• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Ліжка розсувні чотиримісні (39160000-1 - Шкільні меблі)

Завершена

2 776 295.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 881.48 UAH
Період оскарження: 21.05.2024 16:42 - 28.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Оскарження дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: da8ca6b2c96048cfa3717239be8bf86d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-21-011871-a.b1
Назва: Оскарження дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
21 травня 2024 о 16:42 Управління освіти Миколаївської міської ради (надалі за текстом – «Замовник») оголосила відкриті торги з особливостями щодо закупівлі - «Ліжка розсувні чотиримісні (39160000-1 - Шкільні меблі)», за ідентифікатором закупівлі: UA-2024-05-21-011871-a (надалі за текстом – «Закупівля»). ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РОКО ГРУП» (далі- Скаржник), як потенційний учасник процедури Закупівлі, ознайомившись із текстом Тендерної документації, що затверджено Протоколом № 21/05/3-вс від 21.05.2024 року (надалі за текстом – «ТД»), а також додатками до ТД, повідомляємо що ТД по вказаній Закупівлі складена з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, містить незаконні дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушує права та законні інтереси ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РОКО ГРУП», як потенційного учасника Закупівлі, взяти участь у цій процедурі Закупівлі, на підставі чого потребує внесення змін в ТД з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, допущених Замовником у ТД.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.05.2024 18:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.06.2024 10:18
Дата виконання рішення Замовником: 26.06.2024 15:11
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РОКО ГРУП", Віталій Козак 380982476466 roko.grp0906@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 10e3a0ef4f1948a0ac978a78ed29be90
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога Додатка 3 ТД в частині надання «висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи або висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству на відповідність меблевої фурнітури ДСТУ 2259-93, ДСТУ ГОСТ 22046:2004 та/або ДСТУ ГОСТ 16371:2016. Якщо учасник не є заявником експертизи, він повинен надати дозвіл від заявника експертизи на використання в тендерній пропозиції такого висновку».
Опис заперечення: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РОКО ГРУП», як потенційний учасник Закупівлі переконаний, що Замовником в Тендерній документації, яка затверджена Протоколом № 21/05/3-вс від 21.05.2024 наявні порушення принципів здійснення публічних закупівель, оскільки наведене нижче обгрунтування підтверджує, що дані вимоги є дискримінаційними, необґрунтованими, а також такими, що обмежують коло потенційних учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси як потенційного учасника даної Закупівлі.
Скаржник переконаний, що внесення запропонованих змін до умов тендерної документації надасть можливість взяти участь у процедурі закупівлі всім потенційним учасникам, в тому числі Скаржнику. З урахуванням запропонованих змін Замовником не будуть порушуватися права та законні інтереси Скаржника та жодним чином не будуть порушені принципи здійснення публічних закупівель, які встановлені Законом
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Неправомірність зазначених у ТД вимог полягає у наступному:

1. Додатком 3 до ТД встановлена вимоги, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати:


1.1. «висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи або висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству на відповідність меблевої фурнітури ДСТУ 2259-93, ДСТУ ГОСТ 22046:2004 та/або ДСТУ ГОСТ 16371:2016. Якщо учасник не є заявником експертизи, він повинен надати дозвіл від заявника експертизи на використання в тендерній пропозиції такого висновку».

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РОКО ГРУП», як потенційний учасник закупівлі щодо зазначених і вище згаданих вимог Замовника роз’яснює, що ДСТУ ГОСТ 22046:2004 та ДСТУ ГОСТ 16371:2016 не поширюються на меблеву фурнітуру, а лише на меблі, що очевидно з самих назв ДСТУ ГОСТ 22046:2004. Меблі для навчальних закладів. Загальні технічні умови (ГОСТ 22046-2002, ІDT та ДСТУ ГОСТ 16371:2016 Меблі. Загальні технічні умови ГОСТ 16371-2014, IDT). На підтвердження надаємо ДСТУ ГОСТ 22046:2004, як доказ до Скарги.

Скаржник планує запропонувати меблі, що відповідають вимогам ДСТУ ГОСТ 22046:2004 та ДСТУ ГОСТ 16371:2016, що підтверджується Висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи (додаємо, як доказ до Скарги).
Проте, сформульована вимога Замовником, саме таким чином: «висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи або висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству на відповідність меблевої фурнітури ДСТУ 2259-93, ДСТУ ГОСТ 22046:2004 та/або ДСТУ ГОСТ 16371:2016. Якщо учасник не є заявником експертизи, він повинен надати дозвіл від заявника експертизи на використання в тендерній пропозиції такого висновку», не дає можливості взяти Скаржнику участь у закупівлі, оскільки висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи або висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність меблевої фурнітури ДСТУ ГОСТ 22046:2004 та/або ДСТУ ГОСТ 16371:2016 у Скаржника відсутній і отримати його не можливо. А наявний Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на меблеву фурнітуру, яка відповідає ДСТУ 2259-93» Фурнітура меблева. Загальні технічні умови» (надається як доказ).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 6cd27271968842b6ab540c47afab6e59
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога Додатка 3 ТД в частині надання «висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи або висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству на ЛДСП, крайку ПВХ, клей, трубу сталеву, порошкову фарбу».
Опис заперечення: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РОКО ГРУП», як потенційний учасник Закупівлі переконаний, що Замовником в Тендерній документації, яка затверджена Протоколом № 21/05/3-вс від 21.05.2024 наявні порушення принципів здійснення публічних закупівель, оскільки наведене нижче обгрунтування підтверджує, що дані вимоги є дискримінаційними, необґрунтованими, а також такими, що обмежують коло потенційних учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси як потенційного учасника даної Закупівлі.
Скаржник переконаний, що внесення запропонованих змін до умов тендерної документації надасть можливість взяти участь у процедурі закупівлі всім потенційним учасникам, в тому числі Скаржнику. З урахуванням запропонованих змін Замовником не будуть порушуватися права та законні інтереси Скаржника та жодним чином не будуть порушені принципи здійснення публічних закупівель, які встановлені Законом
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Дана вимога є дискримінаційною та не обґрунтованою, оскільки меблі, що Скаржник планує запропонувати та Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Додаток 3 до ТД) не передбачають при виробництві предмета закупівлі використання «труб сталевих» та «порошкової фарби»:
Матеріал виготовлення та комплектуючі:
- ламіноване ДСП завтовшки 16 мм, колір Дуб Сонома (боковини ліжок, задні стінки ліжок, спальні місця), Лаванда (бортик стаціонарного ліжка), Пастельно – Бірюзовий (бортик висувного ліжка), Зелена Вода (бортик висувного ліжка), Жовтий (бортик висувного ліжка);
- крайка – ПВХ в колір ламінованого ДСП завтовшки 1 мм (всі видимі торці деталей), 0,5 мм;
- коліщата пластикові на сталевій платформі діаметром 25мм підсилені, мають витримувати навантаження 40кг/колесо
Як потенційний учасник закупівлі, маємо висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на ЛДСП, крайку ПВХ, клей, оскільки саме ці матеріали передбачені в технічних характеристиках на предмет закупівлі (як доказ надаємо висновки СЕС).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: b66797ac37114b6cac5a7d7cb75978be
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога Додатка 3 ТД в частині надання «сертифікати на систему управління, яка відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), ДСТУ ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015), ДСТУ ISO 45001:2019 стосовно виробництва меблів та надання послуг з оптової та роздрібної торгівлі меблями, виданих уповноваженим органом з сертифікації на учасника закупівлі або виробника товару (у разі, якщо сертифікати видано на виробника товару, а не на учасника закупівлі – такий учасник у складі пропозиції повинен надати дозвіл від виробника товару на право використання означених сертифікатів в цих торгах з посиланням на ідентифікатор цієї закупівлі)».
Опис заперечення: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РОКО ГРУП», як потенційний учасник Закупівлі переконаний, що Замовником в Тендерній документації, яка затверджена Протоколом № 21/05/3-вс від 21.05.2024 наявні порушення принципів здійснення публічних закупівель, оскільки наведене нижче обгрунтування підтверджує, що дані вимоги є дискримінаційними, необґрунтованими, а також такими, що обмежують коло потенційних учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси як потенційного учасника даної Закупівлі.
Скаржник переконаний, що внесення запропонованих змін до умов тендерної документації надасть можливість взяти участь у процедурі закупівлі всім потенційним учасникам, в тому числі Скаржнику. З урахуванням запропонованих змін Замовником не будуть порушуватися права та законні інтереси Скаржника та жодним чином не будуть порушені принципи здійснення публічних закупівель, які встановлені Законом
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Скаржник планує запропонувати меблі виробника ТОВ «АНШАР ГРУП», який має сертифікат на систему управління якістю, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001: 2015, IDT та сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 стосовно виробництва меблів та надання послуг з оптової торгівлі офісними меблями, виданих уповноваженим органом з сертифікації (додаємо, як доказ до Скарги).

Проте, сформульована вимога Замовником, саме таким чином: «сертифікати на систему управління, яка відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), ДСТУ ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015), ДСТУ ISO 45001:2019 стосовно виробництва меблів та надання послуг з оптової та роздрібної торгівлі меблями, виданих уповноваженим органом з сертифікації на учасника закупівлі або виробника товару (у разі, якщо сертифікати видано на виробника товару, а не на учасника закупівлі – такий учасник у складі пропозиції повинен надати дозвіл від виробника товару на право використання означених сертифікатів в цих торгах з посиланням на ідентифікатор цієї закупівлі)», не дає можливості взяти Скаржнику участь у закупівлі, оскільки наявні сертифікати ISO 9001: 2015 та ISO 14001:2015 на виробника товару не містять інформації щодо «роздрібної торгівлі меблями». Також зазначаємо, що роздрібна торгівля використовується для продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форм розрахунків, а не для суб'єктів господарювання , виходячи з цього не доцільно встановлювати таку дискримінаційну вимогу.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 0d7fd4a4bf434381820742b3e1600ec0
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога Додатка 1 ТД в частині підтвердження інформації про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), шляхом надання: «Скан-копія з оригіналу або з належним чином засвідченої копії аналогічного договору та видаткової накладної (або іншого аналогічного документу), який засвідчує поставку товарів в повному обсязі відповідно до умов договору. Для цілей цієї тендерної документації під аналогічним договором розуміється договір, предметом якого є поставка ліжок розсувних.».
Опис заперечення: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РОКО ГРУП», як потенційний учасник Закупівлі переконаний, що Замовником в Тендерній документації, яка затверджена Протоколом № 21/05/3-вс від 21.05.2024 наявні порушення принципів здійснення публічних закупівель, оскільки наведене нижче обгрунтування підтверджує, що дані вимоги є дискримінаційними, необґрунтованими, а також такими, що обмежують коло потенційних учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси як потенційного учасника даної Закупівлі.
Скаржник переконаний, що внесення запропонованих змін до умов тендерної документації надасть можливість взяти участь у процедурі закупівлі всім потенційним учасникам, в тому числі Скаржнику. З урахуванням запропонованих змін Замовником не будуть порушуватися права та законні інтереси Скаржника та жодним чином не будуть порушені принципи здійснення публічних закупівель, які встановлені Законом
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Опис суті пункту скарги: 2. Додатком 1 до ТД встановлена вимога, щодо підтвердження інформації про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), шляхом надання: «Скан-копія з оригіналу або з належним чином засвідченої копії аналогічного договору та видаткової накладної (або іншого аналогічного документу), який засвідчує поставку товарів в повному обсязі відповідно до умов договору. Для цілей цієї тендерної документації під аналогічним договором розуміється договір, предметом якого є поставка ліжок розсувних.».

Звертаємо увагу, що предметом закупівлі є «Ліжка розсувні чотиримісні (39160000-1 - Шкільні меблі)».
Скаржник, як потенційний учасник закупівлі має досвід виконання аналогічних договорів щодо поставки меблів з кодом ДК 021:2015- 39160000-1 - Шкільні меблі, а саме Договір № 07/23-15 від 17.07.2023р. укладений з Управлінням освіти і науки Ірпінської міської ради, який включає поставку, в тому числі, різноманітних ліжок для навчальних та дошкільних закладів (додаємо, як доказ до Скарги).

Проте, сформульована вимога Замовником, саме таким чином: «Скан-копія з оригіналу або з належним чином засвідченої копії аналогічного договору та видаткової накладної (або іншого аналогічного документу), який засвідчує поставку товарів в повному обсязі відповідно до умов договору. Для цілей цієї тендерної документації під аналогічним договором розуміється договір, предметом якого є поставка ліжок розсувних.», не дає можливості взяти Скаржнику участь у закупівлі, оскільки в наявному, аналогічному - по своїй суті, договорі № 07/23-15 від 17.07.2023р. відсутнє найменування саме «ліжка розсувні»

Як доказ, надаємо рішення № 2932 -р/пк-пз від 15.02.2024 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Також, зазначаємо, що Відповідно до розділу І "Загальні положення" Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 "Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі" та Закону визначено, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: ea43d6c8b5a34afa896c18906c5e365f
Заголовок пункту скарги: Додатком 3 тендерної документації в частині технічного опису зазначена не повна інформація щодо предмета закупівлі, тобто унеможливлює потенційних учасників запропонувати товар, який би відповідав вимогам замовника
Опис заперечення: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РОКО ГРУП», як потенційний учасник Закупівлі переконаний, що Замовником в Тендерній документації, яка затверджена Протоколом № 21/05/3-вс від 21.05.2024 наявні порушення принципів здійснення публічних закупівель, оскільки наведене нижче обгрунтування підтверджує, що дані вимоги є дискримінаційними, необґрунтованими, а також такими, що обмежують коло потенційних учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси як потенційного учасника даної Закупівлі.
Скаржник переконаний, що внесення запропонованих змін до умов тендерної документації надасть можливість взяти участь у процедурі закупівлі всім потенційним учасникам, в тому числі Скаржнику. З урахуванням запропонованих змін Замовником не будуть порушуватися права та законні інтереси Скаржника та жодним чином не будуть порушені принципи здійснення публічних закупівель, які встановлені Законом
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: 3.Додатком 3 ТД встановлена інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме: Технічні характеристики товару
Габаритні розміри ліжка розсувного чотиримісного становлять: 1530(±5)х700(±5)х900(±5) мм.
Ліжко чотиримісне має стаціонарне ліжко розміри якого 1530(±5)х700(±5)х900(±5) мм та три висувні ліжка наступних розмірів:
• 1480(±5)х670(±5)х695(±5) мм
• 1440(±5)х650(±5)х490(±5)мм
• 1390(±5)х630(±5)х290(±5)мм
Ліжко стаціонарне складається з двох боковин, задньої стінки, спального місця та фігурного бортику. Всі контакні кути зоокруглені. В боковинах наявні круглі отвори (по 2 шт. в кожній), що можуть використовуватись для підйому дитини на верхній ярус.
Ліжка висувні складаються з двох боковин, задньої стінки, спального місця, фігурного бортику та оснащене чотирма підсиленими коліщатками.
Матеріал виготовлення та комплектуючі:
- ламіноване ДСП завтовшки 16 мм, колір Дуб Сонома (боковини ліжок, задні стінки ліжок, спальні місця), Лаванда (бортик стаціонарного ліжка), Пастельно – Бірюзовий (бортик висувного ліжка), Зелена Вода (бортик висувного ліжка), Жовтий (бортик висувного ліжка);
- крайка – ПВХ в колір ламінованого ДСП завтовшки 1 мм (всі видимі торці деталей), 0,5 мм;
- коліщата пластикові на сталевій платформі діаметром 25мм підсилені, мають витримувати навантаження 40кг/колесо

Однак, із вищезазначеної інформації (В боковинах наявні круглі отвори (по 2 шт. в кожній), що можуть використовуватись для підйому дитини на верхній ярус) не зрозуміло де саме повинні бути розміщені ці отвори, чи це мають бути круглі чи округлі (заокруглені) отвори по 2 шт на двох боковинах ліжка. Оскільки, це важлива інформація для виготовлення ліжка, що становить предметом закупівлі, відсутність конкретизації унеможливлює виготовлення такого ліжка належним чином.
Також, в п. 2 Додатка 3 ТД, міститься вимога: Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати:
- кольорові (не чорно-білі) зображення всього товару, що пропонуються до постачання. Означені зображення повинні відповідати реальному вигляду запропонованого товару та відповідати технічним характеристикам товару.
Але, без конкретизованої інформації щодо розміщення отворів в боковинах, не можливо розробити ескіз вказаного ліжка на основі технічних характеристик, які викладені не в повному обсязі в ТД та не можливо буде надати зображення всього товару, що пропонуються до постачання, яке буде відповідати реальному вигляду запропонованого товару та відповідати технічним характеристикам товару. Тобто, жоден учасник, не зможе належним чином виконати цю вимогу та підтвердити відповідність технічним характеристикам на товар.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації