• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Ліжко двоярусне розбірне, ДК 021:2015 – 39140000-5 «Меблі для дому»

на потребу 2024 року

Завершена

2 998 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 29 980.00 UAH
Період оскарження: 05.04.2024 15:51 - 14.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: e9484ef7bc6246b592fbff33e3b8a965
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-05-010244-a.c3
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 02.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.06.2024 16:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.07.2024 17:55
Дата виконання рішення Замовником: 08.07.2024 14:49
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕБЛІ-УКРСПЕЦТОРГ» скасовано. Протоколи №13 від 18.06.2024р. та №14 від 21.06.2024 щодо прийняття рішення уповноваженою особою вважати недійсними
Автор: ТОВ "МЕБЛІ-УКРСПЕЦТОРГ", Зоряна Буя +380953374007 ukrspetstorg.mebli@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 01dcd00c9ee94b8cbcce90c4e79e798c
Заголовок пункту скарги: 18.06.2024р. Замовником було опубліковано Протокол №13 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Квартирно-експлуатаційного відділу міста Полтава, відповідно до якого тендерну пропозицію ТОВ «МЕБЛІ-УКРСПЕЦТОРГ» відхилено. Скаржник не погоджується з вищезазначеним рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, вважає, що дії Замовника порушують положення Закону України «Про публічн
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-05-010244-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «МЕБЛІ-УКРСПЕЦТОРГ» (надалі за текстом – Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно з тендерною документацією подало свою тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі є Ліжко двоярусне розбірне, ДК 021:2015 – 39140000-5 «Меблі для дому».
Для участі у торгах було подано наступні пропозиції:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛІТПОЛ-УКРАЇНА" 2 073 160 грн Пропозицію дискваліфіковано
ФОП ПЛУЖНИК ОЛЕНА ПЕТРІВНА 2 102 040 грн Пропозицію дискваліфіковано
ТОВ "МЕБЛІ-УКРСПЕЦТОРГ" 2 432 484 грн Пропозицію дискваліфіковано
ТОВ "IP COM" 2 496 708 грн Кандидат, очікує рішення
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОМПАНІЯ "ПАСКАЛЬ" 2 497 000 грн Не розглядався
ПІДПРИЄМСТВО, ЯКЕ ЗАСНОВАНЕ НА ВЛАСНОСТІ ОБ’ЄДНАННЯ ГРОМАДЯН "ЕЛКОН-ДІЗАЙН" 2 586 800 грн Не розглядався
17.04.2024р. відбулося розкриття тендерних пропозицій.

18.06.2024р. Замовником було опубліковано Протокол №13 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Квартирно-експлуатаційного відділу міста Полтава, відповідно до якого тендерну пропозицію ТОВ «МЕБЛІ-УКРСПЕЦТОРГ» відхилено.

Скаржник не погоджується з вищезазначеним рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, вважає, що дії Замовника порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі», Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості), законні права та інтереси Скаржника, виходячи з наступного.

Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:

1. Згідно з п.1 Розділу 3 Тендерної документації Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником:
- інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації.

Відповідно до п.1 Додатку 1 до Тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційним вимогам згідно ст. 16 Закону Учасник повинен подати через електронний майданчик у систему Prozorro у складі своєї пропозиції шляхом завантаження файлів у форматах доступних для відображення таких електронних документів (наприклад: *.pdf, *.jpg, *.jpeg, *.png), визначених у Таблиці 1 Додатку 1:
1.1. Довідка подається Учасником за формою, наведеною в Додатку 1.1 за підписом уповноваженої особи та завіряється печаткою підприємства. У довідці обов’язково зазначається інформація щодо фактично виконаних зобов’язань за договором(ами) постачання товару(ів), що є аналогічним предмету даної процедури закупівлі, (для виконання даного критерію достатньо надання інформації за одним аналогічним договором).
1.2. Копія(ї) завірена(і) у відповідності до вимог цієї Документації аналогічного(их) договору(ів) щодо постачання товару аналогічного(их) предмету закупівлі, визначеному даною Документацією (не менше одного). Копія(ї) договору(ів) надається згідно тієї інформації, яка зазначається учасником на вимогу п.1.1. Таблиці 1 Додатку 1 тендерної документації, із усіма додатками та змінами, які є невід’ємною частиною такого(их) договору(ів).
1.3. Копію(ї) відгуку(ів) від Замовника(ів) із позитивним характером, за результатом повного виконання умов з боку учасника аналогічного(их) договору(ів), зазначеного(их) у довідці, яка надається на вимогу п.1.1. Таблиці 1 Додатку 1 тендерної документації. Відгуки мають бути надані від усіх Замовників після фактичного виконання усіх зобов’язань з боку учасника та надані за усіма договорами, вказаних у довідці, яка надається на вимогу п.1.1. Таблиці 1 Додатку 1 тендерної документації.

ПРИМІТКИ: Замовник надає наступне визначення поняттю «аналогічний договір»*: «Аналогічним договором в розумінні Документації є договір із взятими на себе зобов'язаннями Учасником за предметом закупівлі, аналогічного предмету закупівлі що визначений даною Документацією, тобто подібного або відмінного товару, схожого у цілому за певними властивостями, ознаками або відношеннями тощо».
* довідково: визначено виходячи поняття «аналогія» з - Анало́гія (грец.Αναλογια – відповідність) – подібність, схожість у цілому відмінних предметів, явищ за певними властивостями, ознаками або відношеннями тощо.

14.06.2024р. о 15:05 Замовник оприлюднив Вимогу про усунення порушення наступного змісту:
«Опис:
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо державним замовником під час розгляду пропозиції постачальника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у пропозиції та/або подання яких вимагалося в оголошенні, він повідомляє учаснику у спосіб та у строк, зазначений в оголошенні, про необхідність усунення таких невідповідностей (із зазначенням переліку таких невідповідностей).
1. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей:
1.1. Відповідно до п.2 Розділу 3 Тендерної документації Тендерна пропозиція обов’язково повинна супроводжуватись електронною банківською гарантією у розмірі до 3 % від очікуваної вартості, а саме: 89 940,00 грн. (вісімдесят дев'ять тисяч дев'ятсот сорок гривень 00 копійок), що підтверджує надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції. Електронна банківська гарантія повинна бути оформлена відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004р. № 639 та Наказу Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України № 2628 від 14.12.2020 року: має бути із безвідкличним зобов’язанням банку відшкодувати суму гарантії протягом 5 робочих / банківських днів за письмовою вимогою Замовника на рахунок: р/р UA788201720355179001000007299 в ДКСУ, МФО 820172, одержувач: Квартирно-експлуатаційний відділ м. Полтава, код ЄДРПОУ 08377170.
Згідно з пп.1 п.4 Наказу Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України № 2628 від 14.12.2020 року у реквізитах гарантії:
1) щодо повного найменування гаранта зазначається інформація:
повне найменування гаранта, його ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
код банку (у разі наявності);
адреса місцезнаходження;
поштова адреса для листування;
адреса електронної пошти гаранта, на яку отримуються документи;
SWIFT-адреса гаранта (у разі, якщо гарантом є банк);
Учасником у складі тендерної пропозиції надано Гарантію № 2024/1/1015/Т від 16 квітня 2024р., у якій видалено словосполучення "у разі, якщо гарантом є банк" з форми затвердженої Наказом Мінекономіки № 2628 від 14.12.2020 року.

1.2. Відповідно до Розділ 1 ДОДАТКУ 1. КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ТА ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ, висунута кваліфікаційна вимога, а саме: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. До цієї кваліфікаційної вимоги додані примітки, згідно яких Замовник надає наступне визначення поняттю «аналогічний договір»*: «Аналогічним договором в розумінні Документації є договір із взятими на себе зобов'язаннями Учасником за предметом закупівлі, аналогічного предмету закупівлі що визначений даною Документацією, тобто подібного або відмінного товару, схожого у цілому за певними властивостями, ознаками або відношеннями тощо». *довідково: визначено виходячи поняття «аналогія» з - Анало́гія (грец.Αναλογια – відповідність) – подібність, схожість у цілому відмінних предметів, явищ за певними властивостями, ознаками або відношеннями тощо.».

2. Для усунення зазначеної невідповідності Учасника необхідно надати у строк, визначений Особливостями:
2.1. Учасник повинен виправити Гарантію № 2024/1/1015/Т від 16 квітня 2024р., у якій видалено словосполучення "у разі, якщо гарантом є банк", щоб вона відповідала вимогам Наказу Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України № 2628 від 14.12.2020 року.
2.2. Учасник повинен надати аналогічний договір, в якому вказаний товар, який є подібним, схожим у цілому за певними властивостями, ознаками до товару, який є предметом закупівлі, а саме: Ліжко двоярусне розбірне згідно до примітки Додатку 1 до тендерної документації.»

14.06.2024р. о 18:19 Скаржник завантажив в електронну систему закупівель Договір поставки №55 від 01.05.2024р., укладений між ТОВ «Меблі-Укрспецторг» як постачальником та ФОП Драчевська Оксана Анатоліївна як Покупцем, видаткову накладну №7 від 31.05.2024р., Лист-відгук №06/24 від 03.06.2024р.
Згідно з п.1.1. Договору в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Постачальник передає у власність Покупцеві меблі «ДК 021:2015:39140000-5 Меблі для дому (ліжко двоярусне металеве (розбірне) згідно Додатку (далі – Товар), а Покупець зобов’язується прийняти та сплатити Постачальнику вартість товару, визначений в асортименті, кількістю та за цінами, які зазначені в Специфікації (Додаток №1), що додається до цього Договору і є його невід’ємною частиною.
Відповідно до Додатку 1 «Специфікація» до Договору №55 від 01.05.2024р. найменування товару – ліжко двоярусне металеве (розбірне).
Відповідно до видаткової накладної №7 від 31.05.2024р. найменування товару – ліжко двоярусне металеве (розбірне).

18.06.2024р. Замовником було опубліковано Протокол №13 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Квартирно-експлуатаційного відділу міста Полтава, відповідно до якого тендерну пропозицію ТОВ «МЕБЛІ-УКРСПЕЦТОРГ» відхилено на підставі пп.2 п.44 Особливостей та абз. 5 пп.1 п.44 Особливостей, а саме:

«…Відповідно до інформацій, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу кінцевий строк подання Пропозицій - 17.04.2024. Враховуючи наведене, зазначені вище документи, в саме ДОГОВІР ПОСТАВКИ №55 від 01.05.2024 року та Видаткова накладна №7 від 31.05.2024 р. що укладені після кінцевого строку подання Пропозицій, не можуть вважатись такими, но надані у складі Пропозиції до кінцевого строку подання Пропозицій.
Враховуючи наведене, Пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікацій та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документацій. Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформацій та або документах, шо може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Враховуючи наведене, у Замовника наявний підстави для відхилення Пропозиції Учасника, визначені абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Після виставлення вимоги про усунення невідповідностей Учасник закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозицій, та/або змінив предмет закупівлі його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи наведене. Пропозиція Учасника не відповідає умовам тендерної документацій.
За результатами розгляду тендерной пропозиції учасника Закупівлі ТОВ "МЕБЛІ- УКРСПЕЦТОРГ" (код ЄДРПОУ 413863411, замовник виявив, що
1. Пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури. закупівлі відповідно до пункту 43 них особливостей. Враховуючи наведене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Учасника, визначені абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
2. Учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозицій, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. З огляду на це, замовник має відхилити тендерну учасника на підставі абзацу п'ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей.»

По-перше, Скаржником у складі тендерної пропозиції було надано Договір поставки №2024/18.01 від 18.01.2024р., укладений між ТОВ «Меблі-Укрспецторг» як постачальником та ФОП Драчевська Оксана Анатоліївна як Покупцем, видаткову накладну №3 від 20.01.2024р., Лист-відгук №01/24 від 29.01.2024р.
Згідно з п.1.1. за цим Договором Постачальник зобов’язується поставити і передати у власність Покупцю Товар «ДК 021:2015:39140000-5 Меблі для дому (шафа для одягу) згідно Специфікації (Додаток 1), яка є невід’ємною частиною цього Договору, а Покупець прийняти та оплатити товар на умовах цього Договору.
Відповідно до Додатку 1 «Специфікація» до Договору №2024/18.01 від 18.01.2024р. найменування товару – шафа для одягу.
Відповідно до видаткової накладної №3 від 19.01.2024р. Постачальником було поставлено товар «шафа для одягу».

Звертаємо Вашу увагу, що згідно з п.4.1. Тендерної документації предметом закупівлі є Ліжко двоярусне розбірне, ДК 021:2015 – 39140000-5 «Меблі для дому».
Згідно з приміткою Додатку 1 до Тендерної документації ПРИМІТКИ: Замовник надає наступне визначення поняттю «аналогічний договір»*: «Аналогічним договором в розумінні Документації є договір із взятими на себе зобов'язаннями Учасником за предметом закупівлі, аналогічного предмету закупівлі що визначений даною Документацією, тобто подібного або відмінного товару, схожого у цілому за певними властивостями, ознаками або відношеннями тощо».

Вважаємо, що наданий Скаржником у складі тендерної пропозиції Договір №2024/18.01 від 18.01.2024р. є аналогічним в розумінні тендерної документації, оскільки його предметом також є меблі для дому, а саме шафа.
Зазначене відповідає критерію «аналогічний за предметом закупівлі», «відмінний товар, схожого … за певними властивостями, ознаками або відношеннями тощо». Тобто і предметом закупівлі і предметом наданого аналогічного договору є меблі саме для дому.
У зв’язку із чим вважаємо, що Замовник взагалі не повинен був надавати ТОВ «Меблі-Укрспецторг» вимогу про виправлення невідповідностей у цій частині, оскільки тендерна пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації.

По-друге, 14.06.2024р. о 18:19 Скаржник завантажив в електронну систему закупівель Договір поставки №55 від 01.05.2024р., укладений між ТОВ «Меблі-Укрспецторг» як постачальником та ФОП Драчевська Оксана Анатоліївна як Покупцем, видаткову накладну №7 від 31.05.2024р., Лист-відгук №06/24 від 03.06.2024р.
Згідно з п.1.1. Договору в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Постачальник передає у власність Покупцеві меблі «ДК 021:2015:39140000-5 Меблі для дому (ліжко двоярусне металеве (розбірне) згідно Додатку (далі – Товар), а Покупець зобов’язується прийняти та сплатити Постачальнику вартість товару, визначений в асортименті, кількістю та за цінами, які зазначені в Специфікації (Додаток №1), що додається до цього Договору і є його невід’ємною частиною.
Відповідно до Додатку 1 «Специфікація» до Договору №55 від 01.05.2024р. найменування товару – ліжко двоярусне металеве (розбірне).
Відповідно до видаткової накладної №7 від 31.05.2024р. найменування товару – ліжко двоярусне металеве (розбірне).

Звертаємо Вашу увагу, що тендерна документація не містила жодних вимог до дати укладення договору.
Також ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливості не встановлюють жодних вимог чи обмежень щодо дати формування/укладання документів, які надаються на вимогу про виправлення невідповідностей.

На підставі викладеного вважаємо, що тендерна пропозиція учасника була неправомірно відхилена.

Прийняття Замовником рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МЕБЛІ-УКРСПЕЦТОРГ» порушує положення Закону України «Про публічні закупівлі», Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, основні принципи здійснення закупівель, порушує законні права та інтереси ТОВ «МЕБЛІ-УКРСПЕЦТОРГ» щодо участі у закупівлі та можливості реалізовувати власну господарську діяльність.
Вважаємо, що замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув пропозицію ТОВ «МЕБЛІ-УКРСПЕЦТОРГ», чим порушив наше право на добросовісну конкуренцію, майнові права, оскільки Скаржник є учасником процедури та претендує на укладення договору з замовником, є реальним учасником ринку постачання меблів.
Заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 8bb0092dc3504aaca0fbbf983807bedc
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-05-010244-a.c2
Назва: Скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.05.2024 17:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.06.2024 12:24
Дата виконання рішення Замовником: 12.06.2024 16:02
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. Скасувати рішення про визначення переможця фізичної особи-підприємця ПЛУЖНИК ОЛЕНИ ПЕТРІВНИ переможцем процедури закупівлі — Ліжко двоярусне розбірне, ДК 021:2015 – 39140000-5 «Меблі для дому» відповідно до Рішення № 9858-р/пк-пз від 05.06.2024 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. 2. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою КЕВ міста Полтава від 20.05.2024 р. №10 щодо визначення переможцем фізичної особи-підприємця ПЛУЖНИК ОЛЕНИ ПЕТРІВНИ вважати недійсним.
Автор: ТОВ "МЕБЛІ-УКРСПЕЦТОРГ", Зоряна Буя +380953374007 ukrspetstorg.mebli@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 28dc871df88145b38f4edf81d37f13cc
Заголовок пункту скарги: 20.05.2024р. Замовником було опубліковано Протокол №10 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Квартирно-експлуатаційного відділу міста Полтава, відповідно до якого ФОП ПЛУЖНИК ОЛЕНА ПЕТРІВНА визначено переможцем закупівлі, оприлюднено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Скаржник не погоджується з вищезазначеним рішенням Замовника про прийняття пропозиції ФОП ПЛУЖНИК ОЛЕНА ПЕТРІВНА, вважає, що дії Замовника порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі», Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, законні права та інтереси Скаржника, виходячи з наступного.
Опис заперечення: Протокол №10 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Квартирно-експлуатаційного відділу міста Полтава від 20.05.2024р
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Незаконне надання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип порушення: Незаконне надання 24 годин на усунення невідповідностей
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до п.1 Розділу 3 Тендерної документації Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником:
- інформацією щодо відсутності підстав, установлених у статті 17 Закону (п.47 Особливостей), – згідно з Додатком 5 до цієї тендерної документації.

ФОП ПЛУЖНИК ОЛЕНА ПЕТРІВНА у складі тендерної пропозиції надала файл «Довідка гарантія. Додаток5», у п. 6 якого зазначено що учасник ФОП Плужник О.П. не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та відносно нього відкрита ліквідаційна процедура.
Відповідно до пп.8 п.47 Особливостей наявність відкритої ліквідаційної процедури щодо учасника є підставою для прийняття Замовником рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилення такої тендерної пропозиції.
Таким чином, тендерна пропозиція ФОП ПЛУЖНИК ОЛЕНА ПЕТРІВНА повинна бути відхилена, а рішення про визначення ФОП ПЛУЖНИК ОЛЕНА ПЕТРІВНА переможцем закупівлі та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинні бути скасовані

Прийняття Замовником рішення щодо акцепту тендерної пропозиції ФОП ПЛУЖНИК ОЛЕНА ПЕТРІВНА порушує положення Закону України «Про публічні закупівлі», Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, основні принципи здійснення закупівель, порушує законні права та інтереси ТОВ «МЕБЛІ-УКРСПЕЦТОРГ» щодо участі у закупівлі та можливості реалізовувати власну господарську діяльність.
Вважаємо, що замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув пропозицію ФОП ПЛУЖНИК ОЛЕНА ПЕТРІВНА, чим порушив наше право на добросовісну конкуренцію, майнові права, оскільки Скаржник є учасником процедури та претендує на укладення договору з замовником, є реальним учасником ринку постачання меблів.
Заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

Відповідно до п.9 Розділу 2.1 Додатку 1 до Тендерної документації (сторінка 31) підтвердження відповідності пропозиції Учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у тому числі відповідній технічній специфікації у вигляді листа-гарантії наступного змісту: «Ми, зазначити найменування Учасника підтверджуємо відповідність своєї пропозиції технічним, якісним, кількісним характеристикам до предмета закупівлі, технічній специфікації та іншим вимогам до предмету закупівлі, що містяться в тендерній документації, в т.ч. Додатку 2 тендерної документації, а також підтверджуємо можливість поставки товару, у відповідності до вимог, визначених згідно з умовами тендерної документації ».

ФОП ПЛУЖНИК ОЛЕНА ПЕТРІВНА у складі тендерної пропозиції не надала зазначений документ.

16.05.2024р. Замовник розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, а саме:

«Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо державним замовником під час розгляду пропозиції постачальника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у пропозиції та/або подання яких вимагалося в оголошенні, він повідомляє учаснику у спосіб та у строк, зазначений в оголошенні, про необхідність усунення таких невідповідностей (із зазначенням переліку таких невідповідностей).
1. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей:
1.1. Відповідно до п.2 Розділу 3 Тендерної документації Тендерна пропозиція обов’язково повинна супроводжуватись електронною банківською гарантією у розмірі до 3 % від очікуваної вартості, а саме: 89 940,00 грн. (вісімдесят дев'ять тисяч дев'ятсот сорок гривень 00 копійок), що підтверджує надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції. Електронна банківська гарантія повинна бути оформлена відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004р. № 639 та Наказу Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України № 2628 від 14.12.2020 року: має бути із безвідкличним зобов’язанням банку відшкодувати суму гарантії протягом 5 робочих / банківських днів за письмовою вимогою Замовника на рахунок: р/р UA788201720355179001000007299 в ДКСУ, МФО 820172, одержувач: Квартирно-експлуатаційний відділ м. Полтава, код ЄДРПОУ 08377170.
Згідно з пп.1 п.4 Наказу Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України № 2628 від 14.12.2020 року у реквізитах гарантії:
1) щодо повного найменування гаранта зазначається інформація:
повне найменування гаранта, його ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
код банку (у разі наявності);
адреса місцезнаходження;
поштова адреса для листування;
адреса електронної пошти гаранта, на яку отримуються документи;
SWIFT-адреса гаранта (у разі, якщо гарантом є банк);
Учасником у складі тендерної пропозиції надано Гарантію № 2024/1/983/Т від 16 квітня 2024р., у якій видалено словосполучення "у разі, якщо гарантом є банк" з форми затвердженої Наказом Мінекономіки № 2628 від 14.12.2020 року.
1.2. Відповідно до Розділ 6. Результати торгів та укладання договору про закупівлю тендерної документації, п. 5. Забезпечення виконання договору про закупівлю, абз. 10 «Учасник у складi пропозицiї повинен надати гарантiйний лист про те, що у разi визначення його переможцем даної процедури закупiвлі, гарантує надання замовнику забезпечення виконання договору про закупiвлю у вигляді та у порядку вказаному у цьому оголошенні.».
1.3. Відповідно до Розділ 2.1. ДОДАТКУ 1. Перелік документів, які надаються усіма учасниками для підтвердження відповідності вимогам документації та кваліфікаційним критеріям, п. 9. «Підтвердження відповідності пропозиції Учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у тому числі відповідній технічній специфікації у вигляді листа-гарантії наступного змісту: «Ми, зазначити найменування Учасника підтверджуємо відповідність своєї пропозиції технічним, якісним, кількісним характеристикам до предмета закупівлі, технічній специфікації та іншим вимогам до предмету закупівлі, що містяться в тендерній документації, в т.ч. Додатку 2 тендерної документації, а також підтверджуємо можливість поставки товару, у відповідності до вимог, визначених згідно з умовами тендерної документації».
1.4. Відповідно до Розділ 2.1. ДОДАТКУ 1. Перелік документів, які надаються усіма учасниками для підтвердження відповідності вимогам документації та кваліфікаційним критеріям, п. 10. «Сертифікат якості або інший подібний документ від виробника товару**, та/або документ, якій підтверджує якість та/або безпеку товару, що виданий компетентними органами (підприємствами) у сфері якості та безпеки товарів, де містяться відомості про виробника товару», відповідно до Додатку 2 тендерної документації.

2. Для усунення зазначеної невідповідності Учасника необхідно надати у строк, визначений Особливостями:
2.1. Учасник повинен виправити Гарантію № 2024/1/983/Т від 16 квітня 2024р., у якій видалено словосполучення "у разі, якщо гарантом є банк", щоб вона відповідала вимогам Наказу Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України № 2628 від 14.12.2020 року.
2.2. Учасник повинен надати Гарантiйний лист про те, що у разi визначення його переможцем даної процедури закупiвлі, гарантує надання замовнику забезпечення виконання договору про закупiвлю у вигляді та у порядку вказаному у цьому оголошенні.
2.3. Учасник повинен надати Лист-гарантію про те, що Учасник підтверджує відповідність своєї пропозиції технічним, якісним, кількісним характеристикам до предмета закупівлі, технічній специфікації та іншим вимогам до предмету закупівлі, що містяться в тендерній документації, в т.ч. Додатку 2 тендерної документації, а також підтверджуємо можливість поставки товару, у відповідності до вимог, визначених згідно з умовами тендерної документації.
2.4.Учасник повинен надати Сертифікат якості або інший подібний документ від виробника товару**, та/або документ, якій підтверджує якість та/або безпеку товару, що виданий компетентними органами (підприємствами) у сфері якості та безпеки товарів, де містяться відомості про виробника товару», відповідно до Додатку 2 тендерної документації.»

Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Таким чином, Замовник, надавши ФОП ПЛУЖНИК ОЛЕНА ПЕТРІВНА можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону та прийняв неправомірне рішення про акцепт його пропозиції.
Відповідно до п.41 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція ФОП ПЛУЖНИК ОЛЕНА ПЕТРІВНА повинна бути відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а рішення про визначення ФОП ПЛУЖНИК ОЛЕНА ПЕТРІВНА переможцем закупівлі та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинні бути скасовані.
Прийняття Замовником рішення щодо акцепту тендерної пропозиції ФОП ПЛУЖНИК ОЛЕНА ПЕТРІВНА порушує положення Закону України «Про публічні закупівлі», Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, основні принципи здійснення закупівель, порушує законні права та інтереси ТОВ «МЕБЛІ-УКРСПЕЦТОРГ» щодо участі у закупівлі та можливості реалізовувати власну господарську діяльність.
Вважаємо, що замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув пропозицію ФОП ПЛУЖНИК ОЛЕНА ПЕТРІВНА, чим порушив наше право на добросовісну конкуренцію, майнові права, оскільки Скаржник є учасником процедури та претендує на укладення договору з замовником, є реальним учасником ринку постачання меблів.
Заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 0129902c56af451a93260172c75664da
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-05-010244-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 09.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.05.2024 17:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.05.2024 11:51
Дата виконання рішення Замовником: 14.05.2024 14:37
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. Скасувати рішення про визначення переможця товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІТПОЛ-УКРАЇНА» переможцем процедури закупівлі — Ліжко двоярусне розбірне, ДК 021:2015 – 39140000-5 «Меблі для дому» відповідно до Рішення № 8270-р/пк-пз від 09.05.2024 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. 2. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою КЕВ міста Полтава від 24.04.2024 р. №7 щодо визначення переможцем товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІТПОЛ-УКРАЇНА» вважати недійсним.
Автор: ТОВ "МЕБЛІ-УКРСПЕЦТОРГ", Зоряна Буя +380953374007 ukrspetstorg.mebli@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4f2ca872ac1543d19cb38d23d3691ea2
Заголовок пункту скарги: 24.04.2024р. Замовником було опубліковано Протокол №7 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Квартирно-експлуатаційного відділу міста Полтава, відповідно до якого ТОВ "ЛІТПОЛ-УКРАЇНА" визначено переможцем закупівлі, оприлюднено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Опис заперечення: Протокол №7 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Квартирно-експлуатаційного відділу міста Полтава від 24.04.2024р.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-05-010244-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «МЕБЛІ-УКРСПЕЦТОРГ» (надалі за текстом – Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно з тендерною документацією подало свою тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі є Ліжко двоярусне розбірне, ДК 021:2015 – 39140000-5 «Меблі для дому».
Для участі у торгах було подано наступні пропозиції:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛІТПОЛ-УКРАЇНА" 2 073 160 грн Визнаний переможцем
ФОП ПЛУЖНИК ОЛЕНА ПЕТРІВНА 2 102 040 грн Не розглядався
ТОВ "МЕБЛІ-УКРСПЕЦТОРГ" 2 432 484 грн Не розглядався
ТОВ "IP COM" 2 496 708 грн Не розглядався
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОМПАНІЯ "ПАСКАЛЬ" 2 497 000 грн Не розглядався
ПІДПРИЄМСТВО, ЯКЕ ЗАСНОВАНЕ НА ВЛАСНОСТІ ОБ’ЄДНАННЯ ГРОМАДЯН "ЕЛКОН-ДІЗАЙН" 2 586 800 грн Не розглядався
17.04.2024р. відбулося розкриття тендерних пропозицій.

24.04.2024р. Замовником було опубліковано Протокол №7 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Квартирно-експлуатаційного відділу міста Полтава, відповідно до якого ТОВ "ЛІТПОЛ-УКРАЇНА" визначено переможцем закупівлі, оприлюднено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

Скаржник не погоджується з вищезазначеним рішенням Замовника про прийняття пропозиції ТОВ "ЛІТПОЛ-УКРАЇНА", вважає, що дії Замовника порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі», Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, законні права та інтереси Скаржника, виходячи з наступного.

Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:

1. Відповідно до п.5 Розділу 6 Тендерної документації (сторінка 26) Учасник у складi пропозицiї повинен надати гарантiйний лист про те, що у разi визначення його переможцем даної процедури закупiвлі, гарантує надання замовнику забезпечення виконання договору про закупiвлю у вигляді та у порядку вказаному у цьому оголошенні.

ТОВ "ЛІТПОЛ-УКРАЇНА" у складі тендерної пропозиції не надано зазначений гарантійний лист.

Відповідно до пункту 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей

Таким чином, Замовник, не надавши ТОВ "ЛІТПОЛ-УКРАЇНА" можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону та прийняв неправомірне рішення про акцепт його пропозиції. Враховуючи викладене, вважаємо, що рішення про визначення ТОВ "ЛІТПОЛ-УКРАЇНА" переможцем закупівлі та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинні бути скасовані.

Прийняття Замовником рішення щодо акцепту тендерної пропозиції ТОВ "ЛІТПОЛ-УКРАЇНА" порушує положення Закону України «Про публічні закупівлі», Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, основні принципи здійснення закупівель, порушує законні права та інтереси ТОВ «МЕБЛІ-УКРСПЕЦТОРГ» щодо участі у закупівлі та можливості реалізовувати власну господарську діяльність.
Вважаємо, що замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув пропозицію ТОВ "ЛІТПОЛ-УКРАЇНА", чим порушив наше право на добросовісну конкуренцію, майнові права, оскільки Скаржник є учасником процедури та претендує на укладення договору з замовником, є реальним учасником ринку постачання меблів.
Заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 68cc0f47c2864695b3ad523de14ba8c4
Заголовок пункту скарги: 24.04.2024р. Замовником було опубліковано Протокол №7 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Квартирно-експлуатаційного відділу міста Полтава, відповідно до якого ТОВ "ЛІТПОЛ-УКРАЇНА" визначено переможцем закупівлі, оприлюднено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю
Опис заперечення: 2. Протокол №7 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Квартирно-експлуатаційного відділу міста Полтава від 24.04.2024р.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерних пропозицій
Тип порушення: Забезпечення тендерних пропозицій
Опис суті пункту скарги: 3. Згідно з п.2 Розділу 3 Тендерної документації Тендерна пропозиція обов’язково повинна супроводжуватись електронною банківською гарантією у розмірі до 3 % від очікуваної вартості, а саме: 89 940,00 грн. (вісімдесят дев'ять тисяч дев'ятсот сорок гривень 00 копійок), що підтверджує надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції. Електронна банківська гарантія повинна бути оформлена відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004р. № 639 та Наказу Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України № 2628 від 14.12.2020 року: має бути із безвідкличним зобов’язанням банку відшкодувати суму гарантії протягом 5 робочих / банківських днів за письмовою вимогою Замовника на рахунок: р/р UA788201720355179001000007299 в ДКСУ, МФО 820172, одержувач: Квартирно-експлуатаційний відділ м. Полтава, код ЄДРПОУ 08377170.

Згідно з пп.1 п.4 Наказу Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України № 2628 від 14.12.2020 року у реквізитах гарантії:

1) щодо повного найменування гаранта зазначається інформація:
повне найменування гаранта, його ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
код банку (у разі наявності);
адреса місцезнаходження;
поштова адреса для листування;
адреса електронної пошти гаранта, на яку отримуються документи;
SWIFT-адреса гаранта (у разі, якщо гарантом є банк);

Переможцем у складі тендерної пропозиції надано Гарантію № 2362-24 від 12.04.2024р., у якій видалено словосполучення "у разі, якщо гарантом є банк" з форми затвердженої Наказом Мінеконміки № 2628 від 14.12.2020 року.
Внесені зміни до банківської гарантії не відповідають вимогам Наказу Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України № 2628 від 14.12.2020 року.

Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей

Таким чином, Замовник, не надавши ТОВ "ЛІТПОЛ-УКРАЇНА" можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону та прийняв неправомірне рішення про акцепт його пропозиції. Враховуючи викладене, вважаємо, що рішення про визначення ТОВ "ЛІТПОЛ-УКРАЇНА" переможцем закупівлі та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинні бути скасовані.

Прийняття Замовником рішення щодо акцепту тендерної пропозиції ТОВ "ЛІТПОЛ-УКРАЇНА" порушує положення Закону України «Про публічні закупівлі», Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, основні принципи здійснення закупівель, порушує законні права та інтереси ТОВ «МЕБЛІ-УКРСПЕЦТОРГ» щодо участі у закупівлі та можливості реалізовувати власну господарську діяльність.
Вважаємо, що замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув пропозицію ТОВ "ЛІТПОЛ-УКРАЇНА", чим порушив наше право на добросовісну конкуренцію, майнові права, оскільки Скаржник є учасником процедури та претендує на укладення договору з замовником, є реальним учасником ринку постачання меблів.
Заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

2. Згідно з п.2 Розділу 3 Тендерної документації Тендерна пропозиція обов’язково повинна супроводжуватись електронною банківською гарантією у розмірі до 3 % від очікуваної вартості, а саме: 89 940,00 грн. (вісімдесят дев'ять тисяч дев'ятсот сорок гривень 00 копійок), що підтверджує надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції. Електронна банківська гарантія повинна бути оформлена відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004р. № 639 та Наказу Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України № 2628 від 14.12.2020 року: має бути із безвідкличним зобов’язанням банку відшкодувати суму гарантії протягом 5 робочих / банківських днів за письмовою вимогою Замовника на рахунок: р/р UA788201720355179001000007299 в ДКСУ, МФО 820172, одержувач: Квартирно-експлуатаційний відділ м. Полтава, код ЄДРПОУ 08377170.

Згідно з пп.9 п.4 Наказу Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України № 2628 від 14.12.2020 року у реквізитах гарантії:
9) в інформації щодо тендерної документації / оголошення про проведення спрощеної закупівлі зазначаються:
дата рішення замовника, яким затверджена тендерна документація, або дата оголошення про проведення спрощеної закупівлі;

12.04.2024р. Замовником було оприлюднено тендерну документацію зі змінами, затверджену Протокольним рішення Уповноваженої особи КЕВ м. Полтава від 12 квітня 2024 № 5.

Переможцем у складі тендерної пропозиції надано Гарантію № 2362-24 від 12.04.2024р., у якій зазначено:
Інформація щодо тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ (з особливостями) на закупівлю товару: Ліжко двоярусне розбірне, ДК 021:2015 – 39140000-5 «Меблі для дому» (нова редакція), «ЗАТВЕРДЖЕНО» Протокольне рішення Уповноваженої особи КЕВ м. Полтава 11 квітня 2024 № 3 Валерія ЛИСЕНКО.

Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей

Таким чином, Замовник, не надавши ТОВ "ЛІТПОЛ-УКРАЇНА" можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону та прийняв неправомірне рішення про акцепт його пропозиції. Враховуючи викладене, вважаємо, що рішення про визначення ТОВ "ЛІТПОЛ-УКРАЇНА" переможцем закупівлі та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинні бути скасовані.
Прийняття Замовником рішення щодо акцепту тендерної пропозиції ТОВ "ЛІТПОЛ-УКРАЇНА" порушує положення Закону України «Про публічні закупівлі», Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, основні принципи здійснення закупівель, порушує законні права та інтереси ТОВ «МЕБЛІ-УКРСПЕЦТОРГ» щодо участі у закупівлі та можливості реалізовувати власну господарську діяльність.
Вважаємо, що замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув пропозицію ТОВ "ЛІТПОЛ-УКРАЇНА", чим порушив наше право на добросовісну конкуренцію, майнові права, оскільки Скаржник є учасником процедури та претендує на укладення договору з замовником, є реальним учасником ринку постачання меблів.
Заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на відміну процедури закупівлі

Номер: 349fb3d3174e473c95a8e90effbc8dbd
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-05-010244-a.a4
Назва: Скарга на відміну процедури закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 23.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.07.2024 18:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.07.2024 11:48
Дата виконання рішення Замовником: 29.07.2024 11:05
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1.Замовником скасовано рішення про відміну процедури закупівлі — "Ліжко двоярусне розбірне, ДК 021:2015 – 39140000-5 "Меблі для дому" відповідно до Рішення № 12602-р/пк-пз від 23.07.2024 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. 2. Протокол щодо прийняття рішенння уповноваженою особою КЕВ міста Полтава від 09.07.2024 р. №16 щодо відміни процедури закупівлі — "Ліжко двоярусне розбірне, ДК 021:2015 – 39140000-5 "Меблі для дому" вважати недійсним.
Автор: ТОВ "МЕБЛІ-УКРСПЕЦТОРГ", Зоряна Буя +380953374007 ukrspetstorg.mebli@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: cb1adcca17d7411e9dc43fd09779b111
Заголовок пункту скарги: Незаконна відміна процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-05-010244-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «МЕБЛІ-УКРСПЕЦТОРГ» (надалі за текстом – Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно з тендерною документацією подало свою тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі є Ліжко двоярусне розбірне, ДК 021:2015 – 39140000-5 «Меблі для дому».
Для участі у торгах було подано наступні пропозиції:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛІТПОЛ-УКРАЇНА" 2 073 160 грн Пропозицію дискваліфіковано
ФОП ПЛУЖНИК ОЛЕНА ПЕТРІВНА 2 102 040 грн Пропозицію дискваліфіковано
ТОВ "МЕБЛІ-УКРСПЕЦТОРГ" 2 432 484 грн Кандидат, очікує рішення
ТОВ "IP COM" 2 496 708 грн Очікує розгляду
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОМПАНІЯ "ПАСКАЛЬ" 2 497 000 грн Не розглядався
ПІДПРИЄМСТВО, ЯКЕ ЗАСНОВАНЕ НА ВЛАСНОСТІ ОБ’ЄДНАННЯ ГРОМАДЯН "ЕЛКОН-ДІЗАЙН" 2 586 800 грн Не розглядався
17.04.2024р. відбулося розкриття тендерних пропозицій.

Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:

09.07.2024р. Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено Протокол №16 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Квартирно-експлуатаційного відділу міста Полтава, у якому зазначено наступне:
«Замовником виявлено невідповідність умов договору вимогам тендерної документації щодо порядку забезпечення виконання договору, а саме проект договору про закупівлю не містить інформації про розмір, вид строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю що передбачено вимогами тендерної документації. Таким чином виникає порушення п. 18. п. 19 Особливостей та ст.547, 548 гл.49 Цивільного кодексу України. 3 огляду на зазначене є підстави для прийняття рішення про відміну відкритих торгів.
Як зазначає підпункт 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель UA-2024-04-05-010244-а, у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.»

Також у системі закупівель зазначено –
«Причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель».

Вважаємо це рішення незаконним, таким, що порушує наші права та спрямоване на ухилення від укладання з нами договору.
Зазначимо, що нами надано усі необхідні документи у складі пропозиції та зроблено усе необхідне для укладання договору із замовником, втім Замовник безпідставно намагається відмінити закупівлю.
Відповідно до пп.2 п. 50 Постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 р: замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.

Вважаємо, що факт відсутності в проєкті договору інформації про забезпечення виконання договору не є таким порушенням, яке неможливо усунути, оскільки:

По-перше, в п.5 Розділу 4 Тендерної документації викладено вимоги щодо надання забезпечення виконання договору, зокрема наступне:

«Керуючись ст. 27 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасника-переможця внесення ним забезпечення виконання договору. Учасник-переможець не пізніше дати укладення договору надає забезпечення виконання договору у розмірі, що відповідає 5 відсотків вартості договору у формі депозиту безвідсоткового (шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок замовника).
Реквізити для перерахування забезпечення виконання договору:
р/р UA788201720355179001000007299 в ДКСУ, МФО 820172, одержувач: Квартирно-експлуатаційний відділ м. Полтава, код ЄДРПОУ 08377170.
У призначенні платежу обов’язково вказати: “Забезпечення виконання договору на закупівлю______________ (назва предмета закупівлі), номер закупівлі _______________, (забезпечення виконання договору, без ПДВ)”.
Для підтвердження надання забезпечення виконання договору учасник-переможець надає:
- копію платіжного доручення про перерахування суми забезпечення виконання договору з відміткою (печаткою) банку.
Усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення виконання договору, здійснюються за рахунок коштів учасника.
Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після виконання учасником-переможцем договору, а також у разі визнання судом результатів процедури закупівлі або договору про закупівлю недійсними та у випадках, передбачених статтею 27 Закону, а також згідно з умовами, зазначеними в договорі, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
Забезпечення виконання договору не повертається у разі, якщо учасник-переможець не виконав усі умови договору.
Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору (у разі, якщо вони не повертаються), підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а у разі здійснення закупівлі юридичними особами (їхніми об’єднаннями) не за бюджетні кошти – перераховуються на рахунок таких юридичних осіб (їхніх об’єднань).
Учасник у складi пропозицiї повинен надати гарантiйний лист про те, що у разi визначення його переможцем даної процедури закупiвлі, гарантує надання замовнику забезпечення виконання договору про закупiвлю у вигляді та у порядку вказаному у цьому оголошенні.»

Таким чином тендера документація містить інформацію про розмір, вид строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю.
Також тендерна документація містить вимогу про надання гарантійного листа від учасників, яким підтверджується надання замовнику забезпечення виконання договору про закупiвлю у вигляді та у порядку вказаному у цьому оголошенні.
Зокрема Скаржником у складі тендерної пропозиції було надано Гарантійний лист (файл «Довідки»), згідно з яким ТОВ «МЕБЛІ–УКРСПЕЦТОРГ» гарантує, що у разi визначення нас переможцем даної процедури закупiвлі, гарантуємо надання замовнику забезпечення виконання договору про закупiвлю у вигляді та у порядку вказаному у цьому оголошенні.
Таким чином, викладені умови тендерної документації цілком зрозумілі учасникам; вимоги, питання або скарги щодо вимог тендерної документації в цій частині не надходили.

По-друге, згідно з п.4 Розділу 6 Тендерної документації Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів.
Таким чином інформація про забезпечення виконання договору може бути додана в договір на етапі його підписання з переможцем закупівлі шляхом внесення змін до договору, зокрема шляхом укладання додаткової угоди про внесенні змін до договору.
Відповідно до розділу IX. «Порядок внесення змін до Договору» Проєкту договору:
9.1. Зміни до договору про закупівлю можуть вноситись у випадках, вказаних згідно оформляються шляхом укладання відповідної додаткової угоди, яка підписується уповноваженими представниками обох Сторін, скріплюється печатками Сторін (за наявності) та є невід`ємною частиною.
9.2. Пропозицію щодо внесення змін до договору може зробити кожна із сторін договору.
9.3. Пропозиція щодо внесення змін до договору має містити обґрунтування необхідності внесення таких змін договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов'язаною у разі її прийняття. Обмін інформацією щодо внесення змін до договору здійснюється у письмовій формі шляхом взаємного листування.
9.4. Зміна договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. В той же час, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Таким чином умовами тендерної документації та Проєкту договору передбачено можливість внести зміни до договору, зокрема в частині забезпечення виконання умов договору.
Вважаємо, що Замовником не доведено та документально не підтверджено правомірність відміни Процедури закупівлі з наведених вище підстав, у тому числі наявність підстав для відміни Процедури закупівлі у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.

Аналогічна позиція викладена в рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №2527-р/пк-пз від 02.03.2023р.

Наголошуємо, що замовник самостійно приймає відповідні рішення, вчиняє або не вчиняє дії, необхідні для реалізації своїх функцій, дотримуючись принципів закупівель та мети Закону. За таких умов, замовник самостійно несе відповідальність за прийняті рішення та дії.
У зв’язку з вищевикладеним, вважаємо, що рішення замовника про відміну тендеру має бути скасовано.
Заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)