-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Машини для обробки даних (апаратна частина)
Ноутбук з програмним забезпеченням
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 478 днів назад
270 450.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 704.50 UAH
мін. крок: 1% або 2 704.50 UAH
Період оскарження:
03.04.2024 14:46 - 24.04.2024 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення пропозиції ТОВ "ПОРТАЛ АРЕНА" та обрання переможцем пропозиції учасника, який не відповідає вимогам тендерної документації
Номер:
c6852309f6b949a8a0d864f378a5f4d6
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-03-008467-a.b2
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення пропозиції ТОВ "ПОРТАЛ АРЕНА" та обрання переможцем пропозиції учасника, який не відповідає вимогам тендерної документації
Скарга:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями ) ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-03-008467-a; предмет закупівлі: ДК 021:2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Ноутбук з програмним забезпеченням).
Ми, ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» (надалі за текстом – Скаржник) виявили бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подали свою тендерну пропозицію.
Тендерна пропозиція Скаржника протоколом № 299 від 03.05.2024 року була відхилена. Підставами відхилення стали:
1. Додатком 1 Розділу 4 Тендерної документації Замовника передбачена наступна вимога:
«Лист-згода учасника на обробку персональних даних (відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних» № 2297-VI від 01.06.2010 р.) (Додаток 6 до тендерної документації)». (Додаток 2 Розділ 4 пункт 9 стор. 26 або стор. 41).
2. Додатком 1 Розділу 4 Тендерної документації Замовника передбачена наступна вимога:
«Лист про ознайомлення з проєктом договору про закупівлю із зазначенням інформації щодо наявності або відсутності протоколу розбіжностей, та погодження його укласти, якщо тендерну пропозицію Учасника буде акцептовано (Додаток 5 до тендерної документації)». (Додаток 2 Розділ 4 пункт 9 стор. 26 або стор. 40).
3. Додатком 2 до Тендерої документації Замовника передбачена наступна вимога: «Надати документальне підтвердження від виробника або його офіційного представника з переліком авторизованих сервісних центрів». В порушення вимог Тендерної документації, Учасником – ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» не було надано в складі тендерної пропозиції документального підтвердження від виробника або його офіційного представника з переліком авторизованих сервісних центрів.
4. Додатком 2 до Тендерої документації Замовника передбачена наступна вимога: «Надати документальне підтвердження від виробника або його представника, що операційна система встановлена при виробництві». В порушення вимог Тендерної документації, Учасником – ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» не було в складі тендерної пропозиції надано документального підтвердження від виробника або його представництва, що операційна система встановлена при виробництві.
1 Щодо підстав відхилення 1-2, зазначених в протоколі № 299 від 03.05.2024 року (відсутність листа-згоди на обробку персональних даних та листа про ознайомлення з проєктом договору), повідомляємо наступне.
Пунктом 43 Особливостей, встановлено:
Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Аналогічні вимоги містяться у пункті 10 Розділу 3 Тендерної документації до закупівлі UA-2024-04-03-008467-a.
Вказані підстави відхилення не стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Враховуючи зазначене, вказані Замовником підстави відхилення (відсутність листа-згоди на обробку персональних даних та листа про ознайомлення з проєктом договору) є невідповідностями в розумінні пункту 43 Особливостей та підлягають виправленню протягом 24 годин.
Таким чином, у випадку, якщо Замовник виявив вказані невідповідності, на виконання вимог п. 43 Особливостей він був зобов’язаний розмістити у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель та надати нам можливість виправити їх протягом 24 годин.
Отже, не надавши можливості на виправлення виявлених у пропозиції ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» невідповідностей замовником порушено вимоги п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178.
2. Щодо підстави відхилення 3, зазначеної в протоколі № 299 від 03.05.2024 року (ненадання документального підтвердження від виробника або його офіційного представника з переліком авторизованих сервісних центрів), повідомляємо наступне.
Додатком 2 Тендерної документації встановлена вимога: «Надати документальне підтвердження від виробника або його офіційного представництва з переліком авторизованих сервісних центрів». Тобто до вказаного підтвердження встановлені наступні вимоги:
- суб’єкт – виробник або його офіційний представник;
- зміст - містить перелік авторизованих сервісних центрів.
Інших вимог, щодо надання вказаного підтвердження, таких як форма документа, його реквізити, адресат, тощо, не встановлено тендерною документацією.
Листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року (Додаток 1 до скарги) підтверджено повноваження ТОВ «Леново Юкрейн», як представника виробника.
На виконання вказаної вимоги Додатку 2 Тендерної документації у складі пропозиції нами надано лист Вих. № 1326/-1 від 01.12.2023 від офіційного представництва виробника ТОВ «Леново Юкрейн» – файли тендерної пропозиції «Сервіс1» та «Сервіс2», який містить перелік авторизованих сервісних центрів.
Таким чином, вимога ТД виконана в повному обсязі оскільки у складі пропозиції надано лист від представництва виробника, який містить перелік авторизованих сервісних центрів. Тендерна пропозиція неправомірно відхилена з цієї підстави.
Також, звертаємо увагу органу оскарження, що учасник ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС»
(40098570), пропозиція якого визнана переможною, на вимогу встановлену Додатком 2 Тендерної документації щодо надання документального підтвердження від виробника або його офіційного представництва з переліком авторизованих сервісних центрів, взагалі не надано жодного документа. У зв’язку з чим пропозиція ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС» не відповідає вимогам Додатком 2 Тендерної документації та підлягає відхиленню.
3. Щодо підстави відхилення 4, зазначеної в протоколі № 299 від 03.05.2024 року (ненадання документального підтвердження від виробника або його представництва, що операційна система встановлена при виробництві), повідомляємо наступне.
Додатком 2 Тендерної документації встановлена вимога:
«Надати документальне підтвердження від виробника або його представника, що операційна система встановлена при виробництві».
Тендерна документація не містить жодних вимог до форми, виду, реквізитів, змісту, адресату, тощо, вказаного підтвердження.
Листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року встановлено, що офіційним представником виробника в Україні є ТОВ «Леново Юкрейн».
ТОВ «Леново Юкрейн» має офіційний сайт, на якому представлена запропонована нами модель ноутбуку Lenovo V15 G3 IAP (82TT00KKRA) за посиланням: https://shop.lenovo.ua/notebooks/noutbuk-lenovo-v15-g3-iap-business-black-82tt00kkra.html#prodSpecs
На виконання вимоги Додатку 2 ТД нами у складі пропозиції надано документальне підтвердження від представника виробника, що операційна система встановлена при виробництві - витяг сформований з офіційного сайт представника виробника - ТОВ «Леново Юкрейн» (файл тендерної пропозиції – «UA-2024-04-03-008467-a»).
У зазначеному документі підтверджено, що ноутбуку Lenovo V15 G3 IAP (82TT00KKRA) має встановлену виробником операційну систему Windows 11 Pro.
Таким чином, враховуючи, що тендерною документацією не встановлено, що саме є документальним підтвердженням, його форма, зміст, тощо, вимога ТД виконана в повному обсязі. Тендерна пропозиція неправомірно відхилена з цієї підстави.
Висловлюю своє бажання бути присутнім на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаю, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА», пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстав, вказаних у протоколі. Відхиливши пропозицію ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» порушив моє право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про визнання переможцем ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС»
3. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА»
4. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Додатки:
1. Лист від Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року.
2. Лист Вих. № 1326/-1 від 01.12.2023 від офіційного представництва виробника – ТВО «Леново Юкрейн» - файли «Сервіс1» та «Сервіс2».
3. Витяг з офіційного сайту виробника – файл «UA-2024-04-03-008467-a».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2024-04-03-008467-a.pdf 08.05.2024 23:32
- Скарга UA-2024-04-03-008467-a.docx 08.05.2024 23:33
- лист № б.н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited.pdf 08.05.2024 23:33
- Сервіс1.jpg 08.05.2024 23:33
- Сервіс2.jpg 08.05.2024 23:34
- UA-2024-04-03-008467-a.pdf 08.05.2024 23:34
- sign.p7s 08.05.2024 23:35
- Додаткові пояснення UA-2024-04-03-008467-a.pdf 16.05.2024 21:58
- Додаткові пояснення UA-2024-04-03-008467-a.docx 16.05.2024 21:59
- Рішення від 10.05.2024 № 8330.pdf 10.05.2024 19:27
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.05.2024 № 8812.pdf 21.05.2024 13:20
- Рішення від 20.05.2024 № 8812.pdf 23.05.2024 13:29
- Пояснення на Рішення АМКУ №8330 від 10.05.24.pdf 13.05.2024 11:23
- Інформаційний лист (Лист щодо програмного забезпечення).pdf 13.05.2024 11:23
- Пояснення на Рішення АМКУ №8330 від 10.05.24.docx 13.05.2024 11:23
- Інформаційний лист (гарантійний термін).pdf 13.05.2024 11:23
- Протокол 332.pdf 27.05.2024 14:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.05.2024 23:36
Дата розгляду скарги:
20.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.05.2024 19:27
Дата прийняття рішення по скарзі:
23.05.2024 13:30
Пункт скарги
Номер:
7dda28d892aa448c9edb96dfef7d85fb
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення пропозиції учасника ТОВ "ПОРТАЛ АРЕНА" та вибір переможцем ТОВ "ПОДІЛЯ ФІНАНС", пропозиція якого не відповідає вимогам ТД
Опис заперечення:
Неправомірне відхилення пропозиції учасника ТОВ "ПОРТАЛ АРЕНА" та вибір переможцем ТОВ "ПОДІЛЯ ФІНАНС", пропозиція якого не відповідає вимогам ТД
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями ) ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-03-008467-a; предмет закупівлі: ДК 021:2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Ноутбук з програмним забезпеченням).
Ми, ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» (надалі за текстом – Скаржник) виявили бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подали свою тендерну пропозицію.
Тендерна пропозиція Скаржника протоколом № 299 від 03.05.2024 року була відхилена. Підставами відхилення стали:
1. Додатком 1 Розділу 4 Тендерної документації Замовника передбачена наступна вимога:
«Лист-згода учасника на обробку персональних даних (відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних» № 2297-VI від 01.06.2010 р.) (Додаток 6 до тендерної документації)». (Додаток 2 Розділ 4 пункт 9 стор. 26 або стор. 41).
2. Додатком 1 Розділу 4 Тендерної документації Замовника передбачена наступна вимога:
«Лист про ознайомлення з проєктом договору про закупівлю із зазначенням інформації щодо наявності або відсутності протоколу розбіжностей, та погодження його укласти, якщо тендерну пропозицію Учасника буде акцептовано (Додаток 5 до тендерної документації)». (Додаток 2 Розділ 4 пункт 9 стор. 26 або стор. 40).
3. Додатком 2 до Тендерої документації Замовника передбачена наступна вимога: «Надати документальне підтвердження від виробника або його офіційного представника з переліком авторизованих сервісних центрів». В порушення вимог Тендерної документації, Учасником – ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» не було надано в складі тендерної пропозиції документального підтвердження від виробника або його офіційного представника з переліком авторизованих сервісних центрів.
4. Додатком 2 до Тендерої документації Замовника передбачена наступна вимога: «Надати документальне підтвердження від виробника або його представника, що операційна система встановлена при виробництві». В порушення вимог Тендерної документації, Учасником – ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» не було в складі тендерної пропозиції надано документального підтвердження від виробника або його представництва, що операційна система встановлена при виробництві.
1 Щодо підстав відхилення 1-2, зазначених в протоколі № 299 від 03.05.2024 року (відсутність листа-згоди на обробку персональних даних та листа про ознайомлення з проєктом договору), повідомляємо наступне.
Пунктом 43 Особливостей, встановлено:
Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Аналогічні вимоги містяться у пункті 10 Розділу 3 Тендерної документації до закупівлі UA-2024-04-03-008467-a.
Вказані підстави відхилення не стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Враховуючи зазначене, вказані Замовником підстави відхилення (відсутність листа-згоди на обробку персональних даних та листа про ознайомлення з проєктом договору) є невідповідностями в розумінні пункту 43 Особливостей та підлягають виправленню протягом 24 годин.
Таким чином, у випадку, якщо Замовник виявив вказані невідповідності, на виконання вимог п. 43 Особливостей він був зобов’язаний розмістити у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель та надати нам можливість виправити їх протягом 24 годин.
Отже, не надавши можливості на виправлення виявлених у пропозиції ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» невідповідностей замовником порушено вимоги п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178.
2. Щодо підстави відхилення 3, зазначеної в протоколі № 299 від 03.05.2024 року (ненадання документального підтвердження від виробника або його офіційного представника з переліком авторизованих сервісних центрів), повідомляємо наступне.
Додатком 2 Тендерної документації встановлена вимога: «Надати документальне підтвердження від виробника або його офіційного представництва з переліком авторизованих сервісних центрів». Тобто до вказаного підтвердження встановлені наступні вимоги:
- суб’єкт – виробник або його офіційний представник;
- зміст - містить перелік авторизованих сервісних центрів.
Інших вимог, щодо надання вказаного підтвердження, таких як форма документа, його реквізити, адресат, тощо, не встановлено тендерною документацією.
Листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року (Додаток 1 до скарги) підтверджено повноваження ТОВ «Леново Юкрейн», як представника виробника.
На виконання вказаної вимоги Додатку 2 Тендерної документації у складі пропозиції нами надано лист Вих. № 1326/-1 від 01.12.2023 від офіційного представництва виробника ТОВ «Леново Юкрейн» – файли тендерної пропозиції «Сервіс1» та «Сервіс2», який містить перелік авторизованих сервісних центрів.
Таким чином, вимога ТД виконана в повному обсязі оскільки у складі пропозиції надано лист від представництва виробника, який містить перелік авторизованих сервісних центрів. Тендерна пропозиція неправомірно відхилена з цієї підстави.
Також, звертаємо увагу органу оскарження, що учасник ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС»
(40098570), пропозиція якого визнана переможною, на вимогу встановлену Додатком 2 Тендерної документації щодо надання документального підтвердження від виробника або його офіційного представництва з переліком авторизованих сервісних центрів, взагалі не надано жодного документа. У зв’язку з чим пропозиція ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС» не відповідає вимогам Додатком 2 Тендерної документації та підлягає відхиленню.
3. Щодо підстави відхилення 4, зазначеної в протоколі № 299 від 03.05.2024 року (ненадання документального підтвердження від виробника або його представництва, що операційна система встановлена при виробництві), повідомляємо наступне.
Додатком 2 Тендерної документації встановлена вимога:
«Надати документальне підтвердження від виробника або його представника, що операційна система встановлена при виробництві».
Тендерна документація не містить жодних вимог до форми, виду, реквізитів, змісту, адресату, тощо, вказаного підтвердження.
Листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року встановлено, що офіційним представником виробника в Україні є ТОВ «Леново Юкрейн».
ТОВ «Леново Юкрейн» має офіційний сайт, на якому представлена запропонована нами модель ноутбуку Lenovo V15 G3 IAP (82TT00KKRA) за посиланням: https://shop.lenovo.ua/notebooks/noutbuk-lenovo-v15-g3-iap-business-black-82tt00kkra.html#prodSpecs
На виконання вимоги Додатку 2 ТД нами у складі пропозиції надано документальне підтвердження від представника виробника, що операційна система встановлена при виробництві - витяг сформований з офіційного сайт представника виробника - ТОВ «Леново Юкрейн» (файл тендерної пропозиції – «UA-2024-04-03-008467-a»).
У зазначеному документі підтверджено, що ноутбуку Lenovo V15 G3 IAP (82TT00KKRA) має встановлену виробником операційну систему Windows 11 Pro.
Таким чином, враховуючи, що тендерною документацією не встановлено, що саме є документальним підтвердженням, його форма, зміст, тощо, вимога ТД виконана в повному обсязі. Тендерна пропозиція неправомірно відхилена з цієї підстави.
Висловлюю своє бажання бути присутнім на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаю, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА», пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстав, вказаних у протоколі. Відхиливши пропозицію ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» порушив моє право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про визнання переможцем ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС»
3. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА»
4. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Додатки:
1. Лист від Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року.
2. Лист Вих. № 1326/-1 від 01.12.2023 від офіційного представництва виробника – ТВО «Леново Юкрейн» - файли «Сервіс1» та «Сервіс2».
3. Витяг з офіційного сайту виробника – файл «UA-2024-04-03-008467-a».
Ми, ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» (надалі за текстом – Скаржник) виявили бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подали свою тендерну пропозицію.
Тендерна пропозиція Скаржника протоколом № 299 від 03.05.2024 року була відхилена. Підставами відхилення стали:
1. Додатком 1 Розділу 4 Тендерної документації Замовника передбачена наступна вимога:
«Лист-згода учасника на обробку персональних даних (відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних» № 2297-VI від 01.06.2010 р.) (Додаток 6 до тендерної документації)». (Додаток 2 Розділ 4 пункт 9 стор. 26 або стор. 41).
2. Додатком 1 Розділу 4 Тендерної документації Замовника передбачена наступна вимога:
«Лист про ознайомлення з проєктом договору про закупівлю із зазначенням інформації щодо наявності або відсутності протоколу розбіжностей, та погодження його укласти, якщо тендерну пропозицію Учасника буде акцептовано (Додаток 5 до тендерної документації)». (Додаток 2 Розділ 4 пункт 9 стор. 26 або стор. 40).
3. Додатком 2 до Тендерої документації Замовника передбачена наступна вимога: «Надати документальне підтвердження від виробника або його офіційного представника з переліком авторизованих сервісних центрів». В порушення вимог Тендерної документації, Учасником – ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» не було надано в складі тендерної пропозиції документального підтвердження від виробника або його офіційного представника з переліком авторизованих сервісних центрів.
4. Додатком 2 до Тендерої документації Замовника передбачена наступна вимога: «Надати документальне підтвердження від виробника або його представника, що операційна система встановлена при виробництві». В порушення вимог Тендерної документації, Учасником – ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» не було в складі тендерної пропозиції надано документального підтвердження від виробника або його представництва, що операційна система встановлена при виробництві.
1 Щодо підстав відхилення 1-2, зазначених в протоколі № 299 від 03.05.2024 року (відсутність листа-згоди на обробку персональних даних та листа про ознайомлення з проєктом договору), повідомляємо наступне.
Пунктом 43 Особливостей, встановлено:
Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Аналогічні вимоги містяться у пункті 10 Розділу 3 Тендерної документації до закупівлі UA-2024-04-03-008467-a.
Вказані підстави відхилення не стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Враховуючи зазначене, вказані Замовником підстави відхилення (відсутність листа-згоди на обробку персональних даних та листа про ознайомлення з проєктом договору) є невідповідностями в розумінні пункту 43 Особливостей та підлягають виправленню протягом 24 годин.
Таким чином, у випадку, якщо Замовник виявив вказані невідповідності, на виконання вимог п. 43 Особливостей він був зобов’язаний розмістити у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель та надати нам можливість виправити їх протягом 24 годин.
Отже, не надавши можливості на виправлення виявлених у пропозиції ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» невідповідностей замовником порушено вимоги п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178.
2. Щодо підстави відхилення 3, зазначеної в протоколі № 299 від 03.05.2024 року (ненадання документального підтвердження від виробника або його офіційного представника з переліком авторизованих сервісних центрів), повідомляємо наступне.
Додатком 2 Тендерної документації встановлена вимога: «Надати документальне підтвердження від виробника або його офіційного представництва з переліком авторизованих сервісних центрів». Тобто до вказаного підтвердження встановлені наступні вимоги:
- суб’єкт – виробник або його офіційний представник;
- зміст - містить перелік авторизованих сервісних центрів.
Інших вимог, щодо надання вказаного підтвердження, таких як форма документа, його реквізити, адресат, тощо, не встановлено тендерною документацією.
Листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року (Додаток 1 до скарги) підтверджено повноваження ТОВ «Леново Юкрейн», як представника виробника.
На виконання вказаної вимоги Додатку 2 Тендерної документації у складі пропозиції нами надано лист Вих. № 1326/-1 від 01.12.2023 від офіційного представництва виробника ТОВ «Леново Юкрейн» – файли тендерної пропозиції «Сервіс1» та «Сервіс2», який містить перелік авторизованих сервісних центрів.
Таким чином, вимога ТД виконана в повному обсязі оскільки у складі пропозиції надано лист від представництва виробника, який містить перелік авторизованих сервісних центрів. Тендерна пропозиція неправомірно відхилена з цієї підстави.
Також, звертаємо увагу органу оскарження, що учасник ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС»
(40098570), пропозиція якого визнана переможною, на вимогу встановлену Додатком 2 Тендерної документації щодо надання документального підтвердження від виробника або його офіційного представництва з переліком авторизованих сервісних центрів, взагалі не надано жодного документа. У зв’язку з чим пропозиція ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС» не відповідає вимогам Додатком 2 Тендерної документації та підлягає відхиленню.
3. Щодо підстави відхилення 4, зазначеної в протоколі № 299 від 03.05.2024 року (ненадання документального підтвердження від виробника або його представництва, що операційна система встановлена при виробництві), повідомляємо наступне.
Додатком 2 Тендерної документації встановлена вимога:
«Надати документальне підтвердження від виробника або його представника, що операційна система встановлена при виробництві».
Тендерна документація не містить жодних вимог до форми, виду, реквізитів, змісту, адресату, тощо, вказаного підтвердження.
Листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року встановлено, що офіційним представником виробника в Україні є ТОВ «Леново Юкрейн».
ТОВ «Леново Юкрейн» має офіційний сайт, на якому представлена запропонована нами модель ноутбуку Lenovo V15 G3 IAP (82TT00KKRA) за посиланням: https://shop.lenovo.ua/notebooks/noutbuk-lenovo-v15-g3-iap-business-black-82tt00kkra.html#prodSpecs
На виконання вимоги Додатку 2 ТД нами у складі пропозиції надано документальне підтвердження від представника виробника, що операційна система встановлена при виробництві - витяг сформований з офіційного сайт представника виробника - ТОВ «Леново Юкрейн» (файл тендерної пропозиції – «UA-2024-04-03-008467-a»).
У зазначеному документі підтверджено, що ноутбуку Lenovo V15 G3 IAP (82TT00KKRA) має встановлену виробником операційну систему Windows 11 Pro.
Таким чином, враховуючи, що тендерною документацією не встановлено, що саме є документальним підтвердженням, його форма, зміст, тощо, вимога ТД виконана в повному обсязі. Тендерна пропозиція неправомірно відхилена з цієї підстави.
Висловлюю своє бажання бути присутнім на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаю, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА», пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстав, вказаних у протоколі. Відхиливши пропозицію ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» порушив моє право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про визнання переможцем ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС»
3. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА»
4. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Додатки:
1. Лист від Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року.
2. Лист Вих. № 1326/-1 від 01.12.2023 від офіційного представництва виробника – ТВО «Леново Юкрейн» - файли «Сервіс1» та «Сервіс2».
3. Витяг з офіційного сайту виробника – файл «UA-2024-04-03-008467-a».
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про визнання переможцем ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС»
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА»
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови
Номер:
0919ed2ad93544a5874acbc1b2d7f0ea
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-03-008467-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови
Скарга:
03 квітня 2024 року Замовник КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО МИКОЛАЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ №6» (КНП ММР «ЦПМСД № 6») ЄДРПОУ 25375178 оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-04-03-008467-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: ДК 021:2015: 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Ноутбук з програмним забезпеченням).
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 11 квітня 2024 00:00.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "2629" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
1. Відповідно до додатку 2 до тендерної документації: учасникам в складі Пропозиції необхідно надати: Для підтвердження легального походження запропонованого ноутбука, Учасник повинен надати Лист-авторизацію на участь в торгах від виробника та/або офіційного представництва виробника на території України та/або офіційного дистрибьютора (статус офіційного дистрибьютора повинен бути підтверджений виробником товару). Наданий Учаснику лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі.
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Широбокової Н.М. за договором № № 008467/2024 від «03» квітня 2024 р. (надаємо на підтвердження договір купівлі-продажу).
Для отримання авторизаційного листа ми надіслали лист-запит № 008467 05.04.2024 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробника предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G3 IAP (82TT00KWRA) у кількості 10 (десять) штук.
Для отримання авторизаційного листа ми надіслали лист-запит № 008467.1 від 05.04.2024 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника комп’ютерного обладнання, компанії Lenovo PC HK Limited щодо предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G3 IAP (82TT00KWRA) у кількості 10 (десять) штук.
Для отримання авторизаційного листа ми надіслали лист-запит № 008467.2 від 05.04.2024 року до Товариство з обмеженою відповідальністю "НРП" Юр. адреса: 01030, м.Київ, Шевченківський район, вул. Богдана Хмельницького,буд.44, код за ЄДРПОУ 36469918., яке є офіційним дистрибутором, компанії Lenovo PC HK Limited щодо предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G3 IAP (82TT00KWRA) у кількості 10 (десять) штук.
Варто зазначити, що надання вищенаведеного листа не ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати лист.
Наявність вимоги про надання вказаного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати авторизаційний лист саме від виробника, офіційного представника виробника або дистриб’ютора, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання листа є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листа у виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «2629», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листа, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання листа від виробника із зазначенням найменування Замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус Учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № № 008467/2024 від «03» квітня 2024 р.на 4 арк.
2. Копія листа № 008467 від 05.04.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа № 008467.1 від 05.04.2024 року на 1 арк.
4. Копія листа № 008467.2 від 05.04.2024 року на 1 арк.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на умови UA-2024-04-03-008467-a.pdf 07.04.2024 20:51
- Скарга на умови UA-2024-04-03-008467-a.docx 07.04.2024 20:51
- Договір.pdf 07.04.2024 20:52
- лист-запит виробник UA-2024-04-03-008467-a.docx 07.04.2024 20:52
- лист-запит представника виробника UA-2024-04-03-008467-a.docx 07.04.2024 20:52
- лист-запит до дистрибутора UA-2024-04-03-008467-a.docx 07.04.2024 20:52
- sign.p7s 07.04.2024 20:53
- доп пояснення_UA-2024-04-03-008467-a.docx.p7s 15.04.2024 16:34
- доп пояснення_UA-2024-04-03-008467-a.docx 15.04.2024 16:34
- рішення від 13.03.2024 № 4617.pdf 15.04.2024 16:35
- рішення від 09.04.2024 № 6273.pdf 09.04.2024 17:18
- інформація про резолютивну частину рішення від 16.04.2024 № 6791.pdf 17.04.2024 13:53
- рішення від 16.04.2024 № 6791.pdf 19.04.2024 10:16
- Пояснення на Рішення АМКУ №6273 від 09.04.24.pdf 10.04.2024 12:10
- Пояснення на Рішення АМКУ №6273 від 09.04.24.docx 10.04.2024 12:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.04.2024 20:54
Дата розгляду скарги:
16.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.04.2024 17:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.04.2024 10:17
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником було прийнято до уваги зауваження Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, внесено зміни до тендерної документації та завантажено оновлені документи на майданчик.
Пункт скарги
Номер:
3b498bfe9a0b4791ac2b972fa8b6637d
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційниі вимоги тендерної документації
Опис заперечення:
Тендерна документація містить вимоги, що обмежують конкуренцію
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги:
03 квітня 2024 року Замовник КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО МИКОЛАЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ №6» (КНП ММР «ЦПМСД № 6») ЄДРПОУ 25375178 оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-04-03-008467-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: ДК 021:2015: 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Ноутбук з програмним забезпеченням).
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 11 квітня 2024 00:00.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "2629" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
1. Відповідно до додатку 2 до тендерної документації: учасникам в складі Пропозиції необхідно надати: Для підтвердження легального походження запропонованого ноутбука, Учасник повинен надати Лист-авторизацію на участь в торгах від виробника та/або офіційного представництва виробника на території України та/або офіційного дистрибьютора (статус офіційного дистрибьютора повинен бути підтверджений виробником товару). Наданий Учаснику лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі.
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Широбокової Н.М. за договором № № 008467/2024 від «03» квітня 2024 р. (надаємо на підтвердження договір купівлі-продажу).
Для отримання авторизаційного листа ми надіслали лист-запит № 008467 05.04.2024 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробника предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G3 IAP (82TT00KWRA) у кількості 10 (десять) штук.
Для отримання авторизаційного листа ми надіслали лист-запит № 008467.1 від 05.04.2024 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника комп’ютерного обладнання, компанії Lenovo PC HK Limited щодо предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G3 IAP (82TT00KWRA) у кількості 10 (десять) штук.
Для отримання авторизаційного листа ми надіслали лист-запит № 008467.2 від 05.04.2024 року до Товариство з обмеженою відповідальністю "НРП" Юр. адреса: 01030, м.Київ, Шевченківський район, вул. Богдана Хмельницького,буд.44, код за ЄДРПОУ 36469918., яке є офіційним дистрибутором, компанії Lenovo PC HK Limited щодо предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G3 IAP (82TT00KWRA) у кількості 10 (десять) штук.
Варто зазначити, що надання вищенаведеного листа не ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати лист.
Наявність вимоги про надання вказаного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати авторизаційний лист саме від виробника, офіційного представника виробника або дистриб’ютора, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання листа є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листа у виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «2629», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листа, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання листа від виробника із зазначенням найменування Замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус Учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № № 008467/2024 від «03» квітня 2024 р.на 4 арк.
2. Копія листа № 008467 від 05.04.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа № 008467.1 від 05.04.2024 року на 1 арк.
4. Копія листа № 008467.2 від 05.04.2024 року на 1 арк.
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 11 квітня 2024 00:00.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "2629" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
1. Відповідно до додатку 2 до тендерної документації: учасникам в складі Пропозиції необхідно надати: Для підтвердження легального походження запропонованого ноутбука, Учасник повинен надати Лист-авторизацію на участь в торгах від виробника та/або офіційного представництва виробника на території України та/або офіційного дистрибьютора (статус офіційного дистрибьютора повинен бути підтверджений виробником товару). Наданий Учаснику лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі.
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Широбокової Н.М. за договором № № 008467/2024 від «03» квітня 2024 р. (надаємо на підтвердження договір купівлі-продажу).
Для отримання авторизаційного листа ми надіслали лист-запит № 008467 05.04.2024 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробника предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G3 IAP (82TT00KWRA) у кількості 10 (десять) штук.
Для отримання авторизаційного листа ми надіслали лист-запит № 008467.1 від 05.04.2024 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника комп’ютерного обладнання, компанії Lenovo PC HK Limited щодо предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G3 IAP (82TT00KWRA) у кількості 10 (десять) штук.
Для отримання авторизаційного листа ми надіслали лист-запит № 008467.2 від 05.04.2024 року до Товариство з обмеженою відповідальністю "НРП" Юр. адреса: 01030, м.Київ, Шевченківський район, вул. Богдана Хмельницького,буд.44, код за ЄДРПОУ 36469918., яке є офіційним дистрибутором, компанії Lenovo PC HK Limited щодо предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G3 IAP (82TT00KWRA) у кількості 10 (десять) штук.
Варто зазначити, що надання вищенаведеного листа не ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати лист.
Наявність вимоги про надання вказаного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати авторизаційний лист саме від виробника, офіційного представника виробника або дистриб’ютора, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання листа є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листа у виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «2629», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листа, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання листа від виробника із зазначенням найменування Замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус Учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № № 008467/2024 від «03» квітня 2024 р.на 4 арк.
2. Копія листа № 008467 від 05.04.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа № 008467.1 від 05.04.2024 року на 1 арк.
4. Копія листа № 008467.2 від 05.04.2024 року на 1 арк.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.