-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Одяг робочий
Завершена
9 583 317.80
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 95 833.18 UAH
мін. крок: 1% або 95 833.18 UAH
Період оскарження:
04.04.2024 15:03 - 12.04.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на вимоги Тендерної Документації
Номер:
112fa7f1a0b64177a582852f191542db
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-04-008814-a.b1
Назва:
Скарга на вимоги Тендерної Документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Витяг з ТД, Практика АМКУ.pdf 11.04.2024 15:38
- Скарга.pdf 11.04.2024 15:38
- sign.p7s 11.04.2024 15:39
- заява.pdf 12.04.2024 13:16
- Заява щодо участі в засіданні АМКУ.docx 12.04.2024 13:16
- Копія листа запита та комерційних пропозицій.pdf 17.04.2024 16:43
- Лист в АМКУ Одяг.docx 17.04.2024 16:43
- Лист в АМКУ Одяг.pdf 17.04.2024 16:43
- Пропозиція виробника Еліт профіт з документами якості_.pdf 17.04.2024 16:43
- Пропозиція виробника Стиль груп з документами якості_.pdf 17.04.2024 16:43
- рішення від 15.04.2024 № 6590.pdf 15.04.2024 16:22
- інформація про резолютивну частину рішення від 23.04.2024 № 7198.pdf 24.04.2024 13:20
- рішення від 23.04.2024 № 7198.pdf 26.04.2024 12:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.04.2024 17:59
Дата розгляду скарги:
23.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.04.2024 16:24
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
26.04.2024 12:07
Пункт скарги
Номер:
1b73d730da2344a7883c8443a0daae4a
Заголовок пункту скарги:
тендерна документація містить вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Опис заперечення:
04.04.2024 року, Замовником торгів, всупереч діючому законодавству, були оприлюднені дискримінаційні умови до тендерної документації, які настільки очевидні, що дозволяють стверджувати, що вже на етапі формування тендерної документації має місце змова між Замовником тендеру та одним із учасників процедури, під якого були виписані умови тендерної документації, які є дискримінаційними по відношенню до інших учасників закупівлі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
ч.1, ч.2, ч. 9, ч. 12 Додатку №2 до ТД, Замовником торгів, встановлено вимоги до Тканини верху, а саме:
- Тканина верху - Портвокер 260, масловодовідштовхуюча, кислотолугостійка з антистатистичною ниткою та ниткою Пробан (склад 80% бавовна, 14% поліестер, 5% нитка Пробан, 1% антистатична нитка, щільність 260 г/м2±5%).
ПРОТЕ, ЩО ТАКЕ «ТКАНИНА ПОРТВОКЕР 260, МАСЛОВОДОВІДШТОВХУЮЧА, КИСЛОТОЛУГОСТІЙКА З АНТИСТАТИСТИЧНОЮ НИТКОЮ»?, НА ПІДСТАВІ ЯКОГО ДСТУ ВОНА ВИГОТОВЛЯЄТЬСЯ?, ЇЇ ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ, ЧИ Є ІНОЗЕМНОЮ ЗАПАТЕНТОВАНОЮ ТОРГОВОЮ МАРКОЮ/ СИСТЕМОЮ/ СИРОВИНОЮ/ АБО Є СУКУПНІСТЮ ПЕВНИХ ТЕХНІЧНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ?, ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ МІСТИТЬ!!
ч.1, ч.2, ч. 9, ч. 12 Додатку №2 до ТД, Замовником торгів, зазначена вимога, щодо обов’язкового надання:
- Висновку наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству на тканину верху Портвокер 260 та на тканину двунитка армована;
- Сертифікат відповідності на утеплювач Slimtex;
- Сертифікат якості на утеплювач Slimtex.
Згідно абз. 5 Додатку №2 _ «У місцях, де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз «або еквівалент».
Згідно абз. 7 Додатку №2 _ «Обґрунтування необхідності посилання на конкретну торгову марку (виробника, тощо) — замовник здійснює закупівлю товару із встановленням посилань на торгову назву конкретного виробника, оскільки таке посилання є необхідними для здійснення закупівлі товару, який за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідатиме вимогам та потребам замовника. Тому для дотримання принципів Закону, а саме максимальної економії, ефективності та пропорційності, замовником було прийнято рішення провести закупівлю саме даного товару».
З огляду на зазначене, має місце невиправдане об'єднання в один предмет закупівлі товарів унікальної групи (ексклюзивного товару, що не має еквівалентів/аналогів) за позицією № 1, №2, №9, №12 разом з іншими позиціями, що має достатню кількість еквівалентів/аналогів, що в свою чергу призводить до того, що весь товар з предмету закупівлі може бути запропонований фактично лише обмеженою групою господарюючих суб'єктів.
Аналогічний правовий висновок, викладений в рішенні Постійно діючої адміністративної колегії АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 11922-р/пк-пз від 16.06.202020 року, орган оскарження зазначає _ «З огляду на зазначене, має місце невиправдане об'єднання в один предмет закупівлі товарів унікальної групи (ексклюзивного товару, що не має еквівалентів/аналогів) за позицією № 7 разом з замінною рентгенівською плівкою за позиціями № 1-6 (має достатню кількість еквівалентів/аналогів), що в свою чергу призводить до того, що весь товар з предмету закупівлі може бути запропонований фактично лише обмеженою групою господарюючих суб'єктів.
Враховуючи вищевикладене, Скаржник фактично позбавлений можливості надати пропозицію за позицією № 7 предмету Закупівлі, оскільки не має договірних відносин з виробником такої продукції (його представниками), при тому, що гака продукція виробляється лише одним виробником».
Згідно ч. 6 Розділу ІІІ ТД _ «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 2».
ч.1, ч.2, ч. 7, ч. 8, ч. 9, ч. 12 Додатку №2 до ТД, Замовником торгів, встановлено вимоги до ниток, а саме:
- Тканина верху - Портвокер 260, масловодовідштовхуюча, кислотолугостійка з антистатистичною ниткою та ниткою Пробан (склад 80% бавовна, 14% поліестер, 5% нитка Пробан, 1% антистатична нитка, щільність 260 г/м2±5%).
ПРОТЕ, ЩО ТАКЕ «НИТКА ПРОБАН»?, НА ПІДСТАВІ ЯКОГО ДСТУ ВОНА ВИГОТОВЛЯЄТЬСЯ?, ЧИ Є ІНОЗЕМНОЮ ЗАПАТЕНТОВАНОЮ ТОРГОВОЮ МАРКОЮ/ СИСТЕМОЮ/ СИРОВИНОЮ/ АБО Є СУКУПНІСТЮ ПЕВНИХ ТЕХНІЧНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ?, ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ МІСТИТЬ!!
Згідно абз. 1 Додатку №2 «Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції інформацію про відповідність запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника до предмета закупівлі, оформлену за формою наведеною у Таблиці 1 з урахуванням технічних вимог замовника, зазначених у Додатку № 2 та копії діючих документів що підтверджують якість Товару завірених належним чином Учасником зазначених у Додатку № 2».
Згідно абз. 2 Додатку №2 _ «У випадку, якщо Учасник процедури запропоновує товар вироблений з еквівалентної тканини, він повинен надати у складі пропозиції скановані копії діючих документів на запропоновану тканину, а саме:
- протокол випробувань, який підтверджує характеристики тканини згідно вимог технічної специфікації Покупця та на підставі якого видано сертифікат відповідності на тканину».
Отже, вимоги замовника щодо надання підтверджуючих документів, що підтверджують встановлені показники кожного із матеріалів (Додаток №2 Тендерної документації), реалізуються, шляхом надання відповідних документів на (тканину,фурнітуру, нитки, тощо) наведених у Таблиці 1.
Відтак не зрозуміло, чому тільки Учасник закупівель який пропонує еквівалент товару, (в даному випадку еквівалент «Нитки Пробан») повинен ДОДАТКОВО надати протокол випробувань на підставі якого видано сертифікат відповідності.
Згідно абз. 3 Додатку №2 _ «Також, додатково, необхідно надати наступну інформацію, щодо запропонованого товару виробленого з еквівалентної тканини:
- опис та порівняльну таблицю характеристик тканини
- Всі технічні характеристики запропонованої тканини повинні відповідати технічним характеристикам замовленої тканини
Відтак не зрозуміло, чому тільки Учасник закупівель який пропонує еквівалент товару, (в даному випадку еквівалент «Нитки Пробан») повинен ДОДАТКОВО заповнювати порівняльну таблицю технічних характеристик еквівалентного товару.
Крім того, щоб заповнити порівняльну таблицю (в даному випадку еквівалент «Нитки Пробан»), Учаснику торгів, необхідно мати інформацію про технічні характеристики «Нитки Пробан», якої немає у тендерній документації, що об’єктивно унеможливлює заповнення вище вказаної порівняльної таблиці.
Слід звернути увагу, що відповідно до Закону, у разі, якщо Замовник бажає встановити певний перелік супровідних документів, які повинен надати учасник, то при цьому Законом не передбачена можливість обмежувати надання таких документів встановлюючи обмеження шляхом надання ДОДАТКОВИХ ДОКУМЕНТІВ «протокол випробувань на підставі якого видано сертифікат відповідності на еквівалент товару та додатково заповнювати порівняльну таблицю», оскільки це є інструментом, який звужує економічну конкуренцію потенційних учасників процедур закупівель, які пропонують до постачання «ЕКВІВАЛЕНТ» товару.
Аналогічний правовий висновок, викладений в рішенні Постійно діючої адміністративної колегії АМК України №6046-р/пк-пз від 30.03.2020, у справі за скаргою ТОВ «СМАРТ ФАБРІКС» щодо порушення ДП «Морський торгівельний порт «Южний» порядку проведення Процедури закупівлі. Ідентифікатор закупівлі UA-2020-02-26-000599-c. _ «Відповідно до пункту 12 додатку 1 Документації у випадку, якщо учасник Процедури запропоновує еквівалент товару або товар вироблений з еквівалентної основної тканини, він повинен надати у складі Пропозиції скановані кольорові нотаріально завірені копії діючих документів на запропонований еквівалентний товар або товар вироблений з еквівалентної основної тканини, зокрема: (декларація про відповідність; сертифікат перевірки типу або сертифікат експертизи типу; висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи; сертифікат відповідності; протокол випробувань,
Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації саме у наведеній редакції.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати скановані кольорові саме нотаріально завірені копії наведених вище документів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника»
Оскільки поняття еквіваленту за своєю суттю та наповненням передбачає рівнозначність, аналогічність товару чи послугу та, як наслідок, не може відрізнятися будь-якими характеристиками від самого предмету закупівлі, то на думку скаржника встановлення у тендерній документації додаткових вимог для еквіваленту не узгоджується з принципами процедури державної закупівлі та є дискримінаційними.
- Тканина верху - Портвокер 260, масловодовідштовхуюча, кислотолугостійка з антистатистичною ниткою та ниткою Пробан (склад 80% бавовна, 14% поліестер, 5% нитка Пробан, 1% антистатична нитка, щільність 260 г/м2±5%).
ПРОТЕ, ЩО ТАКЕ «ТКАНИНА ПОРТВОКЕР 260, МАСЛОВОДОВІДШТОВХУЮЧА, КИСЛОТОЛУГОСТІЙКА З АНТИСТАТИСТИЧНОЮ НИТКОЮ»?, НА ПІДСТАВІ ЯКОГО ДСТУ ВОНА ВИГОТОВЛЯЄТЬСЯ?, ЇЇ ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ, ЧИ Є ІНОЗЕМНОЮ ЗАПАТЕНТОВАНОЮ ТОРГОВОЮ МАРКОЮ/ СИСТЕМОЮ/ СИРОВИНОЮ/ АБО Є СУКУПНІСТЮ ПЕВНИХ ТЕХНІЧНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ?, ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ МІСТИТЬ!!
ч.1, ч.2, ч. 9, ч. 12 Додатку №2 до ТД, Замовником торгів, зазначена вимога, щодо обов’язкового надання:
- Висновку наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству на тканину верху Портвокер 260 та на тканину двунитка армована;
- Сертифікат відповідності на утеплювач Slimtex;
- Сертифікат якості на утеплювач Slimtex.
Згідно абз. 5 Додатку №2 _ «У місцях, де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз «або еквівалент».
Згідно абз. 7 Додатку №2 _ «Обґрунтування необхідності посилання на конкретну торгову марку (виробника, тощо) — замовник здійснює закупівлю товару із встановленням посилань на торгову назву конкретного виробника, оскільки таке посилання є необхідними для здійснення закупівлі товару, який за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідатиме вимогам та потребам замовника. Тому для дотримання принципів Закону, а саме максимальної економії, ефективності та пропорційності, замовником було прийнято рішення провести закупівлю саме даного товару».
З огляду на зазначене, має місце невиправдане об'єднання в один предмет закупівлі товарів унікальної групи (ексклюзивного товару, що не має еквівалентів/аналогів) за позицією № 1, №2, №9, №12 разом з іншими позиціями, що має достатню кількість еквівалентів/аналогів, що в свою чергу призводить до того, що весь товар з предмету закупівлі може бути запропонований фактично лише обмеженою групою господарюючих суб'єктів.
Аналогічний правовий висновок, викладений в рішенні Постійно діючої адміністративної колегії АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 11922-р/пк-пз від 16.06.202020 року, орган оскарження зазначає _ «З огляду на зазначене, має місце невиправдане об'єднання в один предмет закупівлі товарів унікальної групи (ексклюзивного товару, що не має еквівалентів/аналогів) за позицією № 7 разом з замінною рентгенівською плівкою за позиціями № 1-6 (має достатню кількість еквівалентів/аналогів), що в свою чергу призводить до того, що весь товар з предмету закупівлі може бути запропонований фактично лише обмеженою групою господарюючих суб'єктів.
Враховуючи вищевикладене, Скаржник фактично позбавлений можливості надати пропозицію за позицією № 7 предмету Закупівлі, оскільки не має договірних відносин з виробником такої продукції (його представниками), при тому, що гака продукція виробляється лише одним виробником».
×
-
Назва доказу:
вимоги ТД, практика АМКУ
-
Опис доказу:
підтверджує, що дії Замовника (у частині встановлення у тендерній документації дискримінаційних умов) порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та основні принципи здійснення закупівель, визначених статтею 3 названого Закону, оскільки тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а отже до тендерної документації в цій частині мають бути внесені відповідні зміни.
-
Повʼязаний документ:
Витяг з ТД, Практика АМКУ.pdf
Згідно ч. 6 Розділу ІІІ ТД _ «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 2».
ч.1, ч.2, ч. 7, ч. 8, ч. 9, ч. 12 Додатку №2 до ТД, Замовником торгів, встановлено вимоги до ниток, а саме:
- Тканина верху - Портвокер 260, масловодовідштовхуюча, кислотолугостійка з антистатистичною ниткою та ниткою Пробан (склад 80% бавовна, 14% поліестер, 5% нитка Пробан, 1% антистатична нитка, щільність 260 г/м2±5%).
ПРОТЕ, ЩО ТАКЕ «НИТКА ПРОБАН»?, НА ПІДСТАВІ ЯКОГО ДСТУ ВОНА ВИГОТОВЛЯЄТЬСЯ?, ЧИ Є ІНОЗЕМНОЮ ЗАПАТЕНТОВАНОЮ ТОРГОВОЮ МАРКОЮ/ СИСТЕМОЮ/ СИРОВИНОЮ/ АБО Є СУКУПНІСТЮ ПЕВНИХ ТЕХНІЧНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ?, ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ МІСТИТЬ!!
Згідно абз. 1 Додатку №2 «Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції інформацію про відповідність запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника до предмета закупівлі, оформлену за формою наведеною у Таблиці 1 з урахуванням технічних вимог замовника, зазначених у Додатку № 2 та копії діючих документів що підтверджують якість Товару завірених належним чином Учасником зазначених у Додатку № 2».
Згідно абз. 2 Додатку №2 _ «У випадку, якщо Учасник процедури запропоновує товар вироблений з еквівалентної тканини, він повинен надати у складі пропозиції скановані копії діючих документів на запропоновану тканину, а саме:
- протокол випробувань, який підтверджує характеристики тканини згідно вимог технічної специфікації Покупця та на підставі якого видано сертифікат відповідності на тканину».
Отже, вимоги замовника щодо надання підтверджуючих документів, що підтверджують встановлені показники кожного із матеріалів (Додаток №2 Тендерної документації), реалізуються, шляхом надання відповідних документів на (тканину,фурнітуру, нитки, тощо) наведених у Таблиці 1.
Відтак не зрозуміло, чому тільки Учасник закупівель який пропонує еквівалент товару, (в даному випадку еквівалент «Нитки Пробан») повинен ДОДАТКОВО надати протокол випробувань на підставі якого видано сертифікат відповідності.
Згідно абз. 3 Додатку №2 _ «Також, додатково, необхідно надати наступну інформацію, щодо запропонованого товару виробленого з еквівалентної тканини:
- опис та порівняльну таблицю характеристик тканини
- Всі технічні характеристики запропонованої тканини повинні відповідати технічним характеристикам замовленої тканини
Відтак не зрозуміло, чому тільки Учасник закупівель який пропонує еквівалент товару, (в даному випадку еквівалент «Нитки Пробан») повинен ДОДАТКОВО заповнювати порівняльну таблицю технічних характеристик еквівалентного товару.
Крім того, щоб заповнити порівняльну таблицю (в даному випадку еквівалент «Нитки Пробан»), Учаснику торгів, необхідно мати інформацію про технічні характеристики «Нитки Пробан», якої немає у тендерній документації, що об’єктивно унеможливлює заповнення вище вказаної порівняльної таблиці.
Слід звернути увагу, що відповідно до Закону, у разі, якщо Замовник бажає встановити певний перелік супровідних документів, які повинен надати учасник, то при цьому Законом не передбачена можливість обмежувати надання таких документів встановлюючи обмеження шляхом надання ДОДАТКОВИХ ДОКУМЕНТІВ «протокол випробувань на підставі якого видано сертифікат відповідності на еквівалент товару та додатково заповнювати порівняльну таблицю», оскільки це є інструментом, який звужує економічну конкуренцію потенційних учасників процедур закупівель, які пропонують до постачання «ЕКВІВАЛЕНТ» товару.
Аналогічний правовий висновок, викладений в рішенні Постійно діючої адміністративної колегії АМК України №6046-р/пк-пз від 30.03.2020, у справі за скаргою ТОВ «СМАРТ ФАБРІКС» щодо порушення ДП «Морський торгівельний порт «Южний» порядку проведення Процедури закупівлі. Ідентифікатор закупівлі UA-2020-02-26-000599-c. _ «Відповідно до пункту 12 додатку 1 Документації у випадку, якщо учасник Процедури запропоновує еквівалент товару або товар вироблений з еквівалентної основної тканини, він повинен надати у складі Пропозиції скановані кольорові нотаріально завірені копії діючих документів на запропонований еквівалентний товар або товар вироблений з еквівалентної основної тканини, зокрема: (декларація про відповідність; сертифікат перевірки типу або сертифікат експертизи типу; висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи; сертифікат відповідності; протокол випробувань,
Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації саме у наведеній редакції.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати скановані кольорові саме нотаріально завірені копії наведених вище документів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника»
Оскільки поняття еквіваленту за своєю суттю та наповненням передбачає рівнозначність, аналогічність товару чи послугу та, як наслідок, не може відрізнятися будь-якими характеристиками від самого предмету закупівлі, то на думку скаржника встановлення у тендерній документації додаткових вимог для еквіваленту не узгоджується з принципами процедури державної закупівлі та є дискримінаційними.
×
-
Назва доказу:
вимоги ТД, практика АМКУ
-
Опис доказу:
підтверджує, що дії Замовника (у частині встановлення у тендерній документації дискримінаційних умов) порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та основні принципи здійснення закупівель, визначених статтею 3 названого Закону, оскільки тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а отже до тендерної документації в цій частині мають бути внесені відповідні зміни.
-
Повʼязаний документ:
Витяг з ТД, Практика АМКУ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати Державне підприємство «Ізмаїльський морський торговельний порт», (ЄДРПОУ 01125815) внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – Код ДК 021:2015:18110000-3: Формений одяг, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2024-04-04-008814-a, усунути дискримінаційні умови, а саме: - Виключити посилання на конкретну торгову марку «Портвокер 260, масловодовідштовхуюча, кислотолугостійка з антистатистичною ниткою» та ниткою Пробан; - Виключити обов’язковість надання Учасником порівняльної таблиці на товар виробленого з еквівалентної тканини; - Виключити обов’язковість надання Учасником Висновку наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству на тканину верху Портвокер 260 та на тканину двунитка армована; - Виключити обов’язковість надання Учасником Сертифікату відповідності на утеплювач Slimtex; - Виключити обов’язковість надання Учасником Сертифікату якості на утеплювач Slimtex.