• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів

Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог, викладених в Додатку 1 Документації. Місце надання Послуг – відповідно до Документації: Україна (за виключенням населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії розмежування, затверджених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07 листопада 2014 року №1085-р (із змінами) та переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309).

Завершена

157 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 785.00 UAH
Період оскарження: 25.04.2024 15:27 - 30.04.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови закупівлі

Номер: 9aaba8fa64774a91863b363f7536b44c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-25-009265-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови закупівлі
Скарга:
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 01.05.2024 17:06
Автор: ПРАТ "СК "ЄВРОІНС УКРАЇНА", Ігор Запорожець +380674814020 igor.zaporozhets@euroins.com.ua http://euroins.com.ua

Пункт скарги

Номер: 4773120592fb43fa9921efc2497a2320
Заголовок пункту скарги: Скарга на дії ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ «БОРИСПІЛЬ» (Предмет закупівлі: Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, код ДК 021:2015 - 66510000-8 - Страхові послуги). Найменування Замовника, дії якого оскаржуються: ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ «БОРИСПІЛЬ», код ЄДРПОУ – 20572069, місцезнаходження: 08300, Україна, Київська область, с. Гора, Бориспільський район, ВУЛИЦЯ БОРИСПІЛЬ-7. Суб’єкт оскарження (Скаржник): Приватне акціонерне товариство «Страхова компанія «Євроінс Україна», 03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, 102, Код ЄДРПОУ 22768348. Державним підприємством ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ «БОРИСПІЛЬ» на веб-сайті «Прозоро» (https://prozorro.gov.ua/) оголошено про проведення централізованого конкурсу з відбору постачальників згідно коду ДК 021:2015 - 66510000-8 - «Страхові послуги» (Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів). ID: 4c0343930038421a8ae842683cf63874 Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-25-009265-a Закупівля на prozorro.gov.ua Ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2024-04-22-008536-a
Опис заперечення: Так, тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель.
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Скаржником, ознайомившись з вказаною тендерною документацією, було виявлено нетипові вимоги, які встановлюють обмежуючі вимоги. В тендерній документації присутні вимоги до Учасника, які є дискримінаційними відносно Скаржника. А саме у додатку 2 Тендерної документації: РОЗДІЛ ІІ «Інформація та документи, на підтвердження відповідності Учасника та пропозиції умовам тендерної документації» пункт 5 (аркуш 2 з 8) зазначено про необхідність надання Учасником: Документу про присвоєння Рейтингу фінансової стійкості (надійності) Учасника за національною шкалою не нижче uaA, що є дійсним на кінцеву дату подання тендерних пропозицій, яке підтверджує рейтинг тендерних пропозицій, яке підтверджує рейтинг фінансової стійкості (надійності), присвоєного уповноваженим НКЦПФР рейтинговим агентством.
Тому Скаржник 26.04.2024 року об 11 год. 25 хв. подав Звернення до ДП «МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ «БОРИСПІЛЬ» з листом-пропозицією в якому просив внести зміни, а саме скасування умови, що зазначена у додатку 2 Тендерної документації: РОЗДІЛ ІІ «Інформація та документи, на підтвердження відповідності Учасника та пропозиції умовам тендерної документації» пункт 5 (аркуш 2 з 8): Документу про присвоєння Рейтингу фінансової стійкості (надійності) Учасника за національною шкалою не нижче uaA.
У зв’язку з тим, що вищевказане Звернення ДП «МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ «БОРИСПІЛЬ» 26.04.2024 року об 15:22 було повідомлено про недоцільність внесення змін до тендерної документації, з вказаного у Зверненні питання.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлюються критерії процедури закупівлі, так замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, а саме наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним (ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України в своєму листі від 07.02.2017 р.
№3302-06/3812-06 підтверджує той факт, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Закупівлі повинні здійснюватися з використанням системи «Prozorro» за принципами, а саме добросовісної конкуренції серед осіб, що беруть участь у процедурах закупівель; недискримінація осіб, що беруть участь у процедурах закупівель.
Вказуємо, що Скаржник не має змоги виконати вищезазначені Замовником умови Тендерної документації, що зазначені у додатку 2 Тендерної документації: РОЗДІЛ ІІ «Інформація та документи, на підтвердження відповідності Учасника та пропозиції умовам тендерної документації» пункт 5. (аркуш 2 з 8) де зазначено про необхідність надання Учасником: Документу про присвоєння Рейтингу фінансової стійкості (надійності) Учасника за національною шкалою не нижче uaA, що є дійсним на кінцеву дату подання тендерних пропозицій, яке підтверджує рейтинг тендерних пропозицій, яке підтверджує рейтинг фінансової стійкості (надійності), присвоєного уповноваженим НКЦПФР рейтинговим агентством.
Скаржник не має змоги взяти участь у даній закупівлі. Вказуємо, що для здійснення страхової діяльності, вимоги Замовника не передбачені вимогами законодавства України. Вищезазначені обов’язкові вимоги Тендерної документації зазначені в додатку 2 Тендерної документації: РОЗДІЛ ІІ «Інформація та документи, на підтвердження відповідності Учасника та пропозиції умовам тендерної документації» пункт 5. (аркуш 2 з 8) є дискримінаційними і такими, що не відповідають діючому законодавству та порушує права і законні інтереси Скаржника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Вважаємо, що вищенаведені умови Тендерної документації, порушують принцип дискримінації учасників закупівлі та суперечить чинному законодавству України, виходячи з нижченаведеного.
Товариством, ознайомившись з вказаною тендерною документацією, було виявлено нетипові вимоги, які встановлюють обмежуючі вимоги та не показують реальний стан ведення господарської діяльності учасників, їх надійність, платоспроможність, фінансову стійкість та значно звужують коло потенційних учасників процедури закупівлі, що призводить до дискримінації учасників конкурсу.
Так, з 1 липня 2020 року Національний банк перейняв на себе функції регулятора ринку небанківських фінансових послуг: страхових, лізингових, факторингових компаній, кредитних спілок, ломбардів та інших фінансових компаній. Відповідно до пункту 81 частини першої статті 7 Закону України «Про Національний банк України» (надалі за текстом – Закон про Національний банк) Національний банк України здійснює державне регулювання та нагляд на індивідуальній та консолідованій основі на ринках небанківських фінансових послуг за діяльністю небанківських фінансових установ в межах, визначених Законом України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» (далі за тестом – Закон про фінансові послуги) та іншими законами України. Згідно з пунктом 31 частини першої статті 28 Закону про фінансові послуги Національний банк у сфері державного регулювання ринків небанківських фінансових послуг у межах компетенції визначає вимоги до осіб, які провадять діяльність з надання фінансових послуг, включаючи вимоги до їх структури власності, та порядок контролю за їх додержанням. Так, регулятором визначаються вимоги до діяльності, фінансових показників, структури власності страхових компаній. Національний банк України підтверджує дотримання вимог до платоспроможності страховика (в тому числі обов’язкові фінансові нормативи), встановлені законодавством, в частині: наявності сплаченого статутного фонду для страховиків-резидентів та наявності гарантійного фонду страховика; перевищення фактичного запасу платоспроможності страховика над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності; наявності гарантійного фонду страховика; нормативу платоспроможності та достатності капіталу; нормативу ризиковості операцій; нормативу якості активів. Крім цього, підтверджують і прозорість структури власності страховика та відповідність діяльності ліцензійним вимогам. Крім того, страховиком надається до Національного банку України аудиторський звіт суб’єкта аудиторської діяльності про підтвердження достовірності й повноти поданої фінансової звітності. Інформацію суб’єкта аудиторської діяльності щодо суми прийнятних активів страхової компанії та підтвердження дотримання нею нормативу платоспроможності і достатності капіталу. Національний банк України є єдиним органом, який на основі аналізу фінансової звітності страховика організовує статистичну звітність та оцінку дотримання вимог та якість звітності небанківської фінансової установи. Національний банк закладає законодавчий фундамент для формування платоспроможного, стійкого, конкурентного ринку страхування в Україні з належним захистом прав споживачів послуг страхування. З цією метою регулятором запроваджено нову модель регулювання ринку страхування, яка враховує положення директив Європейського Союзу, міжнародні принципи IAIS, світові практики, та буде реалізується поступово шляхом запровадження нових нормативно-правових актів та внесенням змін до наявних актів. Відповідно до частини п’ятої статті 9 Закону про фінансові послуги структура власності фінансових установ повинна відповідати вимогам щодо прозорості, встановленим законами України та нормативно-правовими актами органів, які здійснюють державне регулювання ринків фінансових послуг. Вимоги до структури власності небанківських фінансових установ, регулювання і нагляд за якими здійснює Національний банк, та порядок подання ними відомостей про структуру власності до Національного банку визначено у Положенні про вимоги до структури власності надавачів фінансових послуг, затвердженому постановою Правління Національного банку від 14 квітня 2021 року № 30 (зі змінами) (далі − Положення № 30). Вимоги до структури власності надавачів фінансових послуг визначені у розділі ІІІ Положення № 30. Згідно з підпунктом 61 пункту 192 постанови Правління Національного банку від 06 березня 2022 року № 39 “Про врегулювання діяльності учасників ринку небанківських фінансових послуг, небанківських фінансових груп, учасників платіжного ринку, колекторських компаній та юридичних осіб, які отримали ліцензію на надання банкам послуг з інкасації” (зі змінами) Національний банк під час здійснення контролю за дотриманням вимог щодо структури власності надавачів фінансових послуг, для яких законодавством України встановлено вимогу стосовно необхідності отримання погодження набуття або збільшення істотної участі в такому надавачі фінансових послуг, у разі відповідності структури власності такого надавача фінансових послуг вимогам, визначеним у розділі III Положення № 30, приймає рішення про підтвердження відповідності структури власності такого надавача фінансових послуг вимогам щодо прозорості. Тобто, Національним банком України фактично підтверджується стабільність та стійкість Страховика такими документами, як довідкою із зазначенням фінансових показників/відсутності не виконаних приписів/виконанні нормативів та рішення про підтвердження відповідності структури власності вимогам щодо прозорості. Вказані документи є доступними та отримуються кожним Страховиком, при проходженні обов’язкових процедур для провадження господарської діяльності. Необхідність проходження процедури щодо присвоєння рейтингу, підтвердженого уповноваженим НКЦПФР рейтинговим агентством для діяльності Страховика не передбачено жодним нормативно-правовим актом. Ні Законом України «Про страхування», ні Положенням про ліцензування та реєстрацію надавачів фінансових послуг та умови провадження ними діяльності з надання фінансових послуг, затверджене Постановою Правління Національного банку України №153 від 24.12.2021 року, ні інших актів регулятора, які є чинними на дату подання даної скарги та проведення тендеру. Таким чином, для провадження господарської діяльності Страховики не зобов’язані проходити вищевказану процедуру та мати відповідний рейтинг, що суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які не отримували рейтинг та не виявили бажання/необхідності в його отриманні, можливості взяти участь у даній закупівлі. Спеціальним Законом України «Про страхування» та іншими законодавчими актами України передбачається, що Страховик має право здійснювати свою діяльність на підставі ліцензії на здійснення страхової діяльності. Інших додаткових вимог про наявність рейтингу, додаткових акредитацій, прямого врегулювання чи обмежень по фінансовій стабільності не вимагається. Крім того, Законом України «Про страхування» (№85/96-ВР) передбачено, що Страховики зобов’язані сформувати свої статутні капітали відповідно до вимог статті 30 цього Закону в такому порядку: страховики, які займаються видами страхування іншими, ніж страхування життя, протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом - 500 тис. євро, протягом трьох років з дня набрання чинності цим Законом - 1 млн. євро». Враховуючи зазначене, для ведення господарської діяльності Страховик повинен відповідати зазначеним вище критеріям, а встановлення вимог Замовником в наявності рейтингу, надання довідок в довільній формі про підтвердження інформації про позитивне значення чистого фінансового результату за 9 місяців 2023 року (Ф2:рядок 2350) та про активи за балансом (код рядка 1300) не менше 50 000 000,00 грн. ОБМЕЖУЮТЬ учасників у можливості взяти участь в торгах. З наведеного вбачається, що учасників тендеру на закупівлю ставить в невигідне положення умови тендерної документації та до того які є дискримінаційною.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 73f2b4d1ac3942478f7573aab5ae2616
Заголовок пункту скарги: Скарга на дії ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ «БОРИСПІЛЬ» (Предмет закупівлі: Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, код ДК 021:2015 - 66510000-8 - Страхові послуги). Найменування Замовника, дії якого оскаржуються: ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ «БОРИСПІЛЬ», код ЄДРПОУ – 20572069, місцезнаходження: 08300, Україна, Київська область, с. Гора, Бориспільський район, ВУЛИЦЯ БОРИСПІЛЬ-7. Суб’єкт оскарження (Скаржник): Приватне акціонерне товариство «Страхова компанія «Євроінс Україна», 03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, 102, Код ЄДРПОУ 22768348. Державним підприємством ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ «БОРИСПІЛЬ» на веб-сайті «Прозоро» (https://prozorro.gov.ua/) оголошено про проведення централізованого конкурсу з відбору постачальників згідно коду ДК 021:2015 - 66510000-8 - «Страхові послуги» (Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів). ID: 4c0343930038421a8ae842683cf63874 Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-25-009265-a Закупівля на prozorro.gov.ua Ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2024-04-22-008536-a
Опис заперечення: Так, тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель.
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Товариством, ознайомившись з вказаною тендерною документацією, було виявлено нетипові вимоги, які встановлюють обмежуючі вимоги. В тендерній документації присутні вимоги до Учасника, які є дискримінаційними відносно Скаржника. А саме у додатку 2 Тендерної документації: РОЗДІЛ ІІ «Інформація та документи, на підтвердження відповідності Учасника та пропозиції умовам тендерної документації» пункт 7 (аркуш 2 з 8) зазначено про необхідність надання Учасником: Листа в довільній формі за підписом Уповноваженої особи Учасника, яка може бути завірена печаткою Учасника (в разі її використання), з інформацією про те, що Учасник (страхова компанія) є учасником угоди про пряме врегулювання збитків страхових випадків по обов’язковому страхуванню цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, з відповідним посиланням на вказану інформацію на сайті МТСБУ.
Тому Скаржник 26.04.2024 року об 11 год. 25 хв. подав Звернення до ДП «МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ «БОРИСПІЛЬ» з листом-пропозицією, в якому просив внести зміни в умови, а саме скасування умови що зазначена у додатку 2 Тендерної документації: РОЗДІЛ ІІ «Інформація та документи, на підтвердження відповідності Учасника та пропозиції умовам тендерної документації» пункт 5. (аркуш 2 з 8), а саме в частині вимог до Учасника в наданні: Листа в довільній формі за підписом Уповноваженої особи Учасника, яка може бути завірена печаткою Учасника (в разі її використання), з інформацією про те, що Учасник (страхова компанія) є учасником угоди про пряме врегулювання збитків страхових випадків по обов’язковому страхуванню цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, з відповідним посиланням на вказану інформацію на сайті МТСБУ.
У зв’язку з тим, що вищевказане Звернення ДП «МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ «БОРИСПІЛЬ» 26.04.2024 року об 15:22 було повідомлено про недоцільність внесення змін до тендерної документації, з вказаного у Зверненні питання.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Вказуємо, що Скаржник не має змоги виконати вищезазначені Замовником умови Тендерної документації, що зазначені у додатку 2 Тендерної документації: РОЗДІЛ ІІ «Інформація та документи, на підтвердження відповідності Учасника та пропозиції умовам тендерної документації» пункт 7. (аркуш 2 з 8) де зазначено про необхідність надання Учасником: Листа в довільній формі за підписом Уповноваженої особи Учасника, яка може бути завірена печаткою Учасника (в разі її використання), з інформацією про те, що Учасник (страхова компанія) є учасником угоди про пряме врегулювання збитків страхових випадків по обов’язковому страхуванню цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, з відповідним посиланням на вказану інформацію на сайті МТСБУ.
Спеціальним законом у сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (Закон № 1961-IV, надалі за текстом Закон «Про ОСЦПВВНТЗ») та іншими законодавчими актами України не передбачено обов’язкового приєднання до процедури прямого врегулювання страхових випадків по вказаному виду страхування. Виконання зобов’язань одного страховика замість іншого у формі прямого врегулювання чинним законодавством про ОСЦПВВНТЗ не передбачене, а без однозначної письмової згоди страхувальника на інший спосіб отримання страхового відшкодування, є протиправним, таким, який може порушувати його права як споживача фінансових послуг. Згідно зі статті 2 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ» відносини у сфері обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів регулюються Конституцією України, Цивільним кодексом України, Законом України «Про страхування», Законом «Про ОСЦПВВНТЗ» та іншими законами України і нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них. Якщо норми Закону «Про ОСЦПВВНТЗ» передбачають інше, ніж положення інших актів цивільного законодавства України, то застосовуються норми Закону «Про ОСЦПВВНТЗ». Відповідно до ст. 17 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ» страховики зобов'язані укладати договори обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності (внутрішній договір страхування, міжнародний договір страхування, міжнародний договір "Зелена картка") «відповідно до цього Закону та чинного законодавства України». Законом України «Про ОСЦПВВНТЗ» визначені сторони договору обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів та взаємні права й обов’язки страхувальника і страховика, з яким укладено договір обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності, а також порядок здійснення страхового відшкодування на території України (Розділ ІІІ Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ»). Визначення порядку та правил проведення обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів таким нормативним актом, як закон, свідчить про особливий статус та велике соціальне значення цього виду страхування для суспільства. Таким чином, ключове значення та пріоритет у системі джерел права, яким врегульовані правовідносини у сфері обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності, має саме Законом України «Про ОСЦПВВНТЗ», в якому закріплені, як основні засади таких правовідносин, так і особливості здійснення такого виду обов’язкового страхування, та який спрямований на однакове врегулювання вищезазначених правовідносин на всій території України. Варто зауважити, що Антимонопольним комітетом України надано дозвіл на укладання угоди на пряме врегулювання збитків, для спрощення процедури прямого врегулювання збитків; вдосконалення надання страхових послуг в сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, порівняння послуг між страховими компаніями та завчасний аналіз страховика. При цьому, Антимонопольний комітет України в інформаційному листі (посилання на лист https://amcu.gov.ua/storage/app/sites/1/Docs/info_daidgesty/2016_rik/%207.pdf ) зазначав, що Положення про пряме врегулювання та його впровадження буде обмежувати конкурентоспроможність інших Страховиків та усунення їх з ринку страхування, що не приєдналися до процедури прямого врегулювання. Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено принципи публічних закупівель на недискримінації учасників, серед яких: конкурентність процедури закупівлі, що передбачає здійснення конкурентного відбору учасників за процедурами закупівлі відкритих торгів; добросовісна конкуренція між учасниками; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Враховуючи вищевикладене, вимоги щодо прямого врегулювання обмежують права Скаржника, такі вимоги є дискримінаційними для Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації