• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій за кодом ДК 021:2015:77220000-8 «Послуги з просочування деревини»

Завершена

391 517.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 957.58 UAH
Період оскарження: 01.04.2024 14:15 - 26.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні результати кваліфікації

Номер: 30d494769d7d476ab5520715f2e1a959
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-01-005725-a.a2
Назва: Скарга на неправомірні результати кваліфікації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 15.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.05.2024 17:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.05.2024 18:49
Дата виконання рішення Замовником: 28.05.2024 09:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Антимонопольного комітету України № 9086-р/пк-пз від 23.05.2024 уповноваженою особою скасовано рішення № 395 від 30 квітня 2024 року «Про визначення переможця процедури відкритих торгів по предмету закупівлі: Послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій за кодом ДК 021:2015:77220000-8 «Послуги з просочування деревини»», ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-01-005725-a – ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" (Код ЄДРПОУ: 42441853)
Автор: ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ", Пасісніченко Борис +380686048880 radar.tender@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 67dbe35f9fcd4f45813abfe83753ae99
Заголовок пункту скарги: Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції (сторінка 6 тендерної документації) «3.1.4. На вимогу Закону України «Про захист персональних даних» Учасник повинен надати в складі пропозиції згоду (лист в довільній формі) на обробку персональних даних (із їх зазначенням) посадової особи учасника, що підписала документи пропозиції (в т. ч. збирання, зберігання і поширення). В листі-згоді на обробку персональних даних мають бути зазначені: прізвище, ім’я та по-батькові особи, її місце проживання, ідентифікаційний код та паспортні дані (серія, №, ким і коли виданий).»
Опис заперечення: Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції (сторінка 6 тендерної документації)

«3.1.4. На вимогу Закону України «Про захист персональних даних» Учасник повинен надати в складі пропозиції згоду (лист в довільній формі) на обробку персональних даних (із їх зазначенням) посадової особи учасника, що підписала документи пропозиції (в т. ч. збирання, зберігання і поширення). В листі-згоді на обробку персональних даних мають бути зазначені: прізвище, ім’я та по-батькові особи, її місце проживання, ідентифікаційний код та паспортні дані (серія, №, ким і коли виданий).»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" надано відповідний лист-згоду, в якому не міститься інформації про те, що посадова особа учасника, що підписала документи пропозиції надає згоду на збирання та зберігання своїх персональних даних. У якості доказу додаємо лист-згоду за вих. № 26.04-7 від 26.04.2024.
Враховуючи вищевикладене, Замовник мав би дотриматися вимог Особливостей та виконати наступне:
«43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.».

Пропозиція ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" не відповідає вимогам тендерної документації, а тому підлягає відхиленню.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: 9bbdc9b0be7848549a2d50918f0172d8
Заголовок пункту скарги: підтверджує невідповідність документації тендерної пропозиції учасника-переможця вимогам тендерної документації
Опис заперечення: Додаток 2 до тендерної документації Технічне завдання (сторінка 4 додатку)
«2.8. Учасники до кінцевого строку подання пропозицій надають відповідно до своєї початкової ціни виконані згідно вимог Додатку №2 (у форматі pdf) наступні документи:
• Договірна ціна;
• Зведений кошторис;
• Локальний кошторис;
• Розрахунок загальновиробничих витрат;
• Підсумкова відомість ресурсів.»

Разом з тим, надані розрахунки ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" не відповідають ви-могам викладеним у тендерній документації, про що викладаємо наступну табличну фор-му:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Разом з тим, надані розрахунки ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" не відповідають ви-могам викладеним у тендерній документації, про що викладаємо наступну табличну фор-му:

Вимога тендерної доку-ментації Документи надані учасником
ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" Обґрунтування невідпо-відності з боку Скаржни-ка
договірна ціна
зведений кошторис Зведений кошторисний
розрахунок вартості об’єкта
будівництва Для виконання вимоги
тендерної документації учасник мав би надати
документ саме під назвою зведений кошторис
Натомість учасником
надано інший документ - Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, що не відповідає визначеним вимогам у тендерній
документації.
локальний кошторис Локальний кошторис на будіве-льні роботи № 02-01-01
Локальний кошторис на будіве-льні роботи № 02-02-01
Локальний кошторис на будіве-льні роботи № 02-03-01
Локальний кошторис на будіве-льні роботи № 02-04-01
Локальний кошторис на будіве-льні роботи № 02-05-01
Локальний кошторис на будіве-льні роботи № 02-06-01 Вимагалося надати саме локальнИЙ кошториС – тобто один загальний документ, а не Локальні кошториси на будівель-ні роботи, що не відпові-дає вимогам викладеним у тендерній документації.
Підсумкова відомість
ресурсів
Розрахунок загальнови-робничих витрат Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-01
Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-02-01
Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-03-01
Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-04-01
Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-05-01
Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-06-01
Загальновиробничі витрати на будову Для виконання вимоги
тендерної документації учасник мав би надати
документ саме під назвою Розрахунок
загальновиробничих ви-трат, а не ряд інших до-кументів, наявність яких не вимагалася у тендер-ній документації

Отже, надані ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни у відповідності до Наказу № 281 не відповідають вимогам тендер-ної документації в частині Документального підтвердження відповідності технічним,
якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі (Додаток № 2 до тендерної документації).

Таким чином тендерна пропозиція ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" підлягає відхиленню з підстави:
«тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета заку-півлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливо-стей» - підпункт 2 пункту 44 Постанови про особливості.
Замовником не відхилено з цієї підстави пропозицію учасника, чим порушено поря-док проведення процедури закупівлі та наші права на участь.
У якості доказів до даного пункту Скарги додаємо файл у форматі pdf з кошторисними розрахунками учасника ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л".
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: 9dfd4f535622429b919734a1b070ee68
Заголовок пункту скарги: Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції (сторінка 6 тендерної документації) «3.1.5. Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.»
Опис заперечення: Учасником переможцем завантажено файли із ім’ям «Довідка.zip»; «Довідка (1).zip»; «Витяг-2849705-Литвинюк-2024-05-01.pdf.p7s»; «Витяг-2849705-Литвинюк-2024-05-01.pdf», які сформовані на громадянин(ка) УКРАЇНИ Литвинюк Сергій Орестович, 21.04.1970 року народження, уродженець(ка) Москва, Російська Федерація, який не є керівником у розумінні установчих документів учасника, оскільки займає посаду «виконавчий директор». Поряд з цим керівником учасника є Литвинюк Андрій Орестович.

Умовами тендерної документації передбачено, щоб довідки за пунктом 47 Постанови про особливості були сформовані виключно на керівника учасника.
Згідно Виписки із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (файл із складу пропозиції учасника із ім’ям «виписка ЄДР.pdf») керівником ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" є Литвинюк Андрій Орестович, а не Литвинюк Сергій Орестович.
Надаючи довідки на підтвердження відсутності підстав для відмови за пунктом 47 Постанови про особливості не на ім’я керівника – підставою для відхилення учасника з підстави:
«переможець процедури закупівлі::
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей;» - підпункт 3 пункту 44 Постанови про особливості.
Замовником не відхилено з цієї підстави пропозицію учасника, чим порушено порядок проведення процедури закупівлі та наші права на участь.
У якості доказів додаємо: файли із ім’ям «Довідка.zip»; «Довідка (1).zip»; «Витяг-2849705-Литвинюк-2024-05-01.pdf.p7s»; «Витяг-2849705-Литвинюк-2024-05-01.pdf», зі складу пропозиції ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л"; Файл із ім’ям «виписка ЄДР.pdf».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Учасником переможцем завантажено файли із ім’ям «Довідка.zip»; «Довідка (1).zip»; «Витяг-2849705-Литвинюк-2024-05-01.pdf.p7s»; «Витяг-2849705-Литвинюк-2024-05-01.pdf», які сформовані на громадянин(ка) УКРАЇНИ Литвинюк Сергій Орестович, 21.04.1970 року народження, уродженець(ка) Москва, Російська Федерація, який не є керівником у розумінні установчих документів учасника, оскільки займає посаду «виконавчий директор». Поряд з цим керівником учасника є Литвинюк Андрій Орестович.

Умовами тендерної документації передбачено, щоб довідки за пунктом 47 Постанови про особливості були сформовані виключно на керівника учасника.
Згідно Виписки із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (файл із складу пропозиції учасника із ім’ям «виписка ЄДР.pdf») керівником ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" є Литвинюк Андрій Орестович, а не Литвинюк Сергій Орестович.
Надаючи довідки на підтвердження відсутності підстав для відмови за пунктом 47 Постанови про особливості не на ім’я керівника – підставою для відхилення учасника з підстави:
«переможець процедури закупівлі::
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей;» - підпункт 3 пункту 44 Постанови про особливості.
Замовником не відхилено з цієї підстави пропозицію учасника, чим порушено порядок проведення процедури закупівлі та наші права на участь.
У якості доказів додаємо: файли із ім’ям «Довідка.zip»; «Довідка (1).zip»; «Витяг-2849705-Литвинюк-2024-05-01.pdf.p7s»; «Витяг-2849705-Литвинюк-2024-05-01.pdf», зі складу пропозиції ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л"; Файл із ім’ям «виписка ЄДР.pdf».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: ebf6fdd2e157482cbcb095a814dfdc44
Заголовок пункту скарги: Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції (сторінка 5 тендерної документації) «3.1.1. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:  інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно Додатку 1 до цієї тендерної документації;  інформацією щодо відсутності підстав, установлених пунктом 47 Особливостей – згідно Додатку 1 до цієї тендерної документації та електронних полів тендерної документації; »
Опис заперечення: Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції (сторінка 5 тендерної документації)
«3.1.1. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
 інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно Додатку 1 до цієї тендерної документації;
 інформацією щодо відсутності підстав, установлених пунктом 47 Особливостей – згідно Додатку 1 до цієї тендерної документації та електронних полів тендерної документації; »

Учасник під час участі в закупівлі надав недостовірну інформацію шляхом запов-нення електронних полів в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції щодо наявності/відсутності підстав для відмови в участі в закупівлі
ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" щодо відсутності корупційного або пов’язаного з коруп-цією правопорушення:


Під час розгляду тендерної пропозиції ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л", за результа-том перегляду інформації, яка є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відк-ритих
публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, що розміщена на сайті
Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - НАЗК) в Єдиному
державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією
правопорушення за посилання https://corruptinfo.nazk.gov.ua/, виявлено інформацію, що
керівником Учасника, а саме Литвинюк Андрієм Орестовичем – відповідно до
установчих документів (дані за ПІБ знаходить система тільки за однією такою особо, а отже помилки бути не може) скоєно корупційне або пов’язане з корупцією правопору-шення, а саме:
стаття, відповідно до якої особу притягнуто до відповідальності за вчинення коруп-ційного або пов’язаного з корупцією правопорушення: ч. 1 ст. 368 ККУ Прийняття
пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою;
склад корупційного правопорушення: Прийняття пропозиції, обіцянки або одер-жання неправомірної вигоди для себе чи третьої особи за вплив на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави, або пропозиція чи обіцянка здійснити вплив за надання такої вигоди;
дата набрання законної сили судовим рішенням про притягнення особи до відпові-дальності за корупційне правопорушення: 21.11.2011;
номер судової справи: 1-429/2011.
Враховуючи викладене за результатами розгляду тендерної пропозиції було виявле-но підстави для відмови Учаснику у випадках, визначених пунктом 47 Особливостей, а саме: керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником проце-дури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.
Згідно з підпунктом 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропо-зицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей.
Крім цього пунктом 47 Особливостей та розділом 2 Додатку 1 до тендерної докуме-нтації визначено, що Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазна-чених в пункті 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійно-го декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час по-дання тендерної пропозиції.
Учасником в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджено відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в елект-ронній системі закупівель, зокрема інформацію щодо «Вчинення корупційних правопо-рушень»: «Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником про-цедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією. Підтвер-джую».
Проте, враховуючи інформацію з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили ко-рупційні або пов’язані з корупцією правопорушення за посилання НАЗК встановлено, ще керівником Учасника процедури закупівлі скоєно корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення, а отже Учасником зазначено недостовірну інформацію.



Враховуючи викладене, Учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну ін-формацію, що є суттєвою при визначенні результатів Закупівлі.
Згідно з підпунктом 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну про-позицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформа-цію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
У якості доказів до даного пункту додаємо: Витяг з ЄДР за допомогою сервісу
Опендатабот щодо ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л"; Вирок по справі 1-429/2011

Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій учасників, а саме - не відхиливши Пропозицію Переможця на підставі вимог пункту 44 Особливостей, Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції (сторінка 5 тендерної документації)
«3.1.1. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
 інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно Додатку 1 до цієї тендерної документації;
 інформацією щодо відсутності підстав, установлених пунктом 47 Особливостей – згідно Додатку 1 до цієї тендерної документації та електронних полів тендерної документації; »

Учасник під час участі в закупівлі надав недостовірну інформацію шляхом запов-нення електронних полів в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції щодо наявності/відсутності підстав для відмови в участі в закупівлі
ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" щодо відсутності корупційного або пов’язаного з коруп-цією правопорушення:


Під час розгляду тендерної пропозиції ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л", за результа-том перегляду інформації, яка є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відк-ритих
публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, що розміщена на сайті
Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - НАЗК) в Єдиному
державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією
правопорушення за посилання https://corruptinfo.nazk.gov.ua/, виявлено інформацію, що
керівником Учасника, а саме Литвинюк Андрієм Орестовичем – відповідно до
установчих документів (дані за ПІБ знаходить система тільки за однією такою особо, а отже помилки бути не може) скоєно корупційне або пов’язане з корупцією правопору-шення, а саме:
стаття, відповідно до якої особу притягнуто до відповідальності за вчинення коруп-ційного або пов’язаного з корупцією правопорушення: ч. 1 ст. 368 ККУ Прийняття
пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою;
склад корупційного правопорушення: Прийняття пропозиції, обіцянки або одер-жання неправомірної вигоди для себе чи третьої особи за вплив на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави, або пропозиція чи обіцянка здійснити вплив за надання такої вигоди;
дата набрання законної сили судовим рішенням про притягнення особи до відпові-дальності за корупційне правопорушення: 21.11.2011;
номер судової справи: 1-429/2011.
Враховуючи викладене за результатами розгляду тендерної пропозиції було виявле-но підстави для відмови Учаснику у випадках, визначених пунктом 47 Особливостей, а саме: керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником проце-дури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.
Згідно з підпунктом 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропо-зицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей.
Крім цього пунктом 47 Особливостей та розділом 2 Додатку 1 до тендерної докуме-нтації визначено, що Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазна-чених в пункті 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійно-го декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час по-дання тендерної пропозиції.
Учасником в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджено відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в елект-ронній системі закупівель, зокрема інформацію щодо «Вчинення корупційних правопо-рушень»: «Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником про-цедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією. Підтвер-джую».
Проте, враховуючи інформацію з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили ко-рупційні або пов’язані з корупцією правопорушення за посилання НАЗК встановлено, ще керівником Учасника процедури закупівлі скоєно корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення, а отже Учасником зазначено недостовірну інформацію.



Враховуючи викладене, Учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну ін-формацію, що є суттєвою при визначенні результатів Закупівлі.
Згідно з підпунктом 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну про-позицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформа-цію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
У якості доказів до даного пункту додаємо: Витяг з ЄДР за допомогою сервісу
Опендатабот щодо ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л"; Вирок по справі 1-429/2011

Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій учасників, а саме - не відхиливши Пропозицію Переможця на підставі вимог пункту 44 Особливостей, Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника до процедури закупівлі Послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій за кодом ДК 021:2015:77220000-8 «Послуги з просочування деревини»

Номер: fd81653f3c684205ac63ddd1819ad082
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-01-005725-a.c1
Назва: СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника до процедури закупівлі Послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій за кодом ДК 021:2015:77220000-8 «Послуги з просочування деревини»
Скарга:
Дата розгляду скарги: 17.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.04.2024 17:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.04.2024 12:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Антимонопольного комітету України № № 6874-р/пк-пз від 17.04.2024 уповноваженою особою внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – Послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій за кодом ДК 021:2015:77220000-8 «Послуги з просочування деревини», ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-01-005725-a
Автор: ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ", Пасісніченко Борис +380686048880 radar.tender@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 19ba3950e0574319b3a5d9d055ddc03c
Заголовок пункту скарги: 1. Пункт 1.11 та 1.12 Додатку 2 до тендерної документації Технічне завдання (сторінка 3 Додатку 2), передбачено наступні вимоги: 1.11. Учасник після завершення надання послуг повинен звернутися до територіального органу ДСНС щодо направлення представника дослідно-випробувальної лабораторії для перевірки якості наданих послуг з вогнезахисту згідно методів передбачених пунктом 3 розділу ІХ Правил з вогнезахисту, про що в складі пропозиції Учасником надається гарантійний лист, складений у довільній формі. Учасник відповідно до пункту 2 розділу ІХ Правил з вогнезахисту після завершення надання послуг письмово повідомляє Замовника про закінчення надання послуг, про що в складі пропозиції Учасником надається гарантійний лист, складений у довільній формі. Замовник протягом 5 днів після одержання повідомлення створює комісію з перевірки відповідності вогнезахисту, до складу якої включає Учасника та представника територіального органу ДСНС. Учасник після отримання від представника дослідно-випробувальної лабораторії територіального органу ДСНС протоколу випробувань, відповідно до пункту 4 розділу ІХ Правил з вогнезахисту оформляє Акт перевірки відповідності вогнезахисту, згідно форми визначеної додатком 3 Правил з вогнезахисту, та забезпечує його підписання у членів комісії і подає його на підпис Замовнику. 1.12. Всі витрати по доставці просочувальної суміші, необхідного обладнання, а також направлення представника дослідно-випробувальної лабораторії територіального органу ДСНС для перевірки якості наданих послуг з вогнезахисту та отримання протоколу випробувань бере на себе Виконавець. Зазначені Замовником вимоги є для нас дискримінаційними, з огляду на той факт що вони взагалі не узгоджуються з нормами діючого законодавства та більше того, суперечать йому. А отже, такі вимоги порушують наше право на рівну, об’єктивну, безперешкодну участь у даній закупівлі відповідно до діючого законодавства.
Опис заперечення: 1. Пункт 1.11 та 1.12 Додатку 2 до тендерної документації Технічне завдання (сторінка 3 Додатку 2), передбачено наступні вимоги:
1.11. Учасник після завершення надання послуг повинен звернутися до територіального органу ДСНС щодо направлення представника дослідно-випробувальної лабораторії для перевірки якості наданих послуг з вогнезахисту згідно методів передбачених пунктом 3 розділу ІХ Правил з вогнезахисту, про що в складі пропозиції Учасником надається гарантійний лист, складений у довільній формі.
Учасник відповідно до пункту 2 розділу ІХ Правил з вогнезахисту після завершення надання послуг письмово повідомляє Замовника про закінчення надання послуг, про що в складі пропозиції Учасником надається гарантійний лист, складений у довільній формі.
Замовник протягом 5 днів після одержання повідомлення створює комісію з перевірки відповідності вогнезахисту, до складу якої включає Учасника та представника територіального органу ДСНС.
Учасник після отримання від представника дослідно-випробувальної лабораторії територіального органу ДСНС протоколу випробувань, відповідно до пункту 4 розділу ІХ Правил з вогнезахисту оформляє Акт перевірки відповідності вогнезахисту, згідно форми визначеної додатком 3 Правил з вогнезахисту, та забезпечує його підписання у членів комісії і подає його на підпис Замовнику.
1.12. Всі витрати по доставці просочувальної суміші, необхідного обладнання, а також направлення представника дослідно-випробувальної лабораторії територіального органу ДСНС для перевірки якості наданих послуг з вогнезахисту та отримання протоколу випробувань бере на себе Виконавець.
Зазначені Замовником вимоги є для нас дискримінаційними, з огляду на той факт що вони взагалі не узгоджуються з нормами діючого законодавства та більше того, суперечать йому. А отже, такі вимоги порушують наше право на рівну, об’єктивну, безперешкодну участь у даній закупівлі відповідно до діючого законодавства.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Пункт 1.11 та 1.12 Додатку 2 до тендерної документації Технічне завдання (сторінка 3 Додатку 2), передбачено наступні вимоги:
1.11. Учасник після завершення надання послуг повинен звернутися до територіального органу ДСНС щодо направлення представника дослідно-випробувальної лабораторії для перевірки якості наданих послуг з вогнезахисту згідно методів передбачених пунктом 3 розділу ІХ Правил з вогнезахисту, про що в складі пропозиції Учасником надається гарантійний лист, складений у довільній формі.
Учасник відповідно до пункту 2 розділу ІХ Правил з вогнезахисту після завершення надання послуг письмово повідомляє Замовника про закінчення надання послуг, про що в складі пропозиції Учасником надається гарантійний лист, складений у довільній формі.
Замовник протягом 5 днів після одержання повідомлення створює комісію з перевірки відповідності вогнезахисту, до складу якої включає Учасника та представника територіального органу ДСНС.
Учасник після отримання від представника дослідно-випробувальної лабораторії територіального органу ДСНС протоколу випробувань, відповідно до пункту 4 розділу ІХ Правил з вогнезахисту оформляє Акт перевірки відповідності вогнезахисту, згідно форми визначеної додатком 3 Правил з вогнезахисту, та забезпечує його підписання у членів комісії і подає його на підпис Замовнику.
1.12. Всі витрати по доставці просочувальної суміші, необхідного обладнання, а також направлення представника дослідно-випробувальної лабораторії територіального органу ДСНС для перевірки якості наданих послуг з вогнезахисту та отримання протоколу випробувань бере на себе Виконавець.
Зазначені Замовником вимоги є для нас дискримінаційними, з огляду на той факт що вони взагалі не узгоджуються з нормами діючого законодавства та більше того, суперечать йому. А отже, такі вимоги порушують наше право на рівну, об’єктивну, безперешкодну участь у даній закупівлі відповідно до діючого законодавства.
В подальшому хотіли би проаналізувати кожну незаконну тезу вищезазначених вимог:
Так, Замовник визначає:
Учасник після завершення надання послуг повинен звернутися до територіального органу ДСНС щодо направлення представника дослідно-випробувальної лабораторії для перевірки якості наданих послуг з вогнезахисту згідно методів передбачених пунктом
3 розділу ІХ Правил з вогнезахисту, про що в складі пропозиції Учасником надається гарантійний лист, складений у довільній формі.
Зазначене є неправомірним та таким що порушує нашу права, як ліцензіата та надавача протипожежних послуг, у тому числі і тих, що закуповуються з огляду на наступне:
п. 3 розділу ІХ Правил з вогнезахисту передбачено:
3. Під час проведення перевірки відповідності вогнезахисту перевіряються відповідність вогнезахисту вимогам проектної документації, Регламенту, нормативно-технічним документам та якість виконаних робіт.
Якість виконаних робіт перевіряється шляхом:
проведення зовнішнього огляду вогнезахисного покриву (просочування, облицювання) на відсутність пропусків, рівномірність покриву (просочування, облицювання), систем кріплення або клейових з’єднань на їх надійність;
проведення вимірювання товщини вогнезахисного покриву (облицювання) через кожні 15-20 метрів довжини об’єкта вогнезахисту, але не менше ніж у 10 рівновіддалених точках;
застосування експрес-методу для вогнезахисного просочення.
За рішенням замовника робіт проводяться лабораторні випробування вогнезахисту (коефіцієнт спучення для вогнезахисних фарб (лаків)).
Як бачимо, п. 3 Правил з вогнезахисту не передбачає обов’язок учасника/виконавця (надавача послуг з вогнезахисного обробляння) звертатися до будь-кого, у т. ч. і до територіального органу ДСНС щодо направлення представника дослідно-випробувальної лабораторії для перевірки якості наданих послуг з вогнезахисту.
У подальшому, оскаржувана нами вимога в даному пункті скарги містить:
Замовник протягом 5 днів після одержання повідомлення створює комісію з перевірки відповідності вогнезахисту, до складу якої включає Учасника та представника територіального органу ДСНС.
Але, відповідно до п. 2 Правил з вогнезахисту:
2. Для перевірки відповідності вогнезахисту замовник робіт створює комісію та визначає її склад. До складу комісії входять представники замовника (голова комісії) та виконавця робіт, а також можуть залучатися (за згодою) представники проектної організації; виробника або уповноваженого представника; центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки; органу з оцінки відповідності, який має атестат акредитації, виданий Національним агентством з акредитації України (далі - орган з оцінки відповідності).
На об’єктах, де відповідно до частини сьомої статті 61 Кодексу цивільного захисту України створено служби пожежної безпеки, до складу комісії залучаються представники цих служб.
Комісія створюється у строк протягом п’яти робочих днів після одержання замовником повідомлення від виконавця робіт про закінчення робіт. Процедура та тривалість роботи комісії визначаються замовником робіт.
Замовник робіт не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку роботи комісії сповіщає листом членів комісії про початок роботи.
Вимога тендерної документації суперечить положенням, визначеним у Правилах з вогнезахисту, в Правилах чітко визначено, що до комісії може залучатися (за згодою) саме центральний орган виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а не представник територіального органу ДСНС.
Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності. (п. 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій (Постанова КМУ від 16 грудня 2015 р. № 1052).
Таким чином, Замовник якщо бажатиме залучити представника центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, та має звернутися саме до Державна служба України з надзвичайних ситуацій та отримати від них згоду, щодо участі в роботі комісії, але аж ніяк не залучати представника територіального органу ДСНС. Що по перше суперечить діючим нормам, у т. ч. і тим, на які посилається сам Замовник, а по друге територіальні органи виконуватимуть відповідні функції лише після надходження до них відповідного розпорядження з центрального органу, бо інакше не мають ніяких прав та повноважень брати участь в такій комісії.
Щодо методів перевірки якості вогнезахисту маємо зауважити, що проведення зовнішнього огляду вогнезахисного покриву (просочування, облицювання) на відсутність пропусків, рівномірність покриву (просочування, облицювання), систем кріплення або клейових з’єднань на їх надійність; проведення вимірювання товщини вогнезахисного покриву (облицювання) через кожні 15-20 метрів довжини об’єкта вогнезахисту, але не менше ніж у 10 рівновіддалених точках – комісія в складі Замовник та Виконавець може виконати самостійно.
Відносно застосування експрес-методу для вогнезахисного просочення:
Відповідно до п. 5.7 ГОСТ 30219-95 (Додаємо як доказ до скарги) для поверхневих способів просочення якість проведеного вогнезахисту, а також його забезпечення в процесі експлуатації визначають експрес-методом. Зі зразків вогнезахищеної деревини зрізають стружку товщиною до 1 мм. Потім таку стружку занурюють у вогонь сірника та витримують протягом 15 секунд. Через час загоряння визначають час самостійного горіння та тління даної стружки.
Ні даний ГОСТ 30219-95, на Правила з вогнезахисту не містять інформації про те, що всі вищезазначені методи перевірки мають проводитися в лабораторних умовах, і що комісія в складі Виконавець та Замовник не можуть провести такі досліди.
Щодо методу: За рішенням замовника робіт проводяться лабораторні випробування вогнезахисту (коефіцієнт спучення для вогнезахисних фарб (лаків)), маємо зауважити, просочення вимагається провести вогнезахисною речовиною/засобом (згідно умов тендерної документації), але аж ніяк не лаком або фарбою.
В подальшому оскаржувана вимога містить:
Учасник після отримання від представника дослідно-випробувальної лабораторії територіального органу ДСНС протоколу випробувань, відповідно до пункту 4 розділу ІХ Правил з вогнезахисту оформляє Акт перевірки відповідності вогнезахисту, згідно форми визначеної додатком 3 Правил з вогнезахисту, та забезпечує його підписання у членів комісії і подає його на підпис Замовнику.
В даному випадку, Замовник посилається на пункт 4 розділу ІХ Правил з вогнезахисту, який вважаємо за потрібне процитувати:
4. Результати роботи комісії за відсутності порушень оформлюються актом перевірки відповідності вогнезахисту (додаток 3), який готується виконавцем робіт (суб’єктом господарювання, який виконував роботи з вогнезахисного обробляння).
У разі виявлення недоліків члени комісії викладають зауваження, пропозиції із зазначенням виявлених дефектів, а представники органів з оцінки відповідності готують відповідні документи згідно з чинним законодавством. Виконавець робіт у строки, визначені комісією, усуває виявлені дефекти та сповіщає про це замовника робіт і членів комісії. Після усунення недоліків комісія завершує роботу.
Після завершення роботи комісії акт перевірки відповідності вогнезахисту підписується членами комісії. До акта додаються копія проектної документації, копія Регламенту, акт визначення вологості деревини (для вогнезахисту дерев’яних конструкцій та виробів) (за наявності), акт визначення точки роси (для металевих та залізобетонних конструкцій) (за наявності), акт на закриття прихованих робіт (за наявності прихованих робіт) (за наявності).
Кількість примірників акта перевірки відповідності вогнезахисту має відповідати кількості членів комісії.
Виконавці робіт з вогнезахисту, що проводили роботи з вогнезахисного обробляння, зберігають акти перевірки відповідності вогнезахисту протягом усього строку експлуатації вогнезахисного покриву (просочення, облицювання) та виробу.
Як бачимо, даний пункт, як і сам розділ, як і положення Правил з вогнезахисту в цілому не містять жодної вимоги про те, що Учасник має/повинен і т.д. отримати від представника дослідно-випробувальної лабораторії територіального органу ДСНС протоколу випробувань, відповідно до пункту 4 розділу ІХ Правил з вогнезахисту
Що порушує наші права як учасника даної закупівлі, так і потенційного надавача послуг у подальшому, зважаючи на той факт, що Замовник самостійно визначає порядок здачі наданих послуг з вогнезахисного обробляння всупереч нормам діючого законодавства, адже не має відповідних прав та повноважень відповідно до закону трактувати діючі норми, а тим паче діяти їм всупереч.
В подальшому оскаржувана вимога містить:
1.12. Всі витрати по доставці просочувальної суміші, необхідного обладнання, а також направлення представника дослідно-випробувальної лабораторії територіального органу ДСНС для перевірки якості наданих послуг з вогнезахисту та отримання протоколу випробувань бере на себе Виконавець.
Вкотре наголошуємо на тому, що відповідно до п. 2 Правил з вогнезахисту:
2. Для перевірки відповідності вогнезахисту замовник робіт створює комісію та визначає її склад.
Тобто такий обов’язок покладається на Замовника, а отже і всі витрати має сплачувати Замовник.
Разом з тим, направлення представника дослідно-випробувальної лабораторії територіального органу ДСНС для перевірки якості наданих послуг з вогнезахисту та отримання протоколу випробувань не передбачено Правила з вогнезахисту взагалі.
Мало того, що Замовник свої обов’язки покладає на виконавця, у тому числі і додаткові витрати, які не входять до предмету закупівлі як такого, так ще й вимагає залучати сторонніх суб’єктів, необхідність наявності яких не передбачено чинним законодавством.
Ба більше того, маємо зауважити, що такий суб’єкт як представника дослідно-випробувальної лабораторії територіального органу ДСНС має повне право відмовити нам у своїй присутності в складі комісії, адже Правила з вогнезахисту чітко визначають, що всі інші суб’єкти окрім замовника та виконавця можуть бути залучені тільки за їх згодою.
Таким чином, ми можемо втрапити в ситуацію, коли нами буде зроблено роботи, витрачено матеріали та ресурси для виконання умов договору про закупівлю, а такий «представник дослідно-випробувальної лабораторії територіального органу ДСНС» просто не прибуде для прийняття в нас цих робіт, бо по перше немає повноважень та прав, а по друге немає такого прямого обов’язку.
Підсумовуючи все вищевикладене не складно зробити висновок, що формулювання вимог п. 1.11 та 1.12 Додатку 2 до тендерної документації не відповідають нормам діючого законодавства що перешкоджає нам виконати такі вимоги, а отже і отримати оплату за належним чином надані послуги.
Вважаємо що ці вимоги покликані штучно звузити конкуренцію серед потенційних учасників, які вивчивши вимоги тендерної документації розумітимуть неможливість здачі належно виконаних послуг, через залежність від третіх осіб. Не виключаємо можливість того, що «представник дослідно-випробувальної лабораторії територіального органу ДСНС» відмовлятиме всім учасникам, окрім «бажаного». Упереджене ставлення та не об’єктивний підхід зможуть завдати збитків будь-якому учаснику, в тому числі і нам.

У якості доказів до даного пункту надаємо: Додаток 2 до тендерної документації в новій редакції; ПРАВИЛА з вогнезахисту; ПОЛОЖЕННЯ про Державну службу України з надзвичайних ситуацій; ГОСТ 30219-95.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 1c0b8edc5cd64858a65c3d52e71b4541
Заголовок пункту скарги: 2. Пункт 2.6 Додатку 2 до тендерної документації Технічне завдання (сторінка 4 Додатку 2), передбачено наступні вимоги: 2.6. Учасник процедури закупівлі надає копії: - копію інструкції про заходи пожежної безпеки; - копію програми для проведення навчання з питань охорони праці для працівників учасника; - копію положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці з працівниками; - копію наказу про створення служби з охорони праці. Якщо на підприємстві відсутня служба з охорони праці то надати: документ який врегульовує відносини підприємства із спеціалістами, які можуть виконувати функції служби охорони праці, які мають відповідну підготовку. - копію наказу про затвердження інструкцій з охорони праці; Дана вимога тендерної документації є дискримінаційною по відношенню до нас, як до потенційного учасника процедури закупівлі, з огляду на наступне:
Опис заперечення: 2. Пункт 2.6 Додатку 2 до тендерної документації Технічне завдання (сторінка 4 Додатку 2), передбачено наступні вимоги:
2.6. Учасник процедури закупівлі надає копії:
- копію інструкції про заходи пожежної безпеки;
- копію програми для проведення навчання з питань охорони праці для працівників учасника;
- копію положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці з працівниками;
- копію наказу про створення служби з охорони праці. Якщо на підприємстві відсутня служба з охорони праці то надати: документ який врегульовує відносини підприємства із спеціалістами, які можуть виконувати функції служби охорони праці, які мають відповідну підготовку.
- копію наказу про затвердження інструкцій з охорони праці;

Дана вимога тендерної документації є дискримінаційною по відношенню до нас, як до потенційного учасника процедури закупівлі, з огляду на наступне:
Відповідно до ЗУ «Про охорону праці» ст 15. Служба охорони праці на підприємстві
На підприємстві з кількістю працюючих 50 і більше осіб роботодавець створює службу охорони праці відповідно до типового положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці.
На підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку.
На підприємстві з кількістю працюючих менше 20 осіб для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах, які мають відповідну підготовку.
Служба охорони праці підпорядковується безпосередньо роботодавцю.
Керівники та спеціалісти служби охорони праці за своєю посадою і заробітною платою прирівнюються до керівників і спеціалістів основних виробничо-технічних служб.
Так, в нас на підприємстві кількість працюючих менше 20 осіб, а тому задля навчання та перевірки знань щодо відповідних дисциплін ми залучаємо інших суб’єктів господарювання на платній основі.
А отже ми не зобов’язані та не маємо на підприємстві розроблених документів:
- копію програми для проведення навчання з питань охорони праці для працівників учасника;
- копію положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці з працівниками;
- копію наказу про створення служби з охорони праці. Якщо на підприємстві відсутня служба з охорони праці то надати: документ який врегульовує відносини підприємства із спеціалістами, які можуть виконувати функції служби охорони праці, які мають відповідну підготовку.
Адже навчання та перевірку знань ми самостійно не проводимо, наші працівники проходять навчання та перевірку знань після укладення нами договору з відповідними повноважними на те суб’єктами відповідно до їх розроблених програм/положень та інструкцій. Таким чином, не маючи на підприємстві служби з охорони праці, а отже не маючи необхідних фахівців для проведення навчання та перевірки знань ми не зобов’язані мати розроблені інструкції, положення та програми. Наші працівники навчаються за положеннями, інструкціями і т. д. сторонніх компетентних організацій, які складають та реєструють такі документи відповідно до чинного законодавства.
Разом з тим, маємо зауважити, що кожного разу на кожне окреме навчання нами укладається договір з суб’єктом господарювання, який проводитиме таке навчання, а тому вимога щодо надання документу який врегульовує відносини підприємства із спеціалістами, які можуть виконувати функції служби охорони праці, які мають відповідну підготовку, для нас є дискримінаційною, адже договори які ми можемо надати на підтвердження даної вимоги не відповідають її формулюванню, бо договір укладається нами з відповідними «учбовими центрами», а не спеціалістами і на кожне окреме навчання, після проходження якого нашими працівниками будь-які зобов’язання між сторонами припиняються до наступної необхідності у навчанні та перевірці знань. (зазначені документи надаємо як доказ до даного пункту скарги).
Суб’єкти господарювання в яких наші працівники проходять навчання дозволяють лише нам ознайомитися з даними документами, а не публікувати їх у вільному доступі, у т.ч і в системі Прозорро, посилаючись на те, що це їх комерційна таємниця.
Ми в свою чергу зверталися до Замовника через ЕСЗ з метою урегулювання даного питання, але Замовник ніяким чином не відредагував вимоги тендерної документації, аби вони не дискримінували нас як потенційного учасника.
У подальшому, маємо зазначити, що предмет закупівлі відноситься до послуг які підлягають обов’язковому ліцензуванню (Постанова КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852),
Так, відповідно до розділу Вимоги щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення)
Визначено виключний перелік необхідних працівників та матеріально-технічної бази для надання послуг що є предметом закупівлі:
29. Керівник робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”);
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
30. Виконавці робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) повинні мати:
для виконання робіт з вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення) - маляра (штукатура) не нижче 3-го розряду;
для виконання робіт з вогнезахисного обробляння (обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення - робітника не нижче 3-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт визначається згідно з відповідним регламентом робіт з вогнезахисту і повинна становити не менше двох осіб.
Технологічні вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази
31. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
виробничого та/або складського приміщення для використання та зберігання вогнезахисних засобів;
ваг товарних для зважування до 100 кілограмів;
приладів для визначення вологості деревини (електронний вологомір), показників концентрації водневих іонів (pH-метр), густини (ареометр), температури (термометр);
приладів для визначення товщини покриву (електронний товщиномір, мікрометр, штангенциркуль);
обладнання, устатковання та приладів відповідно до регламентів робіт з вогнезахисту для вогнезахисних засобів у частині їх застосування;
необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників.
Організаційні вимоги
32. Ліцензіат зобов’язаний листом повідомляти органу ліцензування про всі зміни даних, що зазначені у його документах, які додавалися до заяви про отримання ліцензії, у місячний строк після виникнення таких змін.
Ліцензіат протягом строку дії ліцензії забезпечує зберігання у паперовому та/або електронному вигляді документів:
які використовувалися (складалися) під час надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення;
копії яких подавалися органу ліцензування;
які підтверджують достовірність даних, що зазначалися здобувачем ліцензії у документах, які подавалися органу ліцензування.
Ліцензіат зобов’язаний забезпечити присутність керівника ліцензіата, його заступника або іншої уповноваженої особи під час проведення органом ліцензування перевірки додержання ліцензіатом вимог цих Ліцензійних умов.
Заява про зупинення дії ліцензії (повністю або частково) у будь-який зручний спосіб (нарочним, поштовим відправленням або в електронній формі) подається органу ліцензування до зупинення діяльності.
Заява про відновлення дії ліцензії (повністю або частково) у будь-який зручний спосіб (нарочним, поштовим відправленням або в електронній формі) подається органу ліцензування до відновлення діяльності разом з відомостями про усунення підстав, що стали причиною для зупинення дії ліцензії (повністю або частково).
Вищенаведені положення не передбачають необхідність ліцензіату мати документи:
- копію програми для проведення навчання з питань охорони праці для працівників учасника;
- копію положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці з працівниками;
- копію наказу про створення служби з охорони праці. Якщо на підприємстві відсутня служба з охорони праці то надати: документ який врегульовує відносини підприємства із спеціалістами, які можуть виконувати функції служби охорони праці, які мають відповідну підготовку.
Отже встановлені Замовником вимоги суперечать діючому законодавству та є для нас дискримінаційними.

Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Пункт 2.6 Додатку 2 до тендерної документації Технічне завдання (сторінка 4 Додатку 2), передбачено наступні вимоги:
2.6. Учасник процедури закупівлі надає копії:
- копію інструкції про заходи пожежної безпеки;
- копію програми для проведення навчання з питань охорони праці для працівників учасника;
- копію положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці з працівниками;
- копію наказу про створення служби з охорони праці. Якщо на підприємстві відсутня служба з охорони праці то надати: документ який врегульовує відносини підприємства із спеціалістами, які можуть виконувати функції служби охорони праці, які мають відповідну підготовку.
- копію наказу про затвердження інструкцій з охорони праці;

Дана вимога тендерної документації є дискримінаційною по відношенню до нас, як до потенційного учасника процедури закупівлі, з огляду на наступне:
Відповідно до ЗУ «Про охорону праці» ст 15. Служба охорони праці на підприємстві
На підприємстві з кількістю працюючих 50 і більше осіб роботодавець створює службу охорони праці відповідно до типового положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці.
На підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку.
На підприємстві з кількістю працюючих менше 20 осіб для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах, які мають відповідну підготовку.
Служба охорони праці підпорядковується безпосередньо роботодавцю.
Керівники та спеціалісти служби охорони праці за своєю посадою і заробітною платою прирівнюються до керівників і спеціалістів основних виробничо-технічних служб.
Так, в нас на підприємстві кількість працюючих менше 20 осіб, а тому задля навчання та перевірки знань щодо відповідних дисциплін ми залучаємо інших суб’єктів господарювання на платній основі.
А отже ми не зобов’язані та не маємо на підприємстві розроблених документів:
- копію програми для проведення навчання з питань охорони праці для працівників учасника;
- копію положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці з працівниками;
- копію наказу про створення служби з охорони праці. Якщо на підприємстві відсутня служба з охорони праці то надати: документ який врегульовує відносини підприємства із спеціалістами, які можуть виконувати функції служби охорони праці, які мають відповідну підготовку.
Адже навчання та перевірку знань ми самостійно не проводимо, наші працівники проходять навчання та перевірку знань після укладення нами договору з відповідними повноважними на те суб’єктами відповідно до їх розроблених програм/положень та інструкцій. Таким чином, не маючи на підприємстві служби з охорони праці, а отже не маючи необхідних фахівців для проведення навчання та перевірки знань ми не зобов’язані мати розроблені інструкції, положення та програми. Наші працівники навчаються за положеннями, інструкціями і т. д. сторонніх компетентних організацій, які складають та реєструють такі документи відповідно до чинного законодавства.
Разом з тим, маємо зауважити, що кожного разу на кожне окреме навчання нами укладається договір з суб’єктом господарювання, який проводитиме таке навчання, а тому вимога щодо надання документу який врегульовує відносини підприємства із спеціалістами, які можуть виконувати функції служби охорони праці, які мають відповідну підготовку, для нас є дискримінаційною, адже договори які ми можемо надати на підтвердження даної вимоги не відповідають її формулюванню, бо договір укладається нами з відповідними «учбовими центрами», а не спеціалістами і на кожне окреме навчання, після проходження якого нашими працівниками будь-які зобов’язання між сторонами припиняються до наступної необхідності у навчанні та перевірці знань. (зазначені документи надаємо як доказ до даного пункту скарги).
Суб’єкти господарювання в яких наші працівники проходять навчання дозволяють лише нам ознайомитися з даними документами, а не публікувати їх у вільному доступі, у т.ч і в системі Прозорро, посилаючись на те, що це їх комерційна таємниця.
Ми в свою чергу зверталися до Замовника через ЕСЗ з метою урегулювання даного питання, але Замовник ніяким чином не відредагував вимоги тендерної документації, аби вони не дискримінували нас як потенційного учасника.
У подальшому, маємо зазначити, що предмет закупівлі відноситься до послуг які підлягають обов’язковому ліцензуванню (Постанова КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852),
Так, відповідно до розділу Вимоги щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення)
Визначено виключний перелік необхідних працівників та матеріально-технічної бази для надання послуг що є предметом закупівлі:
29. Керівник робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”);
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
30. Виконавці робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) повинні мати:
для виконання робіт з вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення) - маляра (штукатура) не нижче 3-го розряду;
для виконання робіт з вогнезахисного обробляння (обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення - робітника не нижче 3-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт визначається згідно з відповідним регламентом робіт з вогнезахисту і повинна становити не менше двох осіб.
Технологічні вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази
31. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
виробничого та/або складського приміщення для використання та зберігання вогнезахисних засобів;
ваг товарних для зважування до 100 кілограмів;
приладів для визначення вологості деревини (електронний вологомір), показників концентрації водневих іонів (pH-метр), густини (ареометр), температури (термометр);
приладів для визначення товщини покриву (електронний товщиномір, мікрометр, штангенциркуль);
обладнання, устатковання та приладів відповідно до регламентів робіт з вогнезахисту для вогнезахисних засобів у частині їх застосування;
необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників.
Організаційні вимоги
32. Ліцензіат зобов’язаний листом повідомляти органу ліцензування про всі зміни даних, що зазначені у його документах, які додавалися до заяви про отримання ліцензії, у місячний строк після виникнення таких змін.
Ліцензіат протягом строку дії ліцензії забезпечує зберігання у паперовому та/або електронному вигляді документів:
які використовувалися (складалися) під час надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення;
копії яких подавалися органу ліцензування;
які підтверджують достовірність даних, що зазначалися здобувачем ліцензії у документах, які подавалися органу ліцензування.
Ліцензіат зобов’язаний забезпечити присутність керівника ліцензіата, його заступника або іншої уповноваженої особи під час проведення органом ліцензування перевірки додержання ліцензіатом вимог цих Ліцензійних умов.
Заява про зупинення дії ліцензії (повністю або частково) у будь-який зручний спосіб (нарочним, поштовим відправленням або в електронній формі) подається органу ліцензування до зупинення діяльності.
Заява про відновлення дії ліцензії (повністю або частково) у будь-який зручний спосіб (нарочним, поштовим відправленням або в електронній формі) подається органу ліцензування до відновлення діяльності разом з відомостями про усунення підстав, що стали причиною для зупинення дії ліцензії (повністю або частково).
Вищенаведені положення не передбачають необхідність ліцензіату мати документи:
- копію програми для проведення навчання з питань охорони праці для працівників учасника;
- копію положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці з працівниками;
- копію наказу про створення служби з охорони праці. Якщо на підприємстві відсутня служба з охорони праці то надати: документ який врегульовує відносини підприємства із спеціалістами, які можуть виконувати функції служби охорони праці, які мають відповідну підготовку.
Отже встановлені Замовником вимоги суперечать діючому законодавству та є для нас дискримінаційними.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації