• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Послуги з прибирання територій населених пунктів в межах Холмківської сільської ради, Ужгородського району, Закарпатської області (за кодом CPV за ДК 021:2015:90610000-6 Послуги з прибирання та підмітання вулиць)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 507 днів назад

1 074 142.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 370.71 UAH
Період оскарження: 22.03.2024 15:13 - 29.03.2024 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Незаконне відхилення Скаржника та обрання переможцем учасника, пропозиція якого підлягала відхиленню

Номер: 84892ca698d246a6a5164dcbf7208a1c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-22-007686-a.b3
Назва: Незаконне відхилення Скаржника та обрання переможцем учасника, пропозиція якого підлягала відхиленню
Скарга:
Замовник безпідставно відхиливши пропозицію Скаржника, яка обрана системою як найбільш економічно вигідна, перебравши на себе повноваження низки органів обирає переможцем учасника пропозиція якого підлягає відхиленню
Дата розгляду скарги: 16.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.05.2024 16:45
Дата прийняття рішення по скарзі: 21.05.2024 14:35
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ "УЖ МЕНЕДЖЕР", Пастухов Валерій Федорович 380502863271 Staff1986.2013@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3e29b39e849844258e1c9d70d8baee35
Заголовок пункту скарги: Протокольне рішення Замовника від 29 квітня 2024 року про відхилення пропозиції учасника закупівлі "ТОВ Уж-Менеджер" 41650954
Опис заперечення: Стосовно ненадання години на усунення невідповідностей, та безпідставного відхилення пропозиції, яка визнана найбільш економічно вигідною, переймання Замовником на себе низки повноважень інших органів влади.
2. Натомість, після прийняття рішення про відхилення Тендерної пропозиції Скаржника, Замовником приймається рішення про намір укласти договір з переможцем процедури закупівлі ФОП Гардубей Галина Іванівна» ЄДРПОУ 2231015146, з грубим порушенням вимог законодавства.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: 1. Ціна учасника ТОВ «УЖ МЕНЕДЖЕР» (далі за текстом – Скаржник) була визначена електронною системою закупівель, як найбільш економічно вигідна. За результатом розгляду тендерної пропозиції Скаржника, Замовник прийняв протокольне рішення від 05.04.2024 р., про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Уж-менеджер» на підставі положень підпункту 2 пункту 44 Особливостей - Замовник відхиляє тендерну пропозицію, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей).
Скаржник не погоджуючись із вищезазначеними рішеннями Замовника подав Скаргу до Уповноваженого органу, яку 22.04.2024 року було задоволено рішенням №7077.
На виконання зазначеного рішення Замовник 25 квітня 2024 року шляхом заповнення електронних полів публікує текст про виконання рішення Органу оскарження.
Натомість Замовник нівелюючи рішення Органу оскарження, після повідомлення про виконання рішення знову відхиляє тендерну пропозицію Скаржника з підстав передбачених п.42 Особливостей та статті 358 Кримінального кодексу України, стосовно документу, який відсутній у складі тендерної пропозиції, одночасно перебираючи на себе повноваження органу оскарження та органу досудового розслідування.

Скаржник не погоджується із вищезазначеними рішеннями Замовника з огляду на наступне.

Згідно з п.37 Особливостей Замовник розглядає тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною відповідно до цих особливостей (далі - найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція), щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Строк розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення її електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.

Відповідно до пункту 43 Особливостей Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.

Однак, всупереч вищевказаної норми Замовником ж було прийняте рішення від 05.04.2024 р., про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Уж-менеджер, яке було скасоване Органом оскарження, та в слід за виконанням рішення органу оскарження Замовником повторно було прийняте рішення про відхилення тендерної пропозиції»(додаток 1) (цитата):

«Так учасником процедури закупівлі ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УЖ МЕНЕДЖЕР" до скарги поданої до Органу оскарження додано низку документів, в тому числі, додано договір оренди транспортного засобу №1-0 від 01.03.2024 року укладеного з Філією «Черкаська дорожньо-експлуатаційна дільниця» акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія» Автомобільні дороги України» Дочірнє підприємство «Черкаський облавтодор».
Проаналізувавши інформацію, що міститься у вільному доступі виникли сумніви щодо дійсності (автентичності) поданого учасником правочину.
Тому, керуючись пунктом 42 Особливостей замовником було направлено лист від 24.04.2024 року №02-27/48 розпоряднику майна дочірнього підприємства "Черкаський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" арбітражному керуючому Шершню Ю. С., керівнику філії «Черкаська дорожньо-експлуатаційна дільниця» акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія» Автомобільні дороги України» Дочірнє підприємство «Черкаський облавтодор» та керівнику дочірнього підприємства "Черкаський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" з проханням підтвердження дійсності (автентичності) наданого учасником закупівлі договору від 01.03.2024 року. Листом від 25. 04.2024 року т.в.о начальника філії «Черкаська дорожньоексплуатаційна дільниця» акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія» Автомобільні дороги України» Дочірнє підприємство «Черкаський облавтодор» повідомив що філією такий договір не укладався а техніка та документи зазачені у договорі в оренду не передавалася.
Тому, враховуючи подання ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УЖ МЕНЕДЖЕР" недостовірної інформації, яка в свою чергу містить ознаки злочину передбаченого статтею 358 Кримінального кодексу України керуючись п. 42, 44 Особливостей
ВИРІШИВ:
1. Прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника закупівлі иА-2024-03-22-007686 відкритих торгів (з особливостями) за предметом закупівлі «Послуги з прибирання територій населених пунктів в межах Холмківської сільської ради, Ужгородського району, Закарпатської області (за кодом СРУ за ДК 021:2015:90610000-6 Послуги з прибирання та підмітання вулиць - ТОВАРИСТВа З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УЖ МЕНЕДЖЕР"…».

Обґрунтування позиції Скаржника:

Замовник з порушенням вимог Закону зазначає, що підставою відхилення Тендерної пропозиції Скаржника є п.42 та п. 44 Особливостей що полягає в наданні недостовірної інформації, яка в свою чергу містить ознаки злочину передбаченого статтею 358 Кримінального кодексу України керуючись п. 42, 44 Особливостей.
Відповідно до пункту 42 Особливостей замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.

Таким чином, виходячи з положень Особливостей, замовник у разі потреби має можливість і право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/ переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Ніде в нормі Закону та/або Особливостей не зазначено право та/або обов’язок Замовника здійснювати перевірку документів поданих Органу оскарження, надавати їм кримінально-правову кваліфікацію, та тим паче відхиляти пропозицію учасника через документи подані Органу оскарження.
Таким чином, своїм рішенням Замовником було самовільно перебрано на себе повноваження:
1. Органу оскарження, оскільки Замовником було здійснено перевірку роботи Органу оскарження, та здійснено оцінку доказів наданих Скаржником саме Органу оскарження а не Замовнику у складі тендерної пропозиції.
2. Правоохоронного органу, оскільки Замовником безпідставно у своєму протоколі було здійснено посилання на норму Кримінального кодексу України, право на яке Замовнику Законодавством у сфері Закупівель не надано.
Щодо недостовірної інформації, яка в свою чергу містить ознаки злочину передбаченого статтею 358 Кримінального кодексу України : відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи викладене, питання встановлення наявності або відсутності ознак підробки документів тощо, не належить до повноважень Замовника, оскільки Замовник не є експертною установою, яка наділена повноваженнями встановлювати автентичність того чи іншого документу, яке не було їй адресоване.
На підставі наведеного Замовник не має права встановлювати невідповідність документів наявних у вільному доступі, надавати їм правову кваліфікацію, оскільки такі не підлягали розгляду Замовником на день винесення рішення оскільки такі документи не були в складі тендерної пропозиції Скаржника.
Відповідно до вищезазначеного, Замовником в порушення вимог п.п. 42, 43, 44 Особливостей та нівелюючи рішення АМКУ від 22.04.2024 №7077, було перебрано на себе повноваження низки органів, ПОВТОРНО не було надано ТОВ «Уж-Менеджер» 24 години на усунення невідповідностей та безпідставно ПОВТОРНО було відхилено тендерну пропозицію Скаржника.
Додатково, на підтвердження поданого документу Скаржником до Скарги додається запит Скаржника керівнику філії «Черкаська дорожньо-експлуатаційна дільниця» акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія» Автомобільні дороги України» Дочірнє підприємство «Черкаський облавтодор» та відповідь останнього за вих.№68 від 29 квітня 2024 року, змістом якого підтверджується наявність та автентичність доданого Скаржником договору (додаток 2).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 42b03a8ea5734360b79335834e8353dc
Заголовок пункту скарги: Протокольне рішення Замовника від 30 квітня 2024 року пронамір укласти договір з ФОП Гардубей Галина Іванівна
Опис заперечення: Стосовно того, що після прийняття рішення про відхилення Тендерної пропозиції Скаржника, Замовником приймається рішення про намір укласти договір з переможцем процедури закупівлі ФОП Гардубей Галина Іванівна» ЄДРПОУ 2231015146, з грубим порушенням вимог законодавства.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Натомість, після прийняття рішення про відхилення Тендерної пропозиції Скаржника, Замовником приймається рішення про намір укласти договір з переможцем процедури закупівлі ФОП Гардубей Галина Іванівна» ЄДРПОУ 2231015146, з грубим порушенням вимог законодавства.
Відповідно до пункту 2 Додатку ІІ до Тендерної Документації:
«Якість надання послуг повинна відповідати діючим стандартам і технічним нормам, встановленим законодавством України для даного виду послуги.»(додаток 3 до Скарги).

ФОП Гардубей Галина Іванівна в своїй тендерній пропозиції, при складанні кошторисної документації застосувала норму середньомісячної тривалості робочого часу на рівні 167,33 люд. год що відображено в Додатку-1 документ «Пояснювальна записка» подана підрядником, що є не вірним, оскільки, наразі актуальна норма середньомісячної тривалості робочого часу з урахування військового стану становить 170,25 люд.год (Збірник ціноутворення №2 за лютий 2024 року с 86-87.) 2043/12=170,25 люд.год.,

Відповідно при складанні кошторису застосоване не вірне значення норми тривалості робочого часу, відповідно не вірно здійснений розрахунок заробітної плати.

Згідно зазначеного ФОП Гардубей Галина Іванівна в своїй Пояснювальній записці середньомісячної тривалості робочого часу, остання не зможе забезпечити якість надання послуг, яка згідно вимог Тендерної документації Замовника повинна відповідати діючим стандартам і технічним нормам, встановленим законодавством України для даного виду послуги.

ФОП Гардубей Галина Іванівна надавши додаток-1 документ «Пояснювальна записка» в якому зазначено невірну норму тривалості робочого часу в складі своєї порушила пункт 5.3 Настанови з визначення вартості будівництва Затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 “Про затвердження кошторисних норм України у будівництві” якою визначено вимоги до складання кошторисної документації.

Також, розцінка п.1 локального кошторису надана ФОП Гардубей Галина Іванівна відсутня в нормативній базі. Підрядником було застосовано Індивідуальну розцінку. При цьому враховуючи вимоги Документації ФОП Гардубей Галина Іванівна не надала інформацію, в якій зазначаються підстави затвердження цієї розцінки, відповідно до настанови з розроблення ресурсних елементних кошторисних норм затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 30 квітня 2022 року № 67, а отже з наведених підстав пропозиція ФОП Гардубей Галина Іванівна, неправомірно не відхилена Замовником.

Відповідно до пп.2 п. 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Отже, визначивши Переможцем ФОП Гардубей Галина Іванівна, Замовником було порушено вимоги пп.2 п.44 Особливостей, п.2 ч.1 ст.31 Закону та п.2 Додатку 2 до Тендерної документації Замовника.
Отже згідно вищенаведеного, свідчить, що Замовник недотримавшись вказаних вимог Особливостей стосовно порядку визначення переможця, порушив пункти 43, 44 та 46 Особливостей. Підтверджується зазначене аналогічним висновком до якого дійшов в своєму рішенні АМКУ № 6991-р/пк-пз від 29.11.2022 та № 16791 -р/пк-пз від 19.10.2023.
Враховуючи вищевикладене, Скаржник вважає, що прийняте Замовником протокольне рішення від 05.04.2024 р., про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Уж-менеджер» порушують його законні права та інтереси в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Так, Замовником порушено принципи, що передбачені ч.1 ст. 5 Закону: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.

Згідно п.1 та п.2 ч.18 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги, орган оскарження має право прийняти рішення: про встановлення або відсутність порушення процедури закупівлі; про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема, зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення. Враховуючи вищевикладені порушення, допущені Замовником у даній процедурі закупівлі Скаржник вважає, що рішення Замовника:
від 29.04.2024 р., про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Уж-менеджер» - підлягає скасуванню; (додаток1 до Скарги)
від 30.04.2024 р., про намір укласти договір з ФОП Гардубей Галина Іванівна - підлягає скасуванню.(додаток 4 до Скарги)
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

рішення замовника для лота «Послуги з прибирання територій населених пунктів в межах Холмківської сільської ради, Ужгородського району, Закарпатської області (за кодом CPV за ДК 021:2015:90610000-6 Послуги з прибирання та підмітання вулиць) (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ "УЖ МЕНЕДЖЕР" ,896115 UAH)

Номер: 1d2d8cc7dd3d44d99cb2d41f2b286ce5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-22-007686-a.a2
Назва: рішення замовника для лота «Послуги з прибирання територій населених пунктів в межах Холмківської сільської ради, Ужгородського району, Закарпатської області (за кодом CPV за ДК 021:2015:90610000-6 Послуги з прибирання та підмітання вулиць) (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ "УЖ МЕНЕДЖЕР" ,896115 UAH)
Скарга:
Замовник не надавши учаснику ТОВ "Уж-менеджер" строк 24 години на усунення невідповідностей передбачений пунктами 43 та 46 Особливостей №1178 та частиною дев'ятою статті 26 Закону України "Про публічні закупівлі" відхилив пропозицію Скаржника через невідповідність тендерної пропозиції тендерній документації.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.04.2024 16:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.04.2024 08:14
Коментар замовника щодо усунення порушень: Оскаржуване (спірне) рішення замовника скасоване (копія протокольного рішення додається), учасник (скаржник) повернутий на кваліфікацію.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ "УЖ МЕНЕДЖЕР", Пастухов Валерій Федорович 380502863271 Staff1986.2013@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 06e24b8e9b874c35af028677eb3e3a5f
Заголовок пункту скарги: Протокольне рішення Замовника від 05 квітня 2024 року про відхилення пропозиції учасника закупівлі "ТОВ Уж-Менеджер" 41650954
Опис заперечення: 1. Стосовно зазначення в протоколі Замовника від 05 квітня 2024 року інформації про ненадання "ТОВ Уж-Менеджер" 41650954 довідки про намір залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю ані довідки про незалучення учасником до надання робіт інших суб’єктів господарювання, як субпідрядників/співвиконавців.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип порушення: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Опис суті пункту скарги: 1. По першому запереченню, обгрунтування наступне: Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації Пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Пунктом 8.1 розділу ІІІ Документації зазначено, що Учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію про (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю (надається у разі залучення). Скаржником в електронному полі було зазначено відомості про те, що Скаржник не планує залучати субпідрядника (додаток 2). Документація не містить заборони щодо можливості зазначення відомостей про субпідрядника у електронному полі. Єдиний документ, який вказує на автентичність інформації, — це Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі від 11.06.2020 № 1082 (далі — Порядок розміщення). У пункті 3 Порядку розміщення встановлено, що у разі, якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів. Отже, у разі виникнення сумнівів Замовник відповідно до пункту 43 Особливостей, повинен був надати 24 години на усунення невідповідностей, оскільки вказана інформація не впливає та змінює предмет закупівлі та не відноситься до випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Отже, не надавши 24 години на усунення невідповідностей в цій частині Замовником було порушено пункт 43 Особливостей, та призвело до безпідставного відхилення пропозиції Скаржника
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 39a25ebb86a44ccaa73502047fae28a4
Заголовок пункту скарги: Протокольне рішення Замовника від 05 квітня 2024 року про відхилення пропозиції учасника закупівлі "ТОВ Уж-Менеджер" 41650954
Опис заперечення: 2. Стосовно надання нерозбірливих ксерокопій техпаспортів трактора колісного MT3 82.1 12337 AO (власник KП КШЕП), КРАЗ нерозбірливо (власник УЖГ. ДОРОЖНО ...нерозбірливо.. ПРЕДРИЯТИЕ).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип порушення: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Опис суті пункту скарги: 2. По другому запереченню, обгрунтування наступне: Як вже було зазначено вище, пунктом 43 Особливостей визначено виключний перелік обставин, за яких Замовником не надається 24 години на усунення невідповідностей, і це виключно за відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, у разі якщо зміна таких призведе до зміни предмету пропозиції, та/або відсутності забезпечення тендерної пропозиції. Зазначені у протоколі документи не є забезпеченням тендерної пропозиції та не відносяться до інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, оскільки прямо стосуються кваліфікаційних критеріїв даної Закупівлі, що підтверджується тим, що вони зазначені в Додатку 1 до Тендерної документації 1 Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі” (додаток 3 до Скарги). Також, необхідно зазначити, якщо переглянути зазначені технічні паспорти можна побачити що вони містять всі необхідні дані, а Скаржник не уповноважений зобов’язувати володільця майна здійснювати заміну правовстановлюючого документу, оскільки такий документ є доступним до перегляду. Відтак, пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави, тим більше не надавши 24 години на усунення невідповідностей, у разі якщо в Замовника були суб’єктивні сумніви з даного приводу. До аналогічного висновку орган оскарження дійшов у своєму рішенні від 18.10.2023 № 16705-р/пк-пз.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: ae9f41c1fa31486091394ffbc21dc6db
Заголовок пункту скарги: Протокольне рішення Замовника від 05 квітня 2024 року про відхилення пропозиції учасника закупівлі "ТОВ Уж-Менеджер" 41650954
Опис заперечення: 3. Стосовно надання сканкопії техпаспорту на АО54З9НР (власник KП КШЕП) — лише однієї сторінки, модель та тип транспорту невідома та незазначення відомостей про поливально-мийну машину
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип порушення: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Опис суті пункту скарги: 3. По третьому запереченню, обгрунтування наступне: Також, як вже було зазначено, пунктом 43 Особливостей визначено виключний перелік обставин, за яких Замовником не надається 24 години на усунення невідповідностей, і це виключно за відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, у разі якщо зміна таких призведе до зміни предмету пропозиції, та/або відсутності забезпечення тендерної пропозиції. Зазначений у даному пункті протоколу документ не є забезпеченням тендерної пропозиції та не відносяться до інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, оскільки прямо стосуються кваліфікаційних критеріїв даної Закупівлі, що підтверджується тим, що вимога їх надання в тендерній пропозиції зазначена в Додатку 1 до Тендерної документації 1 Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі” (додаток 3 до Скарги). У Скаржника відсутній умисел не подавати вказані документи, зазначене сталося через велику кількість запитуваних довідок Замовником, та помилково не зазначено такої в довідці та не додано копії правовстановлюючих документів на поливально-мийну машину. У разі, якби Замовник дотримався вимог пункту 43 Особливостей, Скаржник мав би змогу долучити вказані документи (додаток 4 до Скарги), а Замовник заощадити кошти та прийняти найбільш економічно вигідну пропозицію, та щонайважливіше – дотриматися вимог Особливостей. Отже, у разі виникнення сумнівів Замовник відповідно до пункту 43 Особливостей, повинен був надати 24 години на усунення невідповідностей, оскільки вказана інформація не впливає на предмет закупівлі, та на змінює предмет закупівлі, та не відноситься до випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Отже, не надавши 24 години на усунення невідповідностей в цій частині Замовником було порушено пункт 43 Особливостей, та відповідно з порушенням було визначено норму на підставі якої було відхилено пропозицію Скаржника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 91621d1d2136435eac8fe264e5d6dedf
Заголовок пункту скарги: Протокольне рішення Замовника від 05 квітня 2024 року про відхилення пропозиції учасника закупівлі "ТОВ Уж-Менеджер" 41650954
Опис заперечення: 4. Стосовно надання Договору № 2/03 від 15 березня 2023p. між ТОВ «УЖ МЕНЕДЖЕР» а ОСББ «СЕЧЕНІ» не є аналогічним по відношенню до предмету закупівлі Послуги з прибирання територій населених пунктів в межах Холмківської сільської ради, Ужгородського району, Закарпатської області (за кодом CPV за ДК 021:2015:90610000-6 Послуги з прибирання та підмітання вулиць оскільки має відмінний предмет договору.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип порушення: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Опис суті пункту скарги: 4. По четвертому запереченню, обгрунтування наступне: Додатком 1 до ТД було зазначено вимогу стосовно надання Довідки про досвід виконання аналогічного(их) договору(ів) (на підтвердження відповідності встановленому критерію Учасник надає копію договору (ів), що відповідає предмету закупівлі. Визначення, який предмет договору Замовник буде вважати аналогічним до вимог своєї Тендерної документації та що саме буде відповідати предмету Закупівлі – Замовником не надано. Відповідно в учасника відсутній обов’язок надавати договір, предмет якого дослівно аналогічний предмету закупівлі Замовника. До зазначених висновків також дійшов орган оскарження у своїх рішеннях від 19.10.2021 № 23650-р/пк-пз та від 19.12.2022 № 7494-р/пк-пз. Наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 затверджено Порядок визначення предмета закупівлі (далі — Порядок). Відповідно до пункту 3 розділу І Порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 та 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного показника. Отже, аналогічним (аналогічними) є договір (договори) щодо того самого предмета закупівлі відповідно до коду Єдиного закупівельного словника та пункту 22 частини першої статті 1 Закону. Аналогічне також зазначило Мінекономіки у своїй відповіді на запит № 1126/2020. Отже Скаржник керуючись вимогами норм статті 16 Закону пункту 28 Особливостей та Порядку, який прийнято на виконання Закону, визначив, чи є в нього аналогічний договір предмету Закупівлі, та чи підпадає він під зазначені вимоги, та відповідно надав договір, який був долучений до тендерної пропозиції. Зазначений у протоколі Договір не є забезпеченням тендерної пропозиції та не відноситься до інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, оскільки прямо стосується кваліфікаційних критеріїв даної Закупівлі, що підтверджується тим, що вимога його надання в тендерній пропозиції зазначена в Додатку 1 до Тендерної документації 1 Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі” (додаток 3 до Скарги). У разі, якби Замовник дотримався пункту 43 Особливостей, Скаржник мав би змогу долучити інші наявні в нього договори (додаток 5 до Скарги), а Замовник заощадити кошти та прийняти найбільш економічно вигідну пропозицію, та щонайважливіше – дотриматися вимог Особливостей. Отже, у разі виникнення сумнівів Замовник відповідно до пункту 43 Особливостей, повинен був надати 24 години на усунення невідповідностей, оскільки вказана інформація не впливає на предмет закупівлі та на змінює предмет закупівлі та не відноситься до випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Отже, не надавши 24 години на усунення невідповідностей в цій частині Замовником було порушено пункт 43 Особливостей, та відповідно з порушенням було визначено норму на підставі якої було відхилено пропозицію Скаржника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: e9d2352b398e46fd91c139a96ecd2db2
Заголовок пункту скарги: Протокольне рішення Замовника від 05 квітня 2024 року про відхилення пропозиції учасника закупівлі "ТОВ Уж-Менеджер" 41650954
Опис заперечення: 5. Стосовно підстави відхилення тендерної пропозиції Скаржника, відповідно до п.п. 2 п. 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі не відповідності ii технічній специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до цих особливостей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип порушення: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Опис суті пункту скарги: 5. По п'ятому запереченню, обрунтування наступне: Замовником було обрано як підставу для відхилення підпункт 2 пункту 44 Особливостей, а саме (цитата з Особливостей): Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 44 цих особливостей. Згідно пункту 43 Особливостей Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Зазначена в пункті 43 норма про надання строку на усунення невідповідностей є обов’язком а не правом Замовника, відповідно не виконавши її Замовник порушує вимоги Особливостей. Згідно аналізу наведених норм, випливає, що Замовник, може застосовувати, як підставу для відхилення підпункт 2 пункту 44 Особливостей, у разі відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Відповідно до вимог зазначеного пункту 44 Особливостей, у Замовника був обов’язок, а не право, у своєму протокольному рішенні зазначити аргументацію, стосовно: - Чим саме тендерна пропозиція Скаржника не відповідає технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, та/або - відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником. Відповідно до пункту 46 Особливостей Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. Опираючись на аналіз вищенаведених норм, вірною послідовністю дій Замовника була б наступна послідовність: 1.У разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією Замовника, на підставі пункту 43 Особливостей, Замовник публікує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. 2. Учасник має право після зазначеної публікації на протязі 24 годин усунути зазначені не відповідності. 3. У разі якщо Учасник скористається правом наданим йому Замовником та Особливостями то Замовник розглядає пропозицію учасника з урахуванням інформації та/або документів долучених як усунення невідповідності, то оскільки абзацом 3 пункту 43 Особливостей зазначено, що Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження, відповідно за наслідками такого розгляду, Замовник приймає остаточне рішення стосовно зазначеного учасника закупівлі. 4а. У разі якщо за наслідком усунення невідповідностей на підставі пункту 43 Особливостей, Замовник встановить, що учасник не виконав його вимоги, то Замовник зобов’язаний відхилити пропозицію учасника використовуючи як одну з підстав відхилення підпункт 1 пункту 44 Особливостей, а саме: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: учасник процедури закупівлі: не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. 4б. У разі якщо за наслідком усунення невідповідностей на підставі пункту 43 Особливостей, Замовник встановить, що учасник виконав його вимоги, про усунення невідповідностей, то Замовник або приймає пропозицію такого учасника як найбільш економічно вигідну, або у разі наявності невідповідностей, які не можна усувати на підставі п.43 Особливостей, відхиляє її із зазначенням аргументації в електронній системі. Отже згідно вищенаведеного, свідчить, що Замовник недотримавшись вказаних вимог Особливостей стосовно порядку визначення переможця, порушив пункти 43, 44 та 46 Особливостей. Підтверджується зазначене аналогічним висновком до якого дійшов в своєму рішенні АМКУ № 6991-р/пк-пз від 29.11.2022. Враховуючи вищевикладене, Скаржник вважає, що прийняте Замовником протокольне рішення від 05.04.2024 р., про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Уж-менеджер» порушують його законні права та інтереси в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Номер: 58fe064bf17d45d886e2df176093bc40
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-22-007686-a.a1
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
Замовник не надавши учаснику ТОВ "Уж-менеджер" строк 24 години на усунення невідповідностей передбачений пунктами 43 та 46 Особливостей №1178 та частиною дев'ятою статті 26 Закону України "Про публічні закупівлі" відхилив пропозицію Скаржника через невідповідність тендерної пропозиції тендерній документації.
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 09.04.2024 21:53
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ "УЖ МЕНЕДЖЕР", Пастухов Валерій Федорович 380502863271 Staff1986.2013@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 78fd0acedbd44f92b3a52dcd108a3031
Заголовок пункту скарги: Протокольне рішення Замовника від 05 квітня 2024 року про відхилення пропозиції учасника закупівлі "ТОВ Уж-Менеджер" 41650954
Опис заперечення: 1. Стосовно зазначення в протоколі Замовника від 05 квітня 2024 року інформації про ненадання "ТОВ Уж-Менеджер" 41650954 довідки про намір залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю ані довідки про незалучення учасником до надання робіт інших суб’єктів господарювання, як субпідрядників/співвиконавців.
2. Стосовно надання нерозбірливих ксерокопій техпаспортів трактора колісного MT3 82.1 12337 AO (власник KП КШЕП), КРАЗ нерозбірливо (власник УЖГ. ДОРОЖНО ...нерозбірливо.. ПРЕДРИЯТИЕ).
3. Стосовно надання сканкопії техпаспорту на АО54З9НР (власник KП КШЕП) — лише однієї сторінки, модель та тип транспорту невідома та незазначення відомостей про поливально-мийну машину.
4. Стосовно надання Договору № 2/03 від 15 березня 2023p. між ТОВ «УЖ МЕНЕДЖЕР» а ОСББ «СЕЧЕНІ» не є аналогічним по відношенню до предмету закупівлі Послуги з прибирання територій населених пунктів в межах Холмківської сільської ради, Ужгородського району, Закарпатської області (за кодом CPV за ДК 021:2015:90610000-6 Послуги з прибирання та підмітання вулиць оскільки має відмінний предмет договору.
5. Стосовно підстави відхилення тендерної пропозиції Скаржника, відповідно до п.п. 2 п. 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі не відповідності ii технічній специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до цих особливостей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип порушення: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Опис суті пункту скарги: 1. По першому запереченню, обгрунтування наступне:
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації Пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Пунктом 8.1 розділу ІІІ Документації зазначено, що Учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію про (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю (надається у разі залучення).
Скаржником в електронному полі було зазначено відомості про те, що Скаржник не планує залучати субпідрядника (додаток 2).
Документація не містить заборони щодо можливості зазначення відомостей про субпідрядника у електронному полі.
Єдиний документ, який вказує на автентичність інформації, — це Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі від 11.06.2020 № 1082 (далі — Порядок розміщення). У пункті 3 Порядку розміщення встановлено, що у разі, якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Отже, у разі виникнення сумнівів Замовник відповідно до пункту 43 Особливостей, повинен був надати 24 години на усунення невідповідностей, оскільки вказана інформація не впливає та змінює предмет закупівлі та не відноситься до випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Отже, не надавши 24 години на усунення невідповідностей в цій частині Замовником було порушено пункт 43 Особливостей, та призвело до безпідставного відхилення пропозиції Скаржника.
2. По другому запереченню, обгрунтування наступне:
Як вже було зазначено вище, пунктом 43 Особливостей визначено виключний перелік обставин, за яких Замовником не надається 24 години на усунення невідповідностей, і це виключно за відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, у разі якщо зміна таких призведе до зміни предмету пропозиції, та/або відсутності забезпечення тендерної пропозиції.
Зазначені у протоколі документи не є забезпеченням тендерної пропозиції та не відносяться до інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, оскільки прямо стосуються кваліфікаційних критеріїв даної Закупівлі, що підтверджується тим, що вони зазначені в Додатку 1 до Тендерної документації 1 Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі” (додаток 3 до Скарги).
Також, необхідно зазначити, якщо переглянути зазначені технічні паспорти можна побачити що вони містять всі необхідні дані, а Скаржник не уповноважений зобов’язувати володільця майна здійснювати заміну правовстановлюючого документу, оскільки такий документ є доступним до перегляду. Відтак, пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави, тим більше не надавши 24 години на усунення невідповідностей, у разі якщо в Замовника були суб’єктивні сумніви з даного приводу. До аналогічного висновку орган оскарження дійшов у своєму рішенні від 18.10.2023 № 16705-р/пк-пз.
3. По третьому запереченню, обгрунтування наступне:
Також, як вже було зазначено, пунктом 43 Особливостей визначено виключний перелік обставин, за яких Замовником не надається 24 години на усунення невідповідностей, і це виключно за відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, у разі якщо зміна таких призведе до зміни предмету пропозиції, та/або відсутності забезпечення тендерної пропозиції.
Зазначений у даному пункті протоколу документ не є забезпеченням тендерної пропозиції та не відносяться до інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, оскільки прямо стосуються кваліфікаційних критеріїв даної Закупівлі, що підтверджується тим, що вимога їх надання в тендерній пропозиції зазначена в Додатку 1 до Тендерної документації 1 Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі” (додаток 3 до Скарги).
У Скаржника відсутній умисел не подавати вказані документи, зазначене сталося через велику кількість запитуваних довідок Замовником, та помилково не зазначено такої в довідці та не додано копії правовстановлюючих документів на поливально-мийну машину.
У разі, якби Замовник дотримався вимог пункту 43 Особливостей, Скаржник мав би змогу долучити вказані документи (додаток 4 до Скарги), а Замовник заощадити кошти та прийняти найбільш економічно вигідну пропозицію, та щонайважливіше – дотриматися вимог Особливостей.
Отже, у разі виникнення сумнівів Замовник відповідно до пункту 43 Особливостей, повинен був надати 24 години на усунення невідповідностей, оскільки вказана інформація не впливає на предмет закупівлі, та на змінює предмет закупівлі, та не відноситься до випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Отже, не надавши 24 години на усунення невідповідностей в цій частині Замовником було порушено пункт 43 Особливостей, та відповідно з порушенням було визначено норму на підставі якої було відхилено пропозицію Скаржника.
4. По четвертому запереченню, обгрунтування наступне:
Додатком 1 до ТД було зазначено вимогу стосовно надання Довідки про досвід виконання аналогічного(их) договору(ів) (на підтвердження відповідності встановленому критерію Учасник надає копію договору (ів), що відповідає предмету закупівлі.
Визначення, який предмет договору Замовник буде вважати аналогічним до вимог своєї Тендерної документації та що саме буде відповідати предмету Закупівлі – Замовником не надано. Відповідно в учасника відсутній обов’язок надавати договір, предмет якого дослівно аналогічний предмету закупівлі Замовника.
До зазначених висновків також дійшов орган оскарження у своїх рішеннях від 19.10.2021 № 23650-р/пк-пз та від 19.12.2022 № 7494-р/пк-пз.
Наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 затверджено Порядок визначення предмета закупівлі (далі — Порядок).
Відповідно до пункту 3 розділу І Порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 та 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного показника.
Отже, аналогічним (аналогічними) є договір (договори) щодо того самого предмета закупівлі відповідно до коду Єдиного закупівельного словника та пункту 22 частини першої статті 1 Закону.
Аналогічне також зазначило Мінекономіки у своїй відповіді на запит № 1126/2020.
Отже Скаржник керуючись вимогами норм статті 16 Закону пункту 28 Особливостей та Порядку, який прийнято на виконання Закону, визначив, чи є в нього аналогічний договір предмету Закупівлі, та чи підпадає він під зазначені вимоги, та відповідно надав договір, який був долучений до тендерної пропозиції.
Зазначений у протоколі Договір не є забезпеченням тендерної пропозиції та не відноситься до інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, оскільки прямо стосується кваліфікаційних критеріїв даної Закупівлі, що підтверджується тим, що вимога його надання в тендерній пропозиції зазначена в Додатку 1 до Тендерної документації 1 Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі” (додаток 3 до Скарги).
У разі, якби Замовник дотримався пункту 43 Особливостей, Скаржник мав би змогу долучити інші наявні в нього договори (додаток 5 до Скарги), а Замовник заощадити кошти та прийняти найбільш економічно вигідну пропозицію, та щонайважливіше – дотриматися вимог Особливостей.
Отже, у разі виникнення сумнівів Замовник відповідно до пункту 43 Особливостей, повинен був надати 24 години на усунення невідповідностей, оскільки вказана інформація не впливає на предмет закупівлі та на змінює предмет закупівлі та не відноситься до випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Отже, не надавши 24 години на усунення невідповідностей в цій частині Замовником було порушено пункт 43 Особливостей, та відповідно з порушенням було визначено норму на підставі якої було відхилено пропозицію Скаржника.
5. По п'ятому запереченню, обрунтування наступне:
Замовником було обрано як підставу для відхилення підпункт 2 пункту 44 Особливостей, а саме (цитата з Особливостей):
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 44 цих особливостей.
Згідно пункту 43 Особливостей Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Зазначена в пункті 43 норма про надання строку на усунення невідповідностей є обов’язком а не правом Замовника, відповідно не виконавши її Замовник порушує вимоги Особливостей.
Згідно аналізу наведених норм, випливає, що Замовник, може застосовувати, як підставу для відхилення підпункт 2 пункту 44 Особливостей, у разі відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Відповідно до вимог зазначеного пункту 44 Особливостей, у Замовника був обов’язок, а не право, у своєму протокольному рішенні зазначити аргументацію, стосовно:
- Чим саме тендерна пропозиція Скаржника не відповідає технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі,
та/або
- відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Відповідно до пункту 46 Особливостей Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Опираючись на аналіз вищенаведених норм, вірною послідовністю дій Замовника була б наступна послідовність:
1.У разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією Замовника, на підставі пункту 43 Особливостей, Замовник публікує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
2. Учасник має право після зазначеної публікації на протязі 24 годин усунути зазначені не відповідності.
3. У разі якщо Учасник скористається правом наданим йому Замовником та Особливостями то Замовник розглядає пропозицію учасника з урахуванням інформації та/або документів долучених як усунення невідповідності, то оскільки абзацом 3 пункту 43 Особливостей зазначено, що Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження, відповідно за наслідками такого розгляду, Замовник приймає остаточне рішення стосовно зазначеного учасника закупівлі.
4а. У разі якщо за наслідком усунення невідповідностей на підставі пункту 43 Особливостей, Замовник встановить, що учасник не виконав його вимоги, то Замовник зобов’язаний відхилити пропозицію учасника використовуючи як одну з підстав відхилення підпункт 1 пункту 44 Особливостей, а саме:
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: учасник процедури закупівлі: не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
4б. У разі якщо за наслідком усунення невідповідностей на підставі пункту 43 Особливостей, Замовник встановить, що учасник виконав його вимоги, про усунення невідповідностей, то Замовник або приймає пропозицію такого учасника як найбільш економічно вигідну, або у разі наявності невідповідностей, які не можна усувати на підставі п.43 Особливостей, відхиляє її із зазначенням аргументації в електронній системі.
Отже згідно вищенаведеного, свідчить, що Замовник недотримавшись вказаних вимог Особливостей стосовно порядку визначення переможця, порушив пункти 43, 44 та 46 Особливостей. Підтверджується зазначене аналогічним висновком до якого дійшов в своєму рішенні АМКУ № 6991-р/пк-пз від 29.11.2022.
Враховуючи вищевикладене, Скаржник вважає, що прийняте Замовником протокольне рішення від 05.04.2024 р., про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Уж-менеджер» порушують його законні права та інтереси в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника