-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
КАПІТАЛЬНИЙ РЕМОНТ З ЗАМІНИ ДЕРЕВ'ЯНИХ ВІКОННИХ БЛОКІВ НА ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ МЕТАЛЛОПЛАСТИКОВІ В БУДІВЛІ АКУШЕРСЬКО-ГІНЕКОЛОГІЧНОГО ПІДРОЗДІЛУ КНП "ПАВЛОГРАДСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ №1" ПАВЛОГРАДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗА АДРЕСОЮ: ВУЛ. ШЕВЧЕНКА, 102 М. ПАВЛОГРАД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛ.
Завершена
8 849 606.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 88 496.00 UAH
мін. крок: 1% або 88 496.00 UAH
Період оскарження:
12.04.2024 11:46 - 09.05.2024 00:00
Вимога
Є відповідь
Неправомірна кваліфікація
Номер:
8e41f2a348ac4606b83f17ee122fc124
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-12-004795-a.b3
Назва:
Неправомірна кваліфікація
Вимога:
Шановний Замовник. Документи переможця не входять до складу тендерної пропозиції. Натомість тендерна пропозиція складається також і з документів, що подаються на виконання вимоги Замовника про усунення невідповідностей. Отже, усуваючи невідповідності, учасник має привести у відповідність пов*язані документи.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.05.2024 08:24
Вирішення:
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій був 12 травня 2024 року о 10:00 год.
Всі наступні документи стосуються етапу кваліфікації.
Відсутність документів, які подані не разом з тендерною пропозицією, не можуть бути для контролюючих органів підставою заключення Договору з наступним Учасником, пропозиція якого на 2 050 095,24 грн. вища
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Неправомірне обрання переможця
Номер:
4701f938b04c4a4eae15068d12b2da37
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-12-004795-a.c2
Назва:
Неправомірне обрання переможця
Вимога:
Протокольним рішенням Замовника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА" обрано переможцем закупівлі. Ми категорично не погоджуємось із вказаним рішенням з огляду на наступне. Згідно з додатком 1 до тендерної документації: "Документи у складі пропозиції Учасника надавати з файлом «Реєстр документів, поданих у пропозиції» окремими файлами та у відповідній послідовності." Отже, тендерна документація містить чітку вимогу надати реєстр документів, ПОДАНИХ у пропозиції. Наданий учасником реєстр не відповідає поданим документам у складі тендерної пропозиції. Зокрема у реєстрі відсутні документи, що були завантажені після повідомлення Замовника про усунення невідповідностей. Отже, після усунення невідповідностей тендерна пропозиція учасника не відповідає тендерній документації та має бути відхилена. Враховуючи наведене, вимагаємо відхилити тендерну пропозицію переможця. У разі ігнорування - звертатимемось зі скаргою до АМКУ!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.05.2024 21:42
Вирішення:
Шановний Учасник, як Ви правильно зазначили – "Документи у складі пропозиції Учасника надавати з файлом «Реєстр документів, поданих у пропозиції» окремими файлами та у відповідній послідовності." Тендерна пропозиція – це документи які подаються Учасником В ПЕРІОД ПОДАННЯ ПРОПОЗИЦІЙ, тобто до 12 травня 10:00, всі інші документи стосуються етапу кваліфікації. Згідно ст. 43 Постанови 1178, на етапі розгляду пропозицій Учаснику було надано 24 години для усунення невідповідності в документах, які Учасник виправив. Якщо слідувати вашій Вимозі, то я маю кожного Учасника відхилити, бо після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір мають бути завантажені документи, які підтверджують відповідність потенційного переможця вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей, а це довідки - які не були зазначені в Ваших реєстрах.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Оскарження умов тендерної документації
Номер:
980ebd75a9684dc6851460c2d425277e
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-12-004795-a.b1
Назва:
Оскарження умов тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 3 до тендерної документації (проєкт договору).doc 23.04.2024 19:31
- 32. 45001_ТОВ УКРФАСАДРЕСТАВРАЦІЯ_ДП.pdf 23.04.2024 19:31
- Лист ТОВ Сертсистемс.pdf 23.04.2024 19:31
- Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії, вимоги).docx 23.04.2024 19:31
- Тендерна документація за Особливостями (зі змінами).docx 23.04.2024 19:31
- Додаток 2 до тендерної документації (технічні вимоги до предмета закупівлі).docx 23.04.2024 19:31
- Скарга до АМКУ УФР.pdf 23.04.2024 19:31
- Скарга до АМКУ УФР.docx 23.04.2024 19:31
- sign.p7s 23.04.2024 19:34
- рішення від 25.04.2024 № 7350.pdf 25.04.2024 16:21
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.05.2024 № 7908.pdf 06.05.2024 10:54
- рішення від 03.05.2024 № 7908.pdf 07.05.2024 14:15
- Пояснення АМКУ.pdf 30.04.2024 08:44
- Протокол 203 від 07.05.2024.pdf 07.05.2024 15:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.04.2024 20:06
Дата розгляду скарги:
03.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.04.2024 16:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.05.2024 14:15
Дата виконання рішення Замовником:
07.05.2024 15:13
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до Закупівлі та приведено тендерну документацію (додаток 2) у відповідність із вимогами законодавства.
Пункт скарги
Номер:
2f841543e251438ba8aa6b934a5f8ac5
Заголовок пункту скарги:
ТОВ «Укрфасадреставрація» має необхідні виробничі та інші потужності, а також можливість здійснити подання тендерної пропозиції для участі у даній публічній закупівлі з особливостями.
Однак, при ознайомленні з умовами Тендерної документації (зі змінами) було встановлено, що вказана тендерна документація містить очевидно безпідставні та дискримінаційні умови, які не являються необхідними для Замовника у даній публічній закупівлі, а являються засобами позацінового відсіювання учасників за рахунок нав’язування штучних вимог про надання певних документів.
Так, у Додатку 2 до Тендерної документації у розділі «Загальні вимоги» міститься пункт 9 наступного змісту:
«9. Учасник надає чинний сертифікат на систему управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника ДСТУ ISO 45001:2019, який підтверджує, що система управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника стосовно організації будівництва будівель, електромонтажних робіт та/або монтажу водопровідних мереж та/або систем опалення та кондиціювання та/або малярних робiт та скління та/або установлення столярних виробiв відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 "Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування". (сертифікат має бути чинним на дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ), на підтвердження надати оригінал атестату акредитації та сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України, яка має містити будівництво. Якщо сертифікат виданий більше ніж за рік до оголошення цих торгів, то учасник має надати документ, що підтверджує проходження наглядового аудиту.».
Опис заперечення:
Так, у Додатку 2 до Тендерної документації у розділі «Загальні вимоги» міститься пункт 9 наступного змісту:
«9. Учасник надає чинний сертифікат на систему управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника ДСТУ ISO 45001:2019, який підтверджує, що система управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника стосовно організації будівництва будівель, електромонтажних робіт та/або монтажу водопровідних мереж та/або систем опалення та кондиціювання та/або малярних робiт та скління та/або установлення столярних виробiв відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 "Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування". (сертифікат має бути чинним на дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ), на підтвердження надати оригінал атестату акредитації та сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України, яка має містити будівництво. Якщо сертифікат виданий більше ніж за рік до оголошення цих торгів, то учасник має надати документ, що підтверджує проходження наглядового аудиту.».
ТОВ «Укрфасадреставрація» має чинний сертифікат на систему управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника ДСТУ ISO 45001:2019 (сертифікат № ECS.UA.02.4131 від 16.01.2024 р., виданий ТОВ «Сертсистемс»), який підтверджує, що система управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019.
В той же час, вимога Замовника, що сертифікат має бути виданий органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований у встановленому порядку (НААУ), на підтвердження чого Замовником вимагається оригінал атестату акредитації та сфери акредитації органу з сертифікації (органу з оцінки відповідності), завірений НААУ, є очевидно дискримінаційною та незаконною.
З огляду на вказане, вимоги тендерної документації в частині надання сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 45001:2019, а саме прибрати в додатку 2 до тендерної документації вимогу акредитації в установленому порядку (НААУ) органу, який видав сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 45001:2019, так як це вимога є дискримінаційною та звужує коло потенційних учасників, виходячи з наступного: - з 01.01.2018р. у зв’язку із втратою чинності Декрету, державна система сертифікації припинила своє існування.
Тому з 01.01.2018 року відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» : «Діяльність з акредитації базується на таких основних принципах :забезпечення рівності прав, законних інтересів усіх заінтересованих сторін….. добровільності акредитації» Тобто висунувши вимогу надання вищезазначених сертифікатів виданий українським органом по сертифікації акредитований НААУ, Замовник порушив статті двох Законів України: «Про публічні закупівлі» ст.5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та ст.5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». Виходячи з вищезазначеного Учасник має право сам обирати де проводити оцінку відповідності системи управління якості з акредитацією виданим українським чи європейським органам по сертифікації.
На наш запит ОС «СЕРТСИСТЕМС» надало відповідь, що для розширення області сертифікації ОС «СЕРТСИСТЕМС» протягом 2019-2021 років отримав нотифікацію в чотирьох міжнародних системах сертифікації (Болгарії, США, Німеччині), що сьогодні дозволяє вказаній ОС проводити сертифікацію не тільки за вимогами стандарту ISO 9001, а й за вимогами інших найбільш затребуваних міжнародних стандартів, таких як ISO 14001, ISO 45001, ISO 22000, ISO 37001, ISO 27001, ISO 28000 та ряду інших стандартів.
«СЕРТСИСТЕМС» входить до групи компаній (ГК) «Fox Manager» (заснована в 2007 році). ГК «Fox Manager» в Україні є лідером в області розробки і впровадження сучасних систем менеджменту і спеціалізується на розробці сучасних IT систем для управління процесами, а це основа для впровадження ISO 9001 - базового стандарту всієї системи ISO. Серед клієнтів більше 6000 підприємств з України, Німеччини, Сінгапуру, Грузії, Фінляндії, Казахстану тощо.
Міжнародна організація зі стандартизації (ISO) встановлює правила з питань сертифікації на вимогу стандартів серії ISO (Україна є членом ISO з 1993 року). Згідно вимог ISO органи з оцінки відповідності (до яких належать органи сертифікації) повиннi мати незалежне підтвердження своєї компетентності. Процедура підтвердження може реалізовуватися шляхом акредитації та/або нотифікації, оскільки акредитація носить добровільний характер.
«Акредитація не є обов'язковою. У разі якщо орган сертифікації не акредитований, це не обов'язково означає, що він має погану репутацію, але він повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності» - роз'яснення на офіційному сайті ISO (https://www.iso.org/certification.html).
Таким підтвердженням, поряд із акредитацією, є Нотифікація – незалежне оцінювання компетентності органу сертифікації відповідно до вимог стандартів CASCO (Комітету з оцінки відповідності ISO) з видачою офіційного дозволу виконання робіт в системі за встановленими правилами.
Саме тому статтею 5. Закона України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» від 17.05.2001 № 2407III встановлена добровільність акредитації.
А на офіційному сайті Національного агентства з акредитації України чітко вказано: «Основними принципами діяльності НААУ є:…добровільність акредитації;…» (https://naau.org.ua/nacionalne-agentstvo-z-akreditaciyi-ukrayini/)
Цю ж інформацію (про добровільність акредитації) викладено в п.7 Положення про Національне агентство з акредитації України, яке затверджено Міністром розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Т.С. Миловановим від 21.11.2019 (https://naau.org.ua/wp-content/uploads/2019/12/Polozhennya-pro-NAAU-2019-na-sajt.pdf).
В статті 10 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» йдеться про органи з оцінки відповідності, які можуть бути акредитовані національним органом з акредитації. Але даний Закон не передбачає обов’язкову акредитацію Національним агентством з Акредитації України, так як це суперечило б як вітчизняним, так і міжнародним нормам.
З огляду на вказані обставини, вимоги Замовника у Тендерній документації (Додатку 2) щодо необхідності отримання учасником сертифікату від органу з сертифікації (органу з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку саме НААУ, із долученням оригіналу атестату акредитації та сфери акредитації ОС (ООВ), завіреного Національним агентством з акредитації України – є очевидно незаконними.
Крім того, у п. 9 Додатку 2 до Тендерної документації міститься зазначення, що «сертифікат має бути чинним на дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ), на підтвердження надати оригінал атестату акредитації та сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України, яка має містити будівництво».
В даному реченні взагалі незрозумілою є вимога Замовника про якусь річ «яка має містити будівництво», адже якщо мова йде про сертифікат – то це «який», а не «яка», і при цьому вимога про надання сертифікату саме певного органу, який обов'язково має бути акредитований в НААУ, попри добровільність акредитації, є незаконним.
Вказані порушення Замовника та незаконні вимоги у Тендерній документації призвели до порушення прав Скаржника на участь у даній процедурі закупівлі. Окрім того, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що у свою чергу, призводить до порушення прав і законних інтересів Скаржника.
«9. Учасник надає чинний сертифікат на систему управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника ДСТУ ISO 45001:2019, який підтверджує, що система управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника стосовно організації будівництва будівель, електромонтажних робіт та/або монтажу водопровідних мереж та/або систем опалення та кондиціювання та/або малярних робiт та скління та/або установлення столярних виробiв відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 "Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування". (сертифікат має бути чинним на дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ), на підтвердження надати оригінал атестату акредитації та сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України, яка має містити будівництво. Якщо сертифікат виданий більше ніж за рік до оголошення цих торгів, то учасник має надати документ, що підтверджує проходження наглядового аудиту.».
ТОВ «Укрфасадреставрація» має чинний сертифікат на систему управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника ДСТУ ISO 45001:2019 (сертифікат № ECS.UA.02.4131 від 16.01.2024 р., виданий ТОВ «Сертсистемс»), який підтверджує, що система управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019.
В той же час, вимога Замовника, що сертифікат має бути виданий органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований у встановленому порядку (НААУ), на підтвердження чого Замовником вимагається оригінал атестату акредитації та сфери акредитації органу з сертифікації (органу з оцінки відповідності), завірений НААУ, є очевидно дискримінаційною та незаконною.
З огляду на вказане, вимоги тендерної документації в частині надання сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 45001:2019, а саме прибрати в додатку 2 до тендерної документації вимогу акредитації в установленому порядку (НААУ) органу, який видав сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 45001:2019, так як це вимога є дискримінаційною та звужує коло потенційних учасників, виходячи з наступного: - з 01.01.2018р. у зв’язку із втратою чинності Декрету, державна система сертифікації припинила своє існування.
Тому з 01.01.2018 року відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» : «Діяльність з акредитації базується на таких основних принципах :забезпечення рівності прав, законних інтересів усіх заінтересованих сторін….. добровільності акредитації» Тобто висунувши вимогу надання вищезазначених сертифікатів виданий українським органом по сертифікації акредитований НААУ, Замовник порушив статті двох Законів України: «Про публічні закупівлі» ст.5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та ст.5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». Виходячи з вищезазначеного Учасник має право сам обирати де проводити оцінку відповідності системи управління якості з акредитацією виданим українським чи європейським органам по сертифікації.
На наш запит ОС «СЕРТСИСТЕМС» надало відповідь, що для розширення області сертифікації ОС «СЕРТСИСТЕМС» протягом 2019-2021 років отримав нотифікацію в чотирьох міжнародних системах сертифікації (Болгарії, США, Німеччині), що сьогодні дозволяє вказаній ОС проводити сертифікацію не тільки за вимогами стандарту ISO 9001, а й за вимогами інших найбільш затребуваних міжнародних стандартів, таких як ISO 14001, ISO 45001, ISO 22000, ISO 37001, ISO 27001, ISO 28000 та ряду інших стандартів.
«СЕРТСИСТЕМС» входить до групи компаній (ГК) «Fox Manager» (заснована в 2007 році). ГК «Fox Manager» в Україні є лідером в області розробки і впровадження сучасних систем менеджменту і спеціалізується на розробці сучасних IT систем для управління процесами, а це основа для впровадження ISO 9001 - базового стандарту всієї системи ISO. Серед клієнтів більше 6000 підприємств з України, Німеччини, Сінгапуру, Грузії, Фінляндії, Казахстану тощо.
Міжнародна організація зі стандартизації (ISO) встановлює правила з питань сертифікації на вимогу стандартів серії ISO (Україна є членом ISO з 1993 року). Згідно вимог ISO органи з оцінки відповідності (до яких належать органи сертифікації) повиннi мати незалежне підтвердження своєї компетентності. Процедура підтвердження може реалізовуватися шляхом акредитації та/або нотифікації, оскільки акредитація носить добровільний характер.
«Акредитація не є обов'язковою. У разі якщо орган сертифікації не акредитований, це не обов'язково означає, що він має погану репутацію, але він повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності» - роз'яснення на офіційному сайті ISO (https://www.iso.org/certification.html).
Таким підтвердженням, поряд із акредитацією, є Нотифікація – незалежне оцінювання компетентності органу сертифікації відповідно до вимог стандартів CASCO (Комітету з оцінки відповідності ISO) з видачою офіційного дозволу виконання робіт в системі за встановленими правилами.
Саме тому статтею 5. Закона України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» від 17.05.2001 № 2407III встановлена добровільність акредитації.
А на офіційному сайті Національного агентства з акредитації України чітко вказано: «Основними принципами діяльності НААУ є:…добровільність акредитації;…» (https://naau.org.ua/nacionalne-agentstvo-z-akreditaciyi-ukrayini/)
Цю ж інформацію (про добровільність акредитації) викладено в п.7 Положення про Національне агентство з акредитації України, яке затверджено Міністром розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Т.С. Миловановим від 21.11.2019 (https://naau.org.ua/wp-content/uploads/2019/12/Polozhennya-pro-NAAU-2019-na-sajt.pdf).
В статті 10 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» йдеться про органи з оцінки відповідності, які можуть бути акредитовані національним органом з акредитації. Але даний Закон не передбачає обов’язкову акредитацію Національним агентством з Акредитації України, так як це суперечило б як вітчизняним, так і міжнародним нормам.
З огляду на вказані обставини, вимоги Замовника у Тендерній документації (Додатку 2) щодо необхідності отримання учасником сертифікату від органу з сертифікації (органу з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку саме НААУ, із долученням оригіналу атестату акредитації та сфери акредитації ОС (ООВ), завіреного Національним агентством з акредитації України – є очевидно незаконними.
Крім того, у п. 9 Додатку 2 до Тендерної документації міститься зазначення, що «сертифікат має бути чинним на дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ), на підтвердження надати оригінал атестату акредитації та сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України, яка має містити будівництво».
В даному реченні взагалі незрозумілою є вимога Замовника про якусь річ «яка має містити будівництво», адже якщо мова йде про сертифікат – то це «який», а не «яка», і при цьому вимога про надання сертифікату саме певного органу, який обов'язково має бути акредитований в НААУ, попри добровільність акредитації, є незаконним.
Вказані порушення Замовника та незаконні вимоги у Тендерній документації призвели до порушення прав Скаржника на участь у даній процедурі закупівлі. Окрім того, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що у свою чергу, призводить до порушення прав і законних інтересів Скаржника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
Так, у Додатку 2 до Тендерної документації у розділі «Загальні вимоги» міститься пункт 9 наступного змісту:
«9. Учасник надає чинний сертифікат на систему управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника ДСТУ ISO 45001:2019, який підтверджує, що система управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника стосовно організації будівництва будівель, електромонтажних робіт та/або монтажу водопровідних мереж та/або систем опалення та кондиціювання та/або малярних робiт та скління та/або установлення столярних виробiв відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 "Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування". (сертифікат має бути чинним на дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ), на підтвердження надати оригінал атестату акредитації та сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України, яка має містити будівництво. Якщо сертифікат виданий більше ніж за рік до оголошення цих торгів, то учасник має надати документ, що підтверджує проходження наглядового аудиту.».
ТОВ «Укрфасадреставрація» має чинний сертифікат на систему управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника ДСТУ ISO 45001:2019 (сертифікат № ECS.UA.02.4131 від 16.01.2024 р., виданий ТОВ «Сертсистемс»), який підтверджує, що система управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019.
В той же час, вимога Замовника, що сертифікат має бути виданий органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований у встановленому порядку (НААУ), на підтвердження чого Замовником вимагається оригінал атестату акредитації та сфери акредитації органу з сертифікації (органу з оцінки відповідності), завірений НААУ, є очевидно дискримінаційною та незаконною.
З огляду на вказане, вимоги тендерної документації в частині надання сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 45001:2019, а саме прибрати в додатку 2 до тендерної документації вимогу акредитації в установленому порядку (НААУ) органу, який видав сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 45001:2019, так як це вимога є дискримінаційною та звужує коло потенційних учасників, виходячи з наступного: - з 01.01.2018р. у зв’язку із втратою чинності Декрету, державна система сертифікації припинила своє існування.
Тому з 01.01.2018 року відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» : «Діяльність з акредитації базується на таких основних принципах :забезпечення рівності прав, законних інтересів усіх заінтересованих сторін….. добровільності акредитації» Тобто висунувши вимогу надання вищезазначених сертифікатів виданий українським органом по сертифікації акредитований НААУ, Замовник порушив статті двох Законів України: «Про публічні закупівлі» ст.5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та ст.5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». Виходячи з вищезазначеного Учасник має право сам обирати де проводити оцінку відповідності системи управління якості з акредитацією виданим українським чи європейським органам по сертифікації.
На наш запит ОС «СЕРТСИСТЕМС» надало відповідь, що для розширення області сертифікації ОС «СЕРТСИСТЕМС» протягом 2019-2021 років отримав нотифікацію в чотирьох міжнародних системах сертифікації (Болгарії, США, Німеччині), що сьогодні дозволяє вказаній ОС проводити сертифікацію не тільки за вимогами стандарту ISO 9001, а й за вимогами інших найбільш затребуваних міжнародних стандартів, таких як ISO 14001, ISO 45001, ISO 22000, ISO 37001, ISO 27001, ISO 28000 та ряду інших стандартів.
«СЕРТСИСТЕМС» входить до групи компаній (ГК) «Fox Manager» (заснована в 2007 році). ГК «Fox Manager» в Україні є лідером в області розробки і впровадження сучасних систем менеджменту і спеціалізується на розробці сучасних IT систем для управління процесами, а це основа для впровадження ISO 9001 - базового стандарту всієї системи ISO. Серед клієнтів більше 6000 підприємств з України, Німеччини, Сінгапуру, Грузії, Фінляндії, Казахстану тощо.
Міжнародна організація зі стандартизації (ISO) встановлює правила з питань сертифікації на вимогу стандартів серії ISO (Україна є членом ISO з 1993 року). Згідно вимог ISO органи з оцінки відповідності (до яких належать органи сертифікації) повиннi мати незалежне підтвердження своєї компетентності. Процедура підтвердження може реалізовуватися шляхом акредитації та/або нотифікації, оскільки акредитація носить добровільний характер.
«Акредитація не є обов'язковою. У разі якщо орган сертифікації не акредитований, це не обов'язково означає, що він має погану репутацію, але він повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності» - роз'яснення на офіційному сайті ISO (https://www.iso.org/certification.html).
Таким підтвердженням, поряд із акредитацією, є Нотифікація – незалежне оцінювання компетентності органу сертифікації відповідно до вимог стандартів CASCO (Комітету з оцінки відповідності ISO) з видачою офіційного дозволу виконання робіт в системі за встановленими правилами.
Саме тому статтею 5. Закона України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» від 17.05.2001 № 2407III встановлена добровільність акредитації.
А на офіційному сайті Національного агентства з акредитації України чітко вказано: «Основними принципами діяльності НААУ є:…добровільність акредитації;…» (https://naau.org.ua/nacionalne-agentstvo-z-akreditaciyi-ukrayini/)
Цю ж інформацію (про добровільність акредитації) викладено в п.7 Положення про Національне агентство з акредитації України, яке затверджено Міністром розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Т.С. Миловановим від 21.11.2019 (https://naau.org.ua/wp-content/uploads/2019/12/Polozhennya-pro-NAAU-2019-na-sajt.pdf).
В статті 10 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» йдеться про органи з оцінки відповідності, які можуть бути акредитовані національним органом з акредитації. Але даний Закон не передбачає обов’язкову акредитацію Національним агентством з Акредитації України, так як це суперечило б як вітчизняним, так і міжнародним нормам.
З огляду на вказані обставини, вимоги Замовника у Тендерній документації (Додатку 2) щодо необхідності отримання учасником сертифікату від органу з сертифікації (органу з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку саме НААУ, із долученням оригіналу атестату акредитації та сфери акредитації ОС (ООВ), завіреного Національним агентством з акредитації України – є очевидно незаконними.
Крім того, у п. 9 Додатку 2 до Тендерної документації міститься зазначення, що «сертифікат має бути чинним на дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ), на підтвердження надати оригінал атестату акредитації та сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України, яка має містити будівництво».
В даному реченні взагалі незрозумілою є вимога Замовника про якусь річ «яка має містити будівництво», адже якщо мова йде про сертифікат – то це «який», а не «яка», і при цьому вимога про надання сертифікату саме певного органу, який обов'язково має бути акредитований в НААУ, попри добровільність акредитації, є незаконним.
Вказані порушення Замовника та незаконні вимоги у Тендерній документації призвели до порушення прав Скаржника на участь у даній процедурі закупівлі. Окрім того, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що у свою чергу, призводить до порушення прав і законних інтересів Скаржника.
«9. Учасник надає чинний сертифікат на систему управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника ДСТУ ISO 45001:2019, який підтверджує, що система управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника стосовно організації будівництва будівель, електромонтажних робіт та/або монтажу водопровідних мереж та/або систем опалення та кондиціювання та/або малярних робiт та скління та/або установлення столярних виробiв відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 "Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування". (сертифікат має бути чинним на дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ), на підтвердження надати оригінал атестату акредитації та сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України, яка має містити будівництво. Якщо сертифікат виданий більше ніж за рік до оголошення цих торгів, то учасник має надати документ, що підтверджує проходження наглядового аудиту.».
ТОВ «Укрфасадреставрація» має чинний сертифікат на систему управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника ДСТУ ISO 45001:2019 (сертифікат № ECS.UA.02.4131 від 16.01.2024 р., виданий ТОВ «Сертсистемс»), який підтверджує, що система управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019.
В той же час, вимога Замовника, що сертифікат має бути виданий органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований у встановленому порядку (НААУ), на підтвердження чого Замовником вимагається оригінал атестату акредитації та сфери акредитації органу з сертифікації (органу з оцінки відповідності), завірений НААУ, є очевидно дискримінаційною та незаконною.
З огляду на вказане, вимоги тендерної документації в частині надання сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 45001:2019, а саме прибрати в додатку 2 до тендерної документації вимогу акредитації в установленому порядку (НААУ) органу, який видав сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 45001:2019, так як це вимога є дискримінаційною та звужує коло потенційних учасників, виходячи з наступного: - з 01.01.2018р. у зв’язку із втратою чинності Декрету, державна система сертифікації припинила своє існування.
Тому з 01.01.2018 року відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» : «Діяльність з акредитації базується на таких основних принципах :забезпечення рівності прав, законних інтересів усіх заінтересованих сторін….. добровільності акредитації» Тобто висунувши вимогу надання вищезазначених сертифікатів виданий українським органом по сертифікації акредитований НААУ, Замовник порушив статті двох Законів України: «Про публічні закупівлі» ст.5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та ст.5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». Виходячи з вищезазначеного Учасник має право сам обирати де проводити оцінку відповідності системи управління якості з акредитацією виданим українським чи європейським органам по сертифікації.
На наш запит ОС «СЕРТСИСТЕМС» надало відповідь, що для розширення області сертифікації ОС «СЕРТСИСТЕМС» протягом 2019-2021 років отримав нотифікацію в чотирьох міжнародних системах сертифікації (Болгарії, США, Німеччині), що сьогодні дозволяє вказаній ОС проводити сертифікацію не тільки за вимогами стандарту ISO 9001, а й за вимогами інших найбільш затребуваних міжнародних стандартів, таких як ISO 14001, ISO 45001, ISO 22000, ISO 37001, ISO 27001, ISO 28000 та ряду інших стандартів.
«СЕРТСИСТЕМС» входить до групи компаній (ГК) «Fox Manager» (заснована в 2007 році). ГК «Fox Manager» в Україні є лідером в області розробки і впровадження сучасних систем менеджменту і спеціалізується на розробці сучасних IT систем для управління процесами, а це основа для впровадження ISO 9001 - базового стандарту всієї системи ISO. Серед клієнтів більше 6000 підприємств з України, Німеччини, Сінгапуру, Грузії, Фінляндії, Казахстану тощо.
Міжнародна організація зі стандартизації (ISO) встановлює правила з питань сертифікації на вимогу стандартів серії ISO (Україна є членом ISO з 1993 року). Згідно вимог ISO органи з оцінки відповідності (до яких належать органи сертифікації) повиннi мати незалежне підтвердження своєї компетентності. Процедура підтвердження може реалізовуватися шляхом акредитації та/або нотифікації, оскільки акредитація носить добровільний характер.
«Акредитація не є обов'язковою. У разі якщо орган сертифікації не акредитований, це не обов'язково означає, що він має погану репутацію, але він повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності» - роз'яснення на офіційному сайті ISO (https://www.iso.org/certification.html).
Таким підтвердженням, поряд із акредитацією, є Нотифікація – незалежне оцінювання компетентності органу сертифікації відповідно до вимог стандартів CASCO (Комітету з оцінки відповідності ISO) з видачою офіційного дозволу виконання робіт в системі за встановленими правилами.
Саме тому статтею 5. Закона України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» від 17.05.2001 № 2407III встановлена добровільність акредитації.
А на офіційному сайті Національного агентства з акредитації України чітко вказано: «Основними принципами діяльності НААУ є:…добровільність акредитації;…» (https://naau.org.ua/nacionalne-agentstvo-z-akreditaciyi-ukrayini/)
Цю ж інформацію (про добровільність акредитації) викладено в п.7 Положення про Національне агентство з акредитації України, яке затверджено Міністром розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Т.С. Миловановим від 21.11.2019 (https://naau.org.ua/wp-content/uploads/2019/12/Polozhennya-pro-NAAU-2019-na-sajt.pdf).
В статті 10 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» йдеться про органи з оцінки відповідності, які можуть бути акредитовані національним органом з акредитації. Але даний Закон не передбачає обов’язкову акредитацію Національним агентством з Акредитації України, так як це суперечило б як вітчизняним, так і міжнародним нормам.
З огляду на вказані обставини, вимоги Замовника у Тендерній документації (Додатку 2) щодо необхідності отримання учасником сертифікату від органу з сертифікації (органу з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку саме НААУ, із долученням оригіналу атестату акредитації та сфери акредитації ОС (ООВ), завіреного Національним агентством з акредитації України – є очевидно незаконними.
Крім того, у п. 9 Додатку 2 до Тендерної документації міститься зазначення, що «сертифікат має бути чинним на дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ), на підтвердження надати оригінал атестату акредитації та сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України, яка має містити будівництво».
В даному реченні взагалі незрозумілою є вимога Замовника про якусь річ «яка має містити будівництво», адже якщо мова йде про сертифікат – то це «який», а не «яка», і при цьому вимога про надання сертифікату саме певного органу, який обов'язково має бути акредитований в НААУ, попри добровільність акредитації, є незаконним.
Вказані порушення Замовника та незаконні вимоги у Тендерній документації призвели до порушення прав Скаржника на участь у даній процедурі закупівлі. Окрім того, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що у свою чергу, призводить до порушення прав і законних інтересів Скаржника.
×
-
Назва доказу:
Лист ТОВ «Сертсистемс»
-
Опис доказу:
В той же час, вимога Замовника, що сертифікат має бути виданий органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований у встановленому порядку (НААУ), на підтвердження чого Замовником вимагається оригінал атестату акредитації та сфери акредитації органу з сертифікації (органу з оцінки відповідності), завірений НААУ, є очевидно дискримінаційною та незаконною. З огляду на вказане, вимоги тендерної документації в частині надання сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 45001:2019, а саме прибрати в додатку 2 до тендерної документації вимогу акредитації в установленому порядку (НААУ) органу, який видав сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 45001:2019, так як це вимога є дискримінаційною та звужує коло потенційних учасників, виходячи з наступного: - з 01.01.2018р. у зв’язку із втратою чинності Декрету, державна система сертифікації припинила своє існування. Тому з 01.01.2018 року відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації. Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» : «Діяльність з акредитації базується на таких основних принципах :забезпечення рівності прав, законних інтересів усіх заінтересованих сторін….. добровільності акредитації» Тобто висунувши вимогу надання вищезазначених сертифікатів виданий українським органом по сертифікації акредитований НААУ, Замовник порушив статті двох Законів України: «Про публічні закупівлі» ст.5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та ст.5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». Виходячи з вищезазначеного Учасник має право сам обирати де проводити оцінку відповідності системи управління якості з акредитацією виданим українським чи європейським органам по сертифікації. На наш запит ОС «СЕРТСИСТЕМС» надало відповідь, що для розширення області сертифікації ОС «СЕРТСИСТЕМС» протягом 2019-2021 років отримав нотифікацію в чотирьох міжнародних системах сертифікації (Болгарії, США, Німеччині), що сьогодні дозволяє вказаній ОС проводити сертифікацію не тільки за вимогами стандарту ISO 9001, а й за вимогами інших найбільш затребуваних міжнародних стандартів, таких як ISO 14001, ISO 45001, ISO 22000, ISO 37001, ISO 27001, ISO 28000 та ряду інших стандартів. «СЕРТСИСТЕМС» входить до групи компаній (ГК) «Fox Manager» (заснована в 2007 році). ГК «Fox Manager» в Україні є лідером в області розробки і впровадження сучасних систем менеджменту і спеціалізується на розробці сучасних IT систем для управління процесами, а це основа для впровадження ISO 9001 - базового стандарту всієї системи ISO. Серед клієнтів більше 6000 підприємств з України, Німеччини, Сінгапуру, Грузії, Фінляндії, Казахстану тощо. Міжнародна організація зі стандартизації (ISO) встановлює правила з питань сертифікації на вимогу стандартів серії ISO (Україна є членом ISO з 1993 року). Згідно вимог ISO органи з оцінки відповідності (до яких належать органи сертифікації) повиннi мати незалежне підтвердження своєї компетентності. Процедура підтвердження може реалізовуватися шляхом акредитації та/або нотифікації, оскільки акредитація носить добровільний характер.
-
Повʼязаний документ:
Лист ТОВ Сертсистемс.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат № ECS.UA.02.4131 від 16.01.2024 р.
-
Опис доказу:
ТОВ «Укрфасадреставрація» має чинний сертифікат на систему управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника ДСТУ ISO 45001:2019 (сертифікат № ECS.UA.02.4131 від 16.01.2024 р., виданий ТОВ «Сертсистемс»), який підтверджує, що система управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019. В той же час, вимога Замовника, що сертифікат має бути виданий органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований у встановленому порядку (НААУ), на підтвердження чого Замовником вимагається оригінал атестату акредитації та сфери акредитації органу з сертифікації (органу з оцінки відповідності), завірений НААУ, є очевидно дискримінаційною та незаконною.
-
Повʼязаний документ:
32. 45001_ТОВ УКРФАСАДРЕСТАВРАЦІЯ_ДП.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство «Павлоградська міська лікарня № 1» Павлоградської міської ради усунути дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), внести зміни до тендерної документації та привести тендерну документацію (додаток 2) у відповідність із вимогами законодавства.