• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Бензин та дизельне паливо, код за ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистиляти (Номенклатурна позиція товару 09132000-3 – Бензин та 09134200-9 - Дизельне паливо).

Завершена

856 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 560.00 UAH
Період оскарження: 29.02.2024 17:44 - 23.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА

Номер: d558c51392f04927bc3ba24952cd66d7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-29-010087-a.b1
Назва: СКАРГА
Скарга:
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДРАГНАВА" АВАНГАРДІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-29-010087-a за предметом закупівлі: Бензин та дизельне паливо, код за ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистиляти (Номенклатурна позиція товару 09132000-3 – Бензин та 09134200-9 - Дизельне паливо).
Дата розгляду скарги: 15.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.03.2024 17:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.03.2024 12:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: За рішенням уповноваженого органу були внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 295bbb10df6949fcad4e25455826d542
Заголовок пункту скарги: Встановлення дискримінаційної вимоги щодо встановлення ТИПУ отримання палива (талон з м)ікрочіпом) та наянвості ВЕБ додатку, Особистого кабінету з системою керування та розподілу пального
Опис заперечення: Відповідно до Розділу ІІ «Технічні, якісні та інші вимоги до предмету закупівлі:» Додатку № 2 до тендерної документації визначено:
«Визначення термінів.
Талон.
Талон - пластикова або картонна картка з вбудованим в неї мікрочіпом або системою цифрового захисту, яка дозволяє здійснити ідентифікацію Покупця та провести заправку транспортного засобу нафтопродуктами будь - якого виду.

Особистий кабінет.
Особистий кабінет, це електронний Web додаток з режимом роботи 24/7, який надає доступ Покупцю до об’ємів палива за який був здійснений розрахунок з Постачальником. Даний додаток дозволяє керувати об’ємами палива, формувати статистичні звіти по витратам, місцям використання (отоварення) бланків дозволів, карти АЗС Учасника, тощо. Особистий кабінет повинен мати окремий розділ який містить елементи керування талонами, блокування та розблокування доступу.»

«Учасник повинен забезпечити Замовника онлайн системою керування та розподілу пального з можливістю побудови маршруту руху до АЗС, за допомогою WEB додатку. Покупець повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального, інформацією про місце розташування кожної із запропонованих Учасником АЗС, на підтвердження чого учасником надається скрін відповідного веб-ресурсу із зазначенням його розташування у всесвітній мережі.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Встановлення дискримінаційної вимоги
Опис суті пункту скарги: 1.1. Щодо визначення терміну «Талон», який Замовник навів у Розділі ІІ «Технічна специфікація» Додатку № 2 до тендерної документації:
Вважаємо, що зазначена умова тендерної документації обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива за талонами/скретч-картками.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України :
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. Талон на паливо /скретч-карта на паливо – не має ніякої технічної необхідності наявності у Постачальника електронного кабінету та сайту.
Паливна карта – це спеціальний платіжний засіб у вигляді емітованої в установленому законодавством порядку пластикової чи іншого виду картки, що використовується для ініціювання переказу коштів з рахунку платника або з відповідного рахунку банку з метою оплати вартості товарів і послуг.
Тобто визначення терміну, який навів Замовник у розділі ІІ Додатку 2 до ТД: «Визначення термінів.
«Талон - пластикова або картонна картка з вбудованим в неї мікрочіпом або системою цифрового захисту, яка дозволяє здійснити ідентифікацію Покупця та провести заправку транспортного засобу нафтопродуктами будь - якого виду.» - не відповідає дійсності, та не стосується талону, оскільки відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, талон не має вбудованого мікрочіпу або системи цифрового захисту та не може здійснити заправку транспортного засобу нафтопродукту будь-якого виду.
Замовник визначає для талону ознаки паливної карти, а отже жоден учасник, який може здійснити постачання палива замовнику за талонами/скретч-картами – не зможе прийняти участь у відповідній закупівлі, оскільки талони/скретч-карти не мають ознак паливних карток (платіжних карт).

1.2. Щодо вимоги забезпечення замовника WEB додатком та Особистим кабінетом на веб-ресурсі:
Вимога щодо «забезпечити Замовника онлайн системою керування та розподілу пального з можливістю побудови маршруту руху до АЗС, за допомогою WEB додатку. Покупець повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального, інформацією про місце розташування кожної із запропонованих Учасником АЗС, на підтвердження чого учасником надається скрін відповідного веб-ресурсу із зазначенням його розташування у всесвітній мережі» - є дискримінаційною та обмежувальною, оскільки виконати її зможуть лише мережі, в яких впроваджено система обліку обігу та видачі пального через паливні карти.
Отже, вважаємо, що замовник повинен дозволити приймати участь у закупівлі тим учасникам, які мають можливість поставити замовнику талони (бланки-дозволу) на паливо для їх подальшого отоварення через АЗС, оскільки для здійснення поставки Талонів (талонів) учасник не має необхідності мати онлайн системою керування та розподілу пального, який повинен мати мати доступ до «Особистого кабінету» в якому здійснюється контроль та розподіл пального.
Відповідно до тендерної документації – Замовник оголосив відкриті торги на закупівлю: ТОВАРУ, а саме за предметом закупівлі Бензин та дизельне паливо, код за ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистиляти (Номенклатурна позиція товару 09132000-3 – Бензин та 09134200-9 - Дизельне паливо).
Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар). Встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо засобів відпуску пального з АЗС – замовник обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють постачання палива за талонами/скретч-картами та надає можливість брати участь у процедури закупівлі лише учасникам, які мають впроваджену систему обліку та видачі палива за паливними картами та мають ВЕБ-додаток.
Незрозуміла вимога Замовника, щодо наявності у учасника «Учасник повинен забезпечити Замовника онлайн системою керування та розподілу пального з можливістю побудови маршруту руху до АЗС, за допомогою WEB додатку. Покупець повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального, інформацією про місце розташування кожної із запропонованих Учасником АЗС, на підтвердження чого учасником надається скрін відповідного веб-ресурсу із зазначенням його розташування у всесвітній мережі» - оскільки постачання талонів здійснюється за адресою місцезнаходження Замовника, а отримання палива здійснюється на АЗС за талонами, для чого не має необхідності в наявності у учасника для використання Замовником WEB додатку.
Замовником оголошена процедура закупівлі на придбання визначеної кількості Товару:
- Бензин А95 (5300 л.);
- Дизельне паливо (10 747 л.).
Замовник закуповує товар, а не послуги з використання WEB додатку для здійснення контролю та розподілу пального та особистого кабінету, який не має необхідності для заправки за талонами на АЗС Учасника.
Відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей у разі здійснення закупівель для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Замовник не довів та документально не підтвердив, яким самим національним стандартом для - Палива дизельного визначено наявність WEB додатку для здійснення контролю та розподілу пального.
Відповідно до п. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару (Дизельного палива).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 74ee6559526340ea938e3cf580bd3a56
Заголовок пункту скарги: Встановлення дискримінаційної вимоги щодо сертифікат відповідності виданий Учаснику (на ім'я учасника)
Опис заперечення: Відповідно до Розділу ІІ «Технічні, якісні та інші вимоги до предмету закупівлі:» Додатку № 2 до тендерної документації визначено:
«1. Якість Товару повинна відповідати діючим в Україні Держстандартам і підтверджуватися відповідним документом при поставці товару та у складі пропозиції Учасника, зокрема:
- Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.»

Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Встновлення дискримінаційної вимоги
Опис суті пункту скарги: Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності на паливо (Дизельне паливо та Бензин А95) виданий Учаснику органом з оцінки відповідності – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.
Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні та дизельне паливо видаються підприємству заводу-виробника на підставі укладеного договору з органом з оцінки відповідності, а не учасникам, які здійснюють діяльність з продажу талонів для заправки паливом через АЗС.
Вимагаючи наявність сертифікатів відповідності, виданих на ім’я учасника – Замовник дискримінує всіх учасників торгів, які не мають прямих відносин з виробником, а співпрацюють з партнерами власниками АЗС, у яких відносини з виробниками є. Замовник дискримінує учасників, які не мають відповідних документів.
Дані документи якості запропонованого товару видаються безпосередньо виробнику, а не Учаснику, який не виступає виробником. Наведеною вимогою Замовник дискримінує учасників які діють на умовах партнерських договорів та значною мірою зменшує коло потенційних учасників.
На підтвердження якості товару, а також на підтвердження походження товару у складі пропозиції може бути наданий сертифікат відповідності, паспорт якості а також декларація відповідності, чого є цілком достатньо для встановлення походження товару. При цьому такі документи, що підтверджують якість Товару, видані не на ім’я учасника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 201ed952475048bdb34e226916a1db7b
Заголовок пункту скарги: Встановлення дискримінаційної вимоги щодо ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю"
Опис заперечення: Відповідно до п. 3.6. Розділу ІІІ «Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:» Додатку № 2 до тендерної документації визначено:
«Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Встановлення дискримінаційни вимог
Опис суті пункту скарги: Замовником встановлена дискримінаційна умова щодо надання на підтвердження впровадження Системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації – а саме ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю».
На відповідність п. 56 Особливостей та виконання вищезазначеної вимоги щодо впровадження Системи управління якістю, Скаржник може надати Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю», що підтверджує впровадження системи управління якістю на підприємстві, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації (Додаток № 4 до скарги).
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що «Посиланням на документи», відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами:
- ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT);
- ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» має як суб’єкт господарювання, впроваджену систему управління якістю на підприємстві, як суб’єкт господарювання, щодо системи управління якістю на оптову торгівлю твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, діяльність посередників у торгівлі паливом, виданий виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а отже відповідає вищезазначеній вимоги щодо впровадження системи управління якістю як Учасник.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: fd01c252afdd4b14a816120caf190044
Заголовок пункту скарги: Встановлення дискримінаційної вимоги щодо права використання учасником торгових марок на АЗС та талонах
Опис заперечення: Відповідно до п. 3.7. Розділу ІІІ «Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:» Додатку № 2 до тендерної документації визначено:
«.У складі пропозиції надає документ що підтверджує право використання Учасником найменувань ( торгових марок) зазначених на відповідних талонах, АЗС , тощо.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Встановлення дискримінаційної вимоги
Опис суті пункту скарги: Вимагаючи документального підтвердження наявність права в Учасника на використання торгової марки чи найменувань (торгових марок) (об’єктів права інтелектуальної власності (ліцензійний договір)) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності, проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг).
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» відсутність права на використання об’єктів інтелектуальної власності не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації