• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт підвального (цокольного ) приміщення з улаштуванням найпростішого укриття за адресою: вул. Лісна, 9, с.Горенка, Бучанського району, Київської області»

Завершена

1 932 229.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 19 322.29 UAH
Період оскарження: 23.05.2024 07:41 - 04.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення про відміну відкритих торгів

Номер: bf2f81d22a5c403eb5a82b6d22971353
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-22-009415-a.b1
Назва: СКАРГА на рішення про відміну відкритих торгів
Скарга:
Дата розгляду скарги: 25.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.07.2024 18:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.07.2024 18:37
Дата виконання рішення Замовником: 30.07.2024 11:24
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від №12766-р/пк-пз від 25.07.2024р, Замовник скасовує Рішення про скасування процедури закупівлі "Капітальний ремонт підвального (цокольного) приміщення з улаштуванням найпростішого укриття за адресою: вул. Лісна, 9, с.Горенка, Бучанського району, Київської області"
Автор: ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ.", Володимир Лихіцький +380937281882 tender.tepkepital@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8171479697da4ead9d9deffefa75ec7a
Заголовок пункту скарги: Заперечення на відміну
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Гостомельська селищна військова адміністрація Бучанського району Київської області (далі Замовник) оприлюднило закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-05-22-009415-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 45450000-6 — «Капітальний ремонт підвального (цокольного ) приміщення з улаштуванням найпростішого укриття за адресою: вул. Лісна, 9, с.Горенка, Бучанського району, Київської області».
Для участі в процедурі закупівлі тендерні пропозиції подали наступні учасники:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕП-КЕПІТАЛ."- Скаржник.
2. Товариство з обмеженою відповідальністю «НІКОПОЛЬСЬКА-СТК».
3. Товариство з обмеженою відповідальністю «РЕМКОНТ».
Скаржником запропоновано найбільш економічно вигідну пропозицію.
12 червня 2024 р. Замовником було визначено Учасника переможцем процедури закупівлі.
Проте, під час проведення закупівлі, Північним офісом Держаудитслужби було проведено моніторинг закупівлі, за результатами якого встановлено, що Замовником не було надано 24 години на усунення невідповідностей на всі наявні невідповідності.
Зокрема під час моніторингу встановлено наступне.
Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 Розділу І Додатку 1 до ТД для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», Замовник установлює вимогу на всі транспортні засоби які зазначені у довідці (у тому числі орендовані) необхідно надати копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу. У разі використання залучених транспортних засобів (оренда, лізинг, спільне використання, надання послуг, тощо) Учасник зазначає про це у довідці та надає завірені копії документів на підставі яких Учасник користується транспортними засобами. Транспортні засоби мають були наявні у Учасника на момент подання тендерної пропозиції та до кінця виконання робіт.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» надано довідку про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 05.06.2024 № 02-009415, в якій зазначені транспортні засоби, зокрема:
п. 94. Спеціалізований вантажний-самоскид IVEKO TRAKKER AD410T42, AA 3346 XP (оренда);
п. 95. Спеціалізований вантажний-самоскид IVEKO TRAKKER AD410T42, AA 2135 АТ (оренда); п. 96. Автомобіль загальний вантажний загальний бортовий ЗИЛ 5301, АА 6487 ТН (оренда);
п. 97. Автомобіль бортовий JAC КА 2261 ВХ, (оренда).
Однак, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.», відсутні підтверджуючі документи, зокрема, завірені копії документів на підставі яких Учасник користується транспортними засобами, які зазначені у довідці про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 05.06.2024 № 02-009415, а саме позицій 94-97, чим порушено вимоги підпункту 1.1 пункту 1 Розділу І Додатку 1 до ТД.
Слід відмітити, що Замовником в процедурі закупівлі 11 червня 2024 року було оприлюднено вимогу про усунення невідповідностей, які Скаржником було усунено.
Вимоги про усунення невідповідностей по п. 94. п.95, п.97, зазначених у довідці про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 05.06.2024 № 02-009415, Замовником не оприлюднювалось.
Вважаємо, що рішення Замовника по відміні торгів прийнято з порушенням норм чинного законодавства.
Відповідно протоколу Замовника №128 від 08.07.2024 р. відміна торгів здійснена виходячи з наступного:
Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: Замовником не зазначено у повідомлені про усунення невідповідностей всю інформацію щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» вимогам тендерної документації, чим недотримано вимоги пункту 43 Особливостей № 1178.
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
Відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Згідно з пунктом 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Таким чином, необхідно зазначити в електронній системі закупівель підстави для відміни Закупівлі.
ВИРІШИЛА:
1. Відмінити Закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
2. Зазначити в електронній системі закупівель підстави для відміни Закупівлі.
Заперечення на відміну
Відповідно до пункту 50 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі Особливості), замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
Як вбачається з протоколу підставою для відміни тендеру стало:
- неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Вважаємо, що підстава відміни торгів, зазначена Замовником в протоколі, не відповідає умовам законодавства про публічні закупівлі.
Таким чином відміна закупівлі пов’язана з діями/бездіяльністю самого Замовника, що проявилося у ненаданні 24 годин на усунення невідповідностей.
Слід зазначити, що Законом не заборонено скасовувати Замовникам прийняті рішення, у тому числі, про визначення учасників переможцями процедур закупівель.
Аналогічна ситуація розглядалась Органом оскарження в процедурі закупівлі UA-2023-04-21-001468-a, за результатами якого Замовника було зобов’язано скасувати рішення про відміну торгів.

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну торгів.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Відмінивши відкриті торги, Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Порушення прав та інтересів Скаржника полягає також в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства, Замовник повинен був укласти договір з ним, за результатами якого Скаржник мав би змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене вище, на підставі статей 5 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі», «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення