-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Пально-мастильні матеріали (талони), а саме: бензин автомобільний А-95-Євро5-Е5 згідно з ДСТУ 7687:2015; дизельне паливо ДП-Євро5-В0 згідно з ДСТУ 7688:2015 по талонам або скретч карткам за ДК 021:2015: 09130000-9 Єдиного закупівельного словника
Завершена
3 579 420.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 35 794.20 UAH
мін. крок: 1% або 35 794.20 UAH
Період оскарження:
16.04.2024 14:27 - 05.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА
Номер:
b02a6aadcf874c4b80fda85b16f6fab9
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-16-008525-a.c1
Назва:
СКАРГА
Скарга:
керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 157 від 17.02.2023 року та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити.
2. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ГДМБ (ГОСПРОЗРАХУНКОВА ДІЛЬНИЦЯ МЕХАНІЗАЦІЇ БУДІВНИЦТВА) (КП ГДМБ) внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-04-16-008525-a за предметом закупівлі: Пально-мастильні матеріали (талони), а саме: бензин автомобільний А-95-Євро5-Е5 згідно з ДСТУ 7687:2015; дизельне паливо ДП-Євро5-В0 згідно з ДСТУ 7688:2015 по талонам або скретч карткам за ДК 021:2015: 09130000-9 Єдиного закупівельного словника.
Пов'язані документи:
Учасник
- АВІАС СС-НТК.pdf 20.04.2024 19:30
- Зразки Талонів Авіас.pdf 20.04.2024 19:32
- 20.04 КП ГДМБ.pdf 20.04.2024 19:32
- 20.04 КП ГДМБ.docx 20.04.2024 19:32
- sign.p7s 20.04.2024 19:41
- Рішення від 23.04.2024 № 7172.pdf 23.04.2024 17:14
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.04.2024 № 7698.pdf 01.05.2024 13:07
- Рішення від 30.04.2024 № 7698.pdf 02.05.2024 18:20
- Щодо надання пояснень, інформації,документів тощо 24.04.2024 16:46
- Пояснення у текстову форматі 24.04.2024 16:46
- Обгрунтування 24.04.2024 16:46
- рішення комісії АКУ №16616 щодо тотожної процедури з тим самим скаржником 24.04.2024 16:46
- Інформація у текстову форматі 03.05.2024 12:15
- Щодо інформації про усунення порушень відповідно до рішення 03.05.2024 12:15
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.04.2024 20:14
Дата розгляду скарги:
30.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.04.2024 17:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.05.2024 18:21
Дата виконання рішення Замовником:
03.05.2024 12:15
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Щодо інформації, що свідчить про усунення
порушень,зазначених у мотивувальній
частині рішення № 7698-р/пк-пз від 30.04.2024
Відповідно ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та на виконання рішення № 7698-р/пк-пз від 30.04.2024 комісії АКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель , Замовником внесені відповідні зміни до тендерної документації до закупівлі Пально-мастильні матеріали (талони), а саме: бензин автомобільний А-95-Євро5-Е5 згідно з ДСТУ 7687:2015; дизельне паливо ДП-Євро5-В0 згідно з ДСТУ 7688:2015 по талонам або скретч карткам за ДК 021:2015: 09130000-9 Єдиного закупівельного словника ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-16-008525-a. Тендерна документація у новій редакції та перелік змін до тендерної документації опубліковано за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-16-008525-a 03.05.2024 р.
Пункт скарги
Номер:
48e686ee36b2437f9af81b7ac28e97d1
Заголовок пункту скарги:
Дискримінація та суперечливі умови
Опис заперечення:
Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» (далі – Скаржник), виявило умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
порушено ст. 5 Закону
Опис суті пункту скарги:
Відповдіно до Додатку № 2 до тендерної документації визначегі вимоги:
«Товар поставляється/передається виключно в автотранспорт Замовника та по факту пред'явлення талонів або скретч карток особою, що звертається на АЗС, емітованих Учасником або партнером Учасника. Якщо талони або скретч картки емітовані парнером Учасника, Учасник надає гарантійний лист від відповідного партнера, датований не раніше ніж дата оголошення закупівлі,підписаний безпосередньо керівником та/або іншою уповноваженою особою, що зазначена у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань з обов’язковим зазначенням ідентифікатора даної закупівлі, про те що він гарантує можливість відпуску палива по талонам або скретч карткам, що пропонуються Учасником, необмежений період часу, але не менше 3х років з дати укладання договору за результатами даної закупівлі.»
1.1. Щодо учасника емітента талонів, або прямих відносин учасника з емітентом талонів.
Замовник обмежив в участі у закупівлі тих учасників, які не мають талонів, емітованих безпосередньо учасником або партнером учасника. Скаржник, є власником талонів, але ні Скаржник, ні партнер Скаржника не є емітентами талонів, які Скаржник постачає Замовникам за укладеними договорами.
Емітентом талонів, які ми пропонуємо Замовнику є мережа АЗС. Відпуск нафтопродуктів із використанням скретч-карток, талонів тощо, емітентом яких є не учасник, а мережа АЗС - не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС автомобілів Замовника. Наявність талонів, емітованих мережею АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на АЗС.
Потенційний учасник ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» працює з продавцем талонів мережі АЗС на умовах партнерського договору та поставляє Замовникам вже придбане у власність паливо на АЗС. Суб’єкту господарювання ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» не обов’язково бути емітентом талонів або мати прямі відносини з емітентом талонів для того, щоб якісно здійснювати поставку талонів Замовнику для подальшого отоварення палива на АЗС.
Відповідна вимога, встановлена Замовником у тендерній документації, дозволить брати участь у закупівлі виключно учасникам – емітентів талонів або учасниками, які мають прямі відносини з емітентами талонів0, що нівелює принципи здійснення публічних закупівель та обмежую конкуренцію.
Вимагаючи від учасників наявність саме емітованих Учасниками талонів – Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
На відповідність п. 56 Особливостей Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Оскільки Замовник вимагає від учасників на АЗС у м. Миколаєві та на автодорогах місцевого значення у Миколаївській області, – плануємо запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС АВІАС , які знаходяться зокрема але не виключно за адресами:
м.Миколаїв, вул.Авангардна, 21 ANP м.Миколаїв, вул.Генерала Карпенка, 53б ANP м.Миколаїв, вул.Малко-Тирнівська (Тернівка), 77 ANP м.Миколаїв, вул.Чкалова, 211 ANP м.Миколаїв, Одеське шосе, 92/2 ANP м.Миколаїв, пр.Богоявленський, 55/2 ANP м.Миколаїв, Херсонське шосе, 16 ANP м.Новий Буг, вул.Польова, 62 ANP м.Первомайськ, вул.Вознесенська, 71а ANP м.Снігурівка, вул.Інгулецька, 12/1 ANP с.Калинівка, Баштанський автошлях, 4 АВІАС ПЛЮС с.Коблеве, вул.Одеська, 55 ANP смт.Єланець, вул.Вознесенська, 19а ANP смт.Березнегувате, вул.1 Травня, 1б АВІАС ПЛЮС смт.Братське, вул.Промислова, 1 ANP смт.Казанка, вул.Васляєва, 1а ANP.
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС. На відповідній мережі АЗС введено в обіг здійснення відпуску палива за талонами, емітовані мережею АЗС.
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, В порядку та на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс» зразка (далі - Товар), які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.3. Договору, Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента нa одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов'язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до п. 1.4. Договору, Право власності на пальне переходить до Покупця в момент передачі Бланків Продавцем..
Відповідно до п. 1.2. Договору, Передача пального здійснюється на умовах EXW- АЗС партнерів Продавця (відповідно до Міжнародних правил по тлумаченню термінів "Інкотермс-2010") (далі- АЗС), перелік яких надає Продавець. Передача пального здійснюється по факту пред'явлення Покупцем або контрагентом Покупця Користувачем бланку-дозволу внутрішнього обігу (далі - Користувач), емітованого мережею АЗС «Авіас» (далі - Бланк).
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Авіас, надано у Додатку до скарги.
Отже, зазначений вище партнерський договір, укладений з продавцем талонів мережі АЗС Авіас - з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» надає ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карт), для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому ні партнер Скаржника, ні Скаржник не є емітентом відповідних талонів.
Окрім того, варто зазначити, що згідно п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
1.2. Щодо суперечливих умов документації про термін дії талонів – строк поставки товару.
В пункті 4.4. розділу І документації Замовником визначено:
«строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг по 31.12.2024.»
Отже, відповідно до зазначених вище умов тендерної документації, Замовник протирічить сам собі. З одного боку, він зазначає, що термін поставки товару – до 31.12.2024 року, а з іншого вимагає, що учасники забезпечували відпуск палива з партнерських АЗС протягом терміну дії талону, який складає «безстроковий термін», але не менше 3 років.
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо надання учасниками талонів з терміном від 2 років, що суперечить ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Також варто зауважити, що під талонами на пальне слід розуміти спеціальні талони, придбані за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджують право їх власника на отримання фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки на АЗС.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, виникає питання як Замовник може вимагати талони з терміном дії «безстроковий термін», але не менше 3 років, якщо кошторис затверджується на один календарний рік, а бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року? Адже відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Тобто, вимога щодо терміну дії талону від 3 років або безстрокового талону не узгоджується з іншими умовами тендерної документації.
«Товар поставляється/передається виключно в автотранспорт Замовника та по факту пред'явлення талонів або скретч карток особою, що звертається на АЗС, емітованих Учасником або партнером Учасника. Якщо талони або скретч картки емітовані парнером Учасника, Учасник надає гарантійний лист від відповідного партнера, датований не раніше ніж дата оголошення закупівлі,підписаний безпосередньо керівником та/або іншою уповноваженою особою, що зазначена у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань з обов’язковим зазначенням ідентифікатора даної закупівлі, про те що він гарантує можливість відпуску палива по талонам або скретч карткам, що пропонуються Учасником, необмежений період часу, але не менше 3х років з дати укладання договору за результатами даної закупівлі.»
1.1. Щодо учасника емітента талонів, або прямих відносин учасника з емітентом талонів.
Замовник обмежив в участі у закупівлі тих учасників, які не мають талонів, емітованих безпосередньо учасником або партнером учасника. Скаржник, є власником талонів, але ні Скаржник, ні партнер Скаржника не є емітентами талонів, які Скаржник постачає Замовникам за укладеними договорами.
Емітентом талонів, які ми пропонуємо Замовнику є мережа АЗС. Відпуск нафтопродуктів із використанням скретч-карток, талонів тощо, емітентом яких є не учасник, а мережа АЗС - не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС автомобілів Замовника. Наявність талонів, емітованих мережею АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на АЗС.
Потенційний учасник ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» працює з продавцем талонів мережі АЗС на умовах партнерського договору та поставляє Замовникам вже придбане у власність паливо на АЗС. Суб’єкту господарювання ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» не обов’язково бути емітентом талонів або мати прямі відносини з емітентом талонів для того, щоб якісно здійснювати поставку талонів Замовнику для подальшого отоварення палива на АЗС.
Відповідна вимога, встановлена Замовником у тендерній документації, дозволить брати участь у закупівлі виключно учасникам – емітентів талонів або учасниками, які мають прямі відносини з емітентами талонів0, що нівелює принципи здійснення публічних закупівель та обмежую конкуренцію.
Вимагаючи від учасників наявність саме емітованих Учасниками талонів – Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
На відповідність п. 56 Особливостей Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Оскільки Замовник вимагає від учасників на АЗС у м. Миколаєві та на автодорогах місцевого значення у Миколаївській області, – плануємо запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС АВІАС , які знаходяться зокрема але не виключно за адресами:
м.Миколаїв, вул.Авангардна, 21 ANP м.Миколаїв, вул.Генерала Карпенка, 53б ANP м.Миколаїв, вул.Малко-Тирнівська (Тернівка), 77 ANP м.Миколаїв, вул.Чкалова, 211 ANP м.Миколаїв, Одеське шосе, 92/2 ANP м.Миколаїв, пр.Богоявленський, 55/2 ANP м.Миколаїв, Херсонське шосе, 16 ANP м.Новий Буг, вул.Польова, 62 ANP м.Первомайськ, вул.Вознесенська, 71а ANP м.Снігурівка, вул.Інгулецька, 12/1 ANP с.Калинівка, Баштанський автошлях, 4 АВІАС ПЛЮС с.Коблеве, вул.Одеська, 55 ANP смт.Єланець, вул.Вознесенська, 19а ANP смт.Березнегувате, вул.1 Травня, 1б АВІАС ПЛЮС смт.Братське, вул.Промислова, 1 ANP смт.Казанка, вул.Васляєва, 1а ANP.
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС. На відповідній мережі АЗС введено в обіг здійснення відпуску палива за талонами, емітовані мережею АЗС.
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, В порядку та на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс» зразка (далі - Товар), які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.3. Договору, Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента нa одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов'язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до п. 1.4. Договору, Право власності на пальне переходить до Покупця в момент передачі Бланків Продавцем..
Відповідно до п. 1.2. Договору, Передача пального здійснюється на умовах EXW- АЗС партнерів Продавця (відповідно до Міжнародних правил по тлумаченню термінів "Інкотермс-2010") (далі- АЗС), перелік яких надає Продавець. Передача пального здійснюється по факту пред'явлення Покупцем або контрагентом Покупця Користувачем бланку-дозволу внутрішнього обігу (далі - Користувач), емітованого мережею АЗС «Авіас» (далі - Бланк).
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Авіас, надано у Додатку до скарги.
Отже, зазначений вище партнерський договір, укладений з продавцем талонів мережі АЗС Авіас - з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» надає ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карт), для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому ні партнер Скаржника, ні Скаржник не є емітентом відповідних талонів.
Окрім того, варто зазначити, що згідно п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
1.2. Щодо суперечливих умов документації про термін дії талонів – строк поставки товару.
В пункті 4.4. розділу І документації Замовником визначено:
«строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг по 31.12.2024.»
Отже, відповідно до зазначених вище умов тендерної документації, Замовник протирічить сам собі. З одного боку, він зазначає, що термін поставки товару – до 31.12.2024 року, а з іншого вимагає, що учасники забезпечували відпуск палива з партнерських АЗС протягом терміну дії талону, який складає «безстроковий термін», але не менше 3 років.
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо надання учасниками талонів з терміном від 2 років, що суперечить ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Також варто зауважити, що під талонами на пальне слід розуміти спеціальні талони, придбані за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджують право їх власника на отримання фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки на АЗС.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, виникає питання як Замовник може вимагати талони з терміном дії «безстроковий термін», але не менше 3 років, якщо кошторис затверджується на один календарний рік, а бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року? Адже відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Тобто, вимога щодо терміну дії талону від 3 років або безстрокового талону не узгоджується з іншими умовами тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів Авіас
-
Опис доказу:
зразки талонів, емітовані мережею АЗС Авіас, а не Скаржником та/або його партнером
-
Повʼязаний документ:
Зразки Талонів Авіас.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Опис доказу:
договір, укладений з продавцем талонів Авіас
-
Повʼязаний документ:
АВІАС СС-НТК.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ГДМБ (ГОСПРОЗРАХУНКОВА ДІЛЬНИЦЯ МЕХАНІЗАЦІЇ БУДІВНИЦТВА) (КП ГДМБ) внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-04-16-008525-a за предметом закупівлі: Пально-мастильні матеріали (талони), а саме: бензин автомобільний А-95-Євро5-Е5 згідно з ДСТУ 7687:2015; дизельне паливо ДП-Євро5-В0 згідно з ДСТУ 7688:2015 по талонам або скретч карткам за ДК 021:2015: 09130000-9 Єдиного закупівельного словника.