• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги їдалень

Послуги їдалень

Завершена

547 008.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 735.04 UAH
Період оскарження: 21.03.2024 17:05 - 19.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 8f366666423c48ee98604d68ced584ae
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-21-012248-a.b1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 04.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.03.2024 16:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.04.2024 10:19
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04.04.2024 № 6073-р/пк-пз замовником внесені зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "КИЇВПРОМСЕРВІС 1", Антон Римар +380688414310 anton.rymar@gmail.com

Пункт скарги

Номер: fb74c430bfab493c976f5cc721c6232b
Заголовок пункту скарги: Дискриманаційна умова ТД - ЩОДО ОРГАНУ ПОГОДЖЕННЯ МЕНЮ ТА АСОРТИМЕНТУ БУФЕТНОЇ ПРОДУКЦІЇ
Опис заперечення: Відповідно до додатку 2 до ТД:
Довідки та документи, що надаються Учасниками для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічній специфікації (технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі) та іншим вимогам до предмету закупівлі
1. Учасник надає сезонне чотиритижневе меню гарячого харчування (гарячий обід) для учнів пільгових категорій, які мають бути розроблені відповідно за погодженням з територіальним (у Бучанському районі Київській області) органом Держпродспоживслужби відповідно до чинного законодавства України (крім випадків, коли використовується меню, рекомендоване МОЗ) та зразки затверджених технологічних карток страв, що використовуються в запропонованому меню.
2. Асортимент буфетної продукції, розроблений відповідно за погодженням з територіальним (у Бучанському районі Київській області) органом Держпродспоживслужби.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Звертаємо увагу орган оскарження, що дана вимога містить дискримінаційний характер з огляду на наступне:
Замовником було оголошено закупівлю 21 березня 2024 року (четвер) о 17 годині 05 хв. Таким чином, у потенційного учасника, який раніше не затверджував меню/асортимент буфетної продукції у даному органі, враховуючи строк прийому пропозицій, який в т.ч. включає неробочі дні, є всього 4 робочі дні для затвердження меню, що недостатньо для створення та погодження меню/асортименту органом Держпродспоживслужби у Бучанському районі Київській області.
Окрім цього, Замовник суб’єктивно встановлює вимогу про погодження сезонного чотиритижневого меню гарячого харчування/астортименту буфетної продукції територіальним САМЕ (у Бучанському районі Київській області) органом Держпродспоживслужби. Дана вимога є незаконною, оскільки відповідно до п. 36 постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 року № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (на яку посилається Замовник в ТД): У разі постачання до закладу освіти, закладу оздоровлення та відпочинку готових страв та/або послуг з харчування примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету (у разі наявності) можуть складатися постачальником послуг з харчування (технологом, завідувачем виробництва) та затверджуватися керівником оператора ринку харчових продуктів, що здійснює постачання готових страв та/або послуг з харчування.
Примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету дозволено використовувати після погодження з територіальним органом Держпродспоживслужби. Без такого погодження дозволено використовувати меню, рекомендоване МОЗ.

А відтак можна дійти висновку, що законодавство не встановлює обов’язку погоджувати меню/асортименту буфетної продукції лише по місцю знаходження Замовника або по іншому місцю на розсуд Замовника. Тобто, Учасник може надати у складі пропозиції меню/асортимент буфетної продукції, погоджене будь-яким територіальним органом Держпродспоживслужби, враховуючи надані однакові повноваження даним органам та вимоги чинного законодавства, які не визначають територіальної компетенції органів Держпродспоживслужби щодо погодження меню/ асортименту буфетної продукції при участі у публічних закупівлі або надані послуг.
В Скаржника є меню, затверджене Держпродспоживслужбою Обухівського району Київської області, у відповідності до якого можуть надаватися послуги.
Крім цього, відповідно до вимог ТД:
Учасник розраховує ціну послуги відповідно до примірного чотиритижневого сезонного меню для різних вікових груп, що також враховують особливі дієтичні потреби здобувачів освіти/дітей (у разі їх наявності), потребу у лікувальному харчуванні (у разі прийняття відповідного рішення засновником закладу) та сезонність (осінь, зима, весна, літо). Крім послуг їдальні, УЧАСНИК МОЖЕ забезпечити відповідною дозволеною постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 до реалізації в закладі освіти буфетною продукцією та забезпечити роботу буфету відповідним персоналом і обладнанням. Ціна послуг та буфетної продукції має включати в себе витрати на закупку продуктів, транспорт, приготування, а також витрати на прибирання та миття посуду, тощо. Послуги їдалень та буфета, а також приготування їжі будуть здійснюватися виключно в приміщеннях їдалень та харчоблоків навчальних закладів наведених у Додатку 2. Ціна послуг та буфетної продукції повинна включати в себе всі податки та збори, обов’язкові платежі. Торговельна надбавка (націнка) повинна бути в межах, викладених у Розпорядженні Голови КОДА від 12.09.2012 р № 404 «Про встановлення граничних торговельних надбавок (націнок) на продукцію громадського харчування, що реалізується в загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах» (зареєстровано в Головному управлінні юстиції Київської області 28 вересня 2012 року).
Таким чином, вимоги ТД побудовані таким чином, що предметом закупівлі є послуги їдальні, та додатково учасник може (у разі зацікавленості) забезпечити до реалізації в закладі освіти буфетною продукцією та забезпечити роботу буфету відповідним персоналом і обладнанням, проте, вимога про надання затвердженого асортименту буфетної продукції, погоджене територіальним САМЕ (у Бучанському районі Київській області) органом Держпродспоживслужби є необґрунтовано безальтернативною та імперативною до виконання.

Таким чином, взяти участь в процедурі закупівлі можуть лише учасники, які мають затверджене меню/асортимент буфетної продукції, погоджене територіальним САМЕ (у Бучанському районі Київській області) органом Держпродспоживслужби, що є дискримінаційним для скаржника.

Аналогічна практика щодо незаконності вимоги викладена у рішенні АМКУ №726 -р/пк-пз від 12.01.2024 р. (п.3) по закупівлі UA-2023-12-28-007469-a.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 1df86aaddd054e0da8befbcce75783ac
Заголовок пункту скарги: Дискриманаційна умова ТД - ЩОДО ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ
Опис заперечення: Відповідно Додатку 1 до Тендерної документації учасник у складі пропозиції має надати:
1.1. Довідка (оригінал) складена у довільній формі (завірена печаткою Учасника і власноручним підписом уповноваженої особи Учасника) про матеріально-технічну базу, необхідну для виконання договору щодо надання послуг, що є предметом даної закупівлі, а саме:
- інформація про наявність автотранспорту(ів), необхідних для надання послуг із зазначенням марки, моделі тощо, державного реєстраційного номеру, що підтверджується належним чином завіреною копією свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (технічного паспорту), у разі коли учасник торгів немає власного транспортного засобу, а використовуватиме автомобіль(і), які йому не належать, необхідно надати копію документу (наприклад договору оренди та/або договору про надання транспортних послуг тощо, де зазначено автомобілі(ь), яким(и) буде здійснюватися перевезення товару, що є предметом закупівлі та копію(ї) свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (технічного(х) паспорту(ів)) на автотранспортний(і) засіб(оби) якими здійснюватиметься поставка та які зазначені в довідці;
документ, що підтверджує проведення санітарної обробки (дезінфекції) автотранспорту(ів) (надати Акт виконаних робіт (або наданих послуг) та відповідний Договір) згідно чинного законодавства України, яким здійснюватиметься надання послуг зазначених в технічному завданні (подається в складі пропозиції договір на проведення санітарної обробки автотранспорту, чинний на дату розкриття тендерних пропозицій та документ, який підтверджує проведення санітарної обробки (дезінфекції) автотранспорту у 2023р.);

Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги: В Скаржника наявні транспортні засоби, необхідних для надання послуг та які будуть використовуватися для виконання договору у разі його укладення: Автомобіль HYUNDAI H 350, з реєстраційним номером КА 8761 ІІ (користування на підставі договору оренди №05/03 від 05.03.2024 року) та Автомобіль MERCEDES-BENZ SPRINTER CDI 316,з реєстраційним номером КА 1997 АМ (користування на підставі договору оренди №01/03 від 01.03.2024 року).
В Скаржника наявний договір на проведення санітарної обробки автотранспорту, чинний на дату розкриття тендерних пропозицій та документ, який підтверджує проведення санітарної обробки (дезінфекції) автотранспорту у 2024 році, який містить актуальну інформацію про дезінфекцію транспорту у 2024 році в якому проводиться закупівля та виконуватиметься договір.
Скаржник не може повернутися у 2023 рік та провести дезінфекцію наявних транспортних засобів. Більше того,для скаржника незрозуміла мета встановлення даної вимоги.
Таким чином, взяти участь в процедурі закупівлі можуть тільки ті учасники, які мають чинний на дату розкриття тендерних пропозицій договір та документ, який підтверджує проведення санітарної обробки (дезінфекції) автотранспорту у 2023р, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 3f609a544a084b7889d88a9fe4f73b2c
Заголовок пункту скарги: Дискриманаційна умова ТД -ЩОДО ДОСВІДУ
Опис заперечення: Відповідно Додатку 1 до Тендерної документації учасник у складі пропозиції має надати:
3.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
3.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору).
Аналогічним вважається договір «Послуги їдалень (послуги з організації гарячого харчування в освітніх закладах)
3.1.2. не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці в повному обсязі,
3.1.3. копії/ю документів/а на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці.
Інформація та документи можуть надаватися про частково виконаний договір, дія якого не закінчена.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Опис суті пункту скарги: Таким чином, Замовником в ТД чітко вказано предмет договору, який повинен надаватися в складі пропозиції як аналогічний.
Скаржник зазначає, що дана вимога є дискримінаційною для Скаржника адже у наявному договорі №2-Х/23 від 18 вересня 2023 року, укладеному із Відділом освіти Кагарлицької міської ради (додається) найменуванням послуги є Послуги їдалень БЕЗ ЗАЗНАЧЕННЯ послуги з організації гарячого харчування в освітніх закладах адже не вказано, про освітні заклади (проте контрагент – відділ освіти, що очевидно свідчить про кінцевого споживача наданих послуг) та що харчування є саме «гарячим» (попри це, згідно додатку 2 до ТД наявність у меню гарячих страв свідчить про те, що предметом договору є послуги з організації гарячого харчування).
Таким чином, взяти участь в процедурі закупівлі можуть лише ті учасники, предмет аналогічного договору яких сформульовано: Послуги їдалень (послуги з організації гарячого харчування в освітніх закладах), що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації