-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційного укриття) на території Шполянського ліцею №1 Шполянської міської ради об'єднаної територіальної громади по вул. Соборна, 20 м. Шпола Звенигородського району Черкаської Області. Коригування
Закупівля здійснюється в порядку Закону України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року (зі змінами), та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня_2022 р. №1178 (зі змінами).
Завершена
17 566 362.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 87 831.81 UAH
мін. крок: 0.5% або 87 831.81 UAH
Період оскарження:
15.05.2024 17:32 - 27.05.2024 00:00
Вимога
Є відповідь
порушення законодавства про публічні закупівлі
Номер:
26731716a59d4910acaf2c3c4cb7f904
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-15-012506-a.a2
Назва:
порушення законодавства про публічні закупівлі
Вимога:
Протоколом про прийняття рішення уповноваженою особою від 09.07.2024 № 73 було визнано переможцем ПП «УМАНЬРЕМБУД 2» (код за ЄДРПОУ 41041022).
Вважаємо, що тендерна пропозиція ПП «УМАНЬРЕМБУД 2» не відповідає тендерній документації, а, отже, рішення про визначення учасника ПП «УМАНЬРЕМБУД 2» переможцем прийнято з порушенням законодавства про публічні закупівлі.
Пунктом 5.1.3 Тендерної документації передбачено, що Учасник повинен надати свідчення про можливість використання ним (власне, та/або лізинг, та/або оренда, та/або обладнання субпідрядника, та/або інше право користування на підставі договору, тощо) обладнання (машин та/або механізмів, та/або устаткування, та/або інше обладнання), матеріально-технічної бази та технологій для використання його в роботах даної закупівлі.
В документах наданих учасником ПП «УМАНЬРЕМБУД 2» є довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, але ПП «УМАНЬРЕМБУД 2» не надало жодної підтверджуючої інформації (свідчення як було зазначено в тендерній документації) про те, що дана база може використовуватися в роботах безпосередньо згідно даної закупівлі.
Тобто згідно умов тендерної документації безпосередньо наявність обладнання, матеріально-технічної бази не є повним підтвердженням, що дані засоби будуть використовуватися під час виконання робіт та довідка про їх наявність та свідчення про їх використання є двома різними документами.
У зв’язку з вищенаведеним, вважаємо, що обрання ПП «УМАНЬРЕМБУД 2» переможцем є порушенням законодавства, а також порушення принципу недискримінації учасників, оскільки ненадання даного підтвердженням не стало підставою для відхилення ПП «УМАНЬРЕМБУД 2».
Отже, тендерна пропозиція ПП «УМАНЬРЕМБУД 2» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та має бути відхиленою.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.07.2024 23:43
Вирішення:
Доброго дня.
На Вашу вимогу повідомляємо наступне:
Терміни що вживаються у тендерній документації (абз. 2 п.1.1 Тендерної документації) зазначаються в значенні, наведеному в Законі України “Про публічні закупівлі” (далі — Закон), постановах Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 “Про затвердження Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків” (Офіційний вісник України, 2016 р., № 22, ст. 855), Особливостях здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (зі змінами).
В наведених вище нормативно-правових актах відсутнє таке поняття як - «свідчення».
В Словнику Української мови (Інститут мовознавства ім. О.О. Потебні) поняття «свідчення» тлумачиться так: – «я, с. 1. Факт, річ, обставина, що підтверджують що-небудь. Велика Жовтнева соціалістична революція стала яскравим свідченням інтернаціоналізму нашої партії в його практичному здійсненні, в дії (Ком. Укр., 6, 1973, 49); Словники - справжні, путящі словники з широким ілюстративним матеріалом - є не тільки зведенням в одно місце мовних багатств, а разом з тим і свідченням розумового, духовного багатства (Рильський, IX, 1962, 124); - Як спали, Даниле Денисовичу? - Чергова ввічливість лікаря. Свідчення професійної чемності (Дмит., Обпалені.., 1962, 8); Весна! Скільки свідчень про неї, ознак! (Нех., Хто сіє вітер, 1959, 215).
2. Повідомлення про щось, підтвердження чого-небуть очевидцем або обізнаною у певній справі людиною. Є свідчення, що в списках розповсюджувався «Кобзар» на Кавказі (Тич., III, 1957, 126); // Розповідь про що-небудь (у книгах, документах). Письменник [Я. Галан] залишив цікаве свідчення про те, як працював він над памфлетами і фейлетонами, написаними у Нюрнберзі (Іст. укр. літ., II, 1956, 608); За свідченням Бонч-Бруєвича, Іван Франко надсилав листи до редакції, йому ж переправляли в Галичину «Искру» (Наука.., 5, 1966, 8).
3. Давання показань на суді або на допиті; показання свідка. Вони насторожились, коли слухали свідчення Супруна Кочубея, який розповів судові, як у день убивства Явдоха Гопта лаяла його глитаєм (Донч., III, 1956, 13); Навчився [Кузьма] прибирати, що погано лежало,.. давати невірні свідчення по судах (Стельмах, II, 1962, 296); Коли зайшли до сільради, там уже були оперуповноважений і слідчий. Гнат коротко розповів їм про все, що трапилося. Уповноважений записав свідчення в протокол (Тют., Вир, 1964, 192).».
Виходячи з вище наведеного свідченням може бути - «факт, річ, обставина, що підтверджують що – небудь, повідомлення про щось». Тобто саме поняття «свідчення» не визначає яким способом та в якій формі здійснюється підтвердження можливості використання учасником закупівлі (власне, та/або лізинг, та/або оренда, та/або обладнання субпідрядника, та/або інше право користування на підставі договору, тощо) обладнання (машин та/або механізмів, та/або устаткування, та/або інше обладнання), матеріально-технічної бази та технологій для використання його в роботах даної закупівлі. Підпунктом 5.1.3. п. 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, згідно з пунктом 28 та пунктом 47 Особливостей» Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, саме передбачено у якій формі учасник закупівлі повинен надати свідчення що підтверджують можливості використання учасником (власне, та/або лізинг, та/або оренда, та/або обладнання субпідрядника, та/або інше право користування на підставі договору, тощо) обладнання (машин та/або механізмів, та/або устаткування, та/або інше обладнання), матеріально-технічної бази та технологій для використання його в роботах даної закупівлі, а саме зокрема передбачено необхідність надання довідки (згідно форми «Таблиця3») на власному бланку учасника (у разі наявності таких бланків) про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт.
Отже, враховуючи наведене, сам факт надання такої довідки учасником даної закупівлі у складі тендерної пропозиції є свідченням того що учасник підтвердив можливості використання (власне, та/або лізинг, та/або оренда, та/або обладнання субпідрядника, та/або інше право користування на підставі договору, тощо) обладнання (машин та/або механізмів, та/або устаткування, та/або інше обладнання), матеріально-технічної бази та технологій в роботах даної закупівлі, оскільки зазначена довідка містить інформацію про: - «Найменування обладнання та МТБ»; - «Підстава користування (власне, та/або лізинг, та/або оренда, та/або обладнання субпідрядника, та/або інше право користування, тощо)»; - «Реквізити договорів (лізинг, та/або оренда, та/або інше право користування, тощо».
Враховуючи що в документах наданих учасником ПП «УМАНЬРЕМБУД 2» є довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, вважаємо Вашу вимогу необґрунтованою та такою що не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Неправомірне відхилення
Номер:
a3ff7078c2c64980a0a36d821d6b3593
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-15-012506-a.a1
Назва:
Неправомірне відхилення
Вимога:
Протоколом Уповноваженої особи Шполянської міської ради об’єднаної територіальної громади від 07.06.2024 № 77 було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» в закупівлі з ідентифікаційним номером UA-2024-05-15-012506-a на підставі пп. 2 п. 44 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості) з обґрунтуванням, що кошторисна документація (договірна ціна) розроблена не у відповідності до положень п. 4.38 та п 4.39 додатку 25 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та суперечить вимогам до предмету закупівлі щодо відповідності класу наслідків об’єкта будівництва (предмет закупівлі) – СС2 (середні наслідки) (п. 3 Примітка Додатку 1) та те що виправлення виявлених невідповідностей в інформації та/або документах призведе до змін та зазначено, що тендерна документації не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» вважає відхилення тендерної пропозиції незаконним з огляду на наступне.
Кошторисна документація розроблена та подана згідно діючих Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова).
Ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво).
Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти).
Пункти 4.38 та 4.39 Настанови відносяться до розділу «Визначення окремих складових вартості об’єкта будівництва на етапі складання інвесторської кошторисної документації».
Згідно визначень Настанови інвесторська кошторисна документація – сукупність кошторисів, кошторисних розрахунків, відомостей кошторисної вартості пускових комплексів, зведених кошторисних розрахунків вартості об’єкта будівництва або його черг, зведень витрат, пояснювальних записок та відомостей ресурсів, складених на стадії розроблення проектної документації.
Зазначаємо, що етап процедури закупівлі не відноситься стадії розроблення проектної документації, а отже, при формування договірної ціни учасники не мають керуватися 4 Розділом Настанови «Визначення окремих складових вартості об’єкта будівництва на етапі складання інвесторської кошторисної документації».
Натомість Настановою передбачено розділ 5 «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» (далі – Розділ 5), який встановлює вимоги до кошторисних документацій учасників закупівель.
Пунктами Розділу 5, яких ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» було дотримано, передбачено наступне.
Пунктом 5.17. зазначено, що адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови. У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунковоаналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат).
5.30. У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховується економічно обґрунтований прибуток, який планується отримати від виконання робіт на об’єкті будівництва, який не може перевищувати 15 % від суми прямих і загальновиробничих витрат.
Таким чином, при розрахунку адміністративних витрат та прибутку не береться до уваги клас наслідків, оскільки Розділ 4 Настанови не відноситься та не застосовується в кошторисній документації при здійсненні будівництва.
Звертаємо вашу увагу на практику проведення аудиторських перевірок в закупівлях UA-2023-08-11-009614-a, UA-2023-08-11-009614-a, в яких орган перевірки посилається на дотримання саме Розділу 5 Настанови, а не Розділу 4.
Додатково зазначаємо, що зазначення Класу наслідків СС3 є формальною (несуттєвою) помилкою при оформленні тендерної пропозиції, оскільки клас наслідків не впливає на Кошторисну документацію та не впливає на отримання дозвільних документів, оскільки ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» володіє всіма необхідними документами для здійснення будь-якої господарської діяльності в сфері будівництва від класу наслідків СС1 до класу наслідків СС3.
Вимагаємо скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ».
У разі залишення неправомірного рішення ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» змушене буде звернутися до державних органів влади АМКУ та Державної аудиторської служби України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.06.2024 13:17
Вирішення:
Доброго дня.
На Вашу вимогу, у відповідності до абзацу 2 п. 46 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 (зі змінами) надаємо додаткову інформацію про причини невідповідності Вашої тендерної пропозиції умовам тендерної документації, а саме:
1) Кошторисна документація (договірна ціна) розроблена та подана не згідно діючих Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі - Настанови), та суперечить вимогам до предмету закупівлі щодо відповідності складання кошторисної документації (договірної ціни) вимогам до предмету закупівлі за класом наслідків об’єкта будівництва СС2 (середні наслідки), оскільки під час її складання застосовано показник для визначення кошторисного прибутку за класом наслідків об’єкта будівництва СС3 (значні наслідки) – 22,5 грн./люд.год, та показник адміністративних витрат для класу наслідків об’єкта будівництва СС3 (значні наслідки) -5,66. Застосування невірних показників можливо перевірити за допомогою програмного комплексу «АВК-5». Тож зазначене вище спростовує Ваше твердження у вимозі про те що Вами під час складання договірної ціни по даному предмету закупівлі не використовувалися положення п.4.38, п. 4.39 та показники (для класу наслідків об’єкта будівництва СС3 (значні наслідки)) згідно Додатку 25 Настанов;
2) Керуючись положеннями наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №710 від 15.04.2020 року «Про затвердження Переліку формальних помилок» зазначаємо що врахування показників для визначення кошторисного прибутку та адміністративних витрат за класом наслідків об’єкта будівництва СС3 (значні наслідки) під час складання договірної ціни за предметом даної закупівлі неможна вважати формальною помилкою оскільки неправильно застосовані показники впливають на ціну тендерної пропозиції, призводять до її спотворення та завищення кошторисного прибутку, стосуються характеристик предмета закупівлі в частині вимог щодо класу наслідків об’єкта будівництва.
3) Відхилення Вашої тендерної пропозиції здійснено не через відсутність в ній необхідних документів для здійснення будь-якої господарської діяльності в сфері будівництва.
З огляду на викладене Ваша вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Відхилено