• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з управління небезпечними відходами та комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів

Завершена

573 100.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 865.50 UAH
Період оскарження: 26.04.2024 15:33 - 08.06.2024 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога

Номер: 0a5e5dc3f9f4469ca7e7cf922505802c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-26-009777-a.c3
Назва: Вимога
Вимога:
Комунальне некомерційне підприємство "Прикарпатський клінічний онкологічний центр Івано-Франківської обласної ради" 26.04.2024 року оголосило відкриті торги з особливостями UA-2024-04-26-009777-a, із назвою предмета закупівлі «Послуги з управління небезпечними відходами та комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів». Відповідно до Тендерної документації було визначена наступна назва предмету закупівлі: «ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління небезпечними відходами та комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів та такими, що не є небезпечними, які утворюються в результаті господарської діяльності Замовника)» 06.06.2024 року Замовник вніс зміни у Тендерну документацію. Відповідно до вказаних змін було змінено назву предмета закупівлі і визначено її наступним чином: «ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління небезпечними відходами та комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів)». Разом з цим у річному плані закупівель визначена наступна конкретна назва предмета закупівлі: Послуги з управління небезпечними відходами та комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів та такими, що не є небезпечними, які утворюються в результаті господарської діяльності Замовника. Таким чином, назва предмета закупівлі у плані, тендерній документації та оголошенні про проведення закупівлі є різними та не співпадають між собою. Відповідно до ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівля здійснюється відповідно до річного плану. З цього випливає, що назва предмета закупівлі і плані повинна співпадати із назвою предмета закупівлі в оголошенні про проведення закупівлі та в тендерній документації. З огляду на це, Вами як Замовником порушено зазначені вимоги законодавства. Відповідно до пп.2 п.50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Враховуючи вищезазначене вимагаємо: 1. Відмінити відкриті торги з особливостями UA-2024-04-26-009777-a у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які полягають у тому, що назва предмета закупівлі і плані не співпадає із назвою предмета закупівлі в оголошенні про проведення закупівлі та в тендерній документації, що є порушенням ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику, у відповідь на Вашу вимогу UA-2024-04-26-009777-a.c3, повідомляємо про наступне: Протоколом уповноваженої особи від 20.05.2024 року було прийнято рішення про відміну процедури закупівлі ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління небезпечними відходами та комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів та такими, що не є небезпечними, які утворюються в результаті господарської діяльності Замовника) (далі – Закупівля) на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями). Дану відміну було обгрунтовано тим, що під час проведення Закупівлі встановлено, що під час формування технічної специфікації було допущено помилку в частині переліку та найменувань послуг, а саме до переліку послуг включено комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів та такими, що не є небезпечними, які утворюються в результаті господарської діяльності Замовника, в той час як згідно ДК 021:2015 предметом закупівлі мають бути лише послуги з управління небезпечними відходами. Оскільки, вказане вище міститься і у самій назві предмета закупівлі, та через технічні особливості електронної системи закупівель в Замовника торгів не має можливості внести зміни у вже оприлюднений і підписаний річний план, що знаходиться в статусі «Оголошено тендер», є необхідність відмінити зазначені відкриті торги, привести у відповідність технічну специфікацію та назву предмета закупівлі. Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити. Тобто, підставою відміни зазначених торгів була та ж сама причина, на яку Ви посилаєтесь у своїй вимозі. Однак саме Ви 21 травня 2024 року оскаржили прийняте рішення про відміну торгів до Антимонопольного комітету України. За результатами розгляду Вашої скарги рішенням № 9584-р/пк-пз від 31.05.2024 року АМКУ зобов’язав комунальне некомерційне підприємство "Прикарпатський клінічний онкологічний центр Івано-Франківської обласної ради" скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Послуги з управління небезпечними відходами та комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів та такими, що не є небезпечними, які утворюються в результаті господарської діяльності Замовника", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-04-26-009777-a, оскільки Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника. Замовником торгів було виконано рішення АМКУ та скасовано рішення про відміну процедури закупівлі. На виправлення причини відміни торгів Замовником 06.06.2024 року було внесено зміни тендерної документації та оголошення про проведення процедури закупівлі. При цьому через неможливість внести зміни у вже оприлюднений і підписаний річний план, що знаходиться в статусі «Оголошено тендер», Замовником було створено річний план UA-P-2024-06-06-009490-a за предметом закупівлі «Послуги з управління небезпечними відходами та комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів». Даний річний план не є новим, а є змінами до вже оприлюдненого, підписаного та переведеного в статус "Оголошено тендер" річного плану. Враховуючи те, що в Замовника торгів виникла необхідніть у внесені змін у річний план в частині найменування предмета закупівлі та відсутності технічної можливості це зробити в річному плані UA-P-2024-04-26-011980-a, даний річний план слід прив'яззати до процедури закупівлі - UA-2024-04-26-009777-a. Відтак, жодних порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, на даний момент немає, а тому відповідно й відсутні підстави для відміни процедури закупівлі на підставі пп. 2 п. 50 Особливостей №1178.
Статус вимоги: Не задоволено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 9a72093e7b3a40b78392c231588cd882
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-26-009777-a.b1
Назва: Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Дата розгляду скарги: 13.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.05.2024 16:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.05.2024 11:26
Дата виконання рішення Замовником: 17.05.2024 10:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником торгів виконано рішення АМКУ.
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5e1b93e07ef5470fbcfc4430ec87a739
Заголовок пункту скарги: Заперечення
Опис заперечення: 26.04.2024 року Комунальне некомерційне підприємство "Прикарпатський клінічний онкологічний центр Івано-Франківської обласної ради" (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: « Послуги з управління небезпечними відходами та комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів та такими, що не є небезпечними, які утворюються в результаті господарської діяльності Замовника» з очікуваною вартістю 573 100 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації зі змінами по Процедурі закупівлі, затвердженої рішенням уповноваженої особи від 26.04.2024 р.ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-26-009777-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Обґрунтування №1
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: aa8c8984f8414ce496dfb628d911d971
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-26-009777-a.a2
Назва: Скарга
Скарга:
на рішення Замовника про відміну процедури закупівлі за № UA-2024-04-26-009777-a
Дата розгляду скарги: 31.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.05.2024 15:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.06.2024 11:56
Дата виконання рішення Замовником: 06.06.2024 13:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником торгів виконано рішення АМКУ.
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: df5846a1bc1c4eaa9912592fdbf8d47a
Заголовок пункту скарги: Заперечення
Опис заперечення: 26.04.2024 року Комунальне некомерційне підприємство «Прикарпатський клінічний онкологічний центр Івано-Франківської обласної ради» (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги з управління небезпечними відходами та комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів та такими, що не є небезпечними, які утворюються в результаті господарської діяльності», згідно з ДК 021:2015 – 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» з очікуваною вартістю 573 100 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
20.05.2024 року Замовник опублікував оголошення про відміну Процедури закупівлі через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель та в електронній системі закупівель зазначив відповідні пояснення: «під час проведення Закупівлі встановлено, що під час формування технічної специфікації було допущено помилку в частині переліку та найменувань послуг, а саме до переліку послуг включено комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів та такими, що не є небезпечними, які утворюються в результаті господарської діяльності Замовника, в той час як згідно ДК 021:2015 предметом закупівлі мають бути лише послуги з управління небезпечними відходами. Оскільки, вказане вище міститься і у самій назві предмета закупівлі, та через технічні особливості електронної системи закупівель в Замовника торгів не має можливості внести зміни у вже оприлюднений і підписаний річний план, що знаходиться в статусі «Оголошено тендер», є необхідність відмінити зазначені відкриті торги, привести у відповідність технічну специфікацію та назву предмета закупівлі. Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити. Відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні».
Також Замовником до відміни Процедури закупівлі було завантажено ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ (ПРОТОКОЛ) від «20» травня 2024 року, м. Івано-Франківськ (далі-Протокол), в якому зазначено що: «Під час проведення Закупівлі встановлено, що під час формування технічної специфікації було допущено помилку в частині переліку та найменувань послуг, а саме до переліку послуг включено комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів та такими, що не є небезпечними, які утворюються в результаті господарської діяльності Замовника, в той час як згідно ДК 021:2015 предметом закупівлі мають бути лише послуги з управління небезпечними відходами. Оскільки, вказане вище міститься і у самій назві предмета закупівлі, та через технічні особливості електронної системи закупівель в Замовника торгів не має можливості внести зміни у вже оприлюднений і підписаний річний план, що знаходиться в статусі «Оголошено тендер», є необхідність відмінити зазначені відкриті торги, привести у відповідність технічну специфікацію та назву предмета закупівлі. Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити. Відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні».
Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно абз.3 ст.18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника стосовно відміни Процедури закупівлі та звертається до Органу оскарження .
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Відміна торгів
Тип порушення: Відміна торгів
Опис суті пункту скарги: Згідно п.50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
В той час, відповідно до ч.4 ст.7 Закону Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
Тобто Законом, Особливостями або будь‐яким іншим нормативно‐правовим документом не визначено, що Замовник може встановлювати та класифікувати окремі порушення, які ним же самим були допущені.
Разом з тим, Замовником було оголошено закупівлю за кодом ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами. Замовник, аргументуючи відміну Процедури закупівлі зазначає, що відповідно до даного коду ДК предметом закупівлі мають бути лише послуги з управління небезпечними відходами, але таке твердження є хибним з огляду на наступне. Навіть із самої назви даного коду ДК видно, що він поширюється на такі предмети закупівлі як Послуги у сфері поводження з радіоактивними відходами, Послуги у сфері поводження з токсичними відходами, Послуги у сфері поводження з медичними відходами, Послуги у сфері поводження з небезпечними відходами. Тобто не лише Послуги з управління небезпечними відходами можуть бути предметом закупівлі за даним кодом ДК. Це додатково підтверджується тим, що до коду ДК 021:2015:90520000-8 належать: код ДК 021:2015: 90521000-5 Послуги у сфері поводження з радіоактивними відходами, код ДК 021:2015:90522000-2 Послуги, пов’язані з забрудненими ґрунтами, код ДК 021:2015:90523000-9 Послуги з утилізації токсичних відходів, окрім радіоактивних відходів і забруднених ґрунтів, код ДК 021:2015:90524000-6 Послуги у сфері поводження з медичними відходами.
Безпідставним є твердження Замовника про те, що під час формування технічної специфікації було допущено помилку в частині переліку та найменувань послуг, а саме до переліку послуг включено комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів та такими, що не є небезпечними, які утворюються в результаті господарської діяльності Замовника, оскільки така назва повністю відповідає предмету закупівлі та коду ДК 021:2015: 90520000-8.
Крім цього, відповідно до технічної специфікації Замовник закуповує:
1) Послуги з управління небезпечними відходами та комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів та такими, що не є небезпечними, які утворюються в результаті господарської діяльності Замовника: відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій. Дані послуги належать до Послуг у сфері поводження з медичними відходами.
2) Послуги з управління небезпечними відходами та комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів та такими, що не є небезпечними, які утворюються в результаті господарської діяльності Замовника: відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій (органні відходи). Дані послуги належать до Послуг у сфері поводження з медичними відходами.
3) Послуги з управління небезпечними відходами та комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів та такими, що не є небезпечними, які утворюються в результаті господарської діяльності Замовника: Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати. Дані послуги належать до Послуг у сфері поводження з медичними відходами.
4) Послуги з управління небезпечними відходами та комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів та такими, що не є небезпечними, які утворюються в результаті господарської діяльності Замовника: Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини. Дані послуги належать до Послуг у сфері поводження з небезпечними відходами.
Таким чином, перелік послуг, який закуповується Замовником цілком і повністю підпадає під код ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами і іншому коду відповідати не може. Закупівля комплексу операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів та такими, що не є небезпечними, які утворюються в результаті господарської діяльності Замовника підпадає під код ДК 021:2015: 90520000-8, а під даний код ДК підпадають не лише послуги з управління небезпечними відходами.
Крім цього, Замовник взагалі не зазначає, які саме Послуги із зазначеного переліку Послуг у технічній специфікації не підпадають на його думку під вказаний код ДК і чому.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Скаржник вважає, що Замовник відмінивши Процедуру закупівлі порушив вимоги ст.5 Закону, а саме допущені порушення принципів закупівель таких як: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Враховуючи, що Скаржник подав свою пропозицію та приймає участь в Процедурі закупівлі.
Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі з наведених вище підстав. Враховуючи інформацію, наведену в цій Скарзі, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав.
За таких обставин, Замовником було безпідставно відмінено Процедуру закупівлі. Зокрема уповноваженими суб’єктами порушень за Процедурою закупівлі встановлено не було. Наголошуємо, що жодним із органів контролю регламентованих зокрема ч.4 ст.7 Закону: не виявлено порушень при проведені вказаних торгів.
Також, Закон та Особливості не місять вимог, що Замовник може відміняти процедуру закупівлі на підставі допущених ним же самим порушень.
Вимоги: Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі