• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015 - 14410000-8 Кам’яна сіль (Сіль для промислового переробляння)

Завершена

4 550 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 750.00 UAH
Період оскарження: 15.03.2024 10:53 - 22.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції

Номер: e2e882701f31460390976394ffa1f1f7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-15-003174-a.b2
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Дата розгляду скарги: 11.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.04.2024 17:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.04.2024 17:39
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 11.04.2024 № 6515-р/пк-пз зобов’язало Комунальне підприємство «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Подільського району» скасувати Рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий Дім «ГРАНДЕС» та рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий Дім «КІП і КО» переможцем процедури закупівлі
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС", Олександр +380669049457 grandestd@gmail.com

Пункт скарги

Номер: fbf1eb6adf234b88be844db98e79d980
Заголовок пункту скарги: Скасування протокольного рішення від 26.03.2024 р. №10—ВО
Опис заперечення: ОБГРУНТУВАННЯ ПО СУТІ СКАРГИ
Відповідно до вимог пункту 8 розділу 3 додатку 2 тендерної документації, якщо учасник не є виробником товару він повинен надати у складі тендерної документації скановану копію документу, який підтверджує господарські відносини з виробником, а саме:
– договір з виробником (предметом якого є поставка Товару відповідно до тендерної документації);
або:
– сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера, тощо;
або:
– лист виробника про представництво його інтересів;
або:
– інший документ, в якому обов’язково зазначаються господарські відносини з учасником.
Зазначені документи повинні бути дійсними на весь строк поставки продукції.
Якщо в документі зазначено термін дії до ___ р., з автоматичною пролонгацією або якщо термін не визначений датою, надати підтвердження дії цього договору/документу від контрагента (лист в довільній формі з підписом та печаткою (у разі використання)) на весь строк постачання товару, що є предметом закупівлі.
На виконання зазначеного пункту 8 розділу 3 додатку 2 тендерної документації скаржнику потрібно було надати один з вище перелічених документів.
Скаржником на виконання пункту 8 розділу 3 додатку 2 тендерної документації було надано (завантажено) в складі своєї тендерної пропозиції договір поставки №29012024-1/24 від 24.01.2024 року укладеного з дилером товару (з ТОВ «СЕНСАР АГРО») (назва файлу «3.7 Договір імпортер-Грандес.pdf» форма ПДФ), форма ПДФ), який є покупцем (дилером) у виробника товару, замість договору який укладено безпосередньо з виробником такого товару як вимагалося зазначеним пунктом.
Відповідно до протокольного рішення, Замовником посилаючись на абзац 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови було відхилено тендерну пропозицію скаржника.

Причини відхилення тендерної пропозиції скаржника:
Тендерна пропозиція не відповідає пункту 8 розділу 3 додатку 2 тендерної документації, не надано:
– договір з виробником (предметом якого є поставка Товару відповідно до тендерної документації);
або:
– сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера, тощо;
або:
– лист виробника про представництво його інтересів;
або:
– інший документ, в якому обов’язково зазначаються господарські відносини з учасником.
Зазначені документи повинні бути дійсними на весь строк поставки продукції.
Якщо в документі зазначено термін дії до ___ р., з автоматичною пролонгацією або якщо термін не визначений датою, надати підтвердження дії цього договору/документу від контрагента (лист в довільній формі з підписом та печаткою (у разі використання)) на весь строк постачання товару, що є предметом закупівлі.
05.02.2024 року скаржником було укладено з виробником такого товару («Al Sadat Global For Import And Export»), розташований за адресою: Egypt, 9 Al Lua Mahmoud Hamdi KhattabBad Shark Alexandria дилерський (дистриб’юторський) договір №#05-02/24від05.02.2024 року року на поставку (отримання) товару скаржнику (додаток-додається).
Крім того, Виробником товару відповідно до укладеного договору № #05-02/24 від 05.02.2024 року було надано скаржнику дилерське свідоцтво на представництво інтересів Виробника дилером перед третіми особами та продаж товару Виробника дилером (скаржником) (копія - додається).
Скаржник вважає, що Замовник прийняв це протокольне рішення з порушенням процедури закупівлі і тому таке протокольне рішення підлягає скасуванню.
Згідно пункту 41 Постанови - Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону з урахуванням положень пункту 43 Постанови.
Відповідно до статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Керуючись абзацом 2 пункту 43 Постанови, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Аналізуючи пункт 43 Постанови, виходить, що Замовник не може відхилити тендерну пропозицію скаржника у разі невідповідності такої пропозиції технічним вимогам тендерної документації закупівлі, якщо такі документи (технічні специфікації, протоколи випробувань, сертифікати, тощо..) є в наявності в тендерній пропозиції і якщо останній усунить в цих документах тендерної пропозиції такі невідповідності встановлені пунктом 43 Постанови, і які не призведуть до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі, тощо.
Відповідно до частини 1 статті 23 Закону «Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Частиною 6 статті 23 Закону «Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності» передбачено, що якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Враховуючи вищенаведені вимоги статті 23 Закону, Законодавцем було передбачено перелік документів, що підтверджують відповідність технічним характеристиками, вимогам товару і такими документами є Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності.
Крім того, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару.
Враховуючи вищевикладене, технічні характеристики товару, його показники, нормативи, вимоги, тощо зазначаються (наявні) у протоколах сертифікаційних випробувань продукції\протоколах випробувань продукції, деклараціях на товар, сертифікатах\паспортах якості, а не в договорах з виробником (предметом якого є поставка Товару відповідно до тендерної документації), або – в сертифікатах дистриб’ютора, представника, дилера, тощо, або – в листах виробника про представництво його інтересів, або – в інших документах, в яких обов’язково зазначаються господарські відносини з учасником, які не є технічним документом в понятті статті 23 Закону, оскільки не має технічної специфікації, маркування, не містити опису усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики, не містить опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів) і не являється протоколом випробувань, чи іншим засобом підтвердження відповідності, а є лише підтвердженням господарських відносин виробника товару з постачальником такого товару (учасником) передбачені Цивільним і Господарським кодексами та іншими нормативно-правовими актами України в сфері поставки, дилерства, дистриб’юторства при поставці товару.
Отже виявляється, що вимоги передбачені пунктом 8 розділу додатку 2 тендерної документації не є технічним (вимогами) документами в понятті статті 23 Закону, оскільки не мають технічної специфікації, маркування, не містити опису усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики, не містить опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів) і не являється протоколом випробувань, чи іншим засобом підтвердження відповідності, а є лише результатами проведення сертифікаційних випробувань такої продукції (товару), що сертифікується на відповідність.
Враховуючи вищевикладене, відсутність передбачених пунктом 8 розділу 3 додатку 2 тендерної документації документів не є в розумінні статті 23 Закону та пункту 43 Постанови технічною вимогою (специфікацією, характеристиками, технологічним процесом), оскільки не передбачає собою технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, і також така невідповідність взагалі не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, що закуповується Замовником.
Отже, відхилення тендерної пропозиції скаржника Замовником відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови може бути у разі якщо скаржник не надав у складі своєї тендерної пропозиції технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності товару, крім того, така технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики також характеристики товарів, можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), або допустив помилки, виправлення яких призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, враховуючи вимоги пункту 43 Постанови замовник має право відхилити тендерну пропозицію учасника відповідно до пункту 44 Постанови тільки якщо останній не надав забезпечення тендерної пропозиції або не надав документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, вимоги до речі по яким передбачені у статті 23 Закону.
Таким чином, слід звернути увагу, що тендерна пропозиція скаржника була відхилена з порушенням процедури закупівлі, статей 23, 29 Закону та пункту 43 Постанови і її невідповідності вимогам тендерної документації закупівлі підпадають під усунення таких невідповідностей передбачених пунктом 43 Постанови.
Тому, Замовник відповідно до вимог пункту 43 Постанови повинен був надати скаржнику 24 години щоб усунути невідповідності в його тендерній пропозиції шляхом надання (завантаження):
– договір з виробником (предметом якого є поставка Товару відповідно до тендерної документації);
або:
– сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера, тощо;
або:
– лист виробника про представництво його інтересів;
або:
– інший документ, в якому обов’язково зазначаються господарські відносини з учасником.
Уповноваженою особою Замовника при розгляді тендерної пропозиції Скаржника не було враховано, що невідповідності вимогам тендерної документації у тендерній пропозиції скаржника підпадають під вимоги пункту 43 Постанови.
Такі дії Замовника порушують права і законні інтереси Скаржника.
Скаржник вважає, що Замовник прийняв це протокольне рішення з порушенням процедури закупівлі і тому таке протокольне рішення підлягає скасуванню.
Внаслідок порушення Замовником процедури закупівлі, а саме: порядку розгляду тендерних пропозицій, встановленого статтею 29 Закону з урахуванням положень пунктів 41,43,44 Постанови, були порушені права Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, що передбачено статтею 5 Закону та інші права передбачені Конституцією України і законодавством України.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону та з урахуванням особливостей встановлених пунктами 1,41,43,44,55 – 67 Постанови

ПРОСИМО:
1) Прийняти цю скаргу до розгляду.
2) Визнати факт порушення Замовником стосовно недотримання вимог пункту 43 Постанови при відхилені тендерної пропозиції скаржника.
3) Скасувати протокольне рішення уповноваженої особи Замовника №10—ВО від 26.03.2024 року щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС» (код за ЄДРПОУ: 44003566).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип порушення: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Опис суті пункту скарги: ОБГРУНТУВАННЯ ПО СУТІ СКАРГИ
Відповідно до вимог пункту 8 розділу 3 додатку 2 тендерної документації, якщо учасник не є виробником товару він повинен надати у складі тендерної документації скановану копію документу, який підтверджує господарські відносини з виробником, а саме:
– договір з виробником (предметом якого є поставка Товару відповідно до тендерної документації);
або:
– сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера, тощо;
або:
– лист виробника про представництво його інтересів;
або:
– інший документ, в якому обов’язково зазначаються господарські відносини з учасником.
Зазначені документи повинні бути дійсними на весь строк поставки продукції.
Якщо в документі зазначено термін дії до ___ р., з автоматичною пролонгацією або якщо термін не визначений датою, надати підтвердження дії цього договору/документу від контрагента (лист в довільній формі з підписом та печаткою (у разі використання)) на весь строк постачання товару, що є предметом закупівлі.
На виконання зазначеного пункту 8 розділу 3 додатку 2 тендерної документації скаржнику потрібно було надати один з вище перелічених документів.
Скаржником на виконання пункту 8 розділу 3 додатку 2 тендерної документації було надано (завантажено) в складі своєї тендерної пропозиції договір поставки №29012024-1/24 від 24.01.2024 року укладеного з дилером товару (з ТОВ «СЕНСАР АГРО») (назва файлу «3.7 Договір імпортер-Грандес.pdf» форма ПДФ), форма ПДФ), який є покупцем (дилером) у виробника товару, замість договору який укладено безпосередньо з виробником такого товару як вимагалося зазначеним пунктом.
Відповідно до протокольного рішення, Замовником посилаючись на абзац 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови було відхилено тендерну пропозицію скаржника.

Причини відхилення тендерної пропозиції скаржника:
Тендерна пропозиція не відповідає пункту 8 розділу 3 додатку 2 тендерної документації, не надано:
– договір з виробником (предметом якого є поставка Товару відповідно до тендерної документації);
або:
– сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера, тощо;
або:
– лист виробника про представництво його інтересів;
або:
– інший документ, в якому обов’язково зазначаються господарські відносини з учасником.
Зазначені документи повинні бути дійсними на весь строк поставки продукції.
Якщо в документі зазначено термін дії до ___ р., з автоматичною пролонгацією або якщо термін не визначений датою, надати підтвердження дії цього договору/документу від контрагента (лист в довільній формі з підписом та печаткою (у разі використання)) на весь строк постачання товару, що є предметом закупівлі.
05.02.2024 року скаржником було укладено з виробником такого товару («Al Sadat Global For Import And Export»), розташований за адресою: Egypt, 9 Al Lua Mahmoud Hamdi KhattabBad Shark Alexandria дилерський (дистриб’юторський) договір №#05-02/24від05.02.2024 року року на поставку (отримання) товару скаржнику (додаток-додається).
Крім того, Виробником товару відповідно до укладеного договору № #05-02/24 від 05.02.2024 року було надано скаржнику дилерське свідоцтво на представництво інтересів Виробника дилером перед третіми особами та продаж товару Виробника дилером (скаржником) (копія - додається).
Скаржник вважає, що Замовник прийняв це протокольне рішення з порушенням процедури закупівлі і тому таке протокольне рішення підлягає скасуванню.
Згідно пункту 41 Постанови - Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону з урахуванням положень пункту 43 Постанови.
Відповідно до статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Керуючись абзацом 2 пункту 43 Постанови, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Аналізуючи пункт 43 Постанови, виходить, що Замовник не може відхилити тендерну пропозицію скаржника у разі невідповідності такої пропозиції технічним вимогам тендерної документації закупівлі, якщо такі документи (технічні специфікації, протоколи випробувань, сертифікати, тощо..) є в наявності в тендерній пропозиції і якщо останній усунить в цих документах тендерної пропозиції такі невідповідності встановлені пунктом 43 Постанови, і які не призведуть до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі, тощо.
Відповідно до частини 1 статті 23 Закону «Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Частиною 6 статті 23 Закону «Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності» передбачено, що якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Враховуючи вищенаведені вимоги статті 23 Закону, Законодавцем було передбачено перелік документів, що підтверджують відповідність технічним характеристиками, вимогам товару і такими документами є Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності.
Крім того, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару.
Враховуючи вищевикладене, технічні характеристики товару, його показники, нормативи, вимоги, тощо зазначаються (наявні) у протоколах сертифікаційних випробувань продукції\протоколах випробувань продукції, деклараціях на товар, сертифікатах\паспортах якості, а не в договорах з виробником (предметом якого є поставка Товару відповідно до тендерної документації), або – в сертифікатах дистриб’ютора, представника, дилера, тощо, або – в листах виробника про представництво його інтересів, або – в інших документах, в яких обов’язково зазначаються господарські відносини з учасником, які не є технічним документом в понятті статті 23 Закону, оскільки не має технічної специфікації, маркування, не містити опису усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики, не містить опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів) і не являється протоколом випробувань, чи іншим засобом підтвердження відповідності, а є лише підтвердженням господарських відносин виробника товару з постачальником такого товару (учасником) передбачені Цивільним і Господарським кодексами та іншими нормативно-правовими актами України в сфері поставки, дилерства, дистриб’юторства при поставці товару.
Отже виявляється, що вимоги передбачені пунктом 8 розділу додатку 2 тендерної документації не є технічним (вимогами) документами в понятті статті 23 Закону, оскільки не мають технічної специфікації, маркування, не містити опису усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики, не містить опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів) і не являється протоколом випробувань, чи іншим засобом підтвердження відповідності, а є лише результатами проведення сертифікаційних випробувань такої продукції (товару), що сертифікується на відповідність.
Враховуючи вищевикладене, відсутність передбачених пунктом 8 розділу 3 додатку 2 тендерної документації документів не є в розумінні статті 23 Закону та пункту 43 Постанови технічною вимогою (специфікацією, характеристиками, технологічним процесом), оскільки не передбачає собою технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, і також така невідповідність взагалі не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, що закуповується Замовником.
Отже, відхилення тендерної пропозиції скаржника Замовником відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови може бути у разі якщо скаржник не надав у складі своєї тендерної пропозиції технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності товару, крім того, така технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики також характеристики товарів, можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), або допустив помилки, виправлення яких призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, враховуючи вимоги пункту 43 Постанови замовник має право відхилити тендерну пропозицію учасника відповідно до пункту 44 Постанови тільки якщо останній не надав забезпечення тендерної пропозиції або не надав документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, вимоги до речі по яким передбачені у статті 23 Закону.
Таким чином, слід звернути увагу, що тендерна пропозиція скаржника була відхилена з порушенням процедури закупівлі, статей 23, 29 Закону та пункту 43 Постанови і її невідповідності вимогам тендерної документації закупівлі підпадають під усунення таких невідповідностей передбачених пунктом 43 Постанови.
Тому, Замовник відповідно до вимог пункту 43 Постанови повинен був надати скаржнику 24 години щоб усунути невідповідності в його тендерній пропозиції шляхом надання (завантаження):
– договір з виробником (предметом якого є поставка Товару відповідно до тендерної документації);
або:
– сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера, тощо;
або:
– лист виробника про представництво його інтересів;
або:
– інший документ, в якому обов’язково зазначаються господарські відносини з учасником.
Уповноваженою особою Замовника при розгляді тендерної пропозиції Скаржника не було враховано, що невідповідності вимогам тендерної документації у тендерній пропозиції скаржника підпадають під вимоги пункту 43 Постанови.
Такі дії Замовника порушують права і законні інтереси Скаржника.
Скаржник вважає, що Замовник прийняв це протокольне рішення з порушенням процедури закупівлі і тому таке протокольне рішення підлягає скасуванню.
Внаслідок порушення Замовником процедури закупівлі, а саме: порядку розгляду тендерних пропозицій, встановленого статтею 29 Закону з урахуванням положень пунктів 41,43,44 Постанови, були порушені права Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, що передбачено статтею 5 Закону та інші права передбачені Конституцією України і законодавством України.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону та з урахуванням особливостей встановлених пунктами 1,41,43,44,55 – 67 Постанови

ПРОСИМО:
1) Прийняти цю скаргу до розгляду.
2) Визнати факт порушення Замовником стосовно недотримання вимог пункту 43 Постанови при відхилені тендерної пропозиції скаржника.
3) Скасувати протокольне рішення уповноваженої особи Замовника №10—ВО від 26.03.2024 року щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС» (код за ЄДРПОУ: 44003566).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: b9905f9484174cc887fdf4016cbffbec
Заголовок пункту скарги: Скасування протокольного рішення від 26.03.2024 р. №10—ВО
Опис заперечення: ОБГРУНТУВАННЯ ПО СУТІ СКАРГИ
Відповідно до вимог пункту 8 розділу 3 додатку 2 тендерної документації, якщо учасник не є виробником товару він повинен надати у складі тендерної документації скановану копію документу, який підтверджує господарські відносини з виробником, а саме:
– договір з виробником (предметом якого є поставка Товару відповідно до тендерної документації);
або:
– сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера, тощо;
або:
– лист виробника про представництво його інтересів;
або:
– інший документ, в якому обов’язково зазначаються господарські відносини з учасником.
Зазначені документи повинні бути дійсними на весь строк поставки продукції.
Якщо в документі зазначено термін дії до ___ р., з автоматичною пролонгацією або якщо термін не визначений датою, надати підтвердження дії цього договору/документу від контрагента (лист в довільній формі з підписом та печаткою (у разі використання)) на весь строк постачання товару, що є предметом закупівлі.
На виконання зазначеного пункту 8 розділу 3 додатку 2 тендерної документації скаржнику потрібно було надати один з вище перелічених документів.
Скаржником на виконання пункту 8 розділу 3 додатку 2 тендерної документації було надано (завантажено) в складі своєї тендерної пропозиції договір поставки №29012024-1/24 від 24.01.2024 року укладеного з дилером товару (з ТОВ «СЕНСАР АГРО») (назва файлу «3.7 Договір імпортер-Грандес.pdf» форма ПДФ), форма ПДФ), який є покупцем (дилером) у виробника товару, замість договору який укладено безпосередньо з виробником такого товару як вимагалося зазначеним пунктом.
Відповідно до протокольного рішення, Замовником посилаючись на абзац 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови було відхилено тендерну пропозицію скаржника.

Причини відхилення тендерної пропозиції скаржника:
Тендерна пропозиція не відповідає пункту 8 розділу 3 додатку 2 тендерної документації, не надано:
– договір з виробником (предметом якого є поставка Товару відповідно до тендерної документації);
або:
– сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера, тощо;
або:
– лист виробника про представництво його інтересів;
або:
– інший документ, в якому обов’язково зазначаються господарські відносини з учасником.
Зазначені документи повинні бути дійсними на весь строк поставки продукції.
Якщо в документі зазначено термін дії до ___ р., з автоматичною пролонгацією або якщо термін не визначений датою, надати підтвердження дії цього договору/документу від контрагента (лист в довільній формі з підписом та печаткою (у разі використання)) на весь строк постачання товару, що є предметом закупівлі.
05.02.2024 року скаржником було укладено з виробником такого товару («Al Sadat Global For Import And Export»), розташований за адресою: Egypt, 9 Al Lua Mahmoud Hamdi KhattabBad Shark Alexandria дилерський (дистриб’юторський) договір №#05-02/24від05.02.2024 року року на поставку (отримання) товару скаржнику (додаток-додається).
Крім того, Виробником товару відповідно до укладеного договору № #05-02/24 від 05.02.2024 року було надано скаржнику дилерське свідоцтво на представництво інтересів Виробника дилером перед третіми особами та продаж товару Виробника дилером (скаржником) (копія - додається).
Скаржник вважає, що Замовник прийняв це протокольне рішення з порушенням процедури закупівлі і тому таке протокольне рішення підлягає скасуванню.
Згідно пункту 41 Постанови - Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону з урахуванням положень пункту 43 Постанови.
Відповідно до статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Керуючись абзацом 2 пункту 43 Постанови, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Аналізуючи пункт 43 Постанови, виходить, що Замовник не може відхилити тендерну пропозицію скаржника у разі невідповідності такої пропозиції технічним вимогам тендерної документації закупівлі, якщо такі документи (технічні специфікації, протоколи випробувань, сертифікати, тощо..) є в наявності в тендерній пропозиції і якщо останній усунить в цих документах тендерної пропозиції такі невідповідності встановлені пунктом 43 Постанови, і які не призведуть до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі, тощо.
Відповідно до частини 1 статті 23 Закону «Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Частиною 6 статті 23 Закону «Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності» передбачено, що якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Враховуючи вищенаведені вимоги статті 23 Закону, Законодавцем було передбачено перелік документів, що підтверджують відповідність технічним характеристиками, вимогам товару і такими документами є Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності.
Крім того, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару.
Враховуючи вищевикладене, технічні характеристики товару, його показники, нормативи, вимоги, тощо зазначаються (наявні) у протоколах сертифікаційних випробувань продукції\протоколах випробувань продукції, деклараціях на товар, сертифікатах\паспортах якості, а не в договорах з виробником (предметом якого є поставка Товару відповідно до тендерної документації), або – в сертифікатах дистриб’ютора, представника, дилера, тощо, або – в листах виробника про представництво його інтересів, або – в інших документах, в яких обов’язково зазначаються господарські відносини з учасником, які не є технічним документом в понятті статті 23 Закону, оскільки не має технічної специфікації, маркування, не містити опису усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики, не містить опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів) і не являється протоколом випробувань, чи іншим засобом підтвердження відповідності, а є лише підтвердженням господарських відносин виробника товару з постачальником такого товару (учасником) передбачені Цивільним і Господарським кодексами та іншими нормативно-правовими актами України в сфері поставки, дилерства, дистриб’юторства при поставці товару.
Отже виявляється, що вимоги передбачені пунктом 8 розділу додатку 2 тендерної документації не є технічним (вимогами) документами в понятті статті 23 Закону, оскільки не мають технічної специфікації, маркування, не містити опису усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики, не містить опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів) і не являється протоколом випробувань, чи іншим засобом підтвердження відповідності, а є лише результатами проведення сертифікаційних випробувань такої продукції (товару), що сертифікується на відповідність.
Враховуючи вищевикладене, відсутність передбачених пунктом 8 розділу 3 додатку 2 тендерної документації документів не є в розумінні статті 23 Закону та пункту 43 Постанови технічною вимогою (специфікацією, характеристиками, технологічним процесом), оскільки не передбачає собою технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, і також така невідповідність взагалі не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, що закуповується Замовником.
Отже, відхилення тендерної пропозиції скаржника Замовником відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови може бути у разі якщо скаржник не надав у складі своєї тендерної пропозиції технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності товару, крім того, така технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики також характеристики товарів, можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), або допустив помилки, виправлення яких призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, враховуючи вимоги пункту 43 Постанови замовник має право відхилити тендерну пропозицію учасника відповідно до пункту 44 Постанови тільки якщо останній не надав забезпечення тендерної пропозиції або не надав документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, вимоги до речі по яким передбачені у статті 23 Закону.
Таким чином, слід звернути увагу, що тендерна пропозиція скаржника була відхилена з порушенням процедури закупівлі, статей 23, 29 Закону та пункту 43 Постанови і її невідповідності вимогам тендерної документації закупівлі підпадають під усунення таких невідповідностей передбачених пунктом 43 Постанови.
Тому, Замовник відповідно до вимог пункту 43 Постанови повинен був надати скаржнику 24 години щоб усунути невідповідності в його тендерній пропозиції шляхом надання (завантаження):
– договір з виробником (предметом якого є поставка Товару відповідно до тендерної документації);
або:
– сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера, тощо;
або:
– лист виробника про представництво його інтересів;
або:
– інший документ, в якому обов’язково зазначаються господарські відносини з учасником.
Уповноваженою особою Замовника при розгляді тендерної пропозиції Скаржника не було враховано, що невідповідності вимогам тендерної документації у тендерній пропозиції скаржника підпадають під вимоги пункту 43 Постанови.
Такі дії Замовника порушують права і законні інтереси Скаржника.
Скаржник вважає, що Замовник прийняв це протокольне рішення з порушенням процедури закупівлі і тому таке протокольне рішення підлягає скасуванню.
Внаслідок порушення Замовником процедури закупівлі, а саме: порядку розгляду тендерних пропозицій, встановленого статтею 29 Закону з урахуванням положень пунктів 41,43,44 Постанови, були порушені права Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, що передбачено статтею 5 Закону та інші права передбачені Конституцією України і законодавством України.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону та з урахуванням особливостей встановлених пунктами 1,41,43,44,55 – 67 Постанови

ПРОСИМО:
1) Прийняти цю скаргу до розгляду.
2) Визнати факт порушення Замовником стосовно недотримання вимог пункту 43 Постанови при відхилені тендерної пропозиції скаржника.
3) Скасувати протокольне рішення уповноваженої особи Замовника №10—ВО від 26.03.2024 року щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС» (код за ЄДРПОУ: 44003566).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип порушення: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Опис суті пункту скарги: ОБГРУНТУВАННЯ ПО СУТІ СКАРГИ
Відповідно до вимог пункту 8 розділу 3 додатку 2 тендерної документації, якщо учасник не є виробником товару він повинен надати у складі тендерної документації скановану копію документу, який підтверджує господарські відносини з виробником, а саме:
– договір з виробником (предметом якого є поставка Товару відповідно до тендерної документації);
або:
– сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера, тощо;
або:
– лист виробника про представництво його інтересів;
або:
– інший документ, в якому обов’язково зазначаються господарські відносини з учасником.
Зазначені документи повинні бути дійсними на весь строк поставки продукції.
Якщо в документі зазначено термін дії до ___ р., з автоматичною пролонгацією або якщо термін не визначений датою, надати підтвердження дії цього договору/документу від контрагента (лист в довільній формі з підписом та печаткою (у разі використання)) на весь строк постачання товару, що є предметом закупівлі.
На виконання зазначеного пункту 8 розділу 3 додатку 2 тендерної документації скаржнику потрібно було надати один з вище перелічених документів.
Скаржником на виконання пункту 8 розділу 3 додатку 2 тендерної документації було надано (завантажено) в складі своєї тендерної пропозиції договір поставки №29012024-1/24 від 24.01.2024 року укладеного з дилером товару (з ТОВ «СЕНСАР АГРО») (назва файлу «3.7 Договір імпортер-Грандес.pdf» форма ПДФ), форма ПДФ), який є покупцем (дилером) у виробника товару, замість договору який укладено безпосередньо з виробником такого товару як вимагалося зазначеним пунктом.
Відповідно до протокольного рішення, Замовником посилаючись на абзац 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови було відхилено тендерну пропозицію скаржника.

Причини відхилення тендерної пропозиції скаржника:
Тендерна пропозиція не відповідає пункту 8 розділу 3 додатку 2 тендерної документації, не надано:
– договір з виробником (предметом якого є поставка Товару відповідно до тендерної документації);
або:
– сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера, тощо;
або:
– лист виробника про представництво його інтересів;
або:
– інший документ, в якому обов’язково зазначаються господарські відносини з учасником.
Зазначені документи повинні бути дійсними на весь строк поставки продукції.
Якщо в документі зазначено термін дії до ___ р., з автоматичною пролонгацією або якщо термін не визначений датою, надати підтвердження дії цього договору/документу від контрагента (лист в довільній формі з підписом та печаткою (у разі використання)) на весь строк постачання товару, що є предметом закупівлі.
05.02.2024 року скаржником було укладено з виробником такого товару («Al Sadat Global For Import And Export»), розташований за адресою: Egypt, 9 Al Lua Mahmoud Hamdi KhattabBad Shark Alexandria дилерський (дистриб’юторський) договір №#05-02/24від05.02.2024 року року на поставку (отримання) товару скаржнику (додаток-додається).
Крім того, Виробником товару відповідно до укладеного договору № #05-02/24 від 05.02.2024 року було надано скаржнику дилерське свідоцтво на представництво інтересів Виробника дилером перед третіми особами та продаж товару Виробника дилером (скаржником) (копія - додається).
Скаржник вважає, що Замовник прийняв це протокольне рішення з порушенням процедури закупівлі і тому таке протокольне рішення підлягає скасуванню.
Згідно пункту 41 Постанови - Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону з урахуванням положень пункту 43 Постанови.
Відповідно до статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Керуючись абзацом 2 пункту 43 Постанови, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Аналізуючи пункт 43 Постанови, виходить, що Замовник не може відхилити тендерну пропозицію скаржника у разі невідповідності такої пропозиції технічним вимогам тендерної документації закупівлі, якщо такі документи (технічні специфікації, протоколи випробувань, сертифікати, тощо..) є в наявності в тендерній пропозиції і якщо останній усунить в цих документах тендерної пропозиції такі невідповідності встановлені пунктом 43 Постанови, і які не призведуть до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі, тощо.
Відповідно до частини 1 статті 23 Закону «Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Частиною 6 статті 23 Закону «Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності» передбачено, що якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Враховуючи вищенаведені вимоги статті 23 Закону, Законодавцем було передбачено перелік документів, що підтверджують відповідність технічним характеристиками, вимогам товару і такими документами є Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності.
Крім того, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару.
Враховуючи вищевикладене, технічні характеристики товару, його показники, нормативи, вимоги, тощо зазначаються (наявні) у протоколах сертифікаційних випробувань продукції\протоколах випробувань продукції, деклараціях на товар, сертифікатах\паспортах якості, а не в договорах з виробником (предметом якого є поставка Товару відповідно до тендерної документації), або – в сертифікатах дистриб’ютора, представника, дилера, тощо, або – в листах виробника про представництво його інтересів, або – в інших документах, в яких обов’язково зазначаються господарські відносини з учасником, які не є технічним документом в понятті статті 23 Закону, оскільки не має технічної специфікації, маркування, не містити опису усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики, не містить опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів) і не являється протоколом випробувань, чи іншим засобом підтвердження відповідності, а є лише підтвердженням господарських відносин виробника товару з постачальником такого товару (учасником) передбачені Цивільним і Господарським кодексами та іншими нормативно-правовими актами України в сфері поставки, дилерства, дистриб’юторства при поставці товару.
Отже виявляється, що вимоги передбачені пунктом 8 розділу додатку 2 тендерної документації не є технічним (вимогами) документами в понятті статті 23 Закону, оскільки не мають технічної специфікації, маркування, не містити опису усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики, не містить опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів) і не являється протоколом випробувань, чи іншим засобом підтвердження відповідності, а є лише результатами проведення сертифікаційних випробувань такої продукції (товару), що сертифікується на відповідність.
Враховуючи вищевикладене, відсутність передбачених пунктом 8 розділу 3 додатку 2 тендерної документації документів не є в розумінні статті 23 Закону та пункту 43 Постанови технічною вимогою (специфікацією, характеристиками, технологічним процесом), оскільки не передбачає собою технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, і також така невідповідність взагалі не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, що закуповується Замовником.
Отже, відхилення тендерної пропозиції скаржника Замовником відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови може бути у разі якщо скаржник не надав у складі своєї тендерної пропозиції технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності товару, крім того, така технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики також характеристики товарів, можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), або допустив помилки, виправлення яких призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, враховуючи вимоги пункту 43 Постанови замовник має право відхилити тендерну пропозицію учасника відповідно до пункту 44 Постанови тільки якщо останній не надав забезпечення тендерної пропозиції або не надав документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, вимоги до речі по яким передбачені у статті 23 Закону.
Таким чином, слід звернути увагу, що тендерна пропозиція скаржника була відхилена з порушенням процедури закупівлі, статей 23, 29 Закону та пункту 43 Постанови і її невідповідності вимогам тендерної документації закупівлі підпадають під усунення таких невідповідностей передбачених пунктом 43 Постанови.
Тому, Замовник відповідно до вимог пункту 43 Постанови повинен був надати скаржнику 24 години щоб усунути невідповідності в його тендерній пропозиції шляхом надання (завантаження):
– договір з виробником (предметом якого є поставка Товару відповідно до тендерної документації);
або:
– сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера, тощо;
або:
– лист виробника про представництво його інтересів;
або:
– інший документ, в якому обов’язково зазначаються господарські відносини з учасником.
Уповноваженою особою Замовника при розгляді тендерної пропозиції Скаржника не було враховано, що невідповідності вимогам тендерної документації у тендерній пропозиції скаржника підпадають під вимоги пункту 43 Постанови.
Такі дії Замовника порушують права і законні інтереси Скаржника.
Скаржник вважає, що Замовник прийняв це протокольне рішення з порушенням процедури закупівлі і тому таке протокольне рішення підлягає скасуванню.
Внаслідок порушення Замовником процедури закупівлі, а саме: порядку розгляду тендерних пропозицій, встановленого статтею 29 Закону з урахуванням положень пунктів 41,43,44 Постанови, були порушені права Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, що передбачено статтею 5 Закону та інші права передбачені Конституцією України і законодавством України.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону та з урахуванням особливостей встановлених пунктами 1,41,43,44,55 – 67 Постанови

ПРОСИМО:
1) Прийняти цю скаргу до розгляду.
2) Визнати факт порушення Замовником стосовно недотримання вимог пункту 43 Постанови при відхилені тендерної пропозиції скаржника.
3) Скасувати протокольне рішення уповноваженої особи Замовника №10—ВО від 26.03.2024 року щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС» (код за ЄДРПОУ: 44003566).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні умови ТД та порушення законодавтсва про публічні закупівлі

Номер: 894d8172cbd34fea98d5a60f98e85fba
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-15-003174-a.b1
Назва: Дискримінаційні умови ТД та порушення законодавтсва про публічні закупівлі
Вимога:
1. Відповідно до пункту 1.2 Додатку №2 ТД Учасник має надати довідку довільній формі про наявність парку автотранспорту (власного, орендованого або по договору надання послуг, тощо) у кількості не менше 7 одиниць вантажних транспортних засобів для забезпечення вчасного постачання товару із зазначенням марки, вантажопідйомності та форми приналежності такого транспортного засобу. Встановлення такої вимоги є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших Учасників враховуючи наступне. Замовником торгів встановлено імперативну норму, що Учасник процедури закупівлі у складі пропозиції повинен зазначити інформацію про залучення не менше 7-и вантажних автомобілів, проте учасник, як постачальник товару, що є предметом закупівлі, має достатню кількість обладання для поставки предмета закупівлі, але не має можливості підтвердити наявність не менше 7-и вантажних автомобілів. Учасник залучає обладнання для поставки товару, що є предметом закупівлі, згідно договорів про надання послуг з ТОВ «Спецвантаж Лоджістік» або іншими транспортними компаніями, що за заявкою Скаржника здійснюють перевезення солі (предмету закупівлі) (надаємо до скарги договір та заявку). Отже, у вказаних договорах не зазначено конкретні марки та вантажопідйомності залучених транспортних засобів, проте це не заважає учаснику належним чином здійснити поставку товару у вказані Замовником строки. Отже, за умови можливості Скаржником здійснити поставку предмету закупівлі, Скаржник не має можливості взяти участь у процедурі закупівлі через наявну дискримінаційну умову. Застосувавши ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ підхід до способу підтвердження кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» (не менше 7-и вантажних автомобілів вантажопідйомністю), Замовник торгів обмежує участь у процедурі закупівлі тих Учасників, які не мають не менше 7-ми вантажних автомобілів. Наявність вищенаведених дискримінаційних умов не дає можливість взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності наших документів щодо спроможності поставки товару, який є предметом закупівлі. Просимо Замовника торгів усунути ГРУБЕ порушення норм чинного законодавства та дискримінаційну вимогу, яка наведена у пункту 1.2 частини 1 Додатку №2 ТД, шляхом приведення у відповідність/виключення наступної вимоги. «довідка у довільній формі про наявність парку автотранспорту (власного, орендованого або по договору надання послуг, тощо) у кількості не менше 7 одиниць вантажних транспортних засобів для забезпечення вчасного постачання товару із зазначенням марки, вантажопідйомності та форми приналежності такого транспортного засобу.» 2. Крім того, Додаток 3 до ТД містить примітку, що надання недостовірної інформації, відмова у виїзді Замовника на виробництво, склади тощо буде розцінено, як небажання учасника підписувати договір, замовник має право дискваліфікувати учасника. Згідно ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиції подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерний документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Також, Законом України «Про публічні закупівлі» визначено порядок укладення договору з переможцем закупівлі, а вказаний порядок не містить необхідності інспектування представником Замовника виробництва та складів учасника. Вказана вимога грубо порушує чинне законодавство та може призвести до зловживань з боку Замовника при розгляді тендерної пропозиції. У такому випадку між замовником та учасником будуть укладено документи поза межами системи електронних закупівель ( наприклад, надсилання заявки на інспектування виробництва або складу) і вказані документи не перебуватимуть у публічному доступі. Просимо привети тенедрну документацію у відповідності до норм чинного законодавства та суворо слідувати приписам Закону в частині публічності документів які мать бути розміщено у електронній системі закупівель.
Вирішення: Шановний Учасник! Відповідно вимог пункту 28. Особливостей 1178: Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. У тендерній документації зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством;» Як видно з наведених вище норм Закону та Особливостей саме Замовник складає тендерну документацію та встановлює кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень Особливостей та встановлює спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник під час складання тендерної документації скористався своїм правом та встановив відповідно до статті 16 Закону кваліфікаційний критерій «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально – технічної бази та технологій, зазначений в пункті 1.2 Розділ 2 Додатку 2», враховуючи обставини що склались на території України з початком російської агресії, в наслідок яких найбільший виробник солі на території України ДП «Артемсіль» припинив діяльність, а за аналізом пропозицій учасників процедур закупівлі на сайті Уповноваженого органу, пропонується товар (Дорожня сіль, Технічна сіль, Сіль для промислового перероблення) виробники якої знаходяться за межами України, а Учасники-Постачальники більшості процедур не мають відповідної матеріально-технічної бази для складування та зберігання товару в належних умовах з дотриманням вимог ДСТУ на території України, в зв’язку з чим пропонують та забезпечують поставку товару різними видами транспорту безпосередньо із складів виробника чи інших суб’єктів господарювання які знаходяться за межами України, одразу на склад Замовника, а отже час на постачання (перевезення) товару з врахуванням віддалі, митних процедур збільшений на порядок у порівнянні з внутрішніми перевезеннями по Україні, і постачальник протягом 7 – 10 днів одним автомобілем має можливість здійснити максимум два рейси. З врахуванням обмежень маси вантажу що перевозиться автомобільним транспортом в межах України відповідно постанови Кабінету Міністрів України від 27 червня 2007 року № 879 « Про заходи щодо збереження автомобільних доріг» та аналогічних обмежень в інших державах, вага товару що перевозитиметься одним автомобілем становитиме 22-26 тон, середня вага орієнтовно становитиме 24 тони. З врахуванням обсягу цієї закупівлі яка становить 1000 тон, для їх перевезення однією партією потрібно більше 42 вантажних автомобілів. Замовником встановлено умову про наявність в Учасника не менше 7 (семи) одиниць вантажних транспортних засобів, що становить менше 40 % від загальної потреби в разі перевезення товару однією партією, а отже така кількість автомобілів є обгрунтованою та не може вважатись надмірним навантаженням для Учасників процедури закупівлі, тим паче що умовами закупівлі передбачена можливість використання власних та/або орендованих та/або залучених на підставі цивільно правових угод транспортних засобів, а отже будь який Учасник має право укласти відповідні угоди про оренду транспортних засобів та/або надання послуг перевезення товару з будь яким або якими суб’єктами господарювання.
Статус вимоги: Відхилено