-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
ДК 021:2015: 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Риба свіжоморожена хек, тушки без голови, потрошена )
Завершена
1 512 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 120.00 UAH
мін. крок: 1% або 15 120.00 UAH
Період оскарження:
04.03.2024 12:03 - 09.03.2024 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога прибрання дискримінаційних умов
Номер:
01a05d5d816e4a10a29953e6a4fcc286
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-04-003971-a.b2
Назва:
Вимога прибрання дискримінаційних умов
Вимога:
Шановний Замовник просимо Вас ознайомитися із вимогами до тендерної документації!
У абзаці 2 пункт 1.5 Додатку 1 Замовником вказано:
-Копію Акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі Аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, виданого учаснику Держпродспоживслужбою та/або її територіальними підрозділами, основний вид діяльності якого, пов’язаний із виробництвом риби та/або оптовою торгівлею риби(предмету закупівлі).
Просимо Вас внести зміни, адже:
Отримання від Акту, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров'я та благополуччя тварин за формою, не залежить від волі самого учасника, а навпаки, знаходиться у залежності від конкретних обставин, які об’єктивно знаходяться поза межами дозволеного (управненого) контролю та впливу Скаржника, та від волі третіх осіб (в даному випадку - Держпродспоживслужба).
Висновок АМКУ: За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише суб'єкти господарювання, які зможуть надати акт складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров'я та благополуччя тварин, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання.
Аналогічні рішення: UA-2020-01-02-000125-a, UA-2019-12-09-000995-a.
Дискримінація новостворених учасників та до інших учасників, які за певних обставин не отримали даний Акт.
У абзаці 1 пункт 1.1 Додатку 1 Замовником вказано:
Договір оренди транспортного(их) засобу(ів) повинен містити відмітку про нотаріальне посвідчення у випадку(ах), передбаченних чинним законодавством. Додатково у складі тендерної пропозиції учасник надає документальне підтвердження права орендодавця (надавача послуг) здійснювати господарську діяльність, пов’язану зі здаванням в найм, оренду, тощо, складського(их) приміщення(ь) та транспортного(их) засобу(ів).
Повідомляємо наступне, відповідно до рішення Велика Палата Верховного Суду у постанові від 14 червня 2023 року у справі № 125/1216/20, що оскільки договір оренди транспортного засобу укладено між двома ФОП з метою використання орендарем транспортного засобу у своїй підприємницькій діяльності для отримання прибутку, то не можна вважати, що в цих договірних правовідносинах позивач діяв як фізична особа, а тому немає підстав для висновку про необхідність нотаріального посвідчення такого договору оренди відповідно до вимог ч. 2 ст. 799 ЦК України.
У пункті 2 Додатку 2 Замовником вказано:
- копію сертифікату(ів) на відповідність вимогам міжнародного стандарту ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), з відповідним кодом категорії харчового ланцюга: F (розповсюдження), G (надання послуг складування та зберігання), дійсного(их) на дату розкриття тендерних пропозицій, виданого(их) установою, акредитованою Національним агенством з акредитації України, на імя учасника, із сферою сертифікації та/або сферою діяльності, що пов’язана із виробництвом риби та/або оптовою торгівлею риби (предмету закупівлі), з наданням завірених учасником копій документів, що підтверджують акредитацію цієї установи. У разі надання сертифікатів відповідно до стандартів ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018 IDT), учасник повинен надати документальне підтвердження (копію звіту за результатами наглядового аудиту), що сертифікована система управління безпечністю харчових продуктів продовжує відповідати вимогам стандарту на систему управління.
Згідно з Рішенням АМКУ № 457-р/пк-ск від 03.04.2015, зазначається:
Закон України "Про безпечність та якість харчових продуктів" регулює відносини між органами влади, виробниками, продавцями (постачальниками) та споживачами харчових продуктів і визначає правовий порядок забезпечення безпечності та якості харчових продуктів, що виробляються, знаходяться в обігу, імпортуються, експортуються.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про безпечність та якість харчових продуктів":
- виробництво – господарська діяльність, пов'язана з виробленням об'єктів санітарних заходів, включаючи всі стадії технологічного процесу, у тому числі виготовлення, підготовку, змішування та пов’язані з цим процедури, обробку, наповнення, пакування, переробку, відновлення та інші зміни стану об'єкта;
- обіг – переміщення (транспортування) або зберігання та будь-які дії, пов'язані з переходом права власності чи володіння, включаючи продаж, обмін або дарування;
- оператор потужностей – виробник, який здійснює передбачені цим Законом види діяльності, використовуючи потужності (об’єкти), які належать йому на правах власності або користування;
- потужності (об'єкти) – територія, споруди або комплекс споруд, приміщення, будівлі, обладнання та інші засоби, включаючи транспортні засоби, що використовуються у виробництві або обігу об’єктів санітарних заходів; - НАССР [Система аналізу ризиків та контролю (регулювання) у критичних точках] – система для ідентифікації, оцінки, аналізу та контролю ризиків, що є важливими для безпечності харчових продуктів.
Згідно з пунктом 2 частини шостої статті 20 Закону України "Про безпечність та якість харчових продуктів" особи, які займаються виробництвом або введенням в обіг харчових продуктів, повинні застосовувати санітарні заходи та належну практику виробництва, системи НАССР та/або інші системи забезпечення безпечності та якості під час виробництва та обігу харчових продуктів.
Відповідно до пункту 1.3 Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), затверджених наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.10.2012 № 590, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 9 жовтня 2012 року за № 1704/22016, оператори потужностей повинні розробити та запровадити ефективну систему НАССР, що дозволяє контролювати усі небезпечні фактори, які можуть бути у харчовому продукті.
Вказані вище нормативно-правові акти не зобов'язують суб'єктів господарювання, які здійснюють господарську діяльність з виробництва харчових продуктів та/або обігу харчових продуктів [зокрема, переміщення (транспортування) або зберігання], отримувати лише сертифікати на систему управління безпечністю харчових продуктів, що відповідає вимогам НАССР (ІSО 22000).
Встановлення Замовником вказаної вимоги у Документації обмежує коло учасників Процедури закупівлі тими, які отримали вказаний вище сертифікат та перешкоджає взяти участь у Процедурі закупівлі тим суб'єктам господарювання, у тому числі, Скаржнику, які мають сертифікати на інші системи забезпечення безпечності та якості під час виробництва та обігу харчових продуктів.
Частиною третьою статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (надалі – Закон) передбачено, що документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови у Документації порушують вимоги порушують вимоги частини третьої статті 22 Закону та принцип здійснення закупівель, визначений статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі.
Тому Замовником внесено безліч дискримінаційних вимог, просимо внести зміни та привести тендерну документацію до вимог чинного законодавства.
У разі відхилення будемо змушені звернутися до АМКУ.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 06.03.2024 18:08
Дата подачі:
06.03.2024 18:08
Вирішення:
Не вважаємо вказані вимоги дискримінаційними так як, у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема пунктом 28 «Особливостей» передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Згідно пункту 4 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
1. Абзацом 2 пункт 1.5 Додатку 1 до тендерної документації встановлено наступну вимогу: - Копію Акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі Аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, виданого учаснику Держпродспоживслужбою та/або її територіальними підрозділами, основний вид діяльності якого, пов’язаний із виробництвом риби та/або оптовою торгівлею риби(предмету закупівлі).
Вищевказана вимога встановлена у зв'язку із тим що товар, який є предметом даної закупівлі, повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, чинним нормативним документам (ДСТУ), затвердженим у встановленому законодавством України порядку, відповідати вимогам Законів України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 №771/97-ВР (зі змінами). Учасники повинні дотримуватися норми ч. 6 ст. 20 Закону України «Про якість та безпеку харчових продуктів та продовольчої сировини», зокрема щодо запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)".
Відповідно до Закону України № 1602 VII від 22.07.14 (з змінами ), наказу № 590 «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпекою харч их продуктів (НАССР) », згідно з якими з 20.09.2017 НАССР є обов’язковим для підприємств, що працюють з необробленими продуктами тваринного походження. З 20.09.18 він стає обов’язковим для інших підприємств, крім малих. А з 20 вересня 2019 року мають впровадити НАССР і малі підприємства, які постачають продукти харчування кінцевому споживачу, мають не більше 10 осіб робочого персоналу, розташовані на площі не більше 400 кв. м, або потужності, які не поставляють продукти харчування кінцевому споживачу і мають не більше п’яти осіб робочого персоналу.
Перевірка стану впровадження системи НАССР відбувається Держпродспоживслужбою у формі аудиту відповідно до переліку питань, затвердженому наказом Мінагрополітики від 08.08.2019 «Про затвердження форми акта, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР» з періодичністю на основі ризик-орієнтованого підходу, виходячи із ступеня ризику діяльності потужності.
А тому вимога щодо необхідності надання акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі Аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, виданого учаснику Держпродспоживслужбою та/або її територіальними підрозділами, основний вид діяльності якого, пов’язаний із виробництвом риби та/або оптовою торгівлею риби (предмету закупівлі) є доцільною. Отже вимога в даній частині є не коректною та такою що не підлягає задоволенню.
2. Щодо необхідності нотаріального посвідчення договіру оренди транспортного(их) засобу(ів). Повідомляємо, тендерною документацією чітко встановлено, що нотаріального посвідчення потребують договора у випадку(ах), передбаченних чинним законодавством. Окремих лишніх умов чи вимог щодо укладення договору оренди між фізичними особами-підприємцями тендерною документацією не встановлено.
3.Згідно з частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Тобто, Законом чітко встановлена можливість вимагати вказаний сертифікат ISO.
Оскільки, згідно вимог встановлених пунктом 4 Додатку №2 ТД, Замовником встановлено наступну умову: "Товар, що є предметом даної закупівлі, повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, чинним нормативним документам (ДСТУ), затвердженим у встановленому законодавством України порядку, відповідати вимогам Законів України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 №771/97-ВР (зі змінами). Учасники повинні дотримуватися норми ч. 6 ст. 20 Закону України «Про якість та безпеку харчових продуктів та продовольчої сировини», зокрема щодо запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)".
HACCP — система аналізу ризиків, небезпечних чинників і контролю критичних точок. Система НАССР є науково обґрунтованою, що дозволяє гарантувати виробництво безпечної продукції шляхом ідентифікації й контролю небезпечних чинників. Головним завданням системи HACCP є аналіз небезпек і проведення поетапного контролю за всіма етапами.
Програма передумов системи НАССР охоплює такі процеси:
1. Належне планування виробничих, допоміжних та побутових приміщень для уникнення перехресного забруднення.
2. Вимоги до стану приміщень, обладнання, проведення ремонтних робіт, технічного обслуговування обладнання, калібрування тощо, а також заходи щодо захисту харчових продуктів від забруднення та сторонніх домішок.
3. Вимоги до планування та стану комунікацій – вентиляції, водопроводів, електро- та газопостачання, освітлення тощо.
4. Безпечність води, льоду, пари, допоміжних матеріалів для переробки (обробки) харчових продуктів, предметів та матеріалів, що контактують із харчовими продуктами.
5. Чистота поверхонь (процедури прибирання, миття і дезінфекції виробничих, допоміжних та побутових приміщень та інших поверхонь).
6. Здоров’я та гігієна персоналу.
7. Поводження з відходами виробництва та сміттям, їхній збір і видалення з потужності.
8. Контроль за шкідниками, визначення виду, запобігання їхній появі, засоби профілактики та боротьби.
9. Зберігання та використання токсичних сполук і речовин.
10. Специфікації (вимоги) до сировини та контроль за постачальниками.
11. Зберігання та транспортування.
12. Контроль за технологічними процесами.
13. Маркування харчових продуктів та інформування споживачів.
Система НАССР базується на основних принципах:
1. Аналіз небезпечних чинників.
2. Виявлення критичних контрольних точок.
3. Встановлення критичних меж.
4. Встановлення процедури моніторингу.
5. Розробка коригувальних дій.
6. Зберігання та актуалізація документів.
7. Оцінка ефективності.
Система має ефективно працювати на кожному етапі виробництва, розповсюдження, транспортування, зберігання, складування харчових продуктів
НАССР – це організація процесів так, щоб обладнання працювало правильно, а приміщення та доставка не становили загрози безпечності харчових продуктів. Недостатньо тільки розробити документацію, потрібно налагодити процеси у такий спосіб, щоб їх описати та надати докази того, що ці процеси дозволяють випускати та реалізовувати безпечну продукцію. Розроблення документів без підкріплення лабораторними дослідженнями, впровадження сертифікації чи контрольними заходами, спрямованими на процес – не забезпечує впровадження системи НАССР.
Також зазначаємо що рішення Постійно діючої адміністративної колегіії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель № 457-р/пк-ск від 03.04.2015 стосується застосування норм та провдення державної закупівлі відповідно до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (який втратив чинність), в той час коли дана закупівля проводиться на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178
А тому зазначення в сертифікаті ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), відповідного коду категорії харчового ланцюга: F (розповсюдження), G (надання послуг складування та зберігання) є доцільним. Також слід зауважити, що Замовником не встановлювався власне перелік видів господарської діяльності в сертифікаті ДСТУ ISO, а перелічено лише вимоги до процесу постачання продукту. Отже вимога в даній частині є не коректною та такою що не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
12.03.2024 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Прибрати дискримінаційну вимогу в Додатку 2 п.2.
Номер:
2266c84e88cd4b1eb9b812102c7a7ac3
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-04-003971-a.a1
Назва:
Прибрати дискримінаційну вимогу в Додатку 2 п.2.
Вимога:
2. - копію сертифікату(ів) на відповідність вимогам міжнародного стандарту ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), з відповідним кодом категорії харчового ланцюга: F (розповсюдження), G (надання послуг складування та зберігання), дійсного(их) на дату розкриття тендерних пропозицій, виданого(их) установою, акредитованою Національним агенством з акредитації України, на імя учасника, із сферою сертифікації та/або сферою діяльності, що пов’язана із виробництвом риби та/або оптовою торгівлею риби (предмету закупівлі), з наданням завірених учасником копій документів, що підтверджують акредитацію цієї установи. У разі надання сертифікатів відповідно до стандартів ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018 IDT), учасник повинен надати документальне підтвердження (копію звіту за результатами наглядового аудиту), що сертифікована система управління безпечністю харчових продуктів продовжує відповідати вимогам стандарту на систему управління; просимо прибрати пункт(G (надання послуг складування та зберігання), тому що це зменшує коло учасників даної закупівлі
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.03.2024 20:39
Вирішення:
Не вважаємо вказану вимогу дискримінаційною так як, у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема пунктом 28 «Особливостей» передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Згідно пункту 4 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Згідно з частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Тобто, Законом чітко встановлена можливість вимагати вказаний сертифікат ISO.
Оскільки, згідно вимог встановлених пунктом 4 Додатку №2 ТД, Замовником встановлено наступну умову: "Товар, що є предметом даної закупівлі, повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, чинним нормативним документам (ДСТУ), затвердженим у встановленому законодавством України порядку, відповідати вимогам Законів України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 №771/97-ВР (зі змінами). Учасники повинні дотримуватися норми ч. 6 ст. 20 Закону України «Про якість та безпеку харчових продуктів та продовольчої сировини», зокрема щодо запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)".
HACCP — система аналізу ризиків, небезпечних чинників і контролю критичних точок. Система НАССР є науково обґрунтованою, що дозволяє гарантувати виробництво безпечної продукції шляхом ідентифікації й контролю небезпечних чинників. Головним завданням системи HACCP є аналіз небезпек і проведення поетапного контролю за всіма етапами.
Програма передумов системи НАССР охоплює такі процеси:
1. Належне планування виробничих, допоміжних та побутових приміщень для уникнення перехресного забруднення.
2. Вимоги до стану приміщень, обладнання, проведення ремонтних робіт, технічного обслуговування обладнання, калібрування тощо, а також заходи щодо захисту харчових продуктів від забруднення та сторонніх домішок.
3. Вимоги до планування та стану комунікацій – вентиляції, водопроводів, електро- та газопостачання, освітлення тощо.
4. Безпечність води, льоду, пари, допоміжних матеріалів для переробки (обробки) харчових продуктів, предметів та матеріалів, що контактують із харчовими продуктами.
5. Чистота поверхонь (процедури прибирання, миття і дезінфекції виробничих, допоміжних та побутових приміщень та інших поверхонь).
6. Здоров’я та гігієна персоналу.
7. Поводження з відходами виробництва та сміттям, їхній збір і видалення з потужності.
8. Контроль за шкідниками, визначення виду, запобігання їхній появі, засоби профілактики та боротьби.
9. Зберігання та використання токсичних сполук і речовин.
10. Специфікації (вимоги) до сировини та контроль за постачальниками.
11. Зберігання та транспортування.
12. Контроль за технологічними процесами.
13. Маркування харчових продуктів та інформування споживачів.
Система НАССР базується на основних принципах:
1. Аналіз небезпечних чинників.
2. Виявлення критичних контрольних точок.
3. Встановлення критичних меж.
4. Встановлення процедури моніторингу.
5. Розробка коригувальних дій.
6. Зберігання та актуалізація документів.
7. Оцінка ефективності.
Система має ефективно працювати на кожному етапі виробництва, розповсюдження, транспортування, зберігання, складування харчових продуктів
НАССР – це організація процесів так, щоб обладнання працювало правильно, а приміщення та доставка не становили загрози безпечності харчових продуктів. Недостатньо тільки розробити документацію, потрібно налагодити процеси у такий спосіб, щоб їх описати та надати докази того, що ці процеси дозволяють випускати та реалізовувати безпечну продукцію. Розроблення документів без підкріплення лабораторними дослідженнями, впровадження сертифікації чи контрольними заходами, спрямованими на процес – не забезпечує впровадження системи НАССР.
А тому зазначення в сертифікаті ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), відповідного коду категорії харчового ланцюга: F (розповсюдження), G (надання послуг складування та зберігання) є доцільним. Також слід зауважити, що Замовником не встановлювався власне перелік видів господарської діяльності в сертифікаті ДСТУ ISO, а перелічено лише вимоги до процесу постачання продукту. Отже вимога в даній частині є не коректною та такою що не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
12.03.2024 00:00