• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція частини покрівлі будівлі літера Б (головний корпус) з влаштування сонячної електростанції КНП «Вінницька міська клінічна лікарня №1» по вул. Хмельницьке шосе, 92, в м. Вінниці (заходи з енергозбереження)(код ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 45260000-7 – Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи (45261215-4 – Встановлення на дахах сонячних панелей)

Завершена

2 465 481.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 327.41 UAH
Період оскарження: 01.03.2024 14:23 - 06.03.2024 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо огляду (обстеження)

Номер: 09c1e63e671d459ca4ec383391a30b09
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-01-007693-a.a2
Назва: Щодо огляду (обстеження)
Вимога:
Для повноти розуміння предмету закупівлі, його об’єму та точного прорахунку вартості закупівлі Учасник в період уточнення, зазначеного в оголошенні про проведення процедури закупівлі, має відвідати та оглянути об’єкт за адресою: Хмельницьке шосе,92, м. Вінниця, Вінницький район, Вінницька область, в робочі дні з 09:00 до 16:30, про що надати у складі тендерної пропозиції підписаний зі сторони Замовника та Учасника Акт огляду (обстеження) (довільна форма). Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог. Шановний Замовнику! У тексті тендерної документації міститься вимога щодо обов’язковості здійснення огляду та складання акту обстеження об’єкту завірений Замовником, , а саме, про що надати у складі тендерної пропозиції підписаний зі сторони Замовника та Учасника Акт огляду (обстеження) (довільна форма). Вважаємо, що дана вимога Замовника є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та частині четвертій статті 22 Закону України про публічні закупівлі № 922, яка визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. По перше- для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції необхідно саме Замовнику детально визначити предмет Закупівлі, зазначивши необхідні дані у ТД По друге- такою вимогою, Замовник заздалегідь звужує коло учасників, тому що відвідування об’єкту в період уточнень, звертаючи увагу на те, що на даний час в Україні введено воєнний стан, є перебої зі світлом та інтернетом, також перебої з транспортною системою, фактично обмежує потенційних учасників по часу , у зв’язку з тим, що компанії, які співпрацюють з державними замовниками – можуть запланувати участь у конкретній закупівлі до кінця прийому пропозицій, а не заздалегідь, і можуть просто побачити її в системі вже коли період уточнень скінчився. По третє- щодо огляду об’єкту є конкретна позиція АМКУ- в рішенні якого міститься що вимога Замовника щодо огляду об’єкту Учасником в період саме прийому пропозицій є дискримінаційною Крім того, надання підписаного замовником Акту обстеження не пердбачено ЗУ «Про публічні закупівлі», а отже, не може вимагатися Замовником. З цього виходить- що Замовник не вправі вимагати надання конкретного документу в складі тендерної пропозиції стосовно технічних характеристик предмету закупівлі. Просимо Замовника, внести зміни до тендерної документації та вилучити вимогу щодо обов'язкового обстеження об'єкту в період уточнень та період подачі пропозицій.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. Шановний Учаснику, вивчивши Ваше питання щодо наявності в тендерній документації дискримінаційних вимог повідомляємо наступне. Вимога тендерної документації щодо відвідування та огляду об’єкту виконання робіт не є дискримінаційною та не звужує потенційне коло учасників закупівлі. При цьому, посилання в Вашій вимозі щодо наявності в Україні воєнного стану, перебоїв зі світлом та Інтернетом, а також з транспортною системою є безпідставним, адже війна в Україні тривають вже 10 років і це не перешкоджає здійснювати господарюючим суб’єктам господарську діяльність належним чином у межах чинного законодавства, в тому числі закупівельного. Крім того, Замовник перебуває на відносно спокійній території, де немає перебоїв зі світлом та Інтернетом, та відсутні інші зазначені Вами чинники, які можуть бути у причинному зв’язку з не можливістю прибути на об’єкт проведення робіт, в тому числі для його огляду. Дана вимога визначена Замовником в складі тендерної документації з тих мотивів щоб потенційні Учасники належним чином могли оцінити весь обсяг робіт, здійснити вірні розрахунки та подати до участі належні документи, адже предметом закупівлі є не лише реконструкція частини покрівлі, а встановлення сонячної електростанції. Відвідування об’єкту робіт та його огляд не є обов’язковою підставою для участі в закупівлі. Крім того, така вимога убезпечує Замовника від ситуацій (які неодноразово мали місце) коли Переможець закупівлі після підписання договору та оцінки обсягів робіт, які необхідно виконати відмовляється від їх виконання з підстав здійснення невірних розрахунків вартості робіт викликаних невірним визначенням обсягів та переліку робіт, які необхідно виконати на стадії підготовки тендерної пропозиції, або пропонує Замовнику внести необґрунтовані зміни до проектно-кошторисної документації, які б спростили чи зменшили вартість робіт за договором. Також на переконання Замовника даний акт огляду убезпечить його від твердження Виконавця за договором про неврахування в розрахунках тих чи інших факторів, які йому не могли бути відомі зі змісту технічного завдання, яке є складовою частиною тендерної документації, а лише виявляються безпосередньо на місці виконання робіт. Дана вимога Замовника спрямована на відбір добросовісного та якісного виконавця, а також отримання якісних робіт за результатами проведеної закупівлі у строки визначені Замовником. Крім того, у разі відвідування об’єкту та його огляду представник потенційного Учасника не спілкується та не зустрічається з уповноваженою особою Замовника відповідальною за проведення закупівлі. Забезпечення огляду об’єкту робіт здійснюють сторонні особи Замовника (не пов’язані з закупівельним процесом) та у останнього не залишається будь-яких документів на підтвердження огляду, а акт огляду потенційний Учасник складає в довільній формі. З приводу зазначення у Вашій вимогі про наявність рішень АМКУ щодо наявності дискримінаційних вимог в тендерних документаціях інших Замовників, які були предметом розгляду щодо інших закупівель, то на переконання Замовника кожне рішення АМКУ є індивідуальним та стосується конкретної закупівлі, яка є предметом розгляду органу оскарження та не може бути застосована/використана до всіх закупівель.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Щодо досвіду

Номер: ccf811ea38514c89b3b16fa830fffb6b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-01-007693-a.a1
Назва: Щодо досвіду
Вимога:
Відповідно до додатку 1 Документації учасник в складі Пропозиції повинен надати документи щодо виконанння аналогчного договору, Аналогічним вважається договір на реконструкцію та/або будівництво з встановленням сонячної електростанції, виконаний в період 2022-2024 року. Для підтвердження виконання великих обсягів аналогічних робіт, сума виконаних аналогічних договорів має становити не менше 70% від вартості закупівлі кожного аналогічного договору. Вважаємо, що встановивши вимогу щодо укладення аналогічного договору в період 2022-2024 року, Замовник суттєво обмежив можливість взяти участь у закупівлі потенційним учасникам, які мають аналогічні договори, укладені більше, ніж протягом цих років від дати оголошення закупівлі. Законодавством передбачено кваліфікаційний критерій, що може встановлюватися Замовником, – досвід виконання аналогічного договору (з документальним підтвердженням). Документальним підтвердженням наявності досвіду виконання аналогічного договору, крім факту його укладення, є підписання сторонами акту (-ів) приймання-передачі, якими засвідчується, що роботи виконані виконавцем належним чином та прийняті замовником по договору без зауважень. При цьому, Закон не передбачає вимоги чи обмежень щодо дати або періоду укладення аналогічного договору, тим більше, не містить жодного орієнтиру термін до оголошення про проведення закупівлі. Зазначаємо, що вимога Замовника про укладення аналогічного договору протягом 2022-2024 є необгрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною. При цьому, Закон не передбачає вимоги чи обмежень щодо будь-якого відсотку від суми аналогічного договору, тим більше не містить жодного орієнтиру чи згадування саме про 70%. Вважаємо, що вимога Замовника про виконання аналогічного договору не менше, ніж на 70% від його ціни, є необгрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною. Замовником жодним чином не аргументовано встановлення обмеження щодо відсотку від суми закупівлі, а відтак є не зрозумілим, чому потенційного учасника позбавлено можливості підтвердити досвід аналогічним договором, який з ти чи інших об’єктивних причин є меншим, ніж 70% від ціни закупівлі. Ціна договору є такою його характеристикою, яка не відображає конкретно наявність або відсутність досвіду виконання аналогічного договору. На ціну і суму виконання впливає багато факторів: можливість виконавця виконати послуги за меншу вартість (що і є метою проведення закупівлі з огляду на принцип максимальної економії), термін на який укладено договір, фінансування Замовника, плану використання бюджетних коштів, потреби у наданні конкретних послуг, що зумовлюється природними умовами і т.д. Таким чином, підтвердження виконання Договору та наявності в учасника досвіду виконання аналогічних договорів с саме підписання сторонами договору Актів, якими надані послуги приймаються без зауважень. Сума виконання договору може бути пов’язана з строком, на який його укладено, погодними умовами, фінансуванням Замовника та інтими факторами. Встановлений Замовником відсоток на рівні 70% є абсолютно необгрунтованим та безпідставним, та в даній конкретній закупівлі таким, що порушує права та законні інтереси Учасника. Крім того Замовник не обгрунтував чому саме вимагається 3 договори. Кількість аналогічних договорів теж не передбачено Законом, та є дискримінаційною умовою. Наголошуємо що всі зазначені Замовником вимоги щодо аналогічних договорів- є дискримінаційними, наполягаємо на вивченні Замовником практики АМКУ в аналогічних питаннях.- АМКУ неодноразово виносив рішення, в яких зазначав аналогічні критерії до аналогічних договорів дискримінаційними
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. Шановний Учаснику, вивчивши Ваше питання щодо наявності в тендерній документації дискримінаційних вимог повідомляємо наступне. Вимога тендерної документації щодо надання у складі тендерної пропозиції аналогічних за предметом закупівлі договорів відповідає вимогам чинного закупівельного законодавства. Так, відповідно до п. 28 постанови КМУ №1178 зі змінами та доповненнями тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Зокрема, у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Відповідно до ч.1 та ч.2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. З аналізу зазначених норм вбачається, що Замовнику не заборонено визначення в кваліфікаційних критеріях для Учасників на підтвердження досвіду виконання аналогічних робіт надання договорів за певний період чи відсоток виконання аналогічного договору від очікуваної вартості закупівлі. Крім того, законодавство не зобов’язує Замовника при встановлені кваліфікаційних критеріїв надавати чи зазначити в тендерній документації обґрунтування встановлення того чи іншого кваліфікаційного критерію. Також звертаємо увагу Учасника, що будь-який кваліфікаційних критерій, якій визначений Замовником в тендерній документації спрямований на відбір саме добросовісного виконавця, який виконає роботи якісно у строки визначені Замовником, адже предмет закупівлі є досить специфічним і нестандартним для Замовника.
Статус вимоги: Відхилено