• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт частини приміщень поліклініки КП «Лікарня №2 ім. В.П. Павлусенка» Житомирської міської ради за адресою: м. Житомир, вул. Лесі Українки, 16» (CPV ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

4 351 652.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 760.00 UAH
Період оскарження: 15.03.2024 11:54 - 14.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на умови тендерної документації

Номер: cd5ce9365f5b4f8daa0225ca5a6b26e1
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-15-005021-a.c1
Назва: СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 03.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.03.2024 18:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.04.2024 11:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконання рішення АМКУ
Автор: ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ.", Володимир Лихіцький +380937281882 tender.tepkepital@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 4bac18066a9649218949ec5c7455da3a
Заголовок пункту скарги: Заперечення на умови Тендерної документації 1. Щодо обстеження об’єкту
Опис заперечення: Умови Тендерної документації
Відповідно до п.п.6.5-6.6 п.6 р. III Тендерної документації, з метою одержання додаткової інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі технічного завдання (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), яка може бути необхідною для підготовки Тендерної пропозиції та для підписання Договору, а також вивчення можливості виникнення ризиків на об’єкті будівництва, Учасникам процедури закупівлі пропонується:
- ознайомитися з проектною документацією;
- обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику
Витрати, пов’язані з такими відвідуваннями та копіюваннями вищезазначеної додаткової технічної документації, здійснюються за рахунок власних коштів Учасників.
За результатами обстеження будівельного майданчика учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати акт про відвідування будівельного майданчика виконання будівельних робіт по предмету закупівлі, складений у довільній формі, з письмовою відміткою представника замовника та учасника процедури закупівлі (в особі директора або головного інженера або виконавця робіт).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Дана умова Документації є дискримінаційною для Скаржника та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників процедури закупівлі.
Замовник умисно встановив додаткові бар'єри для участі у процедурі закупівлі та фактично обмежив коло учасників.
Фактично Замовник встановив вимогу:
- домовитися з уповноваженою особою про відвідання об’єкту та визначитися з часом такого відвідання;
- скласти акт обстеження обʼєкту;
- підписати скласти акт обстеження обʼєкту в неустановленої особи Замовника.
Проте слід звернути увагу, що Тендерна документація не містить опису механізму і процедури проведення обстеження, а також порядку і строків доступу до об'єкту, не визначено порядку і строків отримання такого акту обстеження обʼєкту, а також не визначено в чому і яка суть обстеження і ознайомлення, що має бути відображено у акті, за яких умов Замовник зобов'язаний його підписати, хто повинен бути представником при обстеженні та ознайомленні, хто має право підписання цього документу.
При цьому, у Тендерній документації відсутні будь-які запобіжники від зловживань зі сторони Замовника. Замовник може проігнорувати телефонний дзвінок для домовленості про здійснення огляду об’єкту, не організувати обстеження об'єкта чи не підписати акт обстеження об'єкта.
Скаржник не має жодного впливу на невизначену особу Замовника, між Скаржником та Замовником немає жодних договірних відносин та якихось обов'язків щодо огляду об’єкту та підписанню акту обстеження об'єкта.
По суті, Замовник у такий спосіб забезпечує наявність у нього інструменту, який ставить Учасника у залежність від прийняття ним рішень, та може бути використаний для відхилення Пропозицій учасників, які з об'єктивних причин не зможуть надати акт обстеження об'єкта де передбачається надання послуг, з підписом уповноваженої особи.
Обстеження об'єкта та підписання відповідного акту прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та Учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб –порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та підписом або погодженням паперових документів.
Це також дає можливість Замовнику зловживати правом, а саме - на власний розсуд ставити підпис на документах одних учасників та відмовитись проставляти підпис на інших, або надати можливість чи відмовити тому чи іншому Учаснику провести обстеження об'єкту.
При цьому слід зазначити, що ознайомитись з видами та об'ємами робіт учасник може з технічної специфікації (Додаток 5 Документації - додається) та інших частин Тендерної документації., що надаються у складі Документації та відповідно до ч.1 ст. 23 Закону та особливостями: Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Не є зорозумілим про які додаткові матеріали йдеться мова, адже наявність додаткових матеріалів не може бути відображена в тендерній пропозиції учасника, оскількит додаткові матеріали не є тендерною документацією і їх відображення в тендерній пропозиції буде підставою відхилення учасників.
При цьому всі необхідні для учасників матеріали повинні бути в складі тендерної документації.
Таким чином, огляд об'єкту є недоречним.
Більш того, простий огляд об’єкту не призведе до ознайомлення з об’ємом, умовами та документацією виконання робіт їх вивчення та аналізу. Ця вся документація вже надана в складі Тендерної пропозиції. Для належного огляду необхідно створювати комісію, яка повинна здійснити перевірку всіх видів і обсягів робіт, що не може бути здійсненим при поверхневому огляді який фактично і бажає провести Замовник.
Пунктом 5.1. Настанови з визначення вартості будівництва визначено, для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягу робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Таким чином на законодавчому рівні визначено, що для складання тендерної пропозиції достатньо надання в складі тендерної документації відомості обсягу робіт та відомості ресурсів до неї без цін.
В Додатку 5 до Тендерної документації визначено перелік і обсяг робіт та матеріалів.
Скаржник, як потенційний учасник процедури закупівлі, має значний досвід в будівництві і наявність в тендерній документації технічної специфікації є цілком достатнім для коректного розуміння потенційними учасниками обсягів робіт та ситуації на об’єкті.
Просте відвідання об’єкту жодним чином не вплине на більш ефективну підготовку тендерної пропозиції, оскільки тендерна пропозиція готується на підставі Тендерної документації, а не огляду обстеження об’єкту.
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати акт за підписом невстановленої особи Замовника.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть здійснити обстеження об'єкта з подальшим наданням в складі пропозиції акту огляду завіреного підписом невстановленої особи Замовника (також можуть виникнути питання щодо повноважень цієї особи Замовника), що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Разом з тим, з підстав, незалежних від учасника, Замовником може бути непідписаний уповноваженою особою Замовника акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: bb03761799b242579aaed74d5890b16b
Заголовок пункту скарги: Умови Тендерної документації 2. Щодо надання дозволів та декларацій
Опис заперечення: Відповідно до п.8-9 Додатку 3 до Тендерної документації учасник повинен надати 1. 1. Чинний дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки - монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин, виданого відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011 № 1107 (в редакції Постанови КМУ № 77 від 03.02.2021) та Переліку видів робіт підвищеної небезпеки групи А, додаток 2 до Порядку, (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 № 77), виданого на учасника процедури закупівлі
або
декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці під час виконання робіт підвищеної небезпеки - монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин, виданої відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011 № 1107 та Переліку видів робіт підвищеної небезпеки групи А, додаток 2 до Порядку (в редакції постанови КМУ від 24.03.2022 № 357), яка зареєстрована у журналі обліку суб’єктів господарювання у територіальному органі Держпраці, видану на учасника процедури закупівлі.
2. Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на роботи підвищеної небезпеки, а саме: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра, відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011 № 1107 (в редакції постанови КМУ № 77 від 03.02.2021) та Переліку видів робіт підвищеної небезпеки Групи Б, додаток 2 до Порядку, (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 № 77), яка зареєстрована у журналі обліку суб’єктів господарювання у територіальному органі Держпраці, видану на учасника процедури закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Ліцензії або документи дозвільного характеру
Тип порушення: Ліцензії або документи дозвільного характеру
Опис суті пункту скарги: Наявність дискримінації
Дана вимога обмежує можливості Скаржника щодо участі через те, що Замовником встановлено вимоги щодо відповідності дозволу та декларації постанові КМУ №1107 та Постанові КМУ №77 в редакціях до яких вже були неодноразово внесені зміни.
Зокрема до постанови № 1107 було внесено зміни 20.12.2022 р. та 29.08.2023р., які не знайшли відображення у вимозі Замовника.
Зміни також були внесенні і до постанови КМУ №77 20.12.2022 р. та 29.08.2023р., які також не знайшли відображення у вимозі Замовника.
Слід також звернути увагу на те, що Замовник зазначає про дозволи і декларації, які видані учаснику. Разом з тим декларації не видаються Учасникам, а їх реєстрації здійснюється шляхом подання декларації (повідомне декларування).
Зважаючи на те, що Замовник спеціалізується на будівництві, про зазначені зміни і про порядок декларування він повинен знати.
Також Замовник зазначає про те, що декларація повинна бути зареєстровані в журналі обліку суб’єктів господарювання у територіальному органі Держпраці.
Проте законодавство не передбачає, що декларація повинна бути зареєстрована в журналі обліку суб’єктів господарювання у територіальному органі Держпраці.
Зокрема Додаток 8 до постанови КМУ №1107 передбачає лише реєстрацію у територіальному органі Держпраці.
Відповідно до п.21 постанови КМУ №1107 виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за формою згідно з додатком 8.
Декларація подається роботодавцем не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Документи повертаються протягом п’яти робочих днів без розгляду у разі незаповнення полів, зазначення робіт підвищеної небезпеки та машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, які не включено до групи Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2) та групи Б переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77.
Декларація подається роботодавцем або уповноваженою ним особою, надсилається поштою до адміністратора центру надання адміністративних послуг у паперовій формі або в електронній формі через Портал електронних сервісів Мінекономіки, Єдиний державний веб-портал електронних послуг, у тому числі через Портал електронних сервісів Мінекономіки, інтегровану з ним інформаційну систему Держпраці.
Територіальний орган Держпраці здійснює реєстрацію декларацій на безоплатній основі протягом п’яти робочих днів з дня їх отримання.
Відмова в реєстрації декларації не допускається.
У разі зміни відомостей або виявлення суб’єктом господарювання помилки в поданій декларації суб’єкт господарювання в порядку, встановленому цим пунктом для подання декларації, подає оновлену декларацію протягом семи робочих днів з дня настання таких змін або з дня подання декларації в разі виявлення помилки.
З зазначеного вбачається, що декларація реєструється незалежно від того, чи відповідає вона законодавству.
Крім того Замовником не враховано те, що декларація, зокрема може бути поданою в електронній формі і відмітка на декларації про її реєстрацію здійснюється н6а першій сторінці декларації, а не в кінці, як про те зазначено в Додатку 8 до постанови КМУ №1107.
Скаржник здійснює свою діяльність на підставі електронної декларації, яка не містить (і не може містити) інформацію про те, що вона зареєстрована у журналі обліку суб’єктів господарювання у територіальному органі Держпраці, а містить інформацію про її реєстрацію шляхом проставлення QR-коду.
Таким чином умови Тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до Скаржника оскільки вони не відповідають чинному законодавству, базуються на старих нормах та встановлюють вимоги не передбачені законодавством.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації