповідність фактичному обсягу робіт (послуг) та провести контрольні обміри за місцем їх робіт. У разі виявлення такої невідповідності, не приступаючи до виконання, терміново повідомити Замовника про виявлені факти.»
Аналіз Пропозиції Переможця.
На виконання умов Тендерної документації в складі пропозиції було надано відповідний Кошторис: договірну ціну, зведений кошторисний розрахунок, дефектний акт, пояснювальну записку, локальний кошторис, підсумкову відомість ресурсів, розрахунки прибутку, загальновиробничих та адміністративних витрат, об’єктний кошторис.
Необхідно зазначити, що Тендерна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі Кошторисних норм України "Настанова з визначення вартості будівництва" та "Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво" в тому числі: вартості будівельних робіт, монтажних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Вартість пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені. Ціна пропозиції повинна включати витрати на транспортування, страхування, навантаження, розвантаження, охорону, сплату податків і зборів (обов'язкових платежів) тощо.
Відповідно до пункту 5.2 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерство розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (надалі - Настанова) Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Додатком 30 до Настанови (пункт 5.2) передбачено, зокрема:
ФОРМА договірної ціни
Визначена згідно з _______
У складі Пропозиції Переможця міститься договірна ціна (файл pdf Договірна ціна), у якій зазначено, зокрема: "Визначена згідно з _______", що не відповідає вимогам Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.
Враховуючи наведене, надана Переможцем у складі Пропозиції договірна ціна складена не у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерство розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281, в частині не зазначення "Визначена згідно з".
Враховуючи наведене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації.
Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
Враховуючи наведене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації.
Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Окремо Скаржник зазначає про наявність сталої практики з розгляду скарг з аналогічними вимогами Скаржників та аналогічними умовами в тендерних документаціях, UA-2024-01-31-006812-a, UA-2024-03-11-002392-a, UA-2024-03-13-006730-a, UA-2024-04-15-009414-a.
×
-
Назва доказу:
договірна ціна складена не у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва
-
Повʼязаний документ:
Договірна ціна.PDF
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; - запобігання корупційним діям і зловживанням керуючись ст.18 Закону, з урахуванням Особливостей та відповідно до п.56 таких: - скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Ч.17 ст.18 Закону встановлено, що результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про закупівлі, передбаченою цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати своє рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі тi, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення, відмінити процедуру закупівлі. На підставі викладеного, Закону та враховуючи Особливості, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ "СТУГНАБУД", яке зазначено в протоколі розгляду тендерної пропозиції уповноваженою особою Замовника № 21 від 24.06.2024 р. опублікованого в системі електронних закупівель 24.06.2024 року, ідентифікатор закупівлі: UA-2024-06-03-010887-a. Додатки: - довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід вих.. №91 від 14.06.2024р.; - Файл «Договірна ціна».