• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Капітальний ремонт їдальні Вишгородського ліцею «Сузір’я» Вишгородської міської ради, що знаходиться за адресою: м. Вишгород, вул. Кургузова, 15. Код ДК 021:2015: 45450000-6. Інші завершальні будівельні роботи (45453000-7. Капітальний ремонт і реставрація)»

Завершена

17 819 610.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 89 098.05 UAH
Період оскарження: 15.04.2024 15:36 - 03.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення про відхилення пропозиції скаржника та визначення переможця

Номер: 1b9e4703f4db4b44948322038bb34a0e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-15-009414-a.b1
Назва: Скарга на рішення про відхилення пропозиції скаржника та визначення переможця
Скарга:
Дата розгляду скарги: 30.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.05.2024 14:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.06.2024 14:53
Дата виконання рішення Замовником: 05.07.2024 09:50
Коментар замовника щодо усунення порушень: На підставі рішення № 10034-р/пк-пз від 07.06.2024 року комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель уповноваженою особою ВИШГОРОДСЬКОГО ЛІЦЕЮ «СУЗІР’Я» ВИШГОРОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ прийнято рішення про скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕП-КЕПІТАЛ." та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СТАРСЕРВІС" переможцем за процедурою закупівлі — "Капітальний ремонт їдальні Вишгородського ліцею "Сузір’я" Вишгородської міської ради, що знаходиться за адресою: м. Вишгород, вул. Кургузова, 15. Код ДК 021:2015: 45450000-6. Інші завершальні будівельні роботи (45453000-7. Капітальний ремонт і реставрація)", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2024-04-15-009414-a.
Автор: ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ.", Володимир Лихіцький +380937281882 tender.tepkepital@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b7574299f4ee430b82050ce3207a1436
Заголовок пункту скарги: ВИШГОРОДСЬКИЙ ЛІЦЕЙ "СУЗІР'Я" ВИШГОРОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі Замовник) оприлюднило закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-15-009414-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі Капітальний ремонт їдальні Вишгородського ліцею «Сузір’я» Вишгородської міської ради, що знаходиться за адресою: м. Вишгород, вул. Кургузова, 15. Код ДК 021:2015: 45450000-6. Інші завершальні будівельні роботи (45453000-7. Капітальний ремонт і реставрація)». Для участі в процедурі закупівлі тендерні пропозиції подали наступні учасники: 1. ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ." - (надалі Скаржник). 2. ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СТАРСЕРВІС" ( надалі Переможець). 14.05.2024р. згідно протокольного рішення № 10-18/09, Замовником було відхилено тендерну пропозицію Скаржника. Вважаємо, що рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника прийнято з порушенням норм чинного законодавства та є таким, що підлягає скасуванню.
Опис заперечення: 14.05.2024р. згідно протокольного рішення № 10-18/09, Замовником було відхилено тендерну пропозицію Скаржника.
Причиною відхилення пропозиції, в вищевказаному протоколі зазначено:
Під час розгляду пропозиції Учасника в частині технічних вимог виявлено наступне:
Учасником ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» не виконані умови додатку 2 ТД, а саме: «Учасники закупівлі повинні надати кошторисну документацію підготовлену відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (зі змінами) розроблену в програмному комплексі АВК-5 (або іншого сумісного з ним ПК) у форматі PDF (також надається інформаційна модель комплексу АВК-5 (або іншого сумісного з ним ПК) формату IMD) у складі: - договірної ціни (вид договірної ціни - тверда); - зведеного кошторисного розрахунку; - пояснювальної записки; - об’єктних та локальних кошторисів (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу); - підсумкової відомості ресурсів; - розрахунком загально-виробничих витрат; - розрахунком коштів на покриття адміністративних витрат; - розрахунком на прибуток ; - розрахунком заробітної плати; проєктом календарного графіку виконання робіт, сформованого у розрізі розділів локальних кошторисів; проєкт календарного графіку виконання робіт, повинен бути складений з урахуванням умов, викладених у додатку 3 ТД (слід взяти до уваги, що такий календарний графік може бути включений до договору, укладеного за результатами даного тендеру)».
У додатку 3 ТД міститься проєкт договору, який містить додатки, зокрема, додаток 3 «План фінансування», який передбачає помісячне структурування ремонту їдальні, а також – додаток 4 «Календарний графік виконання робіт», який містить наступний вигляд:
КАЛЕНДАРНИЙ ГРАФІК ВИКОНАННЯ РОБІТ

У складі ТП ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» у файлі «21 проєкт календарного графіку виконання робіт» міститься «Проект календарного графіку виконання робіт» наступного вигляду:

Враховуючи застереження, наведене у додатку 2 ТД стосовно того, що такий календарний графік може бути включений до договору, укладеного за результатами даного тендеру, запропонований учасником календарний графік не відповідає умовам додатку 3 ТД, що, відповідно, є порушенням вимог додатку 2 ТД; при цьому зазначене може призвести до неможливості укласти договір згідно з вимогами чинного законодавства України.
Таким чином, ТП ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» має бути відхилена на підставі пункту 44 Особливостей, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.



Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Додатком 2 до Тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні документи, на підтвердження відповідності запропонованих ним робіт технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі та іншим вимоги до предмета закупівлі, а саме:
«Документи, які повинен надати учасник на підтвердження відповідності запропонованих ним робіт технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі та іншим вимоги до предмета закупівлі.
1. Гарантійний лист-підтвердження щодо відповідності запропонованих учасником робіт технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі та іншим вимоги до предмета закупівлі.
2. Учасники закупівлі повинні надати кошторисну документацію підготовлену відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (зі змінами) розроблену в програмному комплексі АВК-5 (або іншого сумісного з ним ПК) у форматі PDF (також надається інформаційна модель комплексу АВК-5 (або іншого сумісного з ним ПК) формату IMD) у складі: - договірної ціни (вид договірної ціни - тверда); - зведеного кошторисного розрахунку; - пояснювальної записки; - об’єктних та локальних кошторисів (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу); - підсумкової відомості ресурсів; - розрахунком загально-виробничих витрат; - розрахунком коштів на покриття адміністративних витрат; - розрахунком на прибуток ; - розрахунком заробітної плати; проєктом календарного графіку виконання робіт, сформованого у розрізі розділів локальних кошторисів; проєкт календарного графіку виконання робіт, повинен бути складений з урахуванням умов, викладених у додатку 3 ТД (слід взяти до уваги, що такий календарний графік може бути включений до договору, укладеного за результатами даного тендеру).»

Скаржник не погоджується з підставами відхилення своєї пропозиції та зазначає наступне.
Додатком 3 не передбачено яких саме УМОВ повинен бути підготовлений графік робіт.
Додаток не містить вимоги щодо УМОВ, ФОРМИ або іншої ІНФОРМАЦІЇ, щодо того як повинен Учасник скласти графік робіт.
Додаток 3 містить проект договору, згоду з яким, учасник надав в тендерній пропозиції у вигляді Листа погодження.
Враховуючи, що Додатком 3 не передбачено яких саме умов повинен бути підготовлений графік робіт. Учасником враховано строки виконання робіт за тендером та було підготовлено відповідний графік, який в повній мірі відповідає строкам проведення робіт у тому числі Плану фінансування викладеному в Додатку 3.
Також слід зазначити що Додатком 2 передбачено, що наданий Учасником графік МОЖЕ бути включений до договору, укладеного за результатами даного тендеру. Навіть, якщо допустити невідповідність графіка наданого учасником, Замовник не мав права відхиляти Учасника, адже ТД чітко визначена лише МОЖЛИВІСТЬ, а не ОБОВЯЗКОВІСТЬ включення такого графіка робіт.
Замовником необґрунтована та неаргументована зазначена причина відхилення учасника, зазначена в протоколі. Учасником не доведено, що графік наданий учасником не відповідає умовам Додатка 3 та учасник не зможе укласти договір з таким графіком робіт. Відповідно пропозиція Скаржника була відхилена неправомірно.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 652c09361d0241e091c8baae6f141d3a
Заголовок пункту скарги: ВИШГОРОДСЬКИЙ ЛІЦЕЙ "СУЗІР'Я" ВИШГОРОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі Замовник) оприлюднило закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-15-009414-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі Капітальний ремонт їдальні Вишгородського ліцею «Сузір’я» Вишгородської міської ради, що знаходиться за адресою: м. Вишгород, вул. Кургузова, 15. Код ДК 021:2015: 45450000-6. Інші завершальні будівельні роботи (45453000-7. Капітальний ремонт і реставрація)». Для участі в процедурі закупівлі тендерні пропозиції подали наступні учасники: 1. ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ." - (надалі Скаржник). 2. ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СТАРСЕРВІС" ( надалі Переможець). 20.05.2024 р. згідно протокольного рішення № 10-18/11 визначено переможцем процедури закупівлі ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СТАРСЕРВІС". Вважаємо, що рішення Замовника про визначення переможця процедури закупівлі прийнято з порушенням норм чинного законодавства та є таким, що підлягає скасуванню.
Опис заперечення: Заперечення щодо визначення Переможця.
1.1.Умови Тендерної документації
Додатком 2 до Тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні документи, на підтвердження відповідності запропонованих ним робіт технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі та іншим вимоги до предмета закупівлі, а саме:
«Документи, які повинен надати учасник на підтвердження відповідності запропонованих ним робіт технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі та іншим вимоги до предмета закупівлі.
3. Гарантійний лист-підтвердження щодо відповідності запропонованих учасником робіт технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі та іншим вимоги до предмета закупівлі.
4. Учасники закупівлі повинні надати кошторисну документацію підготовлену відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (зі змінами) розроблену в програмному комплексі АВК-5 (або іншого сумісного з ним ПК) у форматі PDF (також надається інформаційна модель комплексу АВК-5 (або іншого сумісного з ним ПК) формату IMD) у складі: - договірної ціни (вид договірної ціни - тверда); - зведеного кошторисного розрахунку; - пояснювальної записки; - об’єктних та локальних кошторисів (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу); - підсумкової відомості ресурсів; - розрахунком загально-виробничих витрат; - розрахунком коштів на покриття адміністративних витрат; - розрахунком на прибуток ; - розрахунком заробітної плати; проєктом календарного графіку виконання робіт, сформованого у розрізі розділів локальних кошторисів; проєкт календарного графіку виконання робіт, повинен бути складений з урахуванням умов, викладених у додатку 3 ТД (слід взяти до уваги, що такий календарний графік може бути включений до договору, укладеного за результатами даного тендеру).»

Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1.2.Аналіз пропозиції Переможця
На виконання умов Тендерної документації в складі пропозиції було надано відповідний КОШТОРИС (архів кошторис).

Необхідно зазначити, що Тендерна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі Кошторисних норм України "Настанова з визначення вартості будівництва" та "Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво" в тому числі: вартості будівельних робіт, монтажних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Вартість пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені. Ціна пропозиції повинна включати витрати на транспортування, страхування, навантаження, розвантаження, охорону, сплату податків і зборів (обов'язкових платежів) тощо.

Відповідно до пункту 5.2 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерство розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (надалі - Настанова) Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.

Додатком 30 до Настанови (пункт 5.2) передбачено, зокрема:
ФОРМА договірної ціни
Визначена згідно з _______

У складі Пропозиції Переможця міститься договірна ціна (файл 333_ДЦ_ДЦ.pdf, який міститься в архіві Тендер PDF (1).rar, що міститься в архіві кошторис), у якій зазначено, зокрема: "Визначена згідно з _______", що не відповідає вимогам Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.
Враховуючи наведене, Скаржник вважає, що Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та підлягала відхиленню Замовником.

Окремо Скаржник зазначає про наявність сталої практики з розгляду скарг з аналогічними вимогами Скаржників та аналогічними умовами в тендерних документаціях, UA-2024-01-31-006812-a, UA-2024-03-11-002392-a, UA-2024-03-13-006730-a
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення про відміну відкритих торгів

Номер: 1e697fcc366443a0b928aa5af83ff6c0
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-15-009414-a.a2
Назва: СКАРГА на рішення про відміну відкритих торгів
Скарга:
Дата розгляду скарги: 25.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.07.2024 18:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.07.2024 18:32
Дата виконання рішення Замовником: 22.08.2024 16:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: На підставі рішення № 12760-р/пк-пз від 25.07.2024 року комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель уповноваженою особою ВИШГОРОДСЬКОГО ЛІЦЕЮ «СУЗІР’Я» ВИШГОРОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ прийнято рішення про скасування рішення про відміну процедури закупівлі —"Капітальний ремонт їдальні Вишгородського ліцею "Сузір’я" Вишгородської міської ради, що знаходиться за адресою: м. Вишгород, вул. Кургузова, 15. Код ДК 021:2015: 45450000-6. Інші завершальні будівельні роботи (45453000-7. Капітальний ремонт і реставрація)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-04-15-009414-a.
Автор: ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ.", Володимир Лихіцький +380937281882 tender.tepkepital@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d2d0586bd9374e348210ab7dde094947
Заголовок пункту скарги: Заперечення на відміну
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Вишгородський ліцей «Сузір’я» Вишгородської міської ради (далі Замовник) оприлюднило закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-15-009414-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація («Капітальний ремонт їдальні Вишгородського ліцею «Сузір’я» Вишгородської міської ради, що знаходиться за адресою: м. Вишгород, вул. Кургузова, 15).
Для участі в процедурі закупівлі тендерні пропозиції подали наступні учасники:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕП-КЕПІТАЛ."- Скаржник.
2. Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «СТАРСЕРВІС».
Скаржником запропоновано найбільш економічно вигідну пропозицію.
14.05.2024р. згідно протокольного рішення № 10-18/09, Замовником було відхилено тендерну пропозицію Скаржника.
20.05.2024 р. згідно протокольного рішення № 10-18/11 визначено переможцем процедури закупівлі ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СТАРСЕРВІС".
Рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника та рішення про визначення переможця процедури закупівлі було оскаржено Скаржником до Органу оскарження, яким задоволено вимоги Скаржника відповідно до рішення №10034-р-пк-пз від 07.06.2024 року.
Відповідно протоколу Замовника №10-18/19 від 12.07.2024 р. Замовником було відмінено торги відповідно до наступного (витяг з протоколу):
Під час здійснення Закупівлі, отримано лист від Міністерства освіти і науки України від 03.07.2024 № 1/11768-24 із зауваженнями та пропозиціями щодо доопрацювання проєктів, на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти, зокрема і до проектно-кошторисної документації, у тому числі і за проєктом «Капітальний ремонт їдальні Вишгородського ліцею «Сузір’я» Вишгородської міської ради, що знаходиться за адресою: м. Вишгород, вул. Кургузова, 15». Таким чином, проектно-кошторисна документація на «Капітальний ремонт їдальні Вишгородського ліцею «Сузір’я» Вишгородської міської ради, що знаходиться за адресою: м. Вишгород, вул. Кургузова, 15» на вимогу МОН потребує коригування. Станом на 12.07.2024 у Замовника відсутня подальша потреба в закупівлі робіт, що є предметом Закупівлі, саме у визначених в тендерній документації об’ємах та обсягах, (додаток 2 вказаної тендерної документації). Отже, у Замовника наявні підстави для відміни відкритих торгів (Закупівлі) у зв’язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей. Під час розгляду другого питання порядку денного встановлено, зокрема, наступне. Згідно з пунктом 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення. Відповідно до пункту 53 Особливостей
Відповідно до пункту 53 Особливостей інформація про відміну відкритих торгів автоматично надсилається всім учасникам процедури закупівлі електронною системою закупівель в день її оприлюднення. Враховуючи інформацію, встановлену під час розгляду першого питання порядку денного, у Замовника наявні підстави зазначення в електронній системі закупівель підстав прийняття рішення щодо відміни Закупівлі.
Враховуючи викладене вище, Уповноважена особа
ВИРІШИЛА:
1. Відмінити процедуру закупівлі Капітальний ремонт їдальні Вишгородського ліцею «Сузір’я» Вишгородської міської ради, що знаходиться за адресою: м. Вишгород, вул. Кургузова, 15. Код ДК 021:2015: 45450000-6. Інші завершальні будівельні роботи (45453000-7. Капітальний ремонт і реставрація)» (зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2024-04-15-009414-a) на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей, у зв’язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Заперечення на відміну
Відповідно до пункту 50 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі Особливості), замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
Як вбачається з протоколу підставою для відміни тендеру стало:
- відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Проте підстави для відміни торгів зазначені в рішенні про відміну є суперечливими.
Зокрема, Замовник зазначає про те, що потрібно корегувати проектно-кошторисну документацію, але відміну здійснює у зв’язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі.
Разом з тим чинне законодавство не передбачає підставою відміни торгів необхідність внесення змін до технічних, якісних чи кількісних характеристик предмету закупівлі.
Відміна закупівлі здійснюється лише у випадку відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, а не у випадку необхідності внесення змін до проектно-кошторисної документації (далі ПКД).
Крім того жодних доказів необхідності внесення змін до ПКД Замовник не надав, що свідчить, про відсутність відповідних змін до ПКД.
Заявлена Замовником необхідність змін до ПКД нічим не підтверджена, не обгрунтована, а отже, зміни до ПКД можуть бути не внесені взагалі.
Також слід звернути увагу, що Замовником не зазначається, що передбачені в Додатку 2 до Тендерної документації роботи будуть змінені чи відмінені, а отже, потреба у відміні торгів.
Крім того після укладення договору сторони мають право змінювати умову договору та укласти додаткову угоду на зменшення частини робіт, які не будуть відповідати новій проектно-кошторисній документації.
У випадку необхідності нових робіт, чи збільшення їх обсягу, Замовник має право скористатися підпунктом 8 пункту 13 Особливостей та укласти договір про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу у разі, коли :
- у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі
Вважаємо, що підстава відміни торгів, зазначена Замовником в протоколі, не відповідає ні обставинам закупівлі, ні умовам законодавства про публічні закупівлі.
Аналогічна ситуація розглядалась Органом оскарження за скаргою Скаржника в процедурі закупівлі UA-2023-09-18-010771-a, за результатами якого Замовника було зобов’язано скасувати рішення про відміну торгів.
Подібне рішення Органу оскарження було і в рішенні № 8222-р/пк-пз від 08.05.2024 в процедурі закупівлі № UA-2024-01-17-008299-a.

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну торгів.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Відмінивши відкриті торги, Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Порушення прав та інтересів Скаржника полягає також в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства, Замовник повинен був укласти договір з ним, за результатами якого Скаржник мав би змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене вище, на підставі статей 5 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі», «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення