-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Поліетиленові мішки та пакети для сміття
Завершена
636 414.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 182.07 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 182.07 UAH
Період оскарження:
14.02.2024 16:49 - 20.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Ткаченко К.Е.
Номер:
0580a357e4124c2da636d236b9473778
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-14-011609-a.a1
Назва:
Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Ткаченко К.Е.
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 2. Протокол 207.pdf 02.03.2024 20:00
- 3. ТД 2024 .docx 02.03.2024 20:00
- 4. Цінова пропозиція.pdf 02.03.2024 20:03
- 5_Єдиний_державний_реєстр_судових_рішень.pdf 02.03.2024 20:03
- sign.p7s 02.03.2024 20:10
- рішення від 05.03.2024 № 4066.pdf 05.03.2024 17:09
- інформація про резолютивну частину рішення від 13.03.2024 № 4649.pdf 14.03.2024 14:39
- рішення від 13.03.2024 № 4649.pdf 18.03.2024 14:49
- Протокол УО 269.pdf 18.03.2024 15:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.03.2024 20:21
Дата розгляду скарги:
13.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.03.2024 17:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
18.03.2024 14:49
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Комісії АМКУ про скасування рішення уповноваженої особи щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП ТКАЧЕНКО КИРИЛА ЕДУАРДОВИЧА (ЄДРПОУ: 2898607512) на закупівлю 19640000-4 «Поліетиленові мішки та пакети для сміття» за кодом за Єдиного закупівельного словника, № UA-2024-02-14-011609-a відмінено. Учасника ФОП ТКАЧЕНКО К.Е. повернуто на кваліфікацію.
Пункт скарги
Номер:
b6d6b9ed840e4e2bb80deb72efa30d39
Заголовок пункту скарги:
27.02.2024 згідно протоколу уповноваженої особи № 207 від 27.02.2024 Замовником відхилено тендерну пропозицію ФОП «ТКАЧЕНКО КИРИЛО ЕДУАРДОВИЧ» (далі – Скаржник). Скаржник не погоджується з рішенням про відхилення його тендерної пропозиції та вважає його таким, що порушує законодавство з публічних закупівель
Опис заперечення:
Згідно протоколу уповноваженої особи № 207 від 27.02.2024 підставою відхилення тендерної пропозиції Скаржника є те, що ціна тендерної пропозиції перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, а саме:
«Під час подання тендерної пропозиції ціна тендерної пропозиції учасника ФОП ТКАЧЕНКО КИРИЛА ЕДУАРДОВИЧА (ЄДРПОУ: 2898607512) (зазначити назву учасника) складає 591 371,00 грн без ПДВ (зазначити ціну тендерної пропозиції), проте замовником у п. 9 Додатку 3 тендерної документації було визначено, що замовник приймає до розгляду тендерні пропозиції, ціни яких не є вищими ніж очікувана вартість предмета, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів: «Учасник визначає ціну на товар, який він пропонує поставити за Договором, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, а також витрат на страхування, транспортування, завантажування, розвантажування та інших витрат, визначених законодавством.» Замовник здійснює оцінку поданих учасниками пропозицій відповідно до тих критеріїв та методики, які визначено у документації Замовника. Якщо основним критерієм визначення переможця є ціна, то й обирати потрібно ту пропозицію, яка є найбільш економічно вигідною. Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі " (надалі - Закон) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Отже, Замовник оцінює їх за показниками, зазначеними в загальній вартості пропозиції конкурсних торгів, тобто учасників-платників ПДВ з урахуванням ПДВ, а учасників не платників ПДВ без урахування ПДВ. Якщо переможець торгів буде не платник ПДВ, то товар вважається накладними витратами Замовника, і ПДВ списується по витратам підприємства, а не зменшує податкові зобов'язання. На підставі Примірної методики визначено очікувану вартість предмету закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275. Згідно з абзацом 7 пункту 2 Примірної методики, очікувана вартість —розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів. Питання щодо включення ПДВ, інших податків і зборів до очікуваної вартості предмета закупівлі віднесено виключно до компетенції замовника. До таких повноважень додається й потенційна адміністративна відповідальність за частиною 3 статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення за укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у вигляді штрафу. Очікувана вартість закупівлі Замовника становить 636 414,00 з урахуванням ПДВ. Відповідно, в перерахунку, якщо додати ПДВ до ціни, заявленої учасником ФОП ТКАЧЕНКО КИРИЛОМЕДУАРДОВИЧЕМ до його ціни в тендерній пропозиції без ПДВ, то це буде становити 709 645,20 грн з ПДВ. Отже, цінова пропозиція ФОП ТКАЧЕНКО КИРИЛА ЕДУАРДОВИЧА з урахуванням ПДВ перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів на 73 231,20грн. Замовник керується принципами публічних закупівель, викладеними в статті 5 Закону: усі учасники повинні бути в рівних умовах, а також замовник повинен дбати про максимальну економію та ефективність при здійсненні закупівель, отже економія та ефективність — основна мета закупівель. Відповідно до абзацу 5 підпункту 2 пункту 41 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та І або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації. Керуючись абзацом 5 підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію ФОП ТКАЧЕНКО КИРИЛА ЕДУАРДОВИЧА (ЄДРПОУ: 2898607512)».
Спроби застосовувати при розгляді тендерних пропозицій різний підхід до оцінки учасників, які є або не є платниками ПДВ, є дискримінаційним.
Законодавство чітко та однозначно визначає, що оцінку тендерних пропозицій проводить не замовник, а виключно електронна система закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону.
«Під час подання тендерної пропозиції ціна тендерної пропозиції учасника ФОП ТКАЧЕНКО КИРИЛА ЕДУАРДОВИЧА (ЄДРПОУ: 2898607512) (зазначити назву учасника) складає 591 371,00 грн без ПДВ (зазначити ціну тендерної пропозиції), проте замовником у п. 9 Додатку 3 тендерної документації було визначено, що замовник приймає до розгляду тендерні пропозиції, ціни яких не є вищими ніж очікувана вартість предмета, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів: «Учасник визначає ціну на товар, який він пропонує поставити за Договором, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, а також витрат на страхування, транспортування, завантажування, розвантажування та інших витрат, визначених законодавством.» Замовник здійснює оцінку поданих учасниками пропозицій відповідно до тих критеріїв та методики, які визначено у документації Замовника. Якщо основним критерієм визначення переможця є ціна, то й обирати потрібно ту пропозицію, яка є найбільш економічно вигідною. Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі " (надалі - Закон) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Отже, Замовник оцінює їх за показниками, зазначеними в загальній вартості пропозиції конкурсних торгів, тобто учасників-платників ПДВ з урахуванням ПДВ, а учасників не платників ПДВ без урахування ПДВ. Якщо переможець торгів буде не платник ПДВ, то товар вважається накладними витратами Замовника, і ПДВ списується по витратам підприємства, а не зменшує податкові зобов'язання. На підставі Примірної методики визначено очікувану вартість предмету закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275. Згідно з абзацом 7 пункту 2 Примірної методики, очікувана вартість —розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів. Питання щодо включення ПДВ, інших податків і зборів до очікуваної вартості предмета закупівлі віднесено виключно до компетенції замовника. До таких повноважень додається й потенційна адміністративна відповідальність за частиною 3 статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення за укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у вигляді штрафу. Очікувана вартість закупівлі Замовника становить 636 414,00 з урахуванням ПДВ. Відповідно, в перерахунку, якщо додати ПДВ до ціни, заявленої учасником ФОП ТКАЧЕНКО КИРИЛОМЕДУАРДОВИЧЕМ до його ціни в тендерній пропозиції без ПДВ, то це буде становити 709 645,20 грн з ПДВ. Отже, цінова пропозиція ФОП ТКАЧЕНКО КИРИЛА ЕДУАРДОВИЧА з урахуванням ПДВ перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів на 73 231,20грн. Замовник керується принципами публічних закупівель, викладеними в статті 5 Закону: усі учасники повинні бути в рівних умовах, а також замовник повинен дбати про максимальну економію та ефективність при здійсненні закупівель, отже економія та ефективність — основна мета закупівель. Відповідно до абзацу 5 підпункту 2 пункту 41 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та І або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації. Керуючись абзацом 5 підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію ФОП ТКАЧЕНКО КИРИЛА ЕДУАРДОВИЧА (ЄДРПОУ: 2898607512)».
Спроби застосовувати при розгляді тендерних пропозицій різний підхід до оцінки учасників, які є або не є платниками ПДВ, є дискримінаційним.
Законодавство чітко та однозначно визначає, що оцінку тендерних пропозицій проводить не замовник, а виключно електронна система закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги:
По-третє, підхід застосований замовником при розгляді тендерної пропозиції Скаржника є дискримінаційним та порушує законодавство з публічних закупівель, в тому числі принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону.
Такий висновок підтверджується й Постановою Касаційного господарського суду Верховного суду України по справі № 904/1143/19 від 28.04.2020, а саме:
«замовником в оголошенні про проведення процедури закупівлі продукції, очікувану вартість товару визначено у 556 590,00 грн з ПДВ.
При цьому, в тендерній пропозиції ФОП «П» зазначено ціну за одиницю продукції та загальну вартість без ПДВ, оскільки відповідно до Витягу із реєстру платників єдиного податку, відповідач-2 є платником єдиного податку зі ставкою 5 відсотків, тобто, не є платником ПДВ.
Згідно із статтею 5 Закону, вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Оскільки предмет закупівлі є об`єктом оподаткування ПДВ, при визначенні ціни продажу товару, замовник включив до неї передбачені законодавством податки й збори (ПДВ), відповідно, в оголошенні про закупівлю очікувана вартість предмета закупівлі визначена замовником із врахуванням ПДВ.
В той же час, оскільки ФОП «П», не є платником ПДВ, то в тендерній пропозиції відповідачем - 2 загальну вартість товару визначено у розмірі 516 924,00 грн без ПДВ.
При цьому, судами вірно зазначено, що при здійсненні оцінки пропозицій учасників повинна прийматися методика порівняння повних відпускних цін учасників, незалежно від того який режим оподаткування застосовується учасником. У рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 40-р/пк-пз від 10.06.2016 визначено позицію щодо методики оцінки цінової пропозиції, а саме зазначено, що у разі якщо учасник торгів, який надав найменшу цінову пропозицію не є платником ПДВ, тендерним комітетом приймаються для оцінки цінові пропозиції наступних учасників без врахування ПДВ. Спроби застосовувати при розгляді тендерних пропозицій різний підхід до оцінки учасників, які є або не є платниками ПДВ, є дискримінаційним. При цьому, незалежно від того чи є переможець процедури закупівель платником ПДВ, чи обкладається предмет закупівлі ПДВ, в звіті про результати процедури закупівлі буде відображатись ціна з ПДВ, якщо замовник при формуванні закупівлі і в оголошенні визначив предмет закупівлі з ПДВ.
Зважаючи на зазначене судами обґрунтовано відхилено доводи позивача щодо невідповідності тендерної пропозиції поданої ФОП «П» вимогам законодавства, в частині зазначення ціни».
З огляду на зазначене вище тендерна пропозиція Скаржника відповідає вимогам тендерної документації Замовника, а ціна тендерної пропозиції Скаржника не перевищує очікувану вартість предмета, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Враховуючи викладене, прийняті рішення замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити нижчезазначені дії.
По-друге, пунктом 1 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено, що у разі, якщо учасник не є платником ПДВ, ціна тендерної пропозиції зазначається без ПДВ. Окрім цього у примітках Додатку № 4 до тендерної документації визначено, що:
вартість пропозиції повинна зазначатись Учасником у комірках з поміткою «з ПДВ» та «без ПДВ» в залежності від системи оподаткування (згідно з Податковим кодексом України), та додатковим виокремленням ставки та вартості ПДВ у відповідній графі;
у разі якщо учасником пропозиція подається без урахування податку на додану вартість, - у графах «ПДВ (___%)», та «ВАРТІСТЬ пропозиції з ПДВ (цифрами та літерами)» учасником зазначається « - », що в подальшому свідчить про те що вартість пропозиції не включає податку на додану вартість.
Відповідно у разі якщо учасник не є платником ПДВ, він має надати цінову пропозицію та зазначити ціну тендерної пропозиції в електронній системі закупівель без урахування ПДВ.
Так, Скаржник є платником єдиного податку 2 групи, тобто не є платком податку на додану вартість, що підтверджується Витягом х реєстру платників єдиного податку № 1404633400730 від 22.10.2014 року.
Очікувана вартість закупівлі визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів та в тендерній документації становить 636 414,00 грн з ПДВ.
На виконання наведених вище вимог тендерної документації, а саме: Додатку № 4 до тендерної документації, Скаржник у складі тендерної пропозиції надав Цінову пропозицію б/н (файл «Цінова пропозиція.pdf»), у якій зазначено, що ціна всього без ПДВ складає 591 371,00 грн. Також під час подання тендерної пропозиції було зазначено ціну в електронному полі - 591 371,00 грн, яка і відображаються в електронній системі закупівель.
По-перше, варто відзначити, що згідно протоколу № 207 від 27.02.2024 уповноважена особа здійснює оцінку тендерної пропозиції Скаржника:
« … Замовник здійснює оцінку поданих учасниками пропозицій відповідно до тих критеріїв та методики, які визначено у документації Замовника. Якщо основним критерієм визначення переможця є ціна, то й обирати потрібно ту пропозицію, яка є найбільш економічно вигідною. Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі " (надалі - Закон) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Отже, Замовник оцінює їх за показниками, зазначеними в загальній вартості пропозиції конкурсних торгів, тобто учасників-платників ПДВ з урахуванням ПДВ, а учасників не платників ПДВ без урахування ПДВ.
Якщо переможець торгів буде не платник ПДВ, то товар вважається накладними витратами Замовника, і ПДВ списується по витратам підприємства, а не зменшує податкові зобов'язання.
На підставі Примірної методики визначено очікувану вартість предмету закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275.
Згідно з абзацом 7 пункту 2 Примірної методики, очікувана вартість —розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів. Питання іцодо включення ПДВ, інших податків і зборів до очікуваної вартості предмета закупівлі віднесено виключно до компетенції замовника. До таких повноважень додається й потенційна адміністративна відповідальність за частиною 3 статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення за укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у вигляді штрафу. Очікувана вартість закупівлі Замовника становить 636 414,00 з урахуванням ПДВ. Відповідно, в перерахунку, якщо додати ПДВ до ціни, заявленої учасником ФОП ТКАЧЕНКО КИРИЛОМЕДУАРДОВИЧЕМ до його ціни в тендерній пропозиції без ПДВ, то це буде становити 709 645,20 грн з ПДВ. Отже, цінова пропозиція ФОП ТКАЧЕНКО КИРИЛА ЕДУАРДОВИЧА з урахуванням ПДВ перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів на 73 231,20грн...».
Проте відповідно до пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Частиною 1 статті 29 Закону визначено, що оцінка тендерних пропозицій / пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону, про що також зазначено у пункті 2 розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації.
Тобто законодавство чітко та однозначно визначає, що оцінку тендерних пропозицій проводить не замовник, а виключно електронна система закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону.
Пунктом 1 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації визначено наступний перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію:
«Єдиний критерій оцінки – Ціна – 100%. Ціна тендерної пропозиції повинна враховувати податки і збори, у тому числі, що сплачуються або мають бути сплачені відповідно до положень Податкового кодексу України. У разі, якщо учасник не є платником ПДВ, ціна тендерної пропозиції зазначається без ПДВ.».
Такий висновок підтверджується й Постановою Касаційного господарського суду Верховного суду України по справі № 904/1143/19 від 28.04.2020, а саме:
«замовником в оголошенні про проведення процедури закупівлі продукції, очікувану вартість товару визначено у 556 590,00 грн з ПДВ.
При цьому, в тендерній пропозиції ФОП «П» зазначено ціну за одиницю продукції та загальну вартість без ПДВ, оскільки відповідно до Витягу із реєстру платників єдиного податку, відповідач-2 є платником єдиного податку зі ставкою 5 відсотків, тобто, не є платником ПДВ.
Згідно із статтею 5 Закону, вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Оскільки предмет закупівлі є об`єктом оподаткування ПДВ, при визначенні ціни продажу товару, замовник включив до неї передбачені законодавством податки й збори (ПДВ), відповідно, в оголошенні про закупівлю очікувана вартість предмета закупівлі визначена замовником із врахуванням ПДВ.
В той же час, оскільки ФОП «П», не є платником ПДВ, то в тендерній пропозиції відповідачем - 2 загальну вартість товару визначено у розмірі 516 924,00 грн без ПДВ.
При цьому, судами вірно зазначено, що при здійсненні оцінки пропозицій учасників повинна прийматися методика порівняння повних відпускних цін учасників, незалежно від того який режим оподаткування застосовується учасником. У рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 40-р/пк-пз від 10.06.2016 визначено позицію щодо методики оцінки цінової пропозиції, а саме зазначено, що у разі якщо учасник торгів, який надав найменшу цінову пропозицію не є платником ПДВ, тендерним комітетом приймаються для оцінки цінові пропозиції наступних учасників без врахування ПДВ. Спроби застосовувати при розгляді тендерних пропозицій різний підхід до оцінки учасників, які є або не є платниками ПДВ, є дискримінаційним. При цьому, незалежно від того чи є переможець процедури закупівель платником ПДВ, чи обкладається предмет закупівлі ПДВ, в звіті про результати процедури закупівлі буде відображатись ціна з ПДВ, якщо замовник при формуванні закупівлі і в оголошенні визначив предмет закупівлі з ПДВ.
Зважаючи на зазначене судами обґрунтовано відхилено доводи позивача щодо невідповідності тендерної пропозиції поданої ФОП «П» вимогам законодавства, в частині зазначення ціни».
З огляду на зазначене вище тендерна пропозиція Скаржника відповідає вимогам тендерної документації Замовника, а ціна тендерної пропозиції Скаржника не перевищує очікувану вартість предмета, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Враховуючи викладене, прийняті рішення замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити нижчезазначені дії.
×
-
Назва доказу:
Постанова Касаційного господарського суду Верховного суду України по справі № 904/1143/19 від 28.04.2020
-
Опис доказу:
Доказ підтверджує наявність судової практики щодо недопустимості самовільного включення до пропозиції учасника суми ПДВ.
-
Повʼязаний документ:
5_Єдиний_державний_реєстр_судових_рішень.pdf
По-друге, пунктом 1 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено, що у разі, якщо учасник не є платником ПДВ, ціна тендерної пропозиції зазначається без ПДВ. Окрім цього у примітках Додатку № 4 до тендерної документації визначено, що:
вартість пропозиції повинна зазначатись Учасником у комірках з поміткою «з ПДВ» та «без ПДВ» в залежності від системи оподаткування (згідно з Податковим кодексом України), та додатковим виокремленням ставки та вартості ПДВ у відповідній графі;
у разі якщо учасником пропозиція подається без урахування податку на додану вартість, - у графах «ПДВ (___%)», та «ВАРТІСТЬ пропозиції з ПДВ (цифрами та літерами)» учасником зазначається « - », що в подальшому свідчить про те що вартість пропозиції не включає податку на додану вартість.
Відповідно у разі якщо учасник не є платником ПДВ, він має надати цінову пропозицію та зазначити ціну тендерної пропозиції в електронній системі закупівель без урахування ПДВ.
Так, Скаржник є платником єдиного податку 2 групи, тобто не є платком податку на додану вартість, що підтверджується Витягом х реєстру платників єдиного податку № 1404633400730 від 22.10.2014 року.
Очікувана вартість закупівлі визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів та в тендерній документації становить 636 414,00 грн з ПДВ.
На виконання наведених вище вимог тендерної документації, а саме: Додатку № 4 до тендерної документації, Скаржник у складі тендерної пропозиції надав Цінову пропозицію б/н (файл «Цінова пропозиція.pdf»), у якій зазначено, що ціна всього без ПДВ складає 591 371,00 грн. Також під час подання тендерної пропозиції було зазначено ціну в електронному полі - 591 371,00 грн, яка і відображаються в електронній системі закупівель.
×
-
Назва доказу:
Цінова пропозиція ФОП «ТКАЧЕНКО КИРИЛО ЕДУАРДОВИЧ»
-
Опис доказу:
Доказ підтверджує, зазначену учасником цінову пропозицію.
-
Повʼязаний документ:
4. Цінова пропозиція.pdf
По-перше, варто відзначити, що згідно протоколу № 207 від 27.02.2024 уповноважена особа здійснює оцінку тендерної пропозиції Скаржника:
« … Замовник здійснює оцінку поданих учасниками пропозицій відповідно до тих критеріїв та методики, які визначено у документації Замовника. Якщо основним критерієм визначення переможця є ціна, то й обирати потрібно ту пропозицію, яка є найбільш економічно вигідною. Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі " (надалі - Закон) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Отже, Замовник оцінює їх за показниками, зазначеними в загальній вартості пропозиції конкурсних торгів, тобто учасників-платників ПДВ з урахуванням ПДВ, а учасників не платників ПДВ без урахування ПДВ.
Якщо переможець торгів буде не платник ПДВ, то товар вважається накладними витратами Замовника, і ПДВ списується по витратам підприємства, а не зменшує податкові зобов'язання.
На підставі Примірної методики визначено очікувану вартість предмету закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275.
Згідно з абзацом 7 пункту 2 Примірної методики, очікувана вартість —розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів. Питання іцодо включення ПДВ, інших податків і зборів до очікуваної вартості предмета закупівлі віднесено виключно до компетенції замовника. До таких повноважень додається й потенційна адміністративна відповідальність за частиною 3 статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення за укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у вигляді штрафу. Очікувана вартість закупівлі Замовника становить 636 414,00 з урахуванням ПДВ. Відповідно, в перерахунку, якщо додати ПДВ до ціни, заявленої учасником ФОП ТКАЧЕНКО КИРИЛОМЕДУАРДОВИЧЕМ до його ціни в тендерній пропозиції без ПДВ, то це буде становити 709 645,20 грн з ПДВ. Отже, цінова пропозиція ФОП ТКАЧЕНКО КИРИЛА ЕДУАРДОВИЧА з урахуванням ПДВ перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів на 73 231,20грн...».
Проте відповідно до пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Частиною 1 статті 29 Закону визначено, що оцінка тендерних пропозицій / пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону, про що також зазначено у пункті 2 розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації.
Тобто законодавство чітко та однозначно визначає, що оцінку тендерних пропозицій проводить не замовник, а виключно електронна система закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону.
Пунктом 1 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації визначено наступний перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію:
«Єдиний критерій оцінки – Ціна – 100%. Ціна тендерної пропозиції повинна враховувати податки і збори, у тому числі, що сплачуються або мають бути сплачені відповідно до положень Податкового кодексу України. У разі, якщо учасник не є платником ПДВ, ціна тендерної пропозиції зазначається без ПДВ.».
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація на закупівлю Пакети для сміття за кодом ДК 021:2015- 19640000-4 - Поліетиленові мішки та пакети для сміття.
-
Опис доказу:
Доказ підтверджує, що тендерна документація на закупівлю не передбачає вказаних Замовником підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника
-
Повʼязаний документ:
3. ТД 2024 .docx
-
-
Назва доказу:
Протокол уповноваженої особи № 207 від 27.02.2024
-
Опис доказу:
Доказ описує підстави відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
-
Повʼязаний документ:
2. Протокол 207.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, викладене у протоколі уповноваженої особи № 207 від 27.02.2024.