-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт найпростішого укриття та захисної споруди цивільного захисту початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу «Київська дитяча школа мистецтв №5 імені Л. Ревуцького» Шевченківського району м. Києва на вул. Борщагівська, 14
Завершена
3 970 917.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 854.58 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 854.58 UAH
Період оскарження:
01.05.2024 11:33 - 24.05.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
СКАРГА на умови тендерної документації
Номер:
0c3e036285174f20b0ce35fdd13a2108
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-01-004030-a.b1
Назва:
СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- відгук.pdf 04.05.2024 18:09
- документація кап ремонт УКРИТТЯ.doc 04.05.2024 18:09
- Витяг ЄДР 09.02.24.pdf 04.05.2024 18:09
- Скарга UA-2024-05-01-004030-a.pdf.p7s 04.05.2024 18:09
- Лист і Декларація на провадження господарської діяльності з будівництва (1).pdf 04.05.2024 18:09
- Скарга UA-2024-05-01-004030-a.pdf 04.05.2024 18:09
- sign.p7s 04.05.2024 18:11
- рішення від 07.05.2024 № 8050.pdf 07.05.2024 15:50
- Інформація про резолютивну частину рішення від 15.05.2024 № 8598.pdf 16.05.2024 14:51
- рішення від 15.05.2024 № 8598.pdf 20.05.2024 17:44
- tablyca zmin.pdf 08.05.2024 15:57
- protokol 28.pdf 08.05.2024 15:57
- protokol 27.pdf 08.05.2024 15:57
- Додаток 1 (нова редакція).doc 08.05.2024 15:58
- Додаток 1 прот 28 (протокол змін).doc 08.05.2024 15:58
- Протокол 28.doc 08.05.2024 15:58
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.05.2024 20:10
Дата розгляду скарги:
15.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.05.2024 15:51
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
20.05.2024 17:45
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
20.05.2024 17:45
Пункт скарги
Номер:
ab750ee21d5c433fbdd333163fa479ca
Заголовок пункту скарги:
Управління культури Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації (надалі за текстом Замовник) оприлюднив закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-05-01-004030-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт найпростішого укриття та захисної споруди цивільного захисту початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу «Київська дитяча школа мистецтв №5 імені Л. Ревуцького» Шевченківського району м. Києва на вул. Борщагівська, 14).
Вважаємо, що деякі умови тендерної документації не відповідають чинному законодавству і є дискримінаційними до Скаржника, як для потенційного учасника процедури закупівлі, який має значний досвід здійсненні робіт відповідними предмету закупівлі
Опис заперечення:
1. Щодо надання ліцензії
1.1 Умови тендерної документації
Відповідно до розділу 3 Тендерної документації Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в ТД, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у ТД, зокрема:
1) інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (відповідно до табл. 1 Додатку № 1 до ТД);
8) іншими документами, передбаченими вимогами цієї ТД.
Відповідно до п.3.1. Додатку 1 до тендерної документації встановлено наступне:
- на підтвердження інформації стосовно наявності технологій, необхідних для виконання робіт визначених у технічних вимогах (завданні) учасник повинен надати інформацію про наявність ліцензії, сертифікату або інший документ , що підтверджує право використання учасником технологій, визначених у технічному завданні.Учасник у складі тендерної пропозиції має надати копію ліцензії на право здійснення будівельної діяльності та додатку до неї з повним переліком робіт, що є чинною на дату розкриття пропозицій та діюча на весь період виконання робіт, завірені підписом і печаткою Учасника( у разі наявності печатки).
Відповідно до п.6 Додатку 1 до тендерної документації учасником закупівлі надається копія ліцензії на право здійснення будівельної діяльності та додатку до неї з повним переліком робіт, що є чинною на дату розкриття пропозицій та діюча на весь період виконання робіт, завірені підписом і печаткою Учасника(у разі наявності печатки)(подається при необхідності згідно чинного законодавства).
Клас наслідків СС2.
1.1 Умови тендерної документації
Відповідно до розділу 3 Тендерної документації Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в ТД, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у ТД, зокрема:
1) інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (відповідно до табл. 1 Додатку № 1 до ТД);
8) іншими документами, передбаченими вимогами цієї ТД.
Відповідно до п.3.1. Додатку 1 до тендерної документації встановлено наступне:
- на підтвердження інформації стосовно наявності технологій, необхідних для виконання робіт визначених у технічних вимогах (завданні) учасник повинен надати інформацію про наявність ліцензії, сертифікату або інший документ , що підтверджує право використання учасником технологій, визначених у технічному завданні.Учасник у складі тендерної пропозиції має надати копію ліцензії на право здійснення будівельної діяльності та додатку до неї з повним переліком робіт, що є чинною на дату розкриття пропозицій та діюча на весь період виконання робіт, завірені підписом і печаткою Учасника( у разі наявності печатки).
Відповідно до п.6 Додатку 1 до тендерної документації учасником закупівлі надається копія ліцензії на право здійснення будівельної діяльності та додатку до неї з повним переліком робіт, що є чинною на дату розкриття пропозицій та діюча на весь період виконання робіт, завірені підписом і печаткою Учасника(у разі наявності печатки)(подається при необхідності згідно чинного законодавства).
Клас наслідків СС2.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Ліцензії або документи дозвільного характеру
Тип порушення:
Ліцензії або документи дозвільного характеру
Опис суті пункту скарги:
Дискримінаційність вимоги щодо надання ліцензії
Дана умова Документації щодо надання ліцензії на право здійснення будівельної діяльності та додатку до неї з повним переліком робіт є дискримінаційною для Скаржника та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 9 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягає будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
13 березня 2020 року відповідно до постанови КМУ № 219 було скасовано отримання ліцензії на будівельні роботи і було ліквідовано орган ліцензування – на той час Державна архітектурно-будівельна інспекція.
На заміну ДАБІ було створено Державну інспекцію архітектури та містобудування (ДІАМ) та повернуто ліцензування будівництва об’єктів за класом наслідків – із середніми (СС2) та значними (СС3).
Проте ліцензійних умов не було прийнято (Постанова КМУ від 30.06.2016 р. № 256, що визначала порядок такого ліцензування, втратила чинність ще 18 березня 2020 року).
24 лютого 2022 року по всій території України запроваджено воєнний стан. Воєнний стан запроваджений Указом Президента України № 64 «Про введення воєнного стану в Україні» (далі Указ № 64), який затверджений Верховною Радою України. Таке рішення ухвалено у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони відповідно до українського законодавства.
Законом України «Про правовий режим воєнного стану» визначено, що воєнний стан – це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Згідно з пунктом 3 Указу № 64 у зв’язку з введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30 – 34, 38, 39, 41 – 44, 53 Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану».
При цьому, постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 165 (із зміною, внесеною постановою Кабінету Міністрів України від 09 березня 2022 року № 233), зупинено строки надання адміністративних послуг суб’єктами їх надання та строки видачі дозвільними органами дозвільного дозвільного характеру на час воєнного стану в Україні.
Зупинені строки будуть поновлені у місячний строк після припинення чи скасування воєнного стану на відповідній території України
Відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 “Про введення воєнного стану в Україні” Кабінет Міністрів України затвердив Постанову від 18 березня 2022 р. № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану», відповідно до положень пунктів 1 та 2 Постанови установлено, що:
Відповідно до положень пунктів 1 та 2 Постанови №314 установлено, що:
1) у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Органи ліцензування, дозвільні органи та суб’єкти надання публічних (електронних публічних) послуг формують та ведуть переліки поданих декларацій, в яких міститься інформація про суб’єкта господарювання (для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), для фізичної особи - підприємця - прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності); вид господарської діяльності/частина виду господарської діяльності, який провадиться на підставі поданої декларації; місце провадження діяльності (якщо провадження діяльності обмежується територією відповідної адміністративно-територіальної одиниці).
2) декларація може бути подана за вибором суб’єкта господарювання незалежно від задекларованого (зареєстрованого) місцезнаходження (місця проживання), місця провадження господарської діяльності або місцезнаходження відповідного об’єкта:
в електронній формі - через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, зокрема засобами мобільного додатку Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія) (у разі подання декларації фізичною особою - підприємцем);
у паперовій формі - через центр надання адміністративних послуг з подальшою передачею органам ліцензування, дозвільним органам та суб’єктам надання публічних (електронних публічних) послуг засобами Порталу Дія. Після внесення інформації до Порталу Дія декларація повертається заявнику.
Тобто відповідно до даної постанови від 18 березня 2022 р. № 314 у період воєнного стану діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідності) належать до об’єкті в із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, провадиться на підставі декларації про провадження господарської діяльності, яка на період воєнного стану замінює ліцензію на будівництво.
Разом з тим Перелік видів господарської діяльності, які не можуть провадитись на підставі декларації в умовах воєнного стану (Додаток 2 до Постанови №314), визначає, що на підставі дозволу на виконання будівельних робіт здійснюється виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
Відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", підключення об’єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.
Отже для початку робіт, що є предметом закупівлі, необхідно отримати дозвіл на виконання будівельних робіт. Дана умова є обов’язковою, а початок робіт на об’єктах, які відносяться за класом наслідків до СС2 та СС3 без отримання дозвільних документів карається законом.
Порядок виконання будівельних робіт, затверджений постановою КМУ "Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт" від 13.04.2011 р. №466.
За загальним правилом, виконання будівельних робіт без відповідного документа, який дає право виконувати такі роботи, вважається самочинним будівництвом і тягне за собою відповідальність згідно із законом (15. 30 Порядку №466).
Відповідно до ч. 2 ст. 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.
Видача дозволу на виконання будівельних робіт регулюється Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженим Постановою КМУ від 13 квітня 2011 р. № 466 (зі змінами) (далі - Порядок). Відповідно до пункту 28 Порядку Замовник (його уповноважена особа) подає до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю заяву через електронний кабінет (крім об’єктів, на які поширюється дія Закону України "Про державну таємницю").
Пунктом 29 Порядку передбачено, що орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом п’яти робочих днів з дня реєстрації заяви видає дозвіл на виконання будівельних робіт або відмовляє у його видачі з використанням Реєстру будівельної діяльності (крім об’єктів, на які поширюється дія Закону України "Про державну таємницю"). Один примірник дозволу видається особисто замовнику (його уповноваженій особі) або надсилається рекомендованим листом.
Отже, виходячи з положень Порядку, отримання дозволу на виконання будівельних робіт є виключним обов’язком Замовника.
Таким чином, під час військового стану, здійснення будівельної діяльності проводиться на підставі:
- декларації про провадження господарської діяльності (яку повинен мати підрядник). Проте виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками не може здійснюватись на підставі декларації;
- дозволу на виконання будівельних робіт здійснюється виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками
- ліцензії на будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП –Капітал.» було засновано в 27.09.2022.
Отже Скаржник не мав можливості отримати ліцензію, оскільки після введення військового стану ліцензії не видаються, а здійснення будівельної діяльності проводиться на підставі декларації про провадження господарської діяльності.
Скаржник також не може отримати дозвіл на ведення будівельних робіт, оскільки такий дозвіл видається лише замовнику будівництва (Замовнику торгів), в той час як Скаржник може бути лише підрядником.
Скаржником надається лист підтвердження від Державної інспекції архітектури та містобудування України (ДІАМ), про те, що в переліку поданих декларацій про провадження господарської діяльності наявна інформація щодо декларації ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» (код ЄДРПОУ 44668048) від 23.01.2023 р №20449/23 (декларація додається до скарги).
Відповідно до декларації ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» має право виконувати діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідності) належать до об’єкті в із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
Також Скаржником надається лист Державної інспекції архітектури та містобудування України від 30.01.2024 р. №669/13/13-23 ( лист додається до скарги) наступного змісту:
На виконання доручення Голови Державної інспекції архітектури та містобудування України розглянуто лист від 25.01.2023 б/н ТОВ «ТЕП-КАПІТАЛ», що надійшов та зареєстрований 26.01.2023 за № 976/07-23 щодо підтвердження переліку поданих декларацій, та в межах компетенції повідомляється наступне.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» від 18.03.2022 № 314 (далі - Постанова № 314).
Відповідно до положень пунктів 1 та 2 Постанови №314 установлено, що:
1) у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Органи ліцензування, дозвільні органи та суб’єкти надання публічних (електронних публічних) послуг формують та ведуть переліки поданих декларацій, в яких міститься інформація про суб’єкта господарювання (для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), для фізичної особи - підприємця - прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності); вид господарської діяльності/частина виду господарської діяльності, який провадиться на підставі поданої декларації; місце провадження діяльності (якщо провадження діяльності обмежується територією відповідної адміністративно-територіальної одиниці).
2) декларація може бути подана за вибором суб’єкта господарювання незалежно від задекларованого (зареєстрованого) місцезнаходження (місця проживання), місця провадження господарської діяльності або місцезнаходження відповідного об’єкта:
в електронній формі - через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, зокрема засобами мобільного додатку Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія) (у разі подання декларації фізичною особою - підприємцем);
у паперовій формі - через центр надання адміністративних послуг з подальшою передачею органам ліцензування, дозвільним органам та суб’єктам надання публічних (електронних публічних) послуг засобами Порталу Дія. Після внесення інформації до Порталу Дія декларація повертається заявнику.
Повідомляємо, що в переліку поданих декларацій про провадження господарської діяльності наявна інформація щодо декларації ТОВ «ТЕП-КАПІТАЛ» (код ЄДРПОУ 44668048) від 23.01.2023 № 020449/23.
В декларації про провадження господарської діяльності ТОВ «ТЕП-КАПІТАЛ» від 23.01.2023 № 020449/23 зазначено, зокрема: Дозвільні документи Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками; Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з значними (СС3) наслідками.
Документацією не передбачено можливості подання декларації про провадження господарської діяльності в той час, як Скаржник не має ліцензії на господарську діяльність з будівництва зважаючи на те, що він був заснований в період військового стану, під час якого видача зазначених ліцензій не проводиться, а діяльність здійснюється на підставі декларації про провадження господарської діяльності.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати копію чинної ліцензії на господарську діяльність з будівництва об’єктів з додатком , що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із відповідним класом наслідків СС2 або надати інформацію щодо наявності електронної ліцензії із зазначенням відповідного посилання або саме дозвіл на виконання будівельних робіт за обʼєктом замовника відповідно до Постанови КМУ від 18 березня 2022 № 314, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Дана умова Документації щодо надання ліцензії на право здійснення будівельної діяльності та додатку до неї з повним переліком робіт є дискримінаційною для Скаржника та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 9 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягає будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
13 березня 2020 року відповідно до постанови КМУ № 219 було скасовано отримання ліцензії на будівельні роботи і було ліквідовано орган ліцензування – на той час Державна архітектурно-будівельна інспекція.
На заміну ДАБІ було створено Державну інспекцію архітектури та містобудування (ДІАМ) та повернуто ліцензування будівництва об’єктів за класом наслідків – із середніми (СС2) та значними (СС3).
Проте ліцензійних умов не було прийнято (Постанова КМУ від 30.06.2016 р. № 256, що визначала порядок такого ліцензування, втратила чинність ще 18 березня 2020 року).
24 лютого 2022 року по всій території України запроваджено воєнний стан. Воєнний стан запроваджений Указом Президента України № 64 «Про введення воєнного стану в Україні» (далі Указ № 64), який затверджений Верховною Радою України. Таке рішення ухвалено у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони відповідно до українського законодавства.
Законом України «Про правовий режим воєнного стану» визначено, що воєнний стан – це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Згідно з пунктом 3 Указу № 64 у зв’язку з введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30 – 34, 38, 39, 41 – 44, 53 Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану».
При цьому, постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 165 (із зміною, внесеною постановою Кабінету Міністрів України від 09 березня 2022 року № 233), зупинено строки надання адміністративних послуг суб’єктами їх надання та строки видачі дозвільними органами дозвільного дозвільного характеру на час воєнного стану в Україні.
Зупинені строки будуть поновлені у місячний строк після припинення чи скасування воєнного стану на відповідній території України
Відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 “Про введення воєнного стану в Україні” Кабінет Міністрів України затвердив Постанову від 18 березня 2022 р. № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану», відповідно до положень пунктів 1 та 2 Постанови установлено, що:
Відповідно до положень пунктів 1 та 2 Постанови №314 установлено, що:
1) у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Органи ліцензування, дозвільні органи та суб’єкти надання публічних (електронних публічних) послуг формують та ведуть переліки поданих декларацій, в яких міститься інформація про суб’єкта господарювання (для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), для фізичної особи - підприємця - прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності); вид господарської діяльності/частина виду господарської діяльності, який провадиться на підставі поданої декларації; місце провадження діяльності (якщо провадження діяльності обмежується територією відповідної адміністративно-територіальної одиниці).
2) декларація може бути подана за вибором суб’єкта господарювання незалежно від задекларованого (зареєстрованого) місцезнаходження (місця проживання), місця провадження господарської діяльності або місцезнаходження відповідного об’єкта:
в електронній формі - через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, зокрема засобами мобільного додатку Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія) (у разі подання декларації фізичною особою - підприємцем);
у паперовій формі - через центр надання адміністративних послуг з подальшою передачею органам ліцензування, дозвільним органам та суб’єктам надання публічних (електронних публічних) послуг засобами Порталу Дія. Після внесення інформації до Порталу Дія декларація повертається заявнику.
Тобто відповідно до даної постанови від 18 березня 2022 р. № 314 у період воєнного стану діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідності) належать до об’єкті в із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, провадиться на підставі декларації про провадження господарської діяльності, яка на період воєнного стану замінює ліцензію на будівництво.
Разом з тим Перелік видів господарської діяльності, які не можуть провадитись на підставі декларації в умовах воєнного стану (Додаток 2 до Постанови №314), визначає, що на підставі дозволу на виконання будівельних робіт здійснюється виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
Відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", підключення об’єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.
Отже для початку робіт, що є предметом закупівлі, необхідно отримати дозвіл на виконання будівельних робіт. Дана умова є обов’язковою, а початок робіт на об’єктах, які відносяться за класом наслідків до СС2 та СС3 без отримання дозвільних документів карається законом.
Порядок виконання будівельних робіт, затверджений постановою КМУ "Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт" від 13.04.2011 р. №466.
За загальним правилом, виконання будівельних робіт без відповідного документа, який дає право виконувати такі роботи, вважається самочинним будівництвом і тягне за собою відповідальність згідно із законом (15. 30 Порядку №466).
Відповідно до ч. 2 ст. 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.
Видача дозволу на виконання будівельних робіт регулюється Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженим Постановою КМУ від 13 квітня 2011 р. № 466 (зі змінами) (далі - Порядок). Відповідно до пункту 28 Порядку Замовник (його уповноважена особа) подає до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю заяву через електронний кабінет (крім об’єктів, на які поширюється дія Закону України "Про державну таємницю").
Пунктом 29 Порядку передбачено, що орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом п’яти робочих днів з дня реєстрації заяви видає дозвіл на виконання будівельних робіт або відмовляє у його видачі з використанням Реєстру будівельної діяльності (крім об’єктів, на які поширюється дія Закону України "Про державну таємницю"). Один примірник дозволу видається особисто замовнику (його уповноваженій особі) або надсилається рекомендованим листом.
Отже, виходячи з положень Порядку, отримання дозволу на виконання будівельних робіт є виключним обов’язком Замовника.
Таким чином, під час військового стану, здійснення будівельної діяльності проводиться на підставі:
- декларації про провадження господарської діяльності (яку повинен мати підрядник). Проте виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками не може здійснюватись на підставі декларації;
- дозволу на виконання будівельних робіт здійснюється виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками
- ліцензії на будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП –Капітал.» було засновано в 27.09.2022.
Отже Скаржник не мав можливості отримати ліцензію, оскільки після введення військового стану ліцензії не видаються, а здійснення будівельної діяльності проводиться на підставі декларації про провадження господарської діяльності.
Скаржник також не може отримати дозвіл на ведення будівельних робіт, оскільки такий дозвіл видається лише замовнику будівництва (Замовнику торгів), в той час як Скаржник може бути лише підрядником.
Скаржником надається лист підтвердження від Державної інспекції архітектури та містобудування України (ДІАМ), про те, що в переліку поданих декларацій про провадження господарської діяльності наявна інформація щодо декларації ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» (код ЄДРПОУ 44668048) від 23.01.2023 р №20449/23 (декларація додається до скарги).
Відповідно до декларації ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» має право виконувати діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідності) належать до об’єкті в із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
Також Скаржником надається лист Державної інспекції архітектури та містобудування України від 30.01.2024 р. №669/13/13-23 ( лист додається до скарги) наступного змісту:
На виконання доручення Голови Державної інспекції архітектури та містобудування України розглянуто лист від 25.01.2023 б/н ТОВ «ТЕП-КАПІТАЛ», що надійшов та зареєстрований 26.01.2023 за № 976/07-23 щодо підтвердження переліку поданих декларацій, та в межах компетенції повідомляється наступне.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» від 18.03.2022 № 314 (далі - Постанова № 314).
Відповідно до положень пунктів 1 та 2 Постанови №314 установлено, що:
1) у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Органи ліцензування, дозвільні органи та суб’єкти надання публічних (електронних публічних) послуг формують та ведуть переліки поданих декларацій, в яких міститься інформація про суб’єкта господарювання (для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), для фізичної особи - підприємця - прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності); вид господарської діяльності/частина виду господарської діяльності, який провадиться на підставі поданої декларації; місце провадження діяльності (якщо провадження діяльності обмежується територією відповідної адміністративно-територіальної одиниці).
2) декларація може бути подана за вибором суб’єкта господарювання незалежно від задекларованого (зареєстрованого) місцезнаходження (місця проживання), місця провадження господарської діяльності або місцезнаходження відповідного об’єкта:
в електронній формі - через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, зокрема засобами мобільного додатку Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія) (у разі подання декларації фізичною особою - підприємцем);
у паперовій формі - через центр надання адміністративних послуг з подальшою передачею органам ліцензування, дозвільним органам та суб’єктам надання публічних (електронних публічних) послуг засобами Порталу Дія. Після внесення інформації до Порталу Дія декларація повертається заявнику.
Повідомляємо, що в переліку поданих декларацій про провадження господарської діяльності наявна інформація щодо декларації ТОВ «ТЕП-КАПІТАЛ» (код ЄДРПОУ 44668048) від 23.01.2023 № 020449/23.
В декларації про провадження господарської діяльності ТОВ «ТЕП-КАПІТАЛ» від 23.01.2023 № 020449/23 зазначено, зокрема: Дозвільні документи Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками; Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з значними (СС3) наслідками.
Документацією не передбачено можливості подання декларації про провадження господарської діяльності в той час, як Скаржник не має ліцензії на господарську діяльність з будівництва зважаючи на те, що він був заснований в період військового стану, під час якого видача зазначених ліцензій не проводиться, а діяльність здійснюється на підставі декларації про провадження господарської діяльності.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати копію чинної ліцензії на господарську діяльність з будівництва об’єктів з додатком , що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із відповідним класом наслідків СС2 або надати інформацію щодо наявності електронної ліцензії із зазначенням відповідного посилання або саме дозвіл на виконання будівельних робіт за обʼєктом замовника відповідно до Постанови КМУ від 18 березня 2022 № 314, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
×
-
Назва доказу:
Витяг ЄДР
-
Опис доказу:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП –Капітал.» було засновано в 27.09.2022. Отже Скаржник не мав можливості отримати ліцензію, оскільки після введення військового стану ліцензії не видаються, а здійснення будівельної діяльності проводиться на підставі декларації про провадження господарської діяльності.
-
Повʼязаний документ:
Витяг ЄДР 09.02.24.pdf
-
-
Назва доказу:
декларація про провадження господарської діяльності
-
Опис доказу:
Відповідно до положень пунктів 1 та 2 Постанови №314 установлено, що: 1) у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
-
Повʼязаний документ:
Лист і Декларація на провадження господарської діяльності з будівництва (1).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі. Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель чим порушено права та інтереси Скаржника . Порушення прав та інтересів Скаржника також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовником, він матиме змогу прийняти участь в процедурі закупівлі, та у випадку визнання переможцем процедури закупівлі, Замовник повинен буде укласти договір про закупівлю, за результатами виконання якого Скаржник матиме змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором. Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", - ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Управління культури Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації внести зміни до тендерної документації на проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт найпростішого укриття та захисної споруди цивільного захисту початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу «Київська дитяча школа мистецтв №5 імені Л. Ревуцького» Шевченківського району м. Києва на вул. Борщагівська, 14) (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-05-01-004030-a). Додатки: - Додаток 1 до тендерної документації; - лист ДІАМ від 30.01.2024 р. №669/13/13-23 та декларація №020449/23 від 23.01.2023 р.; - відгук на аналогічний договір; - витяг ЄДР.
Номер:
d88f01e5b44d4717b55461b99fb055ae
Заголовок пункту скарги:
2. Щодо надання відгуку на виконання аналогічного договору
Опис заперечення:
Умови тендерної документації
Відповідно до розділу 3 Тендерної документації Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в ТД, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у ТД, зокрема:
1) інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (відповідно до табл. 1 Додатку № 1 до ТД);
8) іншими документами, передбаченими вимогами цієї ТД.
Відповідно до пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації, учасник, на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, повинен надати позитивний відгук виконання аналогічних робіт/послуг має бути складений на фірмовому бланку замовника, завірений підписом уповноваженої посадової особи замовника, повинен бути датований 2023р.
Відповідно до розділу 3 Тендерної документації Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в ТД, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у ТД, зокрема:
1) інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (відповідно до табл. 1 Додатку № 1 до ТД);
8) іншими документами, передбаченими вимогами цієї ТД.
Відповідно до пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації, учасник, на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, повинен надати позитивний відгук виконання аналогічних робіт/послуг має бути складений на фірмовому бланку замовника, завірений підписом уповноваженої посадової особи замовника, повинен бути датований 2023р.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення:
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Опис суті пункту скарги:
Дискримінаційність вимоги
Дискримінаційність умови тендерної документації для Скаржника полягає в тому, що він не має можливості надати позитивний відгук виконання аналогічних робіт/послуг датований 2023р.
Учасник має можливість підтвердити наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору шляхом надання листа відгуку вих. №56 від 06.02.2024 р. виданий Комунальним некомерційним підприємством «Консультативно-діагностичний центр дитячий Дніпровського району м.Києва».
Вимога про надання відгуку датованого 2023 роком є дискримінаційною оскільки ми маємо можливість надання листа відгуку датованого 2024 роком.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати позитивний відгук виконання аналогічних робіт/послуг складений на фірмовому бланку замовника, завірений підписом уповноваженої посадової особи замовника та датований, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Дискримінаційність умови тендерної документації для Скаржника полягає в тому, що він не має можливості надати позитивний відгук виконання аналогічних робіт/послуг датований 2023р.
Учасник має можливість підтвердити наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору шляхом надання листа відгуку вих. №56 від 06.02.2024 р. виданий Комунальним некомерційним підприємством «Консультативно-діагностичний центр дитячий Дніпровського району м.Києва».
Вимога про надання відгуку датованого 2023 роком є дискримінаційною оскільки ми маємо можливість надання листа відгуку датованого 2024 роком.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати позитивний відгук виконання аналогічних робіт/послуг складений на фірмовому бланку замовника, завірений підписом уповноваженої посадової особи замовника та датований, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
×
-
Назва доказу:
відгук
-
Опис доказу:
Учасник має можливість підтвердити наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору шляхом надання листа відгуку вих. №56 від 06.02.2024 р. виданий Комунальним некомерційним підприємством «Консультативно-діагностичний центр дитячий Дніпровського району м.Києва». Вимога про надання відгуку датованого 2023 роком є дискримінаційною оскільки ми маємо можливість надання листа відгуку датованого 2024 роком.
-
Повʼязаний документ:
відгук.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі. Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель чим порушено права та інтереси Скаржника . Порушення прав та інтересів Скаржника також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовником, він матиме змогу прийняти участь в процедурі закупівлі, та у випадку визнання переможцем процедури закупівлі, Замовник повинен буде укласти договір про закупівлю, за результатами виконання якого Скаржник матиме змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором. Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", - ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Управління культури Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації внести зміни до тендерної документації на проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт найпростішого укриття та захисної споруди цивільного захисту початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу «Київська дитяча школа мистецтв №5 імені Л. Ревуцького» Шевченківського району м. Києва на вул. Борщагівська, 14) (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-05-01-004030-a). Додатки: - Додаток 1 до тендерної документації; - лист ДІАМ від 30.01.2024 р. №669/13/13-23 та декларація №020449/23 від 23.01.2023 р.; - відгук на аналогічний договір; - витяг ЄДР.