• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Активна електрична енергія

Категорія Замовника: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у п.1 ч.1 статті 2 Закону. під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються учасником викладаються українською мовою. Закупівля за кошти місцевого бюджету

Торги не відбулися

1 300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 600.00 UAH
Період оскарження: 30.05.2024 13:50 - 04.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями: щодо незаконного рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРДЖИГАЗТРЕЙД» вчинене уповноваженою особою БРУСНИЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ВИЖНИЦЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ по предмету: «ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія» згідно ідентифікатора оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-30-005919-a за адресою www.prozorro.gov.ua

Номер: 4d13a2c6ff304372bc114b0e34bdc3c2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-30-005919-a.b2
Назва: Скарга про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями: щодо незаконного рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРДЖИГАЗТРЕЙД» вчинене уповноваженою особою БРУСНИЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ВИЖНИЦЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ по предмету: «ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія» згідно ідентифікатора оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-30-005919-a за адресою www.prozorro.gov.ua
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.06.2024 16:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.07.2024 15:25
Дата виконання рішення Замовником: 04.07.2024 15:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖИГАЗТРЕЙД", manager Олексій 380675662274 manager_d86@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: cfd48d4b6c2c4c8bb01e8a446e5c9754
Заголовок пункту скарги: Щодо надання протоколу перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160-2014
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до підпункту 2 пункту 6 (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) розділу ІІІ (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) тендерної документації, Замовник вимагає від учасників надати «протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160-2014 або ДСТУ ЕN 50160-2023 разом із наочним графіком усереднених значень відхилень напруги протягом терміну вимірювання. Відповідний протокол повинен бути виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства у 2024 році. Для підтвердження повноважень метрологічної лабораторії учасники у складі пропозиції подають копію чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії, що виданий уповноваженим органом».
Згідно з додатком 6 до Тендерної документації (технічне завдання, технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі), «Якість електричної енергії – це сукупність властивостей електричної енергії відповідно до встановлених стандартів, які визначають ступінь її придатності для використання за призначення. Відповідно до положень пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 (далі – КСР), параметри якості електроенергії в точках приєднання споживачів в нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (далі – ДСТУ EN 50160:2014). Основні показники якості електричної енергії визначені у пунктах 11.4.7 – 11.4.12 глави 11.4 розділу XІ КСР.»
На виконання зазначених вимог Замовника, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРДЖИГАЗТРЕЙД» надано файл «24. Протокол перевірки показників якості за 2024 рік + сертиф. визн. вим можливостей.pdf». Зі змісту завантаженого файлу вбачається, що наданий Протокол виданий на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160-2014 разом із наочним графіком усереднених значень відхилень напруги протягом терміну вимірювання, а також виданий на ім’я ТОВ «ЕНЕРДЖИГАЗТРЕЙД» у 2024 році спеціалізованою метрологічною лабораторією (повноваження лабораторії підтверджено чинним сертифікатом визнання вимірювальних можливостей).
Враховуючи вищезазначене, а також той факт, що в підпункті 11.4.6. пункту 11.4. діючої редакції Кодексу систем розподілу (затверджений Постановою НКРЕКП № 310 від 14.03.2018 р.) зазначено, що параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення» (далі - ДСТУ EN 50160:2014), – стверджуємо, що тендерна пропозиція ТОВ «ЕНЕРДЖИГАЗТРЕЙД» повністю відповідала умовам тендерної документації в цій частині.
Ба більше, таку ж позицію займає Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, яка здійснюючи роз’яснення щодо якості електричної енергії у своєму листі від 06.04.2016 р. (оновлено 05.04.2024 р.) посилається саме на ДСТУ EN 50160:2014.
Таким чином з огляду на викладене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави. Неправомірно відхиливши Пропозицію Скаржника з підстав, наведених у Протоколі № 1 від 14.06.2024 р., Замовник порушив, зокрема, вимоги статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно, неправомірним є і визнання переможцем ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» за Протоколом № 2, який опубліковано в на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель «Prozorro» 14 червня 2024 року о 14:03 год. Тому, застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій учасників, а саме – неправомірно відхиливши Пропозицію Скаржника з наведеною вище підстави, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга на незаконні вимоги тендерної документації відкритих торгів з особливостями № UA-2024-05-30-005919-a

Номер: 9f0a5ea5732246bb815e9f4459fb7282
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-30-005919-a.a1
Назва: Скарга на незаконні вимоги тендерної документації відкритих торгів з особливостями № UA-2024-05-30-005919-a
Скарга:
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 05.06.2024 15:48
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖИГАЗТРЕЙД", manager Олексій 380675662274 manager_d86@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3f2add77778e4e14a7ca9840c4bda72c
Заголовок пункту скарги: Щодо подання сертифікату відносно підтвердження відповідності вимогам міжнародного стандарту SA 8000:2014
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Необхідність отримання сертифікату на відповідність вимогам стандарту SA 8000:2014 не передбачена жодним чинним нормативно-правовим актом (в тому числі відповідним національним стандартом, зокрема: ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення») для постачальників електроенергії, а тому є незаконною та дискримінаційною, враховуючи частину 2 пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель, де зазначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: f6fa7668193b4047a44648ba7f37536f
Заголовок пункту скарги: Щодо подання документу, що підтверджує отримання працівником учасника знань з сучасних вимог до системи управління екологічною безпекою на об’єктах паливно – енергетичного комплексу
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Необхідність отримання свідоцтва, що видане Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, або іншого документа, що підтверджує отримання працівником учасника знань з сучасних вимог до системи управління екологічною безпекою на об’єктах паливно – енергетичного комплексу або документу про освіту, виданого ВНЗ (диплом з додатком) про вивчення курсу або дисципліни «Екологічна безпека на об’єктах паливно – енергетичного комплексу» або документу про отримання знань на курсах, семінарах тощо в відповідних навчальних закладах/центрах тощо про екологічну безпеку на об’єктах паливно – енергетичного комплексу, – не передбачена жодним чинним нормативно-правовим актом (в тому числі відповідним національним стандартом, зокрема: ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення») для постачальників електроенергії, а тому є незаконною та дискримінаційною, враховуючи частину 2 пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель, де зазначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Крім того, Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються (зокрема, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід)
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 3a915d02e407496d81d8cfd9e2ce75ea
Заголовок пункту скарги: Щодо подання документу, що виданий органом ДСНС України про відсутність пожеж та надзвичайних ситуацій в учасника протягом 2023 року виданий не раніше січня 2024 року
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Необхідність отримання документу, що виданий органом ДСНС України про відсутність пожеж та надзвичайних ситуацій в учасника протягом 2023 року виданий не раніше січня 2024 року, – не передбачена жодним чинним нормативно-правовим актом (в тому числі відповідним національним стандартом, зокрема: ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення») для постачальників електроенергії, а тому є незаконною та дискримінаційною, враховуючи частину 2 пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель, де зазначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації