• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Фарби та пігмент

Завершена

170 571.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 705.71 UAH
Період оскарження: 05.03.2024 11:09 - 10.03.2024 00:00
Вимога
Є відповідь

ВИМОГА щодо неправомірного визначення переможця ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДНІПРОВСЬКИЙ ЛАКОФАРБОВИЙ ЗАВОД "СПЕКТР"

Номер: 6819533fc1a148ff92da6b9a4dee972d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-05-004201-a.b1
Назва: ВИМОГА щодо неправомірного визначення переможця ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДНІПРОВСЬКИЙ ЛАКОФАРБОВИЙ ЗАВОД "СПЕКТР"
Вимога:
15 березня 2024 року Уповноваженою особою НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ІМ.БОГДАНА ХМЕЛЬНИЦЬКОГО (далі Замовник) було оприлюднено Протокол № 182 від 15.03.2024 р. щодо прийняття рішення уповноваженою особою (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-03-05-004201-a) згідно з предметом закупівлі Фарби та пігмент згідно коду ДК за кодом ДК 021:2015 – 44810000-1 «Фарби», учасника відкритих торгів з особливостями – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДНІПРОВСЬКИЙ ЛАКОФАРБОВИЙ ЗАВОД "СПЕКТР" (далі ТОВ «ДЛФЗ «СПЕКТР»). Шановний Замовнику! Звертаємо Вашу увагу на порушення вимог Замовника Учасником ТОВ «ДЛФЗ «СПЕКТР», якого визначено переможцем. п.1. Відповідно Тендерної документації Замовника було зазначено, а саме згідно Додатку №4. Технічний опис до тендерної документації: Замовником була зазначена Продукція, яка планується до закупівлі Замовником, а саме позиція № 1 «Пігмент слонова кістка 0,1л». Натомість відповідно тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ДЛФЗ «СПЕКТР», а саме файлів «2_01технічна».PDF, «1_пропозиція».PDF, «Сертифікати якості».PDF запропоновано продукцію з кольором «бежевий RAL 1014», що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника. Також відповідно даної позиції, замовником не було зазначено надання можливостей на пропозицію щодо аналогів. п.2. Відповідно Тендерної документації Замовника було зазначено, а саме згідно Додатку №4. Технічний опис до тендерної документації: Замовником була зазначена Продукція, яка планується до закупівлі Замовником, а саме позиція № 3 Фарба емаль біла ПФ-115 2,8 кг Fazenda (або аналог). Натомість відповідно тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ДЛФЗ «СПЕКТР», а саме файлів «2_01технічна».PDF, «1_пропозиція».PDF, «Сертифікати якості».PDF запропоновано продукцію «Емаль пентафталева ПФ-115 біла, 28 кг». Тобто, Замовником вимагалась дана позиції у фасуванні 2,8кг з кількість 30 шт., що дорівнює 84 кг в загальному об’ємі. Натомість Учасником ТОВ «ДЛФЗ «СПЕКТР» запропоновано продукцію у фасування 28 кг та у кількості 30шт, що відповідно дорівнює 840 кг в загальному об’ємі, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника. Повідомляємо, що відповідно п.6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі.», підпункту 4 зазначено: 4. Якщо в технічній специфікації міститься посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва,у разі якщо таке посилання є необхідним, то слід розуміти у значені «або еквівалент», який аналогічний за своїми показниками (та/або функціональними властивостями) або не гірший/кращий. Натомість, Учасником ТОВ «ДЛФЗ «СПЕКТР» запропоновано продукцію з іншими показниками, в супереч тим, що вимагались Замовником. Тендерна пропозиції Учасника ТОВ «ДЛФЗ «СПЕКТР» не відповідає вимогам Замовника та має бути відхилена як така, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства). Відповідно до пп 2. п. 41 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі коли, зокрема: якщо тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації. Визначивши переможцем процедури закупівлі Учасника пропозиція якого не відповідає умовам тендерної документації також Замовник порушує вимоги Закону та Особливостей. Таким чином, пропозиція ТОВ «ДЛФЗ «СПЕКТР» підлягає відхиленню на підставі п. 41 Особливостей. Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: - добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність, та пропорційність, - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, - недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням. Враховуючи зазначене, просимо: 1. Привести процедуру закупівлі у відповідність до законодавства про проведення публічних закупівель. 2. Відмінити рішення про визначення переможцем ТОВ «ДЛФЗ «СПЕКТР», пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації та перейти до розгляду пропозиції наступного Учасника.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: За результатами електронного аукціону та розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДНІПРОВСЬКИЙ ЛАКОФАРБОВИЙ ЗАВОД "СПЕКТР", код ЄДРПОУ 38673495 (далі – Переможець) , яка є найбільш економічно вигідною, поданою під час проведення процедури Закупівлі – його було визначено переможцем, на підставі чого прийнято рішення про укладення договору про закупівлю, відповідно до протоколу уповноваженої особи від 15.03.2024 року № 182. Відповідно до п. 49 Особливостей, затверджених ПКМУ № 1178 (далі - Особливості) рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником відповідно до статті 33 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) та цього пункту. Згідно із ч. 1 ст. 33 Закону рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі. Частиною 4 ст. 33 Закону передбачено, що учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення. Учасник Закупівлі ТОВ "УКРГОСТ ГРУП", код ЄДРПОУ 44842704 (далі – ТОВ "УКРГОСТ ГРУП"), 18.03.2024 року, звернувся із вимогою № UA-2024-03-05-004201-a.b1. Детально розглянувши вимогу та вивчивши її зміст з урахуванням фактичних обставин Закупівлі, замовником встановлене наступне: 1. Стосовно еквіваленту номенклатурної позиції Закупівлі «Пігмент слонова кістка 0,1л». Відповідно до п.п. 7 п. 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації – учасник завантажує інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, технічну специфікацію, плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі тощо. Подаються документи, що передбачені Додатком №4 тендерної документації. Згідно абз. 2 п.п.1 п. 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації - якщо Додатком №4 не визначено конкретний спосіб/перелік документів, яким підтверджується відповідність, то учасник в складі тендерної пропозиції надає гарантійний лист в довільній формі із підтвердженням відповідності або погоджений в довільній формі Додаток №4. Якщо в технічній специфікації міститься посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, у разі якщо таке посилання є необхідним, то слід розуміти у значені «або еквівалент», який аналогічний за своїми показниками (та/або функціональними властивостями) або не гірший/кращий, відповідно до п.п.4 п. 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Тендерною документацією, оголошенням про Закупівля та Додатком № 4 встановлено, що до закупівлі планується продукція: Пігмент слонова кістка 0,1л – 278 шт. Фарба водоемульсійна 14 кг MGF (або аналог) – 190 шт. Фарба емаль біла ПФ-115 2,8 кг Fazenda (або аналог) – 30 шт. Фарба фасадна (Terra 13) 14 кг MGF (або аналог) – 55 шт. Твердження ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" про те, що «відповідно даної позиції, замовником не було зазначено надання можливостей на пропозицію щодо аналогів» свідчить лише про відсутність такого посилання у самому тексті Додатку №4. Проте, колір пігменту «слонова кістка» характеризує не тільки якісні показники в буквальному розумінні кольору, а також позначає тип продукції в частині назви кольору конкретного продукту. Так, аналогічний колір у різних виробників та/або торгових марок може носити й іншу назву, наприклад «айвері», «екрю», «шампань» та ін. Враховуючи що, на одиницю номенклатури «Пігмент слонова кістка 0,1л» також поширюється дія положень п.п.4 п. 6 розділу 3 тендерної документації про аналог/еквівалент, а отже передбачає надання пігменту білого кольору з незначним жовтим відтінком, який може носити іншу назву, ніж назва «слонова кістка». Додатково: роз’яснення щодо змісту тендерної документації та технічного опису стосовно пігменту в частині його кольору – міститься в електронній системі закупівель у відповіді на запитання, поставленого 05.03.2024 року о 16:17, де Замовником зазначено, що: «назва кольору «Слонова кістка» - не належить конкретній ТМ чи виробником, а є поширеною назвою для відтінку білого кольору. Дану назву використовують у промисловості, торгівлі, архітектурі та дизайні. Колір «Слонова кістка» має місце в міжнародній системі відповідності кольорів RAL (RAL 1014), в списку кольорів Х11 та низці інших систем. Потребується саме пігмент білого кольору з незначним жовтим відтінком, опису якого найкраще відповідає саме «Слонова кістка». Наближеними відтінками будуть кольори «айвері» або «екрю». На підтвердження відповідності вимогам тендерної документації, в складі тендерної пропозиції Переможця надано (в якості усунення невідповідностей) Технічний опис вих. № 1503/2-01 від 15.03.2024 року (док. «2_01технічна.pdf»). Також надано документ «Сертифікати якості.pdf». Відповідно до яких, колір запропонованого аналогу пігменту відповідає технічним характеристикам, а тендерна пропозиція – вимогам тендерної документації. 2. Стосовно відповідності номенклатурної позиції Закупівлі «Фарба емаль біла ПФ-115 2,8 кг Fazenda (або аналог)». Відповідно до п.п.2 п. 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації - детальний опис предмета закупівлі, у т.ч. інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати (тощо), що підтверджують відповідність предмета закупівлі викладено у Додатку №4 до тендерної документації. У своїй вимозі, ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" зазначає про те, що відповідно до документів, наданих у тендерній пропозиції Переможця, а саме «2_01технічна».pdf, «1_пропозиція».pdf» та «Сертифікати якості».pdf» - ним запропоновано продукцію «Емаль пентафталева ПФ-115 біла, 28 кг», тобто у фасуванні 28 кг та у кількості 30шт, що відповідно дорівнює 840 кг в загальному об’ємі, що не відповідає вимогам тендерної документації. Проте, відповідно до Сертифікату № 1085024, наданому Переможцем (док. «Сертифікати якості».pdf») – фасовка емалі пентафталевої ПФ-115 білої зазначена саме 2,8 кг. Враховуючи позицію Київського окружного адміністративного суду у рішенні № 114459953 від 19.10.2023 року, замовники повинні розглядати тендерну документацію за її змістом, а не виключно за формою (назвою), оскільки така оцінка свідчить про формальний підхід. Саме тому, тендерна пропозиція Переможця розглядалась за її змістом, на основі фактів, тобто – у відповідності до принципів публічних закупівель, передбаченими ст. 5 Закону, зокрема таких як об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначення Переможцем інформації про фасування в розмірі 28 кг на штуку у документах «2_01технічна».pdf» та «1_пропозиція».pdf» - було визначено Замовником, як технічну помилку в частині пропуску знаку, а отже - як формальну помилку. Так, згідно із п. 19 ч. 2 ст. 22 Закону та відповідно до п.п. 1.1. «Формальні (несуттєві) помилки» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації - формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме технічні помилки та описки. Технічна помилка - описка, друкарська, граматична, арифметична помилка, - таке визначення міститься у законодавстві, зокрема в Наказі від 12.12.2011р. №3502/5 "Про затвердження Порядку прийняття і розгляду заяв про внесення змін до запису та заяв про скасування запису Державного реєстру речових прав на нерухоме майно", Закон України від 15.05.2003р. №755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" та ін. Описка - помилка в написаному тексті (перев. через неуважність) (Академічний тлумачний словник (1970-1980). Судовою практикою, а саме Постановою Верховного Суду (як Касаційний адміністративний суд) від 23.04.2020 у справі №160/5735/19 стосовно закупівлі № UA-2019-04-01-000589-c чітко зазначено, що арифметична помилка відноситься до формальних і не призводить до відхилення тендерних пропозицій. Таким чином, тендерна пропозиція Переможця відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, оскільки допущення формальних помилок учасниками не призводить до відхилення їх тендерних пропозицій. Відповідно – в Замовника відсутні правові підстави для відхилення його пропозицій. 3. Стосовно порушення Замовником принципів публічних закупівель. У своїй вимозі, ТОВ "УКРГОСТ ГРУП", стверджує, що: «Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: - добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність, та пропорційність, - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, - недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.» Зазначаємо, що: - жодні дії чи рішення Замовника не перешкоджають добросовісній конкуренції серед учасників, особливо, враховуючи що конкуренція полягає у змагальності суб'єктів господарювання між собою; - Замовником визначено переможцем учасника із найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією, тобто із врахуванням принципу максимальної економії, ефективності (в т.ч. й щодо раціонального використання коштів) та пропорційності (що полягає у співвідношенні між задоволенням потреби Замовника, відповідності запропонованої продукції та найнижчої цінової пропозиції); - розгляд пропозиції Переможця в частині урахування формальних помилок – свідчить про об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, в т.ч. також про пропорційність, в частині раціонального співвідношення фактичного значення допущених технічних помилок до утвореної економії коштів і загальної відповідності запропонованої продукції; - в жодних діях чи рішеннях Замовника немає ознак дискримінації учасників чи не рівного ставлення до них: - в діях та рішеннях Замовника відсутні будь-які прояви чи ознаки корупційних проявів та зловживань. Так, твердження ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" про порушення Замовником цього принципу – є провокативним та упередженим, оскільки дискредитує Замовника. Звертаємо увагу, що згідно зі ст. 68 Конституції України - праву на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань кореспондує обов’язок не поширювати про особу недостовірну інформацію та таку, що принижує її гідність, честь чи ділову репутацію. 4. Стосовно клопотання про відміну рішення Замовника. Частиною 4 ст. 33 Закону передбачено, що учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення. Таким чином, учасникам надано право звернутись за наданням інформації та отримати відповідь. Права ж вимагати від замовника вчинення будь-яких дій чи прийняття рішень (їх відміни, скасування) – не передбачено ст. 33 Закону. Звертаємо увагу, що згідно із принципами публічних закупівель (на які ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" неодноразово посилається у своїй вимозі) а саме ч. 5 ст. 5 Закону - замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника. На підставі усього вищевикладеного, встановлено, що вимога № UA-2024-03-05-004201-a.b1, подана ТОВ "УКРГОСТ ГРУП": - містить інформацію, яка не відповідає в повній мірі фактичним обставинам проведення процедури закупівлі та має ознаки упередженого, суб’єктивного та оціночного ставлення; - за своїм змістом не доводить невідповідність тендерної пропозиції Переможця вимогам технічних характеристик та інших вимог тендерної документації; - ґрунтується на вимозі щодо вчинення Замовником неправомірних дій в частині прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника без законних підстав; - не містить обґрунтування та підтвердження стосовно прийняття Замовником рішення чи вчинення ним дій, що суперечать/не відповідають вимогам законодавства у сфері публічних закупівель; - не містить обґрунтування та доведення щодо наявності у ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" порушених прав та охоронюваних законом інтересів, спричинених рішеннями чи діями Замовника. У зв’язку з чим, вимога не підлягає задоволенню, через відсутність підстав.
Статус вимоги: Відхилено