-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Фapби
Завершена
130 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 650.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 650.00 UAH
Період оскарження:
26.04.2024 14:07 - 01.05.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН»
Номер:
14514904bb734c7b8cdf0bb7d0c055b3
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-26-007532-a.c3
Назва:
СКАРГА на рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН»
Скарга:
Замовником торгів оголошено проведення відкритих торгів з особливостями по закупівлі «ДК 021:2015: 44810000-1 - Фарби (Фарби)», ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-26-007532-a.
Учасники закупівлі:
1. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПОЛІСАН" (далі - ТОВ "ВП "ПОЛІСАН", Скаржник), ціна пропозиції 93`794.76 гривень з ПДВ – пропозицію відхилено 14.05.2024.
2. ТОВ "КОМПАНІЯ КОНДОРТ", ціна пропозиції 122`814.06 гривень з ПДВ – пропозиція акцептовано 14.05.2024.
Протокольним рішенням уповноваженої особи департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради від 14.05.2024 №ВТТ 14/05. UA-2024-04-26-007532-a (далі – Протокол) тендерну пропозицію ТОВ "ВП "ПОЛІСАН" було відхилено (розміщено на майданчику 14.05.2024 р.).
Кінцева дата оскарження рішення Замовника - 20.05.2024 00:00.
У Протоколі стосовно підстав відхилення пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» Замовником зазначено наступне:
«Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника виявлено невідповідності в інформації та документах Учасника, поданих у складі тендерної пропозиції, щодо Закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник у встановлений строк розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей Учаснику.
Згідно з частиною 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Проте, Учасник не усунув у повному обсязі виявлені невідповідності протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а саме:
- Учасником не надано виписку з Банку, яка підтверджує зачислення грошового покриття;
- не виконано вимогу щодо усунення зауваження замовника стосовно виявлених невідповідностей у частині надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції. Так, наданий їм повторно документ «БАНКІВСЬКА ГАРАНТІЯ № G0524/5220» за пунктом 3 не відповідає вимогам Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 з урахуванням вимог Особливостей, що суперечить вимогам тендерної документації замовника.
Відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Відповідно до пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі / переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Таким чином, необхідно оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції Учасника у строки, встановлені зазначеною нормою.
За результатами розгляду питань порядку денного ВИРІШЕНО:
1. Відхилити тендерну пропозицію Учасника на підставі: підпункту 1 пункту 44 Особливостей, а саме: не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
2. Оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції Учасника в електронній системі закупівель.»
Скаржник не погоджується з твердженням Замовника, що в інформації та/або документах, що були подані ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» у тендерній пропозиції взагалі мали місце зазначені Замовником невідповідності та вважає, що надана Замовником вимога про усунення невідповідностей була необґрунтована, а подальше відхилення тендерної пропозиції Скаржника у зв’язку з не виправленням визначених Замовником невідповідностей безпідставним, необґрунтованим, та таким, що суперечить вимогам як тендерної документації, так і законодавства з огляду на наступне.
Пов'язані документи:
Учасник
- Витяг з ЄДРПОУ 11.08.2023.pdf 18.05.2024 15:55
- Повноваження Коваленко директор.pdf 18.05.2024 15:55
- Статут 2023.pdf 18.05.2024 15:55
- Скарга Департамент благоустрою та інфраструктури Дніпровської МР до публікації.docx.asice.zip 18.05.2024 15:55
- Скарга Департамент благоустрою та інфраструктури Дніпровської МР до публікації.docx 18.05.2024 15:55
- sign.p7s 18.05.2024 15:57
- Відповідь на заперечення Замовника для публікації.docx.asice.zip 28.05.2024 18:39
- sign.p7s 28.05.2024 18:40
- рішення від 21.05.2024 № 8833.pdf 21.05.2024 14:58
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.05.2024 № 9406.pdf 30.05.2024 13:35
- рішення від 29.05.2024 № 9406.pdf 03.06.2024 14:11
- Відповідь АМКУ.docx 23.05.2024 17:20
- Рішення від 20.05.2024 № 8787.pdf 29.05.2024 09:35
- Відповідь АМКУ2.pdf 29.05.2024 09:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.05.2024 15:58
Дата розгляду скарги:
29.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.05.2024 14:58
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
03.06.2024 14:12
Пункт скарги
Номер:
1995cde3c8e44c1c9b08ef8a954e7de2
Заголовок пункту скарги:
І. Стосовно ненаданням Скаржником на думку Замовника виписки з Банку, яка підтверджує зачислення грошового покриття.
Опис заперечення:
Відповідно пункту 1 розділу «Інструкцій з підготовки тендерної пропозиції» ТД тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених У пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження:
8) забезпечення тендерної пропозиції (якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі);
9) інших документів та інформація передбаченої для надання учасниками умовами цієї тендерної документації.
Пунктом 2 розділу «Інструкцій з підготовки тендерної пропозиції» ТД передбачалось, що форма та зміст банківської гарантії обов’язково повинні відповідати вимогам Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 з урахуванням вимог Особливостей.
Вид забезпечення тендерної пропозиції: банківська гарантія з накладеним електронним підписом (кваліфікованим електронним підписом (КЕП)/удосконаленим електронним підписом (УЕП)) уповноваженої особи гаранта. Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 3 500,00 грн. (три тисячі п’ятсот грн. 00 коп.).
…..
Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії банківської гарантії. На підтвердження наявності грошового покриття, надається довідка з банку про наявність повного грошового покриття та виписка з Банку, яка підтверджує зачислення грошового покриття.
……
Також у складі пропозиції необхідно надати копію платіжного документа (підписаного та скріпленого печаткою (штампом) банківської установи, яка видала гарантію) з зазначенням номеру банківської гарантії або договору до неї, що підтверджує перерахування коштів на забезпечення (покриття за даною гарантією)».
Таким чином, Учасник у складі тендерної пропозиції мав надати:
- електронну банківську гарантію з повним грошовим покриттям;
- платіжний документ, що підтверджує перерахування коштів на забезпечення (покриття за даною гарантією);
- «виписка з Банку, яка підтверджує зачислення грошового покриття».
8) забезпечення тендерної пропозиції (якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі);
9) інших документів та інформація передбаченої для надання учасниками умовами цієї тендерної документації.
Пунктом 2 розділу «Інструкцій з підготовки тендерної пропозиції» ТД передбачалось, що форма та зміст банківської гарантії обов’язково повинні відповідати вимогам Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 з урахуванням вимог Особливостей.
Вид забезпечення тендерної пропозиції: банківська гарантія з накладеним електронним підписом (кваліфікованим електронним підписом (КЕП)/удосконаленим електронним підписом (УЕП)) уповноваженої особи гаранта. Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 3 500,00 грн. (три тисячі п’ятсот грн. 00 коп.).
…..
Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії банківської гарантії. На підтвердження наявності грошового покриття, надається довідка з банку про наявність повного грошового покриття та виписка з Банку, яка підтверджує зачислення грошового покриття.
……
Також у складі пропозиції необхідно надати копію платіжного документа (підписаного та скріпленого печаткою (штампом) банківської установи, яка видала гарантію) з зазначенням номеру банківської гарантії або договору до неї, що підтверджує перерахування коштів на забезпечення (покриття за даною гарантією)».
Таким чином, Учасник у складі тендерної пропозиції мав надати:
- електронну банківську гарантію з повним грошовим покриттям;
- платіжний документ, що підтверджує перерахування коштів на забезпечення (покриття за даною гарантією);
- «виписка з Банку, яка підтверджує зачислення грошового покриття».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Забезпечення тендерних пропозицій
Тип порушення:
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» було надано:
- БАНКІВСЬКА ГАРАНТІЯ № G0524/5220, видана АТ КБ "ПРИВАТБАНК" (файл «Підписаний G0524-5220-GL_tender_PROZORRO_2628.pdf» архівного файлу «Банківська гарантія.rar»). Дата видачі 02.05.2024. Сума гарантії UAH 3 500,00 (три тисячі п'ятсот гривень 00 копійок).
- Платіжна інструкція N20096 (файл «ПД покриття» архівного файлу «Банківська гарантія.rar»).
Надавач платіжних послуг платника та отримувача: СУМСЬКА ФІЛІЯ АТ КБ "ПРИВАТБАНК".
Дата складання 02.05.2024.
Сума 3500,00 грн.
Призначення платежу: Покриття за гарантією №G0524/5220, без ПДВ.
Дата виконання 02.05.2024 16:32:00.
Отримувач: _G0524-5220_ВП ПОЛІСАН ТОВ. Рахунок отримувача UA203375460000029327005200916.
- ДОВIДКА Про наявність грошових коштів під покриття гарантії №240503SU09552303 вiд 03.05.2024p. 09:55:08, видана АТ КБ "ПРИВАТБАНК" (файл «довідка про покриття.pdf» архівного файлу «Банківська гарантія.rar»), в якій зокрема зазначено наступне:
Забезпеченням по даній гарантії виступають грошові кошти у сумі 3500,00 гривень (Три тисячі п'ятсот гривень 00 копійок), які зараховані клієнтом на рахунок покриття UA203375460000029327005200916 згідно Договору-заяви № G0524/5220 від 02-05-2024 року.
Рахунок UA203375460000029327005200916 відкритий АТ КБ "ПРИВАТБАНК" 02-05-2024 для внесення грошових коштів в якості забезпечення тендерної гарантії №G0524/5220.
Залишок коштів на рахунку покриття на дату створення цієї довідки становить 3500,00 гривень (Три тисячі п'ятсот гривень 00 копійок).
Строк дії наявного на рахунку грошового покриття є не меншим, ніж строк дії гарантії.
Таким чином, даною довідкою підтверджено, що грошові кошти у сумі 3500,00 гривень, зараховані клієнтом на рахунок покриття UA203375460000029327005200916.
Таким чином, Скаржник у складі тендерної пропозиції надав всі документи, передбачені тендерною документацією, а саме:
- електронну банківську гарантію з повним грошовим покриттям - БАНКІВСЬКА ГАРАНТІЯ № G0524/5220, видана АТ КБ "ПРИВАТБАНК";
- платіжний документ, що підтверджує перерахування коштів на забезпечення (покриття за даною гарантією) - Платіжна інструкція N20096;
- «виписка з Банку, яка підтверджує зачислення грошового покриття» - ДОВIДКА Про наявність грошових коштів під покриття гарантії №240503SU09552303 вiд 03.05.2024p. 09:55:08, видана АТ КБ "ПРИВАТБАНК".
Проте Замовником 10.05.2024 16:51 (тобто в п’ятницю) було опубліковане повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей наступного змісту:
1) перелік виявлених невідповідностей:
…….
- не надано виписку з Банку, яка підтверджує зачислення грошового покриття;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності:
- … п. 2 …..розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції».
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей:
……
- виписку з Банку, яка підтверджує зачислення грошового покриття.
Кінцева дата та час усунення невідповідностей 11.05.2024 16:51 (субота).
ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» у відповідь на дану вимогу, зокрема, було надано наступні документи:
1. ДОВIДКА Про наявність грошових коштів під покриття гарантії №240503SU09552303 вiд 03.05.2024p. 09:55:08, видана АТ КБ "ПРИВАТБАНК" (файл «довідка про покриття.pdf»)
2. Довідка щодо вимоги Замовника про не надання виписку з Банку, яка підтверджує зачислення грошового покриття від 10.05.2024 № 3913-Т (файл «Довідка щодо вимоги 1.pdf»), в якій зазначило наступне:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПОЛІСАН» у відповідь на вимогу Замовника надати виписку з Банку, яка підтверджує зачислення грошового покриття повідомляє, що у складі пропозиції було надано ДОВIДКУ Про наявність грошових коштів під покриття гарантії № 240503SU09552303 вiд 03.05.2024p. (файл «довідка про покриття»), де зазначено наступне:
«Забезпеченням по даній гарантії виступають грошові кошти у сумі 3500.00 гривень (Три тисячi п'ятсот гривень 00 копiйок), які зараховані клієнтом на рахунок покриття UA203375460000029327005200916 згідно Договору-заяви № G0524/5220 від 02-05-2024 року» Окрім того «Залишок коштів на рахунку покриття на дату створення цієї довідки становить 3500.00 гривень (Три тисячi п'ятсот гривень 00 копiйок). Строк дії наявного на рахунку грошового покриття є не меншим, ніж строк дії гарантії»
Таким чином, дана довідка у повній мірі підтверджує зачислення коштів для грошового Покриття.
Враховуючи вищезазначене, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВП «Полісан» наявна Довідка Про наявність грошових коштів під покриття гарантії № 240503SU09552303 вiд 03.05.2024p., що відповідає вимогі Замовника про надання виписки з Банку, яка підтверджує зачислення грошового покриття. Таким чином у Замовника відсутні підстави відхилення Товариства за цією вимогою.».
Таким чином, Скаржник додатково закцентував увагу Замовника, що ним надані у складі тендерної пропозиції документ банку, який підтверджує зарахування грошового покриття.
Проте, Замовником 14.05.2024 була відхилена тендерна пропозиція Скаржника із зазначенням у Протоколі:
«Проте, Учасник не усунув у повному обсязі виявлені невідповідності протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а саме:
- Учасником не надано виписку з Банку, яка підтверджує зачислення грошового покриття».
Скаржник не погоджується з даним твердженням Замовника та вважає, що вимога Замовника надати без варіативно саме «виписку з Банку, яка підтверджує зачислення грошового покриття» такою, що суперечить законодавству з огляду на наступне.
Відповідно до ПОЛОЖЕННЯ про організацію бухгалтерського обліку в банках України, затвердженого Постановою Правління Національного банку України 04.07.2018 №75:
Пункт 59. Банк обов'язково має складати на паперових та/або електронних носіях такі регістри:
1) клієнтські рахунки та виписки з них;
Пункт 62. Виписки з клієнтських рахунків є підтвердженням виконаних за операційний день операцій і призначаються для видачі або відсилання клієнту.
Порядок, періодичність друкування та форма надання виписок (у паперовій/електронній формі) із клієнтських рахунків обумовлюються договором банківського рахунку, що укладається між банком і клієнтом під час відкриття рахунку.
Пункт 63. Виписка з клієнтського рахунку може слугувати первинним документом, що підтверджує факт списання/зарахування коштів з/на цього/цей рахунку/рахунок клієнта, якщо вона містить такі реквізити:
1) назву документа (форми);
2) дату складання;
3) найменування клієнта/банку, прізвище, власне ім'я та по батькові (за наявності) фізичної особи;
4) зміст та обсяг операції (підстави для її здійснення) та одиницю її виміру за кожною операцією, відображеній у виписці з рахунку клієнта;
5) особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у складанні виписки з рахунку клієнта/печатку банку.
Таким чином, законодавство, яке регулює банківську діяльність, визначає таке поняття як «виписка з клієнтського рахунку», встановлює реквізити, які вона має містити, але аж ніяк не поняття «виписка з Банку», як було визначено Замовником.
Відтак, оформлення банками саме такого документу з назвою «виписка з Банку про зачислення грошового покриття» не передбачено.
Окрім того, частиною 4 статті 47 ЗУ «Про платіжні послуги» визначено, що у разі виконання платіжної операції в межах одного надавача платіжних послуг такий надавач платіжних послуг зобов’язаний забезпечити зарахування суми коштів за платіжною операцією на рахунок отримувача або виплату отримувачу суми платіжної операції в готівковій формі протягом операційного дня, в який прийнято до виконання платіжну інструкцію.
Додатково частиною 1 статті 49 ЗУ «Про платіжні послуги» передбачено, що платіжна операція вважається завершеною в момент зарахування суми платіжної операції на рахунок отримувача або видачі суми платіжної операції отримувачу в готівковій формі.
При цьому, таке поняття як «зачислення» коштів, як було визначено Замовником відсутнє.
Таким чином вимога Замовника стосовно надання Учасниками у складі тендерної пропозиції документу саме з назвою «виписки з Банку, яка підтверджує зачислення грошового покриття» в сукупності є такою, що не відповідає вимогам законодавства, яке регулює банківську діяльність.
Відтак відхилення тендерної пропозиції Скаржника за начебто ненадання на думку Замовника документу саме з назвою «виписки з Банку, яка підтверджує зачислення грошового покриття» є безпідставним.
Пунктом 1 розділу «Інструкцій з підготовки тендерної пропозиції» ТД визначений перелік формальних помилок, затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 №710, зокрема:
3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації (наприклад «Довідка» замість «Лист», «Гарантійний лист» замість «Довідка», «Лист» замість «Гарантійний лист» тощо).
На думку Скаржника зміст вимоги Замовника стосовно надання «виписки з Банку, яка підтверджує зачислення грошового покриття» полягав у підтвердженні не тільки факту перерахування Учасниками коштів, які виступають як забезпечення тендерної гарантії (що підтверджено наданою платіжною інструкцією N20096), а й саме зарахування цих грошових коштів на відповідний банківський рахунок, тобто підтвердження факту завершення платіжної операції.
У складі тендерної пропозиції, а потім й у відповідь на вимогу стосовно усунення невідповідності ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» надавало ДОВIДКУ про наявність грошових коштів під покриття гарантії №240503SU09552303 вiд 03.05.2024p. 09:55:08, видану АТ КБ "ПРИВАТБАНК" (файл «довідка про покриття.pdf» архівного файлу «Банківська гарантія.rar»), в якій зокрема зазначено наступне:
Забезпеченням по даній гарантії виступають грошові кошти у сумі 3500,00 гривень (Три тисячі п'ятсот гривень 00 копійок), які зараховані клієнтом на рахунок покриття UA203375460000029327005200916 згідно Договору-заяви № G0524/5220 від 02-05-2024 року.
Рахунок UA203375460000029327005200916 відкритий АТ КБ "ПРИВАТБАНК" 02-05-2024 для внесення грошових коштів в якості забезпечення тендерної гарантії №G0524/5220.
Залишок коштів на рахунку покриття на дату створення цієї довідки становить 3500,00 гривень (Три тисячі п'ятсот гривень 00 копійок).
Таким чином, зміст наданої довідки з банку АТ КБ "ПРИВАТБАНК" в повній мірі відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації, адже підтверджує факт зарахування грошових коштів у сумі 3500,00 гривень на рахунок покриття UA203375460000029327005200916, тобто факт завершення платіжної операції.
При цьому, надання Скаржником «довідки з Банку» замість «виписки з Банку» відповідно до пунктом 1 розділу «Інструкцій з підготовки тендерної пропозиції» ТД є формальною помилкою та не впливає на зміст тендерної пропозиції.
Враховуючи все вищезазначене в сукупності тендерна пропозиція ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» повністю відповідає умовам тендерної документації в цій частині та була неправомірно відхилена Замовником на підставі ненадання «виписки з Банку, яка підтверджує зачислення грошового покриття».
Опис суті пункту скарги:
Кожен з учасників вправі розраховувати на однаковий, неупереджений та об’єктивний підхід до оцінки як його пропозиції, так і пропозиції іншого учасника. Зазначене гарантується ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка зобов’язує здійснювати закупівлі, зокрема, з дотриманням принципів:
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
Крім того, відповідно до ч. 10 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» Уповноважена особа забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Проте, відхилення пропозиції Скаржника, що повністю відповідає вимогам тендерної документації та законодавству призводить до порушення принципів проведення закупівель; порушує право учасника ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та неупереджений вибір переможця.
До того ж, порушено майнові права суб’єкта оскарження адже позбавлено ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» права на отримання доходу.
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
Крім того, відповідно до ч. 10 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» Уповноважена особа забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Проте, відхилення пропозиції Скаржника, що повністю відповідає вимогам тендерної документації та законодавству призводить до порушення принципів проведення закупівель; порушує право учасника ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та неупереджений вибір переможця.
До того ж, порушено майнові права суб’єкта оскарження адже позбавлено ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» права на отримання доходу.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», пунктами 55-67 Особливостей, іншим законодавством України ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-26-007532-a), що полягає у безпідставному відхиленні пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН». 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» у процедурі закупівлі UA-2024-04-26-007532-a та привести у відповідність законодавству процедуру закупівлі UA-2024-04-26-007532-a.
Номер:
214294c469e242a5930b1e9bd8fd7ba0
Заголовок пункту скарги:
ІІ. Стосовно невідповідності на думку Замовника пункту 3 БАНКІВСЬКОЇ ГАРАНТІЇ №G0524/5220, вимогам Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 з урахуванням вимог Особливостей.
Опис заперечення:
Відповідно пункту 1 розділу «Інструкцій з підготовки тендерної пропозиції» ТД тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених У пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження:
10) забезпечення тендерної пропозиції (якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі);
11) інших документів та інформація передбаченої для надання учасниками умовами цієї тендерної документації.
Пунктом 2 розділу «Інструкцій з підготовки тендерної пропозиції» ТД передбачалось, що форма та зміст банківської гарантії обов’язково повинні відповідати вимогам Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 з урахуванням вимог Особливостей.
Вид забезпечення тендерної пропозиції: банківська гарантія з накладеним електронним підписом (кваліфікованим електронним підписом (КЕП)/удосконаленим електронним підписом (УЕП)) уповноваженої особи гаранта. Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 3 500,00 грн. (три тисячі п’ятсот грн. 00 коп.).
10) забезпечення тендерної пропозиції (якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі);
11) інших документів та інформація передбаченої для надання учасниками умовами цієї тендерної документації.
Пунктом 2 розділу «Інструкцій з підготовки тендерної пропозиції» ТД передбачалось, що форма та зміст банківської гарантії обов’язково повинні відповідати вимогам Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 з урахуванням вимог Особливостей.
Вид забезпечення тендерної пропозиції: банківська гарантія з накладеним електронним підписом (кваліфікованим електронним підписом (КЕП)/удосконаленим електронним підписом (УЕП)) уповноваженої особи гаранта. Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 3 500,00 грн. (три тисячі п’ятсот грн. 00 коп.).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Забезпечення тендерних пропозицій
Тип порушення:
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» була надана БАНКІВСЬКА ГАРАНТІЯ № G0524/5220, видана АТ КБ "ПРИВАТБАНК" (файл «Підписаний G0524-5220-GL_tender_PROZORRO_2628.pdf» архівного файлу «Банківська гарантія.rar»). Дата видачі 02.05.2024. Сума гарантії UAH 3 500,00 (три тисячі п'ятсот гривень 00 копійок).
При цьому дана гарантія повністю відповідає вимогам Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 з урахуванням вимог Особливостей.
Проте Замовником 10.05.2024 16:51 (тобто в п’ятницю) було опубліковане повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей наступного змісту:
1) перелік виявлених невідповідностей:
- надана «БАНКІВСЬКА ГАРАНТІЯ № G0524/5220» за пунктом 3 не відповідає вимогам Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 з урахуванням вимог Особливостей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності:
- … п. 2, п. 3 … розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей:
- документ «БАНКІВСЬКА ГАРАНТІЯ № G0524/5220» виправлений відповідно вимог Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 з урахуванням вимог Особливостей.
Кінцева дата та час усунення невідповідностей 11.05.2024 16:51.
При цьому Замовником не було конкретизовано в чому саме, на його думку, полягає невідповідність пункту 3 БАНКІВСЬКОЇ ГАРАНТІЇ № G0524/5220 вимогам Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 з урахуванням вимог Особливостей.
ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» у відповідь на дану вимогу, зокрема, було надано наступні документи:
1. БАНКІВСЬКА ГАРАНТІЯ № G0524/5220, видана АТ КБ "ПРИВАТБАНК" (файл «Підписаний G0524-5220-GL_tender_PROZORRO_2628.pdf»).
2. Довідка щодо вимоги Замовника від 10.05.2024 № 3918-Т, в якій Товариство зазначило:
«ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПОЛІСАН» у складі пропозиції надав БАНКІВСЬКУ ГАРАНТІЮ №G0524/5220 від 02.05.2024 року, яку складено відповідно до НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ "Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції" від 14.12.2020 N2628 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03 березня 2021 р. за N275/35897) та з урахуванням вимог Особливостей (файл «Підписаний G0524-5220-GL_tender_ PROZORRO_2628.pdf»)
Враховуючи вищезазначене, вимога Замовника про виправлення банківської гарантії є безпідставною, а в Замовника відсутні підстави відхилення Товариства за цією вимогою».
Таким чином, Скаржник додатково закцентував увагу Замовника, що ним надано у складі тендерної пропозиції БАНКІВСЬКУ ГАРАНТІЮ №G0524/5220, що відповідає вимогам Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 з урахуванням вимог Особливостей.
Проте, Замовником 14.05.2024 була відхилена тендерна пропозиція Скаржника із зазначенням у Протоколі:
«Проте, Учасник не усунув у повному обсязі виявлені невідповідності протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а саме:
- не виконано вимогу щодо усунення зауваження замовника стосовно виявлених невідповідностей у частині надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції. Так, наданий їм повторно документ «БАНКІВСЬКА ГАРАНТІЯ № G0524/5220» за пунктом 3 не відповідає вимогам Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 з урахуванням вимог Особливостей, що суперечить вимогам тендерної документації замовника».
При цьому Замовником знову не було конкретизовано, в чому саме на його думку полягає невідповідність пункту 3 БАНКІВСЬКОЇ ГАРАНТІЇ № G0524/5220 вимогам Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 з урахуванням вимог Особливостей, чим додатково порушив:
пункт 44 Особливостей, яким передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель,
та
пункт 46 Особливостей, відповідно до якого інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Відтак ТОВ «ВП «ПОЛІСАН», скориставшись наданим пунктом 46 Особливостей правом 14.05.2024 о 16:39 звернувся до Замовника через електронну систему закупівель з вимогою ID: UA-2024-04-26-007532-a.a1 надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації.
У відповідь на вказану вимогу Замовником були надані наступні роз’яснення в чому саме на думку Замовника полягає невідповідність БАНКІВСЬКОЇ ГАРАНТІЇ №G0524/5220 вимогам Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 з урахуванням вимог Особливостей:
«Умови неповернення забезпечення тендерної пропозиції встановлено тільки в статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі» та зазначено наступним чином:
Забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається у разі:
1) відкликання тендерної пропозиції/пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
2) непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі;
3) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
4) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі)/спрощеної закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.
У зв’язку із тим, що Особливостями затвердженими постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) строки надання документів, що підтверджують відсутність підстав для відмови переможцю тендеру, відрізняються від строків встановлених в Законі, Замовник самостійно в тендерній документації вставив умови неповернення, зокрема «ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений абзацом 14 пункту 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей».
Абзац 14 пункту 47 Особливостей встановлено методом простого рахунку:
1 абзац 47. Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли:
……..
14 абзац Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Необхідно звернути увагу, що тендерною документацією зазначено, що відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку Учасників процедури закупівлі, означатиме, що Учасники процедури закупівлі, що беруть участь в цих торгах, повністю усвідомлюють зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені Замовником (пункт 2 розділу Оцінка тендерної пропозиції).
Також, положеннями Особливостей та вимогами тендерної документації встановлено, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Ураховуючи той факт, що Ви не звертались до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації, та той факт що Ви берете участь у даному тендері, Ваша пропозиція повинна відповідати вимогам встановленим Замовником саме в цій тендерній документації.
Отже, умова неповернення забезпечення тендерної пропозиції в Вашій банківській гарантії щодо цього тендеру, відповідно вимог Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 з урахуванням вимог Особливостей, повинна бути викладена наступним чином:
- відкликання тендерної пропозиції / пропозиції принципалом після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції / пропозиції вважаються дійсними;
- непідписання принципалом, який став переможцем тендеру / спрощеної закупівлі, договору про закупівлю;
- ненадання принципалом, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі, забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі;
- ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений абзацом 14 пункту 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей.»
Зазначаємо, що пункт 3 БАНКІВСЬКОЇ ГАРАНТІЇ № G0524/5220, виданої АТ КБ "ПРИВАТБАНК" (файл «Підписаний G0524-5220-GL_tender_PROZORRO_2628.pdf»), що була надана Скаржником у складі тендерної пропозиції містить наступне:
«…..
Вимога повинна містити посилання на дату складання/видачі і номер цієї гарантії, а також посилання на одну з таких умов (підстав), що підтверджують невиконання принципалом своїх зобов'язань, передбачених його тендерною пропозицією / пропозицією:
…..
- ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі, у строк, визначений абзацом 15 пункту 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей».
Таким чином, Замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» через те, що в пункті 3 розділу «Інструкцій з підготовки тендерної пропозиції» ТД ним було визначено, що як умову неповернення забезпечення тендерної пропозиції «ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений абзацом 14 пункту 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей», а в пункті 3 БАНКІВСЬКОЇ ГАРАНТІЇ № G0524/5220 міститься посилання на строк, визначений абзацом 15 пункту 47 Особливостей.
Скаржник не погоджується з даним твердженням Замовника та вважає, що суперечить законодавству та вимогам його тендерної документації з огляду на наступне.
Наголошуємо, що відповідно до пункту 2 розділу «Інструкцій з підготовки тендерної пропозиції» ТД передбачалось, що форма та зміст банківської гарантії обов’язково повинні відповідати вимогам Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 з урахуванням вимог Особливостей, а не тендерної документації чи якимось іншим вимогам Замовника.
Відповідно до Особливостей пункт 47 наразі містить наступну нумерацію абзаців (інформація з офіційного сайту Верховної Ради України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#top ):
«47. Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли:
…..
{Абзац чотирнадцятий пункту 47 виключено на підставі Постанови КМ № 382 від 02.04.2024}
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
{Абзац п'ятнадцятий пункту 47 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 382 від 02.04.2024}»
Таким чином, не дивлячись на виключення абзацу 14 з пункту 47 Особливостей, абзац, який визначає строк надання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту, як був 15 (п’ятнадцятим) так ним і залишився, а нумерація абзаців пункту залишилась без змін.
Це підтверджується також і формулюваннями, що містяться у Постанові Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2024 р. №382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178», а саме:
«15) у пункті 47:
абзац чотирнадцятий виключити;
у першому реченні абзацу п’ятнадцятого слова “та в абзаці чотирнадцятому” виключити».
Таким чином, вказаною Постановою абзац чотирнадцятий виключено, при цьому в абзац п’ятнадцятий вносились коригування.
При цьому Постановою не передбачалось, що після внесення змін «абзац п’ятнадцятий вважати чотирнадцятим» тощо, що додатково підтверджує що нумерація абзаців у зв’язку з виключенням чотирнадцятого абзацу не змінювалась.
Наголошуємо, що Замовник не є законодавчим органом, та не може на власний розсуд трактувати чи вносити зміни до законодавчих актів, визначати власну нумерацію статей/пунктів/абзаців діючих законодавчих актів «методом простого рахунку» чи будь-яким іншим.
При цьому, Замовником як у протоколі відхилення, так і у додаткових роз’ясненнях здійснено підміну понять та підстав, на його думку, невідповідності пропозиції Скаржника. Зокрема, Замовником визначається, що надана у складі пропозиції Скаржника банківська гарантія не відповідає вимогам Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 з урахуванням вимог Особливостей. Разом з тим, Замовником не наведено жодного обґрунтування, посилання на норму тощо невідповідності банківської гарантії саме Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628. Натомість, Особливості не встановлюють вимог до оформлення БГ, а містять підстави для повернення чи неповернення забезпечення, визначають граничні розміри, тощо. При цьому, і в цій частині, як наведено вище, банківська гарантія повністю відповідає законодавству.
Таким чином, надана ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» БАНКІВСЬКА ГАРАНТІЯ №G0524/5220 повністю відповідає вимогам Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 з урахуванням вимог Особливостей, як то було передбачено пунктом 2 розділу «Інструкцій з підготовки тендерної пропозиції» ТД.
Відтак, тендерна пропозиція ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» була неправомірно відхилена Замовником із зазначеної підстави.
Окрім того, враховуючи викладене у пунктах І та ІІ Скарги явно вбачається, що перелічені в них вимоги про усунення невідповідностей були Замовником розміщені безпідставно, адже первісно тендерна пропозиція ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» повністю відповідала вимогам тендерної документації в цій частині.
Окремо заслуговує на увагу й час розміщення вимоги. Так, Замовник, визначаючи необхідність по суті надання банківських документів не міг не усвідомлювати, що подібна вимога, зі строком її виконання протягом п’ятниці 16:51-суботи 16:-50 є явно невиконуваною, адже банки не працюють протягом цього періоду.
Опис суті пункту скарги:
Кожен з учасників вправі розраховувати на однаковий, неупереджений та об’єктивний підхід до оцінки як його пропозиції, так і пропозиції іншого учасника. Зазначене гарантується ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка зобов’язує здійснювати закупівлі, зокрема, з дотриманням принципів:
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
Крім того, відповідно до ч. 10 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» Уповноважена особа забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Проте, відхилення пропозиції Скаржника, що повністю відповідає вимогам тендерної документації та законодавству призводить до порушення принципів проведення закупівель; порушує право учасника ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та неупереджений вибір переможця.
До того ж, порушено майнові права суб’єкта оскарження адже позбавлено ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» права на отримання доходу.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», пунктами 55-67 Особливостей, іншим законодавством України
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
Крім того, відповідно до ч. 10 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» Уповноважена особа забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Проте, відхилення пропозиції Скаржника, що повністю відповідає вимогам тендерної документації та законодавству призводить до порушення принципів проведення закупівель; порушує право учасника ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та неупереджений вибір переможця.
До того ж, порушено майнові права суб’єкта оскарження адже позбавлено ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» права на отримання доходу.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», пунктами 55-67 Особливостей, іншим законодавством України
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», пунктами 55-67 Особливостей, іншим законодавством України ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-26-007532-a), що полягає у безпідставному відхиленні пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН». 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» у процедурі закупівлі UA-2024-04-26-007532-a та привести у відповідність законодавству процедуру закупівлі UA-2024-04-26-007532-a.
Вимога
Є відповідь
Оскарження визначення переможця ТОВ КОМПАНІЯ КОНДОРТ.
Номер:
a35daae908a7455a9c770d4351ec43d6
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-26-007532-a.a2
Назва:
Оскарження визначення переможця ТОВ КОМПАНІЯ КОНДОРТ.
Вимога:
Учасник ТОВ "КОМПАНІЯ КОНДОРТ." у складі пропозиції надав БАНКІВСЬКУ ГАРАНТІЮ № DNIG326986202 від 02.05.2024 року, яка за пунктом 3 не відповідає вимогам Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 з урахуванням вимог Особливостей, що суперечить вимогам тендерної документації замовника (детальніше у вкладеному документі)
Пов'язані документи:
Учасник
- Оскарження визначення переможця ТОВ КОМПАНІЯ КОНДОРТ. 14.05.2024 17:28
Дата подачі:
14.05.2024 17:28
Вирішення:
За Вашою вимогою повідомляємо наступне:
Умови неповернення забезпечення тендерної пропозиції встановлено тільки в статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі» та зазначено наступним чином:
Забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається у разі:
1) відкликання тендерної пропозиції/пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
2) непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі;
3) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
4) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі)/спрощеної закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.
У зв’язку із тим, що Особливостями затвердженими постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) строки надання документів, що підтверджують відсутність підстав для відмови переможцю тендеру, відрізняються від строків встановлених в Законі, Замовник самостійно в тендерній документації вставив умови неповернення, зокрема «ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений абзацом 14 пункту 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей».
Абзац 14 пункту 47 Особливостей встановлено методом простого рахунку:
1 абзац 47. Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли:
2 абзац 1) замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі;
3 абзац 2) відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
4 абзац 3) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
5 абзац 4) суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України “Про захист економічної конкуренції”, у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів;
6 абзац 5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку;
7 абзац 6) керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку;
8 абзац 7) тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника;
9 абзац 8) учасник процедури закупівлі визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;
10 абзац 9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань” (крім нерезидентів);
11 абзац 10) юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом);
12 абзац 11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА;
13 абзац 12) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
14 абзац Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Необхідно звернути увагу, що тендерною документацією зазначено, що відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку Учасників процедури закупівлі, означатиме, що Учасники процедури закупівлі, що беруть участь в цих торгах, повністю усвідомлюють зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені Замовником (пункт 2 розділу Оцінка тендерної пропозиції).
Також, положеннями Особливостей та вимогами тендерної документації встановлено, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Слід також враховувати, що Ви не звертались до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації.
Отже, вважаємо що Банківська гарантія учасника ТОВ "КОМПАНІЯ КОНДОРТ." відповідає вимогам Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 з урахуванням вимог Особливостей, та не суперечить вимогам тендерної документації замовника.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Вимога надати додаткову інформацію про причини невідповідності
Номер:
b67cda468a0b446f92af292210136c51
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-26-007532-a.a1
Назва:
Вимога надати додаткову інформацію про причини невідповідності
Вимога:
Протокольним рішенням уповноваженої особи департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради від 14.05.2024 № ВТТ 14/05. UA-2024-04-26-007532-a було відхилено пропозицію ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» з вказаною однією з причин: «документ «БАНКІВСЬКА ГАРАНТІЯ № G0524/5220» за пунктом 3 не відповідає вимогам Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 з урахуванням вимог Особливостей, що суперечить вимогам тендерної документації замовника»
Відповідно до п. 46 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами), у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації.
Враховуючи зазначене, просимо детально вказати на невідповідність документу «БАНКІВСЬКА ГАРАНТІЯ № G0524/5220» за пунктом 3 вимогам Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 з урахуванням вимог Особливостей, ВКАЗАТИ які саме вимоги Особливостей були недотримані (зазначити конкретні пункти Особливостей) , та які саме вимоги Наказу №2628 були недотримані Товариством (з посиланням на конкретний розділ/абзац Наказу).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.05.2024 16:39
Вирішення:
За Вашою вимогою повідомляємо наступне:
Умови неповернення забезпечення тендерної пропозиції встановлено тільки в статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі» та зазначено наступним чином:
Забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається у разі:
1) відкликання тендерної пропозиції/пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
2) непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі;
3) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
4) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі)/спрощеної закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.
У зв’язку із тим, що Особливостями затвердженими постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) строки надання документів, що підтверджують відсутність підстав для відмови переможцю тендеру, відрізняються від строків встановлених в Законі, Замовник самостійно в тендерній документації вставив умови неповернення, зокрема «ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений абзацом 14 пункту 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей».
Абзац 14 пункту 47 Особливостей встановлено методом простого рахунку:
1 абзац 47. Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли:
2 абзац 1) замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі;
3 абзац 2) відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
4 абзац 3) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
5 абзац 4) суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України “Про захист економічної конкуренції”, у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів;
6 абзац 5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку;
7 абзац 6) керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку;
8 абзац 7) тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника;
9 абзац 8) учасник процедури закупівлі визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;
10 абзац 9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань” (крім нерезидентів);
11 абзац 10) юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом);
12 абзац 11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА;
13 абзац 12) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
14 абзац Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Необхідно звернути увагу, що тендерною документацією зазначено, що відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку Учасників процедури закупівлі, означатиме, що Учасники процедури закупівлі, що беруть участь в цих торгах, повністю усвідомлюють зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені Замовником (пункт 2 розділу Оцінка тендерної пропозиції).
Також, положеннями Особливостей та вимогами тендерної документації встановлено, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Ураховуючи той факт, що Ви не звертались до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації, та той факт що Ви берете участь у даному тендері, Ваша пропозиція повинна відповідати вимогам встановленим Замовником саме в цій тендерній документації.
Отже, умова неповернення забезпечення тендерної пропозиції в Вашій банківській гарантії щодо цього тендеру, відповідно вимог Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 з урахуванням вимог Особливостей, повинна бути викладена наступним чином:
- відкликання тендерної пропозиції / пропозиції принципалом після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції / пропозиції вважаються дійсними;
- непідписання принципалом, який став переможцем тендеру / спрощеної закупівлі, договору про закупівлю;
- ненадання принципалом, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі, забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі;
- ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений абзацом 14 пункту 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей.
Статус вимоги:
Задоволено