-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Деревина дров’яна непромислового використання
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - українська.
Завершена
1 708 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 600.00 UAH
Період оскарження:
16.02.2024 16:40 - 23.02.2024 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
aff184e7c456403d9557de600af1868e
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-16-010622-a.c1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Пунктом 4 Додатку №2 до тендерної документації визначено, що з метою унеможливлення поставки товару із забруднених територій Чорнобильської ЧАЕС, підтвердження походження продукції лісозаготівлі та підстави виникнення права продажу, учасник, який є лісокористувачем, в складі тендерної пропозиції надає копію лісорубного квитка. Якщо учасник є дилером, дистрибютером, продавцем, в складі тендерної пропозиції надає копію лісорубного квитка, завірену лісокористувачем, копію договору купівлі/ продажу Деревини дров’яної непромислового використання та гарантійний лист від лісокористувача щодо підтвердження спроможності учасника здійснити поставку деревини дров’яної непромислового використання. Потрібно надати скановану копію оригіналу гарантійного листа лісокористувача наданого учаснику (дилеру, дистрибютеру, продавцеві), яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву учасника, найменування замовника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі.
Відповідно до статті 69 Лісового кодексу України спеціальне використання лісових ресурсів на виділеній лісовій ділянці проводиться за спеціальним дозволом - лісорубний квиток або лісовий квиток, що видається безоплатно. Спеціальний дозвіл видається власниками лісів або постійними лісокористувачами у встановленому порядку також на проведення інших рубок та робіт, пов'язаних і не пов'язаних із веденням лісового господарства.
Тобто, пропонований товар (дрова паливні) має бути заготовлений на виділеній лісовій ділянці на підставі виданого власникам лісів або постійним лісокористувачам лісорубного квитка.
Отже, умовами пункту 4 Додатку №2 до тендерної документації встановлена дискримінаційна вимога, яка обмежує участь в торгах інших потенційних учасників ніж тільки власників лісів або постійних лісокористувачів (лісових господарств).
Нормами статті 10 Закону України «Про рослинний світ» визначено, що заготівля деревини під час рубок головного користування, живиці на земельних ділянках лісового фонду здійснюється в порядку, що встановлюється Лісовим кодексом України. Інші види спеціального використання рослинних ресурсів на земельних ділянках лісового фонду здійснюються в порядку, що встановлюється цим Законом, Лісовим кодексом України та іншими нормативно-правовими актами.
Разом з тим, нормами статті 10 Закону України «Про рослинний світ» визначено, що не потребують дозволу на спеціальне використання природних рослинних ресурсів: власники земельних ділянок, на яких знаходяться об'єкти рослинного світу, крім тих, що занесені до Червоної книги України та Зеленої книги України; користувачі (в тому числі орендарі) земельних ділянок, які їм надано для цільового призначення (ведення селянського (фермерського) господарства, особистого підсобного господарства, колективного садівництва, городництва, сінокосіння, випасання худоби), за винятком використання ними дикорослих судинних рослин, мохоподібних, водоростей, лишайників, а також грибів, види яких занесені до Червоної книги України, та природних рослинних угруповань, занесених до Зеленої книги України.
Власниками та користувачами земельних ділянок (в т.ч. сільськогосподарського призначення), які не віднесені до земель лісового фонду та які не є лісами, проводиться видалення самосійних дерев. Видалені (зрізані, заготовлені і т.п.) самосійні дерева переходять у їх власність і вони можуть розпоряджатися ними на власний розсуд, в тому числі і продавати.
Тобто, заготовлена власниками та користувачами земельних ділянок, які не віднесені до земель лісового фонду та які не є лісами, в результаті видалення самосійних дерев деревина є законного походження і замовник мав надати можливість пропонувати такий товар в даних відкритих торгах.
Але, у вимогах тендерної документації замовником не передбачене підтвердження законності походження товару без надання лісорубного квитка, який є дозволом на спеціальне використання лісових ресурсів (для лісових господарств).
Вимога пункту 4 Додатку №2 до тендерної документації унеможливлює пропонувати товар закуплений не у власників лісів або постійних лісокористувачів (лісових господарств), чим фактично обмежує коло потенційних учасників, адже за таких умов прийняти участь в даній закупівлі можуть лише власники лісів або постійні лісокористувачі та суб’єкти підприємницької діяльності, які закупляють у них товар.
Отже, вимога викладена в пункті 4 Додатку №2 до тендерної документації є дискримінаційною і має бути виключеною із тендерної документації або доповненою із врахуванням положень статті 10 Закону України «Про рослинний світ».
В зв’язку із викладеним вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом виключення пункту 4 Додатку №2 до тендерної документації або його доповнення із врахуванням положень статті 10 Закону України «Про рослинний світ» та забезпечення можливості участі в торгах більш ширшого кола потенційних учасників ніж тільки виключно власників лісів або постійних лісокористувачів (лісових господарств).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.02.2024 11:46
Вирішення:
Надати роз’яснення на звернення наступного змісту:
«Шановний учасник.
Розглянувши Вашу пропозицію про внесення змін до тендерної документації шляхом виключення п. 4 Додатку № 2 або його доповнення із врахування положень статті 10 Закону України «Про рослинний світ» не відповідає чинному законодавству та не може бути задоволена, оскільки Ваша аргументація та тлумачення базується на власних домислах, які не підкріплені нормами Закону.
В статті 10 Закону України «Про рослинний світ» відсутні посилання на «самосійні дерева» або будь-які «дерева» взагалі, що унеможливлює посилання на застосування статті в тендерній документації, оскільки вимогами тендеру чітко визначена закупівля паливної деревини.
Водночас, статтею 10 Закону України «Про рослинний світ» встановлено, що заготівля деревини під час рубок головного користування, живиці на земельних ділянках лісового фонду здійснюється в порядку, що встановлюється Лісовим кодексом України. Інші види спеціального використання рослинних ресурсів на земельних ділянках лісового фонду здійснюються в порядку, що встановлюється цим Законом, Лісовим кодексом України та іншими нормативно-правовими актами.
Окрім того, Замовник повідомляє, що при розробці інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі було враховано положення частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.».
Велика кількість закупки матеріалу (дров) вимагає підтвердження законності вирубки (походження деревини, дозвіл на спеціалізоване використання лісових ресурсів, лісорубний квиток або біржовий договір на закупівлю вказаних порід дерев, тощо), та при визначені переможця уповноважена особа керується раціональним та ефективним використанням бюджетних коштів.
Виходячи з вищевикладеного Замовник не вважає, що в тендерній документації є дискримінаційні ознаки, що унеможливлюють участь бажаючих в заявленому тендері, тому виключення із п. 4 Додатку №2 до тендерної документації або доповнення із врахуванням положень ст. 10 Закону України «Про рослинний світ» вносити не буде.
Ваша вимога задоволенню не підлягає».
Статус вимоги:
Відхилено