• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби насосно-компресорні в асортименті)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 541 день назад

299 749 378.07 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 498 746.89 UAH
Період оскарження: 06.02.2024 21:13 - 11.02.2024 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Скарга на рішення замовника по предмету закупівлі 44160000-9 – Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби насосно-компресорні в асортименті), код за ДК 021:2015: 44160000-9, ідентифікатор закупівлі № UA-2024-06-02-015540-a.

Номер: 21e48f488e664bc88b3cca5df70ac54a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-06-015540-a.a5
Назва: Скарга на рішення замовника по предмету закупівлі 44160000-9 – Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби насосно-компресорні в асортименті), код за ДК 021:2015: 44160000-9, ідентифікатор закупівлі № UA-2024-06-02-015540-a.
Скарга:
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушення процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному «Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 предмету закупівлі 44160000-9 – Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби насосно-компресорні), код за ДК 021:2015: 44160000-9, ідентифікатор закупівлі №UA-2024-02-06-015540-a. 3. Зобов’язати Замовника ПАТ «УКРНАФТА» скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції КИЇВСЬКОГО ДОЧІРНЬОГО ПІДПРИЄМСТВА «НМУ «ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ», оформленого протоколом №01/01/13/10-01/01-19-ЯУ/8 від 27.03.2024. 4. Зобов’язати Замовника ПАТ «УКРНАФТА» скасувати рішення про визнання ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА» переможцем по Закупівлі та про намір укласти договір про закупівлю з ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА», оформленого протоколом №01/01/13/10-01/01-19-ЯУ/9 від 27.03.2024.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 11.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.04.2024 16:08
Дата прийняття рішення по скарзі: 24.04.2024 16:11
Автор: КИЇВСЬКЕ ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО "НМУ" ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ", Погорецький Володимир 380504041436 S.LOBODANOV@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ac915568c56741f59595dce1bb08cb46
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо відхилення тендерної пропозиції КДП «НМУ «ЕПМ» на підставі абз. 3 пп. 1 п. 44 Особливостей.2. Щодо відхилення тендерної пропозиції КДП «НМУ «ЕПМ» на підставі абзацу 14 пункту 47 Особливостей.
Опис заперечення: На вимогу п.3.6 розділу І Додатку 2 до Тендерної документації Учасник процедури закупівлі, повинен надати лист в довільній формі із зазначенням виробника(-ів) труб сталевих безшовних насосно-компресорних, виробників заготовок та муфт НКТ, які будуть використовуватися для їх виготовлення.
На виконання зазначеної вимоги у складі тендерної пропозиції КИЇВСЬКЕ ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО «НМУ «ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ» надало Лист інформацію № 25 від 12.02.2024, яким повідомило наступне:
«ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» виробник труб сталевих безшовних насосно-компресорних та муфт до них, для виробництва продукції використовує заготовки виробників:
- ІНТЕРПАЙП НИЖНЬОДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБОПРОКАТНИЦ ЗАВОД;
- Alchemia SA, Польща;
- TPCO, Китай;
- LINZHOU FENGBAO PIPE INDASTRY CO., LTD.»
З приводу зазначеної інформації зазначаємо наступне:
Після ознайомлення з умовами процедури відкритих торгів (ідентифікатор закупівлі № UA-2024-06-02-015540-a) в системі закупівлі Prozorro, КДП НМУ «ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ» було прийнято рішення про необхідність прийняття участі в процедурі закупівлі.
Під час підготовки пакету документів, необхідних для надання тендерної пропозиції учасника, КДП «НМУ «ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ» звернулось до ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД», як до виробника продукції, яка запропонована в якості предмету закупівлі в зазначених торгах, а саме щодо надання інформації щодо виробників заготовок та муфт НКТ, продукція яких може бути використана для виготовлення насосно-компресорних труб та муфт до них, та з якими ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» має/мало відповідні господарські відносини.
Листом № 24020791 від 07.02.2024 ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» повідомив, що придбання заготовок ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» через довіреного агента Tianjin Richsen Oil Equipment Co., Ltd протягом тривалого часу здійснюється у наступних виробників:
Wuxi SP. Steel Tube Manufacturing Co., Ltd.
TianJin DeHua Petroleum Equipment Manufacturing Co., Ltd.
Linzhou Fengbao Pipe Industry Co., Ltd
Tianjin Pipe Corporation.
На підтвердження зазначеного ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» було надано копію Гарантійного листа від Tianjin Richsen Oil Equipment Co., Ltd (копія додається).
Також ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» повідомило, що останній має досвід співпраці із постачання заготовок з національним постачальником ТОВ «ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА».
При цьому зазначаємо, що оформлення правовідносин з підприємствами-виробниками заготовок здійснюється виключно шляхом укладання відповідного договору купівлі-продажу. Будь-які інші види правовідносин, в тому числі на підставі відповідного дилерського договору, з заявленими у тендерній пропозиції підприємствами-виробниками заготовок ТОВ «ДТЗ» не оформлювались.
Крім того, ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» надано копії сертифікатів АРІ із зазначеними виробниками, які отримані ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» під час провадження господарської діяльності в межах виконання раніше укладених господарських договорів, а також сертифікатів якості на продукцію, придбану у всіх вищезазначених виробників.
Отримані інформація і документи були використані КДП «НМУ «ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ» під час підготовки та оформлення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, предмет закупівлі 44160000-9 – Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби насосно-компресорні в асортименті), код за ДК 021:2015: 44160000-9, ідентифікатор закупівлі № UA-2024-06-02-015540-a.
Виходячи з вищезазначеного можна дійти висновків, що ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» будучи виробником труб, в тому числі й НКТ (предмет закупівлі) має господарські відносини з наступними виробниками заготовок:
- TPCO, Китай – здійснюється закупівля через договірного агента;
- LINZHOU FENGBAO PIPE INDASTRY CO., LTD – здійснюється закупівля через договірного агента.

Крім того зазначаємо, що зважаючи на те, що вищезазначені виробники заготовок є нерезидентами, інформацію про факт постачання ними відповідних товарів можливо перевірити шляхом отримання відповідного підтвердження від митних органів.
При цьому звертаємо увагу, що згідно тендерної документації надання будь-якого документального підтвердження щодо наявності прямих господарських відносин на дату подання тендерної пропозиції з заявленими виробниками заготовок взагалі не вимагається.
Відповідна інформація повинна бути надана учасником в довільній формі.
В свою чергу, зазначена вимога Замовника взагалі не свідчить про те, що Учасник (виробник) позбавлений права укласти відповідний договір на поставку заготовок після укладання відповідного договору з Замовником.
Не зважаючи на відсутність вказаних вимог, TPCO на адресу ПАТ «УКРНАФТА» був наданий лист, яким останній гарантував можливість виготовлення та готовність поставки готових труб або трубної заготовки (труб насосно- компресорних(Plain End) для виготовлення насосно-компресорних труб, та муфтової заготовки або готових муфт на адресу Київського дочірнього підприємства «НМУ «Електропівденмонтаж» (юридична адреса: провулок Спортивний, 4В, м. Полтава, Україна) згідно Додатку 3 до тендерної закупівлі 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби насосно-компресорні в асортименті), код за ДК 021:2015: 44160000-9, Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-02-06-015540-a, замовник ПАТ «Укрнафта».
При цьому зазначаємо наступне.
Як вже зазначалося раніше, КДП «НМУ «ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ» запропоновано продукцію, кінцевим виробником якої є ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД».
Для виробництва насосно-компресорних труб ТОВ «ДТЗ» згідно з вимогами API 5CT здійснюється придбання заготовок (насосно-компресорних труб, муфт до них) у підприємства ліцензіату API 5CT відповідного розміру, групи міцності, рівня вимог PSL-2, хімічного складу та всіх інших характеристик згідно вищенаведеного стандарту та потреб Замовника.
Під «придбанням заготовок» мається на увазі оформлення господарських відносин з відповідним підприємством-виробником ліцензіатом API 5CT на придбання насосно-компресорних труб та муфт до них відповідних групи міцності, рівня вимог PSL-2, хімічного складу та всіх інших характеристик шляхом укладання саме договору купівлі-продажу (поставки) товару (заготовок, муфт).
В свою чергу, укладання договору купівлі-продажу (поставки) товару може здійснюватися:
- або ТОВ «ДТЗ» шляхом підписання прямого договору купівлі-продажу (поставки),
- або замовником продукції. В разі укладання договору про закупівлі заготовок замовником продукції, придбані заготовки передаються ТОВ «ДТЗ» для виконання відповідних робіт з переробки та нарізання на підставі відповідного договору надання послуг.
ТОВ «ДТЗ» виконує всі основні види робіт (нарізання з’єднань, маркування, гідровипробування готових насосно-компресорних труб з муфтами, тощо) та надає власні сертифікати якості з монограмою АРІ, на кожну окрему партію готової продукції.
Право використання ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» офіційної монограми АРІ підтверджується Сертифікатом повноважень щодо використання офіційної монограми Американського Нафтового Інституту (АРІ), номер ліцензії: 5СТ-1354, наданий ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД», дата набуття чинності 30.09.2023, дата закінчення дії 30.09.2026. За цим Сертифікатом сфера дії ліцензії включає наступне: Виробник обсадних або насосно-компресорних муфт K55. PSL 1, N80(1), PSL 1, N80(Q), PSL 1, P110, PSL 1, Q125, PSL 1; Виробник обсадних або насосно-компресорних з’єднань K55. PSL 1, N80(1), PSL 1; Нарізувач труб.
Відповідно до пункту 4.1.26 підрозділу 4.1 Терміни та визначення API 5CT виробник (manufacturer) залежно від контексту це: трубний завод; виконавець термообробки; виробник різьблення; виробник муфт чи укорочених труб, виробник фітінгів.
Згідно з положеннями розділу 14 «Мінімальні вимоги до виробників різних категорій» API 5CT регламентує чотири категорії виробників труб, зокрема, виконавець різьби/нарізник (Pipe Threader).
Беручи до уваги положення API 5CT, ТОВ «ДТЗ» як виконавець різьби є саме виробником готової продукції, яка в подальшому пропонується до постачання на адресу ПАТ «УКРНАФТА».
Таким чином, за результатами виконання необхідного комплексу робіт замовник отримує готову продукцію, а саме насосно-компресорні труби з різьбою і накрученими муфтами, відповідних групи міцності, рівня вимог PSL-2, хімічного складу, що в повному обсязі відповідають вимогам, заявленим у тендерній документації. Вказані характеристики готової продукції підтверджуються шляхом нанесення відповідного маркування (монограми та номеру ліцензії) завода-виробника заготовки та завода-нарізника, а у сертифікат якості буде внесена інформація з посиланням на сертифікат виробника заготовки.
Щодо зазначення у листі інших виробників повідомляємо наступне.
Згідно загальнодоступної інформації до групи «Інтерпайп» входять: акціонерний банк «Кредит-Дніпро», «Укрсоцбанк», телеканали Новий канал, СТБ, ICTV, газета «Факти», Новомосковський трубний завод, Нижньодніпровський трубопрокатний завод, Нікопольський завод нержавіючих труб, Нікопольський завод безшовних труб NICO TUBE, Нікопольський завод феросплавів, Дніпровський металургійний завод ім. Комінтерну, Дніпропетровський завод з ремонту та будівництва пасажирських вагонів, ряд цукрових заводів.
У свою чергу ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» здійснював на підставі прямого договору поставки закупівлю відповідних заготовок у Нижньодніпровського трубопрокатного заводу у період до 2021 року.
При цьому звертаємо увагу, що тендерною документацією не визначено часові рамки здійснення відповідних закупівель заготовок. На думку учасника зазначене свідчить про те, що останній мав право зазначити будь-якого виробника заготовок, у якого учасник може придбати або придбавав до цього необхідну продукцію.
Підсумовуючи вищезазначене, вважаємо, що твердження Замовника щодо надання учасником недостовірної інформації, яка є суттєвою для визначення результатів торгів є безпідставною та необґрунтованою.

Відповідно до абз. 14 п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (надалі – Особливості) замовник може прийняти рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
У протокольному рішенні № 01/01/13/10-01/01-19-ЯУ/8 від 27.03.2024 року вказано, що «Станом на 27.03.2024 Учасник не виконав свої зобов’язання за Договором 23/2712-MTP в1д 14.11.2023 в частині дотримання терміну поставки Товару. З цієї причини Договір 23/2712-МТР в1д 14.11.2023 був розірваний в односторонньому порядку та застосовано санкцію у вигляді штрафу (надіслано вимогу про сплату штрафних санкцій), про що Учасника було повідомлено листом ПАТ «Укрнафта» – № 01/01/13/10/20/02-02/01/21 від 15.03.2024». У зв’язку з чим була відхилена тендерна пропозиція учасника.
КДП «НМУ «Електропівденмонтаж» вважає неправомірною відповідну підставу відхилення тендерної пропозиції з огляду на наступне.
По-перше, звертаємо увагу, що лист ПАТ «Укрнафта» № 01/01/13/10/20/02-02/01/21 від 15.03.2024 щодо розірвання договору в односторонньому порядку з вимогою про сплату штрафних санкцій датований та надісланий після подання КДП «НМУ «ЕПМ» тендерної пропозиції, проведення аукціону та першої процедури оцінки.
Окрім того, КДП «НМУ «ЕПМ» не погодилось з односторонньою відмовою та вимогою про сплату штрафу, про що повідомило ПАТ «Укрнафта» листом від 22.03.2024.
По-друге, з огляду на зміст абз. 14 п. 47 Особливостей право замовника прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та відхилити тендерну пропозицію учасника може бути реалізовано за одночасної сукупності таких умов:
- якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов`язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником;
- вказане невиконання зобов`язання призвело до дострокового розірвання даного договору;
- відбулося застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків.
У свою чергу, зауважуємо, що за Договором 23/2712-МТР в1д 14.11.2023 застосування штрафних санкцій не відбулось, оскільки ПАТ «Укрнафта» лише ініціював початок процедури стягнення штрафних санкцій шляхом направлення вимоги. Застосування штрафних санкцій не є односторонньою дією кредитора.
Так, відповідно до ч. 1 ст. 217 Господарського кодексу України господарськими санкціями визнаються заходи впливу на правопорушника у сфері господарювання, в результаті застосування яких для нього настають несприятливі економічні та/або правові наслідки.
Як вбачається з наведеної норми законодавства, результатом застосування штрафних санкцій має стати для порушника настання несприятливих економічних наслідків.
Натомість, заявлення вимоги є лише ініціативою суб’єкта господарювання щодо початку процедури «застосування штрафних санкцій».
Пред’явлення вимоги про сплату штрафних санкцій суб`єктом господарювання відповідно до положень Господарського кодексу України є лише одним з кроків в порядку реалізації господарсько-правової відповідальності, вчинення якого не є результатом настання останньої. Так, направлення вимоги не являється кінцевим етапом, а передбачає вчинення суб’єктами господарювання подальших дій, таких як розгляд її іншим учасником господарських відносин, прийняття рішення про визнання/невизнання вимоги, звернення за необхідності до суду та ін.
Закінченням такої процедури буде саме фактичне настання негативних економічних наслідків для боржника, що є можливим лише у разі фактичної сплати таких санкцій боржником на користь кредитора або у разі встановлення чіткого розміру штрафних санкцій у судовому рішенні.
Слід зауважити, що станом на час прийняття оскаржуваного протокольного рішення відсутні як рішення суду про стягнення штрафних санкцій, так і факт добровільної сплати штрафу.
Відтак лише пред’явлення вимоги не може свідчити про логічне завершення процедури реалізації господарсько-правової відповідальності, як підстави для накладення штрафних санкцій в досудовому порядку.
Отже, відхилення Замовником тендерної пропозиції КДП «НМУ «ЕПМ» на підставі абзацу 14 пункту 47 Особливостей є безпідставним у зв’язку з відсутністю усієї сукупності умов, необхідних для його застосування.
Звертаємо увагу, що вищенаведені доводи були взяті до уваги Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні № 9410-р/пк-пз від 28.04.2021, правомірність якого з наведенням власних обґрунтувань в цій частині була підтвердження Постановою Верховного Суду від 27.04.2023 по справі № 640/14244/21. Відповідна справа стосувалась застосування положень ч. 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», яка за змістом є ідентичною абзацу 14 пункту 47 Особливостей.

З огляду на вищезазначене, вважаємо, що Замовником порушені права КИЇВСЬКОГО ДОЧІРНЬОГО ПІДПРИЄМСТВА «НМУ «ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ» та не забезпечений державний захист конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: На вимогу п.3.6 розділу І Додатку 2 до Тендерної документації Учасник процедури закупівлі, повинен надати лист в довільній формі із зазначенням виробника(-ів) труб сталевих безшовних насосно-компресорних, виробників заготовок та муфт НКТ, які будуть використовуватися для їх виготовлення.
На виконання зазначеної вимоги у складі тендерної пропозиції КИЇВСЬКЕ ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО «НМУ «ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ» надало Лист інформацію № 25 від 12.02.2024, яким повідомило наступне:
«ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» виробник труб сталевих безшовних насосно-компресорних та муфт до них, для виробництва продукції використовує заготовки виробників:
- ІНТЕРПАЙП НИЖНЬОДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБОПРОКАТНИЦ ЗАВОД;
- Alchemia SA, Польща;
- TPCO, Китай;
- LINZHOU FENGBAO PIPE INDASTRY CO., LTD.»
З приводу зазначеної інформації зазначаємо наступне:
Після ознайомлення з умовами процедури відкритих торгів (ідентифікатор закупівлі № UA-2024-06-02-015540-a) в системі закупівлі Prozorro, КДП НМУ «ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ» було прийнято рішення про необхідність прийняття участі в процедурі закупівлі.
Під час підготовки пакету документів, необхідних для надання тендерної пропозиції учасника, КДП «НМУ «ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ» звернулось до ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД», як до виробника продукції, яка запропонована в якості предмету закупівлі в зазначених торгах, а саме щодо надання інформації щодо виробників заготовок та муфт НКТ, продукція яких може бути використана для виготовлення насосно-компресорних труб та муфт до них, та з якими ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» має/мало відповідні господарські відносини.
Листом № 24020791 від 07.02.2024 ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» повідомив, що придбання заготовок ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» через довіреного агента Tianjin Richsen Oil Equipment Co., Ltd протягом тривалого часу здійснюється у наступних виробників:
Wuxi SP. Steel Tube Manufacturing Co., Ltd.
TianJin DeHua Petroleum Equipment Manufacturing Co., Ltd.
Linzhou Fengbao Pipe Industry Co., Ltd
Tianjin Pipe Corporation.
На підтвердження зазначеного ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» було надано копію Гарантійного листа від Tianjin Richsen Oil Equipment Co., Ltd (копія додається).
Також ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» повідомило, що останній має досвід співпраці із постачання заготовок з національним постачальником ТОВ «ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА».
При цьому зазначаємо, що оформлення правовідносин з підприємствами-виробниками заготовок здійснюється виключно шляхом укладання відповідного договору купівлі-продажу. Будь-які інші види правовідносин, в тому числі на підставі відповідного дилерського договору, з заявленими у тендерній пропозиції підприємствами-виробниками заготовок ТОВ «ДТЗ» не оформлювались.
Крім того, ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» надано копії сертифікатів АРІ із зазначеними виробниками, які отримані ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» під час провадження господарської діяльності в межах виконання раніше укладених господарських договорів, а також сертифікатів якості на продукцію, придбану у всіх вищезазначених виробників.
Отримані інформація і документи були використані КДП «НМУ «ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ» під час підготовки та оформлення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, предмет закупівлі 44160000-9 – Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби насосно-компресорні в асортименті), код за ДК 021:2015: 44160000-9, ідентифікатор закупівлі № UA-2024-06-02-015540-a.
Виходячи з вищезазначеного можна дійти висновків, що ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» будучи виробником труб, в тому числі й НКТ (предмет закупівлі) має господарські відносини з наступними виробниками заготовок:
- TPCO, Китай – здійснюється закупівля через договірного агента;
- LINZHOU FENGBAO PIPE INDASTRY CO., LTD – здійснюється закупівля через договірного агента.

Крім того зазначаємо, що зважаючи на те, що вищезазначені виробники заготовок є нерезидентами, інформацію про факт постачання ними відповідних товарів можливо перевірити шляхом отримання відповідного підтвердження від митних органів.
При цьому звертаємо увагу, що згідно тендерної документації надання будь-якого документального підтвердження щодо наявності прямих господарських відносин на дату подання тендерної пропозиції з заявленими виробниками заготовок взагалі не вимагається.
Відповідна інформація повинна бути надана учасником в довільній формі.
В свою чергу, зазначена вимога Замовника взагалі не свідчить про те, що Учасник (виробник) позбавлений права укласти відповідний договір на поставку заготовок після укладання відповідного договору з Замовником.
Не зважаючи на відсутність вказаних вимог, TPCO на адресу ПАТ «УКРНАФТА» був наданий лист, яким останній гарантував можливість виготовлення та готовність поставки готових труб або трубної заготовки (труб насосно- компресорних(Plain End) для виготовлення насосно-компресорних труб, та муфтової заготовки або готових муфт на адресу Київського дочірнього підприємства «НМУ «Електропівденмонтаж» (юридична адреса: провулок Спортивний, 4В, м. Полтава, Україна) згідно Додатку 3 до тендерної закупівлі 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби насосно-компресорні в асортименті), код за ДК 021:2015: 44160000-9, Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-02-06-015540-a, замовник ПАТ «Укрнафта».
При цьому зазначаємо наступне.
Як вже зазначалося раніше, КДП «НМУ «ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ» запропоновано продукцію, кінцевим виробником якої є ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД».
Для виробництва насосно-компресорних труб ТОВ «ДТЗ» згідно з вимогами API 5CT здійснюється придбання заготовок (насосно-компресорних труб, муфт до них) у підприємства ліцензіату API 5CT відповідного розміру, групи міцності, рівня вимог PSL-2, хімічного складу та всіх інших характеристик згідно вищенаведеного стандарту та потреб Замовника.
Під «придбанням заготовок» мається на увазі оформлення господарських відносин з відповідним підприємством-виробником ліцензіатом API 5CT на придбання насосно-компресорних труб та муфт до них відповідних групи міцності, рівня вимог PSL-2, хімічного складу та всіх інших характеристик шляхом укладання саме договору купівлі-продажу (поставки) товару (заготовок, муфт).
В свою чергу, укладання договору купівлі-продажу (поставки) товару може здійснюватися:
- або ТОВ «ДТЗ» шляхом підписання прямого договору купівлі-продажу (поставки),
- або замовником продукції. В разі укладання договору про закупівлі заготовок замовником продукції, придбані заготовки передаються ТОВ «ДТЗ» для виконання відповідних робіт з переробки та нарізання на підставі відповідного договору надання послуг.
ТОВ «ДТЗ» виконує всі основні види робіт (нарізання з’єднань, маркування, гідровипробування готових насосно-компресорних труб з муфтами, тощо) та надає власні сертифікати якості з монограмою АРІ, на кожну окрему партію готової продукції.
Право використання ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» офіційної монограми АРІ підтверджується Сертифікатом повноважень щодо використання офіційної монограми Американського Нафтового Інституту (АРІ), номер ліцензії: 5СТ-1354, наданий ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД», дата набуття чинності 30.09.2023, дата закінчення дії 30.09.2026. За цим Сертифікатом сфера дії ліцензії включає наступне: Виробник обсадних або насосно-компресорних муфт K55. PSL 1, N80(1), PSL 1, N80(Q), PSL 1, P110, PSL 1, Q125, PSL 1; Виробник обсадних або насосно-компресорних з’єднань K55. PSL 1, N80(1), PSL 1; Нарізувач труб.
Відповідно до пункту 4.1.26 підрозділу 4.1 Терміни та визначення API 5CT виробник (manufacturer) залежно від контексту це: трубний завод; виконавець термообробки; виробник різьблення; виробник муфт чи укорочених труб, виробник фітінгів.
Згідно з положеннями розділу 14 «Мінімальні вимоги до виробників різних категорій» API 5CT регламентує чотири категорії виробників труб, зокрема, виконавець різьби/нарізник (Pipe Threader).
Беручи до уваги положення API 5CT, ТОВ «ДТЗ» як виконавець різьби є саме виробником готової продукції, яка в подальшому пропонується до постачання на адресу ПАТ «УКРНАФТА».
Таким чином, за результатами виконання необхідного комплексу робіт замовник отримує готову продукцію, а саме насосно-компресорні труби з різьбою і накрученими муфтами, відповідних групи міцності, рівня вимог PSL-2, хімічного складу, що в повному обсязі відповідають вимогам, заявленим у тендерній документації. Вказані характеристики готової продукції підтверджуються шляхом нанесення відповідного маркування (монограми та номеру ліцензії) завода-виробника заготовки та завода-нарізника, а у сертифікат якості буде внесена інформація з посиланням на сертифікат виробника заготовки.
Щодо зазначення у листі інших виробників повідомляємо наступне.
Згідно загальнодоступної інформації до групи «Інтерпайп» входять: акціонерний банк «Кредит-Дніпро», «Укрсоцбанк», телеканали Новий канал, СТБ, ICTV, газета «Факти», Новомосковський трубний завод, Нижньодніпровський трубопрокатний завод, Нікопольський завод нержавіючих труб, Нікопольський завод безшовних труб NICO TUBE, Нікопольський завод феросплавів, Дніпровський металургійний завод ім. Комінтерну, Дніпропетровський завод з ремонту та будівництва пасажирських вагонів, ряд цукрових заводів.
У свою чергу ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» здійснював на підставі прямого договору поставки закупівлю відповідних заготовок у Нижньодніпровського трубопрокатного заводу у період до 2021 року.
При цьому звертаємо увагу, що тендерною документацією не визначено часові рамки здійснення відповідних закупівель заготовок. На думку учасника зазначене свідчить про те, що останній мав право зазначити будь-якого виробника заготовок, у якого учасник може придбати або придбавав до цього необхідну продукцію.
Підсумовуючи вищезазначене, вважаємо, що твердження Замовника щодо надання учасником недостовірної інформації, яка є суттєвою для визначення результатів торгів є безпідставною та необґрунтованою.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції КДП "НМУ "ЕПМ"

Номер: 1ce03e4eba174b79bcd176b7f823ea27
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-06-015540-a.b4
Назва: Скарга на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції КДП "НМУ "ЕПМ"
Скарга:
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушення процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному «Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 предмету закупівлі 44160000-9 – Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби насосно-компресорні), код за ДК 021:2015: 44160000-9, ідентифікатор закупівлі №UA-2024-02-06-015540-a. 3. Зобов’язати Замовника ПАТ «УКРНАФТА» скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції КИЇВСЬКОГО ДОЧІРНЬОГО ПІДПРИЄМСТВА «НМУ «ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ», оформленого протоколом №01/01/13/10-01/01-19-ЯУ/3 від 20.02.2024. 4. Зобов’язати Замовника ПАТ «УКРНАФТА» скасувати рішення про визнання ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА» переможцем по Закупівлі та про намір укласти договір про закупівлю з ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА», оформленого протоколом №01/01/13/10-01/01-19-ЯУ/6 від 23.02.2024..
Дата розгляду скарги: 05.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.02.2024 17:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.03.2024 13:49
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 05.03.2024р. №4100-р/пк-пз скасувати рішення про рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника КИЇВСЬКЕ ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО «НМУ» ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ» (Код ЄДРПОУ: 25656015). 2. На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 05.03.2024р. №4100-р/пк-пз скасувати рішення про рішення про визначення ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА» (Код ЄДРПОУ: 33668606).
Автор: КИЇВСЬКЕ ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО "НМУ" ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ", Погорецький Володимир 380504041436 S.LOBODANOV@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b60c52b30993469aa579eb1bc089c4dc
Заголовок пункту скарги: Незгода з рішенням про відхилення тендерної пропозиції КИЇВСЬКОГО ДОЧІРНЬОГО ПІДПРИЄМСТВА «НМУ «ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ» оформленої Протоколом №01/01/13/10-01/01-19-ЯУ/3 від 20.02.2024 Уповноваженої особи ПАТ «УКРНАФТА». Підставами зазначено наступне: На вимогу підпункту 3.8. Розділу І Додатку 2 до ТД Учасник не надав скан-копію діючого сертифікат у(ліцензії) на право використання виробником монограми API 5СТ на виготовлення труб сталевих безшовних насосно-компресорних з накрученими муфтами (англійською: Manufacturer of Seamless Casing or Tubing (Threaded and Coupled)) за рівнем вимог не нижче PSL-2. Підстава для відхилення тендерної пропозиції учасника абзац 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Опис заперечення: 1. Щодо підстав відхилення тендерної пропозиції учасника КИЇВСЬКОГО ДОЧІРНЬОГО ПІДПРИЄМСТВА «НМУ «ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ».
У складі тендерної пропозиції КИЇВСЬКЕ ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО «НМУ «ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ» надало наступні документи:
- Сертифікат повноважень щодо використання офіційної монограми Американського Нафтового Інституту (АРІ), номер ліцензії: 5СТ-1043, наданий ТОВ «Компанія трубної промисловості Ліньчжоу Фенбао» Китайська Народна Республіка, дата набуття чинності 26.09.2022, дата закінчення дії 11.12.2024;
- Сертифікат повноважень щодо використання офіційної монограми Американського Нафтового Інституту (АРІ), номер ліцензії: 5СТ-1354, наданий ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД», дата набуття чинності 30.09.2023, дата закінчення дії 30.09.2026;
- Довідка виробника ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» №24021489 від 14.02.2024;
- Авторизаційний лист ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» №2310190 від 10.10.2023;
- Пояснювальна записка ДП «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ТА КОНСТРУКТОРСЬКО-ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ІНСТИТУТ ТРУБНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ ІМЕНІ Я.Ю.ОСАДИ» №Д/23 від 25.01.2024.
Так, КИЇВСЬКИМ ДОЧІРНІМ ПІДПРИЄМСТВОМ «НМУ» ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ» у складі поданих документів була надана скан-копія діючого сертифікату на право використання ТОВ «Дніпровський трубний завод» офіційної монограми АРІ на виготовленій продукції відповідно до умов офіційних публікації Американського нафтового інституту з назвою API Spec Q1 та API-5CT та положень Ліцензійної угоди – Ліцензія Американського інституту нафти № 5СТ 1354 від 30 вересня 2023 року.
За цим Сертифікатом сфера дії ліцензії включає наступне: Виробник обсадних або насосно-компресорних муфт K55. PSL 1, N80(1), PSL 1, N80(Q), PSL 1, P110, PSL 1, Q125, PSL 1; Виробник обсадних або насосно-компресорних з’єднань K55. PSL 1, N80(1), PSL 1; Нарізувач труб.
Відповідно до пункту 4.1.26 підрозділу 4.1 Терміни та визначення API 5CT виробник (manufacturer) – залежно від контексту: трубний завод; виконавець термообробки; виробник різьблення; виробник муфт чи укорочених труб, виробник фітінгів. Примітка: див. розділ 14.
У свою чергу розділ 14 «Мінімальні вимоги до виробників різних категорій» API 5CT регламентує чотири категорії виробників труб, зокрема, виконавець різьби/нарізник (Pipe Threader) (п. 14.3).
ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» своєю довідкою №24021489 від 14.02.2024 гарантував виготовлення трубної продукції з дотриманням та виконанням технічних вимог тендерної документації (Додатку 3) та стандарту API 5CT ред.10. Також виробник описує етапи виготовлення трубної продукції:
- до виробництва насосно-компресорних труб ТОВ «ДТЗ» згідно з вимогами API 5CT буде придбана заготовка у підприємства ліцензіату API 5CT відповідного розміру, групи міцності, рівня вимог PSL-2, хімічного складу та всіх інших характеристик згідно вищенаведеного стандарту та потреб Замовника;
- після отримання відповідної заготовки та проведення вхідного контролю згідно умов стандарту API 5CT підприємство проводить нарізання різьб, сборку різьбових з’єднань, гідровипробування, мпд різьб та всі інші необхідні роботи для випуску готової продукції з нанесенням монограми API 5CT-1354.
Крім того, в пояснювальній записці щодо виготовлення трубної продукції за стандартом API 5CT з рівнем вимог PSL- 2 ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» (вих №Д/23 від 25.01.2024) ДП «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ТА КОНСТРУКТОРСЬКО-ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ІНСТИТУТ ТРУБНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ ІМЕНІ Я.Ю.ОСАДИ» підтверджує, що
- в сертифікаті ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» на право використання монограми АРІ 5СТ-1354 зазначено, що ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» відноситься до категорії виробників згідно зі стандартом АРІ 5СТ «Труби обсадні та насосно-компресорні» та п.14 цього стандарту;
- ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» не має заборони на виготовлення та випуск готової продукції за стандартом API 5CT з рівнем вимог PSL-2, та має право наносити свою монограму на готову продукцію при виконанні визначених умов;
- за результатами попереднього дослідження виробництва ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» підприємство має в своєму розпорядженні достатній технологічний верстатний парк, обладнання для забезпечення проведення гідровипробувань, муфтонавертального обладнання, інструменту, засобів контролю та персоналу належної кваліфікації, яке забезпечить виготовлення продукції за стандартом API 5CT з рівнем вимог PSL-2 з нанесенням монограми виробника,
Також повідомляємо, що Замовнику (ПАТ «Укрнафта») був додатково наданий сертифікат повноважень щодо використання офіційної монограми Американського Нафтового Інституту (АРІ), номер ліцензії 5СТ-1043 від 26.09.2022, виданий Товариству з обмеженою відповідальністю «Компанія трубної промисловості Ліньчжоу Фенбао», яке виступатиме виробником трубної заготовки. Таким чином, трубна заготовка відповідатиме стандартам АРІ-5СТ.
Виробництво трубної заготовки заводом-виробником проходить у відповідності до стандарту АРІ-5 СТ, а ТОВ «Дніпровський трубний завод» проводить всі основні види робіт (нарізання з’єднань, виготовлення муфт, маркування, гідровипробування готових насосно-компресорних труб з муфтами, тощо) та надає власні сертифікати якості з монограмою АРІ, на кожну окрему партію готової продукції.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що Замовник (ПАТ «Укрнафта») не надав належної оцінки документам, наданим КИЇВСЬКИМ ДОЧІРНІМ ПІДПРИЄМСТВОМ «НМУ» ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ». Відповідні документи у повній мірі відповідають вимогам, висунутим Замовником у тендерній документації, а отже рішення про відхилення тендерної пропозиції нашого підприємства є необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню.

2. Щодо порушення Замовником принципів, за якими здійснюються публічні закупівлі, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Так, пунктом 2 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені принципи, за якими здійснюються публічні закупівлі, зокрема недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Замовник залишив поза увагою документи, що подані учасником процедури закупівлі, чим були порушені принципи в сфері публічних закупівель такі, як недискримінація учасників та рівне ставлення до них, закріплені в ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі.
Таке порушення допускається Замовником систематично по відношенню до нашого підприємства. Так, рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №18996-р/пк-пз від 27.11.2023 було задоволено скаргу КИЇВСЬКОГО ДОЧІРНЬОГО ПІДПРИЄМСТВА «НМУ «ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ» та зобов’язано ПАТ «УКРНАФТА» скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції КИЇВСЬКОГО ДОЧІРНЬОГО ПІДПРИЄМСТВА «НМУ «ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ» за процедурою відкритих торгів предмету закупівлі 44160000-9 – Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби насосно-компресорні), код за ДК 021:2015: 44160000-9, ідентифікатор закупівлі № UA-2023-10-24-015845-a.
Оскаржуване рішення Замовника було прийняти за тими ж підставами з тієї ж причини - Учасник не завантажив через електронну систему закупівель, скан-копію діючого сертифікату на право використання виробником ТОВ «Дніпровський трубний завод» монограми API 5СТ (або еквівалент) при виготовленні труб сталевих безшовних насосно-компресорних з накрученими муфтами (документ передбачений підпунктом 3.10. Розділу 1 Додатку 2 Тендерної документації). Сфера дії ліцензії №5СТ-1654 (Сертифікат повноважень щодо використання офіційної монограми Американського Нафтового Інституту (АРІ) не включає виробництво насосно-компресорних труб Р-110 PSL-2, що є предметом закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: 1. Щодо підстав відхилення тендерної пропозиції учасника КИЇВСЬКОГО ДОЧІРНЬОГО ПІДПРИЄМСТВА «НМУ «ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ».
У складі тендерної пропозиції КИЇВСЬКЕ ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО «НМУ «ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ» надало наступні документи:
- Сертифікат повноважень щодо використання офіційної монограми Американського Нафтового Інституту (АРІ), номер ліцензії: 5СТ-1043, наданий ТОВ «Компанія трубної промисловості Ліньчжоу Фенбао» Китайська Народна Республіка, дата набуття чинності 26.09.2022, дата закінчення дії 11.12.2024;
- Сертифікат повноважень щодо використання офіційної монограми Американського Нафтового Інституту (АРІ), номер ліцензії: 5СТ-1354, наданий ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД», дата набуття чинності 30.09.2023, дата закінчення дії 30.09.2026;
- Довідка виробника ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» №24021489 від 14.02.2024;
- Авторизаційний лист ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» №2310190 від 10.10.2023;
- Пояснювальна записка ДП «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ТА КОНСТРУКТОРСЬКО-ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ІНСТИТУТ ТРУБНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ ІМЕНІ Я.Ю.ОСАДИ» №Д/23 від 25.01.2024.
Так, КИЇВСЬКИМ ДОЧІРНІМ ПІДПРИЄМСТВОМ «НМУ» ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ» у складі поданих документів була надана скан-копія діючого сертифікату на право використання ТОВ «Дніпровський трубний завод» офіційної монограми АРІ на виготовленій продукції відповідно до умов офіційних публікації Американського нафтового інституту з назвою API Spec Q1 та API-5CT та положень Ліцензійної угоди – Ліцензія Американського інституту нафти № 5СТ 1354 від 30 вересня 2023 року.
За цим Сертифікатом сфера дії ліцензії включає наступне: Виробник обсадних або насосно-компресорних муфт K55. PSL 1, N80(1), PSL 1, N80(Q), PSL 1, P110, PSL 1, Q125, PSL 1; Виробник обсадних або насосно-компресорних з’єднань K55. PSL 1, N80(1), PSL 1; Нарізувач труб.
Відповідно до пункту 4.1.26 підрозділу 4.1 Терміни та визначення API 5CT виробник (manufacturer) – залежно від контексту: трубний завод; виконавець термообробки; виробник різьблення; виробник муфт чи укорочених труб, виробник фітінгів. Примітка: див. розділ 14.
У свою чергу розділ 14 «Мінімальні вимоги до виробників різних категорій» API 5CT регламентує чотири категорії виробників труб, зокрема, виконавець різьби/нарізник (Pipe Threader) (п. 14.3).
ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» своєю довідкою №24021489 від 14.02.2024 гарантував виготовлення трубної продукції з дотриманням та виконанням технічних вимог тендерної документації (Додатку 3) та стандарту API 5CT ред.10. Також виробник описує етапи виготовлення трубної продукції:
- до виробництва насосно-компресорних труб ТОВ «ДТЗ» згідно з вимогами API 5CT буде придбана заготовка у підприємства ліцензіату API 5CT відповідного розміру, групи міцності, рівня вимог PSL-2, хімічного складу та всіх інших характеристик згідно вищенаведеного стандарту та потреб Замовника;
- після отримання відповідної заготовки та проведення вхідного контролю згідно умов стандарту API 5CT підприємство проводить нарізання різьб, сборку різьбових з’єднань, гідровипробування, мпд різьб та всі інші необхідні роботи для випуску готової продукції з нанесенням монограми API 5CT-1354.
Крім того, в пояснювальній записці щодо виготовлення трубної продукції за стандартом API 5CT з рівнем вимог PSL- 2 ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» (вих №Д/23 від 25.01.2024) ДП «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ТА КОНСТРУКТОРСЬКО-ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ІНСТИТУТ ТРУБНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ ІМЕНІ Я.Ю.ОСАДИ» підтверджує, що
- в сертифікаті ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» на право використання монограми АРІ 5СТ-1354 зазначено, що ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» відноситься до категорії виробників згідно зі стандартом АРІ 5СТ «Труби обсадні та насосно-компресорні» та п.14 цього стандарту;
- ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» не має заборони на виготовлення та випуск готової продукції за стандартом API 5CT з рівнем вимог PSL-2, та має право наносити свою монограму на готову продукцію при виконанні визначених умов;
- за результатами попереднього дослідження виробництва ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» підприємство має в своєму розпорядженні достатній технологічний верстатний парк, обладнання для забезпечення проведення гідровипробувань, муфтонавертального обладнання, інструменту, засобів контролю та персоналу належної кваліфікації, яке забезпечить виготовлення продукції за стандартом API 5CT з рівнем вимог PSL-2 з нанесенням монограми виробника,
Також повідомляємо, що Замовнику (ПАТ «Укрнафта») був додатково наданий сертифікат повноважень щодо використання офіційної монограми Американського Нафтового Інституту (АРІ), номер ліцензії 5СТ-1043 від 26.09.2022, виданий Товариству з обмеженою відповідальністю «Компанія трубної промисловості Ліньчжоу Фенбао», яке виступатиме виробником трубної заготовки. Таким чином, трубна заготовка відповідатиме стандартам АРІ-5СТ.
Виробництво трубної заготовки заводом-виробником проходить у відповідності до стандарту АРІ-5 СТ, а ТОВ «Дніпровський трубний завод» проводить всі основні види робіт (нарізання з’єднань, виготовлення муфт, маркування, гідровипробування готових насосно-компресорних труб з муфтами, тощо) та надає власні сертифікати якості з монограмою АРІ, на кожну окрему партію готової продукції.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що Замовник (ПАТ «Укрнафта») не надав належної оцінки документам, наданим КИЇВСЬКИМ ДОЧІРНІМ ПІДПРИЄМСТВОМ «НМУ» ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ». Відповідні документи у повній мірі відповідають вимогам, висунутим Замовником у тендерній документації, а отже рішення про відхилення тендерної пропозиції нашого підприємства є необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню.

2. Щодо порушення Замовником принципів, за якими здійснюються публічні закупівлі, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Так, пунктом 2 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені принципи, за якими здійснюються публічні закупівлі, зокрема недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Замовник залишив поза увагою документи, що подані учасником процедури закупівлі, чим були порушені принципи в сфері публічних закупівель такі, як недискримінація учасників та рівне ставлення до них, закріплені в ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі.
Таке порушення допускається Замовником систематично по відношенню до нашого підприємства. Так, рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №18996-р/пк-пз від 27.11.2023 було задоволено скаргу КИЇВСЬКОГО ДОЧІРНЬОГО ПІДПРИЄМСТВА «НМУ «ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ» та зобов’язано ПАТ «УКРНАФТА» скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції КИЇВСЬКОГО ДОЧІРНЬОГО ПІДПРИЄМСТВА «НМУ «ЕЛЕКТРОПІВДЕНМОНТАЖ» за процедурою відкритих торгів предмету закупівлі 44160000-9 – Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби насосно-компресорні), код за ДК 021:2015: 44160000-9, ідентифікатор закупівлі № UA-2023-10-24-015845-a.
Оскаржуване рішення Замовника було прийняти за тими ж підставами з тієї ж причини - Учасник не завантажив через електронну систему закупівель, скан-копію діючого сертифікату на право використання виробником ТОВ «Дніпровський трубний завод» монограми API 5СТ (або еквівалент) при виготовленні труб сталевих безшовних насосно-компресорних з накрученими муфтами (документ передбачений підпунктом 3.10. Розділу 1 Додатку 2 Тендерної документації). Сфера дії ліцензії №5СТ-1654 (Сертифікат повноважень щодо використання офіційної монограми Американського Нафтового Інституту (АРІ) не включає виробництво насосно-компресорних труб Р-110 PSL-2, що є предметом закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Вимога
Відхилено

Прибрати дискримінаційні вимоги

Номер: 26a12f5d87e6482093e704bbf43b6cac
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-06-015540-a.c3
Назва: Прибрати дискримінаційні вимоги
Вимога:
Зі змісту тендерної документації слідує, що деякі вимоги, поставлені Замовником до потенційних Учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права Учасників на рівну конкуренцію. Принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), у ст. 5 Закону прямо передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції Учасників. Тобто Замовник встановлює такі вимоги до Учасника торгів та/або до предмета закупівлі, які є надмірними порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних Учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурентному змаганні або ж лобіює інтереси конкретного учасника. Так, дискримінаційні вимоги та наявні розбіжності полягають у наступному: 1) За даними, розміщеними на веб-порталі електронної системи публічних закупівель Prozorro, строк поставки товарів зазначається як 31 грудня 2024 року. Однак, Технічна специфікація, яка є додатком 3 до тендерної документації, передбачає інші строки поставки товару. У пунктах 1.6, 1.7, 1.8 розділу 1. Загальні умови поставки товару вищевказаної специфікації зазначається: «1.6. Термін виготовлення Товару: протягом 60 календарних днів з моменту здійснення Покупцем 30% авансового платежу за весь Товар. Допускається виготовлення Товару частинами/партіями попередньо узгодженими з Покупцем, при цьому загальний строк виготовлення всього Товару не повинен перевищувати 60 календарних днів. 1.7. Термін поставки: Поставка Товару здійснюється Постачальником протягом 90 календарних днів з моменту здійснення Покупцем остаточного платежу у розмірі 70% від вартості всього Товару або окремо узгодженої частини/партії Товару. Допускається здійснення поставки Товару частинами/партіями попередньо узгодженими з Покупцем, при цьому загальний строк поставки всього Товару не повинен перевищувати 90 календарних днів. 1.8. Рік виготовлення товару: 2024 рік». Таким чином, строк поставки товару з врахуванням визначеного проектом договору (додаток 4 до тендерної документації) порядку розрахунків становитиме до 180 календарних днів, що припадатиме орієнтовно на літо 2024 року, а не на 31 грудня 2024 року. З відповідного слідує розбіжність у вимогах, заявлених до публічної закупівлі. При цьому строки, закладені технічною специфікацією, що є додатком 3 до тендерної документації, на виготовлення та поставку товару, є надмірно скороченими та непропорційними по відношенню до обсягів предмета закупівлі – труби насосно-компресорної за п’ятьма відмінними технічними вимогами в загальній кількості 3089,4 тон, з вимогою до року виготовлення товару: 2024 рік. З огляду на що вимога стосовно терміну виготовлення та поставки товару, визначена технічною специфікацією, створює завідомо неконкурентні умови для потенційних учасників публічної закупівлі, що є ознакою прямої дискримінації. 2) Формування предмету закупівлі єдиною позицією без розбивки на лоти, враховуючи заявлені у тендерній документації надмірно стислі строки при значних об’ємах виготовлення, звужує коло можливих учасників процедури (зменшує конкуренцію). Відповідне об’єктивно перешкоджає успішному виконання договору про закупівлю та суперечить законодавчо встановленим принципам здійснення публічних закупівель. Беручи до уваги вищевикладене, просимо Вас, усунути невідповідності та встановити єдиний підхід до визначення строку поставки товару, що є предметом закупівлі. А також розглянути питання щодо розбивки предмету закупівлі на лоти за номенклатурою товару.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Добрий день, шановний Учасник! На Ваше звернення повідомляємо, наступне: 09.02.2024р. Замовником були внесені зміни до умов тендерної документації в частині терміну виготовлення та поставки товару. Стосовно розбивки предмету закупівлі на лоти за номенклатурою товару повідомляємо, що предмет закупівлі не містить унікальних номенклатурних позицій і є загальнодоступним для широкого кола виробників труб. Додатково Замовник передбачив можливість здійснювати поставку товару партіями. Також інформуємо, що в Замовника відсутня технічна можливість внести зміни в річний план закупівель та оголошення про проведення відкритих торгів.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Прибрати дискримінаційні вимоги

Номер: 41bfb27e78bd4deda8ebdadc6bc0eaf5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-06-015540-a.c2
Назва: Прибрати дискримінаційні вимоги
Вимога:
Зі змісту тендерної документації слідує, що деякі вимоги, поставлені Замовником до потенційних Учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права Учасників на рівну конкуренцію. Принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), у ст. 5 Закону прямо передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції Учасників. Тобто Замовник встановлює такі вимоги до Учасника торгів та/або до предмета закупівлі, які є надмірними порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних Учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурентному змаганні або ж лобіює інтереси конкретного учасника. Так, дискримінаційні вимоги та наявні розбіжності полягають у наступному: 1) За даними, розміщеними на веб-порталі електронної системи публічних закупівель Prozorro, строк поставки товарів зазначається як 31 грудня 2024 року. Однак, Технічна специфікація, яка є додатком 3 до тендерної документації, передбачає інші строки поставки товару. У пунктах 1.6, 1.7, 1.8 розділу 1. Загальні умови поставки товару вищевказаної специфікації зазначається: «1.6. Термін виготовлення Товару: протягом 60 календарних днів з моменту здійснення Покупцем 30% авансового платежу за весь Товар. Допускається виготовлення Товару частинами/партіями попередньо узгодженими з Покупцем, при цьому загальний строк виготовлення всього Товару не повинен перевищувати 60 календарних днів. 1.7. Термін поставки: Поставка Товару здійснюється Постачальником протягом 90 календарних днів з моменту здійснення Покупцем остаточного платежу у розмірі 70% від вартості всього Товару або окремо узгодженої частини/партії Товару. Допускається здійснення поставки Товару частинами/партіями попередньо узгодженими з Покупцем, при цьому загальний строк поставки всього Товару не повинен перевищувати 90 календарних днів. 1.8. Рік виготовлення товару: 2024 рік». Таким чином, строк поставки товару з врахуванням визначеного проектом договору (додаток 4 до тендерної документації) порядку розрахунків становитиме до 180 календарних днів, що припадатиме орієнтовно на літо 2024 року, а не на 31 грудня 2024 року. З відповідного слідує розбіжність у вимогах, заявлених до публічної закупівлі. При цьому строки, закладені технічною специфікацією, що є додатком 3 до тендерної документації, на виготовлення та поставку товару, є надмірно скороченими та непропорційними по відношенню до обсягів предмета закупівлі – труби насосно-компресорної за п’ятьма відмінними технічними вимогами в загальній кількості 3089,4 тон, з вимогою до року виготовлення товару: 2024 рік. З огляду на що вимога стосовно терміну виготовлення та поставки товару, визначена технічною специфікацією, створює завідомо неконкурентні умови для потенційних учасників публічної закупівлі, що є ознакою прямої дискримінації. 2) Формування предмету закупівлі єдиною позицією без розбивки на лоти, враховуючи заявлені у тендерній документації надмірно стислі строки при значних об’ємах виготовлення, звужує коло можливих учасників процедури (зменшує конкуренцію). Відповідне об’єктивно перешкоджає успішному виконання договору про закупівлю та суперечить законодавчо встановленим принципам здійснення публічних закупівель. Беручи до уваги вищевикладене, просимо Вас, усунути невідповідності та встановити єдиний підхід до визначення строку поставки товару, що є предметом закупівлі. А також розглянути питання щодо розбивки предмету закупівлі на лоти за номенклатурою товару.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Добрий день, шановний Учасник! На Ваше звернення повідомляємо, наступне: 09.02.2024р. Замовником були внесені зміни до умов тендерної документації в частині терміну виготовлення та поставки товару. Стосовно розбивки предмету закупівлі на лоти за номенклатурою товару повідомляємо, що предмет закупівлі не містить унікальних номенклатурних позицій і є загальнодоступним для широкого кола виробників труб. Додатково Замовник передбачив можливість здійснювати поставку товару партіями. Також інформуємо, що в Замовника відсутня технічна можливість внести зміни в річний план закупівель та оголошення про проведення відкритих торгів.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником

Прибрати дискримінаційні умови

Номер: 80f961aa0eab436389ccfde6d56367d4
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-06-015540-a.c1
Назва: Прибрати дискримінаційні умови
Вимога:
Зі змісту тендерної документації слідує, що деякі вимоги, поставлені Замовником до потенційних Учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права Учасників на рівну конкуренцію. Принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), у ст. 5 Закону прямо передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції Учасників. Тобто Замовник встановлює такі вимоги до Учасника торгів та/або до предмета закупівлі, які є надмірними порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних Учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурентному змаганні або ж лобіює інтереси конкретного учасника. Так, дискримінаційні вимоги та наявні розбіжності полягають у наступному: 1) За даними, розміщеними на веб-порталі електронної системи публічних закупівель Prozorro, строк поставки товарів зазначається як 31 грудня 2024 року. Однак, Технічна специфікація, яка є додатком 3 до тендерної документації, передбачає інші строки поставки товару. У пунктах 1.6, 1.7, 1.8 розділу 1. Загальні умови поставки товару вищевказаної специфікації зазначається: «1.6. Термін виготовлення Товару: протягом 60 календарних днів з моменту здійснення Покупцем 30% авансового платежу за весь Товар. Допускається виготовлення Товару частинами/партіями попередньо узгодженими з Покупцем, при цьому загальний строк виготовлення всього Товару не повинен перевищувати 60 календарних днів. 1.7. Термін поставки: Поставка Товару здійснюється Постачальником протягом 90 календарних днів з моменту здійснення Покупцем остаточного платежу у розмірі 70% від вартості всього Товару або окремо узгодженої частини/партії Товару. Допускається здійснення поставки Товару частинами/партіями попередньо узгодженими з Покупцем, при цьому загальний строк поставки всього Товару не повинен перевищувати 90 календарних днів. 1.8. Рік виготовлення товару: 2024 рік». Таким чином, строк поставки товару з врахуванням визначеного проектом договору (додаток 4 до тендерної документації) порядку розрахунків становитиме до 180 календарних днів, що припадатиме орієнтовно на літо 2024 року, а не на 31 грудня 2024 року. З відповідного слідує розбіжність у вимогах, заявлених до публічної закупівлі. При цьому строки, закладені технічною специфікацією, що є додатком 3 до тендерної документації, на виготовлення та поставку товару, є надмірно скороченими та непропорційними по відношенню до обсягів предмета закупівлі – труби насосно-компресорної за п’ятьма відмінними технічними вимогами в загальній кількості 3089,4 тон, з вимогою до року виготовлення товару: 2024 рік. З огляду на що вимога стосовно терміну виготовлення та поставки товару, визначена технічною специфікацією, створює завідомо неконкурентні умови для потенційних учасників публічної закупівлі, що є ознакою прямої дискримінації. 2) Формування предмету закупівлі єдиною позицією без розбивки на лоти, враховуючи заявлені у тендерній документації надмірно стислі строки при значних об’ємах виготовлення, звужує коло можливих учасників процедури (зменшує конкуренцію). Відповідне об’єктивно перешкоджає успішному виконання договору про закупівлю та суперечить законодавчо встановленим принципам здійснення публічних закупівель. Беручи до уваги вищевикладене, просимо Вас, усунути невідповідності та встановити єдиний підхід до визначення строку поставки товару, що є предметом закупівлі. А також розглянути питання щодо розбивки предмету закупівлі на лоти за номенклатурою товару.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: Не прикріплений файл
Дата скасування: 10.02.2024 12:03