• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 41 ім. З.К. Слюсаренка з поглибленим вивченням англійської мови Шевченківського району м. Києва за адресою: проспект Берестейський (проспект Перемоги), 7-А у Шевченківському районі м. Києва (код ДК 021:2015 «45220000-5 Інженерні та будівельні роботи)

Усі документи тендерної пропозиції, які готуються учасником, повинні бути складені українською мовою. Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, адреси мережі "інтернет", адреси електронної пошти, торговельної марки (знаку для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни). Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову. Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд, в тому числі якщо такі документи надані іноземною мовою без перекладу.

Завершена

88 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 442 500.00 UAH
Період оскарження: 20.02.2024 14:22 - 15.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Оскарження дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: f94e3142ab47424986ef569be9f9555f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-20-008222-a.b1
Назва: Оскарження дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 41 ім. З.К. Слюсаренка з поглибленим вивченням англійської мови Шевченківського району м. Києва за адресою: проспект Берестейський (проспект Перемоги), 7-А у Шевченківському районі м. Києва (код ДК 021:2015 «45220000-5 Інженерні та будівельні роботи)»
Дата розгляду скарги: 05.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.02.2024 18:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.03.2024 11:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконано рішення АМКУ№ № 4090-р/пк-пз від 05.03.2024 року (Протокол Про внесення змін до тендерної документації та оприлюднення їх в електронній системі закупівель в закупівлі № UA-2024-02-20-008222-a №66 від 11.03.2024р.)
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП", Олена Гаркуша 380966405014 smart.UG.2012@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 045014516ba04e8fb259a67965acb277
Заголовок пункту скарги: Щодо дискримінаційних та незаконних вимог тендерної документації
Опис заперечення: Просимо 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації згідно з положеннями Скарги.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до вимог п. 5 Розділу «Документи від учасника що надаються у складі пропозиції до кінцевого строку подання:» Додатку 3 до тендерної документації вимагається:

Копія сертифікату виданий учаснику «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT)), від органу акредитованого в Національному агентстві акредитації України (НААУ) (надати підтверджуючий документ), звіт за результатами останнього аудиту та копію сертифікаційної (ліцензійної) угоди між органом сертифікації та учасником.

Відповідно до встановлених в тендерній документації вимог необхідно серед іншого надати сертифікат «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT)), від органу акредитованого в Національному агентстві акредитації України (НААУ). Також необхідно надати копію сертифікаційної (ліцензійної) угоди між органом сертифікації (який, повторимось, повинен бути акредитованим в НААУ) та учасником.

Вважаємо дану вимогу незаконною та дискримінаційною.
Скаржник має в наявності сертифікат:
ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), звіт за результатами останнього аудиту. При цьому орган сертифікації – ПП «АУДИТ ТА СЕРТИФІКАЦІЯ» не є акредитованим в НААУ.
Звертаємо увагу, що ПП «АУДИТ ТА СЕРТИФІКАЦІЯ» має Свідоцтво про нотифікацію, згідно якого може здійснювати роботи з сертифікації систем менеджменту, зокрема на відповідність стандарту ISO 14001:2015. Проте, оскільки ч 1 статті 5 ЗУ "Про акредитацію органів з оцінки відповідності" передбачено принцип добровільності акредитації, то ПП «АУДИТ ТА СЕРТИФІКАЦІЯ» дану добровільну акредитацію не проходив.
Отже, орган, що видав зазначений сертифікат Скаржнику, не має дійсного атестату акредитації в НААУ, проте Скаржник має сертифікат який вимагає тендерна документація, який виданий не акредитованим органом оцінки відповідності, і є не зрозумілим, чому Скаржник як потенційний учасник повинен звертатися до акредитованих органів оцінки відповідності та отримувати новий сертифікат саме у них, якщо Скаржник вже має в наявності такий Сертифікат.
Таким чином встановлена в тендерній документації вимога щодо надання копії сертифікаційної (ліцензійної) угоди між органом сертифікації та учасником, а також, і вимога щодо акредитації в НААУ органу сертифікації, який видав сертифікат ISO, є дискримінаційною для Скаржника.


Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити з вимогу про акредитацію НААУ органу сертифікації та щодо надання копії сертифікаційної (ліцензійної) угоди між органом сертифікації та учасником щодо сертифікату ISO 14011.

3. Відповідно до вимог п. 3 Розділу «Документи від учасника що надаються у складі пропозиції до кінцевого строку подання:» Додатку 3 до тендерної документації вимагається:

Копія сертифікату виданий учаснику на систему управління якістю ДСТУ EN ІSO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT, ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю. Вимоги», звіт за результатами останнього аудиту та копію сертифікаційної (ліцензійної) угоди між органом сертифікації та учасником, від органу акредитованого в Національному агентстві акредитації України (НААУ) (надати підтверджуючий документ).


Таким чином Учасники повинні надати сертифікат на систему управління якістю саме ДСТУ EN ІSO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT, ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю. Вимоги»

Вважаємо дану вимогу незаконною та дискримінаційною.
Скаржник має в наявності сертифікат:
ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), звіт за результатами останнього аудиту.
Звертаємо увагу, що державний стандарт ДСТУ ISO 9001:2015 є чинним на даний момент.
Звертаємо увагу, що ПП «АУДИТ ТА СЕРТИФІКАЦІЯ» має Свідоцтво про нотифікацію, згідно якого може здійснювати роботи з сертифікації систем менеджменту, зокрема на відповідність стандарту ISO 9001:2015.
Отже, Скаржник має сертифікат який вимагає тендерна документація, який щодо чинного державного стандарту, і є не зрозумілим, чому Скаржник як потенційний учасник повинен звертатися до органів сертифікації та отримувати новий сертифікат саме щодо ДСТУ EN ІSO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT, ISO 9001:2015, IDT), якщо Скаржник вже має в наявності Сертифікат на систему управління якістю.

Але через те, що умовами тендерної документації вимагається надати сертифікат саме щодо ДСТУ EN ІSO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT, ISO 9001:2015, IDT), Скаржник не може прийняти участь у даній процедурі закупівлі, що є дискримінаційним для Скаржника.



Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та змінити вимогу щодо надання сертифікату саме щодо стандарту ДСТУ EN ІSO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT, ISO 9001:2015, IDT), додавши можливість надання сертифкіату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT).

2. Відповідно до вимог п. 3 Розділу «Документи від учасника що надаються у складі пропозиції до кінцевого строку подання:» Додатку 3 до тендерної документації вимагається:

Копія сертифікату виданий учаснику на систему управління якістю ДСТУ EN ІSO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT, ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю. Вимоги», звіт за результатами останнього аудиту та копію сертифікаційної (ліцензійної) угоди між органом сертифікації та учасником, від органу акредитованого в Національному агентстві акредитації України (НААУ) (надати підтверджуючий документ).


Відповідно до встановлених в тендерній документації вимог необхідно серед іншого надати копію (ліцензійної) угоди між органом сертифікації та учасником, від органу акредитованого в Національному агентстві акредитації України (НААУ).
Таким чином сертифікат на систему управління якістю ДСТУ EN ІSO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT, ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю. Вимоги» повинен бути виданий органом сертифікації, який є акредитованим в Національному агентстві акредитації України (НААУ).

Вважаємо дану вимогу незаконною та дискримінаційною.
Скаржник має в наявності сертифікат:
ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), звіт за результатами останнього аудиту, але не має і не може мати сертифікаційної (ліцензійної) угоди між органом сертифікації та учасником, від органу акредитованого в Національному агентстві акредитації України (НААУ). Це пов’язано з тим, що орган сертифікації – ПП «АУДИТ ТА СЕРТИФІКАЦІЯ» не є акредитованим в НААУ.
Звертаємо увагу, що ПП «АУДИТ ТА СЕРТИФІКАЦІЯ» має Свідоцтво про нотифікацію, згідно якого може здійснювати роботи з сертифікації систем менеджменту, зокрема на відповідність стандарту ISO 9001:2015. Проте, оскільки ч 1 статті 5 ЗУ "Про акредитацію органів з оцінки відповідності" передбачено принцип добровільності акредитації, то ПП «АУДИТ ТА СЕРТИФІКАЦІЯ» дану добровільну акредитацію не проходив.
Отже, орган, що видав зазначений сертифікат Скаржнику, не має дійсного атестату акредитації в НААУ, проте Скаржник має сертифікат який вимагає тендерна документація, який виданий не акредитованим органом оцінки відповідності, і є не зрозумілим, чому Скаржник як потенційний учасник повинен звертатися до акредитованих органів оцінки відповідності та отримувати новий сертифікат саме у них, якщо Скаржник вже має в наявності такий Сертифікат.

Таким чином встановлена в тендерній документації вимога щодо надання копії сертифікаційної (ліцензійної) угоди між органом сертифікації та учасником, від органу акредитованого в Національному агентстві акредитації України (НААУ), а також, відповідно, і вимога щодо акредитації в НААУ органу сертифікації, який видав сертифікат ISO, є дискримінаційною для Скаржника.



Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити з вимогу про акредитацію НААУ органу сертифікації та щодо надання копії сертифікаційної (ліцензійної) угоди між органом сертифікації та учасником, від органу акредитованого в Національному агентстві акредитації України (НААУ) щодо сертифікату ISO 9001.

1. Відповідно до п. 3 Розділу «Кваліфікаційні критерії» Додатку 1 до тендерної документації вимагається:
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору:
Довідка у довільній формі на фірмовому бланку, у якій має бути наведена інформація про досвід виконання підприємством аналогічного договору у закладах освіти з обов’язковим зазначенням № договору, назви предмету договору, терміну виконання договору; назви, коду ЄДРПОУ, поштової адреси, телефонів Замовника, стан виконання договору.
На підтвердження виконання аналогічного договору надається:
- копія повністю виконаного аналогічного договору.
Аналогічний договір має бути наданий з закладом освіти Замовником, щодо якого надавалась інформація у довідці про досвід виконання аналогічного (их) договору (ів).
Разом із аналогічним договором на підтвердження його виконання Учасники зобов’язані надати акти виконаних робіт та/або акти приймання-передачі виконаних робіт (на суму виконаних зобов’язань) з підписами обох сторін, що підтверджують достовірність виконання аналогічного договору, зазначеного у довідці. В тому числі, надаються додаткові угоди до зазначених договорів, що засвідчують зміну істотних умов зобов’язань. Учасник додатково надає у складі тендерної документації належним чином завірений документ, що підтверджує клас наслідків (відповідальності) об’єкта, будівництво та/або капітальний ремонт якого здійснювався під час виконання аналогічного договору, з урахуваннями розуміння поняття аналогічного договору, викладеного у даній тендерній документації.
Примітка: під аналогічним договором розуміється повністю виконаний (завершений) договір на проведення робіт з будівництва та/або реконструкції, та /або капітального ремонту споруд цивільного захисту (укриття, сховища тощо) у закладах освіти з класом наслідків (відповідальності) СС2, який укладений не раніше 2022 року.
Аналогічний договір – договір, який повністю відповідає наступним вимогам:
- укладений між сторонами, предметом закупівлі якого є предмет закупівлі даних торгів;
- роботи у договорі виконані відповідно ДБН та іншим нормативно-правовим документам, чинним у період проведення робіт за договором;
- сторонами визначена ціна договору;
- сторонами встановлений строк дії договору;

Таким чином умовами тендерної документації встановлено вимогу надати інформацію про аналогічний договір, який обов’язково повинен відповідати наступним вимогам:
- укладений з закладом освіти Замовником;
- повністю завершений договір;
- укладений на виконання робіт з будівництва та/або реконструкції, та /або капітального ремонту споруд цивільного захисту (укриття, сховища тощо);
- повинен здійснюватись в закладах освіти;
- клас наслідків (відповідальності) об’єкту – СС2;
- дата укладання договору не раніше 2022 р.


Вважаємо дану вимогу незаконною та дискримінаційною.
Відповідно до п. 28 Особливостей у тендерній документації встановлюються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Згідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено кваліфікаційні критерії, один з яких: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Законом не встановлено вимоги щодо конкретних закладів, де можуть виконуватись аналогічні за предметом закупівлі договори.

Технічним завданням до закупівлі (Додаток 3 до тендерної документації) передбачено наступні види будівельних робіт:
- земляні роботи;
- улаштування фундаментів;
- улаштування залізобетонних стін, перекриттів, сходів тощо;
- улаштування підлог;
- улаштування стель;
- заповнення прорізів дверними та віконними блоками;
- фасадні роботи;
- улаштування мереж;
- зовнішні роботи.
Скаржник має досвід виконання аналогічних договорів різного рівня складності, зокрема:

1. Договір № 01/06-19 від 04.02.2019 р. щодо Будівництва багатоквартирного житлового будинку за адресою: Київська область, м. Ірпінь, вул. Чехова, 27 (будинок 3, будинок 4). Роботи включали в себе роботи, які є подібними до робіт, передбачених технічним завданням даної закупівлі – будівництво підвального (цокольного) поверху, виконання внутрішніх робіт тощо. Об’єкт класу наслідків (відповідальності) - СС2, повністю завершений.
Включає в себе наступні види робіт:
- земляні роботи;
- улаштування фундаментів;
- улаштування залізобетонних стін, перекриттів, сходів тощо;
- улаштування підлог;
- улаштування стель;
- заповнення прорізів дверними та віконними блоками;
- фасадні роботи;
- улаштування мереж;
- зовнішні роботи.
Проте даний договір не відповідає окремим встановленим дискримінаційним вимогам тендерної документації:
- не укладений з закладом освіти Замовником;
- не укладений виконання робіт з будівництва та/або реконструкції, та /або капітального ремонту споруд цивільного захисту (укриття, сховища тощо);
- не здійснювався в закладах освіти;
- дата укладання договору – 2019 р.
2. Договір субпідрядну № 2711/23 від 27.11.2023 р. щодо капітального ремонту найпростіших укриттів та захисних споруд цивільного захисту у дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) № 2 Шевченківського району м. Києва вулиці Котарбінського Вільгельма, 20 за кодом ДК 021:2015-45453000-7-Капітальний ремонт і реставрація.
Даний договір відповідає ряду вимог тендерної документації:
- повністю завершений договір;
- укладений на виконання робіт з будівництва та/або реконструкції, та /або капітального ремонту споруд цивільного захисту (укриття, сховища тощо);
- здійснювався в закладах освіти;
- клас наслідків (відповідальності) об’єкту – СС2;
- дата укладання договору не раніше 2022 р.

Проте даний договір не відповідає окремим встановленим дискримінаційним вимогам тендерної документації:
- не укладений з закладом освіти Замовником

Таким чином Скаржник має досвід виконання робіт, аналогічних до робіт, передбачених технічним завданням.
При цьому Скаржник не може прийняти участь у даній процедурі закупівлі через те, що не має аналогічного договору, укладеного саме з закладом освіти Замовником.

Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до умов тендерної документації та виключити дискримінаційні для Скаржника вимоги щодо аналогічного договору, а саме щодо укладання такого договору саме з закладом освіти Замовником, саме на виконання робіт з будівництва та/або реконструкції, та /або капітального ремонту споруд цивільного захисту (укриття, сховища тощо), роботи по якому повинні виконуватись саме в закладах освіти та вимогу щодо дати укладання договору.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації