• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Охоронні послуги (послуги з фізичної та технічної охорони майна і приміщень)

місце знаходження замовника: 33028 м. Рівне, вул. Соборна, 12А

Торги відмінено

800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
Період оскарження: 14.03.2024 17:49 - 05.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

встановлення дискримінаційних вимог

Номер: 006c47ec63344b2993c4c4ef164ab45e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-14-012619-a.a1
Назва: встановлення дискримінаційних вимог
Скарга:
Дата розгляду скарги: 28.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.03.2024 15:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.04.2024 09:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель виконано - внесено зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ", Володимир Обломєй +380503990443 tov_cerber_zahusty@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 5e4098b836c847cd842d54cfc2bcbaf2
Заголовок пункту скарги: Назва заперечення: встановлення дискримінаційних вимог: 1. Наявність власного транспорту реагування та протокол перевірки технічного стану; 2. Проходження сертифікаційної програми із наданням звітів; 3. Монтаж системи охоронно-тривожної сигналізації, відеоспостереження та управління контролю доступу (СКУД); 4. Аналогічний досвід.
Опис заперечення: Опис заперечення
1. Оскаржується дискримінаційна вимога щодо транспорту реагування:

• згідно п. 1.3 Додатку 1 тендерної документації (наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (сторінка 24) (тендерна документація затверджена Рішенням уповноваженої особи від 14 березня 2024 р., протокол № 32 Паламарчук Наталією Анатоліївною): «1.3. Гарантія (лист–зобов’язання) в довільній формі учасника про наявність груп швидкого реагування. На підтвердження надати:
- свідоцтво про реєстрацію транспортних засобі (транспорт Учасника не менше 4-ри власних* одиниць, які відповідають вимогам ЗУ «Про охоронну діяльність»).
- фото транспорту реагування з чіткою видимістю державних номерів та наявності обладнання транспорту реагування кольорографічними схемами (написами), світловими та звуковими сигналами відповідно до порядку, затвердженого наказом МВС України від 18.04.2013 № 375;
- копії дозволів на встановлення та використання на транспорті реагування суб’єкта охоронної діяльності спеціальних світлових сигнальних пристроїв (відповідно до «Порядку обладнання транспорту реагування суб’єкта охоронної діяльності засобами радіотехнічного зв’язку, кольорографічними схемами (написами), світловими та звуковими сигналами, затвердженим Наказом МВС України від 18.04.2013 № 375 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 травня 2013 р. за № 746/23278) та «Порядку обліку та видачі дозволів на встановлення та використання спеціальних світлових сигнальних пристроїв автожовтого (оранжевого) кольору на транспортних засобах реагування суб’єктів охоронної діяльності, затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 09.08.2016 № 771;
- копії Протоколів перевірки технічного стану транспортного засобі;
- копії довідки про перебування транспортних засобів (транспорту реагування) на військовому обліку, відповідно до Постанови КМУ від 17.06.2015 № 405;
- можливість здійснення Замовником контролю за групами мобільного реагування (обладнання транспорту груп мобільного реагування системою GPS), підтверджується копіями документів (не менше 4-ри) щодо наявності встановленої системи GPS та її технічних можливості.
*- дві транспортні одиниці повинні належать учаснику, інший транспорт реагування може не належати учаснику на праві власності, на підтвердження надати документи, які підтверджують законність використання транспорту реагування учасником, а саме: копію договору оренди).

2. Оскаржуються дискримінаційні вимоги щодо надання проходження сертифікаційної програми із наданням звітів:

• згідно п. 1.5 Додатку 1 тендерної документації (наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (сторінка 24) (тендерна документація затверджена Рішенням уповноваженої особи від 14 березня 2024 р., протокол № 32 Паламарчук Наталією Анатоліївною): «1.5. Для підтвердження можливості якісного надання послуг та відповідності всім технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі надати в складі пропозиції копію Сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» на надання послуг з забезпечення безпеки з обов’язковим наданням відповідного звіту до сертифікату, виданого центром сертифікації».
• згідно п. 1.11 Додатку 1 тендерної документації (наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (сторінка 25) (тендерна документація затверджена Рішенням уповноваженої особи від 14 березня 2024 р., протокол № 32 Паламарчук Наталією Анатоліївною): «1.11 При подачі пропозиції Учасник має враховувати заходи із захисту довкілля, для підтвердження відповідності вимогам замовника щодо необхідності застосування заходів із захисту довкілля, учасником надається довідка/лист про застосування заходів із захисту довкілля в довільній формі з зазначенням учасником обов`язку застосування заходів із захисту довкілля та підтвердженням, що діяльність учасника відповідає вимогам діючого природоохоронного законодавства. Додатково на підтвердження надати Сертифікат на систему екологічного управління (ДСТУ ISO 14001:2015) з обов’язковим наданням відповідного звіту до сертифікату, виданого центром сертифікації».
• згідно п. 2.2 Додатку 1 тендерної документації (наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (сторінка 25) (тендерна документація затверджена Рішенням уповноваженої особи від 14 березня 2024 р., протокол № 32 Паламарчук Наталією Анатоліївною): «2.3. Копія посвідчення* керівника підприємства та витягу з протоколу засідання комісії на перевірку знань Закону України «Про охорону праці», видані навчальним центром. Додатково надати Сертифікат ІSO 45001:2018 Система менеджменту охорони здоров`я та безпеки праці з обов’язковим наданням відповідного звіту до сертифікату, виданого центром сертифікації».
• згідно п. 1.11 Додатку 1 тендерної документації (сторінка 26) (тендерна документація затверджена Рішенням уповноваженої особи від 14 березня 2024 р., протокол № 32 Паламарчук Наталією Анатоліївною): «Всі довідки повинні бути на фірмовому бланку (за наявності) з обов’язковим зазначенням дати, підпису керівника підприємства та печатки (у разі наявності); Замовник вчиняє всі можливі дії щодо боротьби з корупційними проявами, в зв’язку з чим просить Учасників у складі пропозиції надати Сертифікат системи менеджменту, щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (міжнародний стандарт ISO 37001:2016) з обов’язковим наданням відповідного звіту до сертифікату та звіту за результатами 2-го наглядового аудиту, який виданий у 2024р. центром сертифікації».



3. Оскаржуються дискримінаційні вимоги щодо монтажу системи охоронно-тривожної сигналізації та відеоспостереження:

• згідно п. 1.10 Додатку 2 тендерної документації (наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (сторінка 25) (тендерна документація затверджена Рішенням уповноваженої особи(Технічна специфікація від 14 березня 2024 р., протокол № 32 Паламарчук Наталією Анатоліївною): «Гарантійний лист, щодо можливості встановлення тривожної сигналізації на посту охорони, який здійснює фізичну охорону об’єкта та встановлення Учасником повного комплекту обладнання для забезпечення технічної охорони об’єктів Замовника за власний рахунок (обладнання надається Замовнику в безоплатне користування на період дії договору) з виведенням на пульт централізованого спостереження для передачі сигналу групі швидкого реагування».
• згідно п. 9 Додатку 2 тендерної документації (наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (сторінка 32) (тендерна документація затверджена Рішенням уповноваженої особи від 14 березня 2024 р., протокол № 32 Паламарчук Наталією Анатоліївною): «9. Учасник безоплатно надає у користування та встановлює за власні кошти систему охоронно-тривожної сигналізації, системи відеоспостереження та системи управління контролю доступу (СКУД), що підтверджує гарантійним листом».
• згідно п. 12 Додатку 2 тендерної документації (наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (сторінка 32) (тендерна документація затверджена Рішенням уповноваженої особи від 14 березня 2024 р., протокол № 32 Паламарчук Наталією Анатоліївною): «12. Учасник встановлює на об’єкті сигналізаційні датчики руху. Датчики руху встановлюються в такій кількості, яка забезпечить повне охоплення всіх приміщень першого поверху та підвального приміщення, що підтверджує листом зобов’язання про встановлення необхідної кількості цих датчиків».
• згідно п. 19 Додатку 2 тендерної документації (наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (сторінка 32) (тендерна документація затверджена Рішенням уповноваженої особи від 14 березня 2024 р., протокол № 32 Паламарчук Наталією Анатоліївною): «19. Учасник має забезпечити безоплатне обслуговування діючої системи охоронної сигналізації та відео нагляду для здійснення охорони об’єкту».
• згідно п. 20 Додатку 2 тендерної документації (наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (сторінка 32) (тендерна документація затверджена Рішенням уповноваженої особи від 14 березня 2024 р., протокол № 32 Паламарчук Наталією Анатоліївною): «20. Учасник зобов’язаний встановити та ввести в експлуатацію технічне обладнання (систему охоронно-тривожної сигналізації, системи відеоспостереження та системи управління контролю доступу (СКУД)) протягом 5-ти робочих днів з моменту укладення договору, що підтверджується Актом вводу в експлуатацію, підписаним Замовником і Учасником. Системи охоронно-тривожної сигналізації, відеоспостереження та управління контролю доступу (СКУД) повинні бути встановлені на об’єкті в позаурочний час. У разі не встановлення вище вказаних систем в обумовлений період та час, укладений договір вважається розірваним».
• згідно п. 22 Додатку 2 тендерної документації (наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (сторінка 32) (тендерна документація затверджена Рішенням уповноваженої особи від 14 березня 2024 р., протокол № 32 Паламарчук Наталією Анатоліївною): «22.Учасник зобов’язаний надати копії діючих листів та/або сертифікатів, які підтверджують проходження працівниками Учасника (не менше двох) навчання з встановлення та налаштування обладнання охоронної сигналізації (ППК) та системи відеоспостереження (DVR та/або NVR та відеокамер), яке пропонується учасником в даній закупівлі. Сертифікати та/або листи мають засвідчувати проходження навчання на підприємствах виробниках або авторизованих представниках виробника обладнання».





4. Оскаржується дискримінаційна вимога щодо аналогічного досвіду згідно п. 3.1 Додатку 1 тендерної документації (наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (сторінка 25-26) (тендерна документація затверджена Рішенням уповноваженої особи від 14 березня 2024 р., протокол № 32 Паламарчук Наталією Анатоліївною): «3.1.Довідка складена у довільній формі (завірена печаткою Учасника і власноручним підписом уповноваженої особи Учасника) із зазначенням замовників, їх контактної інформації (адреса, телефон) з якими укладались аналогічні договори. Учасник повинен надати (не менше 2 двох аналогічних договорів, що укладались із державними чи комунальними органами)……..

Під аналогічним договором слід розуміти надання послуг по охороні майна із безкоштовним наданням, встановленням та обслуговуванням обладнання, що необхідне для надання необхідних послух відповідно до технічних вимог. Для підтвердження інформації, вказаної у цьому пункті, Учасник повинен надати не менше двох копій аналогічного договору»

Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. ТРАНСПОРТ РЕАГУВАННЯ. Дана вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Замовник встановивши вимогу в ТД про підтвердження власних груп швидкого, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст.5 та ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».

В частині власного транспорту реагування

Закон України «Про охоронну діяльність» (надалі – Закон про охорону) від 22.03.2012 р. в ч. 1 ст. 6 передбачає ПРАВО, а не ОБОВ’ЯЗОК на здійснення наступних заходів з охорони:
1) ВИКОРИСТАННЯ пунктів централізованого спостереження, технічних засобів охорони, ТРАНСПОРТУ РЕАГУВАННЯ, службових собак;
2) контроль за станом майнової безпеки об'єкта охорони;
3) запобігання загрозам особистій безпеці фізичної особи, яка охороняється;
4) реагування в межах наданих законом повноважень на протиправні дії, пов'язані з посяганням на об'єкт охорони.
Використання транспорту реагування регламентується статтею 9 Закону про охорону, а саме:

Стаття 9. Права суб'єкта охоронної діяльності

1. Суб'єкт охоронної діяльності має ПРАВО:
1) для забезпечення охоронної діяльності придбавати, зберігати та використовувати в установленому законодавством порядку спеціальні засоби, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України;
2) для забезпечення радіозв'язку використовувати в установленому порядку радіочастоти;
3) використовувати в охоронній діяльності службових собак;
4) використовувати в охоронній діяльності технічні засоби охоронного призначення;
5) ВИКОРИСТОВУВАТИ ТРАНСПОРТ РЕАГУВАННЯ;
6) одержувати за своїм письмовим запитом від замовника послуг з охорони відомості та копії документів, необхідні для здійснення заходів охорони на об'єкті охорони;
7) за згодою замовника послуг з охорони (його представника) оглядати територію, будинки, приміщення, майно, що охороняються.

Скаржник взагалі не має у власності транспорт реагування (тим паче у кількості 4 одиниць: дві – власні; дві – залучені), але може залучити його на праві користування шляхом заключення відповідного договору на реагування (субпідрядник/співвиконавець).
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії від 29.11.2023 р. № 19252 (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-11-17-004259-a): «…За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази із інформацією про наявність цілодобової чергової частини саме в м. Кропивницькому та копію техпаспорта саме власного транспортного засобу / засобів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.»

В частині протоколів перевірки технічного стану транспортного засобів

Дана вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Ані Законом України «Про охоронну діяльність», ані Законом України «Про дорожній рух», ані жодним іншим нормативно-правовим актом не передбачено обов’язку суб’єкта охоронної діяльності забезпечити обов’язкову перевірку технічного стану транспортного засобу та отримати відповідний протокол.
Так, згідно статті 35 Закону України «Про дорожній рух» від 30.06.1993 № 3353-XII, обов'язковому технічному контролю не підлягають:
1) легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, причепи (напівпричепи) до них (крім таксі та автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку), мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби - незалежно від строку експлуатації;
2) легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепи до них - із строком експлуатації до двох років.
3) технічні засоби для агропромислового комплексу, визначені Законом України "Про систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу України";

Таким чином, у Замовника відсутні будь-які законні підстави вимагати від учасників зазначені документи. Додатково зазначаємо, що дане питання вже розглядалось Органом оскарження.
Дана обставина ставить учасників, зокрема Скаржника, у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які не мають та не повинні мати Протокол перевірки технічного стану транспортного засобу.



2. ПРОХОДЖЕННЯ СЕРТИФІКАЦІЙНОЇ ПРОГРАМИ ІЗ НАДАННЯМ ЗВІТІВ.
В частині надання звіту ДСТУ ISO 9001:2015
Скаржник не може погодитися зі встановлення даної вимоги так як вона – є штучною перепоною для участі тих, хто, наприклад, має вже проводжений технічний нагляд і отримав відповідний звіт.
Скаржник підтверджує проходження сертифікаційної програми за ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги» у 2023 році. Дата видачі сертифікату: 16.01.2023 р.
Відповідно до даного сертифікату, контроль відповідної сертифікованої системи управління якістю вимогам зазначеного стандарту здійснюється шляхом технічного нагляду, обсяг, порядок, періодичність і процедури якого встановлюються органом сертифікації (ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ»»). Сертифікат вважається чинним за умови щорічного підтвердження.
Так, 15 січня 2024 року Скаржник пройшов технічний нагляд ііза сертифікованою системою управління якістю щодо надання послуг та отримав звіт. Відповідно до звіту, жодні невідповідності ч зауваження – не були виявлені. .Цілі аудиту досягнуті. Сфера акредитація прийнятна.
Наступний технічний нагляд пройде через 1 (один) календарний рік, тобто не раніше 16 січня 2025 року, а відповідно вже після закінчення терміну надання послуг Замовнику.
Перевірити чинність сертифікату та звіту можна в Реєстрі ОС за номером телефону (048)-723-00-99.
Оскільки, технічний нагляд має за мету проведення багаторівневої комплексної перевірки підприємства на відповідність всім вимогам, то ані Скаржник, ані ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ»» не може гарантувати успішне проходження технічного нагляду, що пройде у 2025 році. Від незалежних від Скаржника обставин або ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ»», технічний нагляд за результатом перевірки може бути як успішно пройдений, так і ні.
Встановивши дану вимогу, Замовником не враховано, що Скаржник вже і так може мати наглядовий технічний нагляд, і жодні документи йому не потрібні. Попередня гарантія про успішне проходження нагляду може бути розцінена у подальшому як недостовірна інформація, а відтак і буде підставою для відхилення.
Аналогічна позиція (щодо нагляду, звіту висвітлена в Рішенні Колегії від 06.03.2024 № 4205 (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-09-004502-a): «… Слід зазначити, що ліцензійними умовами не передбаченонеобхідності наданнявище зазначених документів.
Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги Документації не узгоджуються зліцензійними умовами, у зв'язку з чим Замовник порушив зазначені вище вимоги діючого законодавства».
Так, Закон України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012 № 4616-VI (надалі – Закон про охорону) та Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачають проходження сертифікаційної програми за ДСТУ ISO 9001:2015, а тому вимоги – дискримінаційна.

В частині ДСТУ ISO 14001:2015.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» від 23.025.2017 р. № 2059-VIII (надалі – Закон про оцінку впливу на довкілля) виділяють 2 (дві) категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля:
Категорія № 1: нафтопереробні та газопереробні заводи, теплові електростанції (ТЕС, ТЕЦ) та інші потужності для виробництва електроенергії, установки для виробництва або збагачення ядерного палива, хімічне виробництво, чорна та кольорова металургія тощо.
Категорія № 2: глибоке буріння, у тому числі геотермальне буріння, сільське господарство, лісівництво та водне господарство, енергетична промисловість, видобувна промисловість виробництво та обробку металу тощо.
Призначення стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» — надати організаціям загальну схему діяльності задля охорони довкілля та реагування на зміни умов довкілля в рівноважному поєднанні з соціально-економічними потребами.
Закон про оцінку впливу на довкілля не передбачає охоронну діяльність як таку, що має влив на довкілля (навколишнє середовище), а тому оцінку впливі та сертифікаційної програми не потребує.
Під час виконання надання послуг Скаржник впроваджує наступні заходи запобігання забруднення навколишнього, зокрема:
- не допускаємо складування сміття у несанкціонованих місцях;
- компенсуємо шкоду, заподіяну в разі забруднення або іншого негативного впливу на природне середовище;
- вживаємо інші заходи, що передбаченні природоохоронним законодавством.
Так, Закон про охорону та Ліцензійні умови не передбачають проходження сертифікаційної програми за ДСТУ ISO 14001:2015, а тому вимоги – дискримінаційна.

В частині ДСТУ ІSO 45001:2018.
ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» − єдиний набір міжнародних вимог, спрямованих на допомогу організаціям у забезпеченні захисту персоналу від нещасних випадків. Його мета – сприяння вирішенню цієї проблеми.
Так, Скаржник керується у свої діяльності Кодексом законів про працю України від 23.07.1996 р. № 322-08, Законом України «Про охорону праці» від 14.10.1992 р. № 2694-XII.
Зокрема, Скаржником створені безпечні і нешкідливі умови праці, впроваджуються сучасні засоби техніки безпеки, що запобігають виробничому травматизму, і забезпечується санітарно-гігієнічні умови, що запобігають виникненню професійних захворювань у працівників.
Скаржник також розробляє комплексні заходи щодо охорони праці та здійснює видачу спеціального одягу та інших засобів індивідуального захисту.
Працівник Скаржника, у тому числі і персонал охорони, що залучаються для надання послуг з охорони проходять в обов’язковому порядку вступний інструктаж з питань охорони праці (на робочому місці), інструктаж з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях.
Так, Закон про охорону та Ліцензійні умови не передбачають проходження сертифікаційної програми за ISO 14001 та ISO 4500, а тому вимоги – дискримінаційні.
Так, Закон про охорону та Ліцензійні умови не передбачають проходження сертифікаційної програми за ІSO 45001:2018, а тому вимоги – дискримінаційна.

В частині ISO 37001:2016.
ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 37001:2016, IDT), прийнятий як національний стандарт, гармонізований з європейським стандартом методом перекладу з набранням чинності з 01.01.2020 за наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 18.12.2018 № 507 (далі — ДСТУ ISO 37001:2018).
ДСТУ ISO 37001:2018 установлює вимоги та надає настанову для встановлення, упровадження, підтримки, перегляду та вдосконалення системи управління щодо протидії корупції. Система може бути автономною або інтегрованою в загальну систему управління. У ДСТУ ISO 37001:2018 розглянуто такі аспекти, що стосуються діяльності організації:
• хабарництво у державних, приватних та неприбуткових галузях економіки;
• давання хабарів організацією;
• давання хабарів персоналом організації, що діє від імені організації чи на її користь;
• давання хабарів бізнес-партнерами організації, що діють від імені організації чи на її користь;
• отримання хабарів організацією;
• отримання хабарів персоналом організації / бізнес-партнерами організації;
• отримання хабарів бізнес-партнерами організації;
• пряме та непряме хабарництво (наприклад, хабар, запропонований чи отриманий третьою стороною або за її посередництвом).
ДСТУ ISO 37001:2018 застосовують лише до хабарництва. Він установлює вимоги та надає настанови щодо системи управління, яка призначена допомогти організації попередити, виявити та реагувати на хабарництво, виконувати закони щодо протидії корупції та добровільні зобов’язання, які можуть бути застосовані до її діяльності.
Окрім цього, Скаржник має антикорупційну програму - система правил, заходів і процедур, спрямованих на протидію та запобігання корупції.
Так, Закон про охорону та Ліцензійні умови не передбачають проходження сертифікаційної програми за ISO 37001:2016, а тому вимоги – дискримінаційна.


3. МОНТАЖ СИСТЕМИ ОХОРОННО-ТРИВОЖНОЇ СИГНАЛІЗАЦІЇ, ВІДЕОСПОСТЕРЕЖЕННЯ ТА УПРАВЛІННЯ КОНТРОЛЮ ДОСТУПУ (СКУД).
Така вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Мета Закону про закупівлі та Особливостей полягає у запобіганні проявам корупції у сфері публічних закупівель, а ст. 5 Закону про закупівлі прямо передбачає принципи на яких ґрунтується принципи їх здійснення: ч. 6 - запобігання корупційним діям і зловживанням.
Фактично, Замовник вимагає від Скаржника виконати монтажні та пусконалагоджувальні роботи, що жодним чином не відносяться до предмету закупівлі.
Замовник закуповує охоронні послуги, а система охоронно-тривожної сигналізації, відеоспостереження та управління контролю доступу (СКУД) мала б бути проведена або через виведення закупівлю в лот закупівлю, або взагалі окремою публічної закупівлею за наступним ДК:
1. Код ДК 021:2015 - 51310000-8 Послуги зі встановлення радіо-, телевізійної, аудіо- та відеоапаратури;
2. Код ДК 021:2015 - 3232330 0-6 Відеообладнання;

Також не зрозумілий перкелік обладання де план-схема у такому випадку їх розміщення. Чи це вже має бути розробка проєкто-кошторисної документації за ДК 021:2015: 71242000-6 — Підготовка проектів та ескізів, оцінювання витрат чи ДК 021:2015 71320000-7 - Послуги з інженерного проектування.
Як наслідок, маємо не відповідність Наказу МЕРТ «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:20072» від 23.12.2015 № 1749 (надалі – Класифікатор ДК) (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1749731-15#Text).

Щодо охоронно-тривожної сигналізації, то передбачається також інші ДК:
1. Код ДК 021:2015 - 31625000-3 - Пристрої охоронної та пожежної сигналізації;
2. Код ДК 021:2015 - 31625300-6 - Системи охоронної сигналізації;
3. Код ДК 021:2015 - 35121000-8 - Охоронне обладнання;
4. Код ДК 021:2015 - 45312200-9 - Встановлення систем охоронної сигналізації.

Тобто, Замовник вимагає проведення робіт, що підпадають під інший код класифікатору та не має жодного відношення до надання охоронних послуг за ДК 021:2015:79710000-4 Охоронні послуги.
З огляду на це, Скаржник не може надати жодних довідок, гарантійних листів, сертифікатів/листів про проходження навчання щодо встановлення та налаштування обладнання охоронно-тривожної сигналізації (ППК) та системи відеоспостереження (та СКУД) (DVR та/або NVR та відеокамер), яке пропонується учасником в даній закупівлі (тим паче на підприємствах виробниках або авторизованих представниках виробника обладнання).
Всі ці вимоги не стосуються предмета закупівлі та мають бути виключеними.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії № 17909 від 08.11.2023 р. та № 4205 від 06.03.2024 р.(процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-10-23-007345-a та UA-2024-02-21-013180-a).
Колегія постановила (17909): «Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації [в частині "Для якісного забезпечення відеонагляду та якісного надання послуг за даними торгами Учасник повинен встановити на об’єктах охорони нічне освітлення території ринку (площі 1,2,3,4,5,6). До моменту підписання угоди Учасник повинен показати Замовнику змонтоване нічне освітлення на території об’єктів охорони, продемонструвати його у роботі, про що Учасник повинен надати гарантійний лист у складі пропозиції"] не стосуються предмета закупівлі, що не дає можливість суб'єктам господарювання належним чином сформувати свої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.
Колегія постановила (4205): »Враховуючи вище наведене, вимоги передбачені Документацією, зокрема, обслуговування охоронної сигналізації, з можливістю відеоспостереження на кожному з постів; Встановлення за рахунок учасника охоронної бездротової сигналізації на об’єктах замовника з подальшим наданням обладнання в оренду; за власний рахунок (у місячний термін із дня укладення договору) здійснити встановлення засобів систем охоронної сигналізації на об’єктах замовника; встановлення засобів відеоспостереження (за необхідності) на кожному з постів не узгоджуються з кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — "Охоронні послуги".
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині».
4. АНАЛОГІЧНИЙ ДОСВІД. Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.

Законодавство не встановлює жодних вимог до аналогічного договору, в тому числі стосовно обсягів надання послуг, строків виконання договору, місця надання послуг, і конкретним видом послуг.
Також, Замовник жодним чином не обґрунтовує доцільність встановлення зазначеної вимоги та чим відрізняється надання послуг виключно фізичної охорони від одночасно комбінованого надання послуг по охороні майна із безкоштовним наданням, встановленням та обслуговуванням обладнання, що необхідне для надання необхідних послух відповідно до технічних вимог. Для підтвердження інформації, вказаної у цьому пункті, Учасник повинен надати не менше двох копій аналогічного договору. Одночасно замовник вимагає фактично надати більше двох аналогічних договорів з таким предметом закупівлі. Технологічний чи організаційний процес надання послуги жодним чином не змінюється, а різниця міститься виключно у формі надання послуг.
За загальним правилом, аналогічним договором слід вважати такий договір, який відповідає запропонованому за видом та за предметом, незалежно від того, зазначено це замовником у тендерній документації чи ні.
Також, слід зазначити, що код ДК, за яким опубліковано закупівлю - ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги. Тому, залишається незрозумілим – чому Замовник вимагає надання аналогічного договору на надання послуг як фізичної охорони, так і з безкоштовним наданням, встановленням та обслуговуванням обладнання.
Так, Скаржник проводив свою охоронну діяльність виключно шляхом надання фізичної охорони.
Скаржник має багатий досвід надання послуг та може надати послуги у відповідності до технічних вимог Замовника, проте через встановлення зазначеної вимоги, не може взяти участь в закупівлі.
Аналогічна позиція зазначається в Рішення Колегії від 30.01.2024 № 1842, а саме: «Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише суб’єкти господарювання, які зможуть надати договір(ори) надання послуг(и), що є аналогічним предмету даної процедури закупівлі, з кількістю цілодобових постів охорони саме не менше п’яти (не менше 1-ого аналогічного договору) та договір на надання послуг обслуговування систем охоронної сигналізації з кількістю постів саме не менше десяти (не менше 1-ого аналогічного договору), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
Аналогічна позиція зазначається в Рішення Колегії від рішення від 06.03.2024 № 4205, а саме: «Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати не менше 1 договору, зазначеного у довідці у повному обсязі (з усіма додатками та змінами, які є невід’ємною частиною такого договору) – Вид охорони: саме моніторинг та обслуговування охоронної сигналізації, спостереження тривожної сигналізації та кнопки тривожного виклику на об’єктах замовника та зможуть надати не менше 1 договору (з усіма додатками та змінами, які є невід’ємною частиною такого договору), який передбачає одночасно Види охорони: цілодобова фізична охорона та моніторинг та обслуговування охоронної сигналізації, спостереження тривожної сигналізації та кнопки тривожного виклику на об’єктах замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.».


Таким чином, встановивши дискримінаційні вимоги до учасників, що оскаржується із вищезазначених підстав, Замовник грубо порушив принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них та добросовісної конкуренціїі серед учасників, що передбачені Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII, а також порушується право Скаржника на участь в процедурній закупівлі.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації