-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт з утеплення стін (заходи з енергозбереження) Попівської гімназії Комишнянської селищної ради за адресою: Полтавська область, Миргородський район, с. Попівка, вул. Центральна, 96
Завершена
6 721 926.70
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 33 609.63 UAH
мін. крок: 0.5% або 33 609.63 UAH
Період оскарження:
22.02.2024 14:22 - 27.02.2024 00:00
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА
Номер:
9c4df5ff8cde46129f696313ce52f635
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-22-007808-a.c3
Назва:
ВИМОГА
Вимога:
ВИМОГА
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА.doc 14.03.2024 14:20
- 9 Відповідь на вимогу від 14.03.2024.docx 15.03.2024 16:38
Дата подачі:
14.03.2024 14:20
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу в частині визначення переможцем закупівлі ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» інформую наступне. Умовами підпункту 1.1.пункту 1 додатку 1 до тендерної документації встановлено вимогу про надання довідки довільної форми за підписом уповноваженої/посадової особи учасника, в якій потрібно було зазначити інформацію про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі, із зазначенням зокрема типу та приналежності (власне, субпідрядної організації, залучене/орендоване). Зокрема, але не виключно, довідка повинна містити відомості про наявність наступних будівельних машин/механізмів, обладнання/професійного інструменту відповідно до запропонованого переліку умовами тендерної документації (чотири найменування). Тобто, замовником не було встановлено вимоги про надання учасниками саме всіх будівельних машин чи механізмів відповідно до підсумкової відомості ресурсів замовника або учасника. Замовником було визначено чіткий перелік будівельних машин/механізмів, обладнання/професійного інструменту (далі – техніка) та надано можливість учасникам додатково зазначити на власний розсуд інший інструмент, машину чи механізм тощо, без зобов’язання мати весь перелік техніки на дату подання тендерної пропозиції.
Слід окремо зазначити, що всі вимоги до техніки, включаючи її перелік, були викладені в Додатку 1 до тендерної документації. Акцентуємо увагу, що тендерна документація не містила окремих вимог, що довідка про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі повинна містити всю техніку у відповідності до додатку 2 тендерної документації. Також тендерна документація не містила окремих вимог, що інформація про техніку, зазначену у довідці про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі, повинна відповідати інформації, зазначеній у розрахунках до договірної ціни учасників процедури закупівлі, а саме підсумкової відомості ресурсів ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ», як зазначає автор вимоги.
Враховуючи наведене вище, зокрема, надані ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» документи та інформацію, відсутні як підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ», так і підстави відповідно до яких замовником було б виявлено невідповідності, визначені пунктом 43 Особливостей, при кваліфікації тендерної пропозиції.
Аналогічної позиції дотримується АМКУ, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель№5808-р/пк-пз від 02.05.2023 р.
Зміна назви довідки не береться до розгляду замовника, в зв’язку з відсутністю обгрунтувань вимоги в цій частині, в чому саме могло б полягати порушення, так як конкретна форма довідки не наводилась умовами тендерної документації. Як наслідок, замовнику незрозуміло як назва довідки могла б вплинути на зміст тендерної пропозиції ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ», та в чому саме конкретно полягало порушення тендерної пропозиції учасника, визначеного переможцем.
В частині, що стосується наявності технологій, а саме твердження ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» про те, що Учасником ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ», ніде не задекларовано і не надано інформації про наявність технологій необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі, інформуємо наступне.
В примітках до довідки за вих. № 25 від 29.02.2024 року, ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» чітко зазначено наміри про додаткове залучення будь-якого обладнання, техніки, матеріально-технічної бази та технологій, в разі виникнення такої необхідності, та про те, що на дату подання тендерної пропозиції ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» не планує застосовувати власні чи залучені технології. Як наслідок, враховуючи той факт, що умови тендерної документації не містили конкретного переліку/найменування технологій чи обов’язку їх застосування учасниками, умови тендерної документації є повністю виконаними.
Як наслідок, Замовником не було встановлено розбіжностей між вимогами тендерної документації та наданими Переможцем документами в складі тендерної пропозиції, а отже умови тендерної документації ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» є виконаними.
Стосовно пункту 2 вимоги ПП «ТРАНСІНТЕРБУД», інформую наступне. ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» вказує на те, що (далі цитата) «згідно додатку №2 тендерної документації, присутня вимога, що «Ціна тендерної пропозиції Учасника повинна включати вартість всіх ресурсів, які будуть використовуватись під час виконання робіт.», а також вимога, що «У разі виявлення Замовником невідповідності запропонованих робіт та матеріалів, які є складовою предмета закупівлі, за визначеними вимогами у технічному завданні, або запропонований обсяг робіт (матеріалів) не може забезпечити виконання повного обсягу робіт, зазначеного в Додатку 2, та/або матеріали не можуть використовуватись за призначенням, така пропозиція учасника за рішенням Замовника може відхилитись, як така, що не відповідає вимогам Замовника визначеним у документації, зокрема не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.» .
З огляду на це, ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» приходить до висновку, що «ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» було застосовані ресурси поз. 35,37,39,41-43,45,47,48,59,61,69,79,88,92,95,96,100,101 (всього 19 позицій) з нульовою вартістю. Як наслідок, ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» незрозуміло використання таких матеріалів, на які відсутні витрати по закупівлі, перевезенню і заготівельно- складські витрати. Тобто , ці матеріали не будуть заготовлюватись, перевозитись , взагалі купуватися і тому їх відсутність не може забезпечити виконання повного обсягу робіт, зазначеного в Додатку 2, та не може бути використана за призначенням. Формальна присутність поз. 35,37,39,41-43,45,47,48,59,61,69,79,88,92,95,96,100,101 у переліку відомості ресурсів не забезпечує вимогу ТД додаток №2 про невідповідність відомості ресурсів техзавданню та не відповідає вимоз , що «Ціна тендерної пропозиції Учасника повинна включати вартість всіх ресурсів, які будуть використовуватись під час виконання робіт.»
В свою чергу, Замовник пояснює наступне. Ціна тендерної пропозиції ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» включала вартість всіх ресурсів, окремих вимог в частині заборони застосування учасниками нульової вартості, умови тендерної документації не містили, як і не містили вимоги в частині того, що використання матеріалів з нульовою вартістю учасників мають бути якимось чином роз’яснені іншим учасникам закупівлі.
При розгляді тендерної пропозиції ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» досліджувалась наявність вартості ресурсів, відповідність запропонованих учасником робіт та матеріалів, які є складовою предмета закупівлі, за визначеними вимогами у технічному завданні (додаток 2 тендерної документації). Як наслідок, замовником встановлена повна відповідність тендерної пропозиції ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» вимогам технічного завдання замовника, в тому числі в частині вартості. Наголошуємо, що тендерною документацією не передбачено окремих вимог до врахування коштів/конкретно визначеної вартості на покриття учасниками витрат, пов’язаних з придбанням та доставкою на об’єкт будівництва матеріалів, заготівельно-складських витрат, а також щодо конкретної вартості їх відображення у розрахунках учасників.
Як наслідок, Замовником не було встановлено розбіжностей між технічними вимогами Замовника та наданою Переможцем підсумковою відомістю ресурсів.
Додатково інформуємо, що вираження ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» саме нульової вартості не порушувало умови тендерної документації, та умови тендерної документації не містили окремих вимог в частині заборони зазначення учасником нульових витрат з закупівлі матеріалу, перевезенню і заготівельно- складських витрат. Мінімальний розмір коштів для витрат учасника не було встановлено, а отже, відсутні будь-які підстави вважати, що розмір вищезазначених коштів не може дорівнювати нулю. Замовник визначив тендерну пропозицію ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» такою, що відповідає умовам тендерної документації, за твердою договірною ціною.
Керуючись практикою АМКУ, інформуємо, що зазначення нульової вартості було розглянуто в рішенні Комісіі Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 10477-р/пк-пз від 12.07.2023, за результатом розгляду якого Комісією не встановлено порушень в цій частині.
Підсумовуючи викладене, зазначаємо, що у Замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ», з підстав наведених ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» у вимозі від 14.03.2024, оскільки твердження автора вимоги є безпідставними.
Водночас, ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» має право звернутись до органу оскарження – Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у порядку визначеному законодавством.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
70e9bcd464224f9484c51d1a6e1d21c8
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-22-007808-a.c2
Назва:
Вимога
Вимога:
ВИМОГА
Протоколом № 54 від 11 березня 2024 уповноваженої особи Валентини НЕРОДИ було прийнято рішення про визначення Учасника ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» (40466567) переможцем закупівлі «Капітальний ремонт з утеплення стін (заходи з енергозбереження) Попівської гімназії Комишнянської селищної ради за адресою: Полтавська область, Миргородський район, с. Попівка, вул. Центральна, 96»
Натомість Замовник порушив умови Закону України «Про публічні закупівлі», шляхом прийняття рішення про призначення переможця закупівлі ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ»( надалі -Учасник).
1. Згідно додатку №1 до тендерної документації п.1.1.вимагалось:
1.1. Довідка довільної форми за підписом уповноваженої/посадової особи учасника, в якій зазначається інформація про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі, із зазначенням зокрема типу та приналежності (власне, субпідрядної організації, залучене/орендоване).
Зокрема, але не виключно, довідка має містити відомості про наявність наступних будівельних машин/механізмів, обладнання/професійного інструменту:
- автомобіль бортовий, вантажопідйомністю від 5 т;
- кран, вантажопідйомність не менше 6,3 т;
- шуруповерт;
- електричні дрилі та перфоратори.
Тобто, вимогою тендерної документації вимагалось у довідці надати перелік обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі.
Необхідне обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі , Учасником , гідно ТД було зазначено у складі договірної ціни, а саме у підсумковій відомості ресурсів.
Натомість , у довідці з інформацією про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі не зазначено деяких будівельних машин і механізмів, згідно відомості ресурсів , а саме:
Будівельні машини і механізми Маш. год/всього ціна
Крани козлові при роботi на монтажi технологічного устаткування, вантажопідйомність32 т 0,0238625/10,92
Кран переносний , вантажопідйомність 1 т 26,1431553/2127,27
Крани на гусеничному ходу, вантажопідйомність 40 т 1,79423/1410,21
Автонавантажувачi, вантажопідйомність 5 т 0,01221875/6,53
Навантажувачi одноковшеві, вантажопідйомність 1 т 1,45326/552,01
Пiдiймачi щоглові будiвельнi, вантажопідйомність0,5 т (2,5826574+0,95473)/267,07
Електричнi печі для сушіння зварювальних матеріалів з регулюванням температури у межах 80-500 град.С 0,0281175/1,32
Компресори пересувнi з електродвигуном, тиск 600 кПа [6 ат], продуктивність 0,5 м3/хв 0,5913875/31,71
Розчинозмiшувачi пересувнi, мiсткiсть 150 л 1,815984495/157,39
Прес-ножицi комбiнованi 0,28493808/26,08
Разом по розділу(грн.) 4590,51
Будівельні машини ,враховані в складі загальновиробничх витрат
Лебiдки електричнi, тягове зусилля до 5,79 кН [0,59 т] 32,195193
Лебiдки електричнi, тягове зусилля до 49,05 кН [5 т] 0,0146625
Термопенали з масою завантажувальних електродiв не бiльше 5 кг 9,4552976
Люльки двомiснi самопiдйомнi, вантажопiдйомнiсть 300/500 кг 18,3172
Цей перелік будівельних машин і механізмів має кількісні і вартісні показники, тобто Учасник безперечно інформує Замовника по необхідність застосування цих будівельних машин і механізмів.
Вимогою тендерної документації є не просто надання інформація про наявність в Учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме надання інформації про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі, а цей перелік визначається виключно у підсумковій відомості ресурсів.
Натомість Учасник ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ», змінивши назву довідки (замість «Довідка про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі» надана довідка з назвою «Довідка про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», що не відповідає вимогам ТД), не надав інформацію про про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання робіт,що є предметом закупівлі, згідно наданої Учасником підсумкової відомості ресурсів, а надав інформацію про фактичну наявність обладнання, матеріально-технічної бази, яка не відповідає вимогам ТД.
Що стосується наявності технологій, Учасником ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ», ніде не задекларовано і не надано інформації про наявність технологій необхідних для виконання робіт,що є предметом закупівлі.
У складі тендерної документації не пропонується і не вимагається зобов’язань про залучення будь-якого обладнання, техніки, матеріально-технічної бази та технологій замість надання інформації про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі, тому ця інформація , надана Учасником , не стосується вимог цієї закупівлі.
Вимога згідно додатку №1 до тендерної документації п.1.1. не виконана.
Згідно додатку №2 тендерної документації , присутня вимога, що «Ціна тендерної пропозиції Учасника повинна включати вартість всіх ресурсів, які будуть використовуватись під час виконання робіт.», а також вимога, що «У разі виявлення Замовником невідповідності запропонованих робіт та матеріалів, які є складовою предмета закупівлі, за визначеними вимогами у технічному завданні, або запропонований обсяг робіт (матеріалів) не може забезпечити виконання повного обсягу робіт, зазначеного в Додатку 2, та/або матеріали не можуть використовуватись за призначенням, така пропозиція учасника за рішенням Замовника може відхилитись, як така, що не відповідає вимогам Замовника визначеним у документації, зокрема не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно наданій Учасником ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» підсумковій відомості ресурсів, у розділі ІІІ «Будівельні матеріали, вироби і комплекти", застосовані ресурси поз. 35,37,39,41-43,45,47,48,59,61,69,79,88,92,95,96,100,101 (всього 19 позицій) з нульовою вартістю. Незрозуміло використання таких матеріалів, на які відсутні витрати по закупівлі, перевезенню і заготівельно- складські витрати. Тобто , ці матеріали не будуть заготовлюватись, перевозитись , взагалі купуватися і тому їх відсутність не може забезпечити виконання повного обсягу робіт, зазначеного в Додатку 2, та не може бути використана за призначенням. Формальна присутність поз. 35,37,39,41-43,45,47,48,59,61,69,79,88,92,95,96,100,101 у переліку відомості ресурсів не забезпечує вимогу ТД додаток №2 про невідповідність відомості ресурсів техзавданню та не відповідає вимозі , що «Ціна тендерної пропозиції Учасника повинна включати вартість всіх ресурсів, які будуть використовуватись під час виконання робіт.»
Вимоги , згідно додатка №2 до тендерної документації , не виконані.
Отже , пропозиція ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель, не відповідає умовам, визначеним в вимогах до предмета закупівлі за об’єктом: «Капітальний ремонт з утеплення стін (заходи з енергозбереження) Попівської гімназії Комишнянської селищної ради за адресою: Полтавська область, Миргородський район, с. Попівка, вул. Центральна, 96» ідентифікатор закупівлі UA-2024-02 -22-007808-а.
З урахуванням вищезазначеного, вимагаємо надати додаткову інформацію про неправомірне визначення переможцем торгів по закупівлі «Капітальний ремонт з утеплення стін (заходи з енергозбереження) Попівської гімназії Комишнянської селищної ради за адресою: Полтавська область, Миргородський район, с. Попівка, вул. Центральна, 96» ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» .
В іншому випадку, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів , будемо змушені , у відповідності Закону України «Про публічні закупівлі» , звернутися до органу оскарження АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.03.2024 13:44
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу в частині визначення переможцем закупівлі ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» інформую наступне. Умовами підпункту 1.1.пункту 1 додатку 1 до тендерної документації встановлено вимогу про надання довідки довільної форми за підписом уповноваженої/посадової особи учасника, в якій потрібно було зазначити інформацію про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі, із зазначенням зокрема типу та приналежності (власне, субпідрядної організації, залучене/орендоване). Зокрема, але не виключно, довідка повинна містити відомості про наявність наступних будівельних машин/механізмів, обладнання/професійного інструменту відповідно до запропонованого переліку умовами тендерної документації (чотири найменування). Тобто, замовником не було встановлено вимоги про надання учасниками саме всіх будівельних машин чи механізмів відповідно до підсумкової відомості ресурсів замовника або учасника. Замовником було визначено чіткий перелік будівельних машин/механізмів, обладнання/професійного інструменту (далі – техніка) та надано можливість учасникам додатково зазначити на власний розсуд інший інструмент, машину чи механізм тощо, без зобов’язання мати весь перелік техніки на дату подання тендерної пропозиції.
Слід окремо зазначити, що всі вимоги до техніки, включаючи її перелік, були викладені в Додатку 1 до тендерної документації. Акцентуємо увагу, що тендерна документація не містила окремих вимог, що довідка про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі повинна містити всю техніку у відповідності до додатку 2 тендерної документації. Також тендерна документація не містила окремих вимог, що інформація про техніку, зазначену у довідці про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі, повинна відповідати інформації, зазначеній у розрахунках до договірної ціни учасників процедури закупівлі, а саме підсумкової відомості ресурсів ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ», як зазначає автор вимоги.
Враховуючи наведене вище, зокрема, надані ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» документи та інформацію, відсутні як підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ», так і підстави відповідно до яких замовником було б виявлено невідповідності, визначені пунктом 43 Особливостей, при кваліфікації тендерної пропозиції.
Аналогічної позиції дотримується АМКУ, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель№5808-р/пк-пз від 02.05.2023 р.
Зміна назви довідки не береться до розгляду замовника, в зв’язку з відсутністю обгрунтувань вимоги в цій частині, в чому саме могло б полягати порушення, так як конкретна форма довідки не наводилась умовами тендерної документації. Як наслідок, замовнику незрозуміло як назва довідки могла б вплинути на зміст тендерної пропозиції ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ», та в чому саме конкретно полягало порушення тендерної пропозиції учасника, визначеного переможцем.
В частині, що стосується наявності технологій, а саме твердження ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» про те, що Учасником ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ», ніде не задекларовано і не надано інформації про наявність технологій необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі, інформуємо наступне.
В примітках до довідки за вих. № 25 від 29.02.2024 року, ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» чітко зазначено наміри про додаткове залучення будь-якого обладнання, техніки, матеріально-технічної бази та технологій, в разі виникнення такої необхідності, та про те, що на дату подання тендерної пропозиції ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» не планує застосовувати власні чи залучені технології. Як наслідок, враховуючи той факт, що умови тендерної документації не містили конкретного переліку/найменування технологій чи обов’язку їх застосування учасниками, умови тендерної документації є повністю виконаними.
Як наслідок, Замовником не було встановлено розбіжностей між вимогами тендерної документації та наданими Переможцем документами в складі тендерної пропозиції, а отже умови тендерної документації ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» є виконаними.
Стосовно пункту 2 вимоги ПП «ТРАНСІНТЕРБУД», інформую наступне. ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» вказує на те, що (далі цитата) «згідно додатку №2 тендерної документації, присутня вимога, що «Ціна тендерної пропозиції Учасника повинна включати вартість всіх ресурсів, які будуть використовуватись під час виконання робіт.», а також вимога, що «У разі виявлення Замовником невідповідності запропонованих робіт та матеріалів, які є складовою предмета закупівлі, за визначеними вимогами у технічному завданні, або запропонований обсяг робіт (матеріалів) не може забезпечити виконання повного обсягу робіт, зазначеного в Додатку 2, та/або матеріали не можуть використовуватись за призначенням, така пропозиція учасника за рішенням Замовника може відхилитись, як така, що не відповідає вимогам Замовника визначеним у документації, зокрема не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.» .
З огляду на це, ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» приходить до висновку, що «ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» було застосовані ресурси поз. 35,37,39,41-43,45,47,48,59,61,69,79,88,92,95,96,100,101 (всього 19 позицій) з нульовою вартістю. Як наслідок, ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» незрозуміло використання таких матеріалів, на які відсутні витрати по закупівлі, перевезенню і заготівельно- складські витрати. Тобто , ці матеріали не будуть заготовлюватись, перевозитись , взагалі купуватися і тому їх відсутність не може забезпечити виконання повного обсягу робіт, зазначеного в Додатку 2, та не може бути використана за призначенням. Формальна присутність поз. 35,37,39,41-43,45,47,48,59,61,69,79,88,92,95,96,100,101 у переліку відомості ресурсів не забезпечує вимогу ТД додаток №2 про невідповідність відомості ресурсів техзавданню та не відповідає вимоз , що «Ціна тендерної пропозиції Учасника повинна включати вартість всіх ресурсів, які будуть використовуватись під час виконання робіт.»
В свою чергу, Замовник пояснює наступне. Ціна тендерної пропозиції ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» включала вартість всіх ресурсів, окремих вимог в частині заборони застосування учасниками нульової вартості, умови тендерної документації не містили, як і не містили вимоги в частині того, що використання матеріалів з нульовою вартістю учасників мають бути якимось чином роз’яснені іншим учасникам закупівлі.
При розгляді тендерної пропозиції ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» досліджувалась наявність вартості ресурсів, відповідність запропонованих учасником робіт та матеріалів, які є складовою предмета закупівлі, за визначеними вимогами у технічному завданні (додаток 2 тендерної документації). Як наслідок, замовником встановлена повна відповідність тендерної пропозиції ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» вимогам технічного завдання замовника, в тому числі в частині вартості. Наголошуємо, що тендерною документацією не передбачено окремих вимог до врахування коштів/конкретно визначеної вартості на покриття учасниками витрат, пов’язаних з придбанням та доставкою на об’єкт будівництва матеріалів, заготівельно-складських витрат, а також щодо конкретної вартості їх відображення у розрахунках учасників.
Як наслідок, Замовником не було встановлено розбіжностей між технічними вимогами Замовника та наданою Переможцем підсумковою відомістю ресурсів.
Додатково інформуємо, що вираження ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» саме нульової вартості не порушувало умови тендерної документації, та умови тендерної документації не містили окремих вимог в частині заборони зазначення учасником нульових витрат з закупівлі матеріалу, перевезенню і заготівельно- складських витрат. Мінімальний розмір коштів для витрат учасника не було встановлено, а отже, відсутні будь-які підстави вважати, що розмір вищезазначених коштів не може дорівнювати нулю. Замовник визначив тендерну пропозицію ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ» такою, що відповідає умовам тендерної документації, за твердою договірною ціною.
Керуючись практикою АМКУ, інформуємо, що зазначення нульової вартості було розглянуто в рішенні Комісіі Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 10477-р/пк-пз від 12.07.2023, за результатом розгляду якого Комісією не встановлено порушень в цій частині.
Підсумовуючи викладене, зазначаємо, що у Замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ», з підстав наведених ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» у вимозі від 14.03.2024, оскільки твердження автора вимоги є безпідставними.
Водночас, ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» має право звернутись до органу оскарження – Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у порядку визначеному законодавством.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
eed782b8536d4f12bfd4e7537d692e60
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-22-007808-a.a1
Назва:
Вимога
Вимога:
ВИМОГА
Протоколом , щодо прийняття рішення уповноваженою особою, № 50 від 05.03.2024року була відхилена тендерна пропозиція Приватного підприємства «ТРАНСІНТЕРБУД» по закупівлі «Капітальний ремонт з утеплення стін (заходи з енергозбереження) Попівської гімназії Комишнянської селищної ради за адресою: Полтавська область, Миргородський район, с. Попівка, вул. Центральна, 96», ідентифікатор закупівлі UA-2024-02-22-007808-a.на суму 6524287,07грн.
1. У протоколі зазначено, що до договірна ціна, а саме відомість ресурсів, містить не весь перелік матеріалів про , які зазначені у додатку №2.
Згідно « Настанови з визначення вартості будівництва» затвердженого Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 01.11.2021року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», п. 5.12. зазначено, що
«Якщо внаслідок об’єктивних причин виникає необхідність заміни будь-яких матеріальних ресурсів, передбачених кошторисними нормами України на інші матеріальні ресурси, і при такій заміні матеріальних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм (крім витрати змінених матеріальних ресурсів) не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими матеріальними ресурсами.»
Таким чином , відсутність деяких ресурсів у відомості ресурсів у договірній ціні пропозиції , свідчить про те , що при сучасних технологіях (об’єктивна причина) проведення робіт не завжди застосовуються матеріали , які зазначені у нормативах. Матеріали , які фактично не застосовуються , не можуть бути внесені до договірної ціни (внесення матеріалів з нульовою вартістю не свідчить про факт їх застосування і вважається помилкою складання кошторисної документації), так як це впливає на вартість пропозиції в сторону збільшення вартості робіт, що є неправдивою інформацією та є безпідставним використанням державних коштів, що є неприпустимим.
Ніхто не ставить під сумнів правильність розробки робочого проекту. Інженер-кошторисник при розробці ІНВЕСТИЦІЙНОЇ кошторисної документації не має право видаляти ресурси, які не застосовуються. Кошторисник керується розділом ІІІ. Настанови «Визначення вартості будівництва при складанні інвесторської кошторисної документації». Цією документацією і користується Замовник при складанні тендерної документації. Але при складані учасником торгів договірної ціни – обладнання та механізми , а також матеріали повинні бути враховані відповідно до НАСТАНОВИ розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)», а саме враховуючи п.5.9, та п.5.12 визначення прямих витрат при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни).
Відхилення пропозиції ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» , в частині складання договірної ціни, суперечить Законодавству України в частині права учасника розробити свою пропозицію відповідно НАСТАНОВИ.
Крім того , ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» , надав гарантійний лист у складі пропозиції про якісне виконання робіт і в строк згідно умов закупівлі. Цим гарантійним листом ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» бере на себе повну відповідальність за якісне виконання всіх робіт при застосуванні всіх ресурсів, які запропоновані в пропозиції.
2. У п.2 протоколу № 50 від 05.03.2024року зазначено про неналежне оформлення «Графіку виконання робіт» .
. Згідно тендерної документації розділ V розд. 1 зазначено:
«Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо».
Вважаємо , що виправлення цієї невідповідності ніяк не впливає на зміну предмета закупівлі. «Графік виконання робіт», наданий у пропозиції, не відноситься до забезпечення тендерної пропозиції та документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Ненадання можливості усунення невідповідностей в електронній системі закупівель , згідно тендерної документації вважаємо порушення як «Закону про закупівлі» та і умов самої тендерної документації про закупівлі.
Отже, пропозиція ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» відповідає умовам, визначеним в тендерній документації про проведення закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі за об’єктом: «Капітальний ремонт з утеплення стін (заходи з енергозбереження) Попівської гімназії Комишнянської селищної ради за адресою: Полтавська область, Миргородський район, с. Попівка, вул. Центральна, 96», ідентифікатор закупівлі UA-2024-02-22-007808-a.
З урахуванням вищезазначеного вимагаємо скасувати:
- рішення Уповноваженої особи (Валентина НЕРОДА) Відділу освіти Комишнянської селищної ради , згідно протоколу №50 від 05.03.2024року , про відхилення пропозиції ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» та надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації.
В іншому випадку, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів , будемо змушені , у відповідності Закону України «Про публічні закупівлі» , звернутися до органу оскарження АМКУ.
Директор Володимир ГЕРАСИМЕНКО
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.03.2024 12:35
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Як вірно зазначено в вимозі від 06.03.2024 року, керуючись п.5.12 «Настанови з визначення вартості будівництва» затвердженого Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 01.11.2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», Учасник мав право заміни матеріальних ресурсів. Більш того, умови тендерної документації теж надавали учасникам таку можливість. Проте, як свідчить тендерна пропозиція ПП «ТРАНСІНТЕРБУД», так і безпосередньо сама вимога, заміни не відбулось, натомість встановлено відсутність близько 20 відсотків найменувань матеріалів, повний перелік яких зазначено в протоколі № 50 від 05.03.2024 р.
Посилаючись на п.5.12 щодо права заміни, наступним абзацом вимоги, автор вимоги самостійно приходить до висновку вже про відсутність деяких ресурсів. Далі цитата – «Таким чином , відсутність деяких ресурсів у відомості ресурсів у договірній ціні пропозиції , свідчить про те , що при сучасних технологіях (об’єктивна причина) проведення робіт не завжди застосовуються матеріали , які зазначені у нормативах. Матеріали , які фактично не застосовуються , не можуть бути внесені до договірної ціни (внесення матеріалів з нульовою вартістю не свідчить про факт їх застосування і вважається помилкою складання кошторисної документації), так як це впливає на вартість пропозиції в сторону збільшення вартості робіт, що є неправдивою інформацією та є безпідставним використанням державних коштів, що є неприпустимим.».
А отже, посилання на п.5.12 Настанови КНУ вважаємо некоректним.
Окремо наголошуємо, що в складі тендерної пропозиції ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» виявлено саме відсутність матеріалів, перелік яких наведено в протоколі відхилення, та відсутня будь-яка їх заміна (про що в протоколі теж окремо зазначалось), так як інших матеріалів/еквіваленту ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» не було запропоновано.
Поруч з цим, автор вимоги жодним чином не спростовує факт виявлення невідповідності/різниці обсягу матеріалів (а саме – заниження обсягу/кількісних вимог), що є складовою предмета закупівлі, за визначеними вимогами у технічному завданні (Додаток 2) по деяких позиціях матеріалів, обсяг яких наявний в розділі ІІІ. Будівельні матеріали, вироби та конструкції підсумкової відомості ресурсів (ПВР) Замовника (додаток до додатку 2 тендерної документації) з ПВР Учасника, про що також зазначалось у протоколі від 05.03.2024 р. № 50.
Додаток 2 тендерної документації містив повну інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі, зокрема, технічну специфікацію, як того вимагала Настанова КНУ (а саме відомість обсягів робіт та підсумкова відомість ресурсів).
Як наслідок, Замовником правомірно відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» з підстав зазначених у протоколі № 50 від 05.03.2024 року.
Стосовно пункту 2 вимоги повідомляємо, що Замовник дійсно погоджується з тим, що умови тендерної документації складені згідно норм чинного законодавства та надавали право учасникам усунути виявлені Замовником невідповідності. Проте, недотримання Учасником форми календарного графіку відповідно до вимог тендерної документації, не мало законодавчого підґрунтя для надання Учаснику 24 години на усунення невідповідностей відповідно до постанови КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі - Особливості).
Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі з огляду на специфіку предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Додаток 2 тендерної документації (далі Додаток 2) містив інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі, зокрема, технічну специфікацію.
Додатком 2 чітко встановлено, що інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним та якісним характеристикам предмету закупівлі повинна бути підтверджена календарним графіком виконання робіт за формою, що затверджена наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 20.12.2011 № 361.
Разом з тим, у тендерній пропозиції ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» відсутній, зокрема, календарний графік виконання робіт саме за формою, що затверджена наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 20.12.2011 № 361, умова про надання якого передбачена вищенаведеними умовами технічного завдання Замовника, а саме – Додатку 2.
Окремо наголошуємо, що ВСІ вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону були чітко визначені в пункті 6 розділу 3 тендерної документації та Додатку 2.
Як наслідок, та як вже зазначалось вище, безпосередньо в протоколі уповноваженої особи від 05.03.2024 № 50, відповідно до Додатку 2, інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним та якісним характеристикам предмету закупівлі повинна бути підтверджена календарним графіком виконання робіт за формою, що затверджена наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 20.12.2011 № 361. А отже, неналежне оформлення календарного графіку свідчить про те, що тендерна пропозиція ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Разом з тим зазначаємо, що документ, який вимагався Замовником в Додатку 2 не відноситься до документів, визначених пунктом 43 Особливостей, та як, наслідок, звернувшись до Учасника з вимогою про усунення невідповідностей, Замовник порушив би п.43 Особливостей.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Враховуючи викладене, Замовник мав підстави для відхилення тендерної пропозиції ПП «ТРАНСІНТЕРБУД», визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, без застосування пункту 43 Особливостей та тендерна пропозиція ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» була правомірно відхилена з підстав наведених у протоколі № 50 від 05.03.2024 р.
Окремо зазначаємо, що рішення про відповідність умовам тендерних пропозицій учасників приймає замовник процедури закупівлі, а не її учасники.
Відповідно до Особливостей, учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи той факт, що ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» не вимагає надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, самостійно приймаючи рішення в частині відповідності власної ж тендерної пропозиції, вважаємо, що рішення замовника, оформлене протоколом № 50 від 05.03.2024, є цілком зрозумілим для учасника відкритих торгів.
Як наслідок, підсумовуючи зазначене вище, враховуючи наявну практику АМКУ, Замовник цілком правомірно дійшов висновку про те, що тендерна пропозиція не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та відхилив тендерну пропозицію ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» з обґрунтуванням підстав для відхилення в протоколі № 50 від 05.03.2024 р.
В будь-якому разі, ПП «ТРАНСІНТЕРБУД» має право звернутись до органу оскарження – Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у порядку визначеному законодавством.
Статус вимоги:
Не задоволено