-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Автомобільне паливо (Дизельне паливо)
Торги відмінено
10 386 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 103 860.00 UAH
мін. крок: 1% або 103 860.00 UAH
Період оскарження:
04.03.2024 14:57 - 10.03.2024 00:00
Скарга
Скасована
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
e38ccf46a0bf404db76161f048a950c7
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-04-007929-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Тендерна документація ДП 2024.docx 08.03.2024 11:28
- sign.p7s 08.03.2024 11:54
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
10.03.2024 00:03
Пункт скарги
Номер:
f5716b01112a48c2b24d63e68aff1322
Заголовок пункту скарги:
У тендерній документації замовник встановив умови, які є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі учасників (в т.ч., ТОВ "Укрнафта-Постач"), які працюють з власниками АЗС на підставі партнерських договорів.
Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Комунальне підприємство "Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф" Рівненської обласної ради.
Найменування, місцезнаходження суб’єкта оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрнафта-Постач»; 04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480.
Опис заперечення:
Відповідно до умов пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації, затвердженої Протокольним рішенням уповноваженої особи замовника № 112 від 04.03.2024, «Учасник має надати довідку в довільній формі про наявність ВЛАСНИХ АБО ОРЕНДОВАНИХ АЗС в м. Рівне та ВЛАСНИХ, ОРЕНДОВАНИХ в кожному районі…»; «Учасник у складі своєї пропозиції надає гарантійний лист про те, що він є ВЛАСНИКОМ АБО ОРЕНДАРЕМ АЗС (запропонованих у складі своєї пропозиції)»; «Учасник повинен мати ліцензії на роздрібну торгівлю пальним та ліцензії на право зберігання пального за місцем розташування ВЛАСНИХ АБО ОРЕНДОВАНИХ АЗС»; «Якщо Учасники не мають ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним та ліцензію на право зберігання пального на АЗС за місцем розташування ВЛАСНИХ АБО ОРЕНДОВАНИХ АЗС запропонованих в пропозиції та не надали їх в складі пропозиції то пропозиція такого Учасника відхиляється». Крім того, Відповідно до умов пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації, «необхідно надати КОПІЇ РЕЄСТРАЦІЙНИХ ПОСВІДЧЕНЬ НА РЕЄСТРАТОРИ РОЗРАХУНКОВИХ ОПЕРАЦІЙ на запропоновані АЗС у м. Рівне Рівненської області». Також учасник має надати «Гарантійний лист, в якому Учасник підтвердить, що у фіскальних чеках після відпуску товару Замовнику буде відображено назву ПОСТАЧАЛЬНИКА з яким Замовник заключить договір (назва Учасника)», а також надати копію такого чеку.
Сукупність зазначених вимог є дискримінаційною, оскільки може бути виконана лише учасниками, які є власником або орендарем запропонованих у складі своєї пропозиції АЗС, однак, НЕ МОЖЕ бути виконана учасниками (в т.ч., ТОВ "Укрнафта-Постач") , які працюють з власниками запропонованих у складі своєї пропозиції АЗС на підставі ПАРТНЕРСЬКИХ договорів.
Сукупність зазначених вимог є дискримінаційною, оскільки може бути виконана лише учасниками, які є власником або орендарем запропонованих у складі своєї пропозиції АЗС, однак, НЕ МОЖЕ бути виконана учасниками (в т.ч., ТОВ "Укрнафта-Постач") , які працюють з власниками запропонованих у складі своєї пропозиції АЗС на підставі ПАРТНЕРСЬКИХ договорів.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до умов пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації, «Учасник має надати довідку в довільній формі про наявність ВЛАСНИХ АБО ОРЕНДОВАНИХ АЗС в м. Рівне та ВЛАСНИХ, ОРЕНДОВАНИХ в кожному районі…»; «Учасник у складі своєї пропозиції надає гарантійний лист про те, що він є ВЛАСНИКОМ АБО ОРЕНДАРЕМ АЗС (запропонованих у складі своєї пропозиції)»; «Учасник повинен мати ліцензії на роздрібну торгівлю пальним та ліцензії на право зберігання пального за місцем розташування ВЛАСНИХ АБО ОРЕНДОВАНИХ АЗС»; «Якщо Учасники не мають ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним та ліцензію на право зберігання пального на АЗС за місцем розташування ВЛАСНИХ АБО ОРЕНДОВАНИХ АЗС запропонованих в пропозиції та не надали їх в складі пропозиції то пропозиція такого Учасника відхиляється».
Зазначені умови свідчать про те, що замовник передбачає участь у процедурі закупівлі виключно учасників, які є ВЛАСНИКОМ АБО ОРЕНДАРЕМ запропонованих у складі пропозиції АЗС.
Таким чином, замовник штучно обмежує можливості участі у процедурі закупівлі учасників, які НЕ Є власником або орендарем запропонованих у складі пропозиції АЗС, а пропонують їх на підставі ПАРТНЕРСЬКИХ договорів, укладених з власниками таких АЗС.
Встановлення такої вимоги порушує принципи здійснення публічних закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Крім того, частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що замовники НЕ МАЮТЬ ПРАВА встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Такої ж позиції дотримується і Антимонопольний комітет України, який, зокрема, у Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк зазначає, зокрема, що «вимога тендерної документації щодо наявності в учасника саме власної або орендованої матеріально-технічної бази (АЗС, пально-мастильних складів тощо) звужує коло потенційних учасників аукціону та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерської матеріально-технічної бази».
2. Відповідно до умов пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації, «необхідно надати КОПІЇ РЕЄСТРАЦІЙНИХ ПОСВІДЧЕНЬ НА РЕЄСТРАТОРИ РОЗРАХУНКОВИХ ОПЕРАЦІЙ на запропоновані АЗС у м. Рівне Рівненської області».
З цього приводу слід зауважити, що правові відносини у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та програмних РРО (далі – ПРРО) встановлені Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265).
Пунктами 1, 2 та 3 ст. 3 Закону № 265 встановлено, зокрема, що суб’єкти господарювання, які ЗДІЙСНЮЮТЬ РОЗРАХУНКОВІ ОПЕРАЦІЇ в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов’язані:
проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу ПРРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів;
надавати особі, яка отримує послугу або відмовляється від неї, при отриманні послуг в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції.
Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги) затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547.
Зазначені нормативно-правові акти НЕ ПЕРЕДБАЧАЮТЬ обов’язку надання суб’єктами господарювання, які здійснюють розрахункові операції, копій реєстраційних посвідчень на реєстратори розрахункових операцій будь-яким третім особам, які не є органами контролю у відповідній сфері, в тому числі, партнерам (розповсюджувачам пального) та замовникам публічних закупівель.
Отже, така вимога тендерної документації НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ (ОБМЕЖУЄ) участь у закупівлі для учасників, які працюють з власниками мережі АЗС на основі ПАРТНЕРСЬКИХ договорів.
Адже, з урахуванням наведених вище положень законодавства, копії реєстраційних посвідчень на реєстратори розрахункових операцій є у наявності ЛИШЕ у суб’єктів господарювання, які безпосередньо здійснюють розрахункові операції на АЗС. Учасники, які працюють з власниками таких АЗС на основі ПАРТНЕРСЬКИХ договорів, зазначених документів не мають, як і НЕ МАЮТЬ ЗАКОННИХ ПІДСТАВ гарантовано отримати їх.
Тому така вимога тендерної документації НЕ МОЖЕ бути виконана учасниками, які працюють з власниками мережі АЗС на основі ПАРТНЕРСЬКИХ договорів.
Отже, зазначена вимога тендерної документації суперечить принципам здійснення закупівель, встановленим частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Частина 4 Закону забороняє законнику встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників. Така вимога є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА НЕЗАКОННОЮ.
3. Відповідно до умов пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації, учасник має надати «Гарантійний лист, в якому Учасник підтвердить, що у фіскальних чеках після відпуску товару Замовнику буде відображено назву ПОСТАЧАЛЬНИКА з яким Замовник заключить договір (назва Учасника)», а також надати копію такого чеку.
Така вимога НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ (ОБМЕЖУЄ) участь у закупівлі для учасників, які працюють з власниками мережі АЗС на основі ПАРТНЕРСЬКИХ договорів.
Адже, відповідно до вимог п. 14 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2002 № 199, чеки, що видаються при кожному обслуговуванні по карткам, місять реквізити саме дані (в т.ч. назву) суб’єкта, який БЕЗПОСЕРЕДНЬО ЗДІЙСНЮЄ ПРОДАЖ товару.
Тобто, у фіскальних чеках буде зазначатися назва ПАРТНЕРА учасника, а не самого УЧАСНИКА.
Однак, у разі перемоги у закупівлі учасника, який працює з власником мережі АЗС на основі партнерського договору, договір з замовником буде укладати саме УЧАСНИК, а не його партнер.
Тому така вимога тендерної документації НЕ МОЖЕ бути виконана учасниками, які працюють з власниками мережі АЗС на основі ПАРТНЕРСЬКИХ договорів.
Отже, зазначена вимога тендерної документації суперечить принципам здійснення закупівель, встановленим частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Частина 4 Закону забороняє законнику встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників. Така вимога є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА НЕЗАКОННОЮ.
В наслідок включення замовником дискримінаційних умов до тендерної документації, порушено право ТОВ «Укрнафта-Постач» на участь у Процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця Процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «Укрнафта-Постач» незаконно позбавлено можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «Укрнафта-Постач», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Зазначені умови свідчать про те, що замовник передбачає участь у процедурі закупівлі виключно учасників, які є ВЛАСНИКОМ АБО ОРЕНДАРЕМ запропонованих у складі пропозиції АЗС.
Таким чином, замовник штучно обмежує можливості участі у процедурі закупівлі учасників, які НЕ Є власником або орендарем запропонованих у складі пропозиції АЗС, а пропонують їх на підставі ПАРТНЕРСЬКИХ договорів, укладених з власниками таких АЗС.
Встановлення такої вимоги порушує принципи здійснення публічних закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Крім того, частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що замовники НЕ МАЮТЬ ПРАВА встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Такої ж позиції дотримується і Антимонопольний комітет України, який, зокрема, у Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк зазначає, зокрема, що «вимога тендерної документації щодо наявності в учасника саме власної або орендованої матеріально-технічної бази (АЗС, пально-мастильних складів тощо) звужує коло потенційних учасників аукціону та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерської матеріально-технічної бази».
2. Відповідно до умов пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації, «необхідно надати КОПІЇ РЕЄСТРАЦІЙНИХ ПОСВІДЧЕНЬ НА РЕЄСТРАТОРИ РОЗРАХУНКОВИХ ОПЕРАЦІЙ на запропоновані АЗС у м. Рівне Рівненської області».
З цього приводу слід зауважити, що правові відносини у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та програмних РРО (далі – ПРРО) встановлені Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265).
Пунктами 1, 2 та 3 ст. 3 Закону № 265 встановлено, зокрема, що суб’єкти господарювання, які ЗДІЙСНЮЮТЬ РОЗРАХУНКОВІ ОПЕРАЦІЇ в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов’язані:
проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу ПРРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів;
надавати особі, яка отримує послугу або відмовляється від неї, при отриманні послуг в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції.
Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги) затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547.
Зазначені нормативно-правові акти НЕ ПЕРЕДБАЧАЮТЬ обов’язку надання суб’єктами господарювання, які здійснюють розрахункові операції, копій реєстраційних посвідчень на реєстратори розрахункових операцій будь-яким третім особам, які не є органами контролю у відповідній сфері, в тому числі, партнерам (розповсюджувачам пального) та замовникам публічних закупівель.
Отже, така вимога тендерної документації НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ (ОБМЕЖУЄ) участь у закупівлі для учасників, які працюють з власниками мережі АЗС на основі ПАРТНЕРСЬКИХ договорів.
Адже, з урахуванням наведених вище положень законодавства, копії реєстраційних посвідчень на реєстратори розрахункових операцій є у наявності ЛИШЕ у суб’єктів господарювання, які безпосередньо здійснюють розрахункові операції на АЗС. Учасники, які працюють з власниками таких АЗС на основі ПАРТНЕРСЬКИХ договорів, зазначених документів не мають, як і НЕ МАЮТЬ ЗАКОННИХ ПІДСТАВ гарантовано отримати їх.
Тому така вимога тендерної документації НЕ МОЖЕ бути виконана учасниками, які працюють з власниками мережі АЗС на основі ПАРТНЕРСЬКИХ договорів.
Отже, зазначена вимога тендерної документації суперечить принципам здійснення закупівель, встановленим частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Частина 4 Закону забороняє законнику встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників. Така вимога є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА НЕЗАКОННОЮ.
3. Відповідно до умов пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації, учасник має надати «Гарантійний лист, в якому Учасник підтвердить, що у фіскальних чеках після відпуску товару Замовнику буде відображено назву ПОСТАЧАЛЬНИКА з яким Замовник заключить договір (назва Учасника)», а також надати копію такого чеку.
Така вимога НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ (ОБМЕЖУЄ) участь у закупівлі для учасників, які працюють з власниками мережі АЗС на основі ПАРТНЕРСЬКИХ договорів.
Адже, відповідно до вимог п. 14 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2002 № 199, чеки, що видаються при кожному обслуговуванні по карткам, місять реквізити саме дані (в т.ч. назву) суб’єкта, який БЕЗПОСЕРЕДНЬО ЗДІЙСНЮЄ ПРОДАЖ товару.
Тобто, у фіскальних чеках буде зазначатися назва ПАРТНЕРА учасника, а не самого УЧАСНИКА.
Однак, у разі перемоги у закупівлі учасника, який працює з власником мережі АЗС на основі партнерського договору, договір з замовником буде укладати саме УЧАСНИК, а не його партнер.
Тому така вимога тендерної документації НЕ МОЖЕ бути виконана учасниками, які працюють з власниками мережі АЗС на основі ПАРТНЕРСЬКИХ договорів.
Отже, зазначена вимога тендерної документації суперечить принципам здійснення закупівель, встановленим частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Частина 4 Закону забороняє законнику встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників. Така вимога є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА НЕЗАКОННОЮ.
В наслідок включення замовником дискримінаційних умов до тендерної документації, порушено право ТОВ «Укрнафта-Постач» на участь у Процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця Процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «Укрнафта-Постач» незаконно позбавлено можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «Укрнафта-Постач», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація, затверджена Протокольним рішенням уповноваженої особи замовника № 112 від 04.03.2024 (файл "Тендерна документація ДП 2024.docx")
-
Опис доказу:
Зазначений доказ підтверджує, що у тентенній документації (пункт 5 Розділу ІІІ) включено дискримінаційні вимоги, які є предметом оскарження.
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація ДП 2024.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації, затвердженої Протокольним рішенням уповноваженої особи замовника № 112 від 04.03.2024, а саме, усунути зазначені вище дискримінаційні умови. Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення дискримінаційних умов тендерної документації та створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «Укрнафта-Постач», наведених вище.