-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 - 50420000-5 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування медичного та хірургічного обладнання (Послуги з ремонту і технічного обслуговування медичного та хірургічного обладнання)
Завершена
300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період оскарження:
26.04.2024 16:49 - 01.05.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Скаргана рішення Замовника
Номер:
15537d94859141de86e48539e66b8bdd
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-26-010930-a.b1
Назва:
Скаргана рішення Замовника
Скарга:
Дискримінаційна вимога замовника - Наявність в учасника спеціалістів інженерів, які отримали повну вищу освіту за спеціальністю Фізична та біомедична електроніка (надати копії дипломів) (не менше одного)".
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 30.04.2024 14:26
- Тендерна документація 30.04.2024 14:26
- sign.p7s 30.04.2024 14:29
- Платіжна інструкція 30.04.2024 15:17
- sign.p7s 30.04.2024 15:18
- Рішення від 02.05.2024 №7819.pdf 02.05.2024 16:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.04.2024 14:48
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
02.05.2024 16:35
Пункт скарги
Номер:
f3483d5aa1a34e91bc921a19562661c8
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні умови
Опис заперечення:
1) Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі та прийняті рішення.
Законом встановлено, що тендерна документація має містити перелік кваліфікаційних критеріїв та перелік документів на підтвердження відповідності учасника зазначеним критеріям, які мають бути надані учасниками торгів у складі тендерних пропозицій.
Також частиною другою статті 22 Закону визначено, що в тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби ‒ плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Відповідно до частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Разом із цим відповідно до частин третьої та четвертої статті 22 Закону тендерна документація може містити, зокрема, іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Водночас, з огляду на положення Закону та специфіку предмета закупівлі, замовники самостійно визначають умови тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам.
Проте такі диспозитивні дії замовника щодо вільного (на власний розсуд) та досить широкого трактування положень Закону щодо вимог до порядку підготовки тендерної документації, зокрема в частині визначення кваліфікаційних критеріїв і способу підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям, та враховуючи специфіку закупівель (офісного паперу), є причиною встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації таких закупівель.
У додатку №5 до тендерної документації передбачена вимога (п.5) щодо освіти спеціалістів учасника:
"Наявність в учасника спеціалістів інженерів, які отримали повну вищу освіту за спеціальністю Фізична та біомедична електроніка (надати копії дипломів) (не менше одного)".
Зазначений пункт суттєво обмежує право на участь в тендері, оскільки учасник може володіти відповідною кваліфікацією та досвідом, може мати дозвіл на проведення робіт, але не мати диплому саме такої кваліфікації. При цьому, компетентність учасника може бути підтверджена іншою, суміжною технічною спеціальністю.
В той же час, учасник, який має намір брати участь в такій закупівлі, повинен мати дозвіл на виконання робіт, що пов’язані з підвищеною небезпекою. Вищезгадане підтверджується статтею 21 Закону України «Про охорону праці». Роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, - це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції учасників. Тобто встановлення таких вимог до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, необґрунтовано звужується коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурентному змаганні.
Мінекономіки у своєму листі від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 підтверджує, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Відповідно до статті 3 Закону про особливості технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі і кваліфікаційні критерії до учасників відбору не можуть містити дискримінаційних умов та зменшувати рівень конкуренції.
Зазначений пункт суттєво обмежує право на участь в тендері, оскільки учасник може володіти відповідною кваліфікацією та досвідом, може мати дозвіл на проведення робіт, але не мати диплому саме такої кваліфікації. При цьому, компетентність учасника може бути підтверджена іншою, суміжною технічною спеціальністю.
У ст. 5 Закону прямо передбачено, що замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону.
Як свідчить практика органу оскарження у сфері закупівель, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Рішення № № 14379-р/пк-пз від 07.10.2019 року, Рішення № №10889-р/пк-пз від 08.08.2019 року статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Також звертаємо увагу на те, що зазначена дискримінаційна умова дивним чином відслідковується лише у тендерах, де учасником є ТОВ «ЗАХІДТЕХМЕД» (закупівлі за ідентифікаторами: UA-2023-11-02-006171-a; UA-2023-03-07-001212-a; UA-2023-02-24-010882-a та інші, де переможцем є ТОВ «ЗАХІДТЕХМЕД»).
Ймовірно тендерна документація в усіх публічних закупівлях, в яких бере участь вказана юридична особа підготовлена таким чином, щоб переможцем було обрано саме ТОВ «ЗАХІДТЕХМЕД».
Законом встановлено, що тендерна документація має містити перелік кваліфікаційних критеріїв та перелік документів на підтвердження відповідності учасника зазначеним критеріям, які мають бути надані учасниками торгів у складі тендерних пропозицій.
Також частиною другою статті 22 Закону визначено, що в тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби ‒ плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Відповідно до частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Разом із цим відповідно до частин третьої та четвертої статті 22 Закону тендерна документація може містити, зокрема, іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Водночас, з огляду на положення Закону та специфіку предмета закупівлі, замовники самостійно визначають умови тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам.
Проте такі диспозитивні дії замовника щодо вільного (на власний розсуд) та досить широкого трактування положень Закону щодо вимог до порядку підготовки тендерної документації, зокрема в частині визначення кваліфікаційних критеріїв і способу підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям, та враховуючи специфіку закупівель (офісного паперу), є причиною встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації таких закупівель.
У додатку №5 до тендерної документації передбачена вимога (п.5) щодо освіти спеціалістів учасника:
"Наявність в учасника спеціалістів інженерів, які отримали повну вищу освіту за спеціальністю Фізична та біомедична електроніка (надати копії дипломів) (не менше одного)".
Зазначений пункт суттєво обмежує право на участь в тендері, оскільки учасник може володіти відповідною кваліфікацією та досвідом, може мати дозвіл на проведення робіт, але не мати диплому саме такої кваліфікації. При цьому, компетентність учасника може бути підтверджена іншою, суміжною технічною спеціальністю.
В той же час, учасник, який має намір брати участь в такій закупівлі, повинен мати дозвіл на виконання робіт, що пов’язані з підвищеною небезпекою. Вищезгадане підтверджується статтею 21 Закону України «Про охорону праці». Роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, - це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції учасників. Тобто встановлення таких вимог до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, необґрунтовано звужується коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурентному змаганні.
Мінекономіки у своєму листі від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 підтверджує, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Відповідно до статті 3 Закону про особливості технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі і кваліфікаційні критерії до учасників відбору не можуть містити дискримінаційних умов та зменшувати рівень конкуренції.
Зазначений пункт суттєво обмежує право на участь в тендері, оскільки учасник може володіти відповідною кваліфікацією та досвідом, може мати дозвіл на проведення робіт, але не мати диплому саме такої кваліфікації. При цьому, компетентність учасника може бути підтверджена іншою, суміжною технічною спеціальністю.
У ст. 5 Закону прямо передбачено, що замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону.
Як свідчить практика органу оскарження у сфері закупівель, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Рішення № № 14379-р/пк-пз від 07.10.2019 року, Рішення № №10889-р/пк-пз від 08.08.2019 року статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Також звертаємо увагу на те, що зазначена дискримінаційна умова дивним чином відслідковується лише у тендерах, де учасником є ТОВ «ЗАХІДТЕХМЕД» (закупівлі за ідентифікаторами: UA-2023-11-02-006171-a; UA-2023-03-07-001212-a; UA-2023-02-24-010882-a та інші, де переможцем є ТОВ «ЗАХІДТЕХМЕД»).
Ймовірно тендерна документація в усіх публічних закупівлях, в яких бере участь вказана юридична особа підготовлена таким чином, щоб переможцем було обрано саме ТОВ «ЗАХІДТЕХМЕД».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення:
2) Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів.
Окрім цього, наявність чи відсутність диплома про вищу освіту за спеціальністю Фізична або біомедична електроніка, аж ніяк не впливає на якість надання послуг з ремонту медичного обладнання.
Як свідчить практика органу оскарження у сфері закупівель (Рішення № 1002-р/пк-пз від 03.03.20217 року) дії Замовника (в частині встановлення зазначеної вище умови Документації) порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (у тому числі Скаржника), а також порушують принципи здійснення закупівель, визначений статтею 3 Закону, а саме - недискримінація учасників та відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов Документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), який має можливість надати сертифікат інженера-проектувальника у частині дотримання вимог пожежної безпеки. Враховуючи викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення змін до Документації в цій частині (Рішення № № 9941-р/пк-пз від 26.09.2018).
Наявність порушених прав обґрунтовується також і тим фактом, що ФОП Тихович В.Л. є учасником відповідної процедури публічних закупівель та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору із Замовником у майбутньому.
Враховуючи вищевикладене, я не можу погодитися з такими рішеннями та вважаю дії Замовника такими, що порушують мої права та інтереси, а також такими, що суперечать принципам здійснення закупівель встановлених ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та принципу максимальної економії та ефективності.
З урахуванням викладеного вище, вважаємо, що такі дії мають ознаки правопорушень, наслідком чого є заподіяння шкоди державі, що може звернути Вашу увагу для ретельного дослідження не лише процедури закупівлі послуг та/або товарів для Замовника та з’ясування причин чому саме ТОВ «ЗАХІДТЕХМЕД» визначено переможцем, незважаючи на найбільш економічно невигідні умови для Замовника.
Опис суті пункту скарги:
2) Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів.
Окрім цього, наявність чи відсутність диплома про вищу освіту за спеціальністю Фізична або біомедична електроніка, аж ніяк не впливає на якість надання послуг з ремонту медичного обладнання.
Як свідчить практика органу оскарження у сфері закупівель (Рішення № 1002-р/пк-пз від 03.03.20217 року) дії Замовника (в частині встановлення зазначеної вище умови Документації) порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (у тому числі Скаржника), а також порушують принципи здійснення закупівель, визначений статтею 3 Закону, а саме - недискримінація учасників та відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов Документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), який має можливість надати сертифікат інженера-проектувальника у частині дотримання вимог пожежної безпеки. Враховуючи викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення змін до Документації в цій частині (Рішення № № 9941-р/пк-пз від 26.09.2018).
Наявність порушених прав обґрунтовується також і тим фактом, що ФОП Тихович В.Л. є учасником відповідної процедури публічних закупівель та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору із Замовником у майбутньому.
Враховуючи вищевикладене, я не можу погодитися з такими рішеннями та вважаю дії Замовника такими, що порушують мої права та інтереси, а також такими, що суперечать принципам здійснення закупівель встановлених ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та принципу максимальної економії та ефективності.
З урахуванням викладеного вище, вважаємо, що такі дії мають ознаки правопорушень, наслідком чого є заподіяння шкоди державі, що може звернути Вашу увагу для ретельного дослідження не лише процедури закупівлі послуг та/або товарів для Замовника та з’ясування причин чому саме ТОВ «ЗАХІДТЕХМЕД» визначено переможцем, незважаючи на найбільш економічно невигідні умови для Замовника.
Окрім цього, наявність чи відсутність диплома про вищу освіту за спеціальністю Фізична або біомедична електроніка, аж ніяк не впливає на якість надання послуг з ремонту медичного обладнання.
Як свідчить практика органу оскарження у сфері закупівель (Рішення № 1002-р/пк-пз від 03.03.20217 року) дії Замовника (в частині встановлення зазначеної вище умови Документації) порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (у тому числі Скаржника), а також порушують принципи здійснення закупівель, визначений статтею 3 Закону, а саме - недискримінація учасників та відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов Документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), який має можливість надати сертифікат інженера-проектувальника у частині дотримання вимог пожежної безпеки. Враховуючи викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення змін до Документації в цій частині (Рішення № № 9941-р/пк-пз від 26.09.2018).
Наявність порушених прав обґрунтовується також і тим фактом, що ФОП Тихович В.Л. є учасником відповідної процедури публічних закупівель та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору із Замовником у майбутньому.
Враховуючи вищевикладене, я не можу погодитися з такими рішеннями та вважаю дії Замовника такими, що порушують мої права та інтереси, а також такими, що суперечать принципам здійснення закупівель встановлених ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та принципу максимальної економії та ефективності.
З урахуванням викладеного вище, вважаємо, що такі дії мають ознаки правопорушень, наслідком чого є заподіяння шкоди державі, що може звернути Вашу увагу для ретельного дослідження не лише процедури закупівлі послуг та/або товарів для Замовника та з’ясування причин чому саме ТОВ «ЗАХІДТЕХМЕД» визначено переможцем, незважаючи на найбільш економічно невигідні умови для Замовника.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Опис доказу:
Додаток №5 до тендерної документації передбачена вимога (п.5) щодо освіти спеціалістів учасника: "Наявність в учасника спеціалістів інженерів, які отримали повну вищу освіту за спеціальністю Фізична та біомедична електроніка (надати копії дипломів) (не менше одного)".
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
4) Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що Замовник безпідставно та без належного обґрунтування відмінив публічну закупівлі, чим порушив вимоги ст. 5, 29 Закону України «Про публічні закупівлі». Відтак, керуючись вимогами Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», ПРОСИМО: 1. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство «Жовківська лікарня» Жовківської міської ради Львівського району Львівської області привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути дискримінаційну умову щодо: «Наявності в учасника спеціалістів інженерів, які отримали повну вищу освіту за спеціальністю Фізична та біомедична електроніка (надати копії дипломів) (не менше одного)»