• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Коагулянт для очищення води “BUKOCHEM PACS-M3” ТУ У 20.1-44452757-001:2022 (або еквівалент) та Коагулянт для очищення води “BUKOCHEM AIS-2” ТУ У 20.1-44452757-002:2022 (або еквівалент)

Завершена

2 162 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 21 620.00 UAH
Період оскарження: 07.03.2024 18:46 - 18.03.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Номер: a00ed78196244a09aadcd6452a318358
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-07-012493-a.b1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 21.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.03.2024 16:38
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 26.03.2024 10:21
Автор: ТОВ "ХІМЕФЕКТ", Єлизавета Саленкова +380676126052 xef2015@gmail.com https://xef.com.ua

Пункт скарги

Номер: 185f14ca36e843d487dec264a2e51244
Заголовок пункту скарги: СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі») Тендерна документація Замовника, що затверджена уповноваженою особою в закупівлі: UA-2024-03-07-012493-a
Опис заперечення: Додатком 2 до тендерної документації Замовника, Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація) зазначено: Для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає:
-…
«висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення води (висновок повинен бути дійсним на момент проведення торгів) або сертифікат (свідоцтво) про державну реєстрацію небезпечного фактору галузь/сфера застосування в якому підтверджує можливість його застосування для очищення стічних вод, видалення фосфатів».
-….»
ТОВ «Хімефект», здійснює виробництво зазначеного коагулянту на підставі ТУ У 20.1-38985841-001:2015 ‘‘Реагенти хімічні на основі солей заліза для водоочищення та водопідготовки" та змін до них №1- №4.
Висновки ДСЕЕ на товар та нормативну документацію та продукцію щодо технічних умов та змін №1-2 у виробника є в наявності.
Однак Висновку ДСЕЕ на нормативну документацію відносно зміни №4:2023, а також Висновку ДСЕЕ саму продукцію, що виготовляється з урахуванням зазначеної зміни, виробник не отримав, з огляду на наступне:
26.12.2023 року виробник вніс зміни до своїх технічних умов, зокрема зміну №3:2023 до своїх технічних умов ТУ У 20.1-38985841-001:2015 ‘‘Реагенти хімічні на основі солей заліза для водоочищення та водопідготовки" якими виклав показники якості продукції в новій редакції.
28.12.2023 року виробник вніс зміни до своїх технічних умов, зокрема зміну №4:2023 до своїх технічних умов ТУ У 20.1-38985841-001:2015 ‘‘Реагенти хімічні на основі солей заліза для водоочищення та водопідготовки" якими виклав показники якості продукції в новій редакції.
Однак, 01 жовтня 2023 року набрав чинності Закон України «Про систему громадського здоров’я» №2573-IX від 06.09.2022р., а Закон України «Про забезпечення соціального благополуччя населення», яким регламентовано порядок отримання та видачі висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи» втратив свою чинність.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи також виключено з «Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» (Додаток до Закону України №3392-VI від 19.05.2011р.).
З огляду на вимоги діючого законодавства, Висновок ДСЕЕ можна було отримати лише до 01 жовтня 2023 року.
На даний час, жоден нормативно-правовий акт законодавства України не містить вимоги щодо необхідності отримання, порядку отримання висновку ДСЕЕ.
За таких умов, Скаржник об’єктивно не зможе виконати вимогу Замовника та надати чинний висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи для підтвердження можливості його застосування для очищення води, згідно з якими виготовлений товар, який на даний час буде пропонувати Замовнику, з огляду на вимоги діючого законодавства, внаслідок втрати чинності нормативних актів, якими було врегульовано необхідність та порядок отримання висновків ДСЕЕ.
ТОВ «Хімефект» має висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на реагент та нормативну документацію на підставі якої він виготовляється (технічні умови та зміни до них №1-2), якими підтверджено можливість застосування реагенту під час процесу водоочищення та водо підготовки промислових та господарсько-побутових стічних вод, технологічних процесах підготовки в різних галузях промисловості.
При цьому, висновки, що отримані виробником до 01.10.2023 року є чинними, оскільки видані на термін дії ТУ У 20.1-38985841-001:2015, а технічні умови і зміни до них №1-2, виробник не скасовував.
Однак висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на зміну №4 до технічних умов, Скаржник не має, а тому вимога Замовника надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення води (висновок повинен бути дійсним на момент проведення торгів), носить дискримінаційний характер по відношенню до Скаржника.
З 1 жовтня 2023 року введено в дію закон України «Про систему громадського здоров’я», яким скасовано закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», що передбачав порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видачу висновків СЕС.
Відповідно до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи.
Відповідно до ПРИКІНЦЕВИХ ТА ПЕРЕХІДНИХ ПОЛОЖЕНЬ Закону України No2573-IX від 06.09.2022 "Про систему громадського здоров’я":
1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через 12 місяців з дня набрання ним чинності.
2. Визнати такими, що втратили чинність з дня введення в дію цього Закону, зокрема Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., N 27, ст. 218 із наступними змінами).
Окрім цього, внесено зміни до законодавчих актів України в частині виключення висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, у тому числі, із закону «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності».
З огляду на викладене, за умови внесення змін до технічних умов виробником, отримати висновок ДСЕЕ на технічні умови та продукцію неможливо, оскільки законодавство, що регламентувало порядок видачі висновків СЕС втратило чинність.

В цій частині, тендерна документація містить також вимогу щодо надання сертифікат (свідоцтво) про державну реєстрацію небезпечного фактору галузь/сфера застосування в якому підтверджує можливість його застосування для очищення стічних вод, видалення фосфатів.
Скаржник має зауважити, що небезпечний фактор «алюміній хлорид гідроксид», що є основною речовиною коагулянту АЛЮМОФЛОК-15, внесено до Державного реєстру небезпечних факторів, про що 07.12.2023 року, Держане підприємство «Комітет з питань гігієнічного регламентування Міністерства охорони здоров’я України», надав довідкову інформацію (відповідна довідкова інформація та лист додаються).
Скаржник також зазначає, що небезпечний фактор “залізо ІІІ сульфат”, що є основною речовиною реагенту, що має можливість запропонувати до поставки Скаржник - реагенту JAC, внесено до Державного реєстру небезпечних факторів про що 07.12.2023 року, Держане підприємство «Комітет з питань гігієнічного регламентування Міністерства охорони здоров’я України», надав довідкову інформацію (відповідна довідкова інформація та лист додаються).

При цьому, звертаємо увагу, що відповідно до законодавства реєструється сам небезпечний фактор «алюміній хлорид гідроксид» та “залізо ІІІ сульфат”, а не продукція конкретного виробника.
Більш того, вимогу щодо надання сертифікату/паспорту безпечності/карти даних, Замовник вже передбачив у Додатку 2 Технічних вимог, зокрема зазначено, що “для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає: сертифікат або паспорт безпечності речовини/матеріалу (material safety data sheet, MSDS) на запропонований Товар, або карту даних небезпечного фактору, або інший Документ, який за структурою та змістом повинен відповідати вимогам Постанови МОЗ України за №19 від 20.05.2002 р.”
У статті 47 Закону України «Про систему громадського здоров’я» зазначено, що Державна реєстрація хімічних речовин та речовин біологічного походження полягає у внесенні даних до Державного реєстру небезпечних факторів. При цьому, зазначений закон не містить інформації про те, в результаті проведення державної реєстрації видається певне свідоцтво чи сертифікат, а лише вказано, що дана інформація має бути в Державному реєстрі.
З огляду на наявність у Державному реєстрі інформації про небезпечні фактори «алюміній хлорид гідроксид» та “залізо ІІІ сульфат”, вимога Замовника щодо надання сертифікату (свідоцтва) про державну реєстрацію небезпечного фактору галузь/сфера застосування в якому підтверджує можливість його застосування для очищення стічних вод, видалення фосфатів є безпідставною та такою, що не відповідає вимогам діючого законодавства України.

Окрім зазначеного, звертаємо увагу орган оскарження, що в цій частині вимог замовник вимагає висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення води, в той час, як сертифікат (свідоцтво) про державну реєстрацію небезпечного фактору має підтвердити можливість застосування коагулянту для очищення стічних вод, видалення фосфатів.
Скаржник переконаний що така вимога прописана виключно в інтересах певного учасника, який має відповідні документи саме з таким формулюванням. В той час, як процес очищення стічних вод, процес водо підготовки включає в себе сам процес видалення фосфатів.
Окрім цього, інформацію про те, що уповноважений орган державної влади - Держане підприємство Комітет з питань гігієнічного регламентування Міністерства охорони здоров’я України, - не видає сертифікат (свідоцтво) про державну реєстрацію небезпечного фактору, підтвердив сам комітет у своєму листі №1 від 04.01.2024 року. (додається, взято з системи ПРОЗОРО, в закупівлі UA-2024-02-21-007020-a).

З огляду на вищевикладене, дану вимогу замовника, у своїй сукупності зможуть виконати лише ті Учасники, які запропонують до поставки коагулянти від виробників, які не вносили зміни до технічних умов на виробництво після внесення змін до законодавства України (після 01.10.2023 року), або ж нададуть сертифікат (свідоцтво) про державну реєстрацію небезпечного фактору, що отримано до 01.10.2023 року, що не передбачено діючим законодавством України.
За таких умов, вимога Документації, в цій частині, містить вимоги що не передбачені діючим законодавством України та суперечить положенням чинного законодавства (такої ж думки дійшов Орган оскарження під час прийняття рішення N19320-р/пк-пз від 30.11.2023, N21113-р/пк-пз від 28.12.2023, N4204-р/пк-пз від 06.03.2024), а тому має бути виключена.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Вих. №473 від 11.03.2024.
Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ
з розгляду скарг про порушення законодавства
у сфері публічних закупівель
_____________________________________________
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45

Найменування замовника рішення,
дії або бездіяльність якого оскаржуються:
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СЛАВУТИЧ-ВОДОКАНАЛ" СЛАВУТИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ВИШГОРОДСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Код ЄДРПОУ 40972700
Адреса: 07101, Україна, Київська обл., м. Славутич,
кв-л. Київський, 10

Суб’єкт оскарження:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ХІМЕФЕКТ» Код ЄДРПОУ: 38985841
Адреса: УКРАЇНА, 49125, ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., МІСТО ДНІПРО, ШОСЕ ДОНЕЦЬКЕ,
БУДИНОК 104

Тендерна документація Замовника,
що затверджена уповноваженою особою
в закупівлі: UA-2024-03-07-012493-a

СКАРГА
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
(в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)

КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СЛАВУТИЧ-ВОДОКАНАЛ" СЛАВУТИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ВИШГОРОДСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (надалі за текстом – Замовник) 07 березня 2024 року опублікував оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-03-07-012493-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини, Коагулянт для очищення води (BUKOCHEM PACS-M3” ТУ У 20.1-44452757-001:2022 (або еквівалент) та “BUKOCHEM AIS-2” ТУ У 20.1-44452757-002:2022 (або еквівалент).
Очікувана вартість закупівлі становить 2 162 000,00 грн. з ПДВ.
Оголошення про проведення процедури закупівлі містить документ «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ (з особливостями) Код ДК 021:2015 -24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини Коагулянт для очищення води (BUKOCHEM PACS-M3” ТУ У 20.1-44452757-001:2022 (або еквівалент) та “BUKOCHEM AIS-2”, що «ЗАТВЕРДЖЕНО» рішенням уповноваженої особи від 07 березня 2024 р. №52/24.

Пунктом 37 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до п. 28. Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до учасників.
Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Ч.4 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону).
Товариство з обмеженою відповідальністю «Хімефект», як виробник коагулянтів, виявило бажання прийняти участь у даній закупівлі, однак, ознайомившись зі змістом тендерної документації Замовника, вважає, що вимоги тендерної документації до потенційних учасників, яким є і скаржник, є дискримінаційними та такими, які штучно обмежують конкуренцію, а тому фактично позбавляють можливості Скаржника прийняти участь, та фактично бути обраним переможцем в даній закупівлі, та порушують наші права як потенційного учасника.
Відповідно до ч.8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом скарги – «Закон»), скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати установленої для подання тендерних пропозицій.
Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «Хімефект» та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, оскільки містять вимоги, що у своїй сукупності не передбачені діючим законодавством України та штучно обмежують конкуренцію.

Дискримінаційні вимоги Замовника полягають у наступному:
Додатком 2 до тендерної документації Замовника, Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація) зазначено: Для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає:
-…
«висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення води (висновок повинен бути дійсним на момент проведення торгів) або сертифікат (свідоцтво) про державну реєстрацію небезпечного фактору галузь/сфера застосування в якому підтверджує можливість його застосування для очищення стічних вод, видалення фосфатів».
-….»
ТОВ «Хімефект», здійснює виробництво зазначеного коагулянту на підставі ТУ У 20.1-38985841-001:2015 ‘‘Реагенти хімічні на основі солей заліза для водоочищення та водопідготовки" та змін до них №1- №4.
Висновки ДСЕЕ на товар та нормативну документацію та продукцію щодо технічних умов та змін №1-2 у виробника є в наявності.
Однак Висновку ДСЕЕ на нормативну документацію відносно зміни №4:2023, а також Висновку ДСЕЕ саму продукцію, що виготовляється з урахуванням зазначеної зміни, виробник не отримав, з огляду на наступне:
26.12.2023 року виробник вніс зміни до своїх технічних умов, зокрема зміну №3:2023 до своїх технічних умов ТУ У 20.1-38985841-001:2015 ‘‘Реагенти хімічні на основі солей заліза для водоочищення та водопідготовки" якими виклав показники якості продукції в новій редакції.
28.12.2023 року виробник вніс зміни до своїх технічних умов, зокрема зміну №4:2023 до своїх технічних умов ТУ У 20.1-38985841-001:2015 ‘‘Реагенти хімічні на основі солей заліза для водоочищення та водопідготовки" якими виклав показники якості продукції в новій редакції.
Однак, 01 жовтня 2023 року набрав чинності Закон України «Про систему громадського здоров’я» №2573-IX від 06.09.2022р., а Закон України «Про забезпечення соціального благополуччя населення», яким регламентовано порядок отримання та видачі висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи» втратив свою чинність.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи також виключено з «Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» (Додаток до Закону України №3392-VI від 19.05.2011р.).
З огляду на вимоги діючого законодавства, Висновок ДСЕЕ можна було отримати лише до 01 жовтня 2023 року.
На даний час, жоден нормативно-правовий акт законодавства України не містить вимоги щодо необхідності отримання, порядку отримання висновку ДСЕЕ.
За таких умов, Скаржник об’єктивно не зможе виконати вимогу Замовника та надати чинний висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи для підтвердження можливості його застосування для очищення води, згідно з якими виготовлений товар, який на даний час буде пропонувати Замовнику, з огляду на вимоги діючого законодавства, внаслідок втрати чинності нормативних актів, якими було врегульовано необхідність та порядок отримання висновків ДСЕЕ.
ТОВ «Хімефект» має висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на реагент та нормативну документацію на підставі якої він виготовляється (технічні умови та зміни до них №1-2), якими підтверджено можливість застосування реагенту під час процесу водоочищення та водо підготовки промислових та господарсько-побутових стічних вод, технологічних процесах підготовки в різних галузях промисловості.
При цьому, висновки, що отримані виробником до 01.10.2023 року є чинними, оскільки видані на термін дії ТУ У 20.1-38985841-001:2015, а технічні умови і зміни до них №1-2, виробник не скасовував.
Однак висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на зміну №4 до технічних умов, Скаржник не має, а тому вимога Замовника надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення води (висновок повинен бути дійсним на момент проведення торгів), носить дискримінаційний характер по відношенню до Скаржника.
З 1 жовтня 2023 року введено в дію закон України «Про систему громадського здоров’я», яким скасовано закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», що передбачав порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видачу висновків СЕС.
Відповідно до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи.
Відповідно до ПРИКІНЦЕВИХ ТА ПЕРЕХІДНИХ ПОЛОЖЕНЬ Закону України No2573-IX від 06.09.2022 "Про систему громадського здоров’я":
1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через 12 місяців з дня набрання ним чинності.
2. Визнати такими, що втратили чинність з дня введення в дію цього Закону, зокрема Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., N 27, ст. 218 із наступними змінами).
Окрім цього, внесено зміни до законодавчих актів України в частині виключення висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, у тому числі, із закону «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності».
З огляду на викладене, за умови внесення змін до технічних умов виробником, отримати висновок ДСЕЕ на технічні умови та продукцію неможливо, оскільки законодавство, що регламентувало порядок видачі висновків СЕС втратило чинність.

В цій частині, тендерна документація містить також вимогу щодо надання сертифікат (свідоцтво) про державну реєстрацію небезпечного фактору галузь/сфера застосування в якому підтверджує можливість його застосування для очищення стічних вод, видалення фосфатів.
Скаржник має зауважити, що небезпечний фактор «алюміній хлорид гідроксид», що є основною речовиною коагулянту АЛЮМОФЛОК-15, внесено до Державного реєстру небезпечних факторів, про що 07.12.2023 року, Держане підприємство «Комітет з питань гігієнічного регламентування Міністерства охорони здоров’я України», надав довідкову інформацію (відповідна довідкова інформація та лист додаються).
Скаржник також зазначає, що небезпечний фактор “залізо ІІІ сульфат”, що є основною речовиною реагенту, що має можливість запропонувати до поставки Скаржник - реагенту JAC, внесено до Державного реєстру небезпечних факторів про що 07.12.2023 року, Держане підприємство «Комітет з питань гігієнічного регламентування Міністерства охорони здоров’я України», надав довідкову інформацію (відповідна довідкова інформація та лист додаються).

При цьому, звертаємо увагу, що відповідно до законодавства реєструється сам небезпечний фактор «алюміній хлорид гідроксид» та “залізо ІІІ сульфат”, а не продукція конкретного виробника.
Більш того, вимогу щодо надання сертифікату/паспорту безпечності/карти даних, Замовник вже передбачив у Додатку 2 Технічних вимог, зокрема зазначено, що “для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає: сертифікат або паспорт безпечності речовини/матеріалу (material safety data sheet, MSDS) на запропонований Товар, або карту даних небезпечного фактору, або інший Документ, який за структурою та змістом повинен відповідати вимогам Постанови МОЗ України за №19 від 20.05.2002 р.”
У статті 47 Закону України «Про систему громадського здоров’я» зазначено, що Державна реєстрація хімічних речовин та речовин біологічного походження полягає у внесенні даних до Державного реєстру небезпечних факторів. При цьому, зазначений закон не містить інформації про те, в результаті проведення державної реєстрації видається певне свідоцтво чи сертифікат, а лише вказано, що дана інформація має бути в Державному реєстрі.
З огляду на наявність у Державному реєстрі інформації про небезпечні фактори «алюміній хлорид гідроксид» та “залізо ІІІ сульфат”, вимога Замовника щодо надання сертифікату (свідоцтва) про державну реєстрацію небезпечного фактору галузь/сфера застосування в якому підтверджує можливість його застосування для очищення стічних вод, видалення фосфатів є безпідставною та такою, що не відповідає вимогам діючого законодавства України.

Окрім зазначеного, звертаємо увагу орган оскарження, що в цій частині вимог замовник вимагає висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення води, в той час, як сертифікат (свідоцтво) про державну реєстрацію небезпечного фактору має підтвердити можливість застосування коагулянту для очищення стічних вод, видалення фосфатів.
Скаржник переконаний що така вимога прописана виключно в інтересах певного учасника, який має відповідні документи саме з таким формулюванням. В той час, як процес очищення стічних вод, процес водо підготовки включає в себе сам процес видалення фосфатів.
Окрім цього, інформацію про те, що уповноважений орган державної влади - Держане підприємство Комітет з питань гігієнічного регламентування Міністерства охорони здоров’я України, - не видає сертифікат (свідоцтво) про державну реєстрацію небезпечного фактору, підтвердив сам комітет у своєму листі №1 від 04.01.2024 року. (додається, взято з системи ПРОЗОРО, в закупівлі UA-2024-02-21-007020-a).

З огляду на вищевикладене, дану вимогу замовника, у своїй сукупності зможуть виконати лише ті Учасники, які запропонують до поставки коагулянти від виробників, які не вносили зміни до технічних умов на виробництво після внесення змін до законодавства України (після 01.10.2023 року), або ж нададуть сертифікат (свідоцтво) про державну реєстрацію небезпечного фактору, що отримано до 01.10.2023 року, що не передбачено діючим законодавством України.
За таких умов, вимога Документації, в цій частині, містить вимоги що не передбачені діючим законодавством України та суперечить положенням чинного законодавства (такої ж думки дійшов Орган оскарження під час прийняття рішення N19320-р/пк-пз від 30.11.2023, N21113-р/пк-пз від 28.12.2023, N4204-р/пк-пз від 06.03.2024), а тому має бути виключена.

2. Додатком 2 до тендерної документації Замовника, Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація) зазначено: Для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає:
«протокол, акт, тощо виданий акредитованою лабораторію, який підтверджує відповідність запропонованого товару нормативній документації та всім технічним характеристикам, зазначеним в таблиці 1;
Відповідно до ст. 1 Закону України “Про систему громадського здоров’я” акредитована лабораторія - лабораторія будь-якої форми власності, що розташована в Україні або іншій країні, акредитована на відповідність вимогам стандарту ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189 (ДСТУ ISO/IEC 15189), та/або належної лабораторної практики Організації економічного співробітництва та розвитку (GLP OECD) чи Національним органом України з акредитації, іноземним органом з акредитації, який є повним членом Міжнародної організації із співробітництва в галузі акредитації лабораторій (International Laboratory Accreditation Cooperation - ILAC), або іншим іноземним органом з акредитації, діяльність якого відповідає вимогам стандарту ISO/IEC 17011 (ДСТУ ISO/IEC 17011)».
Скаржник, ознайомившись з діючим законодавством України, вважає дану вимогу дискримінаційною по відношенню до Скаржника з огляду на наступне:
Стаття 1 Закону України “Про систему громадського здоров'я” тлумачить зміст термінів, що вживаються в даному законі.
Зокрема зазначено, поняття акредитована лабораторія - лабораторія будь-якої форми власності, що розташована в Україні або іншій країні, акредитована на відповідність вимогам стандарту ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189 (ДСТУ ISO/IEC 15189), та/або належної лабораторної практики Організації економічного співробітництва та розвитку (GLP OECD) чи Національним органом України з акредитації, іноземним органом з акредитації, який є повним членом Міжнародної організації із співробітництва в галузі акредитації лабораторій (International Laboratory Accreditation Cooperation - ILAC), або іншим іноземним органом з акредитації, діяльність якого відповідає вимогам стандарту ISO/IEC 17011 (ДСТУ ISO/IEC 17011).
Зі змісту статті 6 Закону вбачається, акредитована лабораторія є суб’єктом відносин у сфері громадського здоров’я.
Підпунктом 9 частини 5 статті 49 Закону, Державний нагляд (контроль) у сферах господарської діяльності, які можуть становити ризик для здоров’я та санітарно-епідемічного благополуччя населення, зокрема передбачено, що під час здійснення державного нагляду (контролю) посадова особа органу державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог санітарного законодавства у відповідній сфері має право:
залучати представників головної експертної установи у сфері громадського здоров’я, центрів контролю та профілактики хвороб, акредитованих лабораторій і незалежних експертів для проведення перевірок та підготовки висновків з питань, що належать до їхньої компетенції;
Частиною 6 ст. 49 цього ж Закону зазначено, що лабораторні та інструментальні дослідження і випробування для потреб державного нагляду (контролю), який здійснюється за планами органів державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог санітарного законодавства у відповідній сфері, а також позапланово, проводяться акредитованими лабораторіями за рахунок коштів державного бюджету.
Тобто, виходячи зі змісту положень Закону України “Про систему громадського здоров'я”, який визначає правові, організаційні, економічні та соціальні засади функціонування системи громадського здоров’я в Україні з метою зміцнення здоров’я населення, запобігання хворобам, покращення якості та збільшення тривалості життя, регулює суспільні відносини у сфері громадського здоров’я та санітарно-епідемічного благополуччя населення, визначає відповідні права і обов’язки державних органів та органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб у цій сфері, встановлює правові та організаційні засади здійснення державного нагляду (контролю) у сферах господарської діяльності, які можуть становити ризик для санітарно-епідемічного благополуччя населення, діяльність акредитованих лабораторій використовується виключно під час проведення державного нагляду.
Вимоги зазначеного закону не містять необхідності кожному виробникові, чи учасникові процедур закупівель, чи постачальникові коагулянтів, чи будь якій іншій особі проводити лабораторні дослідження коагулянту на відповідність нормативній документації на його виготовлення та всім технічним характеристикам Замовника в акредитованій лабораторії.
Скаржник переконаний, що дана вимога встановлена виключно щоб обмежити коло потенційних учасників, виключно тим учасником у якого вже проведено відповідні лабораторні дослідження саме в акредитованій лабораторії, що визначена у ст. 1 Закону “Про систему громадського здоров'я”, саме тих коагулянтів що наразі запропонує учасник.
Окрім цього, Скаржник хоче звернути увагу на той факт, що лабораторія Замовника як виробника питної води не є акредитованою лабораторією в розумінні ст. 1 Закону України «Про систему громадського здоров'я”, в той час, як Замовник вимагає від потенційних учасників провести дослідження своєї продукції у відповідній акредитованій лабораторії, що ще раз доводить той факт, що дана вимога є незаконною та безпідставною, такою що не відповідає вимогам діючого законодавства України.
Інформацію щодо відсутності акредитації лабораторії Замовника можна пересвідчитись на сайті Національного агентства з акредитації України за посиланням https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov
Окрім цього, Скаржник переконаний, що надання протоколу, акту, тощо, виданого акредитованою лабораторію, який підтверджує відповідність запропонованого товару нормативній документації та всім технічним характеристикам, зазначеним в таблиці 1, може виконати лише той учасник, який до публікації даної закупівлі вже мав відповідну інформацію, яку буде розміщено у таблиці 1 додатку 2 тендерної документації Замовника.
Оскільки, потенційний Учасник, яким є Скаржник, який не мав змоги ознайомитись з таблицею 1 додатку 2 документації замовника, а тому, задля виконання даної вимоги повинен в термін, з моменту публікації закупівлі 07.03.2024 до 14.03.2024 року, знайти відповідну лабораторію, провести в ній випробування та отримати відповідний документ. При цьому, зауважуємо, що діюче законодавство України передбачає можливість провести відповідні дослідження виключно в межах здійснення державного нагляду.
Більш того, навіть за умови надання протоколу чи акту щодо проведення певних випробувань в лабораторії (акредитованій чи ні) буде підтверджувати якість зразку що буде надано на дослідження та не буде свідчити про якість продукції, що буде поставлено в адресу Замовника в майбутньому.

На підтвердження якості партії товару, що буде поставлено в адресу Замовника, виробником буде видаватись сертифікат якості під час здійснення поставки товару. На підтвердження якості товару замовник вже встановив відповідну вимогу в тендерній документації, яка передбачає:
Для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає:
- cертифікат/паспорт якості на запропонований товар, виданий заводом-виробником не раніше 2024 року, де вказано: назву виробника, його адресу, масу продукції, назву нормативного документу, згідно якого виготовлений запропонований товар, номер партії, дату виготовлення, вид пакування. Сертифікат/паспорт якості повинен містити фактичні показники якості (конкретний розмір, конкретну величину параметру, показник тощо) запропонованого товару з підтвердженням відповідності вимогам нормативної документації та підтверджувати відповідність товару всім вимогам, що встановлені в цій технічній специфікації.
З огляду на викладене, вимога Документації, в цій частині, містить вимоги що не передбачені діючим законодавством України та є дискримінаційною по відношенню до скаржника, а тому має бути виключена.


Всі наведені вимоги тендерної документації Замовника, у своїй сукупності та логічній не змістовності, свідчать лише про те, що дані вимоги прописані виходячи з наявності чи відсутності документів у потенційних учасників, які вже здійснюють доставку товару на адресу Замовника, і заради яких Замовник і прописав вимоги, які є дискримінаційними.
На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації.
Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «ХІМЕФЕКТ» та унеможливлюють його участь в закупівлі, і в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем.
Замовником в тендерній документації не дотримано принципів ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушено принцип недискримінацїї учасників.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.5, 18, 22, 24, 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» у зв’язку з порушенням наших законних прав та інтересів,

Реквізити рахунка, на який повертається плата за скаргу у випадках, визначених Законом України "Про публічні закупівлі" та Порядком здійснення плати за подання скарги до органу оскарження через електронну систему закупівель та її повернення суб'єкту оскарження (затверджено постановою КМУ від 22.04.2020 р. № 292):
Банківські реквізити Рахунок IBAN – UA4430 5299 00000 2600 6001 803 311; Банк – АТ КБ "ПРИВАТБАНК"
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення законодавства Замовником при проведенні процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2024-03-07-012493-a.
3. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СЛАВУТИЧ-ВОДОКАНАЛ" СЛАВУТИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ВИШГОРОДСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації.

Додатки:

Додаток 2 до ТД замовника.
Сертифікат якості на Алюмофлок 15.
Сертифікат якості на реагент JAC.
ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови" та змін до них №1- №6.
Висновки ДСЕЕ на Алюмофлок, зі змінами 1-4.
ТУ У 20.1-38985841-001:2015 ‘‘Реагенти хімічні на основі солей заліза для водоочищення та водопідготовки" та зміни до них №1- №4.
Висновки ДСЕЕ на реагенти зі змінами 1-2.
Лист-відповідь ДП «Комітет з питань гігієнічного регламентування Міністерства охорони здоров’я України» від 07.12.2023р.
Довідкова інформація ДП щодо небезпечного фактору «алюміній хлорид гідроксид».
Довідкова інформація ДП щодо небезпечного фактору «залізо ІІІ сульфат».
Лист №1 від 04.01.2024 року взято з системи ПРОЗОРО, в закупівлі UA-2024-02-21-007020-a).

Директор Геннадій Оберемок
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 798cc55874b44270a8de5b55dc48a034
Заголовок пункту скарги: СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі») Тендерна документація Замовника, що затверджена уповноваженою особою в закупівлі:UA-2024-03-07-012493-a.
Опис заперечення: Додатком 2 до тендерної документації Замовника, Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація) зазначено: Для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає:
«протокол, акт, тощо виданий акредитованою лабораторію, який підтверджує відповідність запропонованого товару нормативній документації та всім технічним характеристикам, зазначеним в таблиці 1;
Відповідно до ст. 1 Закону України “Про систему громадського здоров’я” акредитована лабораторія - лабораторія будь-якої форми власності, що розташована в Україні або іншій країні, акредитована на відповідність вимогам стандарту ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189 (ДСТУ ISO/IEC 15189), та/або належної лабораторної практики Організації економічного співробітництва та розвитку (GLP OECD) чи Національним органом України з акредитації, іноземним органом з акредитації, який є повним членом Міжнародної організації із співробітництва в галузі акредитації лабораторій (International Laboratory Accreditation Cooperation - ILAC), або іншим іноземним органом з акредитації, діяльність якого відповідає вимогам стандарту ISO/IEC 17011 (ДСТУ ISO/IEC 17011)».
Скаржник, ознайомившись з діючим законодавством України, вважає дану вимогу дискримінаційною по відношенню до Скаржника з огляду на наступне:
Стаття 1 Закону України “Про систему громадського здоров'я” тлумачить зміст термінів, що вживаються в даному законі.
Зокрема зазначено, поняття акредитована лабораторія - лабораторія будь-якої форми власності, що розташована в Україні або іншій країні, акредитована на відповідність вимогам стандарту ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189 (ДСТУ ISO/IEC 15189), та/або належної лабораторної практики Організації економічного співробітництва та розвитку (GLP OECD) чи Національним органом України з акредитації, іноземним органом з акредитації, який є повним членом Міжнародної організації із співробітництва в галузі акредитації лабораторій (International Laboratory Accreditation Cooperation - ILAC), або іншим іноземним органом з акредитації, діяльність якого відповідає вимогам стандарту ISO/IEC 17011 (ДСТУ ISO/IEC 17011).
Зі змісту статті 6 Закону вбачається, акредитована лабораторія є суб’єктом відносин у сфері громадського здоров’я.
Підпунктом 9 частини 5 статті 49 Закону, Державний нагляд (контроль) у сферах господарської діяльності, які можуть становити ризик для здоров’я та санітарно-епідемічного благополуччя населення, зокрема передбачено, що під час здійснення державного нагляду (контролю) посадова особа органу державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог санітарного законодавства у відповідній сфері має право:
залучати представників головної експертної установи у сфері громадського здоров’я, центрів контролю та профілактики хвороб, акредитованих лабораторій і незалежних експертів для проведення перевірок та підготовки висновків з питань, що належать до їхньої компетенції;
Частиною 6 ст. 49 цього ж Закону зазначено, що лабораторні та інструментальні дослідження і випробування для потреб державного нагляду (контролю), який здійснюється за планами органів державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог санітарного законодавства у відповідній сфері, а також позапланово, проводяться акредитованими лабораторіями за рахунок коштів державного бюджету.
Тобто, виходячи зі змісту положень Закону України “Про систему громадського здоров'я”, який визначає правові, організаційні, економічні та соціальні засади функціонування системи громадського здоров’я в Україні з метою зміцнення здоров’я населення, запобігання хворобам, покращення якості та збільшення тривалості життя, регулює суспільні відносини у сфері громадського здоров’я та санітарно-епідемічного благополуччя населення, визначає відповідні права і обов’язки державних органів та органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб у цій сфері, встановлює правові та організаційні засади здійснення державного нагляду (контролю) у сферах господарської діяльності, які можуть становити ризик для санітарно-епідемічного благополуччя населення, діяльність акредитованих лабораторій використовується виключно під час проведення державного нагляду.
Вимоги зазначеного закону не містять необхідності кожному виробникові, чи учасникові процедур закупівель, чи постачальникові коагулянтів, чи будь якій іншій особі проводити лабораторні дослідження коагулянту на відповідність нормативній документації на його виготовлення та всім технічним характеристикам Замовника в акредитованій лабораторії.
Скаржник переконаний, що дана вимога встановлена виключно щоб обмежити коло потенційних учасників, виключно тим учасником у якого вже проведено відповідні лабораторні дослідження саме в акредитованій лабораторії, що визначена у ст. 1 Закону “Про систему громадського здоров'я”, саме тих коагулянтів що наразі запропонує учасник.
Окрім цього, Скаржник хоче звернути увагу на той факт, що лабораторія Замовника як виробника питної води не є акредитованою лабораторією в розумінні ст. 1 Закону України «Про систему громадського здоров'я”, в той час, як Замовник вимагає від потенційних учасників провести дослідження своєї продукції у відповідній акредитованій лабораторії, що ще раз доводить той факт, що дана вимога є незаконною та безпідставною, такою що не відповідає вимогам діючого законодавства України.
Інформацію щодо відсутності акредитації лабораторії Замовника можна пересвідчитись на сайті Національного агентства з акредитації України за посиланням https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov
Окрім цього, Скаржник переконаний, що надання протоколу, акту, тощо, виданого акредитованою лабораторію, який підтверджує відповідність запропонованого товару нормативній документації та всім технічним характеристикам, зазначеним в таблиці 1, може виконати лише той учасник, який до публікації даної закупівлі вже мав відповідну інформацію, яку буде розміщено у таблиці 1 додатку 2 тендерної документації Замовника.
Оскільки, потенційний Учасник, яким є Скаржник, який не мав змоги ознайомитись з таблицею 1 додатку 2 документації замовника, а тому, задля виконання даної вимоги повинен в термін, з моменту публікації закупівлі 07.03.2024 до 14.03.2024 року, знайти відповідну лабораторію, провести в ній випробування та отримати відповідний документ. При цьому, зауважуємо, що діюче законодавство України передбачає можливість провести відповідні дослідження виключно в межах здійснення державного нагляду.
Більш того, навіть за умови надання протоколу чи акту щодо проведення певних випробувань в лабораторії (акредитованій чи ні) буде підтверджувати якість зразку що буде надано на дослідження та не буде свідчити про якість продукції, що буде поставлено в адресу Замовника в майбутньому.

На підтвердження якості партії товару, що буде поставлено в адресу Замовника, виробником буде видаватись сертифікат якості під час здійснення поставки товару. На підтвердження якості товару замовник вже встановив відповідну вимогу в тендерній документації, яка передбачає:
Для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає:
- cертифікат/паспорт якості на запропонований товар, виданий заводом-виробником не раніше 2024 року, де вказано: назву виробника, його адресу, масу продукції, назву нормативного документу, згідно якого виготовлений запропонований товар, номер партії, дату виготовлення, вид пакування. Сертифікат/паспорт якості повинен містити фактичні показники якості (конкретний розмір, конкретну величину параметру, показник тощо) запропонованого товару з підтвердженням відповідності вимогам нормативної документації та підтверджувати відповідність товару всім вимогам, що встановлені в цій технічній специфікації.
З огляду на викладене, вимога Документації, в цій частині, містить вимоги що не передбачені діючим законодавством України та є дискримінаційною по відношенню до скаржника, а тому має бути виключена.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Вих. №473 від 11.03.2024.
Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ
з розгляду скарг про порушення законодавства
у сфері публічних закупівель
_____________________________________________
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45

Найменування замовника рішення,
дії або бездіяльність якого оскаржуються:
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СЛАВУТИЧ-ВОДОКАНАЛ" СЛАВУТИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ВИШГОРОДСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Код ЄДРПОУ 40972700
Адреса: 07101, Україна, Київська обл., м. Славутич,
кв-л. Київський, 10

Суб’єкт оскарження:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ХІМЕФЕКТ» Код ЄДРПОУ: 38985841
Адреса: УКРАЇНА, 49125, ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., МІСТО ДНІПРО, ШОСЕ ДОНЕЦЬКЕ,
БУДИНОК 104

Тендерна документація Замовника,
що затверджена уповноваженою особою
в закупівлі: UA-2024-03-07-012493-a

СКАРГА
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
(в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)

КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СЛАВУТИЧ-ВОДОКАНАЛ" СЛАВУТИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ВИШГОРОДСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (надалі за текстом – Замовник) 07 березня 2024 року опублікував оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-03-07-012493-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини, Коагулянт для очищення води (BUKOCHEM PACS-M3” ТУ У 20.1-44452757-001:2022 (або еквівалент) та “BUKOCHEM AIS-2” ТУ У 20.1-44452757-002:2022 (або еквівалент).
Очікувана вартість закупівлі становить 2 162 000,00 грн. з ПДВ.
Оголошення про проведення процедури закупівлі містить документ «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ (з особливостями) Код ДК 021:2015 -24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини Коагулянт для очищення води (BUKOCHEM PACS-M3” ТУ У 20.1-44452757-001:2022 (або еквівалент) та “BUKOCHEM AIS-2”, що «ЗАТВЕРДЖЕНО» рішенням уповноваженої особи від 07 березня 2024 р. №52/24.

Пунктом 37 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до п. 28. Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до учасників.
Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Ч.4 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону).
Товариство з обмеженою відповідальністю «Хімефект», як виробник коагулянтів, виявило бажання прийняти участь у даній закупівлі, однак, ознайомившись зі змістом тендерної документації Замовника, вважає, що вимоги тендерної документації до потенційних учасників, яким є і скаржник, є дискримінаційними та такими, які штучно обмежують конкуренцію, а тому фактично позбавляють можливості Скаржника прийняти участь, та фактично бути обраним переможцем в даній закупівлі, та порушують наші права як потенційного учасника.
Відповідно до ч.8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом скарги – «Закон»), скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати установленої для подання тендерних пропозицій.
Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «Хімефект» та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, оскільки містять вимоги, що у своїй сукупності не передбачені діючим законодавством України та штучно обмежують конкуренцію.

Дискримінаційні вимоги Замовника полягають у наступному:
Додатком 2 до тендерної документації Замовника, Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація) зазначено: Для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає:
-…
«висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення води (висновок повинен бути дійсним на момент проведення торгів) або сертифікат (свідоцтво) про державну реєстрацію небезпечного фактору галузь/сфера застосування в якому підтверджує можливість його застосування для очищення стічних вод, видалення фосфатів».
-….»
ТОВ «Хімефект», здійснює виробництво зазначеного коагулянту на підставі ТУ У 20.1-38985841-001:2015 ‘‘Реагенти хімічні на основі солей заліза для водоочищення та водопідготовки" та змін до них №1- №4.
Висновки ДСЕЕ на товар та нормативну документацію та продукцію щодо технічних умов та змін №1-2 у виробника є в наявності.
Однак Висновку ДСЕЕ на нормативну документацію відносно зміни №4:2023, а також Висновку ДСЕЕ саму продукцію, що виготовляється з урахуванням зазначеної зміни, виробник не отримав, з огляду на наступне:
26.12.2023 року виробник вніс зміни до своїх технічних умов, зокрема зміну №3:2023 до своїх технічних умов ТУ У 20.1-38985841-001:2015 ‘‘Реагенти хімічні на основі солей заліза для водоочищення та водопідготовки" якими виклав показники якості продукції в новій редакції.
28.12.2023 року виробник вніс зміни до своїх технічних умов, зокрема зміну №4:2023 до своїх технічних умов ТУ У 20.1-38985841-001:2015 ‘‘Реагенти хімічні на основі солей заліза для водоочищення та водопідготовки" якими виклав показники якості продукції в новій редакції.
Однак, 01 жовтня 2023 року набрав чинності Закон України «Про систему громадського здоров’я» №2573-IX від 06.09.2022р., а Закон України «Про забезпечення соціального благополуччя населення», яким регламентовано порядок отримання та видачі висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи» втратив свою чинність.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи також виключено з «Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» (Додаток до Закону України №3392-VI від 19.05.2011р.).
З огляду на вимоги діючого законодавства, Висновок ДСЕЕ можна було отримати лише до 01 жовтня 2023 року.
На даний час, жоден нормативно-правовий акт законодавства України не містить вимоги щодо необхідності отримання, порядку отримання висновку ДСЕЕ.
За таких умов, Скаржник об’єктивно не зможе виконати вимогу Замовника та надати чинний висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи для підтвердження можливості його застосування для очищення води, згідно з якими виготовлений товар, який на даний час буде пропонувати Замовнику, з огляду на вимоги діючого законодавства, внаслідок втрати чинності нормативних актів, якими було врегульовано необхідність та порядок отримання висновків ДСЕЕ.
ТОВ «Хімефект» має висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на реагент та нормативну документацію на підставі якої він виготовляється (технічні умови та зміни до них №1-2), якими підтверджено можливість застосування реагенту під час процесу водоочищення та водо підготовки промислових та господарсько-побутових стічних вод, технологічних процесах підготовки в різних галузях промисловості.
При цьому, висновки, що отримані виробником до 01.10.2023 року є чинними, оскільки видані на термін дії ТУ У 20.1-38985841-001:2015, а технічні умови і зміни до них №1-2, виробник не скасовував.
Однак висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на зміну №4 до технічних умов, Скаржник не має, а тому вимога Замовника надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення води (висновок повинен бути дійсним на момент проведення торгів), носить дискримінаційний характер по відношенню до Скаржника.
З 1 жовтня 2023 року введено в дію закон України «Про систему громадського здоров’я», яким скасовано закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», що передбачав порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видачу висновків СЕС.
Відповідно до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи.
Відповідно до ПРИКІНЦЕВИХ ТА ПЕРЕХІДНИХ ПОЛОЖЕНЬ Закону України No2573-IX від 06.09.2022 "Про систему громадського здоров’я":
1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через 12 місяців з дня набрання ним чинності.
2. Визнати такими, що втратили чинність з дня введення в дію цього Закону, зокрема Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., N 27, ст. 218 із наступними змінами).
Окрім цього, внесено зміни до законодавчих актів України в частині виключення висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, у тому числі, із закону «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності».
З огляду на викладене, за умови внесення змін до технічних умов виробником, отримати висновок ДСЕЕ на технічні умови та продукцію неможливо, оскільки законодавство, що регламентувало порядок видачі висновків СЕС втратило чинність.

В цій частині, тендерна документація містить також вимогу щодо надання сертифікат (свідоцтво) про державну реєстрацію небезпечного фактору галузь/сфера застосування в якому підтверджує можливість його застосування для очищення стічних вод, видалення фосфатів.
Скаржник має зауважити, що небезпечний фактор «алюміній хлорид гідроксид», що є основною речовиною коагулянту АЛЮМОФЛОК-15, внесено до Державного реєстру небезпечних факторів, про що 07.12.2023 року, Держане підприємство «Комітет з питань гігієнічного регламентування Міністерства охорони здоров’я України», надав довідкову інформацію (відповідна довідкова інформація та лист додаються).
Скаржник також зазначає, що небезпечний фактор “залізо ІІІ сульфат”, що є основною речовиною реагенту, що має можливість запропонувати до поставки Скаржник - реагенту JAC, внесено до Державного реєстру небезпечних факторів про що 07.12.2023 року, Держане підприємство «Комітет з питань гігієнічного регламентування Міністерства охорони здоров’я України», надав довідкову інформацію (відповідна довідкова інформація та лист додаються).

При цьому, звертаємо увагу, що відповідно до законодавства реєструється сам небезпечний фактор «алюміній хлорид гідроксид» та “залізо ІІІ сульфат”, а не продукція конкретного виробника.
Більш того, вимогу щодо надання сертифікату/паспорту безпечності/карти даних, Замовник вже передбачив у Додатку 2 Технічних вимог, зокрема зазначено, що “для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає: сертифікат або паспорт безпечності речовини/матеріалу (material safety data sheet, MSDS) на запропонований Товар, або карту даних небезпечного фактору, або інший Документ, який за структурою та змістом повинен відповідати вимогам Постанови МОЗ України за №19 від 20.05.2002 р.”
У статті 47 Закону України «Про систему громадського здоров’я» зазначено, що Державна реєстрація хімічних речовин та речовин біологічного походження полягає у внесенні даних до Державного реєстру небезпечних факторів. При цьому, зазначений закон не містить інформації про те, в результаті проведення державної реєстрації видається певне свідоцтво чи сертифікат, а лише вказано, що дана інформація має бути в Державному реєстрі.
З огляду на наявність у Державному реєстрі інформації про небезпечні фактори «алюміній хлорид гідроксид» та “залізо ІІІ сульфат”, вимога Замовника щодо надання сертифікату (свідоцтва) про державну реєстрацію небезпечного фактору галузь/сфера застосування в якому підтверджує можливість його застосування для очищення стічних вод, видалення фосфатів є безпідставною та такою, що не відповідає вимогам діючого законодавства України.

Окрім зазначеного, звертаємо увагу орган оскарження, що в цій частині вимог замовник вимагає висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення води, в той час, як сертифікат (свідоцтво) про державну реєстрацію небезпечного фактору має підтвердити можливість застосування коагулянту для очищення стічних вод, видалення фосфатів.
Скаржник переконаний що така вимога прописана виключно в інтересах певного учасника, який має відповідні документи саме з таким формулюванням. В той час, як процес очищення стічних вод, процес водо підготовки включає в себе сам процес видалення фосфатів.
Окрім цього, інформацію про те, що уповноважений орган державної влади - Держане підприємство Комітет з питань гігієнічного регламентування Міністерства охорони здоров’я України, - не видає сертифікат (свідоцтво) про державну реєстрацію небезпечного фактору, підтвердив сам комітет у своєму листі №1 від 04.01.2024 року. (додається, взято з системи ПРОЗОРО, в закупівлі UA-2024-02-21-007020-a).

З огляду на вищевикладене, дану вимогу замовника, у своїй сукупності зможуть виконати лише ті Учасники, які запропонують до поставки коагулянти від виробників, які не вносили зміни до технічних умов на виробництво після внесення змін до законодавства України (після 01.10.2023 року), або ж нададуть сертифікат (свідоцтво) про державну реєстрацію небезпечного фактору, що отримано до 01.10.2023 року, що не передбачено діючим законодавством України.
За таких умов, вимога Документації, в цій частині, містить вимоги що не передбачені діючим законодавством України та суперечить положенням чинного законодавства (такої ж думки дійшов Орган оскарження під час прийняття рішення N19320-р/пк-пз від 30.11.2023, N21113-р/пк-пз від 28.12.2023, N4204-р/пк-пз від 06.03.2024), а тому має бути виключена.

2. Додатком 2 до тендерної документації Замовника, Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація) зазначено: Для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає:
«протокол, акт, тощо виданий акредитованою лабораторію, який підтверджує відповідність запропонованого товару нормативній документації та всім технічним характеристикам, зазначеним в таблиці 1;
Відповідно до ст. 1 Закону України “Про систему громадського здоров’я” акредитована лабораторія - лабораторія будь-якої форми власності, що розташована в Україні або іншій країні, акредитована на відповідність вимогам стандарту ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189 (ДСТУ ISO/IEC 15189), та/або належної лабораторної практики Організації економічного співробітництва та розвитку (GLP OECD) чи Національним органом України з акредитації, іноземним органом з акредитації, який є повним членом Міжнародної організації із співробітництва в галузі акредитації лабораторій (International Laboratory Accreditation Cooperation - ILAC), або іншим іноземним органом з акредитації, діяльність якого відповідає вимогам стандарту ISO/IEC 17011 (ДСТУ ISO/IEC 17011)».
Скаржник, ознайомившись з діючим законодавством України, вважає дану вимогу дискримінаційною по відношенню до Скаржника з огляду на наступне:
Стаття 1 Закону України “Про систему громадського здоров'я” тлумачить зміст термінів, що вживаються в даному законі.
Зокрема зазначено, поняття акредитована лабораторія - лабораторія будь-якої форми власності, що розташована в Україні або іншій країні, акредитована на відповідність вимогам стандарту ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189 (ДСТУ ISO/IEC 15189), та/або належної лабораторної практики Організації економічного співробітництва та розвитку (GLP OECD) чи Національним органом України з акредитації, іноземним органом з акредитації, який є повним членом Міжнародної організації із співробітництва в галузі акредитації лабораторій (International Laboratory Accreditation Cooperation - ILAC), або іншим іноземним органом з акредитації, діяльність якого відповідає вимогам стандарту ISO/IEC 17011 (ДСТУ ISO/IEC 17011).
Зі змісту статті 6 Закону вбачається, акредитована лабораторія є суб’єктом відносин у сфері громадського здоров’я.
Підпунктом 9 частини 5 статті 49 Закону, Державний нагляд (контроль) у сферах господарської діяльності, які можуть становити ризик для здоров’я та санітарно-епідемічного благополуччя населення, зокрема передбачено, що під час здійснення державного нагляду (контролю) посадова особа органу державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог санітарного законодавства у відповідній сфері має право:
залучати представників головної експертної установи у сфері громадського здоров’я, центрів контролю та профілактики хвороб, акредитованих лабораторій і незалежних експертів для проведення перевірок та підготовки висновків з питань, що належать до їхньої компетенції;
Частиною 6 ст. 49 цього ж Закону зазначено, що лабораторні та інструментальні дослідження і випробування для потреб державного нагляду (контролю), який здійснюється за планами органів державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог санітарного законодавства у відповідній сфері, а також позапланово, проводяться акредитованими лабораторіями за рахунок коштів державного бюджету.
Тобто, виходячи зі змісту положень Закону України “Про систему громадського здоров'я”, який визначає правові, організаційні, економічні та соціальні засади функціонування системи громадського здоров’я в Україні з метою зміцнення здоров’я населення, запобігання хворобам, покращення якості та збільшення тривалості життя, регулює суспільні відносини у сфері громадського здоров’я та санітарно-епідемічного благополуччя населення, визначає відповідні права і обов’язки державних органів та органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб у цій сфері, встановлює правові та організаційні засади здійснення державного нагляду (контролю) у сферах господарської діяльності, які можуть становити ризик для санітарно-епідемічного благополуччя населення, діяльність акредитованих лабораторій використовується виключно під час проведення державного нагляду.
Вимоги зазначеного закону не містять необхідності кожному виробникові, чи учасникові процедур закупівель, чи постачальникові коагулянтів, чи будь якій іншій особі проводити лабораторні дослідження коагулянту на відповідність нормативній документації на його виготовлення та всім технічним характеристикам Замовника в акредитованій лабораторії.
Скаржник переконаний, що дана вимога встановлена виключно щоб обмежити коло потенційних учасників, виключно тим учасником у якого вже проведено відповідні лабораторні дослідження саме в акредитованій лабораторії, що визначена у ст. 1 Закону “Про систему громадського здоров'я”, саме тих коагулянтів що наразі запропонує учасник.
Окрім цього, Скаржник хоче звернути увагу на той факт, що лабораторія Замовника як виробника питної води не є акредитованою лабораторією в розумінні ст. 1 Закону України «Про систему громадського здоров'я”, в той час, як Замовник вимагає від потенційних учасників провести дослідження своєї продукції у відповідній акредитованій лабораторії, що ще раз доводить той факт, що дана вимога є незаконною та безпідставною, такою що не відповідає вимогам діючого законодавства України.
Інформацію щодо відсутності акредитації лабораторії Замовника можна пересвідчитись на сайті Національного агентства з акредитації України за посиланням https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov
Окрім цього, Скаржник переконаний, що надання протоколу, акту, тощо, виданого акредитованою лабораторію, який підтверджує відповідність запропонованого товару нормативній документації та всім технічним характеристикам, зазначеним в таблиці 1, може виконати лише той учасник, який до публікації даної закупівлі вже мав відповідну інформацію, яку буде розміщено у таблиці 1 додатку 2 тендерної документації Замовника.
Оскільки, потенційний Учасник, яким є Скаржник, який не мав змоги ознайомитись з таблицею 1 додатку 2 документації замовника, а тому, задля виконання даної вимоги повинен в термін, з моменту публікації закупівлі 07.03.2024 до 14.03.2024 року, знайти відповідну лабораторію, провести в ній випробування та отримати відповідний документ. При цьому, зауважуємо, що діюче законодавство України передбачає можливість провести відповідні дослідження виключно в межах здійснення державного нагляду.
Більш того, навіть за умови надання протоколу чи акту щодо проведення певних випробувань в лабораторії (акредитованій чи ні) буде підтверджувати якість зразку що буде надано на дослідження та не буде свідчити про якість продукції, що буде поставлено в адресу Замовника в майбутньому.

На підтвердження якості партії товару, що буде поставлено в адресу Замовника, виробником буде видаватись сертифікат якості під час здійснення поставки товару. На підтвердження якості товару замовник вже встановив відповідну вимогу в тендерній документації, яка передбачає:
Для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає:
- cертифікат/паспорт якості на запропонований товар, виданий заводом-виробником не раніше 2024 року, де вказано: назву виробника, його адресу, масу продукції, назву нормативного документу, згідно якого виготовлений запропонований товар, номер партії, дату виготовлення, вид пакування. Сертифікат/паспорт якості повинен містити фактичні показники якості (конкретний розмір, конкретну величину параметру, показник тощо) запропонованого товару з підтвердженням відповідності вимогам нормативної документації та підтверджувати відповідність товару всім вимогам, що встановлені в цій технічній специфікації.
З огляду на викладене, вимога Документації, в цій частині, містить вимоги що не передбачені діючим законодавством України та є дискримінаційною по відношенню до скаржника, а тому має бути виключена.


Всі наведені вимоги тендерної документації Замовника, у своїй сукупності та логічній не змістовності, свідчать лише про те, що дані вимоги прописані виходячи з наявності чи відсутності документів у потенційних учасників, які вже здійснюють доставку товару на адресу Замовника, і заради яких Замовник і прописав вимоги, які є дискримінаційними.
На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації.
Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «ХІМЕФЕКТ» та унеможливлюють його участь в закупівлі, і в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем.
Замовником в тендерній документації не дотримано принципів ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушено принцип недискримінацїї учасників.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.5, 18, 22, 24, 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» у зв’язку з порушенням наших законних прав та інтересів,

Реквізити рахунка, на який повертається плата за скаргу у випадках, визначених Законом України "Про публічні закупівлі" та Порядком здійснення плати за подання скарги до органу оскарження через електронну систему закупівель та її повернення суб'єкту оскарження (затверджено постановою КМУ від 22.04.2020 р. № 292):
Банківські реквізити Рахунок IBAN – UA4430 5299 00000 2600 6001 803 311; Банк – АТ КБ "ПРИВАТБАНК"
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення законодавства Замовником при проведенні процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2024-03-07-012493-a.
3. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СЛАВУТИЧ-ВОДОКАНАЛ" СЛАВУТИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ВИШГОРОДСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації.

Додатки:

Додаток 2 до ТД замовника.
Сертифікат якості на Алюмофлок 15.
Сертифікат якості на реагент JAC.
ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови" та змін до них №1- №6.
Висновки ДСЕЕ на Алюмофлок, зі змінами 1-4.
ТУ У 20.1-38985841-001:2015 ‘‘Реагенти хімічні на основі солей заліза для водоочищення та водопідготовки" та зміни до них №1- №4.
Висновки ДСЕЕ на реагенти зі змінами 1-2.
Лист-відповідь ДП «Комітет з питань гігієнічного регламентування Міністерства охорони здоров’я України» від 07.12.2023р.
Довідкова інформація ДП щодо небезпечного фактору «алюміній хлорид гідроксид».
Довідкова інформація ДП щодо небезпечного фактору «залізо ІІІ сульфат».
Лист №1 від 04.01.2024 року взято з системи ПРОЗОРО, в закупівлі UA-2024-02-21-007020-a).

Директор Геннадій Оберемок
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації