• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт підвального приміщення (найпростіше укриття) Мирнянського будинку культури за адресою: Одеська обл., Одеський р-он, с. Мирне, вул. Центральна, 96-г (територія Біляївської міської територіальної громади

Завершена

17 218 423.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 86 092.12 UAH
Період оскарження: 20.05.2024 13:51 - 01.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дії управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради

Номер: 576b6fec5b4146e0a1e4afac40719959
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-20-006230-a.c1
Назва: СКАРГА на дії управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради
Скарга:
СКАРГА на дії управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради (далі – Замовник) Замовником публічних торгів 20.05.2024 розпочато процедуру закупівлі Відкриті торги (з особливостями), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-05-20-006230-a. Предмет закупівлі – «Капітальний ремонт підвального приміщення (найпростіше укриття) Мирнянського будинку культури за адресою: Одеська обл., Одеський р-он, с. Мирне, вул. Центральна, 96-г (територія Біляївської міської територіальної громади)», (Код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), що зазначено у оголошенні та тендерній документації. Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельно-торгова компанія «Будтехно Плюс» (далі ТОВ «БТК «Будтехно Плюс») виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно Тендерної документації подав тендерну пропозицію та всі необхідні передбачені тендерною документацією документи. За результатами відкритих торгів, які відбілись 05.06.2024, ТОВ «БТК «Будтехно Плюс» запропоновано найнижчу цінову пропозицію у розмірі 14 500 000 (чотирнадцять мільйонів п’ятсот тисяч) грн. 00 коп., що на 100 000 (сто тисяч) грн. 00 коп. нижче найближчих конкурентів. Пропозицію ТОВ «БТК «Будтехно Плюс» визнано найбільш економічно вигідною. За результатами розгляду пропозицій, 12.06.2024 Замовником у протокольній формі прийнято рішення про відхилення пропозиції ТОВ «БТК «Будтехно Плюс» (Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 12.06.2024. № б/н). Підставою для відхилення пропозиції ТОВ «БТК «Будтехно Плюс» стало, на думку Замовника - невідповідність договірній ціні вимогам п. 5.31 розділу V «Настанови з визначення вартості будівництіва (кошторисних норм України), яка затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у бідняцтві», а саме, до договірної ціни ТОВ «БТК «Будтехно Плюс» не включено кошти на покриття ризиків, які на думку Замовника, є обв’язковими. ТОВ «БТК «Будтехно Плюс» категорично не погоджується з рішенням Замовника вважає його прийнятим передчасно, безпідставно, необґрунтовано, без всебічного та повного дослідження всіх обстави справи, і таким, що порушує права учасника тендерної закупівлі - ТОВ «БТК Будтехно Плюс», з огляду на наступне. Нормативне обґрунтування. Вимогами розділу 3 тендерної документації встановлено умову, щодо надання у складі тендерної пропозиції учасника Договірної ціни з локальними кошторисами, підсумкової відомості ресурсів, розрахунку загальновиробничих витрат тощо по об’єкту повинні бути складені відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва (кошторисних норм України), яка затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі - Настанова). Згідно пункту 5.31 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва: «У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) МОЖУТЬ враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів. Тобто Замовник відхиляючи пропозицію ТОВ «БТК «Будтехно Плюс», помилково послався на пункт 5.31 розділу V Настанови, який 22.09.2023 змінено та викладено у новій редакції. Законодавцем, 22.09.2023 до п. 5.31 розділу V Настанови внесено наступні зміни: - редакція до 22.09.2023: (5.31. У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт....); -діюча редакція: (5.31. У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) МОЖУТЬ враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт....). Таким чином, висновок Замовника щодо обов’язкового включення до договірної ціни коштів на покриття ризиків є необґрунтованим та передчасним, а п. 5.31 розділу V Настанови, не є Імперативною нормою, тобто обов’язковою для виконання. Щодо врахування Замовником висновків проведених моніторингів. Так, Замовник наголошує, що здійснив моніторинг висновків ДАСУ (оголошення про закупівлю: UA-2023-05-31—11132-а та UA-2023-06-08671-а), де на його думку, скалась аналогічна ситуація. З такими висновками неможливого погодитись, у зв’язку з тим, що вищевказані закупівлі відбувались у травні та червні 2023 року, тобто до 22.09.2023, коли Законодавцем внесено зміни до п. 5.31 розділу V Настанови. Щодо аналогічної практики комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про публічні закупівлі. Рішенням комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 19897-р/пк-пз від 11.12.2023 (абз. 8, арк. 7) встановлено, що після внесених змін до до п. 5.31 розділу V Настанови від 22.09.2023, включення до договірної ціни коштів на покриття ризиків не є обов’язковим. Окремо зазначимо, що директором ТОВ «БТК «Будтехно Плюс» та кошторисником, 26.05.2024 здійснено виїзд на об’єкт та не встановлено ризиків, у зв’язку з чим їх не було відображено у кошторисній документації. Щодо строків оскарження. Згідно абз. 3 пункту 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю, ТОВ «БТК «Будтехно плюс» реалізує своє право на подання скарги. Керуючись п. 59 Постанови Кабінету міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі - Особливості), ми звертаємося до Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з метою захисту своїх прав та охоронюваних Законом інтересів з приводу рішення Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено наші права та законні інтереси. На підставі вищезазначеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»: ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції (Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 12.06.2024. № б/н) ТОВ «БТК «БУДТЕХНО ПЛЮС», здійснити розгляд пропозиції Скаржника у відповідності до вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника визнати ТОВ «БТК Будтехно Плюс» переможцем публічних закупівель UA-2024-05-20-006230-a. Додатки: -Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 12.06.2024. № б/н -Рішення АКМУ : № 19897-р/пк-пз від 11.12.2023.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 26.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.06.2024 18:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.07.2024 16:23
Дата виконання рішення Замовником: 11.07.2024 11:14
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 26.06.2024 року №11148-р/пк-пз уповноваженою особою скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельно- торгова компанія» «БУДТЕХНО ПЛЮС» за процедурою закупівлі- «Капітальний ремонт підвального приміщення (найпростіше укриття) Мирнянського будинку культури за адресою: Одеська обл., Одеський р-он, с. Мирне, вул. Центральна, 96-г (територія Біляївської міської територіальної громади)», за кодом ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-20-006230-а.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Будівельно-торгова компанія "БУДТЕХНО ПЛЮС", ВАЛЕНТИН МАКЄЄНКО 380953145726 valentinmakeenko253@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1ff3ac0837564856b6a80d9e79461031
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Вимогами розділу 3 тендерної документації встановлено умову, щодо надання у складі тендерної пропозиції учасника Договірної ціни з локальними кошторисами, підсумкової відомості ресурсів, розрахунку загальновиробничих витрат тощо по об’єкту повинні бути складені відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва (кошторисних норм України), яка затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі - Настанова).
Згідно пункту 5.31 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва: «У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) МОЖУТЬ враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів.
Тобто Замовник відхиляючи пропозицію ТОВ «БТК «Будтехно Плюс», помилково послався на пункт 5.31 розділу V Настанови, який 22.09.2023 змінено та викладено у новій редакції.
Законодавцем, 22.09.2023 до п. 5.31 розділу V Настанови внесено наступні зміни:
- редакція до 22.09.2023: (5.31. У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт....);
-діюча редакція: (5.31. У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) МОЖУТЬ враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт....).
Таким чином, висновок Замовника щодо обов’язкового включення до договірної ціни коштів на покриття ризиків є необґрунтованим та передчасним, а п. 5.31 розділу V Настанови, не є Імперативною нормою, тобто обов’язковою для виконання.

Щодо врахування Замовником висновків проведених моніторингів.
Так, Замовник наголошує, що здійснив моніторинг висновків ДАСУ (оголошення про закупівлю: UA-2023-05-31—11132-а та UA-2023-06-08671-а), де на його думку, скалась аналогічна ситуація.
З такими висновками неможливого погодитись, у зв’язку з тим, що вищевказані закупівлі відбувались у травні та червні 2023 року, тобто до 22.09.2023, коли Законодавцем внесено зміни до п. 5.31 розділу V Настанови.
Щодо аналогічної практики комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про публічні закупівлі.
Рішенням комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 19897-р/пк-пз від 11.12.2023 (абз. 8, арк. 7) встановлено, що після внесених змін до до п. 5.31 розділу V Настанови від 22.09.2023, включення до договірної ціни коштів на покриття ризиків не є обов’язковим.
Окремо зазначимо, що директором ТОВ «БТК «Будтехно Плюс» та кошторисником, 26.05.2024 здійснено виїзд на об’єкт та не встановлено ризиків, у зв’язку з чим їх не було відображено у кошторисній документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника