• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вікна металопластикові

Торги відмінено

515 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 577.50 UAH
Період оскарження: 22.03.2024 13:09 - 13.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Неправомірне обрання переможця

Номер: 55d9da86194b406496246dabc4353805
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-22-006270-a.b4
Назва: Неправомірне обрання переможця
Скарга:
Неправомірне обрання переможця
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 06.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.04.2024 16:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.05.2024 17:16
Дата виконання рішення Замовником: 09.05.2024 13:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління ДСНС України у Дніпропетровській області на підставі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 8004-р/пк-пз від 06.05.2024 по закупівлі UA-2024-03-22-006270-a повернув на кваліфікацію учасника № 1 ПП "ВК НІКС" 09.05.2024р. о 13:41 год.
Автор: ФОП СВІДЕРСЬКИЙ ВІТАЛІЙ БОРИСОВИЧ, Віталій Свідерський 380975191213 Sviderskiy1989@gmail.com

Пункт скарги

Номер: ebcb82322b974010b3d607af229e1fa3
Заголовок пункту скарги: Рішення замовника
Опис заперечення: Замовник в Додатку 3 в розділі «КОМПЛЕКТАЦІЯ МЕТАЛОПЛАСТИКОВИХ ВІКОН», в розділі 4 вимагає "Двокамерний (3 скла) загальною товщиною не менше
40 мм (4i-14ar-4-14ar-4i), з яких 2 скла(внутрішнє і зовнішнє) є енергозберігаючими (з
низькоемісійним шаром), камери між склом повинні бути заповнені інертним газом та
коефіцієнтом опору теплопередачі не менше R=0,90 м2*К/Вт– згідно ДБН В.2.6-31:2021"
Замовник обрав переможцем ПП "ВК НІКС" який не відповідає вимогам

в пункті 3 вимагає: "На підтвердження якісних характеристик металопластикових вікон (конструкцій) та їх
комплектуючих, Учасник повинен надати завірені копії наступних документів з якості та
безпеки - сертифікати відповідності та висновки санітарно-епідеміологічної експертизи,
протоколи випробувань, які чинні на дату розкриття тендерної пропозиції, а саме:
на фурнітуру;
на склопакети, вікна;
на металопластикові блоки віконні;
на армуючий профіль;
на профіль для віконних блоків;
на прокладки ущільнювальні»
Учасник ПП « ВК НІКС» надав файл Додаток 3 - Сертитфікат.7z . Наданий в даному файлі сертифікат відповідності виданий на підставі протоколу випробувань № 1106033/23 від 06 листопада 2023 р в якому зазначена ще інша формула склопакету у виробі а саме WDS 6S 4LowE-14Ar-4M1-14Ar-4LowE. Тобто надані сертифікати та протоколи випробувань не відповідають запропонованим виробам.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Замовник обрав переможцем учасника у якого технічна специфікація не відповідає вимогам замовника, та надав сертифікати які не відповідають запропонованим виробам
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Рішення замовника

Номер: 9aa0834c591d445cad82a5f7fcd35f22
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-22-006270-a.a3
Назва: Рішення замовника
Вимога:
Шановний Замовнику, з усією повагою та ознайомившись з Вашою відповіддю, хочу Вам повідомити що згідно тендерної документації Замовника розділ 3 п.1 є перелік формальних помилок затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 №710 ознайомившись з п 2 ".. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі... ", тому дану помилку НЕ МОЖЛИВО віднести до формальних помилок так як вона стосується технічної характеристики, це по-перше. По-друге, відсутність букви "і" у формулі склопакету вказує на його погіршені характеристики та невідповідність до ДБН В.2.6-31:2021 для першої кліматичної зони, та енергоефективністі яку вимагає Замовник в Додатку 3. По-третє, Замовник в Додатку 3 в розділі інші вимоги, в пункті 3 вимагає: "На підтвердження якісних характеристик металопластикових вікон (конструкцій) та їх комплектуючих, Учасник повинен надати завірені копії наступних документів з якості та безпеки - сертифікати відповідності та висновки санітарно-епідеміологічної експертизи, протоколи випробувань, які чинні на дату розкриття тендерної пропозиції, а саме: на фурнітуру; на склопакети, вікна; на металопластикові блоки віконні; на армуючий профіль; на профіль для віконних блоків; на прокладки ущільнювальні." ознайомившись з сертифікатами учасника ПП" ВК НІКС", протоколи випробувань та сертифікати відповідності виробів з формулою склопакету 4і-14Ar-4-14Ar-4 відсутні взагалі. Тобто виходячи з Вашої відповіді можна подати сертифікати на один виріб та пропонувати інші з погіршеними характеристиками без документів які вимагаються в Додатку 3?! В разі ігнорування даної вимоги буде зрозуміло, що ви особисто зацікавлені у співпраці з даним учасником, та маєте попередні домовленості. Вимагаємо скасувати рішення про обрання переможця та перейти до розгляду пропозиції наступного учасника. В протилежному випадку будемо вимушені звертатися до АМКУ.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Замовник розглянув вимогу та повністю згоден з Учасником 5 з приводу відсутності у протоколах випробувань та сертифікатах відповідності Учасника 1 виробів з формулою склопакету 4і-14Ar-4-14Ar-4, що у розумінні Замовника лише підтверджує факт постачання у подальшому склопакетів з формулою 4LowE-14ar-4-14ar-4LowE та факт наявності технічної помилки/описки. Умови тендерної документації не передбачають можливості надання сертифікатів на один виріб та пропонувати інші з погіршеними характеристиками без документів, які вимагаються у Додатку 3. Замовник ще раз наголошує, що розділ «Комплектація пластикових вікон» Додатку 3 та документу «технічна специфікація» (вих. № 37 від 15.04.2024), наданого Учасником 1, містить формулу 4LowE-14ar-4-14ar-4LowE, яка вимагалась Замовником. Інформація у цьому розділі є узагальненою для всього переліку товару, що поставлятиметься.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

Неправомірне обрання переможця

Номер: e1f832765cfc489e9d8860a364a85db2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-22-006270-a.a2
Назва: Неправомірне обрання переможця
Вимога:
Шановний Замовнику хочу звернути Вашу увагу на те що в тендерній пропозиції обраного Вами учасника-переможця є невідповідності до вимог Замовника, а саме у файлі "Додаток 3 - Технічна специфікація.pdf" У розділі комплектація металопластикових виробів в пункті 4 вказано формула склопакету (4LowE-14ar-4-14ar-4LowE), а в запропонованому віробі № 2 вказана формула склопакету 4і-14Ar-4-14Ar-4. Вимагаємо скасувати рішення про обрання переможця та перейти до розгляду пропозиції наступного учасника.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: 1 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області оголошено відкриті торги з особливостями UA-2024-03-22-006270-a. По результатам проходження аукціону та розгляду пакету наданих документів Учасника 1 ПП «ВК НІКС» оголошено переможцем. 20.04.2024р. об 18:10 годині Учасник 5 ФОП Свідерський В. Б. звернувся до Замовника через електронну систему закупівель з вимогою про неправомірне обрання переможця – вимагається скасувати рішення про обрання переможця та перейти до розгляду пропозиції наступного учасника. Замовник розглянув вимогу, а також ще раз технічну специфікацію та протоколи випробувань, надані Учасником 1, і вважає, що відсутність літери «і» у формулі склопакету виробу № 2 є формальною помилкою. Сам розділ «Комплектація пластикових вікон» Додатку 3 містить формулу 4LowE-14ar-4-14ar-4LowE, яка вимагалась Замовником. Інформація у цьому розділі є узагальненою для всього товару, що поставлятиметься. Всі інші товари (вікна) містять формулу 4LowE-14ar-4-14ar-4LowE. Протоколи випробувань на склопакети та на блоки віконні також містять формулу, яка вимагалась замовником.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

дискримінаційна вимога

Номер: 8286c8bb6d9345e6aace478e48a85bfb
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-22-006270-a.b1
Назва: дискримінаційна вимога
Скарга:
ТД Замовник встановив дискримінаційну вимогу щодо обов'язкового складання акту обстеження в період подачі тендерної пропозиції
Дата розгляду скарги: 05.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.03.2024 17:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.04.2024 16:05
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління ДСНС України у Дніпропетровській області на підставі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6152-р/пк-пз від 05.04.2024 вніс відповідні зміни до тендерної документації по закупівлі UA-2024-03-22-006270-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНСЬКЕ МІСЬКЕ БУДІВНИЦТВО", Грицаєнко Сергій Володимирович 380504264536 tov-umb2021@ukr.net

Пункт скарги

Номер: d9e21a16d41748098a596430e6b71a21
Заголовок пункту скарги: дискримінація учасників
Опис заперечення: У зв’язку з ігноруванням Замовником норм діючого законодавства та подовження ним порушень у сфері публічних закупівель, Скаржник не погоджується з бездіяльністю Замовника та вважає, що він порушує права потенційних учасників закупівлі, у тому числі і права Скаржника, щодо недискримінації,
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які були затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 : «п.7. Централізовані закупівельні організації, у тому числі утворені під час дії правового режиму воєнного стану в Україні, організовують і проводять в інтересах замовників процедури закупівлі відкриті торги (далі - відкриті торги) відповідно до цих особливостей та закупівлі за рамковими угодами відповідно до умов, визначених Законом».
Водночас Закон України «Про публічні закупівлі» ст.5 ч.1 Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також згідно з ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог. Крім того ч.4 ст.22 Закону говорить, що тендерна документація не повинна містити вимог , що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимога про складання акту огляду порушує щонайменше права учасників, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єкту, що потребує додаткових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників. Крім того, огляд об'єкту учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, з складанням паперового акту огляду. Відповідно до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник здійснює процедуру закупівлі - відкриті торги, шляхом використання електронної системи закупівель. Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій. Крім того відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати акт обстеження за підписом уповноваженої особи замовника.
Встановлення Замовником цієї дискримінаційної вимоги щодо надання акту обстеження є необґрунтованою, що суперечить вимогам Закону , адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, зокрема Скаржника, Замовник може не надати наведений вище акт , що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції. Дискримінація полягає в тому, що це має бути право учасників, а не
обов’язок та не має бути обов’язкового складання акту за підписом уповноваженої особи.
Також зазначаємо, що встановлення такого дискримінаційного критерію є прямим умислом Замовника щодо обмеження конкуренції та може призвести до розтрати бюджетних коштів.
Крім того, факт відсутності Учасника на об'єкті до аукціону, не має жодної підстави для відхилення тендерної пропозиції, визначеною статтею 30 Закону. Повністю усвідомлюємо, що відповідно до частини другої статті 22 Закону документація може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, але вимога замовника, що зазначена вище, повністю суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вище наведені положення законодавства, вимога тендерної документації про складання двостороннього акту огляду об'єкту до електронного аукціону, грубо порушує передбачені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням та має бути виключена шляхом внесення відповідних змін до умов документації.
Вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту в період подачі пропозицій з підписанням у Замовника акту огляду, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
1. Рішення від 13.12.2019 №18550
2. Рішення від 13.05.2020 № 9264
3. Рішення від 29.05.2020 № 10669
4. Рішення від 13.08.2021 №18643
5. Рішення від 15.09.2021 №21047
6. Рішення від 06.09.2022 №5702
7. Рішення від 29.04.2022 № 4172
8. Рішення від 22.02.2022 № 3635
9. Рішення від 10.04.2023 №4466
10. Рішення від 10.04.2023 № 4470
11. Рішення від 10.04.2023 № 4456
12. Рішення від 26.06.2023 № 9320
13. Рішення від 26.06.2023 №9329.
Аналогічного ж висновку, щодо дискримінаційної даної вимоги дійшла і Державна аудиторська служба України , що відображено у моніторингу № UA-M-2021-09-08-000126, оголошення № UA-2021-08-02-001396-a та № UA-M-2021-01-05-000024, оголошення № UA-2020-11-16-006274-с.
Дана позиція також була підтримана Господарським судом Волинської області по справі 903/432/21
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації